PDA

Volledige versie bekijken : Hopeloos, problemen met computer

DaRuDa
25 januari 2004, 09:49
2Weken geleden heb ik me een nieuwe pc aangeschaft :

Athlon 64 3000+ Sockel 754, 2000MHz, Clawhammer, box

MSI K8T-NEO FIS2R <3400+, 5xPCI, 1xAGP, 3xDDR, Sound, LAN, S-ATA Raid

2* Twinmos 512MB PC400, CL2.5

Sapphire Atlantis 9600 XT 128MB, Radeon 9600XT, DDR, DVI, TVout, retail

Case : Codegen 6049 350W, anthrazit

Case cooling : Enermax UC-8FAB-B Gehäuselüfter, 80x80mm, Drehzahlregelung

Ik heb 1 harde schijf van 20 gig waar windows op staat en nog een 2de harde schijf van 120 gig

Nu zit ik al sinds het begin met crashes, willekeurige blue screens ofwel als ik aan het surfen ben ofwel als ik aan het gamen ben.
Telkens staat er een foutmelding bij en af en toe een bestand bvb : usbport.sys of ati3diag.dll

Een week geleden heb ik mijn c schijf geformat en windows er volledig opnieuw opgezet, maar nog steeds heb ik de problemen.
Ik heb ook windows memory diagnostic ( http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp ) uitgevoerd om mijn ram te testen, geen enkel foutje is gevonden.
Ik heb windows volledig geupdate en gebruik de laatste drivers van mijn videokaart ( Catalyst 3.10 ).

Ook aan mijn temperatuur van mijn cpu, hd etc is niks mis : http://home.pi.be/~arnevh/speedfan.JPG

Ik weet echt niet meer aan wat het kan liggen, ik hoop dat iemand hier een oplossing weet !

dea
25 januari 2004, 11:12
zo'n problemen zijn meestal het ram geheugen..

Drydope
25 januari 2004, 11:20
*long shot here* Je gebruikt toch Windows 64 bit?

blastboy
25 januari 2004, 11:22
hoeft niet is backwards compatible.

DaRuDa
25 januari 2004, 11:25
Originally posted by dea
zo'n problemen zijn meestal het ram geheugen..

Lees mijn post, daar staat in dat ik duidelijk het ram hebt getest, heb die windows memory diagnostic zelfs 50 passes laten lopen !

Originally posted by Drydope

Nee, want die is nog niet uit.
En de athlon 64 zou zonder problemen moeten draaien op een 32bit windows versie

Davion
25 januari 2004, 11:25
Originally posted by Drydope

Wat voor een onzin is dat nu weer ??

Dara is alleen een beta van uit , nog niets officiciel en dan nog alle vitale dinges zoals Direct X enz zullen allemaal moeten worden "hermaakt" om op Win64 te werken !

Inferno
25 januari 2004, 11:33
waarschijnlek is em ni ge genoeg gekoeld

DaRuDa
25 januari 2004, 11:38
Originally posted by Inferno
waarschijnlek is em ni ge genoeg gekoeld

check : http://home.pi.be/~arnevh/speedfan.JPG

Inferno
25 januari 2004, 11:40
ok dan sry :D
mijn vader heeft ook juist ne pc in mekaar gestoken en diej viel na een tijdje uit omdatteem te warm werd dus daarom d8 ik...

maar ik zie tog geen andere mogelijkheid zne:ironic:

Snowman
25 januari 2004, 12:04
probeer eens Win XP op de andere HD te zetten

kan zijn dat die hd van 20GB bijna zijn zegen geeft

Greetz snowman

DaRuDa
25 januari 2004, 18:23
Deze morgen heb ik mijn bios en mijn mobo drivers geupdate, pc runde hele dag goed, heb 2 maal 3dmark gedraait, net tijdens het surfen weeral blue screen ;(

DaRuDa
25 januari 2004, 18:37
De error die ik net kreeg :

STOP: 0x0000008E (0xc0000005, 0xBF87614B,0xA1779818, 0X00000000)

win32k.sys - Address BF876B base at BF800000, Datestamp 3F73195d

Davion
25 januari 2004, 19:22
Ik zie dat je de MSI K8T neo gebruikt ! , deze heeft wat stabiliteitsproblemen oplossing is uwe BIOS naar de laatste versie te flashen en dan alle drivers te herinstallen !

btw : indien ge echt juist wilt weten wat die stopfout is zou ik eens naar het GoT forum gaan , meerbepaald Software/Windows , daar staat da in geuren en kleuren uitgelegt wa da da allemaal wilt zeggen !

btw : Ge hebt toch SP1(a) ?

Lan
25 januari 2004, 19:31
Draai eens de torturetest van prime95. Dat weet je direct of het aan processor/geheugen ligt of aan de harde schijf.
Ze zal de processor gedurende lange tijd op max. belasting doen werken evenals het geheugen.

http://www.mersenne.org/freesoft.htm

DaRuDa
25 januari 2004, 19:39
Originally posted by Davion
Ik zie dat je de MSI K8T neo gebruikt ! , deze heeft wat stabiliteitsproblemen oplossing is uwe BIOS naar de laatste versie te flashen en dan alle drivers te herinstallen !

btw : indien ge echt juist wilt weten wat die stopfout is zou ik eens naar het GoT forum gaan , meerbepaald Software/Windows , daar staat da in geuren en kleuren uitgelegt wa da da allemaal wilt zeggen !

btw : Ge hebt toch SP1(a) ?

http://www.gameclan.be/~DaRuDa/driver-mobo.JPG =>

Zoals je kan zien heb ik mijn bios deze morgen geupdate + drivers voor mobo, sound, netwerk.
Welke drivers zou ik volgens jou dan nog moeten reinstallen ?

DaRuDa
25 januari 2004, 19:51
Originally posted by Lan
Draai eens de torturetest van prime95. Dat weet je direct of het aan processor/geheugen ligt of aan de harde schijf.
Ze zal de processor gedurende lange tijd op max. belasting doen werken evenals het geheugen.

http://www.mersenne.org/freesoft.htm

[Sun Jan 25 19:49:00 2004]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Marathras
25 januari 2004, 20:36
Originally posted by DaRuDa
De error die ik net kreeg :

STOP: 0x0000008E (0xc0000005, 0xBF87614B,0xA1779818, 0X00000000)

win32k.sys - Address BF876B base at BF800000, Datestamp 3F73195d

Format C-partitie, (geen quick). Drivers videokaart installeren.
NIETS ANDERS
Vervolgens testen met prime, daarna 3dmark (eender welke versie).
En dit ETTELIJKE malen doen.

Je win32k.sys heeft met Windows te maken, de error erachter kan je opzoeken in de Microsoft Windows Knowledge base. (linkje via microsoft.be op te klikken dacht ik zelfs).
Is onbelangrijk eig. want het zal eerder ergens anders liggen. Dus check eerst bovenstaande.

@Davion, je moet niet onnodig reclame zitten maken voor GOT. 'Zij' gaan dat ook wel weten, mar het is nu HIER te doen. Dus kom ofwel met antwoorden voor DaRuDa ipv hem door te verwijzen naar een ander forum waar je zelf ook lid bent.

Marathras
25 januari 2004, 20:38

En wat stond er in die stress.txt file ?

Test je RAM ook eens apart (dus latje per latje in het eerste slotje) met prime.
Eventueel in een andere computer als het kan.

DaRuDa
25 januari 2004, 20:42
De 2de maal scande hij veel langer en gaf hij deze error :
[Sun Jan 25 20:05:33 2004]
FATAL ERROR: Resulting sum was 3.258270233080627e+016, expected: 6.200719326596248e+016

Marathras
25 januari 2004, 20:43
Start eens enkel op met een toestenbord (ps/2) en monitor.
In je cmputercase, enkel een videokaart en diskettestation en HD aansluiten. Derest loslaten.

GEEN andere apparaten, zelfs geen muis of cd-rom station laten steken !

(Eventuele wijzigingen in je BIOS zoals RAID, RAM-timings, etc...) daar afblijven of kiezen voor 'Default Settings' en daarmee opstarten.

Check dan eens hoelang het duurt totdat met het testen die pc crasht of error geeft.
En noteer deze ook!

Ik denk at je gewoon een softwarematig probleem hebt en helemaal geen hardware-schade. (dit vanwege de gemelde foutmeldingen hierboven)

@sommige mensen. Ipv interessant te doen kun je misschien beter gewoon zwijgen en wat voorgamen.

DaRuDa
25 januari 2004, 20:45
Originally posted by Marathras
Start eens enkel op met een toestenbord (ps/2) en monitor.
In je cmputercase, enkel een videokaart en diskettestation en HD aansluiten. Derest loslaten.

GEEN andere apparaten, zelfs geen muis of cd-rom station laten steken !

(Eventuele wijzigingen in je BIOS zoals RAID, RAM-timings, etc...) daar afblijven of kiezen voor 'Default Settings' en daarmee opstarten.

Check dan eens hoelang het duurt totdat met het testen die pc crasht of error geeft.
En noteer deze ook!

Ik denk at je gewoon een softwarematig probleem hebt en helemaal geen hardware-schade. (dit vanwege de gemelde foutmeldingen hierboven)

@sommige mensen. Ipv interessant te doen kun je misschien beter gewoon zwijgen en wat voorgamen.

Zonder muis/inet connex kan je niet veel testen eh : d

Davion
25 januari 2004, 21:23
@Davion, je moet niet onnodig reclame zitten maken voor GOT. 'Zij' gaan dat ook wel weten, mar het is nu HIER te doen. Dus kom ofwel met antwoorden voor DaRuDa ipv hem door te verwijzen naar een ander forum waar je zelf ook lid bent.

Iets op tegen mss ?? Als hem daar het antwoordt Wel vindt ?? Waarom dan niet doorverwijzen btw ik ben niet op dat forum lid ,en het is ten zeerste niet mijn bedoeling om reclame te maken , maar indien ik iemand kan helpen door hem naar daar te verwijzen doe ik dat ! , btw op dat Forum staan al die stopfouten goed uitegelegd int Nederlands , die Microsoft Knwoledge base daar leerde nie veel van !

Wel nen grote bek al hee voor maar 8 posts !

DaRuDa
25 januari 2004, 21:33
Iets op tegen mss ?? Als hem daar het antwoordt Wel vindt ?? Waarom dan niet doorverwijzen btw ik ben niet op dat forum lid ,en het is ten zeerste niet mijn bedoeling om reclame te maken , maar indien ik iemand kan helpen door hem naar daar te verwijzen doe ik dat ! , btw op dat Forum staan al die stopfouten goed uitegelegd int Nederlands , die Microsoft Knwoledge base daar leerde nie veel van !

Wel nen grote bek al hee voor maar 8 posts !

Wat is de url naar dat forum, btw ik heb sp1 geinstalled !

Davion
25 januari 2004, 21:43
Dit (http://gathering.tweakers.net/forum) is het forum !

en hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/727175) moet jij zijn denk ik !

en hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455/) vinde de stopfouten etc !

Dannykills
26 januari 2004, 13:20
als dat stress.txt bestand opendoet dat wat zegt em daar dan in? Is die fout daar niet in beschreven?

hummel
26 januari 2004, 16:23
scheelt misschien iets aan de processor ? kan dom klinken maar heb da ook aan de hand gehad
nieuwe pc, crashte de hele tijd, ram vervangen was het dus nie
processor vervangen daar lag het prob

greets

DaRuDa
26 januari 2004, 17:15
Originally posted by Dannykills
als dat stress.txt bestand opendoet dat wat zegt em daar dan in? Is die fout daar niet in beschreven?

Daar staat gewoon de uitleg van de tests + wat te doen als je een probleem vind, maar niet wat het probleem is !

DaRuDa
28 januari 2004, 12:37
Heb 2 dagen geleden geformatteerd, pc liep zeer goed, geen crashes gehad tot gisteravond toen ik rtcw speelde, crashte al na 5 mins, daarna gereboot en opnieuw zitten spelen voor 1.5 uur een geen crashes gehad. Heb pc die nacht laten opstaan en blijkt wnnr ik net thuiskom, weer blue screen. Als ik mijn irc logs bekijk is dit rond 11h gebeurt, niemand was toen op de pc bezig, vind het dus zeer raar :/

DaRuDa
28 januari 2004, 14:41
Net memtest86+ 3 kwartier gedraait, geen enkele error gevonden, ligt dus niet aan ram, maar aan wat dan :/

EmP
28 januari 2004, 14:58
blijkbaar vooral bij gamen ?:/ staan u volts goed? gfx kaart al geprobeerd te vervangen ? ge zit blijkbaar met grote mizerie :confused:

DaRuDa
28 januari 2004, 16:52
Originally posted by EmP
blijkbaar vooral bij gamen ?:/ staan u volts goed? gfx kaart al geprobeerd te vervangen ? ge zit blijkbaar met grote mizerie :confused:

staan u volts goed? => als ge zegt waar ik da vind, dan zoek ik het op en post het hier !

Ik ga een van dezer dagen proberen mijn kaart te vervangen omdat ik nog iemand heb gehoord die probs had met zijn athlon64 en radeon 9600 xt !

Davion
28 januari 2004, 17:56
staan u volts goed? => als ge zegt waar ik da vind, dan zoek ik het op en post het hier !

Ik ga een van dezer dagen proberen mijn kaart te vervangen omdat ik nog iemand heb gehoord die probs had met zijn athlon64 en radeon 9600 xt !

Nu lees ik dat gij nen 9600XT hebt ? , Is dat nen ASUS ?

DaRuDa
28 januari 2004, 18:07
Nu lees ik dat gij nen 9600XT hebt ? , Is dat nen ASUS ?
Sapphire

Davion
28 januari 2004, 18:10
Sapphire

ah , dan ist goed ! , wat met de ASUS' en zijn zeer veel probs !

DaRuDa
28 januari 2004, 18:14
Met sapphire's ook als ik da sapphire forum bekijk, ma niks nuttige oplossingen enkel de agp op 4x zetten en volt op 1.5 in de bios

DaRuDa
28 januari 2004, 18:22
Met sapphire's ook als ik da sapphire forum bekijk, ma niks nuttige oplossingen enkel de agp op 4x zetten en volt op 1.5 in de bios

Lees net da de 4.1 drivers uitzijn : http://www.sapphiretech.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2659

Sebiet die er eens opzetten en wie weet ...

Btw, die overdrive tab waar ze zoveel over zagen in die topic, wat doet da en waar kan ik die vinden ?

DaRuDa
30 januari 2004, 22:19
net gf3 ti200 van broer in pc gestoken, nog altijd blue screens :(

EmP
30 januari 2004, 22:48
Volts kan je zien in de bios

hoe ze ingesteld zijn bij Cpu Softmenu of Frequency / Voltage settings

of hoe ze effectief zijn bij health status

post ze even

vooral die van je cpu kunnen dit veroorzaken

Lan
31 januari 2004, 10:21
Dus er is al ge-elimineerd:
- grafische kaart (vervangen + in prime95 heeft dat geen invloed)
- harde schijf (idem prime95)
- geheugen (niet 100% zeker, maar memtest gaf negatief resultaat)
- windows (herhaaldelijke installs)

blijft over:
- moederbord
- processor
- voeding

1 ervan is nog simpelweg te elimineren: voeding eens verwisselen. Als er iets scheelt met de stabiliteit van de voltages ...

FmTx^
10 oktober 2004, 01:08
pff kem zelfde probleem @pc, en ook die error@prime95
proc: A64 3500+ newcastle
ram: corsair twinx 1024 (2x512mb) pc3200 hsp (cl2)
graka: sapphire r9800 pro atlantis (128mb)

na tijdje freezt die gewoon, soms wil ie geen super_pi draaien.. slechte ram timings..

donkey_thong
10 oktober 2004, 01:21
check : http://home.pi.be/~arnevh/speedfan.JPG

geeft maar 3 temps weer bij u? das wel raar, bij mij hebbek er een stuk of 7.
Misschien iets mis met het mobo? want daar zie ik geen temp bij staan, normaal is er een temp bij waar "local temp" bij staat :/
verwissel hd, graka, ed. eens.

inspiratieloos
10 oktober 2004, 01:35
ik zeg dat het aan u ram ligt, steek er es corsair of apacer van iemand dat je kent erin.

kdurf erop wedden dat je geen probs meer gaat hebben.

FmTx^
10 oktober 2004, 02:21
ik zeg dat het aan u ram ligt, steek er es corsair of apacer van iemand dat je kent erin.

kdurf erop wedden dat je geen probs meer gaat hebben.
ik heb corsair... en rarara, same prob. Enkel op dual channel heb ik dit.
single channel met die latjes lukt perfect.. maar samen wille ze ni deftig werken, da is dus Corsair TwinX 1024 (2x512mb) pc3200 HSP...
En ik denk da et aan de memory controller ligt, samen met windows.

Xeon?
10 oktober 2004, 04:00
daruda zen prob lag bij zen geheugen hoor, twinmos + amd64 = big no-no ^^
wat het bij u zou kunne zijn... geen id :o

PaLaDiN
10 oktober 2004, 04:08

:offtopic: Ja Asus Radeon 9600XT + nforce 2 = no boot :p :offtopic:

Anyway zijn VIA Drivers installed? want usb***.dll fouten zijn meestal gebonden aan mobo drivers

FmTx^
10 oktober 2004, 10:29
daruda zen prob lag bij zen geheugen hoor, twinmos + amd64 = big no-no ^^
wat het bij u zou kunne zijn... geen id :oda ligt ook aan ram, kem in review geleze da MSI K8N Neo2 'Partial incompatible' is met Corsair TwinX...
Maar kem dan is verder gezocht en ze raden aan om ze ipv zoals in de handleiding staat slot 3 & 4 gebruiken voor dual channel, toch slot 1 en 2 gebruiken en dan voltage +0.2 zetten ... En ja echt da werkt dus eh, op dual channel :eek: