PDA

Volledige versie bekijken : Preformance boosts door Upgrades

Zvert
11 februari 2004, 19:19
ttp://ww.friendtech.om/ (normaal geen links naar chips etc ;))

The DreamX-1480 is an Xbox with upgraded CPU (a Celeron 1.4Ghz), 128MB of RAMand a few other modifications.

de DreamX kan je ook in een 740MHZ (zoals standaard) met 128mb ram verkrijgen

op Xbox-scene heeft er iemand alle3 (DreamX1480, dreamX-740 en de gewone) met elkaar getest

Here are some test I ran to give you an idea of what the differences are in loading times:

* Midtown Madness3 booting
DreamX 128MB 1480Mhz: 24:2 (microsoft movie during game booting goes faster)
DreamX 128MB 740Mhz: 26:2 (microsoft movie during game booting goes faster)
Xbox 64MB 733Mhz: 34:0

* Midtown Madness3 loading
DreamX 128MB 1480Mhz: 5:3
DreamX 128MB 740Mhz: 8:5
Xbox 64MB 733Mhz: 9:1

* Midtown Madness3 track1 loading
DreamX 128MB 1480Mhz: 13:9
DreamX 128MB 740Mhz: 13:2
Xbox 64MB 733Mhz: 14:1

* Mechassault reload level1
DreamX 128MB 1480Mhz: 10:0
DreamX 128MB 740Mhz: 13:7
Xbox 64MB 733Mhz: 13:9

* Rip music (in MS dashboard) 2 songs
DreamX 128MB 1480Mhz: 1:16:7
DreamX 128MB 740Mhz: 1:58:5
Xbox 64MB 733Mhz: 2:37:2

* Rip music (in MS dashboard) FULL CD
DreamX 128MB 1480Mhz: 13:28:6
DreamX 128MB 740Mhz: 20:51:0
Xbox 64MB 733Mhz: too long ... see above, you get the point.

Blijkt dus niet alleen goed te zijn voor HomeBrew mensen maar gewone xbox features werken sneller (het cd-rippen opmerkelijk sneller)

Normaal zou het dashboard en games geen gebruik kunnen maken van de extra 64mb dus de snelheid is waarscheinlijk eerder te wijten aan de verbeterde Procesor die dubbel cash geheugen heeft gekregen (256)

Enkel met de Comptabiliteit scheelt het heel soms nog wat...

Even if there’s a 740mhz-mode some games will still play too fast or start skipping, probably because the cpu is another core and will still have double the amount of cache compared to the original. So games who base their timing on the cpu will probably run into problems.

maar de brightside ;)

But on the other hand you’ll have games like Halo for example, certainly in multiplayer, that will give a better framerate, faster controller response and less skipping during high action scenes without making the game faster then the original. Also if you play on LAN it will make visible difference as network operations sometimes slowdown or lower visual quality on the normal xbox.

mss is informeren naar de prijs om men box naar frankrijk te sture ;)

cooly
11 februari 2004, 21:06
wat wilt ge nu eigenlijk bereiken me dezen treath?want ik versta et nie echt goe zenne:wtf:

-=Lag0a=-
11 februari 2004, 21:32
Ksnap het nut eigenlijk ook ni .

Mijn Xbox doed het goe.
dus waarom iets deraan veranderen.

Trouwens.
Kzou deze thread moeten reporten want der staat ergens bij Top 10 links ne link nor Modchip

cooly
11 februari 2004, 22:35
oops per ongeluk 2x gepost kan ik die ene post nie verwijderen?

-=Lag0a=-
11 februari 2004, 22:49
ja,

Edit drukken en dan vanboven Delete post ;)

cooly
11 februari 2004, 22:54
ok thx

Ulukai5
11 februari 2004, 22:59
Ma Zvert als ge dan uw xbox opstuurt en ge wilt uw games spelen, dan gaan sommige toch te snel gaan? Ok andere zoals Halo dan weer ni maar ge weet ni op voorhand welke sneller gaan werken en welke niet he? Dat risico dat uw games ni allemaal meer goe gaan draaien kunt ge toch ni nemen of heb ik iets verkeerd verstaan?

En heeft de Xbox maar 128 kb L2 cache? Da is dan ook ne celeron ofwa? Ik dacht dat die 256 of 512 had? Waren maar veronderstellingen dus kan wel verkeerd zijn...

Zvert
12 februari 2004, 00:16
Originally posted by Ulukai5
Ma Zvert als ge dan uw xbox opstuurt en ge wilt uw games spelen, dan gaan sommige toch te snel gaan? Ok andere zoals Halo dan weer ni maar ge weet ni op voorhand welke sneller gaan werken en welke niet he? Dat risico dat uw games ni allemaal meer goe gaan draaien kunt ge toch ni nemen of heb ik iets verkeerd verstaan?

Ja dat risico is der zeker... blijkt da het geluid zelf lichtjes rapper wordt in bijvoorbeeld MM3 :eek:

de vraag is bij hoeveel spellen is dat en bij hoeveel wordt het beter...

en ge kunt wel steeds afzetten zodat ge terug in 740mhz mode gaat... zou moeten helpen voor de andere spellen

En heeft de Xbox maar 128 kb L2 cache? Da is dan ook ne celeron ofwa? Ik dacht dat die 256 of 512 had? Waren maar veronderstellingen dus kan wel verkeerd zijn...

neen een Xbox heeft geen 256k.... het is geen celeron maar wel een Pentium3 aan 128k

een celeron is in feite ook gewoon een pentium aan 128kb maar zullen ook nog andere kleinere verschillen zijn dat het verschil kunnen maken tussen Pentium en Celeron,
maar in een xbox is het enkel de cache dat verschilt van een P3 waardoor je bij xbox kan spreken van een Pentium3 met 128kb cache ;)

en het nut... mensen die het intereseren lezen het ahja .... :ironic:

welk nut heeft een thread waarin ik lezen kan welke spellen iedereen heeft in zen bezit... aanzienlijk lager dan deze imho

Zvert
12 februari 2004, 00:21
Originally posted by -=Lag0a=-
Trouwens.
Kzou deze thread moeten reporten want der staat ergens bij Top 10 links ne link nor Modchip

Die moogde mij dan toch is tonen zie !!!

