PDA

Volledige versie bekijken : Welk soort en type woning heb je?

Booka Shade
13 maart 2019, 15:48
We hebben al een interieur en bijgebouwen topic, laten we nu de buitenkant van de woning eens van naderbij bekijken!
Ook een kleine poll toegevoegd.

Soort: Halfopen/open/gesloten/appartement
Bouwjaar woning:
Type: landelijk, modern, strak, pastorij, vierkantshoeve,..
Aantal verdiepingen: 1/2/3
Daktype: zadeldak, plat dak,..
Onderkelderd: ja/nee/voor de helft
oppervlakte perceel:
bewoonbaar oppervlakte:
Zonnepanelen: ja/nee
Welk materiaal qua oprit: klinkers, kiezel, betonplaten, kasseien,..
Gevelisolatie: Ja/nee (indien wel, welk type?)
Nog plannen naar de toekomst toe: (enkel gericht op het zicht vanaf de openbare weg)
Foto's mogen altijd!

Aanvulling van de lijst mogen altijd doorgespeeld worden!

FlatSix
13 maart 2019, 15:52
Soort: Halfopen
Type: modern, strak
Aantal verdiepingen: 2
Daktype: plat dak,..
Zonnepanelen: nee
Welk materiaal qua oprit: klinkers
Gevelisolatie: Ja
Nog plannen naar de toekomst toe: voortuin duidelijker scheiden van de buren.

Extra: Carport en ruimte voor twee wagens.

Soort: appartement
Type: modern, strak
Aantal verdiepingen: 1
Daktype: /
Welk materiaal qua oprit: kiezel,
Nog plannen naar de toekomst toe: nee

Extra: Privé staanplaats op gezamelijke grond met elektrische poort.

Bubba
13 maart 2019, 15:56
Bouwjaar woning: 1963
Type: Oud en versleten
Daktype: Plat dak
Onderkelderd: Zeer kleine kelder van enkele m²
oppervlakte perceel: 9a
bewoonbaar oppervlakte: 168m²
Zonnepanelen: Ja
Welk materiaal qua oprit: Klinkers
Gevelisolatie: Nee, wel spouwmuurisolatie
Nog plannen naar de toekomst toe: Alles gedaan dat we op dit moment willen doen, over 5 jaar evaluatie ernstig verbouwen of verkopen

Booka Shade
13 maart 2019, 15:59
Bouwjaar woning ook nog meegenomen!

Mulan
13 maart 2019, 16:06
Soort: rijwoning (volledig gestript en gerenoveerd + woonvolume met 40% uitgebreid)
Type: typische arbeidersrijwoning in het stadscentrum
Aantal verdiepingen: 3
Daktype: zadeldak + aanbouw met plat dak
Zonnepanelen: staat op de planning voor dit jaar
Welk materiaal qua oprit: geen oprit :(
Gevelisolatie: rotswol van binnen (bewuste keuze om de authentieke gevel te bewaren)
Nog plannen naar de toekomst toe: zonnepanelen dit jaar, tuinaanleg volgend jaar, verder afwerken en badkamer opnieuw laten doen (vochtinsijpeling met schimmelvorming momenteel, is wel stabiel nu)
Bouwjaar: volgens vergunning 1889, volgens stadhuis heropgebouwd na WO II en renovatie 2007-2010

Extra:
garagecomplex op 30m waar we een garage huren, voldoende parkeergelegenheid 50m verderop.
Waarom voor dit pand gekozen: financiële plaatje dat goed uit kwam + in het stadscentrum dus nabijheid van alle voorzieningen en openbaar vervoer op wandelafstand.
E-peil: 84
Bewoonbare oppervlakte: 125m2
Wat had je liever anders gezien/gedaan? De badkamer. Al verschillende lekken gehad en bewust gekozen voor een kleine badkamer met inloopdouche zodat we ruime slaapkamers (kleinste is 15m2) zouden hebben. Maar ik mis soms ècht wel een bad :(

Booka: geef me maar een duw als ik te veel extra's toevoeg ;p

M°°nblade
13 maart 2019, 16:32
Soort: open
Bouwjaar woning: 1950
Type: boerderette
Aantal verdiepingen: 2 + kelder + zolder
Daktype: wolfdak
Zonnepanelen: nog niet
Welk materiaal qua oprit: kasseien,..
Gevelisolatie: nee
Nog plannen naar de toekomst toe: everything, nog meer kasseien leggen, dakisolatie, zonnepanelen, zwembad, zolderkamerrenovatie (72 m² extra bewoonbare oppervlakte), nieuwe ramen, veranda, serre

