PDA

Volledige versie bekijken : Prijs aanleg oprit per m²

bigdickplaya
11 april 2019, 16:00
Momenteel ligt er op onze oprit een betonplaat, maar hierop moet nog de oprit zelf gelegd worden (betonplaat ligt lager dan het huis en moet nog opgehoogd worden).

Wat ik mij afvroeg wat zowat de courante prijzen zijn om tegenwoordig een oprit te laten leggen in gebakken klinkers per m² (incl btw). Heeft iemand hier een gedacht van? Regio Brugge.

Till
11 april 2019, 17:34
Momenteel ligt er op onze oprit een betonplaat, maar hierop moet nog de oprit zelf gelegd worden (betonplaat ligt lager dan het huis en moet nog opgehoogd worden).

Wat ik mij afvroeg wat zowat de courante prijzen zijn om tegenwoordig een oprit te laten leggen in gebakken klinkers per m² (incl btw). Heeft iemand hier een gedacht van? Regio Brugge.

Ik heb dit net laten uitvoeren en kwam op 70 euro per vierkante meter.
Hier zat ook wel alles in zoals het uitgraven, de klinkers, boordstenen en arbeid.
Ik heb ook mijn rioleringsbuis laten vervangen. Als je een iets ouder huis hebt en de buis loopt onder de oprit is dit een ideale gelegenheid om dit samen te laten uitvoeren.

Booka Shade
11 april 2019, 18:18
Ik denk dat ik dan nog even ga wachten met mijn oprit van ± 150m² te laten beklinkeren :doc:

Till
11 april 2019, 18:28
Het kan steeds goedkoper. Als je zelf de boel uitgraaft en het zand en stenen afvoert, scheelt al een pak :)

SomeDude
11 april 2019, 18:51
Ik denk dat ik dan nog even ga wachten met mijn oprit van ± 150m² te laten beklinkeren :doc:

Verhard ons land anders nog wat meer :p

Hier net oprit laten leggen en was 65 euro /m2 (klinkers waren 15 euro en is excl. boord stenen)
Had 1 andere offerte en die waren 63 euro

Maar een betonplaat onder oprit lijkt me echt geen goed plan beetje water en Vries en alles is kapot

Booka Shade
11 april 2019, 18:53
Verhard ons land anders nog wat meer :p

Ja, daar denk ik zeker en vast aan. Als werkzaam zijnde in het gebied "ruimtelijke ordening" probeer ik daar zelf wat op te letten :p

MrKend54l
11 april 2019, 22:01
Ja, daar denk ik zeker en vast aan. Als werkzaam zijnde in het gebied "ruimtelijke ordening" probeer ik daar zelf wat op te letten :pMag je zelfs zoveel verharden?
Bij ons is dat procentueel van het grondoppervlak.
150m2 is een derde van onze grond [emoji14]
Of uw grond zou natuurlijk gigantisch moeten zijn [emoji14]

Het idee is in feite wel goed. In het verleden werd alles verhard. Met alle gevolgen van dien.

bigdickplaya
11 april 2019, 22:13
Maar een betonplaat onder oprit lijkt me echt geen goed plan beetje water en Vries en alles is kapot

Dat is eigenlijk een vraagteken bij mijn oprit. De vorige eigenaars van dit huis hebben daar een tijdelijke betonplaat gegoten, maar die ligt dus lager dan het huis. Het was dus duidelijk hun bedoeling om daarbovenop nog stabilisé en klinkers of tegels te leggen. Die betonplaat ligt daar al een tiental jaar, dus geen idee of vorst daar nog veel invloed zal op hebben?
Hoe zouden we de waterafvoer dan zo efficient mogelijk kunnen laten plaatsvinden met zo'n betonplaat onder die stabilisé?

SIO
12 april 2019, 13:15
Ik heb dit net laten uitvoeren en kwam op 70 euro per vierkante meter.
Hier zat ook wel alles in zoals het uitgraven, de klinkers, boordstenen en arbeid.
Ik heb ook mijn rioleringsbuis laten vervangen. Als je een iets ouder huis hebt en de buis loopt onder de oprit is dit een ideale gelegenheid om dit samen te laten uitvoeren.
betonboordstenen of ..? stabilisélaag erbij? waarde klinker idee van? Ik dacht dat dit toch snel rond de 35/m² zat vandaar vind ik 70 goed meevallen dan..

desolation
12 april 2019, 17:43
Dat is eigenlijk een vraagteken bij mijn oprit. De vorige eigenaars van dit huis hebben daar een tijdelijke betonplaat gegoten, maar die ligt dus lager dan het huis. Het was dus duidelijk hun bedoeling om daarbovenop nog stabilisé en klinkers of tegels te leggen. Die betonplaat ligt daar al een tiental jaar, dus geen idee of vorst daar nog veel invloed zal op hebben?
Hoe zouden we de waterafvoer dan zo efficient mogelijk kunnen laten plaatsvinden met zo'n betonplaat onder die stabilisé?

boren, veel boren. goede sds max hamer halen en behoorlijk wat gaten maken door die betonplaat.

50 EUR de m² gaat ge toch altijd zitten hoor. Graafwerken en stabilisé/chape zitten rap al op 25-30 EUR op zich. Dan moet ge er nog niet al te dure afwerking op leggen.
Ik had prijs gevraagd in betontegel van 2m x 1m met grindstroken rondom en dat kwam op een dikke 6000 EUR voor 70m².

jack|herrer
12 april 2019, 18:26
Stevige prijzen hier. Vorig jaar hier de inrit laten doen, zie foto

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190412/78d50c60f5a727ece40629b5028fd91d.jpg

desolation
12 april 2019, 20:51
gij hebt nu wel scherpe prijzen, maar dan nog komt dat toch quasi overeen met wat ik zeg? uw klinkers + plaatsing zit op 40 EUR ex BTW per m² oftewel 48 EUR btw in.
Das voor mij 50 EUR ze :p

SilentSpring
12 april 2019, 21:44
Hier vooraan platines gelegd en achteraan keramische tegels van 70x70 en 2cm dikte.

De platines waren iets goedkoper maar dan iets duurder qua werk, uiteindelijk kwamen beide op ongeveer 50-55 euro/m2 (excl. btw)

Bimmer
13 april 2019, 10:51
Zal het hier ook eens wat volgen, ik ga binnenkort ook rond horen voor oprit te doen. Ik wou het pas volgend jaar doen, maar ik ben het beu om al dat zand binnen te krijgen en te wandelen over paletten.

Ik heb eens uitgerekend en ik zou 70m2 oprit + zijpad huis aanleggen en dan een terras van 36m2. Ik heb een budget opzij staan van een 10K hiervoor, als ik dit hier zo lees ga ik er wel toekomen dan. Moet nog gaan rond kijken wat ik ga leggen. Ik denk als oprit gewoon betonklinkers en terras tegels van 1mx1m.

Zou dan ook nog de gracht willen afwerken, maar nog niet echt een idee hoe, ik was aan het denken aan dit. Zal dan ook eens moeten horen of ze dat ook ineens plaatsen, maar dat zal meer voor een tuinman zijn?
https://www.vandenrul.be/images/Aanleg/Aanleg_Grachtkanten.jpg

Booka Shade
13 april 2019, 11:07
Mag je zelfs zoveel verharden?
Bij ons is dat procentueel van het grondoppervlak.
150m2 is een derde van onze grond [emoji14]
Of uw grond zou natuurlijk gigantisch moeten zijn [emoji14]

Qua verhardingen is dat altijd wel wikken en wegen. Volgens de regels mag je zonder vergunning tot 80m² verhardingen aanleggen die waterdoorlatend zijn, de strikt noodzakelijke toegangen tot voordeur/garage moet je niet meetellen.
Dan is het dus altijd de vraag tot waar je die lijn van "strikt noodzakelijke toegang" trekt.

jack|herrer
13 april 2019, 11:21
Zou dan ook nog de gracht willen afwerken, maar nog niet echt een idee hoe, ik was aan het denken aan dit. Zal dan ook eens moeten horen of ze dat ook ineens plaatsen, maar dat zal meer voor een tuinman zijn?