[NeO]-mtr
12 februari 2004, 00:36
Zo'n xbox heeft wel nut voor mensen die het willen gebruiken voor Linux te draaien, de xbox als server te gebruiken of andere dergelijke zaken. :)

Een snellere xbox voor enkel en alleen te gamen heeft buiten snellere loading times ofzo, geen voordelen maar wel nadelen.

Ulukai5
12 februari 2004, 01:06
Originally posted by Zvert
en ge kunt wel steeds afzetten zodat ge terug in 740mhz mode gaat... zou moeten helpen voor de andere spellen

Da's toch ni waar? In uw thread zei je juist nog: Even if there’s a 740mhz-mode some games will still play too fast or start skipping, probably because the cpu is another core and will still have double the amount of cache compared to the original. So games who base their timing on the cpu will probably run into problems.

en het nut... mensen die het intereseren lezen het ahja .... :ironic:

welk nut heeft een thread waarin ik lezen kan welke spellen iedereen heeft in zen bezit... aanzienlijk lager dan deze imho

Vind ik ook, mij interesseert het bijvoorbeeld wel allemaal om dat te weten, gewoon dat het bestaat en waar het voor gebruikt wordt. Maar zo'n dingen zou ik nooit doen, ik game alleen maar op Xbox en soms wa muziek, ben blij met de speed en power van Xbox. Toch boeiend om te weten!

-=Lag0a=-
12 februari 2004, 07:56
Die moogde mij dan toch is tonen zie !!!

Et Voila

Klik Hier (http://users.pandora.be/-Snake/Modchip%20links.JPG)

Tiger
12 februari 2004, 09:10
Hmmmmmz, weird....
Ik kom hier op een heel andere friendtech.com terrecht.
Misschien is de originele site al onderuit gehaald ofzo?

Cakeman
12 februari 2004, 14:18
* Rip music (in MS dashboard) 2 songs
DreamX 128MB 1480Mhz: 1:16:7
DreamX 128MB 740Mhz: 1:58:5
Xbox 64MB 733Mhz: 2:37:2

* Rip music (in MS dashboard) FULL CD
DreamX 128MB 1480Mhz: 13:28:6
DreamX 128MB 740Mhz: 20:51:0
Xbox 64MB 733Mhz: too long ... see above, you get the point.Wat ne zever. Ik heb al meerdere volledige cd's geript naar mijn harde schijf en dat heeft nooit langer dan een half uur geduurd.
Hoe komen die erbij... 2,5 uur voor 2 liedjes...

Ik geloof van heel dat ding geen sikkepit.

Zvert
12 februari 2004, 15:44
Originally posted by Cakeman
Wat ne zever. Ik heb al meerdere volledige cd's geript naar mijn harde schijf en dat heeft nooit langer dan een half uur geduurd.
Hoe komen die erbij... 2,5 uur voor 2 liedjes...

Ik geloof van heel dat ding geen sikkepit.

da zijn minuten !! (die achter de : zijn honderste van seconde)

het ding bestaat echt... kost alleen het dubbele van de gewone xbox

idd voor spellen niet zo voordelig... afwachten of het opgelost geraakt mss

rpg_gamer
12 februari 2004, 16:48
Ksnap het nut eigenlijk ook ni .

Mijn Xbox doed het goe.
dus waarom iets deraan veranderen.

Trouwens.

Heb het ook nu gereporteerd bij een mod, hopelijk rap een slotje erop
;)

Ulukai5
12 februari 2004, 18:08
Originally posted by rpg_gamer
Heb het ook nu gereporteerd bij een mod, hopelijk rap een slotje erop
;)

Da vinnek zever, wa is hier nu mis met dees topic?

Pffff ffs ge moet nu ook ni overdrijven he...

rpg_gamer
12 februari 2004, 18:27
Da vinnek zever, wa is hier nu mis met dees topic?

Pffff ffs ge moet nu ook ni overdrijven he...

Met de topic/treads is niks mee. Info geven over iets aan mensen is altijd nuttig. Dat zouden meer mensen moeten doen. Links naar mods mag niet. Als het niet mag dan mag het niet. Simpel toch niet?

J!nX
12 februari 2004, 18:44
link is aangepast, werkt nie meer, en zo als rpg_gamer zegt met thread is niks mis , dus is closen ook nie nodig

rpg_gamer
12 februari 2004, 18:50
Originally posted by J!nX
link is aangepast, werkt nie meer, en zo als rpg_gamer zegt met thread is niks mis , dus is closen ook nie nodig

Dat was ook een optie :D
J!nkX
:niceone:

Pandoriaantje
12 februari 2004, 19:49
Dat was ook een optie :D
J!nkX
:niceone:
Ooooh is't kinneke nu blij?
Moet ge een balonneke nu? :ironic:

sebiet gaade niem nog naar google mogen verwijzen want ge kunt er modchips mee opzoeken.. of mocht ik da nie zeggen en gaat iedereen nu beginnen googlen :doh:

Moest ik u zijn 'k zou mijn profiel aanpassen.. ik denk dat je gemist bent van geboortejaar...

casualties
12 februari 2004, 19:56
Originally posted by Pandoriaantje

sebiet gaade niem nog naar google mogen verwijzen want ge kunt er modchips mee opzoeken.. of mocht ik da nie zeggen en gaat iedereen nu beginnen googlen :doh:

Moest ik u zijn 'k zou mijn profiel aanpassen.. ik denk dat je gemist bent van geboortejaar...

haha :lol: :rofl: :lol:

anyway, kvin et ook wel héél interessant allemaal, dus deze threads zijn altijd welkom!

d.C.
12 februari 2004, 20:08
Allé man, hoe zielig kunde zijn om zoiets te reporten? Oh nee, er staat een link met modchips... Vind ik echt wel laag, sorry dat ik het zeg. 't Is zoals Pando zegt, straks moogde nog nie linken naar Google.