Booka Shade
13 maart 2019, 19:51
Booka: geef me maar een duw als ik te veel extra's toevoeg ;p

Neenee, is perfect zo :)

Booka Shade
13 maart 2019, 19:53
Bouwjaar woning: 1950
Type: boerderette
Daktype: wolfdak
Welk materiaal qua oprit: kasseien,..
Gevelisolatie: nee
Nog plannen naar de toekomst toe: everything, nog meer kasseien leggen, dakisolatie, zonnepanelen, zwembad, zolderkamerrenovatie (72 m² extra bewoonbare oppervlakte), nieuwe ramen, veranda, serre

Zo'n boerderette kom je hier zéér weinig tegen, wel leuk project!

Booka Shade
13 maart 2019, 20:24
Nog een paar suggesties toegevoegd van jack|herrer, waarvoor dank.

TitaTovenaartje
13 maart 2019, 21:23

Bouwjaar woning: 2008

Type: modern

Daktype: plat dak

Onderkelderd: ja. Volledig open, buiten trapgat zelf

oppervlakte perceel:5a

bewoonbaar oppervlakte: 300m2 (+160m2 kelder)

Zonnepanelen: ja

Welk materiaal qua oprit: klinkers naar de kelder, voor het huis steentjes + pad met tegels

Gevelisolatie: nee. Spouwmuur isolatie en crepie

Nog plannen naar de toekomst toe: niet direct, vorig jaar veel kosten ingestoken. (zonnepanelen, beklinkerd en een zwevend terras boven de kelderpoort

Foto's mogen altijd! Kan ik wel eens doen

https://imgur.com/a/zW0bu5P

desolation
13 maart 2019, 21:37
Bouwjaar woning: 2016
Type: zeer modern
Onderkelderd: volledig, is ook onze garage op straatniveau
oppervlakte perceel: 689m²
bewoonbaar oppervlakte: 150m² + 100m² kelder.
Welk materiaal qua oprit: momenteel brikkelion ;)
Gevelisolatie: Ja, XPS 16cm
Nog plannen naar de toekomst toe: oprit proper afwerken, betontrap plaatsen naar onze tuinpoort, haag, wat planterij en bomen

Remake
13 maart 2019, 21:42
*Soort: Open
*Bouwjaar woning: 1974
*Type: landelijk
*Aantal verdiepingen: 2
*Daktype: zadeldak
*Onderkelderd: nee
*oppervlakte perceel: 1520m²
*bewoonbaar oppervlakte: 335m²
*Zonnepanelen: nee
*Welk materiaal qua oprit: kasseien
*Gevelisolatie: nee, maar dat komt nog
*Nog plannen naar de toekomst toe: Gevelisolatie (lange termijn), andere CV ketel, pergola met jacuzzi, wat elektriciteitswerken (deze drie op korte termijn)...

nokeyboard
13 maart 2019, 22:18
Soort: open bebouwing
Bouwjaar: 1950 (volledig gestript in 2018, volledige verbouwing in 2019)
Perceel: 10 are
Opp woning: 250m2 bewoonbare opp met praktijk
Gevelisolatie : 12cm isolatie recticel
Gevelsteen: linea 7 8012 vandemoortel
Stijl: modern, strak
Dak: plat dak
verdiepingen: 2
Kelder: een kleine kelder van een 5/6m2
E-peil:72
Hernieuwbare energie: nee

Eyecatcher v/d woning: 12m brede raampartij in de living, alsook 'zwevende' muren in de hoek aan de straatkant.

