PDA

Volledige versie bekijken : Bureaukasten op maat

pijlman
23 juli 2019, 16:45
Ik ben op zoek om mijn bureau in te richten met wandkasten.

Ik had prijs laten maken bij de persoon die onze badkamer gemaakt heeft maar dat was om achterover te vallen.
het waren ook maar cnc corpussen en geschilderde deurtjes.

Bij Ikea hebben ze niet echt de mogelijkheid om bureaukasten te maken zie ik.
Kent iemand een partij (regio Deinze - Aalter - Tielt) of online waar ik kasten kan laten maken?

Church of Noise
23 juli 2019, 17:18
Camber al geprobeerd?

Kasten op maat zijn helaas altijd wel duur vrees ik...

Mothman
24 juli 2019, 14:01
Camber al geprobeerd?

Kasten op maat zijn helaas altijd wel duur vrees ik...

Grappige is dat Camber helemaal niet op maat is, werken met vaste maten voor hun corpussen die ze dan gewoon bij een Duitse fabrikant gaan bestellen.
Als je wat handig bent kan je de corpussen laten maken door een schrijwerker en zelf in elkaar steken (bvb Zaag & plakwerk - Interieur Gilis NV (http://interieurgilis.be/professioneel-doehetzelf/)). De fonten (deurt) kan je redelijk makkelijk maken uit multiplex.

Pro-tip: De corpussen van ikea (metod) zijn zeer goed en kan je deftige deuren aanhangen.

SIO
24 juli 2019, 17:52
Ik ging net zeggen: ga dan eerder corpussen in IKEA halen, snij er desnoods stuk af voor het maatgedeelte (al is een MDF boord rondom geschilderd ook wonderwel naar 'maatwerk' toe) en laat de fronten eerder maken voor mooi design look want de fronten kijk je normaal meest op.
Hoe creatiever de kast wordt, hoe moeilijker IKEA toe te passen. Keuzes maken..

romario99
24 juli 2019, 18:19
https://www.internolux.be/nl

Noctilucus
24 juli 2019, 21:34
Hieronder een paar die in de ruime regio rond Aalter:

ID Interieur bvba

Atelier 7

Heko Projects bvba

En langs de N44 (baan Aalter - Knokke) een paar kilometer buiten Aalter staat er ook "kasten op maat" aangegeven op een bedrijf daar, ik denk dat het Nordex is. Daar heb ik zelf echter geen ervaring mee.

EmP
29 juli 2019, 10:12
Stevens Meubelen (Oedelem) was bij ons veel goedkoper dan alle kleine zelfstandigen die we gecontacteerd hebben. En werk was beter uitgevoerd ook!

beton
6 augustus 2019, 14:06
Ik heb een boel maatwerk laten maken thuis. Kan u zeker iemand aanraden - maar liefst in PM (aangezien ik enkel zijn naam en telefoonnumer heb).
Zal een berichtje sturen.

sypro9000
12 augustus 2019, 21:29
Stevens Meubelen (Oedelem) was bij ons veel goedkoper dan alle kleine zelfstandigen die we gecontacteerd hebben. En werk was beter uitgevoerd ook!

Doen die maatwerk ?!

Kelderke
13 augustus 2019, 08:35
Veel verschil zit ook in de afwerking, als je dit laat doen in laminaat is het bijna dubbel zo duur als in melamine. Ik zou wel niet aanraden van je bureau in melamine te laten maken, want die is gegarandeerd snel beschadigd.

Ik heb een bureau + kast laten maken door een schrijnwerker, oerdegelijk maar de prijs was er ook wel naar. Kwaliteit betaal je.

Noctilucus
13 augustus 2019, 20:33
Veel verschil zit ook in de afwerking, als je dit laat doen in laminaat is het bijna dubbel zo duur als in melamine. Ik zou wel niet aanraden van je bureau in melamine te laten maken, want die is gegarandeerd snel beschadigd.

Ik heb een bureau + kast laten maken door een schrijnwerker, oerdegelijk maar de prijs was er ook wel naar. Kwaliteit betaal je.

Helemaal akkoord. En een goeie meubelmaker / schrijnwerker zal dat ook duidelijk maken als je offertes laat opmaken.

Nahrtent
17 augustus 2019, 15:18
Ik heb een boel maatwerk laten maken thuis. Kan u zeker iemand aanraden - maar liefst in PM (aangezien ik enkel zijn naam en telefoonnumer heb).
Zal een berichtje sturen.

Mag ook naar mij als je wilt (als het een beetje betaalbaar is ook :unsure:).