Anyway, nu terug ontopic zeker...

rpg_gamer
12 februari 2004, 20:13

Wat is uw fucking probleem alee zeg het eens.
Ik zei toch dat de tread goed was :ironic: aleen de link naar modships vond ik niet goed. Ik mag dat toch slecht vinden ofniet soms modships? Heeft dat nu iets met kinderachtig te maken? Ik denk het niet. Tis niet omdat jij modships een goede zaak vind dat iedereen dat moet vinden.

En over kinderachtigheid gesproken wie noemt er hier nu pandoriaantje. Dus zwijg maar rap voor ik je volledig verneder. En in ben rustig hoor want wil hier geen abras. Dat is al wat ik zeg.

casualties
12 februari 2004, 20:18
Wat is uw fucking probleem alee zeg het eens.
Ik zei toch dat de tread goed was :ironic: aleen de link naar modships vond ik niet goed. Ik mag dat toch slecht vinden ofniet soms modships? Heeft dat nu iets met kinderachtig te maken? Ik denk het niet. Tis niet omdat jij modships een goede zaak vind dat iedereen dat moet vinden.

En over kinderachtigheid gesproken wie noemt er hier nu pandoriaantje. Dus zwijg maar rap voor ik je volledig verneder. En in ben rustig hoor want wil hier geen abras. Dat is al wat ik zeg.

euhm, laatste offtopic ma ge vernederd uzelf enorm...

ik ken geen modships ---> mod schepen :wtf:

ge zijt ertegen ma kunt het nie eens uittypen.. --> modChips...

efin, gedaan hierover en dat zvert ons nog maar van die SWEET SWEET info geeft :D :applause:

rpg_gamer
12 februari 2004, 20:18
Originally posted by d.C.
Allé man, hoe zielig kunde zijn om zoiets te reporten? Oh nee, er staat een link met modchips... Vind ik echt wel laag, sorry dat ik het zeg. 't Is zoals Pando zegt, straks moogde nog nie linken naar Google.

Anyway, nu terug ontopic zeker...

Ik heb het recht om tegen modships te zijn en het recht om het te raporteren.
HET STAAT VOOR IETS IN DE REGELS DAT LINKS NAAR MODSHIPS NIET MOGEN.
Ik betaal voor elk spel dat ik koop de volledige pot. Door modships gebruikers moet ik meer en meer betalen. Dus vind ik het normaal als ik een links zie naar modships dat ik het raporteer. Dat jullie modships gebruiker mijn belachelijk vinden is jullie zaak. Ik vind het belachelijk dat jullie mij belachelijk vinden omdat ik een post naar een moderater waarin een links staat naar modships en dat volgens jullie niet mag.
Het staat in de regels en heb 100 procent gelijk. Ik zou graag eens hebben dat een moderator eens ingegrijpt want ik wordt hier lang alle kant aangevallen. Misschien was het belachelijk om een slotje te vragen dat kan maar niet omdat ik het raporteer omdat er een links naar modships staat. Maar tis hoe val me maar allemaal aan.

rpg_gamer
12 februari 2004, 20:21
Originally posted by casualties
euhm, laatste offtopic ma ge vernederd uzelf enorm...

ik ken geen modships ---> mod schepen :wtf:

ge zijt ertegen ma kunt het nie eens uittypen.. --> modChips...

efin, gedaan hierover en dat zvert ons nog maar van die SWEET SWEET info geeft :D :applause:

Mijn typen is slecht kan niet goed nederlands/engels. Sorry daarvoor.

Cakeman
12 februari 2004, 20:38
Ik zie op http://www.friendtech.com toch helemaal niets staan over modchips hoor...

-=Lag0a=-
12 februari 2004, 20:51
Originally posted by Cakeman
Ik zie op http://www.friendtech.com toch helemaal niets staan over modchips hoor...

http://users.pandora.be/-Snake/Modchip%20links.JPG

Look again ;)

rpg_gamer
12 februari 2004, 20:55
http://users.pandora.be/-Snake/Modchip%20links.JPG

Look again ;)

Ben je me aan het uitdagen?

-=Lag0a=-
12 februari 2004, 20:57

????

ik had het tegen Cakeman :S

rpg_gamer
12 februari 2004, 20:59
????

ik had het tegen Cakeman :S

Weet ik kan nog altijd lezen maar je blijft maar links naar modships maken alee tis geen eche link maar je toont toch aan hoe je naar die site moet.

-=Lag0a=-
12 februari 2004, 21:01
Weet ik kan nog altijd lezen maar je blijft maar links naar modships maken alee tis geen eche link maar je toont toch aan hoe je naar die site moet.

Whatever :ironic:

Ulukai5
12 februari 2004, 22:53

rpg_gamer met alle respect he, ma vinde nu zelf ni da ge onnozel aant doen zijt? Da is nen doodgewone SCREEN dude waarmee hij nota bene wilt aantonen da gij gelijk had dat er links opstaan naar chips. Komaan he, moete daar nu zo voor kreften? Als ge naar eender welke search engine gaat en ge geeft xbox modchip in dan hebt ge sneller een pagina waar ge kunt bestellen dan da ge naar de link zou gaan die hier eerst vermeld werd en dan moet doorklikken. Oh nee, ik heb een manier gezegd hoe ge info over modchips kunt vinden, moet tees nu ook ni gereport worden? :ironic: Da zou zowa hetzelfde zijn ffs o_O

En kwou ook nog kwijt da ni iedereen da een modchip koopt ervoor zorgt da gij meer moet betalen, er zijn er evengoed die da gebruiken voor linux en om er andere software op te gebruiken ZONDER da gij ene eurocant meer moet betalen. Verder is het steken van een modchip legaal, maar het gebruik ervan voor sommige toepassingen is illegaal. En ja hier zijn regels maar drijf die nu ni door tot het uiterste he, het is hier geen concentratiekamp weete... En ik ben zeker da gij ook al wel is verkeersregels overschrijdt, al is het onbewist zoals Zvert nu voorhad want hij wou geen link plaatsen naar modchips, maar zijt ge u dan gaan aangeven bij de politie?