Toekomst plannen: eerst het huis dit jaar terug bewoonbaar maken, daarna doorheen de jaren opt gemak tuin aanleggen alsook de praktijk inrichten / gebruiksklaar maken.

jack|herrer
13 maart 2019, 22:45
Soort: Open
Bouwjaar woning: 2010
Type: Modern
Aantal verdiepingen: 1 + verdiep onder dak en kleine zolder
Daktype: zadeldak,
Onderkelderd: ja, volledig + terras ook
oppervlakte perceel: 24 are
bewoonbaar oppervlakte: 286m2 en 150m2 kelder
Gevelisolatie: Ja/nee (indien wel, welk type?) Rockwoll
Nog plannen naar de toekomst toe: Nieuw brievenbus

SIO
13 maart 2019, 23:28
ik wil zwevend terras tita en zwevende muren nokey wel eens zien :niceone:

SIO
13 maart 2019, 23:46
Soort: officieel gesloten, het is een vrij brede woning met een doorrit in waardoor het belangrijkste nadeel van rijwoning komt te vervallen.

Bouwjaar woning: 1954 oorspronkelijk, extreme totaalrenovatie met uitbreiding 2014

Type: modern (ik wou landelijk, de vrouw modern, dus we hebben modern gebouwd :D )

Aantal verdiepingen: 3 + kelderniveau

Daktype: zadeldak 50% (3niv's), plat dak 50% (2niv's)

Onderkelderd: ja 25%, het oude gedeelte, ooit maak ik hier een machtige wijnbar van maar ik heb nog veel te veel andere zotte plannen eerst

oppervlakte perceel: 2000m²

bewoonbaar oppervlakte: 350m² (incl kelder)

Zonnepanelen: thermische zonnepanelen (zonneboiler), zonnepanelen altijd uitgesteld en met wat ik weer lees over slimme meter ga ik weer uitstellen

Welk materiaal qua oprit: tuinplan in eindfase, oprit kleiklinkers om het geheel niet té modern te maken. Momenteel kiezels -> aanrader voor iedere nieuwbouw/renovatie die terras nog even moet uitstellen, de modder rondom was niet houdbaar hier en de kiezels zijn geen verloren kost indien diep genoeg ingeplant.

Gevelisolatie: Ja sierpleister op grafiet verbeterde XPS 15 à 18cm (afhankelijk van gevel tot gevel)

Nog plannen naar de toekomst toe: zot veel
zeer korte termijn (lopend): tv meubel op maat en zolderverdiep inrichten als combinatie thuisbureau-mancave (om binnen 10j dan naar beneden gepest te worden door tieners in huis) + tuinhuis zetten voornl opslag maar mss ook minikeukentje in
korte termijn: bijgebouw garage + overdekt terras aan gekoppeld + technische ruimte voor zwembad + doucheruimte met toilet (lang gediscussieerd over dat laatste met tuinarchitecte en vrouw maar gewonnen en gelijk gekregen dat het nuttig gaat zijn =) ).
een goede gesloten houten poort om perceel af te sluiten (veiligheid kinderen + op zondag gewoon ook eens terug trekken van tijd tot tijd)
middel?: Zwembad zelf altijd gewild, maar als er één komt moet het af zijn (voldoende automatisatie, rolluik, verwarming). Logistiek gezien niet evident om het achteraf aan te leggen is grootste kopzorg momenteel.
Tevens middellang terras en afsluitingen afwerken maar eerste grovere werk afronden + 2e badkamer afwerken, hier was plaats voor een 2e bad in maar dat is te zot dus komt er zeker niet, grote inloopdouche wel en overweeg infraroodcabine ipv bad
lange termijn: maatkast dressing/kinderkamers/wijncave

Zit in de bouwsector, heel veel zelf verbouwd of geholpen en hierdoor groter kunnen bouwen.
Wat had ik anders gedaan: loodgieterij afvoeren durf ik niet meer direct zelf doen, heb een lek gehad maar gelukkig kon ik er aan en was het snel opgelost met reparatiemof hierdoor. Verhuisd destijds op de chape (parket ongeveer jaar later geplaatst uit budgetredenen) en trap pas na 4 maand geplaatst. Chape is allemaal te doen, zonder trap verhuizen kan ik sterk afraden, veel te riskant met de wasmand naar boven huppelen, tipsy naar boven zaterdagnacht na avondje uit etc.

