PDA

Volledige versie bekijken : Bitmaps

Wafel
21 oktober 2003, 01:04
Hoe stelt ge in da as ge een fotoke vant internet wilt hale, uw pc et ni as bitmap wil opslage, maar als JPEG ? Kzen al da converte in paint shop pro beu, ziede. En er de extensie .jpg bijtypen veroorzaakt dat de afbeelding soms niet kan geopend worden, zoals vb in voorgenoemde paint shop pro .
Any help ?

Mocke-Lock
21 oktober 2003, 01:57
uw temporary internet files folder is volledig leegmaken helpt dikwijls

shadowrunr
21 oktober 2003, 14:51
Hmm, als je een afbeelding van internet opslaat (met Internet Explorer dan) slaat hij die afbeelding toch op in het formaat waarin het gemaakt is? Dus jpeg blijft jpeg, gif blijft gif, png blijft png, en bmp blijft bitmap. (Wel staat er telkens als 2de keuze 'bitmap')

Of snap ik je vraag nu niet? :confused:

Wafel
1 november 2003, 00:39
Originally posted by shadowrunr
Hmm, als je een afbeelding van internet opslaat (met Internet Explorer dan) slaat hij die afbeelding toch op in het formaat waarin het gemaakt is? Dus jpeg blijft jpeg, gif blijft gif, png blijft png, en bmp blijft bitmap. (Wel staat er telkens als 2de keuze 'bitmap')

Of snap ik je vraag nu niet? :confused:

Nee, helemaal niet. Hij kan ze alleen maar opslaan als bitmaps.
Die folder leegmaken ... Daar zit echt weinig in. Normaal ?

st3ph3n
1 november 2003, 13:05
Probeer eens wat Mocke-Lock al zei.
Internet Explorer: Extra -> Internet-opties -> Bestanden verwijderen

Bij het opslaan van een bestand kan je zelf het formaat specifiëren. Het is dus niet zo dat je in hetzelfde formaat moet opslaan...

Steven

Wafel
3 november 2003, 19:33
Das waar, door er .jpeg of zo er achter te plaatsen, niet ? Maar in dat geval kan ik hem niet openen in Paint Shop Pro 7.0 ...

st3ph3n
3 november 2003, 20:09
Gewoon de extensie veranderen is niet de goede manier. Normaal gezien kan je wanneer je een afbeelding opslaat het type wijzigen door "Opslaan als type" te wijzigen (dit is een dropdownmenu in het venstertje waar je kan kiezen WAAR en onder welke NAAM op te slaan.)

Is het probleem trouwens opgelost met die Temp. Internet Files te wissen ?

Steven

Wafel
13 januari 2004, 00:02
Kga ff de thread resurecte :) .

Kem dus weer etzelfde probleem, bestanden verwijderen helpt ni meer voor grotere afbeeldingen. Bij opslaan als type krijg ik alleen maar de optie bitmap.

st3ph3n
13 januari 2004, 16:01
Als je dit probleem enkel hebt voor grote bestanden moet je je Tijdelijke Internetbestanden misschien vergroten ? Extra -> Internet-opties -> Instellingen...

Steven

Feignasse
13 april 2004, 05:09
Pff ik zit nu dus met hetzelfde probleem, en ik krijg het niet opgelost.

Temp Internet Files leegmaken helpt niet, kheb ook al gereboot enzo...

Deze info van MS (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810978) helpt me ook niet vooruit, kheb het allemaal geprobeerd en het probleem blijft.

Wat nu?? :help:

st3ph3n
13 april 2004, 11:59
Verander de grootte van de Tijdelijke Internetbestanden-map eens:

Extra -> Internet-opties -> Instellingen... -> Te gebruiken schijfruimte: 80 MB

Steven

Feignasse
13 april 2004, 18:16
Originally posted by st3ph3n
Verander de grootte van de Tijdelijke Internetbestanden-map eens:

Extra -> Internet-opties -> Instellingen... -> Te gebruiken schijfruimte: 80 MB

Steven

Al geprobeerd met verschillende groottes, het haalt niets uit :/

De problemen zijn opgedoken na het installeren van service pack 3 voor office xp....

st3ph3n
14 april 2004, 11:29
Ulixes, kan je vanuit Paint nog JPEG's opslaan/openen ?

Steven

Feignasse
14 april 2004, 18:15
Ulixes, kan je vanuit Paint nog JPEG's opslaan/openen ?

Steven

Ja dat kan ik nog ...

st3ph3n
15 april 2004, 01:36
Misschien moet je Internet explorer eens herstellen/herinstalleren ?

Voor WinXP met IE6:
* Start -> Uitvoeren -> regedit
* HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Active Setup -> Installed Components -> {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
* Verander de waarde van IsInstalled van 1 naar 0.
* Daarna kan je IE6 downloaden en installeren

OPM: Indien je bij installeren een Windows Logo Test foutmelding krijgt: ->klik hier (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;811263)<-

Voor andere combinaties:
* Configuratiescherm -> Software -> MS Internet Explorer -> Verwijderen/Wijzigen

Steven

Feignasse
15 april 2004, 04:05
Misschien moet je Internet explorer eens herstellen/herinstalleren ?

Voor WinXP met IE6:
* Start -> Uitvoeren -> regedit
* HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Active Setup -> Installed Components -> {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
* Verander de waarde van IsInstalled van 1 naar 0.
* Daarna kan je IE6 downloaden en installeren

OPM: Indien je bij installeren een Windows Logo Test foutmelding krijgt: ->klik hier (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;811263)<-

Voor andere combinaties:
* Configuratiescherm -> Software -> MS Internet Explorer -> Verwijderen/Wijzigen

Steven

ok, alvast bedankt voor de moeite :bow:
'k zal het binnenkort proberen, momenteel heb ik mijn pc te hard nodig en heb ik weinig tijd voor / zin in gepruts met eventueel irritante gevolgen. Voor die paar jpg's die ik wil opslaan zal ik voorlopig maar gebruik maken van opera :)