L profielen, maar dat is nogal prijzig. Pallisades, of hoe schrijven ze dat, zou ook kunnen aan de hoogte te zien.

SomeDude
13 april 2019, 20:10
Zal het hier ook eens wat volgen, ik ga binnenkort ook rond horen voor oprit te doen. Ik wou het pas volgend jaar doen, maar ik ben het beu om al dat zand binnen te krijgen en te wandelen over paletten.

Ik heb eens uitgerekend en ik zou 70m2 oprit + zijpad huis aanleggen en dan een terras van 36m2. Ik heb een budget opzij staan van een 10K hiervoor, als ik dit hier zo lees ga ik er wel toekomen dan. Moet nog gaan rond kijken wat ik ga leggen. Ik denk als oprit gewoon betonklinkers en terras tegels van 1mx1m.

Als je het zelf doet wel, ik heb geen enkele gevonden die dat bij ons voor die prijs deed en we hebben niets speciaal (klinkers van 15 euro, tegels van 42 voor 70m2 klinkers en 30m2 terras was dat dan 13k). Blijkbaar is aanleg van verharding in Limburg ook goedkoper dan hier precies :p

desolation
14 april 2019, 16:48
Bwa is toch dubbel hoor. Ik heb hier 3 man uit limburg over de vloer gehad voor offerte en die waren echt belachelijk duur.
Diegene die de kroon spand was meer dan 50 EUR per m², enkel voor graven en chape.

Bimmer
14 april 2019, 17:15
Bwa is toch dubbel hoor. Ik heb hier 3 man uit limburg over de vloer gehad voor offerte en die waren echt belachelijk duur.
Diegene die de kroon spand was meer dan 50 EUR per m², enkel voor graven en chape.

Hoeveel ben je ongeveer kwijt de m2 om uit te graven, chape en leggen? Maw enkel nog de kost van u klinker/tegel bij te tellen.

bigdickplaya
14 april 2019, 17:31
boren, veel boren. goede sds max hamer halen en behoorlijk wat gaten maken door die betonplaat.

En eenmaal die gaten erin zitten hoe voorkomt dat uw stabilisé/zand erin valt? En waar zou ik zo'n hamer kunnen huren want kheb keer gekeken en das al rap 1000 euro voor zo'n hamer...

desolation
14 april 2019, 17:35
Hoeveel ben je ongeveer kwijt de m2 om uit te graven, chape en leggen? Maw enkel nog de kost van u klinker/tegel bij te tellen.

Dat was bij mij 30 EUR ex BTW, uitgraven, 10cm betonpuin, 10cm gewapende chape

Onze tuin ligt wel 2m boven straatniveau waardoor ze alles hier moesten afvoeren en aanvoeren met een schaeffer door de tuinpoort, dat maakt het er niet goedkoper op.

SIO
14 april 2019, 22:14
En eenmaal die gaten erin zitten hoe voorkomt dat uw stabilisé/zand erin valt? En waar zou ik zo'n hamer kunnen huren want kheb keer gekeken en das al rap 1000 euro voor zo'n hamer...
Mag erin lopen, zand en (goede) stabilise zijn waterdoorlatend.
Als je schrik hebt voor genoeg afvoer kan je de gaten al vullen met keien of worteldoek over plaat leggen (laatste zou inboet doen wegens kostprijs)

SomeDude
15 april 2019, 06:44

In is niet uit natuurlijk die mannen moeten ook op en af das al snel 2u onderweg naar Kortenberg elke dag

desolation
15 april 2019, 08:23
Ik woon ondertussen tegen Aarschot, moet dat precies is updaten :D

Waren er 3 van regio Hasselt-Lummen, dus echt ver kunt ge dat niet noemen. Was gewoon zo een typisch geval dat graag kei luid stond te roepen dat hij de beste prijzen had en dat niemand tegen hem op kon, maar als ge zijn cryptische offerte uitpluisde was hij belachelijk duur