Chilliewillie88
14 maart 2019, 09:11
Soort: appartement (gebouw van 3 handelsruimte + 3 duplex appartementen)
Bouwjaar woning: 2003
Daktype: rond dak
Onderkelderd: ja, kelder ingericht als sportzaal.
oppervlakte perceel: 10 are
bewoonbaar oppervlakte: 130 m² (per appartement)
Zonnepanelen: helaas niet
Nog plannen naar de toekomst toe: /

JPV
14 maart 2019, 11:03
Soort: gesloten
Bouwjaar woning:1991/1992
Type: in verbouwing. Buitenkant gewoon rijhuis, denk ik.
Daktype: zadeldak
Onderkelderd: nee
oppervlakte perceel: 7x18
bewoonbaar oppervlakte: zo'n 220m² afaik
Welk materiaal qua oprit: geen
Gevelisolatie: dubbele muur met minimale isolatie
Nog plannen naar de toekomst toe: geen, wel interne verbouwingswerken van gelijkvloers
Foto's mogen altijd!

Garage: ja
EPC-peil: zo'n 450 toen we het aankochten, wegens elektrische radiatoren boven (weggedaan), geen isolatie in zijmuur (enkele wachtmuur, nu aangebouwd) en afwezigheid van zonnewering (duh, we hebben een overhellend dak, dus op die manier "natuurlijk" al zonnewering.
Extra: door bouw van de straat en garage, in de praktijk een privé-staanplaats.

sandervdw
14 maart 2019, 11:12
Bouwjaar woning: 2017
Aantal verdiepingen: 2+kelder
Onderkelderd: ja, volledig onderkelderd. Bruikbaar als bewoonbare ruimte.
oppervlakte perceel: 7.5are
bewoonbaar oppervlakte: 300m² + 150m² kelder (alle ruimte binnen de buitenmuren, dus incl garage etc)
Zonnepanelen: 10kW
Welk materiaal qua oprit: binnen een maand ligt daar gepolierde beton
Gevelisolatie: Ja 20cm EPS
Nog plannen naar de toekomst toe: Tuin/oprit/... aanleggen, home cinema afwerken in kelder, home gym verder uitbreiden. Extra "hobbyruimtes" in kelder voorzien.
E-peil: E12 dacht ik
Garage: ingebouwd in woning
Verwarming: warmtepomp

Proto
14 maart 2019, 12:16
Bouwjaar woning: 2018/2019
Aantal verdiepingen: 2 + zolder die eventueel nog kan afgewerkt worden als 3e verdieping
Daktype: spantendak
oppervlakte perceel: 380 m²
bewoonbaar oppervlakte: 160m²
Welk materiaal qua oprit: Nog niks
Gevelisolatie: Ja/Harde spouwisolatie Unilin, 100mm
Nog plannen naar de toekomst toe: In mei verhuizen, en nadien zo snel mogelijk sparen om tuin en voortuin af te werken :D
Hieronder enkele foto's je kan naar beneden scrollen voor badkamer & keuken
https://imgur.com/a/1AeDWld

Booka Shade
14 maart 2019, 15:33
Knap Proto!

seetjetoebak
14 maart 2019, 16:01
Bouwjaar woning: 2007
Daktype: pyramide
oppervlakte perceel: 6a
bewoonbaar oppervlakte: 240
Zonnepanelen: helaas niet
Welk materiaal qua oprit: kleiklinkers
Nog plannen naar de toekomst toe: schilderen

https://imgur.com/vLPFMPD

TitaTovenaartje
14 maart 2019, 18:04
ik wil zwevend terras tita en zwevende muren nokey wel eens zien :niceone:

Als het goed is staat er een link naar een paar fotos
incl terras

BlackOccult
14 maart 2019, 21:13
Soort: Halfopen woning met 1 garage
Bouwjaar woning: 2013
Type: Modern?
Aantal verdiepingen: 2 + zolder (voorlopig als bergruimte)
Daktype: Spantendak
Onderkelderd: Nee
Oppervlakte perceel: 3a54ca
Bewoonbaar oppervlakte: 196,8 m²
Zonnepanelen: Nee
Welk materiaal qua oprit: klinkers, plaats voor 3 auto's buiten
Gevelisolatie: Ja/nee (indien wel, welk type?) Geen idee :unsure:
Nog plannen naar de toekomst toe: Tuinhuis voor tuingerief, fietsen en grasmachine zodat er minder (geur)hinder in huis is en meer plaats voor de auto. Vervolgens willen we de zijkant afsluiten voor inkijk en afsluiting van de tuin.
Vooraanzicht (https://www.dropbox.com/s/i7m1uth76w0rdoo/2017-09-10%2016.54.33-2.jpg?dl=0) (links is van ons), zijkant (https://www.dropbox.com/s/flu6uy6gfg8xbi4/2018-04-20%2015.22.09.jpg?dl=0), terras en tuin (https://www.dropbox.com/s/1p7cf41b8rsi5r6/2018-04-18%2011.29.11.jpg?dl=0).

SIO
14 maart 2019, 21:20
Hieronder enkele foto's je kan naar beneden scrollen voor badkamer & keuken
https://imgur.com/a/1AeDWldben wel fan van het witte tegeltje, de afvoer zou ik persoonlijk wem nooit in het midden gezet hebben

Hout is ceder denk ik? Ga je het behandelen?

SIO
14 maart 2019, 21:27
Als het goed is staat er een link naar een paar fotos
incl terrasjep werkt, denk ze al gezien te hebben eens in verbouwtopic? Mooi detail zwart te verven bovenaan. Die witte bakken aan afvoeren, soort omkasting of isolatie ofzo?

JaiV
15 maart 2019, 07:24
iemand een woning met een aan/ingebouwde carport? Wil op die manier bouwen om een garage te vermijden, en op die manier gemakkelijker mijn E/S-peil eisen te halen.

Proto
15 maart 2019, 09:24
ben wel fan van het witte tegeltje, de afvoer zou ik persoonlijk wem nooit in het midden gezet hebben

Hout is ceder denk ik? Ga je het behandelen?

Bedoel je de afvoer van de douche? Enige reden om dat niet in het midden te zetten? Heb er niet bij stilgestaan, was nochtans één van de duurdere douchebakken :D
Het witte tegeltje (metro tegel) valt inderdaad beter mee dan ik verwacht had. Op de blokjes van de hangtoiletten hebben we die ook, maar dan zwart ingevoegd, en dat is eigenlijk ook echt knap.

Het hout buiten is thermowood, maar het had net geregend en daarom ziet het er op die foto anders uit dan normaal.

Edit: aaah je bedoelt waarschijnlijk de afvoer van de goot voor het regenwater. Dat is inderdaad wel een beetje een mindere, maar omdat we links en rechts van het huis met dat hout zitten, en dus een borduurtje hebben, konden we de regenpijp daar niet naar beneden laten komen. Achteraf gezien had ik hem beter in het metselwerk laten inwerken, dan zou dat niet zo hard opvallen. Maar daar dacht ik dus te laat aan :p

SIO
15 maart 2019, 15:46
iemand een woning met een aan/ingebouwde carport? Wil op die manier bouwen om een garage te vermijden, en op die manier gemakkelijker mijn E/S-peil eisen te halen.
wat wil je weten? het zal sowieso effect hebben op je luchtdichtheid (waarmee ik bedoel: geen garagepoort in het beschermd volume hebben staan) en dus goed voor het S-peil (op voorwaarde dat je ook effectief LDT doet wel te verstaan). Ontwerpmatig moet je zorgen dat de carport aan de woning aansluit buiten het beschermd volume en dan bij voorkeur als "aanhangsel", dus niet uit een rechthoek een kleine rechthoek uithalen en die insprong carport maken maar de carport aan de rechthoek aanhangen. Dit ifv een maximaal gunstige compactheidsfactor.

Nu het mag allemaal ook anders, ik zeg maar wat de optimale factoren zijn..

@proto: ja dat bedoelde ik, en snap nu idd beter waarom

TitaTovenaartje
15 maart 2019, 19:42
jep werkt, denk ze al gezien te hebben eens in verbouwtopic? Mooi detail zwart te verven bovenaan. Die witte bakken aan afvoeren, soort omkasting of isolatie ofzo?

balken zwart gemaakt op aanraden van iemand... Omdat daar tijdens regen langer water kan blijven staan en zo makkelijker zou kunnen rotten.

