PDA

Volledige versie bekijken : schilderen van een woning, doe het zelf of schilder inhuren?

user159
10 juni 2019, 14:06
ik vroeg eens een offerte aan een kennis die schilder is voor mijn appartement met 2 slaapkamers volledig te schilderen en dat was toch wel een 5000 euro
ik vond dat wel wat stevig, maar ik vind schilderen wel een verschrikkelijke bezigheid:doh:

oxbow1
10 juni 2019, 14:24
Een volledige woning laten schilderen,behangen kost tot 30K (schilder,decorateur)

Heb er zelf ook een bloedhekel aan en geef ook 5K uit voor living+inkomhal.

Zelf schilderen past dat wel bij je status 😂

Carrion
10 juni 2019, 14:26
Ofwel betaal je of je doet het zelf. Hier valt nu niet veel op te zeggen.

The Prophet
10 juni 2019, 14:28
De X5 kan alvast veel verfpotten vervoeren, hopelijk heb je dus voor die wagen gekozen

Sent from my iPhone using Tapatalk

user159
10 juni 2019, 15:02
De X5 kan alvast veel verfpotten vervoeren, hopelijk heb je dus voor die wagen gekozen

Garage was te smal dus eerst een villa gekocht

user159
10 juni 2019, 15:58
Ik overweeg toch van dat te laten doen, dan is het tenminste deftig gedaan en moet ik verder mijn kop niet over breken. Lijkt jullie dat dan een correcte prijs?

Tin_Cricket
10 juni 2019, 19:35
5k lijkt mij de te verwachten prijs.

Ik schilder zelf, maar op voorwaarde dat er deftige verf is.

Gines
10 juni 2019, 21:49
Hoelang doet die schilder er dan over voor 2 slaapkamers? Ma enfin, kvind €5000 toch echt wel veel om 'maar' slaapkamers te laten schilderen. Dat is voor de meesten 3 maanden werken... En dat is dan nog exclusief verf? Voor €5000 doe ik het zelf wel op mijn gemak...

user159
10 juni 2019, 22:19
Hoelang doet die schilder er dan over voor 2 slaapkamers? Ma enfin, kvind €5000 toch echt wel veel om 'maar' slaapkamers te laten schilderen. Dat is voor de meesten 3 maanden werken... En dat is dan nog exclusief verf? Voor €5000 doe ik het zelf wel op mijn gemak...

Goh, heb wat brico/gamma instructievideos bekeken vandaag op youtube en lijkt me wel te doen op men eigen :crazy:

Gines
10 juni 2019, 22:40
Tuurlijk is het te doen, het is geen rocket science. Het is alleen een vervelende en vermoeiende job, zeker als je het alleen moet doen. Maar om daarvoor €5000 uit te geven, nee dank u.

repje
10 juni 2019, 22:46
Tzijn manuren die je betaalt he.

Maar schilderen is vooral de voorbereiding. Het verven zelf is nog t minste. Daar zit de clue.
En ook: goeie verf! Dan heb je al n flinke stap voor.
Maar je zal altijd zien dat t zelf gedaan is of niet.
Zeker als je hier beweert t zelf te kunnen op basis van wat brico filmpjes.

The Prophet
10 juni 2019, 23:07
Ik heb 3400 betaald inclusief verf voor een 2 slpk app te laten schilderen

Fredjeb
10 juni 2019, 23:50
Ik zou iemand zoeken dat per uur werkt ipv een totaalprijs.
Thuis een groot stuk laten schilderen enkele weken geleden. Hij is 5 dagen bezig geweest (ong 150 m2) en hiervoor excl verf 680 euro betaald.

Booka Shade
11 juni 2019, 10:06
Dat is toch wel héél goedkoop.

Gromker
11 juni 2019, 10:54
680/5= 136 per dag /8u is 17€ per uur....
Dat lijkt mij zelfs verdacht goedkoop....

SlashDotDash
11 juni 2019, 11:47
Wij doen de muren zelf. Schilderklaar maken + plafonds laten we over aan de professional :)

FlatSix
11 juni 2019, 11:49
5k lijkt mij de te verwachten prijs.

