PDA

Volledige versie bekijken : Structurele problemen of normaal

Iphigeneia
5 april 2019, 09:04
Beste,

Wij zijn voor een woning gaan kijken en vragen raad. We hebben geen handige harry in de familie die we daadwerkelijk vertrouwen op zijn woord dus ik dacht kan het hier maar eens proberen.
Woning is opgeleverd in 2011 en persoonlijk dacht ik na roestplekken te zien en scheuren dat dit niet ok was maar makelaar zegt iets anders.`
Een makelaar op zijn woord geloven is natuurlijk soms niet zo een goed idee.

Hier zijn wat foto's (https://1drv.ms/f/s!AiZzrdxCk1m8gidpOhXypSzO7jYu)

Het huis is in al die tijd nog nooit geschilderd dus misschien met de juiste laag ga je hier nooit meer iets van zien.

Bedankt voor jullie hulp alvast

stungunner
5 april 2019, 09:12
elke nieuw gebouwde woning moet zich zetten, dus scheuren zijn niet abnormaal en kunnen altijd voorvallen, meestal binnen het eerste jaar na constructie.

Ik vermoed dat, gezien de woning nooit werd geschilderd, deze scheuren er dus zullen gekomen zijn kort na het bouwen en dus deze nooit zijn hersteld. Normaal kan je deze dan perfect wegwerken.

Mochten ze wel reeds hersteld zijn geweest en telkens terugkomen, dan kan er wel een structureel probleem zijn.

Puur op de foto's oordelen is moeilijk, enkel wanneer iemand met kennis van zake ter plaatse de toestand kan bekijken ga je uitsluitsel hebben.

Muscleduck
5 april 2019, 09:44
Ik ben het eens met wat Stungunner zegt. Waarschijnlijk scheuren van het huis dat zich zet, maar zonder scheurmeters kan je dat niet 100% zeker zeggen.

Iphigeneia
5 april 2019, 09:52
En het roest dat te zien is op het pleisterwerk, van de stalen balk, niet meer zichtbaar na goede primer etc?

Maw is alles weg te werken zonder dat er nieuw bezet moet worden?

Mvg

HUSKE
15 april 2019, 14:45
Meestal zijn deze te vinden op plaatsen waar je wisseling van materialen hebt, maar kan ook tussen 2 lagen natuurlijk. Deze zijn wat uitgesproken, maar ik vermoed dat er geen structurele problemen zijn.
Anyway, voor de prijs van een huis is nader onderzoek wel op zijn plaats. De ellende achteraf bij een fout zijn veel duurder.

Dat roest, normaal zijn alle metalen delen behandeld met een product vooraleer er een bezetting opkomt. Ik heb deze plekken bij mij niet (3 jaar oud).
Maar volgens mij is dat achteraf ook nog te doen door een laag op de bezetting te zetten.
Mijn huis is ook niet vrij van barsten (niet zo erg als deze), je ziet deze bv waar er stalen balken zitten, maar ook kleine haarscheurtjes tussen de betonnen welfsels, al moet je er dan echt met je neus ophangen. Vanop mijn hoogte (:p) zijn ze niet te zien bv.

Het is wss niets, maar of je ze wegkrijgt is een 2de.
Ik heb ook een appartement gehad en wat we ook probeerden, niets heeft geholpen en de barsten bleven terugkomen.
We hadden geprobeerd:
1) Plamuren en schuren
2) alle plamuur er rond wegdoen tot op de baksteen waar reeds een verstevigingsnet opzat, opnieuw plamuren (en schuren)
3) uitgekrabd en opgevuld met elastische kit en overschilderd

Telkens met een 2 jaar tussen, daarna verkocht.

SomeDude
15 april 2019, 15:25
Meestal zijn deze te vinden op plaatsen waar je wisseling van materialen hebt, maar kan ook tussen 2 lagen natuurlijk. Deze zijn wat uitgesproken, maar ik vermoed dat er geen structurele problemen zijn.
Anyway, voor de prijs van een huis is nader onderzoek wel op zijn plaats. De ellende achteraf bij een fout zijn veel duurder.

Dat roest, normaal zijn alle metalen delen behandeld met een product vooraleer er een bezetting opkomt. Ik heb deze plekken bij mij niet (3 jaar oud).
Maar volgens mij is dat achteraf ook nog te doen door een laag op de bezetting te zetten.
Mijn huis is ook niet vrij van barsten (niet zo erg als deze), je ziet deze bv waar er stalen balken zitten, maar ook kleine haarscheurtjes tussen de betonnen welfsels, al moet je er dan echt met je neus ophangen. Vanop mijn hoogte (:p) zijn ze niet te zien bv.

Het is wss niets, maar of je ze wegkrijgt is een 2de.
Ik heb ook een appartement gehad en wat we ook probeerden, niets heeft geholpen en de barsten bleven terugkomen.
We hadden geprobeerd:
1) Plamuren en schuren
2) alle plamuur er rond wegdoen tot op de baksteen waar reeds een verstevigingsnet opzat, opnieuw plamuren (en schuren)
3) uitgekrabd en opgevuld met elastische kit en overschilderd

Telkens met een 2 jaar tussen, daarna verkocht.

Dat roest is vrij normaal aan een balk, als ze die leggen wordt die behandeling wat beschadigd, je zag dat bij ons ook wel op wat plekken door plakkerij.
Na schilderen is dat weg (of eventueel nog product op spuiten).

Bij ons zijn er ook overal zo van die scheurtjes te zien, waar plafond en muur is kan je eventueel ook silicone doen en dan schilderen.
Ergste is aan grote balk (8m) dus dat gaan we binnen paar jaar eens moeten herschilderen.