PDA

Volledige versie bekijken : dynamish ip adres

timothy
27 januari 2004, 20:54
is er geen mogelijkheid om van een dynamish ip adres een vast ip te maakn?

Bunz
27 januari 2004, 21:04
mijn excuses maar dit is dus wel grappig ;)

als ik zo een vraag lees vraag ik mij af (n/o) wuk voor een vraag zonder info is da nui weer ...

nujah dan vraag ik nu naar de info

( bedoel je u WAN ip adres , bedoel je u LAN ip adres ? werk je met een dchp server ?? kortom schets me je netwerkomgeving ;))

timothy
27 januari 2004, 21:09
K,

het zit zo ik zit in een LAN, maar het is mijn ISP die moe vast zijn!!

Bunz
27 januari 2004, 21:12
Bij de meeste ISP's kun je dit wel aanvragen maar dit is natuurlijk niet zonder onkosten.

Wat je ook kan doen is ergens een instelling (deze is ondermeer te vinden op een router)

zoiets als ( renew ip forever)

dan zal hij het ip adres behouden tot dat u sysyteem (router of dergelijke) moet rebooten.

Mocke-Lock
27 januari 2004, 21:57
registreer bij no-ip.com of dynsdns.org en maak ne redirect aan
hebt ge altijd een vaste url dat naar uw ip verwijst
bvb timothy.no-ip.com of timothy.dyndns.org

timothy
27 januari 2004, 22:17
ik wou eigenlijk van mijn pc een server maakn maar het is ambetant dat het IP adres steeds wijzigt, zou dit met dat een redirect lukken?

Squall-sX-
27 januari 2004, 23:55
Zonder problemen, je moet gewoon zorgen dat je de gegevens van ja account update zodra je IP verandert.

Mocke-Lock
28 januari 2004, 03:42
heb een tweetal jaar een no-ip redirect

er staat een programmake op de site dat ge kunt installeren als system service, waardoor het kan updaten als ge opstart

timothy
28 januari 2004, 17:17
Okelidokelie, big :bow:

merci voor de hulp jongens het lukt perfect :D

timothy
28 januari 2004, 20:07
ok, is de naam van het programma No-IP DUC v2.1.4 ???

timothy
31 januari 2004, 12:39
iemand?

Wover
16 juli 2004, 18:58
ok, is de naam van het programma No-IP DUC v2.1.4 ???

*bump*

ja, denk ik. Seg ik heb een vraagje over dit progje, is het mogelijk om bv mijn dynamisch IP te linken aan een URL, maar dan als muziekstream. Bv, als ik dan naar gsradio.no-ip.com ga, dat dan automatisch die stream opspringt. Ik heb al een account, heb het progje geïnstalleerd, maar snap er ni veel van :)

(sorry voor ne topic van 6 maanden geleden op te halen :))

edit: heb het al gevonden :), moest ander optie kiezen...

Zelete
17 juli 2004, 06:18
yep dat is de no-ip dynamic update client:

- lachend smilietje: ip is updated
- verlegen smilietje: ip is nog hetzelfde
- boos smilietje: ip update mislukt

die hostname die je gemaakt hebt met no-ip (gsradio.no-ip.com) is dus altijd je ip. het kan zijn dat je voor die streaming server een poort moet openen hier of daar op je firewall of router. wanneer dat klaar is kunnen de mensen normaal zonder problemen connecten op je streaming server:

http://gsradio.no-ip.com:poortnummer

Wover
17 juli 2004, 13:08
yep dat is de no-ip dynamic update client:

- lachend smilietje: ip is updated
- verlegen smilietje: ip is nog hetzelfde
- boos smilietje: ip update mislukt

die hostname die je gemaakt hebt met no-ip (gsradio.no-ip.com) is dus altijd je ip. het kan zijn dat je voor die streaming server een poort moet openen hier of daar op je firewall of router. wanneer dat klaar is kunnen de mensen normaal zonder problemen connecten op je streaming server:

http://gsradio.no-ip.com:poortnummer

zelfs http://gsradio.hopto.org is genoeg, door die optie aan te vinken redirect hij automaticsh op die poort.

tune allemaal in dezenavond tussen 8 en 9 :unsure: