PDA

Volledige versie bekijken : Help, serieus probleem...

TRIC/2
24 januari 2004, 17:30
Nog altijd ivm de demo van Far Cry heb ik al verschillende zaken geprobeerd om de demo met beter framerate te laten draaien. Had daarnet iets gelezen over de Omega drivers die beter zouden zijn voor de fps.

Ben dan ook op zoek gegaan naar de juiste drivers.
Ben op driversheaven.net gestuit en heb de Radeon Omega drivers voor de Catalist 3.9 drivers geinstalleerd. Vooraleer de installatie begon werd gevraagd om het ATI controle paneel te verwijderen. Heb dit, al twijfelend, dan ook maar gedaan aangezien er een controle paneel werd bijgevoegd bij die Omega drivers.

Demo Far Cry kon niet eens meer opstarten. Resultaat, Omega drivers en alle bijhorende zaken verwijdert. Daarna terug op zoek gegaan naar de gewone Catalyst 3.9 drivers maar tijdens de setup verscheen het volgende.

Ernstig
Setup kon de installatie niet voltooien,
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens setup uit te voeren.

PC deed ook raar bij het heropstarten na het installeren van die verdomde Omega drivers. Kwamen verschillende opmerken opdagen. PC draaid ook niet meer zo vlot in tijdens het scrollen merk ik enorm veel vertraging en strepen.

Ik geloof dat ik iets serieus verkeerd heb gedaan. Hoe stom kun je in godsnaam zijn. :(
Ben ook geen pc kenner en normaal hou ik mij zoveel mogelijk aan de standaard zaken en let ik heel goed op vooraleer ik iets toepas. Blijkbaar ben ik ditmaal TE ver gegaan. Heb geen idee wat ik moet doen en heb zo de indruk dat ik mijn pc min of meer naar de zak heb geholpen.

Ik weet dat het niet allemaal duidelijk is maar ik had gehoopt dat er hier iemand toch een of ander idee zou hebben over wat mijn probleem zou gaan en eventueel een oplossing zou kunnen geven. Ik ben jullie er alvast héél dankbaar voor.

Dringend hulp nodig! :cry:

LeSec
24 januari 2004, 17:35
hmm staan die drivers nie op bijgeleverde cd-rom ook?

ge kunt altijd da opnieuw configureren hé

en desnoods eerst is ne format c, da kan ook nooit kwaad :s

TRIC/2
24 januari 2004, 17:39
Thanks alvast voor de comment, :)

Ik had zo dat idee en zit al met die cd-rom in mijn handen. 'Installation Driver cd'... zal het maar eens proberen dan eh...

En format c, heb ik nog nooit toegepast... um.. hoe moet je dit doen? Ben ik dan alles kwijt? Tja, je ziet het... ben noob op het gebied van computers... hou van gamen maar er mag wel niet al te veel bij komen kijken. :sad:

TRIC/2
24 januari 2004, 17:44
Ben hier terug, heb geprobeert met die 'installation driver cd' maar ik krijg net dezelfde opmerking tijdens setup zoals hierboven vermeld. :(

Damn, ik weet echt niet wat te doen. Straks mag ik nog bellen naar mijn pc zaak. :sad:

[Shadowcat]
24 januari 2004, 17:57
Wel kijk eerst bij add/remove of er daar nog iets staat van ATI of die omegadrivers. Al wat daar van instaat deleten.

Opnieuw terug opstarten en dan gaat hij normaal zeggen nieuwe hardware gevonden enzo. Daar allemaal cancel drukken zodat dus de installatie mislukt. Dan drivers installeren, zou normaal moeten werken.

Als ge bij die automatische hardwaredetectie altijd cancel drukt dan zou hij een standaard adapter moeten instellen. Dit zou uw probleem kunnen verhelpen :)

TRIC/2
24 januari 2004, 19:14
Eerst en vooral, heel erg bedankt voor de comments Shadowcat en The_Messenjah, ;)

Probleem is ondertussen opgelost. Oeeef :)

Heb inderdaad gekeken om alles te deleten. Alles van die Omega drivers was wel al weg dus... heb gewoon met die driver installatie disc de functie gebruikt om alles te verwijderen... daarna die quick install functie gebruikt en toen liep alles vlot. Ondertussen staan de 3.9 drivers er al terug op en alles werkt prima zoals het voordien was. Jongens, ge kunt U niet voorstellen hoe blij ik ben dat het allemaal terug marcheert. Nooit maar dan ook nooit ga ook nog andere drivers gebruiken. 1 keer tegenslag is meer dan genoeg. ;)

I'm a happy man again. :D

Nogmaals bedankt voor de hulp. Wou dat ik iets terug kon doen. :bow:

-SO-
1 augustus 2004, 00:28
Aha de prachtigste gamer die ik ken heeft een Thread geopend !
Hopelijk krijg ik hier contact met deze man ! ;-)