SomeDude
15 april 2019, 08:44
Ik woon ondertussen tegen Aarschot, moet dat precies is updaten :D

Waren er 3 van regio Hasselt-Lummen, dus echt ver kunt ge dat niet noemen. Was gewoon zo een typisch geval dat graag kei luid stond te roepen dat hij de beste prijzen had en dat niemand tegen hem op kon, maar als ge zijn cryptische offerte uitpluisde was hij belachelijk duur

Mja heb er echt van de buurt genomen en was al blij als ik offerte kreeg want zelfs dat is geen sinecure.
Moet nu alleen nog iemand hebben voor grasmatten aan te leggen ergens eind mei maar voor die kleine opp (max 75m²) zal dat ook niet evident zijn :(

desolation
15 april 2019, 09:45
als uw grond fatsoenlijk voorbewerkt is is dat doodsimpel om zelf te leggen ze. hebben hier 400m² zelf gedaan. het is wel LOODzwaar werk, maar moeilijk niet
meststofstrooien, goed doorharken en uw matten uitrollen. op het einde afsnijden met een broodmes en met dat stuk verder gaan. ik denk dat wij op heel dat stuk misschien 3-4 plekken hadden waar het niet goed gepakt heeft.

HUSKE
15 april 2019, 11:48
Ik zit aan een dikke 40€/m2 incl BTW voor de aankoop en aanleg van de klinkers en betontegels. Mijn zijn wel wat duurder dan hierboven precies (materiaal). Vooral mijn megabetontegels waren redelijk duur.
Maar all in all zit ik aan 2500€ materiaal (klinkers in 2 kleuren (90m2) en mega betontegels (30m2) + 3m arduinen dorpel voor carport en arduinen brievenbus) en 2400€ aan werk en stabilisé.

Ik heb een deel van het werk zelf gedaan, werk dat nog dient te gebeuren omvat nog
1) Uitgraven oprit + onder carport (60m2), grond wegvoeren en steenpuin terug erin kappen (steenpijn ligt er al, maar niet diep genoeg), de rest van de blauwe kiezel komt daar ook bij.
2) Uitgraven vergroting terras (10m2) en voor de tuinberging (3m2), opvullen met steenpuin
3) Grond afvoeren
4) Nieuwe boordstenen zetten rond terras en voor tuinberging (de rest staat al)
5) stabilise
6) legwerk

blacky
17 april 2019, 10:50
Hier oprit 60m2

- uitgraven huur mini graver 1 dag 125eur. (zelf)
- container zand 80eur
- klinkers 960eur (marlux stonehedge roubaix)
- boordstenen +-100eur
- sabilise 350eur
- plaatsen boordsteen, sabilise, klinkers 30EUR/u 7uurs = 210EUR

Totaal 1825eur

Hoop bespaard door alles zelf uit te zoeken en aan te kopen, prijs aannemer all in was x3

SomeDude
17 april 2019, 12:25
Dus op 7u hebben werkmannen 60m2 klinkers gelegd en alle boordstenen geplaatst? En voor 30 euro / u?

blacky
17 april 2019, 19:45
Dus op 7u hebben werkmannen 60m2 klinkers gelegd en alle boordstenen geplaatst? En voor 30 euro / u?

Inderdaad 1 man, samen met mezelf en me vader.

SomeDude
17 april 2019, 21:08
Inderdaad 1 man, samen met mezelf en me vader.

A dat is al iets logischer, al blijft 30 euro wel weinig :)

whirlpool123
19 april 2019, 13:12
Hier oprit 60m2

- uitgraven huur mini graver 1 dag 125eur. (zelf)
- container zand 80eur
- klinkers 960eur (marlux stonehedge roubaix)
- boordstenen +-100eur
- sabilise 350eur
- plaatsen boordsteen, sabilise, klinkers 30EUR/u 7uurs = 210EUR

Totaal 1825eur

Hoop bespaard door alles zelf uit te zoeken en aan te kopen, prijs aannemer all in was x3

Waar hebde uw klinkers gekocht als ik vragen mag?