PDA

Volledige versie bekijken : Warmtepomp bij appartementen.

Ivan4you
22 februari 2019, 13:22
Na 20 jaar denkt men eraan om in de appartementen waar ik woon condensatieketels te plaatsen.Maar ik had eerder gedacht aan een warmtepomp.Ik woon in een blok van 6 wooneenheden van 4 verdiepingen hoog.
Zijn er onder jullie die weten of dit al gaat?Zo ja wat zijn de ervaringen met de warmtepomp voor appartementen?Veel lawaai?

zaj
22 februari 2019, 13:25
zonder zonnepanelen ben je niets met een warmtepomp.tenzij je jezelf graag blauw betaald aan electriciteit.

HUSKE
22 februari 2019, 13:41
zonder zonnepanelen ben je niets met een warmtepomp.tenzij je jezelf graag blauw betaald aan electriciteit.

Om u daarna blauw te betalen aan prosumententarief.
Hou het simpel en ga nog 15-20 jaar voor gas...

SomeDude
22 februari 2019, 14:07
Ligt er vloerverwarming? Anders is het praktisch al een nogo

Ivan4you
23 februari 2019, 12:45
Ah ok,er moet vloerverwarming zijn.Zal niet gaan dan.

Brecht
23 februari 2019, 15:52
of zeer groot bemeten radiatoren, als je uw appartement opgewarmd krijgt met 45 graden vertrektemp moet dat wel lukken in principe.

Renegadexxripxx
24 februari 2019, 22:53
Warmtepomp enkel nuttig indien de appartementen über geïsoleerd zijn.

Zodanig geïsoleerd dat je quasi niet moet stoken.

Met zonnepanelen dan enkel voor de functionaliteit van een airco.

Warmtepomp met vloerverwarming is de nek omewrongen als zijnde interessant. Zelfs de verhoging van de vaste kosten van gas gaat daar niet onmiddellijk iets aan veranderen. Impact is gewoon te klein. Toch zeker bij bestaande appartementen. En daar zou 1 gasbrander met meters op het waterverbruik per appartement waarschijnlijk de goedkoopste piste zijn.

Gasfactuur dan ook verdelen op basis van de verhoudingen waterverbruik.