-=Lag0a=-
12 februari 2004, 22:59
En ik ben zeker da gij ook al wel is verkeersregels overschrijdt, al is het onbewist zoals Zvert nu voorhad want hij wou geen link plaatsen naar modchips, maar zijt ge u dan gaan aangeven bij de politie?

:rofl:

You've got a point Ulu :p

een bank vooruit en ne kus van de jufvrouw :D

Pandoriaantje
13 februari 2004, 00:29
Ik heb het recht om tegen modships te zijn en het recht om het te raporteren.
HET STAAT VOOR IETS IN DE REGELS DAT LINKS NAAR MODSHIPS NIET MOGEN.
Ik betaal voor elk spel dat ik koop de volledige pot. Door modships gebruikers moet ik meer en meer betalen. Dus vind ik het normaal als ik een links zie naar modships dat ik het raporteer. Dat jullie modships gebruiker mijn belachelijk vinden is jullie zaak. Ik vind het belachelijk dat jullie mij belachelijk vinden omdat ik een post naar een moderater waarin een links staat naar modships en dat volgens jullie niet mag.
Het staat in de regels en heb 100 procent gelijk. Ik zou graag eens hebben dat een moderator eens ingegrijpt want ik wordt hier lang alle kant aangevallen. Misschien was het belachelijk om een slotje te vragen dat kan maar niet omdat ik het raporteer omdat er een links naar modships staat. Maar tis hoe val me maar allemaal aan.
toch nog even replyen.

Ik heb volledig begrip voor de regels en die zijn er ook om nageleegd te worden maar wat jij net gedaan hebt vind ik nogal vergaand.

Men linkt hier naar een website van een legale upgrade fabrikant die per toeval (en bijna onzichtbaar) ook wel doorlinkt naar online shops die modchips verkopen wat op zich nog altijd legaal is want die modchip word pas illegaal als je er een illegale bios op flashed.

Dus het gaat niet om't feit dat jij gaat reporten, maar gewoon dat je de site uit gaat pluizen om toch maar iets te vinden om over te zeiken.

sorry als ik u beledigd heb maar toen ik uw post zag moest ik't toch wel even kwijt.

en verder laat ik't zo.

i'm out
;)

Ulukai5
13 februari 2004, 00:38

You've got a point Ulu :p

een bank vooruit en ne kus van de jufvrouw :D

En gij een bank achteruit en een pak slaag van de JuFFrouw :p (jufvrouw, waar haalt ge het :D)

n/o he, ma vind het wel grappig :)

-=Lag0a=-
13 februari 2004, 08:02
En gij een bank achteruit en een pak slaag van de JuFFrouw :p (jufvrouw, waar haalt ge het :D)

n/o he, ma vind het wel grappig :)

Sorry eh :p
Das vant rap typen :sad:

casualties
13 februari 2004, 17:57

:rofl: :rofl: :rofl:

zijt gij ook zo verwijfd buiten het forum ? :crazy:

ge zijt egt ni te schatten..Als ge nu nog gen screens nimeer moogt tonen..

HAHA... beste joke van dees maand opt forum..... marginaal... :rofl:

rpg_gamer
13 februari 2004, 19:48
Originally posted by casualties
:rofl: :rofl: :rofl:

zijt gij ook zo verwijfd buiten het forum ? :crazy:

ge zijt egt ni te schatten..Als ge nu nog gen screens nimeer moogt tonen..

HAHA... beste joke van dees maand opt forum..... marginaal... :rofl:

Ik breng wat leven op het forum :D
In het echt ben ik niet verwijwd :D Wel ben ik een rare jongen omdat ik me bezig houd met niet alledaagse dingen zoals het besturen van mysteries, heelal, oude geschriften/codes godsdiensten enz. Maar men moet toch niet altijd serieus zijn op dit forum. Eens belachelijk doen moet kunnen dan kunnen jullie ook eens lachen :D

Ulukai5
13 februari 2004, 21:17
Ik breng wat leven op het forum :D
In het echt ben ik niet verwijwd :D Wel ben ik een rare jongen omdat ik me bezig houd met niet alledaagse dingen zoals het besturen van mysteries, heelal, oude geschriften/codes godsdiensten enz. Maar men moet toch niet altijd serieus zijn op dit forum. Eens belachelijk doen moet kunnen dan kunnen jullie ook eens lachen :D

Ik neem aan da ge zo uw fout toegeeft en uw excuses aanbiedt? Mja vind het persoonlijk maar flauwe uitvlucht (preceis of ge deed tees allemaal om u express belachelijk te maken da wij nog is zouden kunnen lachen, en dan zoudt ge er zeker geen moderators moeten bijhalen) ma tis goe da ge inziet da ge aant overdrijven waart en dat de rust en vrede weer kan terugkeren op het forum :)

On-topic: kunt ge da eigenlijk zelf oen, uwe processor vervangen? Ene kopen in winkel da past op het "mobo" en dien der zelf opsteken?

Pandoriaantje
13 februari 2004, 22:16
...
On-topic: kunt ge da eigenlijk zelf oen, uwe processor vervangen? Ene kopen in winkel da past op het "mobo" en dien der zelf opsteken?
cpu word gedesoldeerd (niet mogelijk met de hand dus) en er word een socket (adaptor) geinstaleerd waar de nieuwe cpu ingaat.

BraveHeart
17 februari 2004, 21:02
Originally posted by [NeO]-mtr
Zo'n xbox heeft wel nut voor mensen die het willen gebruiken voor Linux te draaien, de xbox als server te gebruiken of andere dergelijke zaken. :)

Een snellere xbox voor enkel en alleen te gamen heeft buiten snellere loading times ofzo, geen voordelen maar wel nadelen.

Daarom heb ik ook een PC voor te gamen :lol:

Xbox = een bejaarde pc in een bak, het idiaal om daar mee te prutsen onder linux.