Die witte balken is een kameraad komen plaatsen. Is een aluminium kader waar een witte harde plastiek rond zit (geen idee hoe dat heet, in de industriebouw gebruiken ze dat)

Terras zelf is al serieus verkleurd op een paar maanden (augustus geplaatst)
grote picknicktafel is deze week ook geleverd. Moet hem nog behandelen en kan er op. Wat kan ik best gebruiken voor teak?
En dan kunnen we het wat aankleden met planten en verlichting

SIO
15 maart 2019, 20:25
Ik ben fan van sikkens persoonlijk.. https://www.gamma.be/nl/assortiment/sikkens-cetol-filter-7-plus-houtbescherming-teak-1-l/p/B157035?gclid=CjwKCAjwmq3kBRB_EiwAJkNDp057WHs1AqBL 7v8qa67-eYpgR8sMJ6MVl6bN-w3wcCQFikny_MPSYhoCQl0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Booka Shade
16 maart 2019, 09:37
Bouwjaar woning: 1919-1930 (ergens daartussen)
Type: Eerst was het gewoon ouderwets, nu proberen we het strakker te maken :)
oppervlakte perceel: 10a46
Welk materiaal qua oprit: momenteel nog dolomiet (een vuiligheid als het geregend heeft).
Gevelisolatie: Ja, buitenmuurisolatie Top32 - 160mm
Nog plannen naar de toekomst toe: Onze oprit aanpakken en een automatische poort voor onze oprit op te rijden, tevens ook inbraakbeveiliging.

https://i.imgur.com/EQbuszT.jpg
Nu is er die eerste laag mortel, of wat het ook is. De crepi moet er dus nog opkomen.
Het enige nadeel is dat de vorige eigenaars pas de ramen hadden vervangen, dus nu hebben we langs de buitenkant een brede gevel, maar op zich kan ik dat nog wel smaken l:unsure:

Nerath
16 maart 2019, 11:34
Bouwjaar woning: 2017/18
Type: modern (strakker aan de binnenkant)
oppervlakte perceel: 340m2
bewoonbaar oppervlakte: 240m2
Welk materiaal qua oprit: Betonplaten (nog te plaatsen)
Gevelisolatie: Ja - soort rockwool, dikte ken ik niet vanbuiten
E-peil: 20
Nog plannen naar de toekomst toe: Op dit moment bezig met tuinaanleg + opritten en zwemvijver. Nadien komt nog een tuinhuis/serre/poolhouse (to be decided). Verder willen we ook nog een home cinema op de zolder installeren, maar dat is niet voor meteen.

Muscleduck
17 maart 2019, 01:33
Bouwjaar woning: 1934 of zo
Type: modern (work in progress)
Aantal verdiepingen: Gelijkvloers en 2 er op
Daktype: zadeldak (en achterbouw met plat)
Onderkelderd: kleine kelder
oppervlakte perceel: 300
bewoonbaar oppervlakte: 190 +/-
Welk materiaal qua oprit: betonpuin voorlopig
Gevelisolatie: Ja in de achterbouw: 20 cm dalmatiner met crepi over. ret van het huis volgt
Nog plannen naar de toekomst toe: garage verhogen en nieuw dak op, gevels isoleren

JaiV
17 maart 2019, 11:22
wat wil je weten? het zal sowieso effect hebben op je luchtdichtheid (waarmee ik bedoel: geen garagepoort in het beschermd volume hebben staan) en dus goed voor het S-peil (op voorwaarde dat je ook effectief LDT doet wel te verstaan). Ontwerpmatig moet je zorgen dat de carport aan de woning aansluit buiten het beschermd volume en dan bij voorkeur als "aanhangsel", dus niet uit een rechthoek een kleine rechthoek uithalen en die insprong carport maken maar de carport aan de rechthoek aanhangen. Dit ifv een maximaal gunstige compactheidsfactor.

Nu het mag allemaal ook anders, ik zeg maar wat de optimale factoren zijn..

@proto: ja dat bedoelde ik, en snap nu idd beter waarom

Ben eigenlijk eerder opzoek naar ontwerpen/foto's van leden die ook op die manier gebouwd hebben om ideeën op te doen. Je komt af en toe wel eens een dergelijke woning tegen maar nog niet al te veel.