Ik schilder zelf, maar op voorwaarde dat er deftige verf is.

Ah voila. Koop gewoon deftige verf en geen brol van de gamma voor belangrijke kamers. Dat je uw berging in Gamma verf doet maakt niet uit. Schilderen is geen plezant werk, maar €5K uitgeven ook niet.

SomeDude
11 juni 2019, 18:33
Garage zelf gedaan met verf uit hubo (volgens test-aankoop prijs/kwaliteit het beste), slaapkamers en deuren ook zelf gedaan (maar met verf van de schilder uit speciaalzaak) en de rest laten doen

Alles samen was 2k maar die mens was goedkoop (vriend van schoonpa, schuren heb ik ook met zijn machine gedaan ging pak sneller :D)

Wel 1 laag in master bedroom opnieuw moeten doen want ze hadden 1 pot slecht gemengd :(
En deuren ben ik niet zo tevreden van maarja

whirlpool123
11 juni 2019, 20:15
gaatjes vullen met plamuur
muren wassen
alles afplakken met van die goeie afplaktape
primen
2 lagen verven met goeie gamma verf (wat hierboven gezegd wordt is niet waar, die gamma superieur verf is de beste prijs/kwaliteit verf die ge kunt krijgen)
verfspullen bij de action halen

moeilijk is dat toch niet? Heb zo heel mijn huis geverfd, en ziet er prima uit. En ik heb voor een huis van rond de 200 m² ongeveer 1200 euro aan verf/primer/verfspullen betaald. Ok, het kost wat werk maar gewoon LOL als ge dat uitbesteed als gewone werkmens.

SomeDude
11 juni 2019, 21:14
muren wassen
primen
2 lagen verven met goeie gamma verf (wat hierboven gezegd wordt is niet waar, die gamma superieur verf is de beste prijs/kwaliteit verf die ge kunt krijgen)

moeilijk is dat toch niet? Heb zo heel mijn huis geverfd, en ziet er prima uit. En ik heb voor een huis van rond de 200 m² ongeveer 1200 euro aan verf/primer/verfspullen betaald. Ok, het kost wat werk maar gewoon LOL als ge dat uitbesteed als gewone werkmens.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.test-aankoop.be/~/media/ta/resources/paper%2520publications/testaankoop/2014/584/nl/aa584_039043%2520pdf.pdf&ved=2ahUKEwjq3LqFkeLiAhVO3aQKHcO7Dg8QFjACegQIBxAL&usg=AOvVaw2x0hPPXkW-u92wHotf9NDM&cshid=1560280363087

Je vergeet bovendien 1 ding: schuren.
En dat doe je na primer!

desolation
12 juni 2019, 09:46
Ik heb echt moeite om die test te geloven hoor. Levis is verf die ik al meermaals heb gebruikt en nog NOOIT in 1 keer dekkend was, maar echt nog nooit. Die is ook vrij lopend in de pot.
Sikkens en Trimetal daarentegen die zijn zo dik dat ge ze met minstens 1l water op een grote pot moet verdunnen, beide met 1 laag dekkend.
Naast dekking is Trimetal de meest onderhoudsvriendelijke verf die ik al gebruikt heb, extreem goed afwasbaar.

Die heel goedkope rollers werken idd prima, maar laten verdomd makkelijk vezels achter wat op geen hol trekt. Ik denk dat wij voor een roller van een fatsoenlijk merk een 4-5 EUR hebben betaald bij Thiry. Die heel goedkope hun beugel trekt eveneens op geen ballen, dat plooit super makkelijker en dan is het moeilijk om gelijkmatig te dekken

Musk
12 juni 2019, 10:59
Hier alles geverfd met Ralston. Wat mij wel cava leek prijs/kwaliteit.

zaj
13 juni 2019, 11:58
mijn schoonouders hebben een verfwinkel en schilderen zelf bij klanten. gebruiken uitsluitend sigma/histoir. al de rest is brol in hun ogen :D de sigma die je in de gamma kunt kopen is trouwens niet dezelfde als die in de specialzaak. is een goedkopere variant die uiteraard ook goedkoper geprijsd is..

en overpriced... dat valt mee hoor. als je ziet dat de agenda bij hun voor de komende 2 jaar volledig vol zit en ze zelf klanten hebben die 100Km verder zitten. moet toch zijn dat dat vakmanschap het waard is boven het geprutst van de doe het zelfers.

al genoeg klanten gehad die verf komen kopen, u vies bekijken omdat kwaliteitsverf "te duur is " en dan maar verf gaan kopen in de hubo/gamma. na 3 maand staan ze er terug omdat het begint af te bladeren of verkleuren.