Zo heb ik hier ne 2de hands xbox draaien als server in LAN, helemaal omgebouwd.
Intel Celeron CPU inside, 256MB geheugen, Halo dat bij de console zat loopt ook sneller en is niet zo langzaam bij het booten.
Buiten Halo draait die pc in consoleverpakking ook een hoop aan Nintendo 64 games, ik mis mijne N64 zo erg, Starfox64, MarioKart64, Killerinstinct64, Jamesbond 007 zien bollen op een xbox met Nemu64 voor x is zalig :applause:
Met wat solderen en programmeren krijgde zo iets aan bollen ;)
Kan ik eindelijk die oude pentium 1 op zolder naar het stort doen en die'n xbox gebruiken voor retro gaming (xmame, zsnes 4 x, xega 4 x.

Deze X-Box is zijn X-naam waardig, zo heb ik mijn 2de PS2 ook gebruikt voor linuxknutselsessies met linux 4 ps2.

Waarom ne oude P III 600 kopen als ge ne xbox voor een paar 100 euro hebt met dezelfde specs en ook een ouderwetste pc is voor minder geld en dat is naar uw goesting aan te passen.

Dat xbox geval in een arcade kast inbouwen en ge speelt uw retro games op een console zonder daarvoor een kast te zoeken om de handel in te bouwen.
Gewoon 1 doos vastmonteren en klaar is kees.
Ne stevige X-arcade stick voor uw neus en ge hebt the ultimate retro gaming machine :scream:
Dat deed ik al jaren met een Pentium 1, met de xbox kan ik eindelijk ook mijn N64 games zonder problemen aan het bollen krijgen en er is niks zo kwel als knutselen aan computers en het schrijven van runtimes onder x om het boeltje te doen draaien.
Of je nu een 2de hands PC koopt of een xbox, alles is hetzelfde buiten de verpakking.

X-Box het idiaal knutselplatform...

Killer instinct & James Bond 007 ziet er vet uit op xbox :cool:
Over Donky Kong Country nog maar te zwijgen :love:

Ulukai5
17 februari 2004, 21:38
Watch your mouth young man! :D

Ge hebt wel voor een groot deel gelijk da ge der megaveel mee kunt doen als ge der wa van kent, maar noemt het geen bejaarde PC in consoleverpakking. Als ge ziet wa da machien aankan (standaard) als der deftig voor geprogrammeerd wordt, da wil ik sommige PCs die way better system specs hebben nog wel is zien doen! Zie naar Halo (1 en 2) of Deathrow, of nog maar GTA, die gaan ni bollen op ne 733 mhz (en geen 600 dus :p) met 64 Mb RAM...

Binnekort ook Doom 3, HL2 en hopelijk ook Far Cry enzo op Xbox, hij draait nog altijd goe mee ze!

En ni iedereen heeft geld genoeg om Xboxen of PS2s te kopen om dat allemaal te doen wa gij dermee hebt gedaan (mooi werk trouwens! heb je foto?) om van het upgraden van PC nog maar te zwijgen...

El ByToS
17 februari 2004, 21:44

Ge hebt wel voor een groot deel gelijk da ge der megaveel mee kunt doen als ge der wa van kent, maar noemt het geen bejaarde PC in consoleverpakking. Als ge ziet wa da machien aankan (standaard) als der deftig voor geprogrammeerd wordt, da wil ik sommige PCs die way better system specs hebben nog wel is zien doen! Zie naar Halo (1 en 2) of Deathrow, of nog maar GTA, die gaan ni bollen op ne 733 mhz (en geen 600 dus :p) met 64 Mb RAM...

Binnekort ook Doom 3, HL2 en hopelijk ook Far Cry enzo op Xbox, hij draait nog altijd goe mee ze!

En ni iedereen heeft geld genoeg om Xboxen of PS2s te kopen om dat allemaal te doen wa gij dermee hebt gedaan (mooi werk trouwens! heb je foto?) om van het upgraden van PC nog maar te zwijgen...

mja,wa wilt ge
xbox heeft geen besturingssyteem of andere grafische shit te lade,buite games dan
in ruil hiervoor kan hij betere graphics neerpote op u beeldscherm ma als ge dan kijkt naar bv een game als nfs:u dan zijn er toch al (redelijk)veel framedrops te bespure dus alles heeft e keerzijde eh

Ulukai5
17 februari 2004, 21:54
Originally posted by El ByToS
mja,wa wilt ge
xbox heeft geen besturingssyteem of andere grafische shit te lade,buite games dan
in ruil hiervoor kan hij betere graphics neerpote op u beeldscherm ma als ge dan kijkt naar bv een game als nfs:u dan zijn er toch al (redelijk)veel framedrops te bespure dus alles heeft e keerzijde eh

Omdat dat multiplatform is, die game kunnen ze nog veel mooier maken specifiek voor de xbox en dan nog kan dat lopen zonder framedrops :)

BraveHeart
17 februari 2004, 22:40

Oldschool PC dan in microsoft case :lol:

Ik vindt het voor PC games te draaien via DVD te duur, ik heb al een PC voor de zwaarste shooters, ik moest een vervanger hebben voor mijn Pentium 1 die op begeven stond...
Tja na 6 jaar (12 jaar oud) retrogaming begint die pc zijn stabiliteit te verliezen en komt er van gamen niet veel in huis.
Een mobo voor een bejaarde PC met een SiS mobo voor een P200Mhz MMX is tegenwoordig lastig te vinden, ga je naar de kringloopshops dan vragen ze ook al 100 euro voor ouwe rommel, ik d8 waarom zoveel geld geven voor een pc die mischien een half jaar verder bolt.
Ik kan een paar euro bijleggen en een 2de hands console kopen dan een kringloop PC.
Jammer gast, ik zou het willen om mijn broer zijn soldeerkunsten te laten zien met fotokes, ik heb niet veel zin om een omgebouwde Xbox die nu perfect is geïnstalleerd en waar ik 2 avonden heb aan doorgewerkt om de software aan het bollen te krijgen open te doen nu alles zonder problemen draait.
Veel valt daar niet aan te zien, gewoon ne xbox, het enige wat er is veranderd een paar solderingen met een nieuwe CPU voet en een printplaatje met geheugensocket dat doorgelust wordt aan het mobo van de xbox.
Op dat socket zit een lat van 256MB extra bij de bestaande 64MB die al op het mobo vast zit.

