PDA

Volledige versie bekijken : Waarom wil niemand mijn boiler onderhouden?

whirlpool123
21 februari 2019, 16:36
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een technieker die onze boiler een onderhoud wil geven. Ik kijk op veiligverwarmen.be naar die lijst van erkende techniciens en heb er nu al 5 opgebeld. Telkens zeggen ze hetzelfde, zend een berichtje via email of sms en ik zal u later terug contacteren om een afspraak vast te leggen. Maar dan laten ze niets meer van hen weten...

Is mijn onderhoud te weinig geld voor hen ofzo? Dat ze hun tijd beter ergens anders kunnen spenderen waar ze meer geld kunnen rapen?

Crtitic
21 februari 2019, 16:41
Yup, brengt niet genoeg op

JPV
21 februari 2019, 16:42
Over welk merk van boiler gaat het? Niet alle merken worden door alle personen gedaan. Bovendien is het voor hen nu topseizoen.

whirlpool123
21 februari 2019, 16:45
Over welk merk van boiler gaat het? Niet alle merken worden door alle personen gedaan. Bovendien is het voor hen nu topseizoen.

Bulex.

KBE
21 februari 2019, 16:51
https://www.bulex.be/particulier/diensten/onderhoud/

Is het dit ? Kan je vanonder een onderhoud aanvragen, staat ook een nummer bij.
Mocht het dit niet zijn negeer maar dan.

whirlpool123
21 februari 2019, 16:54
https://www.bulex.be/particulier/diensten/onderhoud/

Is het dit ? Kan je vanonder een onderhoud aanvragen, staat ook een nummer bij.
Mocht het dit niet zijn negeer maar dan.

Zou ik wel willen maar blijkbaar rekent Bulex zelf enorm veel aan voor een onderhoud (200 tot 300 euro). Daarmee dat ik kijk om dat door ne ne gewone zelfstandige te laten doen.

JPV
21 februari 2019, 17:07
Momenteel rekent geen enkele zelfstandige je iets aan, ik zou dus op zoek gaan naar iemand (of het nu een zelfstandige is of niet) die je wél iets wil aanrekenen ;)

whirlpool123
21 februari 2019, 17:10
And the award for most useless reply goes to... drumroll... JPV!!

rsc
21 februari 2019, 17:13
Wat voor onderhoud heeft een boiler dan nodig? Mijn boiler heeft nog nooit onderhoud gehad en die werkt goed.

200 euro is trouwens een heel schappelijke prijs voor 1 of 2 werkuren. Goedkoper zal je het niet vinden.

whirlpool123
21 februari 2019, 17:20
Wat voor onderhoud heeft een boiler dan nodig? Mijn boiler heeft nog nooit onderhoud gehad en die werkt goed.

200 euro is trouwens een heel schappelijke prijs voor 1 of 2 werkuren. Goedkoper zal je het niet vinden.

Tot hij ne keer in frieten zal liggen... Heb al verhaaltjes gelezen van boilers die beginnen te lekken en gans uw vloer staat onder water. Of boilers die zelfs ontploffen, god forbid.

Crtitic
21 februari 2019, 17:21
@rsc: ik dacht dat een tweejarlijks boileronderhoud nodig is met het oog op uw brandverzekering

whirlpool123
21 februari 2019, 17:26
@rsc: ik dacht dat een tweejarlijks boileronderhoud nodig is met het oog op uw brandverzekering

Wat als uw boiler al 10 jaar niet meer onderhouden is en dan laat ge het voor de eerste keer onderhouden? Zijt ge dan weer gedekt?

Crtitic
21 februari 2019, 17:31
Wat als uw boiler al 10 jaar niet meer onderhouden is en dan laat ge het voor de eerste keer onderhouden? Zijt ge dan weer gedekt?

Ik dacht van wel, al ben ik geen verzekeringsmakelaar

The Prophet
21 februari 2019, 17:39
Ze hebben momenteel gewoon geen tijd en al zeker niet voor een Bulex

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cerulean
21 februari 2019, 17:47
Ik ben iemand die zo'n horrorverhaal heeft meegemaakt met zijn boiler :p
In mijn laatste huurwoning is mijn boiler ontploft nadat ik er een half jaar woonde. Ik was net een heel weekend weg. Ik kwam om 3u 's nachts terug thuis van een festival, en het water stroomde uit de voordeur (de boiler stond boven, aan de andere kant van de woning). Licht werkte er uiteraard niet (het duurde een week eer ik terug stroom had), en ik had geen flauw idee wat er gebeurde. Een zaklamp had ik ook niet, dus ik ben in pikdonker naar de oorzaak gaan zoeken en kwam zo dus al snel bij de boiler... het water spoot alle kanten op. Ik heb onmiddellijk de hoofdkraan dichtgedraaid.
Met mijn laatste restje batterij heb ik de brandweer gebeld, maar mijn gsm viel uit nog voor ik mijn uitleg deftig had gedaan. Ik ben uit pure miserie gewoon gaan slapen, en 's anderendaags zag ik de ravage pas echt. Heel de boven was bedekt met vasttapijt, en dit was over de HELE verdieping doordrenkt. Meeste houden meubelen stonden opgezwollen door water, dit zowel boven als beneden. Water kwam in alle kamers los door het plafond. Mijn kat was in complete paniek...
En dit alles was de fout van de voorgaande huurders. Achteraf bleek dat er in geen 10 jaar een onderhoud was gebeurd, en in zo'n geval is zo een boiler vrij letterlijk een tijdbom. De huisbazen proberen tot op heden nog steeds om de schuld in mijn schoenen te schuiven, omdat de voorgaande huurders natuurlijk hun waarborg al lang teruggekregen hadden. Mijn waarborg staat nog steeds geblokkeerd. Ik wil hem niet vrijgeven aan de huisbazen, en de huisbazen menen er recht op te hebben. Natuurlijk heeft dit veel schade toegebracht aan het huis zelf. De muren en plafonds moesten opnieuw gepleisterd en geverfd worden. Maar dit was niet mijn schuld, noch verantwoordelijkheid. Dit is gebeurd in 2010, en ik ben verhuisd in 2014. Nu in 2019 staat die waarborg nog steeds vast... Pas in 2014 hebben de huisbazen hun verzekering aangesproken, veel te laat natuurlijk.

Long story short: allemaal uw boiler laten onderhouden ;)

brandon_
21 februari 2019, 18:19

Voor elektrische boilers en boilers die niet aangesloten zijn op het centraal verwarmingssysteem en dus werken als afzonderlijk stooktoestel geldt geen verplicht onderhoud. Er wordt wel aangeraden de aanwijzingen van de fabrikant op te volgen om zo een optimale werking en veiligheid te garanderen.

Is de boiler wel aangesloten op de centrale verwarming, dan gelden de wettelijke verplichtingen omtrent het onderhoud van een cv installatie. D.w.z. dat centrale stooktoestellen op gas een tweejaarlijks onderhoud moeten krijgen. Centrale stooktoestellen op stookolie of vaste brandstof dienen jaarlijks gecontroleerd te worden. (Bron: Vlaanderen.be)

whirlpool123
21 februari 2019, 18:50
Voor elektrische boilers en boilers die niet aangesloten zijn op het centraal verwarmingssysteem en dus werken als afzonderlijk stooktoestel geldt geen verplicht onderhoud. Er wordt wel aangeraden de aanwijzingen van de fabrikant op te volgen om zo een optimale werking en veiligheid te garanderen.

Is de boiler wel aangesloten op de centrale verwarming, dan gelden de wettelijke verplichtingen omtrent het onderhoud van een cv installatie. D.w.z. dat centrale stooktoestellen op gas een tweejaarlijks onderhoud moeten krijgen. Centrale stooktoestellen op stookolie of vaste brandstof dienen jaarlijks gecontroleerd te worden. (Bron: Vlaanderen.be)

Ik heb hier nog een kleine Siemens boiler on het keukenaanrecht staan om het kraanwater te verwarmen. Die is aangesloten op gas. Moet die ook onderhouden worden door een erkend technicus? Indien ja, hoeveel gaat dat nog eens extra kosten?

Tonerider
21 februari 2019, 19:42
Wij doen dat altijd gezamenlijk met de buren. Zo is het de moeite voor de installateur om langs te komen. Misschien kan je dit eens proberen?
Of als je huurt kan je eens informeren of de verhuurder een vaste installateur heeft.

Pana
21 februari 2019, 19:48
Zou ik wel willen maar blijkbaar rekent Bulex zelf enorm veel aan voor een onderhoud (200 tot 300 euro). Daarmee dat ik kijk om dat door ne ne gewone zelfstandige te laten doen.

Lol vanwaar die prijzen? Hier was het 160€ via de website van Bulex.

whirlpool123
21 februari 2019, 21:48
Lol vanwaar die prijzen? Hier was het 160€ via de website van Bulex.

Ik zei blijkbaar, van horen zeggen. Dat ze al een forfait alleen al van 50euro vragen voor verplaatsing.

Guazala
21 februari 2019, 22:34
Ik zei blijkbaar, van horen zeggen. Dat ze al een forfait alleen al van 50euro vragen voor verplaatsing.

Ik zou gewoon eens installateurs in de omgeving opbellen. Ge hebt er maar eentje nodig.

Wel raar dat dat zo lastig is. Bij mijn verhuis enkele jaren geleden is de eerste die ik contacteerde enkele weken later langs gekomen, wel voor een vaillant ketel. Die rekenen iets van een 100 euro, alles in. Jammer genoeg voor wel in Antwerpen, dus kan je niet helpen voor een adresje in Brugge.

rsc
21 februari 2019, 22:37
Ik ben iemand die zo'n horrorverhaal heeft meegemaakt met zijn boiler :p
In mijn laatste huurwoning is mijn boiler ontploft nadat ik er een half jaar woonde. Ik was net een heel weekend weg. Ik kwam om 3u 's nachts terug thuis van een festival, en het water stroomde uit de voordeur (de boiler stond boven, aan de andere kant van de woning). Licht werkte er uiteraard niet (het duurde een week eer ik terug stroom had), en ik had geen flauw idee wat er gebeurde. Een zaklamp had ik ook niet, dus ik ben in pikdonker naar de oorzaak gaan zoeken en kwam zo dus al snel bij de boiler... het water spoot alle kanten op. Ik heb onmiddellijk de hoofdkraan dichtgedraaid.
Met mijn laatste restje batterij heb ik de brandweer gebeld, maar mijn gsm viel uit nog voor ik mijn uitleg deftig had gedaan. Ik ben uit pure miserie gewoon gaan slapen, en 's anderendaags zag ik de ravage pas echt. Heel de boven was bedekt met vasttapijt, en dit was over de HELE verdieping doordrenkt. Meeste houden meubelen stonden opgezwollen door water, dit zowel boven als beneden. Water kwam in alle kamers los door het plafond. Mijn kat was in complete paniek...
En dit alles was de fout van de voorgaande huurders. Achteraf bleek dat er in geen 10 jaar een onderhoud was gebeurd, en in zo'n geval is zo een boiler vrij letterlijk een tijdbom. De huisbazen proberen tot op heden nog steeds om de schuld in mijn schoenen te schuiven, omdat de voorgaande huurders natuurlijk hun waarborg al lang teruggekregen hadden. Mijn waarborg staat nog steeds geblokkeerd. Ik wil hem niet vrijgeven aan de huisbazen, en de huisbazen menen er recht op te hebben. Natuurlijk heeft dit veel schade toegebracht aan het huis zelf. De muren en plafonds moesten opnieuw gepleisterd en geverfd worden. Maar dit was niet mijn schuld, noch verantwoordelijkheid. Dit is gebeurd in 2010, en ik ben verhuisd in 2014. Nu in 2019 staat die waarborg nog steeds vast... Pas in 2014 hebben de huisbazen hun verzekering aangesproken, veel te laat natuurlijk.

Long story short: allemaal uw boiler laten onderhouden ;)
Niemand van de buren heeft gemerkt dat water aan uw voordeur uitliep het heel weekend lang?

Er verschijnen nooit krantenartikelen over ontplofte boilers, daarom lijkt mij dit maar een heel klein risico. Maar ik zal uw verhaal zeker onthouden.

Ik heb net eens nagevraagd: enkel gasboilers zouden onderhoud nodig hebben. Moderne elektrische boilers hebben dit niet nodig, zoals ik al vermoedde.

berenod
22 februari 2019, 05:51

Heel schappelijk valt nog te zeggen.

Een G1/G2 technieker (allée nu noemen ze het weer GI) bij ons (die dus de gastoestellen mag inregelen, onderhouden en keuren) rekenen we 60€/uur aan en een verplaatsingskost van 50€ (zelfde en omliggende provincies, verder is wel duurder).
En we zijn zeker niet de duurste in de regio!

zarathustra
22 februari 2019, 06:25

Dus feitelijk is het niet dat je niemand vindt maar wel dat je niemand vindt die het voor een appel en een ei wil doen?

Cerulean
22 februari 2019, 10:55
Niemand van de buren heeft gemerkt dat water aan uw voordeur uitliep het heel weekend lang?

Er verschijnen nooit krantenartikelen over ontplofte boilers, daarom lijkt mij dit maar een heel klein risico. Maar ik zal uw verhaal zeker onthouden.

Ik heb net eens nagevraagd: enkel gasboilers zouden onderhoud nodig hebben. Moderne elektrische boilers hebben dit niet nodig, zoals ik al vermoedde.

Het was een alleenstaand huis en de dichtste buren woonden een eindje verder.

Het ging bij mij trouwens wel om een elektrische boiler. Al was die natuurlijk niet meer modern te noemen. De oorzaak was kalkophoping.

Vinceness
22 februari 2019, 11:02
Als ik moet kiezen tussen 200€ betalen voor een officieel onderhoud of risico lopen op zo'n Cerulean-verhaal, dan zou ik al op weg zijn naar de bank.

Ga nooit snappen dat mensen zo risico's lopen voor 50€ uit te sparen. Voor zo kleine klusjes gaat een zelfstandige ook ferm doorrekenen hoor, het moet voor hem ook de moeite blijven.

whirlpool123
22 februari 2019, 11:38
Als ik moet kiezen tussen 200€ betalen voor een officieel onderhoud of risico lopen op zo'n Cerulean-verhaal, dan zou ik al op weg zijn naar de bank.

Ga nooit snappen dat mensen zo risico's lopen voor 50€ uit te sparen. Voor zo kleine klusjes gaat een zelfstandige ook ferm doorrekenen hoor, het moet voor hem ook de moeite blijven.

Alsof er veel verschil zal zitten tss een onderhoud van een zelfstandige en officieel... Daarbij, het gaat mij vooral ook om het bewijs dat ge krijgt da ge ne onderhoud gedaan hebt. Dan krijgde ten minste terug van de verzekering MOEST er iets gebeuren, want ik denk dat zulke verhalen als die van Cerulean wel heel zeldzaam zijn.

rsc
22 februari 2019, 13:04

Moderne elektrische boilers moeten niet meer ontkalkt worden.

En 50 euro? Er is geen enkele technieker die afkomt voor 50 euro.

nite
22 februari 2019, 16:15
Ge moet gewoon een geldig certificaat kunnen voorleggen. Op dat certificaat staat dan: deze boiler is gekeurd door xxx en is veilig.

makila
22 februari 2019, 21:11
Mijn laatste keuring is van mei 2017. Dus ik ben nog even ingedekt ;)

TNTim
22 februari 2019, 22:01
Dus feitelijk is het niet dat je niemand vindt maar wel dat je niemand vindt die het voor een appel en een ei wil doen?
Voor 200€ à 300€ kan je een gigantische stock appels en eieren aanleggen. :p

Ik heb al hetzelfde meegemaakt als TS, voor een onderhoud kan je bijna geen loodgieter vinden.
(en ik kan zijn frustratie begrijpen, als niet-zelfstandige 150€ of meer niet de moeite vinden om langs te komen voor een werk van hoop en al een half uur is merkwaardig)

ROME0
23 februari 2019, 01:10
Ik heb hetzelfde voor...Het is druk seizoen misschien.

Er zijn ook goedkopere techniekers (van allochtone afkomst) maar ik vertrouw hun vakkennis niet omdat ze niet op de lijst van erkende techniekers staan.

Urboembake
23 februari 2019, 02:05
Zelf ook een ontplofte boiler meegemaakt...

Woonden in een huurhuis in Massemen ( Wetteren).
Ik was aant uitgaan in Haasrode (omgeving Leuven) en mijn vrouw was iets gaan drinken.

Krijg ik opeens telefoon dak direct naar huis moet omda men vriendin overal water zag door de plafond komen toen ze thuis kwam.

Die dus in paniek in den auto gaan zitten met den hond.

Ik heb nog nooit zo vlug van Haasrode in Massemen gestaan :-p.

Boiler dus ontploft en langs alle kanten water.

Leuk is anders....
Gelukkig is alles snel opgelost en geregeld door de huisbaas.
Als ge dan ne lastige huisbaas hebt....

Mulan
23 februari 2019, 04:18
Voor 200€ à 300€ kan je een gigantische stock appels en eieren aanleggen. :p

Ik heb al hetzelfde meegemaakt als TS, voor een onderhoud kan je bijna geen loodgieter vinden.
(en ik kan zijn frustratie begrijpen, als niet-zelfstandige 150€ of meer niet de moeite vinden om langs te komen voor een werk van hoop en al een half uur is merkwaardig)

Nico vanden eynde uit de zonnestraat al geprobeerd? ;) enkele maanden geleden geen verwarming meer, 14 graden binnen met baby en dezelfde dag kwam hij nog langs. Bleek mijn thermostaat niet meer gekoppeld aan mijn ketel... 10 minuutjes werk dus. En het onderhoud van mij ketel het jaar ervoor was ook rond de 100 euro.

denkimi
23 februari 2019, 16:19
Voor minder dan 200€ kunt ge een nieuwe elektrische boiler van 200 liter van vanmarcke kopen. Je zou dus maar idioot moeten zijn om iedere 2 jaar 300 euro te betalen voor een onderhoud.

Brecht
23 februari 2019, 16:27
Voor minder dan 200€ kunt ge een nieuwe elektrische boiler van 200 liter van vanmarcke kopen. Je zou dus maar idioot moeten zijn om iedere 2 jaar 300 euro te betalen voor een onderhoud.

en na 1.5jaar is dat ding al kapot, van een deftig merk is het rap 700-800€ voor een 200l met droge weerstand en actieve anode.

elektrische boiler heeft trouwens geen verplicht onderhoud.. enkel centrale verwarmingstoestellen.

rsc
23 februari 2019, 17:33
En die boiler hangt zichzelf op en sluit zichzelf aan? Indrukwekkend.

Een boiler van minder dan 200 euro, dat moet nogal kwaliteit zijn.

Bimmer
24 februari 2019, 13:02
Ik vind het straf dat boilers ontploffen, daar staat toch een overdrukventiel op? Als de druk te hoog wordt in de mijne, gaat het overdrukventiel af en loopt dat naar de afvoer. Moest het overdrukventiel vastlopen zie het er mij ook meer uit dat dit als eerst gaat falen ipv een stalen vat of de andere koppelingen. Staan er in dat geval dan gewoon geen overdrukventiel op hun boiler?

IVM verzekering, moet je kijken naar u polis.

Bij mij in de polis staat dat ik mijn installatie als een goede huisvader moet onderhouden worden. Heb daar dan ook de vraag gesteld of het 2 jaarlijks verplicht onderhoudsbeurt daaronder wordt verstaan en het antwoord was nee. Als de expert komt en ziet dat het gewoon een faling is van iets en dat een onderhoudbeurt niks had verkomen, wordt dat nog gedekt. Zelfde geld met een elektrische installatie.

Ze zeiden toen ook van, anders zouden er hier al veel klanten niets gedekt zien. Hoeveel mensen zijn er niet waar de keuring van de elektriciteit niet in orde is.
Zo hadden ze al verschillende dossiers afgehandeld waarbij er geen keuring was of dat de keuring niet geldig meer was (door een te grote aanpassing tov de keuring). Die hadden ze ook gedekt, omdat de oorzaak niet bij het niet nemen van een onderhoud of keuring lag. Verzekeringen kijken over het algemeen naar de oorzaak, je kunt u auto perfect verzekeren, ondanks deze niet inschrijven zou staan. Je moet de wet niet klakkeloos parallel trekken met verzekeringen.

Brecht
24 februari 2019, 13:18
Ik vind het straf dat boilers ontploffen, daar staat toch een overdrukventiel op? Als de druk te hoog wordt in de mijne, gaat het overdrukventiel af en loopt dat naar de afvoer. Moest het overdrukventiel vastlopen zie het er mij ook meer uit dat dit als eerst gaat falen ipv een stalen vat of de andere koppelingen. Staan er in dat geval dan gewoon geen overdrukventiel op hun boiler?

als de opofferingsanode weg is begint de elektrolyse de lassen in de kuip zelf op te fretten, meestal is het de las rond de boventkant van de boiler die het begeeft. veiligheidsgroep gaat maar open bij 7 bar, en dat heeft niet echt een groot debiet.
als er dan nog stoomvorming is door teveel kalk rond de weerstand, wetende hoeveel keer meer volume stoom dan water inneemt, dan krijg je zulke toestanden.

Bimmer
24 februari 2019, 13:24
als de opofferingsanode weg is begint de elektrolyse de lassen in de kuip zelf op te fretten, meestal is het de las rond de boventkant van de boiler die het begeeft. veiligheidsgroep gaat maar open bij 7 bar, en dat heeft niet echt een groot debiet.
als er dan nog stoomvorming is door teveel kalk rond de weerstand, wetende hoeveel keer meer volume stoom dan water inneemt, dan krijg je zulke toestanden.

Hazo. Wordt die opofferingsanode gecontroleerd bij een onderhoud? (waarschijnlijk niet want vermoed dat die in de boiler zit?)

Brecht
24 februari 2019, 13:30
Hazo. Wordt die opofferingsanode gecontroleerd bij een onderhoud? (waarschijnlijk niet want vermoed dat die in de boiler zit?)

elektrische boilers worden eigenlijk praktisch niet onderhouden meestal. al het water moet er af, nieuwe dichting voor de flens, en als em dan toch open is best nieuwe anode steken direct.

je hebt boilers met actieve anodes, die werken met elektriciteit, maar dat is met een batterij die moet voor die elektriciteit zorgen overdag als em op nachttarief staat. die batterijen moeten ook af en toe vervangen worden, en dat gebeurt niet altijd.

Bimmer
24 februari 2019, 15:06
elektrische boilers worden eigenlijk praktisch niet onderhouden meestal. al het water moet er af, nieuwe dichting voor de flens, en als em dan toch open is best nieuwe anode steken direct.

je hebt boilers met actieve anodes, die werken met elektriciteit, maar dat is met een batterij die moet voor die elektriciteit zorgen overdag als em op nachttarief staat. die batterijen moeten ook af en toe vervangen worden, en dat gebeurt niet altijd.

Ik veronderstel dat, het ook in een boiler zit die verwarmt wordt met een gascondensatie ketel? (Wat bij mij het geval is).

