PDA

Volledige versie bekijken : Dakramen plaatsen

Lifen
18 april 2019, 11:32
Ons rijhuis heeft een niet geïsoleerde zonder die wel is afgewerkt zodat het netjes is. Op termijn willen we deze isoleren. Nu heeft het dak 1 kleine veluxje, en we dachten om hier een groot dakraam van te maken, minstens 1.5 m breed. De vraag is natuurlijk wat zal dat kosten.

Of zal dit zo duur zijn dat het te belachelijk is?

Musk
18 april 2019, 11:38
Is uiteraard maar een indicatie, is afhankelijk van de situatie:

https://www.ramen-weetjes.be/soorten-ramen/velux-ramen/

Lifen
18 april 2019, 11:42
Thanks! Valt precies wel mee.

M°°nblade
18 april 2019, 11:46
Ons rijhuis heeft een niet geïsoleerde zonder die wel is afgewerkt zodat het netjes is. Op termijn willen we deze isoleren. Nu heeft het dak 1 kleine veluxje, en we dachten om hier een groot dakraam van te maken, minstens 1.5 m breed. De vraag is natuurlijk wat zal dat kosten.

Of zal dit zo duur zijn dat het te belachelijk is?
Prijzen liggen zo ver uiteen dat het te zot voor woorden is.

Plaatsing 4 velux dakramen 90 * 140 cm hebben we bij onze dakwerker een offerte van 760€ per stuk, dus 3040€.
Op de ideaalwonen beurs wou iemand ons voor dezelfde ramen met externe zonnewende op zonneenergie daar meer dan 10.000€ voor aansmeren. :crazy:

Nieuw dak en dakisolatie idem.

Nieuwe dakpannen en onderdak schommelden de offertes van 27k tot 44k.
Dakisolatie schommelden de prijzen van 5k tot 22k.

Dus zoek u ne schappelijke dakwerker die qua prijs/kwaliteit goed zit.

Mulan
18 april 2019, 12:03
Ik wou ook van 1 klein naar groot gaan (wou eigenlijk een dakkapel) maar de architect raadde dat af. Nu 1 velux op de zuidkant en 2 op de noordkant en een zolder én trapgang die baadt in het licht hierdoor!

Offertes voor de velux opgevraagd bij 4 bedrijven (enkel de velux, geen plaatsing) en de duurste was letterlijk dubbel zo duur als de goedkoopste. Ik denk dat ik rond de 800 euro betaald heb voor de 3 (niet de klassieke houtlook maar met een pvc laagje).

Tristan
21 april 2019, 12:00
Ik wou ook van 1 klein naar groot gaan (wou eigenlijk een dakkapel) maar de architect raadde dat af. Nu 1 velux op de zuidkant en 2 op de noordkant en een zolder én trapgang die baadt in het licht hierdoor!

Offertes voor de velux opgevraagd bij 4 bedrijven (enkel de velux, geen plaatsing) en de duurste was letterlijk dubbel zo duur als de goedkoopste. Ik denk dat ik rond de 800 euro betaald heb voor de 3 (niet de klassieke houtlook maar met een pvc laagje).

Heeft je architect je het dakraam of dakkapel afgeraden? Indien groter dakraam, waarom niet?
Meestal wordt er gerekend met 12-20% van je vloeropp als glasopp te nemen.

strijkkeiZer?
21 april 2019, 12:53

Waarom werd een dakkapel afgeraden?

Mulan
21 april 2019, 14:18
Ik heb een smal rijhuis (<4m breed) en rekening houdende met de balken het schrijnwerk etc zou ik veel meer betalen voor een dakkapel die me niet noodzakelijk meer licht op zou brengen dan veluxen. Met mijn 3 ramen baadt mijn zolder in het licht en met een aankoopprijs onder de 1000 euro, geen slechte koop ;)

M°°nblade
21 april 2019, 17:36
Heeft je architect je het dakraam of dakkapel afgeraden? Indien groter dakraam, waarom niet?
Meestal wordt er gerekend met 12-20% van je vloeropp als glasopp te nemen.
Voor dakramen rekent men maar 10%.
Die hangen doorgaans tot 2 meter hoog en zeker aan de zuidkant en mits goede spreiding is dat dan meer dan genoeg lichtinval. Meer ramen betekent ook meer warmtedoorslag en serre effect.

