PDA

Volledige versie bekijken : CV ketel blijft verwarmen

Bubba
2 april 2019, 23:14
Hoi,

Onze Buderus ketel blijft maar aanslaan. Thermostaat staat uit en toch blijft de ketel draaien, radiatoren blijven constant heet en temperatuur gaat al snel boven 25°.

Is in de loop van de avond plots begonnen, we merkten dat de temperatuur maar bleef oplopen...

Ketel al eens gereset en volledig uitgezet, als ik hem terug aanzet begint hij onmiddellijk weer te verwarmen. Thermostaat ook al eens volledig uit getrokken om te testen maar zelfs dan gaat het verwarmen gewoon door.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Brecht
3 april 2019, 06:49
Wat komt er op het scherm? Werkt uw warm water?

bassie82
3 april 2019, 08:53
Lol echt lol

Gisterenavond rond 22u30 begon onze Buderus ook serieus te verwarmen. En dit voor een goeie 45 minuten.
Thermostaat stond al sinds 22u op nachtmodus dus naar 17 graden.

Het is wel niet hoger gegaan dan 22 graden in de woonkamer.

Squadra
3 april 2019, 10:00
In het appartement waar we wonen hebben we ook een Bulex. We hadden ook dat de ketel bleef opwarmen. Bleek dat de printplaat kapot was.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Anoniem03
3 april 2019, 17:07
Buderus is wel er een verschil met Bulex hoor Squadra.

Welke thermostaat hangt er? Bus? Gewoon aan/uit? Post keer foto van aansluitingen op print?

Squadra
3 april 2019, 17:08

Welke thermostaat hangt er? Bus? Gewoon aan/uit? Post keer foto van aansluitingen op print?

Oej verkeerd gelezen. Is een aan uit thermostaat. Maar ik bedoel de printplaat van de ketel. Daar ga ik niet aankomen, gezien het hier een huurappartement is :D

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brecht
3 april 2019, 17:44
Daarjust iets gelijk tegengekomen, zat verlies op de kabel van thermostaat. Moest de fiche in de ketel uit trekken om de CV stil te krijgen.

Bubba
3 april 2019, 19:06
Monteur is langs geweest, motorhuis Honeywell en binnenwerk driewegklep is vervangen.

De factuur van 220€ was minder leuk.

Wat komt er op het scherm? Werkt uw warm water?Niks speciaal, geen foutcode ofzo, gewoon de code dat de ketel aan het verwarmen was.

Welke thermostaat hangt er? Bus? Gewoon aan/uit? Post keer foto van aansluitingen op print?Nest thermostaat. Maar die heeft er niks mee te maken. Als we die uittrokken bleef de ketel nog altijd draaien.