Daarmee de vraag of het ook nagezien werd als ze langskomen voor de ketel. :) (had al verwacht dat de boiler leeg gelaten zou moeten worden. Dus zullen ze dat niet nazien)

Brecht
24 februari 2019, 15:19
Ik veronderstel dat, het ook in een boiler zit die verwarmt wordt met een gascondensatie ketel? (Wat bij mij het geval is).

Daarmee de vraag of het ook nagezien werd als ze langskomen voor de ketel. :) (had al verwacht dat de boiler leeg gelaten zou moeten worden. Dus zullen ze dat niet nazien)

bij spiraalboilers kan het ook vanboven zitten als het een staand model is eigenlijk, dan moet er zoveel geen water af.

JPV
25 februari 2019, 10:49
Brecht, heb jij toevallig ervaring met Home - Dimitri Defrancq (http://www.dimitridefrancq.be/nl) ?

Mss beetje buiten je regio, maar mss ken je (ex-)collega's die daar werkten?

whirlpool123
25 februari 2019, 14:49
Dus vandaag had ik eindelijk een afspraak met een 6de mechanicien die ik opgebeld had. Komt hij natuurlijk niet af...
Wat moet ik doen? Die boiler heeft echt een onderhoud nodig.

Jammer genoeg ben ik te bang om bij Bulex zelf te gaan. Als ge Bulex googled stuit ge al direct op maar liefst 88 slechte reviews. Geen enkele positieve review.

Renegadexxripxx
25 februari 2019, 16:52
Dus vandaag had ik eindelijk een afspraak met een 6de mechanicien die ik opgebeld had. Komt hij natuurlijk niet af...
Wat moet ik doen? Die boiler heeft echt een onderhoud nodig.

Jammer genoeg ben ik te bang om bij Bulex zelf te gaan. Als ge Bulex googled stuit ge al direct op maar liefst 88 slechte reviews. Geen enkele positieve review.

1) laat die van bulex komen.
2) bel een loodgieter en laat die een offerte maken voor een nieuwe geplaatste waar je wel goede reviews van krijgt.

mijn keuze :
3) vergeet dat onderhoud. En check uw verzekering dat je ervoor verzekerd bent. Op het moment dat het dan ooit in de frit draait, laat een nieuwe plaatsen op kosten van uw verzekering maar dewelke jij al voorschiet. Onder voorwaarde dat het geen versie is die gekoppeld is aan de CV. Anders 1.

whirlpool123
25 februari 2019, 17:05
Ik ga echt nie wachten tot de boiler ontploft of iets dergelijk hoor, hoe achterlijk moet ge daarvoor wel nie zijn :p
En wij hebben dit huis gekocht met de boiler die er al stond. Had ik dit huis gekocht had gene zulke bucht gezet, maar ik kan de aankoop van een nieuwe boiler niet rechtvaardigen enkel omdat ik gene technieker kan vinden die die brol wil onderhouden. Voor hetzelfde geld gaat die boiler nog 10 jaar mee.

The Prophet
25 februari 2019, 17:35
Stel die technieker gewoon in gebreke of desnoods Bulex zelf via aangetekend schrijven en dat alle verantwoordelijkheid op hun valt vanaf datum schrijven zolang niemand (wilt) langskomen.

Sylverscythe
25 februari 2019, 17:51
Hoe vaak gebeuren zo'n ontploffingen eigenlijk? Heb zelf een elektrische boiler hangen voor enkel warm water, zo gekocht met het appartement, en die heeft zoals de meeste boilers volgens mij nog nooit onderhoud gekregen.

whirlpool123
25 februari 2019, 17:53
Stel die technieker gewoon in gebreke of desnoods Bulex zelf via aangetekend schrijven en dat alle verantwoordelijkheid op hun valt vanaf datum schrijven zolang niemand (wilt) langskomen.

Hoe kunt ge nu iemand die nie eens langsgekomen is in gebreke stellen o_O

The Prophet
25 februari 2019, 17:58
Ingebrekestelling voorbeeld. Als iemand in gebreke gesteld wordt dan wordt deze eraan herinnerd dat iemand nog een verplichting heeft om na te komen. Bij de ingebrekestelling wordt er nog een termijn gesteld. Een ingebrekestelling betekent een laatste poging om iemand aan zijn plicht te herinneren.