Nirrti
25 april 2019, 08:49
Wij hebben vorig jaar onze zolder laten afwerken incl 2 veluxen van 134 x 98. Prijs voor de levering en plaatsing van die ramen was 1950€ (excl 6% btw)

Tristan
27 april 2019, 15:44
Wij hebben vorig jaar onze zolder laten afwerken incl 2 veluxen van 134 x 98. Prijs voor de levering en plaatsing van die ramen was 1950€ (excl 6% btw)

Ik ben ook van plan twee UK04's te laten steken :-)

Waren het tuimel- of tuimeluitzetvensters? Extra's zoals zonnewering/rolluiken/verduistering inbegrepen?

Sir.Killalot
27 april 2019, 23:54
Prijzen liggen zo ver uiteen dat het te zot voor woorden is.

Plaatsing 4 velux dakramen 90 * 140 cm hebben we bij onze dakwerker een offerte van 760€ per stuk, dus 3040€.
Op de ideaalwonen beurs wou iemand ons voor dezelfde ramen met externe zonnewende op zonneenergie daar meer dan 10.000€ voor aansmeren. :crazy:

Nieuw dak en dakisolatie idem.

Nieuwe dakpannen en onderdak schommelden de offertes van 27k tot 44k.
Dakisolatie schommelden de prijzen van 5k tot 22k.

Dus zoek u ne schappelijke dakwerker die qua prijs/kwaliteit goed zit.

Maar hoe weet je dat die qua kwaliteit goed zit? Da's toch altijd een gok tenzij je toevallig mensen kent die al met die persoon heeft samengewerkt?

M°°nblade
28 april 2019, 08:18
Maar hoe weet je dat die qua kwaliteit goed zit? Da's toch altijd een gok tenzij je toevallig mensen kent die al met die persoon heeft samengewerkt?
Wel, in onze straat hebben ze dit jaar toevallig 4 nieuwe daken gelegd door 4 verschillende dakwerkers en er is er maar 1 waarvan pannen weggewaaid zijn.
Ook op de regionale 'ge zaa van ...' facebook pagina van de gemeente krijg je zo een handvol namen van tevreden klanten. Dus daar kom je makkelijk aan mond aan mond reclame.

Sir.Killalot
28 april 2019, 10:52
Wel, in onze straat hebben ze dit jaar toevallig 4 nieuwe daken gelegd door 4 verschillende dakwerkers en er is er maar 1 waarvan pannen weggewaaid zijn.
Ook op de regionale 'ge zaa van ...' facebook pagina van de gemeente krijg je zo een handvol namen van tevreden klanten. Dus daar kom je makkelijk aan mond aan mond reclame.

Merci voor de tip. Wij hebben onlangs onze badkamer volledig laten vernieuwen door de firma die ons het meest professioneel leek ... maar daar is toch serieus wat misgelopen. Je weet niet of het met een andere firma beter had geweest, maar 't is toch serieus vloeken.

nuud
29 april 2019, 14:19

enkel die "ge zaa van..." groepen wat langere tijd volgen. Heb al vaak gemerkt dat er gewoon de hele tijd ene zijn vrouw zat te reageren :') als iemand zijn naam 4/5 keer voorbijkomt kunt ge niet missen.

+ gewoon nie overdrijven met lichtinval op zolder. Heel tof, tot het 25+ graden is. Dan kunt ge offertes gaan vragen voor rolluiken :')

Nirrti
29 april 2019, 15:42
Ik ben ook van plan twee UK04's te laten steken :-)

Waren het tuimel- of tuimeluitzetvensters? Extra's zoals zonnewering/rolluiken/verduistering inbegrepen?

Het klassieke kantelsysteem, inclusief verduistering. Zonnewering/rolluiken zijn redelijk duur, al overwegen we wel om 1 van die 2 toe te voegen. Sinds die ramen in het dak zitten wordt het op zolder een heel pak warmer..

Son Gokou
8 mei 2019, 23:58
Net mijn volledig dak vernieuwd incl plaatsing van 2 veluxen type uk04. Totale kostprijs 9000 € incl noeiwe dakpannen, onderdak, 1 laag isolatie.

Uurloon van men dakwerker was 38 €