Bimmer
19 maart 2019, 13:15
Bouwjaar woning: Begonnen midden 2015 met de bouw. Heb gebouwen in fases.
Type: Modern met gevelsteen en bepleistering. (Op eerste verdiep is er een groot stuk dat 50Cm uit het bouwvolume springt, dit deel is bepleisterd, de rest is met gevelsteen)
Aantal verdiepingen: 4 (Kelder, gelijkvloers, 2de verdiep en dak)
Daktype: Je moet het wat zien als een plat dak met daarop een zadeldak opgeplaatst (Zadeldak heeft 70% van het plat dak oppervlak)
Onderkelderd: ja
oppervlakte perceel: 513m2
bewoonbaar oppervlakte: Netto 235m2 woning + netto 106m2 kelder. (totaal bruto = 398m2)
Zonnepanelen: Nog niet, ga binnenkort rond horen.
Welk materiaal qua oprit: Zand, :unsure: Tuin + oprit is voor volgend jaar. Ik ga wat steenslag laten komen om tijdelijk dat te gebruiken als oprit.
Gevelisolatie: Ja, 12cm PUR bij de gevelsteen en 16CM EPS (grijs variant, heeft betere waarde als wit variant) bij bepleistering
Nog plannen naar de toekomst toe: Enkel nog de oprit en tuin

stupid_noob
20 maart 2019, 11:42
Bouwjaar woning: 1967
Type: Voorlopig nog vanalles, moet modern worden
Onderkelderd: ja, gelijkvloers is volledig kelder/garage
oppervlakte perceel: 995m2
bewoonbaar oppervlakte: 220m2 dacht ik
Welk materiaal qua oprit: kiezel
Gevelisolatie: Op nieuwbouw deel 16cm PUR platen, oude gedeelte moet nog gebeuren
Nog plannen naar de toekomst toe: Gevelrenovatie + isoleren - Voortuin aanpakken met L panelen

https://i.imgur.com/bVE7Vk4.jpg

JPV
20 maart 2019, 12:45
Bouwjaar woning: 1967
Type: Voorlopig nog vanalles, moet modern worden
Onderkelderd: ja, gelijkvloers is volledig kelder/garage
oppervlakte perceel: 995m2
bewoonbaar oppervlakte: 220m2 dacht ik
Welk materiaal qua oprit: kiezel
Gevelisolatie: Op nieuwbouw deel 16cm PUR platen, oude gedeelte moet nog gebeuren
Nog plannen naar de toekomst toe: Gevelrenovatie + isoleren - Voortuin aanpakken met L panelen

https://i.imgur.com/bVE7Vk4.jpg
In een zijstraat van je straat ben ik geboren :). Mooie, rustige ligging, lijkt me.

Histarius
20 maart 2019, 12:58
Soort: Halfopen bebouwing
Bouwjaar woning: 2014-2015
Type: "Long Island"-stijl
Aantal verdiepingen: 3 (gelijkvloers; 1e met slaapkamers en bureau; zolder met technische ruimte, bergruimte en ruime hoofdruimte)
Daktype: Soort zadeldak met uitspringingen
Onderkelderd: Helaas niet
Oppervlakte perceel: 543 m²
Bewoonbaar oppervlakte: +/- 254 m²
Zonnepanelen: 13 stuks, met 280Wp/paneel (totaal piekvermogen: 3.640Wp)
Oprit: Betonklinkers
Isolatie: Isolatieplaten in spouw
Plannen: Verdere afwerking tuin. In aanvulling op het stenen terras (zelfde materiaal als oprit) nog een verhoogd houten terras gebouwd; opslagkot voor brandhout gebouwd; enkele bloembedden aangelegd. Toevallig gisteren zitten planten (olijfboompjes, rozenstruikjes en blauwe regen), nu de perken nog verder opvullen met boomschors. En dan zou het zo wat klaar moeten zijn...

Brecht
14 april 2019, 21:43
Bouwjaar woning: 1930
Type: arbeiderswoning
Daktype: mansardedak
Onderkelderd: voutekelder die gelijkgetrokken is met gelijkvloers, dus kelder van halve hoogte
oppervlakte perceel: 306 m²
bewoonbaar oppervlakte: 225 m²
Zonnepanelen: (nog) niet
Welk materiaal qua oprit: geen oprit vooraan, achteraan asfalt onder en naar de (dubbele)carport.
Gevelisolatie: ene zijgevel is geisoleerd geweest toen ze vorig jaar het aangebouwde huis gesloopt hebben voor een weg naar een verkaveling er achter
Nog plannen naar de toekomst toe: nieuwe voordeur/rolluik vooraan, sectionaalpoort op volledige hoogte eventueel.
https://www.9lives.be/forum/imageproxy.php?img=http%3A%2F%2Fvastgoedanbra.be%2 Ffiles%2Fthumbnails%2Flightbox_1200%2Ffotos%2F458. Meulebeke_Oostrozebekestraat_132.jpg&h=xZ2xQcFklZLoI

DBK
14 april 2019, 21:48
Mooie gevel! Leuk zoveel detail!