Dan heb je het ander type dat eig niet veel ervaring heeft met verven, wel de goeie verf koopt, maar de kosten van de werken zelf te duur vinden en het zelf proberen. die staan ook meestal op korte termijn terug omdat ze niet goed geschuurd hebben, niet goed de muren hebben afgewassen, of de muur niet proper effen is. als uw plamuur werk niet 100% effen is zit je ook vaak met problemen achteraf, en dat is iets dat je niet ziet als je niet in de stiel zit. Vaak steken die idioten het dan ook op de verf terwijl de fout 100%bij hun werkwijze lag.

Ik ben zelf ICTER en vroeg mij ook af waarom dat allemaal nodig was toen ze bezig waren in ons huis... behalve de soms meters lange vlekken verse plamuur op de muur zag je dat niet dat het ergens een halve mm dikker of dunner mocht.

Je kan zeggen dat het een grote commerce is, maar mijn schoonvader stond niet voor niks gratis 2/3 van de tijd voor te bereiden op de echte verfwerken. heeft 3 weken gratis komen werken aan een huis van 170m².

die voorbereiding en kwaliteit van de gebruikte materialen is dus het verschil tussen offerte van 3k en eentje van 20k.

Mr.Anderson
13 juni 2019, 16:12
Wij schilderden altijd met Levis van de Gamma tot we eens heel aardig gevaren hebben.

Onlangs serieus veel moeten schilderen en hebben we verf van Sigma genomen. Een heel stuk duurder, maar geeft een wereld van verschil. Nooit schilder ik nog met van die goedkopen brol.

Edit: @TS, misschien eens nagaan welke verf het meeste status uitstraalt na schilderen.

user159
14 juni 2019, 09:23
muren wassen
primen

hoeveel uren heb je er ingestoken feitelijk? en als je die uren optelt met de verfkosten, hoeveel heb je dan echt uitgespaard?

user159
14 juni 2019, 09:32
ik heb de offerte eens opgegraven in mijn mailbox, dateert van 3 jaar geleden al.

Prix HTVA
Travaux de peinture intérieur :
Cuisine , salon , 2 chambres , salle de bain , wc , halle d'entrée .
Protection des sols
Préparation des plafonds et des murs par un ponçage complet
RĂ©paration divers dans le plafonnage
Finition des plafonds de deux couches de peinture mat
Finition des murs de deux couches de peinture mural
Cuisine et salle de bain : finition de deux chouches de peinture haute résistance a l'humidité
et lavable . 2.863,00 €
Prix main d'Ĺ“uvre et marchandises

hoeveel BTW moet ik daar dan bijtellen? of moet ik afleiden uit die offerte dat hij openstaat voor het "zonder factuur" te doen? allé ja waarom zou ge er anders het totaalbedrag niet bijzetten?

user159
14 juni 2019, 09:52
als ik dat voor ~3k helemaal professioneel kan laten doen dan zal ik toch niet twijfelen. ik veronderstel dat aangezien die offerte 3 jaar oud is het iets meer zal worden dan wat daar toen opstond, maar toch niet enorm veel meer

edit: heb hem even gebeld, hij zegt dat de prijs min of meer hetzelfde zal blijven misschien hooguit 150 euro extra, en bereid zonder factuur te werken

allé hup het komt in orde dan, en ik moet daar dan verder mijn kop niet over breken en zitten prutsen en vloeken

whirlpool123
14 juni 2019, 10:15
hoeveel uren heb je er ingestoken feitelijk? en als je die uren optelt met de verfkosten, hoeveel heb je dan echt uitgespaard?

