PDA

Volledige versie bekijken : Airbnb

The Prophet
14 maart 2019, 13:17
Hallo

Verhuurt hier iemand een appartement/studio via Airbnb?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Heb een nieuwbouwstudio op het oog in hartje Gent dat wel een leuke Airbnb locatie lijkt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

n0ukie
16 juni 2019, 08:04
Dit topic ff bumpen. Ik ben zelf ook aan het overwegen om een kamer in mijn appartement te verhuren op airbnb. Ik vraag me alleen af of het financieel interessant genoeg is vs de moeite die je doet (kuisen, was, gedoe met belastingen) en evt negatieve ervaringen met huurders.
Het sociale aspect is voor mij ook wel interessant, niet enkel enkel het financiële.

Motion
16 juni 2019, 10:32
Het sociale aspect is voor mij ook wel interessant, niet enkel enkel het financiële.

Als het sociale aspect jou interesseert kan je ook eens kijken naar couchsurfing (zonder het financiële aspect dan)

n0ukie
17 juni 2019, 18:21
Als het sociale aspect jou interesseert kan je ook eens kijken naar couchsurfing (zonder het financiële aspect dan)

Dat is inderdaad een goed idee, thanks!

beton
24 juni 2019, 15:32
Ik heb best veel ervaring met AirBnb. Omdat ik een tijdje bij mijn toenmalig lief introk heb ik mijn appartement fulltime verhuurd op Airbnb.
Ondertussen heb ik een nieuwbouw huis dat ik ook nog af en toe verhuur - als we in het buitenland zijn.

Mijn ervaringen zijn bijna uitsluitend positief. Ik ben ondertussen ook wel "superhost" en vraag voor ons huis redelijk goed door (€250/nacht ongeveer), dus het publiek dat op onze woning afkomt is meestal wel "deftig".

Ligging en communicatie doen enorm veel: zorg voor goeie foto's, zorg voor snelle en vriendelijke antwoorden.

Als je concrete vragen hebt, shoot!

Vitabis
11 juli 2019, 14:32
mijn vriendin en ik zijn nu ook sinds 3 weken een appartement in Antwerpen aan het verhuren via Airbnb.

Voorlopig gaat het heel goed, maar het is nog afwachten wat het financieel gaat doen tov gewoon te verhuren.
De opbrengst nu is wel een stuk meer dan wat we in vaste verhuur zouden krijgen, maar het is natuurlijk veel meer werk en kosten (kuisen, meubels, lakens, elektriciteit, internet...)
En als ik zo lees, word het ongeveer 50% belast als je het gaat moeten aangeven.
En het is hoogseizoen ook nu, dus in het najaar zal het wel wat minder zijn.
Met gasten hebben we tot nu toe 2 (kleine) tegenvallers gehad, . maar over het algemeen valt het goed mee

Volgende maand gaan we met een boekhouder praten wat er allemaal mogelijk is en hoe we de belastingen kunnen beperken.

gumball4000
15 juli 2019, 18:56
Benieuwd wat die tegenvallers dan waren :-).

Voordeel tov het klassiek verhuren is dat de klant eerst moet betalen. De klassieke huurder kan een wanbetaler zijn..

beton
17 juli 2019, 14:10
Ik heb 2 tegenslagen gehad:
- iemand die per ongeluk een raam had ingeslagen. 't Was mijn vorig appartement, waar nog 1 raam enkel glas was - blijkbaar niet zo stevig :). De waarborg dekte de kosten.
- een groep dudes uit Indië die voor Tomorrowland in Antwerpen waren, en die zowat elke regel aan hun laars gelapt hebben tijdens hun verblijf: heel het appartement vol peuken, de curry liep droop van het plafond, ... totaal ranzig - maar niets dat een grondige kuisbeurt niet kon oplossen. Hier heb ik overigens ook wat waarborg voor gekregen voor de extra kuisbeurt.

Cerulean
17 juli 2019, 15:04
Airbnb is precies leuker als verhuurder dan als toerist :unsure:
Ik wil er niks meer mee te maken hebben, fuckers.

TooChé
17 juli 2019, 15:15
Ow leuk, voor onze vakantie 2 x airbnb geboekt :x

Cerulean
17 juli 2019, 15:33

Zou me er geen zorgen over maken op voorhand. Als het verblijf in orde is, is er niks aan de hand.
Bij ons was het echter een ramp (maar ik zal er hier niet te veel over uitwijden, kwestie van on-topic te blijven), en aan de support van Airbnb heb je dan werkelijk niks.

beton
23 juli 2019, 16:32
Zou me er geen zorgen over maken op voorhand. Als het verblijf in orde is, is er niks aan de hand.
Bij ons was het echter een ramp (maar ik zal er hier niet te veel over uitwijden, kwestie van on-topic te blijven), en aan de support van Airbnb heb je dan werkelijk niks.
Wat ging er mis, en hoe had je verwacht dat Airbnb support zou helpen?

gumball4000
26 juli 2019, 11:31

Geen paniek, beok hier jaarlijks via Airbnb en altijd super tevreden van. Soms zelfs hidden gems voor peanuts.
Hadden ooit een appartement via Airbnb geboekt, zicht op het meer van Kotor ed. Hotels vroegen +150€/nacht. Airbnb iets op de kop kunnen tikken voor nog geen 50€. En we zaten dan ook helemaal boven in de bergen waardoor het uitzicht indukwekkender was dan beneden (in het hotel).
Wat ge wel kunt hebben is dat ge aankomt en contact hebt met een tussenpersoon ipv de eigenaar. En dat die heel bondig is met de uitleg over lokale bezienswaardigheden ed.
Soms is het "Hallo, dit is het huis..veel plezier en doei"
Maar soms is het ook veel uitgebreider en praten we +30min over de regio

damocles
26 juli 2019, 14:29

zulke verhalen kunnen ook nuttig zijn!