PDA

Volledige versie bekijken : Op zoek naar ervaringen met Overstock Home

KA95
7 juli 2019, 11:14
Hallo

Mijn vriend en ik zijn momenteel een huis aan het bouwen. We zitten nu in de fase waarin me stilletjesaan mogen kijken om wat meubels te kopen, waaronder een zetel.

Vorig jaar gingen we al eens langs bij Overstock Home en daar sprong ons onmiddellijk een zetel in het oog. Gisteren gingen we er opnieuw naartoe en we waren nog steeds alletwee overtuigd van deze zetel.

Ik ben gisteren echter wat beginnen opzoeken over Overstock, gezien ik graag weet met welk soort winkel we te maken hebben, en we vonden op de website van Test-Aankoop nogal wat kritieken terug, maar dan vooral over Overstock Garden. Goederen zouden stuk geleverd worden, de dienst-na-verkoop zou serieus te wensen overlaten. Maar dit ging vooral over loungesets, tuintafels, tuinstoelen, ...

Met andere woorden, wij zijn op zoek naar ervaringen met Overstock Home. Heeft iemand er ooit een eetkamer, stoelen of voornamelijk een zetel gekocht en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

keeperke126
7 juli 2019, 13:04
Negatieve kritiek vind je altijd makkelijk op internet, positieve minder ;)
Ik zou gewoon bestellen. Dienst na verkoop is bij die winkel echt wel goed, dus laat dit je niet tegenhouden (zelf ervaring mee).

Vind eerlijk gezegd tegenwoordig de dienst na verkoop bij heel wat winkels serieus beter geworden, dit terzijde.

crazyjoker
7 juli 2019, 13:49
Vriendin en ik hebben vandaag een loungeset en tafel + stoelen gekocht bij Overstock (Waarschoot). Heel vriendelijk personeel en levering zou binnen 2 weken al moeten zijn. Staat wel als je standaardlevering kiest, ze deze gewoon aan de eerste drempel zetten. Je kan kiezen voor VIP plus waarbij ze het komen installeren en alle opkuis terug meenemen, is ook de optie die wij gekozen hebben maar je betaalt iets meer.

Ik heb de reviews ook bekeken en gaat precies vooral over de gewone levering + klantendienst indien iets kapot is.

SilentSpring
7 juli 2019, 18:49
Hier een eettafel van Overstock, een dressoir en een barkast.

Van de tafel merkte mijn broer op dat er dode houtwormen in de doos lagen, direct gemaild en 4 dagen later kwamen ze al een nieuwe tafel brengen.

Ik heb er ook 2 verschillende armaturen gekocht op verschillende momenten.
Bij afhalen van de 2de bleek die identiek te zijn aan de eerste, ze hadden m.a.w de verkeerde besteld.
Een week nadien had ik de juiste.

Ze hebben imo wel degelijk materiaal prijs/kwaliteit en als er iets is dan is de service ook goed.
Ik kreeg ook telkens goede uitleg dus ik ben er wel content van.

desolation
7 juli 2019, 18:53
Ik vond Overstock echt wel prijzig voor wat ze leveren.

nuud
8 juli 2019, 13:52
Te prijzig voor wat het is + klantenservice trekt op geen ballen. Mij ene keer aan laten vangen, geen twee keer meer.

Tuinset gekocht, na nog geen half jaar rot in het hout van een stoel. Geen probleem, direct nen nieuwen meegekregen. Na twee jaar en één dag weer hetzelfde voor (rottende stoel), maar nu geen garantie want een dag te laat :') :') FYI, onze tuinset vliegt in de winter, op de tafel na, in het tuinhuis
Kreeg als antwoord "te weinig onderhoud en de stoel is nat op de foto". Dus iedere keer als het regent moet je die maar binnen zetten en afwassen met droog water :')

Mijn schoonouders hun soortgelijke set staat in zomer én winter buiten en is nog in betere staat.

Histarius
14 juli 2019, 18:30
Geen klagen van, hier. Zowel binnen- als buitenmateriaal gekocht, en +-5 jaar na datum alles nog in goede staat. Onze loungeset voor buiten noemt mijn vrouw zelfs onze beste aankoop :p
Als er geen haast bij is, loont het soms ook om wat te wachten: ze hebben van tijd tot tijd promoties die wel de moeite waard zijn. Voornoemde loungeset bijvoorbeeld, hadden we 50% korting op door er een tweede item (in dit geval een vuurkorf, die in mijn ogen dan weer de beste koop was ;) ) bij te nemen.
Evenmin klagen van hun dienstverlening, alles was daar fijn in orde.

crazyjoker
16 juli 2019, 10:00
Ze hebben onze lounge geleverd en alles was in orde. Ze trekken foto's van zaken die niet 100%correct zijn (hier gaat het over een stukje zetel dat iets verder naar achter zit dan de rest). Moet vandaag nog iets horen van de "dienst na verkoop" en indien gewenst zouden we een ander stukje lounge krijgen. Waren vriendelijke mannen ook.

KA95
16 juli 2019, 21:35
Bedankt voor jullie reacties!

Na een bezoekje aan nog een vijftal andere winkels hebben we beslist dat het toch deze zal worden. Vorige zaterdag besteld, hopelijk geen problemen