Wat maakt dat nu een hol uit :rofl:
Al zit ik er 100 uur aan, zal ik nog altijd dat geld uitgespaard hebben dat ik anders aan een schilder moest geven. En tis nie alsof ik tijdens die uren dat ik niet schilder zou betaald zijn, dus wat gij aanhaalt slaat eigenlijk nergens op.

user159
14 juni 2019, 10:17
Wat maakt dat nu een hol uit :rofl:
Al zit ik er 100 uur aan, zal ik nog altijd dat geld uitgespaard hebben dat ik anders aan een schilder moest geven. En tis nie alsof ik tijdens die uren dat ik niet schilder zou betaald zijn, dus wat gij aanhaalt slaat eigenlijk nergens op.

wel ge zou dat kunnen laten doen terwijl ge zelf aan het werken zijt he :crazy:

brandon_
14 juni 2019, 10:49

De enorme voldoening dat je krijgt door het zélf te doen, is niet in geld uit te drukken, maar mag je zeker niet vergeten in rekening te brengen.

whirlpool123
14 juni 2019, 11:15
De enorme voldoening dat je krijgt door het zélf te doen, is niet in geld uit te drukken, maar mag je zeker niet vergeten in rekening te brengen.

Dit. Tenminste als ge het goed aanpakt. Natuurlijk als ge met action verf gaat beginnen...

Bubba
14 juni 2019, 11:53

Dat is alleen maar relevant als je geen vrije tijd hebt. Ik werk 40u per week of 8u per dag, de andere uren zijn vrij en krijg ik dus sowieso niet betaald. Dus of ik dan in de zetel lig of ik ga naar de fitness of ik zit op de wc, ik verdien er niks aan.

EvilTwin
14 juni 2019, 13:08
Amai zo'n prijzen. Gans mijn huis is geschilderd door een vakman voor de prijs van 7500€

Dus inclusief verfbehang en verf. 270 m², 4 slaapkamers .... ONgeveer een 2-3 weken werk. Wij moesten enkel de meubels verplaatsen.

user159
14 juni 2019, 23:05
Amai zo'n prijzen. Gans mijn huis is geschilderd door een vakman voor de prijs van 7500€

Dus inclusief verfbehang en verf. 270 m², 4 slaapkamers .... ONgeveer een 2-3 weken werk. Wij moesten enkel de meubels verplaatsen.

Komt dan toch ongeveer overeen met appartement 2 slaapkamers compleet met verf inclusief voor 3000?

The Prophet
14 juni 2019, 23:27
Gewoon een schilder in het zwart betalen, scheelt al 21%.

In b4 de beta’s met hun wAt aLs eR aChTeRaF iEtS sCheELt¿¿
Een echte man heeft geen factuurtje nodig om achteraf geschillen op te lossen ;)

Anoniem03
15 juni 2019, 13:12
Voor bovenverdieping 100 m2 ofzo te schilderen, 3500 betaald en 6%btw, ohja en ook ng vlies en enduits laten doen voor die prijs. Gewn in 9010 laten schilderen.

SomeDude
15 juni 2019, 18:34
Gewoon een schilder in het zwart betalen, scheelt al 21%.

In b4 de beta’s met hun wAt aLs eR aChTeRaF iEtS sCheELt¿¿
Een echte man heeft geen factuurtje nodig om achteraf geschillen op te lossen ;)

Aja want die mannen moeten geen aangifte doen van hun werkzaamheden..

Renegadexxripxx
15 juni 2019, 20:24
Ik bekijk het simpelweg zo :

De verfwerken voor mijn woning zouden 8000€ kosten.
De verf kostte mij 800€.
Ik weet dat het niet perfect is gedaan. Maar om eerlijk te zijn zit ik nu niet naar de muur te kijken en was het toch maar gewoon om er een kleurtje aan te geven zodanig dat het wat wat properder is. En makkelijker afwasbaar.
Ik ben hier 3 weken aan bezig geweest, neem nog een maand. Ik moet hier op basis van wat ik normaliter overhoud hiervoor toch wel een paar maandjes voor werken. En ik spendeer dat geld liever aan iets anders dan een dom kleurtje op een muur. Het is redelijk makkelijk verdiend in vergelijking met de andere opties.

