PDA

Volledige versie bekijken : Impact elektrische handdoekradiator op E-peil

Squadra
8 april 2019, 22:28
We zitten met vloerverwarming in de badkamer en moeten dus nog iets zoeken om bij te verwarmen. Voorstel promotor is om te werken met een elektrische handdoekradiator. Maar gaat dat mijn E peil niet doen ontploffen? We moeten echt laag zitten voor onze lening, dus strafpunten kunnen we missen als kiespijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

damocles
9 april 2019, 07:32
Dan de plaats voorzien en er pas inzetten nadat het epeil berekend is? Als het elektrisch is moet je waarschijnlijk enkel stopcontact (of kabel) voorzien?

Squadra
9 april 2019, 07:35
Dan de plaats voorzien en er pas inzetten nadat het epeil berekend is? Als het elektrisch is moet je waarschijnlijk enkel stopcontact (of kabel) voorzien?

Wel heb gemaild naar de promotor met die opmerking. Als het een te grote impact heeft dat we gewoon een stopcontact willen. Mijn frank valt wel laat, gezien we vandaag de plannen moeten indienen van de technieken :D

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SomeDude
9 april 2019, 09:44
Wij hebben ook gewoon stopcontact voorzien :)

Nineshots
9 april 2019, 12:06
Wij hebben ook een elektrische handdoekradiator en vloerverwarming. Dat ding heeft nog nooit aangestaan. VVW is meer dan genoeg.

sypro9000
9 april 2019, 12:28
Maar je verlegging van de vvw is waarschijnlijk dichter in de badkamer. Dat of je kring van de badkamer heeft een hoger debiet.

Heb je dan ook een systeem D ?

SomeDude
9 april 2019, 12:36
Wij hebben ook een elektrische handdoekradiator en vloerverwarming. Dat ding heeft nog nooit aangestaan. VVW is meer dan genoeg.

Wij hebben ook nog geen handdoekradiator hangen maar soms vind ik het toch te koud als je uit warme douche komt :)

Mulan
9 april 2019, 12:51
Hier een handdoekradiator (geen elektrische) omdat ik een verwend prinsesje ben dat het zalig vindt om een warme handdoek rond mij te slaan :p

MrKend54l
9 april 2019, 22:11
Normaal heeft dat geen impact, omdat het niet de primaire vorm van verwarming is, het maar voor 1 ruimte is en zeer beperkt vermogen heeft. Dat dient voor bij te verwarmen uiteindelijk.

Dat telt ook niet techniek want je steekt dat in het stopcontact. Dan zou een droogkast ook minpunten opleveren.

Squadra
9 april 2019, 22:25
Normaal heeft dat geen impact, omdat het niet de primaire vorm van verwarming is, het maar voor 1 ruimte is en zeer beperkt vermogen heeft. Dat dient voor bij te verwarmen uiteindelijk.

Dat telt ook niet techniek want je steekt dat in het stopcontact. Dan zou een droogkast ook minpunten opleveren.

Ok, ik heb nu gewoon een stopcontact voorzien voor zelf nog achteraf iets aan te hangen.

Vraagje, voor de EPB, vraagt die software een controle van het opgewekt vermogen van de vloerverwarming? Want ik kan me inbeelden dat een vloerverwarming mss niet voldoet en dan zal hij toch dat elektrisch vuurtje moeten meepakken?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bimmer
9 april 2019, 23:18
Ok, ik heb nu gewoon een stopcontact voorzien voor zelf nog achteraf iets aan te hangen.

Vraagje, voor de EPB, vraagt die software een controle van het opgewekt vermogen van de vloerverwarming? Want ik kan me inbeelden dat een vloerverwarming mss niet voldoet en dan zal hij toch dat elektrisch vuurtje moeten meepakken?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik weet niet of EPB door rekening mee houdt, maar normaal geef je u EPB dossier af aan de man van de vloerverwarming en die rekent dat uit. (heeft niet het officieel dossier nodig. ik heb het geen gegeven wat ik nodig had voor mijn bouwvergunning)
Soms is de vloeroppervlakte te klein (door teveel obstakels), om de gewenste temperatuur (energie) te halen. In dat geval kiezen ze dan ook wel eens om u oppervlakte te vergroten door wandverwarming te plaatsen (eigenlijk gewoon hetzelfde als vloerverwarming, maar dan in de muur)

Bij mij was enkel vloerverwarming ook voldoende om de temperatuur te halen. Enkel heb je soms mensen die wel graag de stralingswarmte willen hebben van de radiator in de badkamer, dus zetten ze het elektrisch vuurtje aan.

Momenteel heb ik ook niks extra voorzien als verwarming, omdat het niet nodig is. Maar ik kan indien ik wil nog wel een radiator hangen, maar dat zal dan eerder zijn voor de stralingwarmte.Maar omdat ik nu best warme voeten heb door de vvw, heb ik daar niet echt nood aan.