PDA

Volledige versie bekijken : Kurken vloeren

Dakantochnie
6 maart 2019, 20:13
Hallo

Ik zou graag alle vloeren in mijn woning vervangen door gelijmde kurkvloeren (omdat die het minst geluid maken als je er over loopt). Zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met bepaalde leveranciers? Zou je nog steeds voor kurk kiezen?

Alvast bedankt! :)

JPV
6 maart 2019, 22:44
Hallo

Ik zou graag alle vloeren in mijn woning vervangen door gelijmde kurkvloeren (omdat die het minst geluid maken als je er over loopt). Zijn er mensen met goede/slechte ervaringen met bepaalde leveranciers? Zou je nog steeds voor kurk kiezen?

Alvast bedankt! :)Wij hebben overal Santana 'laminaatkurk' dat maakt geen lawaai, hoor.

En tevreden van ,alleen de persoon die de installatie deed was een weirdo

Dakantochnie
7 maart 2019, 12:36
Wij hebben overal Santana 'laminaatkurk' dat maakt geen lawaai, hoor.

En tevreden van ,alleen de persoon die de installatie deed was een weirdo
Bedankt voor je antwoord :)

Is het verschil tussen een gewone laminaat en laminaatkurk groot qua geluid? Heb je ook andere firma’s bezocht dan Santana?

JPV
7 maart 2019, 13:22
nee, niks anders bezocht. Waren overtuigd van de kwaliteit. Geluidsniveau lijkt me lager (de oude vloer hebben we hergebruikt op de 2e verdieping), maar 't is nu ook niet dat het zo'n groot verschil maakt, eigenlijk merkte ik bij alle twee weinig geluid.

nite
7 maart 2019, 13:27
Wij hebben ook laminaatkurk, maar ik vind het geluidverschil met laminaat nu niet zo heel groot. Geen spijt van de aankoop, maar het is nu ook weer geen wondermiddel. Zijn wel zwevend geplaatst en niet gelijmd.

Bubba
7 maart 2019, 14:26
Wat zijn de voordelen van kurk? Hoe zit het met indrukken in de kurk van bijvoorbeeld stoelen/tafels?

Wazzipi
7 maart 2019, 20:22
Heb kurk vloeren tevreden van ook nog maar 2 jaar oud maar je moet wel oppassen van indrukken heb een stukje waar je het ziet als je er oplet door een ladder. Kurk komt van Van Avermeat geen miserie gehad bij bestelling en plaatsing alles vlot verlopen

jack|herrer
7 maart 2019, 20:40
Ik heb gelijmde vloerkurk op de volledige bovenverdieping op de badkamer en wc na. Super tevreden van.

Ervoor lag er laminaat en het verschil in het geluid bij er over te lopen is enorm. Het geluid van de benedenverdieping is ook aanzienlijk minder. Het is ook warmer om over te lopen dan laminaat. Niks dan voordelen op de prijs na dan[emoji3]

Onze komt van Averkurk in Zonhoven en heb de volledige plaatsing zelf gedaan. Fluitje van een cent.

Edit: bij mijn ouders ligt het al 25+ jaar. Die zijn nog steeds tevreden.

Lifen
19 maart 2019, 21:28
Is kurk eigenlijk moeilijk te plaatsen?

Tammiej
22 maart 2019, 09:49
De vorige bewoners van ons huis beslisten om kurk te plaatsen in de badkamer, inclusief tot tegen de inloopdouche. Kurk in de badkamer is voor mij echt een no-go.

nite
22 maart 2019, 10:17
Wat zijn de voordelen van kurk? Hoe zit het met indrukken in de kurk van bijvoorbeeld stoelen/tafels?
Mijn kurkenvloer is een onderlaag kurk met daarop een verharde laagt. Lijkt eigenlijk eerder op laminaat. Dus geen afdrukken ofzo.

Is kurk eigenlijk moeilijk te plaatsen?

Ik denk iets moeilijk dan laminaat, maar niet zoveel. Als je niet voorzichtig bent kan er langs de onderkant een stukje van het kurk afbrokkelen. Zo een laminaatsnijder werkte bij mij om die reden bvb niet. Maar voor de rest was de ook gewoon op maat zagen en in elkaar klikken.

Dakantochnie
22 maart 2019, 10:37
Heeft iemand ervaringen met Cortek? Dat is een klikvinyl met daaronder kurk.