GigaPixels
15 juni 2019, 21:59
Morgen schilderen met verf van de Action. Ben eens benieuwd. Indien interesse toon ik eens wat foto’s of geef ik feedback hier.

Herman De Croo
21 juni 2019, 08:49
Ik was vorig weekend aan het schilderen in een nieuwbouw. In het begin ging alles goed, maar na de middag kwamen er soms zo velletjes in de verf op de muur terecht (beetje zoals bij melk die overtijd is)
Ik heb de hele tijd door geschilderd, dus de verf had geen kans om te drogen. De pot heb ik altijd goed gesloten na het bijgieten in mijn mengbak. Enkel de eerste keer 's ochtends alles goed dooreen geroerd, nadien niet meer
Het werd tegen de middag wel warm (23C), zou dat de reden zijn? Of moet je vaker door de verf roeren?

The Prophet
21 juni 2019, 09:18
Aja want die mannen moeten geen aangifte doen van hun werkzaamheden..

Aangifte doen van hun werkzaamheden?
Aan wie? Aan wat?

*geeuw*

Mr.Anderson
21 juni 2019, 13:53
Ik was vorig weekend aan het schilderen in een nieuwbouw. In het begin ging alles goed, maar na de middag kwamen er soms zo velletjes in de verf op de muur terecht (beetje zoals bij melk die overtijd is)
Ik heb de hele tijd door geschilderd, dus de verf had geen kans om te drogen. De pot heb ik altijd goed gesloten na het bijgieten in mijn mengbak. Enkel de eerste keer 's ochtends alles goed dooreen geroerd, nadien niet meer
Het werd tegen de middag wel warm (23C), zou dat de reden zijn? Of moet je vaker door de verf roeren?

Waren de muren droog genoeg? Het plakwerk bedoel ik dan.

Herman De Croo
21 juni 2019, 13:56
Ja sowieso droog en goed geschuurd. De eerste 3 uur gingen perfect, is pas nadien dat ik die velletjes zag dus moet iets aan de combinatie verf/borstel/temperatuur geweest zijn.

vloet
21 juni 2019, 15:37
Ik haat schilderen. Heb mijn (toen nieuwe) app een primerlaag gegeven en de deuren 3 lagen. Erna was ik het echt schijtebeu. Da's nu 3 jaar geleden.
Had ook wat problemen met de bezetting. Kwam er hier en daar wat af tijdens het rollen. Zelf moeten bijwerken en het trekt op geen ballen :unsure:
Het gebouw is nu gezet (barsten hier en daar) en 't is eigenlijk de moment om nekeer deftig te schilderen. Maar zie het mezelf niet doen eerlijk gezegd. Serieus aan 't uitstellen. Mssn toch maar laten doen..

Nineshots
21 juni 2019, 16:09
Morgen schilderen met verf van de Action. Ben eens benieuwd. Indien interesse toon ik eens wat foto’s of geef ik feedback hier.

Ik vermoed dat je nog niet direct gaat zien dat verf van de action brol is, dat komt vaak maar na een tijdje boven.

M°°nblade
21 juni 2019, 16:58
Ik vermoed dat je nog niet direct gaat zien dat verf van de action brol is, dat komt vaak maar na een tijdje boven.
Waarom zou je dat na een tijd zien? Ik heb mij ooit laten vertellen dat het voornaamste verschil tussen dure en goedkope verf de verdunning is. Hier alles met die van de gamma gedaan en ziet er nog perfect uit na 3 jaar.

Renegadexxripxx
21 juni 2019, 17:23
Ja sowieso droog en goed geschuurd. De eerste 3 uur gingen perfect, is pas nadien dat ik die velletjes zag dus moet iets aan de combinatie verf/borstel/temperatuur geweest zijn.Heb je na het schuren uw muren en plafond afgewassen?

