PDA

Volledige versie bekijken : Schimmel in speelhuis wegkrijgen

HUSKE
15 april 2019, 14:48
Mijn zoontje heeft een platform met speelhuis (en glijbaan + koppel schommels) in de tuin, dit staat er nu bijna 2 jaar.
Ik heb gemerkt dat in het speelhuis (met houten dak, maar vrij open) er redelijk wat schimmel inzit. Nu vind ik dat niet zo gezond en zou ik daar iets aan willen doen.
Mijn zoontje is nu 6 en zou het nog een aantal jaar willen houden...

Wat zijn deftige middelen hiervoor?
Kan ik voorkomen dat het terugkomt?

Tonerider
15 april 2019, 17:32
Ik denk dat HG hier wel een goed middel tegen heeft
schimmel heeft in de eerste plek vocht en zuurstof nodig en warmte om te overleven,
ik betwijfel dat het nooit meer gaat terugkomen, wat je wel kan doen is als het hout is afschuren, en behandelen met een speciaal middel om dergelijke tegen te gaan

Schimmel heeft warmte nodig en het komt voor in een speelhut die buiten in de kou staat ... :ironic:
Schimmel heeft geen warmte nodig om te overleven. De vochtigheid is genoeg.
Op gladde oppervlakken (plastic, ijzer) ga je zoiets als HG kunnen gebruiken, maar hout behandelen is wat moeilijker. Dat zit wat dieper.
Je gaat het ook helemaal schimmelvrij moeten maken en de vochtigheid moeten weghalen, anders staat dat er binnen de korste keren weer.

Mulan
15 april 2019, 17:38
Wat in de hg schimmelverwijderaar zit is gewoon bleekwater. Afschuren met een schuurborstel en bleekwater dus.

HUSKE
15 april 2019, 21:58
Nogtans zou het hout behandeld moeten zijn tegen schimmel.
Het zal er op momenten heus wel vochtig zijn, maar aangezien er raam en deur openingen zijn en zelfs spatie tussen de onderlinge planken had ik niet gedacht dat dit tot schimmel zou lijden.

Zal bleekwater (javel dus volgens mij) proberen.

Lifen
15 april 2019, 23:01
Witte azijn over kappen.