PDA

Volledige versie bekijken : xbox vraagjes

flexxx
15 februari 2004, 21:00
Hallo, wil mij een xbox aanschaffen

Maar zit met een paar onduidelijkheden =>

Ik hoor praten van x-boxen met verschillende drive's ? wat verschil kan dit maken ?
Alsook dat er 2 verschillende soorten controllers zijn, (kleine/grote ? )

Is er ook zoals bij PS2 verschil tussen de ouderdom ? (dus minder koelinggeluid bij de nwere modellen ofzo ??

alvast bedankt,

-=Lag0a=-
15 februari 2004, 21:08
Originally posted by flexxx
Hallo, wil mij een xbox aanschaffen

Maar zit met een paar onduidelijkheden =>

Ik hoor praten van x-boxen met verschillende drive's ? wat verschil kan dit maken ?
Alsook dat er 2 verschillende soorten controllers zijn, (kleine/grote ? )

Is er ook zoals bij PS2 verschil tussen de ouderdom ? (dus minder koelinggeluid bij de nwere modellen ofzo ??

alvast bedankt,

1. Xbox heeft idd verschillende Drives. ze zijn verschillend omdat andere versie is van Xbox.
2. Ge hebt ne grote Controller en ne Small Controller.
3. PS2 is ouder dan Xbox.
Xbox heeft dan ook betere Gfx ,etc...

flexxx
15 februari 2004, 21:23
bedankt, maar wat is het juist mé die drive's ? in principe is er gene betere of slechtere ofzo ?? of is bijv de phillips de beste ?

EN met die ouderdom bedoelde ik dit..
bij PS2 kan je aan de serienr zien hoe oud de console is

Dis is handig omdat de eerste Ps'2 meer koelinggeluid enzo maakte als de nwere modelle..
bij xbox dit niet zo het geval ??

cabel men
15 februari 2004, 22:47
het verschil tussen de drive's zijn: de oudere kunnen problemen geven en sommige DVD's niet lezen enzo...
en ook de oudere kan vlugger zeggen van : Can't read disc
Maar start dan gwn de xbox opnieuw en das gedaan!

cooly
15 februari 2004, 22:58
Originally posted by cabel men
het verschil tussen de drive's zijn: de oudere kunnen problemen geven en sommige DVD's niet lezen enzo...
en ook de oudere kan vlugger zeggen van : Can't read disc
Maar start dan gwn de xbox opnieuw en das gedaan!

bij mij es da veel,gekopieerde cd's kan ik niet afspelen op mn xbox
ps:met gekopieerd bedoel ik nie iligaal of gedownload ofzo dingen he:scream:

d.C.
15 februari 2004, 23:01
Over die drives moet je je geen zorgen maken. Als je een nieuwe Xbox koopt is dat normaal de laatste versie en zit daar ook de beste drive in, die van Samsung.

Er zijn 3 drives. Philips < Thompson < Samsung (Gerangschikt van oud naar jong en van slecht naar goed).

In de nieuwere Xbox'en zat ook een grotere harde schijf dacht ik. De oude is 8GB en de nieuwe 20GB (denk ik).

- d.C.

[NeO]-mtr
15 februari 2004, 23:08
Originally posted by d.C.
Over die drives moet je je geen zorgen maken. Als je een nieuwe Xbox koopt is dat normaal de laatste versie en zit daar ook de beste drive in, die van Samsung.

Er zijn 3 drives. Philips < Thompson < Samsung (Gerangschikt van oud naar jong en van slecht naar goed).

In de nieuwere Xbox'en zat ook een grotere harde schijf dacht ik. De oude is 8GB en de nieuwe 20GB (denk ik).

- d.C.

Ik dacht dat in de eerste versie van de xbox een Thomson drive zat.
En zelfs al steekt er een 20 GB schijf in de nieuwe xboxen, je hebt nog steeds 8gb (de rest is unallocated space) :)

-=Lag0a=-
15 februari 2004, 23:21
Die 8 GB krijgt ge nooit van u leven vol :D

d.C.
15 februari 2004, 23:29
Originally posted by [NeO]-mtr
Ik dacht dat in de eerste versie van de xbox een Thomson drive zat.
En zelfs al steekt er een 20 GB schijf in de nieuwe xboxen, je hebt nog steeds 8gb (de rest is unallocated space) :)

Qua ouderdom weet ik niet welke de oudste is. Maar ik weet wel zeker dat de Thompson beter is dan de Philips.

Zvert
15 februari 2004, 23:33
Originally posted by -=Lag0a=-
Die 8 GB krijgt ge nooit van u leven vol :D

content download + Muziek (lukt vrij makkelijk zelf)

en eeuhm er is slecht 4.9GB bedoeld om 'vol' te krijgen de andere schijfruimte is voor een dashboard en live en cash (waar alles tijdelijk ingeladen wordt zodhet rapper gaat)

IVM versies.... zijn ondertussen 6 versies van 1.0 tot 1.5 !! waar ge u eigenlijk niets van moet aantrekken... want wa zijt ge der mee da ge weet da in de 1.4-1.5 een Focus chip zit en het moederbord een ander lay-out meekreeg of dat het merk van HD is veranderd

de drives, de thomson is idd de oudste, dan kwam phillips en Samsung gelijktijdig uit! en zeggen dan samsung beter is is een groot woord, heb meer geluk met men Thomson bij sommige cd's/dvd's dan iemand met een Samsung bijvoorbeeld!!! tis zo da ge met Samsung meer geluk hebt voor copies te lezen, hoewel sommige DVD-r media er dan problemen mee hebben!!