HUSKE
21 juni 2019, 18:57
Ik haat schilderen. Heb mijn (toen nieuwe) app een primerlaag gegeven en de deuren 3 lagen. Erna was ik het echt schijtebeu. Da's nu 3 jaar geleden.
Had ook wat problemen met de bezetting. Kwam er hier en daar wat af tijdens het rollen. Zelf moeten bijwerken en het trekt op geen ballen :unsure:
Het gebouw is nu gezet (barsten hier en daar) en 't is eigenlijk de moment om nekeer deftig te schilderen. Maar zie het mezelf niet doen eerlijk gezegd. Serieus aan 't uitstellen. Mssn toch maar laten doen..

Heb mijn huis 3 jaar geleden ook in ne witte primer gezet. Deuren heb ik afgelakt gekocht.
Maar zie dat ook niet zitten on die eindlaag er zelf op te zetten. Dat is echt wel een pokkewerk.

Tefal
21 juni 2019, 23:17

oude verfrol of verfrolhouder?

kawadude
22 juni 2019, 19:53
Lijkt mij dat de verf aan de binnenkant van uw verfbak aan het loskomen is en wanneer je er dan met uw verfrol over rolt om nieuwe verf te nemen de pelletjes dan mee in de verfrol terecht komen en dan zo op de muur.

kawadude
22 juni 2019, 19:54
Het werd tegen de middag wel warm (23C), zou dat de reden zijn? Of moet je vaker door de verf roeren?Lijkt mij dat de verf aan de binnenkant van uw verfbak aan het loskomen is en wanneer je er dan met uw verfrol over rolt om nieuwe verf te nemen de pelletjes dan mee in de verfrol terecht komen en dan zo op de muur.

Mr.Anderson
24 juni 2019, 10:31
Lijkt mij dat de verf aan de binnenkant van uw verfbak aan het loskomen is en wanneer je er dan met uw verfrol over rolt om nieuwe verf te nemen de pelletjes dan mee in de verfrol terecht komen en dan zo op de muur.

Kan inderdaad goed zijn. Heb zelf ook zo gevaren.
Of zoals Renegadexxripxx zegt, muren niet afgewassen en teveel schuurstof nog aanwezig.

Kan zoiets ook voorkomen door het schilderen bij te hoge temperatuur?

The Prophet
24 juni 2019, 12:07
Kennis van me is aan het schilderen (nieuwbouw), de verf komt los in de hoeken en tussen de scheidingen.
In de andere woningen hebben ze geen probleem met loskomende verf (andere schilders wel).
Ik neem aan dat die verf gewoon brol is?

The Prophet
24 juni 2019, 12:14
Dubbel

kay-gell
24 juni 2019, 13:18
Waarom zou je dat na een tijd zien? Ik heb mij ooit laten vertellen dat het voornaamste verschil tussen dure en goedkope verf de verdunning is. Hier alles met die van de gamma gedaan en ziet er nog perfect uit na 3 jaar.

Idem, allee hier was het hubo verf. Maar ik zie echt 0.0 verschil met andere verf se.

user159
24 juni 2019, 14:38
is 3000 euro dan wel of niet een goede prijs voor een volledig appartement van 2 slaapkamers te laten schilderen door een professionele schilder? dat is de prijs zonder factuur

mijn vriendin verklaart mij zot om een bijna een volledig maandloon te spenderen aan wat schilderen, maar ik overweeg van haar gewoon iets wijs te maken en niet de echte prijs te zeggen. ik heb de woonkamer 3 jaar geleden geschilderd en dat trekt op niks plus dat was echt een hel. achteraf gezien denk ik dat ik het toen beter direct had laten doen, voordat de meubels erin stonden. nu staan hier meubels in, lijkt me wel extra lastig daardoor

The Prophet
24 juni 2019, 16:20
Echte mannen liegen tegen hun vriendin als het over de prijs van het schilderen van een appartement gaat :cool:

Ik zou zeggen dat je die 3000 ballen gewoon hebt verdaan bij de hoertjes, maar eigenlijk stiekem heb je lekker je appartement laten schilderen :$

Dieter85
24 juni 2019, 16:24
Is het schilderen inclusief deuren en ander hout? Dan vind ik 3k wel OK.

Als het alleen maar is voor de muren en plafond, redelijk prijzig, maar waarschijnlijk wel de juiste prijs.
Ze moeten ook alles afplakken enzoverder he, en zijn verantwoordelijk voor schade of als er stukken niet goed gedaan zijn.
Tis niet alleen wat met een borstelke wrijven zoals uw vriendin zou denken.

