PDA

Volledige versie bekijken : Mieren in huis

Brainsick01
21 juni 2019, 21:40
Recent ontdekt dat er wat mieren buiten aan de voordeur liggen te kruipen .. Ik heb daar wat mierenlokdozen gezet. Nu zat ik net in de zetel en ik voel het wat kriebelen aan mn voeten .. Blijkbaar zitten er (een paar) mieren op de mat in de living te kruipen.

Wat is de beste manier om te voorkomen dat er mieren in je huis komen? Iemand ervaring mee?

Swagger
21 juni 2019, 21:42
Wij hebben ook voor eerst sinds vele jaren mieren aan de deur van achtertuin.
In gras ook opvallend veel mierennesten dit jaar, t lijkt zomer van de mieren te zijn :)

Artemis
21 juni 2019, 22:08
Heel goed zoeken of je het gaatje kan vinden waarlangs ze binnen komen, door te kijken waar ze vandaan komen of naartoe gaan.
Niets laten slingeren van voedsel, lege frisdrank blikjes,... op je salontafel enzo.
Buiten proberen om de populatie terug te dringen met mierenpoeder en inderdaad die lokdoosjes.

EvilSwordfish
21 juni 2019, 23:18
Ik heb binnen en buiten er gigantisch veel last van gehad vorige maand, het was zeer vroeg dit jaar.

Ik heb een paar lokdoosjes gezet maar werkte niet goed. Dan gewoon wat poeder gaan halen in de colruyt en buiten gestrooid, en wat binnen langs waar ze binnen kwamen. Probleem was snel opgelost.

Mulan
22 juni 2019, 06:36
Eerst met natuurlijke middelen geprobeerd, zonder resultaat helaas. Hier waren 2 lokdoosjes op hun route binnen voldoende.

pardal capoeira
24 juni 2019, 09:22
wij hadden jaarlijks mieren op het aanrecht in de keuken en in de badkamer op het eerste verdiep. 2 lokdoosjes in de keuken en 1 in de badkamer waren ze weg, maar kwamen het jaar erop terug, terug lokdoosjes gelegd nu al 2 jaar geen mieren in huis gezien

Mr.Anderson
24 juni 2019, 10:32
Gisteren 3 gevonden in m'n badkamer en kan totaal niet bedenken waar ze uitkomen :(

straight_six
24 juni 2019, 11:30
2 jaar geleden heb ik er mijn verlof aan gehangen op dat nest te vinden. Iedere dag een hoop mieren in de koeken kast. Lokdoosjes hielpen ook maar een tijdje. Eigenlijk moet je dat nest vinden en die koningin mollen.

Uiteindelijk gevonden in een voeg van de buitenmuur. Heb daar eens op los gegaan met verdelger en nooit nog een mier binnen gehad.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

FlatSix
24 juni 2019, 14:47
1) Al die lokdoosjes de vuilbak in gooien.
2) Zien wat hun hoofdpad buiten en binnen in.
3) Koperen muntjes (1/2/5 cent) leggen waar dat pad is.

Mieren hebben het zo niet voor de geur van koper en blijven weg.

Probleem opgelost.

Ik heb tijdje terug een koperdraadje door een nest gestoken. Drie dagen later was die nest leeg.

Soeplepel
24 juni 2019, 14:59
Mijn ouders hebben er elk jaar last van.. Bij hen zijn het wel vliegende mieren. Ze vinden het nest ook niet nochtans vorig jaar grondig gekuist.

straight_six
24 juni 2019, 15:59
1) Al die lokdoosjes de vuilbak in gooien.
2) Zien wat hun hoofdpad buiten en binnen in.
3) Koperen muntjes (1/2/5 cent) leggen waar dat pad is.

Mieren hebben het zo niet voor de geur van koper en blijven weg.

Probleem opgelost.

Ik heb tijdje terug een koperdraadje door een nest gestoken. Drie dagen later was die nest leeg.Dat is wel wat diervriendelijker dan wat ik gedaan heb.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

SomeDude
29 juni 2019, 15:40
Rosse muntjes helpt niet die lopen daar gewoon over.
Heb denk ik mierennest in achterdeur want zie buiten niets en ze komen met grote getallen vanonder de deur. Zelfs in gesloten, nieuwe pot honing die op kast stond zaten ze :s smerige beesten :D

Tomek
29 juni 2019, 18:54
Ik heb gelezen ...

Kokend water gieten
Witte peper strooien
Koffie bonen afval

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Mulan
29 juni 2019, 18:59
Rosse muntjes/koperdraad
Azijn
Talkpoeder

Maar hier haalde het allemaal geen fluit uit...

seetjetoebak
29 juni 2019, 20:50
Ondertussen ook al enkele jaren vanalles geprobeerd om de nesten in mijn gazon te minderen maar niks helpt.
Nu zet ik een emmer of pot op hun nest. Dan leggen ze hun eitjes daaronder net aan de oppervlakte en kan ik die verwijderen.
Eens zien of de populatie zo wat afneemt.
Al bij al een milieuvriendelijke methode dus ja kan maar proberen.

Misterblort
10 juli 2019, 08:22
lokdoosjes op hun route is het enige dat werkt om ze buiten te houden.

Ze van u gazon verwijderen is een hopeloze zaak.. Tenzij met naft en stekskes :)