Als je zelf iets van electronica kent kunde zelfs de grafische controller vervangen door een zwaardere chipset, echter zou dit het board compleet overhoop gooien en de kans is groot dat de xbox niet meer werkt.
Moest er toch ne knutselaar zijn die er in slaagt om daar ne Geforce 4 Ti 4200/4600 in te steken zou dat pas echt ownen zijn
:love:

Te mooi voor waar te zijn denk ik :unsure:

cooly
17 februari 2004, 22:43
iets tegen xbox of microsoft?:wtf: :naughty:

BraveHeart
17 februari 2004, 22:48
Originally posted by cooly

Halo, Dungeon Siege Legends of Aranna, Age of empires collectors box, Age of Mythology Collectors box, Rallisport Challenge, ... een Microsoft Intelli internet keyboard, Microsoft Windows XP Pro :lol:

Veel MS junk voor een Anti-MS gamer vinde nie ?

Ulukai5
18 februari 2004, 00:34
Originally posted by BraveHeart
Oldschool PC dan in microsoft case :lol:

Ik vindt het voor PC games te draaien via DVD te duur, ik heb al een PC voor de zwaarste shooters, ik moest een vervanger hebben voor mijn Pentium 1 die op begeven stond...
Tja na 6 jaar (12 jaar oud) retrogaming begint die pc zijn stabiliteit te verliezen en komt er van gamen niet veel in huis.
Een mobo voor een bejaarde PC met een SiS mobo voor een P200Mhz MMX is tegenwoordig lastig te vinden, ga je naar de kringloopshops dan vragen ze ook al 100 euro voor ouwe rommel, ik d8 waarom zoveel geld geven voor een pc die mischien een half jaar verder bolt.
Ik kan een paar euro bijleggen en een 2de hands console kopen dan een kringloop PC.
Jammer gast, ik zou het willen om mijn broer zijn soldeerkunsten te laten zien met fotokes, ik heb niet veel zin om een omgebouwde Xbox die nu perfect is geïnstalleerd en waar ik 2 avonden heb aan doorgewerkt om de software aan het bollen te krijgen open te doen nu alles zonder problemen draait.
Veel valt daar niet aan te zien, gewoon ne xbox, het enige wat er is veranderd een paar solderingen met een nieuwe CPU voet en een printplaatje met geheugensocket dat doorgelust wordt aan het mobo van de xbox.
Op dat socket zit een lat van 256MB extra bij de bestaande 64MB die al op het mobo vast zit.

Als je zelf iets van electronica kent kunde zelfs de grafische controller vervangen door een zwaardere chipset, echter zou dit het board compleet overhoop gooien en de kans is groot dat de xbox niet meer werkt.
Moest er toch ne knutselaar zijn die er in slaagt om daar ne Geforce 4 Ti 4200/4600 in te steken zou dat pas echt ownen zijn
:love:

Te mooi voor waar te zijn denk ik :unsure:

Sja ik kan PCs assembleren zonder problemen, maar beginnen klooien met chips, sockets en solderen enzo is ni aan mij besteed :)

Voor die foto's: ik bedoelde eigenlijk niet van het binnenwerk want het is me niet te doen om hoe het daar bij jullie is gebeurd om dat na te doen maar van de buitenkant, ik had gehoopt dat die er wat mmoier uitzag in zo'n arcadekast zoals je even aanhaalde, maar dat was dus maar een voorbeeldje :) Maar tis niks, want om het met een uitspraak dat als doorwinterd cliché op speed best kan tellen te zeggen: ware schoonheid zit vanbinnen :D

BraveHeart
18 februari 2004, 01:03
ware schoonheid zit vanbinnen :D

Second that :D

cabel men
18 februari 2004, 14:57

ik heb iets tegen microsh*t ja (ook al heb ik een xbox!)
allemaal stomme ,mensen die daar werken ja!

btw: dat van rpg_gamer!! ik geef hem groot gelijk!
ik ben ook tegen mod sh*t, daardoor moeten wij meer betalen voor games en daardoor krijgen wij gamers een slechhte naam!!wie modchips heeft , heeft geen gevoel voor een ander zijn werk!!
en nu moogde gij ier mij uitschelden wa ge wilt je, ma kzeg ier mijn mening ja! f*ck modchips!

Ulukai5
18 februari 2004, 15:03
En kwou ook nog kwijt da ni iedereen da een modchip koopt ervoor zorgt da gij meer moet betalen, er zijn er evengoed die da gebruiken voor linux en om er andere software op te gebruiken ZONDER da gij ene eurocent meer moet betalen. Verder is het steken van een modchip legaal, maar het gebruik ervan voor sommige toepassingen is illegaal.

ff mezelf quoten want het is vandoen zie'k ;)

cooly
18 februari 2004, 15:31
Halo, Dungeon Siege Legends of Aranna, Age of empires collectors box, Age of Mythology Collectors box, Rallisport Challenge, ... een Microsoft Intelli internet keyboard, Microsoft Windows XP Pro :lol:

Veel MS junk voor een Anti-MS gamer vinde nie ?

ah ja sorry kad et nie goed gelezen(nie ver genoeg):p lol

cooly
18 februari 2004, 15:32
Originally posted by cabel men
btw: dat van rpg_gamer!! ik geef hem groot gelijk!
ik ben ook tegen mod sh*t, daardoor moeten wij meer betalen voor games en daardoor krijgen wij gamers een slechhte naam!!wie modchips heeft , heeft geen gevoel voor een ander zijn werk!!
en nu moogde gij ier mij uitschelden wa ge wilt je, ma kzeg ier mijn mening ja! f*ck modchips!

spijtig da de mensen die een chip ebben da nie beseffen he:eek:

BraveHeart
18 februari 2004, 21:24
spijtig da de mensen die een chip ebben da nie beseffen he:eek:

Steek het niet aan gamers met een chip, steek het op de industrie zelf.
Waarom spellen verkopen tegen 70 als ge ze voor een 20 euro ook op de toonbank kunt leggen.
Kapitalisten zijn de grootste schuldigen waarom er zoveel gekopieerd wordt, waarom moeten muziekCD's 20 euro kosten, DVD's 25 euro kosten en spellen per stuk 50 a 70 euro voor een dooske met 1 velletje papier.
Zeg nu zelf wat ge in uw handen hebt is nog geen 15 euro waard.