Trouwens 3000 euro moet je niet zien als een "volledig maandloon" maar eerder als "onze opgebouwde spaarreserve waar we 6 maand voor zijn moeten gaan werken".
Maar ja als je dat tegen uw vriendin zegt dan ga je nog veel mogen zelf doen.

SomeDude
24 juni 2019, 17:18
Als 3000 euro nog geen volledig maandloon is van u dan is dat an sich niet zoveel ;)

Mulan
24 juni 2019, 17:19
Als 3000 euro nog geen volledig maandloon is van u dan is dat an sich niet zoveel ;)

Zal wel het maandloon van het koppel zijn ;)

Renegadexxripxx
24 juni 2019, 19:16
is 3000 euro dan wel of niet een goede prijs voor een volledig appartement van 2 slaapkamers te laten schilderen door een professionele schilder? dat is de prijs zonder factuur

mijn vriendin verklaart mij zot om een bijna een volledig maandloon te spenderen aan wat schilderen, maar ik overweeg van haar gewoon iets wijs te maken en niet de echte prijs te zeggen. ik heb de woonkamer 3 jaar geleden geschilderd en dat trekt op niks plus dat was echt een hel. achteraf gezien denk ik dat ik het toen beter direct had laten doen, voordat de meubels erin stonden. nu staan hier meubels in, lijkt me wel extra lastig daardoorStel dan voor dat zij het verft?

oxbow1
24 juni 2019, 20:10
Volgens mij past uw vriendin niet bij uw status. :scream:

Zelf schilderen pff 😏

Tefal
24 juni 2019, 22:35
Stel dan voor dat zij het verft?

Dit zo hard. Ik zie het overal in mijn omgeving. De vrouw heeft vanalle wensen/ eisen maar zelf een poot uitsteken? Ho maar!
Kijk maar naar 'Help, mijn man is een klusser.' Geen enkele vrouw wordt zelfs maar de vraag gesteld waarom ze zelf niets gedaan hebben..

Ik ga een brief naar Unia schrijven...

Dieter85
24 juni 2019, 23:56
Dit zo hard. Ik zie het overal in mijn omgeving. De vrouw heeft vanalle wensen/ eisen maar zelf een poot uitsteken? Ho maar!
Kijk maar naar 'Help, mijn man is een klusser.' Geen enkele vrouw wordt zelfs maar de vraag gesteld waarom ze zelf niets gedaan hebben.

https://youtu.be/nKPnBD5vuvg?t=388 :D

Bompaization
25 juni 2019, 10:11
Ik heb op facebook in een regionale groep gewoon de vraag gesteld of er iemand kan schilderen, na 10 minuten had ik 5 aanbiedingen, variërend van 8€ tot 12€/uur. Het enige dat ik zelf aanlever is de verf.
Het gaat wel niet over binnen- maar buitenschilderwerk.

pijlman
25 juni 2019, 10:59
ik heb eens een offerte gevraagd voor ons huis te kaleien 3 jaar geleden.
3 gevels - 70m² (ramen al afgetrokken).
Ik kwam aan 15.000 excl. huur hoogtewerker :eek:

ik heb het zelf gedaan met kaleiverf van Colora en was 1.200 euro kwijt aan verf.
De stelling heb ik gevraagd aan een bevriend aannemer en heb hem eens goed getrakteerd op een etentje.
Qua tijd zat ik aan 3 x 3 dagen werk waarbij ik maximaal 6u per dag geverfd heb.
1 dagje ervoor heb ik alle muren mooi behandeld.

Ik vermoed dat een professional het iets mooier kan dan mij.
maar overal gesproken geef ik mijn eigen werk een 8,5 op 10.

het feit dat ik 13.500 euro in mijn zak steek, is mij meer waard dan die 10/10.

en de binnenkant van ons huis heb ik ook volledig zelf gedaan.
mijn moeder werkte vroeger in een verffabriek en heb daar de verf gekocht.
de muren schilderen is niet zo moeilijk. Alleen de plafonds vragen wat meer oefening.