Brecht
25 februari 2019, 20:46
Brecht, heb jij toevallig ervaring met Home - Dimitri Defrancq (http://www.dimitridefrancq.be/nl) ?

Mss beetje buiten je regio, maar mss ken je (ex-)collega's die daar werkten?

met die installateur ben ik totaal niet bekend, nog nooit van gehoord tbh.

rsc
25 februari 2019, 22:03
Ik ga echt nie wachten tot de boiler ontploft of iets dergelijk hoor, hoe achterlijk moet ge daarvoor wel nie zijn :p
En wij hebben dit huis gekocht met de boiler die er al stond. Had ik dit huis gekocht had gene zulke bucht gezet, maar ik kan de aankoop van een nieuwe boiler niet rechtvaardigen enkel omdat ik gene technieker kan vinden die die brol wil onderhouden. Voor hetzelfde geld gaat die boiler nog 10 jaar mee.
t is nog achterlijker om een boiler te laten nakijken terwijl die geen onderhoud nodig heeft. Maar ja t is uw geld natuurlijk.

In dit topic wordt gezegd dat elke boiler onderhoud nodig heeft maar dat is niet zo.

Gromker
25 februari 2019, 22:27
t is nog achterlijker om een boiler te laten nakijken terwijl die geen onderhoud nodig heeft. Maar ja t is uw geld natuurlijk.

In dit topic wordt gezegd dat elke boiler onderhoud nodig heeft maar dat is niet zo.

Eigenlijk heeft zowat ALLES onderhoud nodig, de vraag is alleen wanneer. Fabrikanten kunnen termijn X zeggen, verzekering kan Y eisen en de reële tussentijd zal misschien Z zijn, kwestie is keuzes maken welke voorschriften je wilt aanhouden.

En puur nazicht (visueel,mechanisch of digitaal) valt ook onder onderhoud voor mij.

Dieter85
25 februari 2019, 22:40
Mijn douche gaf altijd warm/koud water. Zou liggen aan de afstand tussen de doorstromer en de kraan. Thermostaat vervangen gaf geen oplossing. Toch eens voor 120 euro officieel doorstromer onderhoud via het merk laten komen, duurde 10 minuten. Geen idee wat hij precies gedaan heeft want ik was niet thuis. Beste 120 euro die ik gespendeerd heb dat jaar. Elke morgend genieten van dat geld.

Maar als hij gewoon marcheert, nope geen onderhoud dan.

Brecht
26 februari 2019, 07:09

Moest iedereen nu eens beginnen met onderscheid te maken tussen een ketel en een boiler, zou al veel verwarring schelen want volgens mij bedoelt OP een combiketel ipv een elektrische boiler.

Anoniem03
8 maart 2019, 12:14
Ja mensen, spreken van boilers, ketels, soms gewoon de bulex terwijl er een atag hangt ofzo.

Als het een combiketel is van Bulex begrijp ik goed dat de mensen niet willen komen. Een bulex afleggen is al genoeg om de print kapot te krijgen. Je laat dan iemand komen voor OH en nadien doet je ketel niks meer en dan begint de discussie..wie gaat die print betalen...

Tonerider
8 maart 2019, 16:12
net factuur gehad van de onze: 133€.

glashelder
9 maart 2019, 19:28
net factuur gehad van de onze: 133€.
Hier ook altijd iets rond die prijs, dus €200-€300 zou ik ook niet willen betalen.

Brecht
9 maart 2019, 20:42
om de zoveel tijd moet er ook wel eens een stuk vervangen worden, ontsteking/ionisatie of iets dergelijks, dan kan het wel eens wat hoger zijn.

Anoniem03
10 maart 2019, 10:55
Er is Oh en Oh, gewoon keer meten en de dichting vervangen of ook expansievat voordruk juist zetten, keer de chauffages ontluchten, etc. etc...