PDA

Volledige versie bekijken : Boekenkasten vrijstaand opstellen

Brainsick01
7 april 2019, 16:52
Dag Iedereen

Ik heb recent 2 grote boekenkasten van IKEA gekocht (2 billy boekenkasten met glas in de vitrinedeuren) .. Ik heb echter 1 probleem: ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat deze boekenkasten aan de muur moeten worden bevestigd, anders hebben deze blijkbaar kans om voorover te vallen met alle gevolgen van dien (gebroken glas). Ik heb geen plaats om de boekenkasten aan de muur te bevestigen. Ik had gehoopt dat ik deze vrijstaand ergens zou kunnen opstellen in huis. Momenteel heb ik ze in elkaar geknutseld zonder vitrinedeuren ..

Is er iemand die een manier kent om deze boekenkasten toch vrijstaand te kunnen opstellen? Ik was aan het denken om misschien de achterzijde van beide boekenkasten aan elkaar te hangen met zo'n plaatje erboven dat de boekenkasten dan connecteert? Dit lijkt me de kans op vallen al erg te reduceren.

Ik heb echter 2 linkse handen dus als iemand een beter idee heeft fzo? Dat zou erg geapprecieerd worden! :)

Om een idee te krijgen hoe de boekenkasten eruitzien: https://www.google.be/search?hl=nl&authuser=0&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=726&ei=Sg6qXKTOBJHfkgXg9IXgDQ&q=billy+boekenkast+met+vitrinedeur&oq=billy+boekenkast+met+&gs_l=img.1.1.0j0i24l5.1006.3425..5312...1.0..1.86. 1133.22......1....1..gws-wiz-img.....0..35i39j0i30j0i5i30j0i8i30.QpAWLJuoKgM#im grc=Yflsej41LiocnM:

Bedankt!

Met vriendelijke groeten
Brainsick

Tha_nOn
7 april 2019, 16:57
Waarom kun je ze niet aan de muur bevestigen? Staan die in het midden van de kamer?

Brainsick01
7 april 2019, 18:12
Waarom kun je ze niet aan de muur bevestigen? Staan die in het midden van de kamer?

Nee, ze staan eigenlijk in een kamer die niet meer gebruikt wordt maar er staan nog wel oude grote kasten van vroeger .. Deze verzetten zou een berg werk kosten en ik denk niet dat mijn moeder deze wil verwijderen..

De boekenkasten staan nu eigenlijk voor een groot raam (voor 1 van de 2 ramen). Aangezien deze kamer niet gebruikt wordt, vind ik dit niet erg.. Maar het is dus niet mogelijk om te boren en dergelijke ..

ashuray
7 april 2019, 19:53
dus de ramen worden eigenlijk niet gebruikt? mss dubbelzijdige kleefband op het raam dan? dat kan wel wat kg's houden normaal

Tonerider
7 april 2019, 20:29
Foto van de plaats?
Ze aan elkaar hechten lijkt me een prima idee, alleen zou ik het niet enkel aan de bovenkant doen, maar over heel de rug.

Brainsick01
7 april 2019, 21:26
dus de ramen worden eigenlijk niet gebruikt? mss dubbelzijdige kleefband op het raam dan? dat kan wel wat kg's houden normaal

Hoeveel kilo's kan zo'n kleefband houden denk je? Ik was aan het denken om dit dan te gebruiken op de achterzijden van beide boekenkasten om ze zo aan elkaar te kleven dan .. Geen slecht idee!

Brainsick01
7 april 2019, 21:27
Foto van de plaats?
Ze aan elkaar hechten lijkt me een prima idee, alleen zou ik het niet enkel aan de bovenkant doen, maar over heel de rug.

Inderdaad! Ik was aan het denken kleefband dan boven, midden, onder op de achterzijde van de boekenkasten

ashuray
8 april 2019, 06:32
Hoeveel kilo's kan zo'n kleefband houden denk je? Ik was aan het denken om dit dan te gebruiken op de achterzijden van beide boekenkasten om ze zo aan elkaar te kleven dan .. Geen slecht idee!

Dat staat op de rolletjes zelf normaal

Hit Hard
8 april 2019, 09:44
Wij hebben zo'n kast al lang zonder muurbevestiging staan. Dat moet je alleen doen als er geen kinderen bij kunnen. En ik had ze aan de voorkant vanonder iets opgevuld zodat ze niet helemaal waterpas staat, maar iets achterover helt. Een mm of zo hoger zou genoeg moeten zijn.

Brainsick01
8 april 2019, 20:34
Wij hebben zo'n kast al lang zonder muurbevestiging staan. Dat moet je alleen doen als er geen kinderen bij kunnen. En ik had ze aan de voorkant vanonder iets opgevuld zodat ze niet helemaal waterpas staat, maar iets achterover helt. Een mm of zo hoger zou genoeg moeten zijn.

Kan je iets meer uitleggen hoe je de voorkant hebt opgevuld? Ik weet niet goed wat ik me er bij moet voorstellen. Bedankt!