M°°nblade
16 april 2019, 16:37
foto werkt helaas niet meer maar mansardedak 1930 kan ik mij wel voorstellen, kan heel mooi zijn, zeker als dat zo van die ovale dakkapellen heeft

SomeDude
16 april 2019, 18:35
Bouwjaar woning: 2017/18
Type: modern (strakker aan de binnenkant)
oppervlakte perceel: 340m2
bewoonbaar oppervlakte: 240m2
Welk materiaal qua oprit: Betonplaten (nog te plaatsen)
Gevelisolatie: Ja - soort rockwool, dikte ken ik niet vanbuiten
E-peil: 20
Nog plannen naar de toekomst toe: Op dit moment bezig met tuinaanleg + opritten en zwemvijver. Nadien komt nog een tuinhuis/serre/poolhouse (to be decided). Verder willen we ook nog een home cinema op de zolder installeren, maar dat is niet voor meteen.

Op die oppervlakte zwemvijver en pool house, dan is gans uw tuin toch quasi vol? Mag dat want dat lijkt me tegenwoordig toch snel verboden wegens geen infiltratie bij regen dan (vijver kan mss nog overlopen maar dat zal ook niet zo snel zijn)

Brecht
16 april 2019, 20:31
foto werkt helaas niet meer maar mansardedak 1930 kan ik mij wel voorstellen, kan heel mooi zijn, zeker als dat zo van die ovale dakkapellen heeft

ahja ik had gelinked van site van immo, zoekertje is op verkocht gezet en de foto's weg :p
http://vastgoedanbra.be/files/thumbnails/lightbox_1200/fotos/458.Meulebeke_Oostrozebekestraat_132_VERKOCHT.jpg

Nineshots
17 april 2019, 18:46
Op die oppervlakte zwemvijver en pool house, dan is gans uw tuin toch quasi vol? Mag dat want dat lijkt me tegenwoordig toch snel verboden wegens geen infiltratie bij regen dan (vijver kan mss nog overlopen maar dat zal ook niet zo snel zijn)

Dat dacht ik ook, ik ben ook aan het kijken om iets te kopen en graag zou ik de mogelijkheid hebben om er misschien ooit een zwemvijver in te zetten.
En ik wil al minimaal 600m2 zodat de tuin nog steeds open genoeg is.

M°°nblade
19 april 2019, 09:34
ahja ik had gelinked van site van immo, zoekertje is op verkocht gezet en de foto's weg :p
http://vastgoedanbra.be/files/thumbnails/lightbox_1200/fotos/458.Meulebeke_Oostrozebekestraat_132_VERKOCHT.jpg
Ziet er fris en goed onderhouden uit.
Houten ramen?
Ook, wat is die grijze rand rechts? Is dat een stuk van de zijgevel of optisch bedrog?

Brecht
19 april 2019, 09:50
Ziet er fris en goed onderhouden uit.
Houten ramen?
Ook, wat is die grijze rand rechts? Is dat een stuk van de zijgevel of optisch bedrog?

is idd heel goed onderhouden door vorige eigenaar. idd houten ramen, waren tot over een aantal jaar in een ander kleur dusja.
https://www.google.be/maps/@50.9442513,3.2932066,3a,75y,260.91h,93.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4TZmVzSDBWv2Y7jXBs5Mkw!2e0!7i1 3312!8i6656
daar kan je ook zien waarom die gevel zwart is, stond vroeger een huis ernaast dus is van rijhuis naar halfopen gegaan. gevel is compleet geisoleerd en zitten schoringen achter die afwerking, heb foto's gezien die de huidige eigenaar genomen heeft terwijl ze bezig waren. er komt een doorgang naar een verkaveling van dumobil
https://www.dumobil.be/bouwgrond/meulebeke-oostrozebekestraat-

PeterVercruysse
6 juni 2019, 17:28
Bouwjaar woning: 1964 en verbouwd in 1996 en 2015
Type: klassiek
Aantal verdiepingen: 2/3
Onderkelderd: ja
oppervlakte perceel: 2300m2
bewoonbaar oppervlakte: 480m2
Zonnepanelen: neen