trek u daar vooral niks van aan! zolang ge ni van plan zijt u box te modden (met chip, en da mag ni :naughty: dus vooral ni doen ;) ) is er geen verschil in geluid of prestatie
(hoewel menne bijna 2 jaar oude box rapper in bv UC joined op server dan andere, puur toeval zeker ??? )

Bouchka
16 februari 2004, 23:50
hoe kan je zien welke drive je hebt?

d.C.
17 februari 2004, 00:10
Originally posted by Bouchka

Zie je aan de vorm van je CD lade. Op internet staan foto's ervan zodat je de naam weet. Zoek maar eens met Google. Want op veel van die foto's staat een stamp met een url van modsites ;)

CobraX
17 februari 2004, 16:27
Originally posted by Bouchka

Kijk hier (http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=17216) eens ;).

fixer187
21 februari 2004, 05:31
Wat de kwaliteit en de ouderdom betreft, gerangschikt van oud naar recenten van slecht->goede kwaliteit
- den Thomson is de oudste drive en het is een piece of crap, na 1-1.5jaar is er een grote kans dat ie om zeep is , je hebt wel 2jaar garantie maar toch echt wel vermijden die chit, er zijn daar vele klachten van binne gekomen
- Phillips is een goede drive waar ge bijna geen problemen gaat tegenkomen qua slijtage
- Samsung's zijn de beste, idem zoals den Phillips maar hier heb je meer kans om zelf gemaakte muziekcd's aanneemt en dergelijke cd's met info

dus ff chekken wanneer je de box koopt, wathever you do avoid den Thomson

xbox
21 februari 2004, 13:34
Originally posted by fixer187
Wat de kwaliteit en de ouderdom betreft, gerangschikt van oud naar recenten van slecht->goede kwaliteit
- den Thomson is de oudste drive en het is een piece of crap, na 1-1.5jaar is er een grote kans dat ie om zeep is , je hebt wel 2jaar garantie maar toch echt wel vermijden die chit, er zijn daar vele klachten van binne gekomen
- Phillips is een goede drive waar ge bijna geen problemen gaat tegenkomen qua slijtage
- Samsung's zijn de beste, idem zoals den Phillips maar hier heb je meer kans om zelf gemaakte muziekcd's aanneemt en dergelijke cd's met info

een xbox heeft 1 jaar garantie....

cooly
21 februari 2004, 13:40
Originally posted by xbox
een xbox heeft 1 jaar garantie....

ik e 2 jaar garantie zenne in den gm
24 maanden

fixer187
21 februari 2004, 15:17
indeed 24 maanden

Zvert
21 februari 2004, 15:33
Originally posted by fixer187

eeuhm.... ZEVER !!

Waarom er meer klachten binnenlopen is omda er gewoon meer Thomson drives zijn, wat de absolute cijfers van defecte niet ten goede komt... ze lezen gewoon geen cd-r's en dat is zowat het enige 'nadeel'... hoewel, wat ben je met een CD-R ?

Samsung heeft idd het beste CD-R ondersteuning, alleen kan die GEEN DVD+R lezen

Philips kan dit wel, maar daar heb je minder kans dat een CD-r zal werken

der steekt een thomson ier bij mij in.... is al bijna 2 jaar oud,
ken 3 andere met ook dezelfde, ook vanaf de release (maart 2001) bollen nog ook goed

ah en garantie, ik 'had' maar 1 jaar

en avoid de thomson, is ni echt moelijk eh, als ge ene koopt zit er nu Phillips of Samsung in...

cooly
21 februari 2004, 18:10
Originally posted by Zvert
en avoid de thomson, is ni echt moelijk eh, als ge ene koopt zit er nu Phillips of Samsung in...

ik e de mijnen gekocht me kerstmis en daar zat een thomson in,
en ge kunt toch nie gaan vrage kan ik een xbox krijgen met een Phillips of een Samsung drive in?:ironic:

fixer187
23 februari 2004, 03:41
Originally posted by Zvert
eeuhm.... ZEVER !!

Waarom er meer klachten binnenlopen is omda er gewoon meer Thomson drives zijn, wat de absolute cijfers van defecte niet ten goede komt... ze lezen gewoon geen cd-r's en dat is zowat het enige 'nadeel'... hoewel, wat ben je met een CD-R ?

Samsung heeft idd het beste CD-R ondersteuning, alleen kan die GEEN DVD+R lezen

Philips kan dit wel, maar daar heb je minder kans dat een CD-r zal werken

der steekt een thomson ier bij mij in.... is al bijna 2 jaar oud,
ken 3 andere met ook dezelfde, ook vanaf de release (maart 2001) bollen nog ook goed

ah en garantie, ik 'had' maar 1 jaar

Dan hede golle chance hé, bij mijn 4 mate van mij allemaal Thomson, binne het 1.5jaar naar de vaantjes.
Den Thomson is begin 2002 gestopt met productie, het is 2004 nu dus zal het aantal van de geproduceerde Phillips en de Samsung al wa meer zijn denk ik , dus wat ge met uw absolute cijfers zegt das pas ZEVER. En dan nog als er nog meer zijn als ge wat zoekt achter xbox forums zulde zien dat er heel veel deffecte Thomsons zijn en dat is niet normaal en zou niet mogen.

garantie 1 jaar, afzuip ,maar ge hed toch ne Thomson hé;)

-=Lag0a=-
23 februari 2004, 10:03
Nog een reden om Xbox aan te schaffen.

Xbox Live!

cooly
23 februari 2004, 10:51
Originally posted by -=Lag0a=-
Nog een reden om Xbox aan te schaffen.

Xbox Live!

eigenlijk wel één van de beste redenen

xbox
23 februari 2004, 11:18