PDA

Volledige versie bekijken : Bank overtuigen van lening overname ex partner - tips

D.K.1980
11 april 2019, 12:13
Beste leden,

recent heeft men vrouw besloten uit elkaar te gaan waardoor we momenteel een hele moeilijke periode doorlopen.
Mijn intentie is om mijn ex partner uit te kopen - echter is de kans dat de bank dergelijke lening zal toestaan heel beperkt.
Zal namelijk 55-60% van men totaal inkomen bedragen - maar zou zo graag in ons huis willen blijven wonen om voor mezelf en men kinderen de nodige rust te kunnen vinden na deze éénzijdige beslissing van men ex partner.

Er bestaan waarschijnlijk talloze manieren om een bank verder te overtuigen hiervan - maar momenteel is voornamelijk mijn energie zoek alsook weet ik na zovele jaren niet waar eerst te beginnen.
Wederom, men loon is zeker ok en heb ik geen extra kosten (bedrijfswagen, tankkaart,..etc) en zal het totale plaatje (volgens huidige berekenigen; vaste kosten gas/elec/... & leefkost eten/school/kleding kindjes en mezelf/dokter/...) kloppen alleen is het redelijk krap.

Ik wil dit echt doen, maar zoek hier de nodige help, tips & expertise voor.

Opties die ik aan het denken was om enerzijds meer geld te genereren alsook vooral de bank te overtuigen zijn: Moeder laten inwonen voor een ruime tijd (bij toestemming van haar natuurlijk), air bnb verhuur kamer,.... echter zijn dit misschien niet de meest optimale en heb ik geen idee hoe een bank hier verder van te overtuigen

Zijn er nog andere? Betere ideeën? Waar moet ik op letten bij bovenstaande ideeën (vooral financiële impact)?
Het hoofddoel is vooral de bank te overtuigen van de lening te kunnen geven alsook alle hulp/tips van mensen te krijgen die ervaringen hebben in deze soort situaties.

Alvast bedankt voor de hulp in deze zware en moeilijke tijden!

P.s. wij waren niet getrouwd, wel wettelijk samenwonend - weet niet welke impact hier nog zou kunnen zijn.

Gr
D.K.

Mulan
11 april 2019, 12:45
https://www.9lives.be/forum/economie-recht/1136353-echtscheiding-lening-overnemen-uitkoop-bank-overtuigen-voor-lening.html

Dubbele post