Maar ja het is door die hoge pieten die het groots in €€€ zien dat alles kapot gaat..
Mensen kunnen bijna een job alleen gaan zoeken voor een paar spellen te veroorloven voor dat geld betaalt ge bijna uw huur.
Of ze spellen, muziek, DVD niet kunnen verkopen aan prijzen van 5 tot 20 euro max per medium yeah right.
Dan zijn ze verwonderd waarom mensen dingen dupliceren, vervalsen, ze hebben het hun eigen aan gedaan om aan een prul veel te willen verdienen.
Dat is net als je een jas koopt, waarom 500 € neertellen als ge net hetzelfde hebt voor een 150 €, leg me eens uit waarom ik 500 € moet neertellen voor een jas die 150 € waard is.
Den deze is niet zot, ik kan bijna gaan werken voor die gamedevelopers in leven te houden, daarom dat ik nooit spellen van consoles tegen full-price koop maar spellen in ocasie die 1/4 van de fullprice kosten voor hetzelfde !!!
Entertainment moet entertainment blijven geen manier om een hoop geld uit mensen te kloppen.
Je betaalt toch ook geen 5 euro voor een gesneden brood bij je bakker of wel soms ?
Ik zie niet in waarom ik 70 euro moet besteden aan iets wat amper 20 € werkelijke waarde heeft.
En steek het niet op mensen die hun consoles hebben omgebouwd, die gebruiken die consoles ook voor ander doel dan kopies draaien.
Wat d8 je aan inport games, ook zo iets wat ik rechtuit zever vindt, je koopt een legale NTSC game en je kan die niet spelen op je console, waarom niet ?
De PC heeft geen regio-codering en ik zie ook niet in wat het nut er van is.
Wie gaat mij verbieden om een regio 1-6 DVD af te spelen op een DVD speler als het medium een legale kopie is ?
Net hetzelfde met spellen.
Regiocodering, overprised muziek/DVD/games = 1ne pot nat en daar zeg ik NEE tegen.

Ik heb ne xbox, ne PS2 & GC, als ik morgen die consoles platwals met ne heftruk zijn dat mijn consoles ik heb ze betaald net mijn games.
Als ge morgen uwe pc ombouwt tot microgolfoven, komt de pc winkel waar ge uw pc gekocht hebt ook aan uw oren zeuren dat ge uwe pc hebt gemodificeerd ?
Ik denk het niet, met consoles net het zelfde, dat ding is van u eens ge dat betaalt hebt.
Gooit ge het in het kanaal, draait ge m open, maakt ge daar een server van, gij zijt nog altijd baas over uw spullen die ge gekocht hebt :rofl:

Al plooit ge uw halo disc in 4 en ge maakt er een tuininstument van om het onkruid te wieden, het blijft UW spel :D
Dat is net ne video kopen die gaat zeggen wat ge opnemen moogt op welke zender en welk programma, zo ne zever daar ben ik niet mee gediend.
Dat is nu net hetzelfde met consoles, NTSC,PAL maakt geen bal uit playstation is playstation bij mij, xbox is xbox al komt die van mars, als uw spellen gekochte versies zijn hebde het recht die producten te gebruiken.

Snap je m ?

Verlaag u niet tot kapitalisme, het is al erg genoeg dat spellen bedrijven kopje onder gaan door spellen die ze moeten verkopen tegen woekerprijzen.
Het is allemaal door de piraterij, dikke zever, vroeger kocht je ook NES/SNES/MegaDrive cartdridges tegen de 2500 bef en er bestond geen manier om ze te dupliceren, ook niet voor pc/mac software.
Spellen waren evenzeer megaduur geprijsd, de eerste 3D shooter voor een 500 bef voor pc in het tijdperk dat cd/dvd-branders bestonden moet ik nog zien...
de logica dat piraterij de games in prijs doen stijgen houdt geen steek, dan zouden wij hier nu met spellen van 150 € het stuk moeten gezeten hebben.
Branders of geen, spellen kosten sinds al die jaren een 1800 a 2400 bef het stuk.
I'ts all about capitalism my friend, door die sukkels mogen wij spellen kopen van 50 a 70 euro het stuk, iedereen wilt spellen ontwikkelen, iedereen ziet het groots, iedereen concurreert iedereen, de markt is verzadigd en dan krijg je dit, van alles is er tegenwoordig TE VEEL en daarom bolt nergens nog iets zonder faillissementen :)

Waarom ik mijn consoles heb gemod, ik haal er uit waar ik voor betaald heb. Dat is net een PC kopen die 1/4 van de functies niet bolt waar ge ook de volle pot voor dokt, het is uw volste recht consoles/computers tot het max kunnen te benutten zolang ge legale software gebruikt.

Inport spellen draaien, knutselen en zelf via het programmeren van runtimes het platform meer leren kennen met linux (PS2 in het bijzondere).

Wie consoles ombouwt voor kopies is zelf de dupe.
Ze kunnen niet online, spellen die kopie zijn draaien hooguit max een 12 maanden en ge doet daar uw console mee kapot.
Kopies die ge hebt kunde ook niet te koop zetten -> waardeloos :D

Wilde inport spellen spelen, wilde zelf gaan knutselen dan is er niks mis met een omgebouwde console.
Wilde uw console alleen gebruiken voor gaming en wilde online -> blijf er vanaf.

