PDA

Volledige versie bekijken : Wat kopen met ecocheques

tinkertown
23 juli 2019, 11:38
Ik vond enkel oude ecocheque topics, dus ik dacht: ik start er even een nieuwe, want de regels en controle i.v.m. wat je mag kopen met de cheques zijn toch wat veranderd.

We hebben een huis gekocht, en we zijn nog aan het wachten om de akte te verlijden en uiteindelijk in te trekken. Het is ons eerste woning, dus we hebben nog niet zoveel meubels of apparaten..

Wat we wel al hebben:
- Vriezer
- Koelkast (ingebouwd)
- Wasmachine
- Microgolf (ingebouwd)
- oven (ingebouwd)
- Robotmaaier
- bed
- eetkamer meubels
- zetel

Nuja, we dachten eerst aan een TV... Maar een TV vinden met label A+ is niet zo simpel voor een degelijke prijs... Ik zoek bijvoorbeeld een OLED 65inch tv, en voor een A+ type betaal je al snel een heel pak meer (waardoor mijn 250euro ecocheques peanuts zijn in vergelijking met de meerkost)

Hebben jullie tips van wat (en waar) we nog zouden kunnen kopen met ecocheques dat we sowieso nodig hebben?

Destel
23 juli 2019, 12:19
Stofzuiger heb je wss ook al?

Voor de rest is het meeste hier al gepasseerd op het forum. Led-lampen natuurlijk (stel dat de vorige bewoners alle lampjes uitdraaien ;)), fietsen & accessoires, treintickets, tuingerief zoals planten / aarde / tuingereedschap

In sommige winkels kun je voeding met bio-label of kuisproducten met eco-label met ecocheques betalen.

Op coolblue kan je sorteren op producten die je met ecocheques kan betalen: https://www.coolblue.be/nl/kopen-met-ecocheques - misschien interesse in een slimme thermostaat of tuinslang? :p

Bloembak
23 juli 2019, 13:48
Als Genk of Neerpelt niet te ver is, daar vind je een winkel waar je alles kan kopen met ecocheques (groot of klein elektro, multimedia, interieur, verlichting, wonen, IT, ...)

tinkertown
23 juli 2019, 15:08
Stofzuiger heb je wss ook al?

Voor de rest is het meeste hier al gepasseerd op het forum. Led-lampen natuurlijk (stel dat de vorige bewoners alle lampjes uitdraaien ;)), fietsen & accessoires, treintickets, tuingerief zoals planten / aarde / tuingereedschap

In sommige winkels kun je voeding met bio-label of kuisproducten met eco-label met ecocheques betalen.

Op coolblue kan je sorteren op producten die je met ecocheques kan betalen: https://www.coolblue.be/nl/kopen-met-ecocheques - misschien interesse in een slimme thermostaat of tuinslang? :p

Thx voor de tips!

Als Genk of Neerpelt niet te ver is, daar vind je een winkel waar je alles kan kopen met ecocheques (groot of klein elektro, multimedia, interieur, verlichting, wonen, IT, ...)

Da's niet zo heel ver neen, welke winkel precies? En je bedoelt dat ze niet erop letten of het het juiste energielabel,enz. heeft?

Bloembak
23 juli 2019, 15:29
Da's niet zo heel ver neen, welke winkel precies? En je bedoelt dat ze niet erop letten of het het juiste energielabel,enz. heeft?

zie pm

MaximumOfBass
23 juli 2019, 15:56
Zijn we zo geheimzinnig aan het doen over de Wara?

Antendo
23 juli 2019, 16:06

Lol! Ze hebben daar trouwens ook ventilators, kan van pas komen met dit weer.

ObtimusBrime
24 juli 2019, 16:08

Lolll [emoji23][emoji23]

MuSSo
25 juli 2019, 04:23
Bij art&craft aanvaarden ze op alles uw ecocheques ...

Bubba
25 juli 2019, 08:21
Bij veel lokale handelszaken kan je ook gewoon alles kopen, dat is toch mijn ervaring hier. Ze adverteren dat uiteraard niet in het groot...

Dat de Wara in Genk gewoon alles aanneemt is ook algemeen geweten bij iedereen.

FlatSix
25 juli 2019, 08:32
Schors. :)

tinkertown
25 juli 2019, 08:56
Bij art&craft aanvaarden ze op alles uw ecocheques ...

Jammer genoeg wat ver voor mij :( (want ik heb enkel papieren ecocheques)

knight-rider
25 juli 2019, 21:41
Ik heb nu ook ecocheques, maar weet totaal niet wat ik ermee zou moeten kopen.

dee
25 juli 2019, 22:44
Bij coolblue kan je alles dat 2de hands is met eco cheq kopen.

Sonaryr
30 juli 2019, 12:50
In de brico heb ik er ook al verf en een voorhamer(!?) mee gekocht