Ulukai5
18 februari 2004, 21:51
Amen to that BraveHeart! Ge kunt het goed uitleggen (koppel schoon vergelijkingen :D) en ik vind da ge der plak op zit! Maar toch betaal ik zelf meestal de volle pot voor een consolegame, omdat ik ze zo graag wil hebben. Ik leef maar ene keer en als ik het geld ervoor heb op dat moment laat ik me keer op keer verleiden...

cabel men
18 februari 2004, 23:26
jaja , ge et ne schone uitleg:applause:
maar denk ook eens mss aan de gamers die wel volgens de wet leven!?! wij worden wel "gestraft" vooor iets wat anderen doen!! ook ni fair he!
btw: wrm zouden wij ier de volle pot LEGAAL betalen terwijl jullie et allemaal voor nix downloaden?!en dan ulle dikke nekken laten zien met te zeggen van: kijk hoeveel games ik heb!!, echt schoon zenne! mja tis mijn mening dus ..

Ulukai5
19 februari 2004, 00:36
jaja , ge et ne schone uitleg:applause:
maar denk ook eens mss aan de gamers die wel volgens de wet leven!?! wij worden wel "gestraft" vooor iets wat anderen doen!! ook ni fair he!
btw: wrm zouden wij ier de volle pot LEGAAL betalen terwijl jullie et allemaal voor nix downloaden?!en dan ulle dikke nekken laten zien met te zeggen van: kijk hoeveel games ik heb!!, echt schoon zenne! mja tis mijn mening dus ..

Wij komen ni stoeffen met hoeveel games we wel illegaal downloaden, en ik koop alle consolegames origineel!

BraveHeart heeft ook proberen aan te toenen dat de schuld grotendeels te zoeken is bij de hoge prijzen en al die hoge piefen die er veel geld uit willen kloppen. Doobie heeft in zijn column ook aangetonen dat games vééééél goedkoper kunnen om nog winst te maken. Wss meer dan ze nu hebben maar wie gaat die eerste stap zetten?

cabel men
19 februari 2004, 19:06
sry ze , ma tzal er ook wel aan liggen door de chips zenne da de games zo duur zijn zenne!!tja , kblijf erbij da chips slecht zijn!

Ulukai5
19 februari 2004, 19:47
sry ze , ma tzal er ook wel aan liggen door de chips zenne da de games zo duur zijn zenne!!tja , kblijf erbij da chips slecht zijn!

Ge moet begrijpen da we chips hier ni aant goepraten zijn of er reclame voor maken, we proberen gewoon uw kijk op de dingen een beetje te verbreden. Niet iedere bezitter van een modchip is "EVIL" :evil: *brengt pink naar mondhoek* maar er zijn er idd ook die het enkel gebruiken om goedkoop te kunnen gamen.

BraveHeart
20 februari 2004, 01:28
Ge moet begrijpen da we chips hier ni aant goepraten zijn of er reclame voor maken, we proberen gewoon uw kijk op de dingen een beetje te verbreden. Niet iedere bezitter van een modchip is "EVIL" :evil: *brengt pink naar mondhoek* maar er zijn er idd ook die het enkel gebruiken om goedkoop te kunnen gamen.

Idd, ik heb gewoon mijn kijk gegeven op die dingen, ik promoot OOK NIET chips om kopies te bollen, een aangepaste console geeft een hobyist meer mogelijkheden om het platform van dichtbij beter te leren kennen.
Ik begrijp ook niet echt wat het nut is van kopies bollen op een console...
Pas je m aan dan is m waardeloos voor online gaming.
Kopies die je hebt zijn waardeloos in verkoop, de schijfjes zijn 0 € waard.
Console die constant kopies draait zal na een 1.5 jaar problemen geven met de laser van de DVD-Drive.
Spellen zijn ook te gebruiken voor een paar maand eens ze beginnen te hangen.

Ik ben ook tegen het gebruik van kopies op consoles, je doet daarmee je console kapot.
Tenzij je met je console creatief wilt bezig zijn heeft een ombouw wel nut, ook als je inport spellen wilt draaien die je hier niet kopen kunt.

Ulukai5
20 februari 2004, 11:11
Idd, ik heb gewoon mijn kijk gegeven op die dingen, ik promoot OOK NIET chips om kopies te bollen, een aangepaste console geeft een hobyist meer mogelijkheden om het platform van dichtbij beter te leren kennen.
Ik begrijp ook niet echt wat het nut is van kopies bollen op een console...
Pas je m aan dan is m waardeloos voor online gaming.
Kopies die je hebt zijn waardeloos in verkoop, de schijfjes zijn 0 € waard.
Console die constant kopies draait zal na een 1.5 jaar problemen geven met de laser van de DVD-Drive.
Spellen zijn ook te gebruiken voor een paar maand eens ze beginnen te hangen.

Ik ben ook tegen het gebruik van kopies op consoles, je doet daarmee je console kapot.
Tenzij je met je console creatief wilt bezig zijn heeft een ombouw wel nut, ook als je inport spellen wilt draaien die je hier niet kopen kunt.

Kwist niet dat uw console daarvan beschadigd werd? En uw schijfjes werken ook maar een tijd of wat? :eek:

Pandoriaantje
20 februari 2004, 13:39
Kwist niet dat uw console daarvan beschadigd werd? En uw schijfjes werken ook maar een tijd of wat? :eek:
originele games discs hebben een geoptimaliseerde file index, bij een eigen maak iso is dit niet zo en moet de laser dus veel meer werk doen om de files te kunnen vinden op de dvd. in't kort = snellere slijtage en ook minder presaties bij het inladen van games.

Ulukai5
20 februari 2004, 15:15
originele games discs hebben een geoptimaliseerde file index, bij een eigen maak iso is dit niet zo en moet de laser dus veel meer werk doen om de files te kunnen vinden op de dvd. in't kort = snellere slijtage en ook minder presaties bij het inladen van games.

Ach zo, we hebben weer iets bijgeleerd :) Pandoriaantje, hoe weet gij eigenlijk zoveel van al die dingen? No matter what ge ook maar moet weten over Xbox, gij wete het he gast :)

Is het dan bij kopies van PC-games net hetzelfde? Gaat daardoor de CD-ROM of DVD-Rom van uwe PC sneller kapot?