PDA

Volledige versie bekijken : BMW S1000RR - Ervaringen en meningen

Kenzani
26 december 2018, 23:57
Hey guys,

Lang geleden dat ik hier nog gepost heb, maar ben terug van weggeweest :p
Heel veel plezier gehad op de MT09 de afgelopen maanden, echt een superleuke motor en aan iedereen aan te raden.

Maar aangezien ik meestal met een groep rijd waar iedereen racers heeft, heb ik mijn oog oog laten vallen op een BMW S1000RR van 2014 met 25.000 km.
De motor is voorzien van leuke extra's waaronder sc demper etc. Banden zijn nog goed en tandwielen en ketting zijn ook nieuw. Alles op en aan met andere woorden, ook optisch.

Ik had gewoon graag van jullie wat ervaringen of meningen gehoord aangezien ik enkel nog maar met een 600 supersport gereden heb en dat vind ik voor op straat wat underpowered als je hem niet altijd in hoge toeren wil rijden. De MT09 vind ik zeer leuk maar ik heb altijd al een zwak gehad voor supersports motoren en aan hoge snelheden is het toch wel veel wind pakken.

Hoe zit het qua behendigheid en speelsheid met een BMW S1000RR? De MT is een speelgoedje pur sang en heb schrik om dat te verliezen.
Verder nog dingen waarop ik moet letten bij de BMW, aangezien hij al 25.000 km heeft?
Zijn er gekende problemen of zijn het degelijke motoren die nog wat kilometers aankunnen?
Ik rij ongeveer 15.000 km per jaar.

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen! :doc:

Caracalla
27 december 2018, 10:03
Aan 30k is er klepstelling.

Gewoon een hele goeie fiets. Elektronicapakket is top.
Als je die doortrekt ga je wel direct een stuk hoger zittrn qua snelheid lol.

boomheadshot
27 december 2018, 18:13
S1000RR prachtig machine , maar de betrouwbaarheid van Bmw in het algemeen is wat minder.

600cc moet je idd in toeren jagen , minder koppel , maar underpowerd zou ik die niet noemen lol

Kenzani
27 december 2018, 21:58
S1000RR prachtig machine , maar de betrouwbaarheid van Bmw in het algemeen is wat minder.

600cc moet je idd in toeren jagen , minder koppel , maar underpowerd zou ik die niet noemen lol

Mijn MT09 is toch iets sneller dan een R6 in sprintjes. Totaal andere motor ook natuurlijk en wat meer CC :p Wil vooral dat speelse niet kwijt, een bochtje uitkomen en power wheelies doen tot in 3e versnelling :p Dat zit er met een 600cc alleszins niet in

boomheadshot
28 december 2018, 13:47
Dat begrijp ik , mag ik vragen wat uw budget is?

Deze moto wil ik u wel is ff tonen 6000km en Ducati is redelijk betrouwbaar geworden , scoort zelfs beter dan Bmw op 2fast4u gelezen staan tests op maar is hier al gepost geweest.

https://www.ducatiaarschot.be/#details/287

Deze wil ik ook ff tonen https://www.motorama.be/motor/moto-432/

Of https://www.motorama.be/motor/moto-1054/

Of degelijke Jap

https://www.motorama.be/motor/moto-1035/

Sballato
31 december 2018, 14:48
De handling van een supersport is minder goed dan een naked. Een MT09 is inderdaad een heel wendbare moto met toch wel wat power. (Zeker op mapping A)

Een BMW S1000RR trekt als een raket. Maat van me heeft 1 gehad en het was alsof ik stil stond met m'n R6 back in the days. Zelfs m'n Streetfighter 848 erna kon aan geen kanten mee op rechte stukken maar eenmaal het terug bochtig werd haalde ik hem wel zonder moeite terug in. Al bij al is de S1000RR wel een dijk van een moto met een heel treffelijk electronica pakket.

Hoe ouder ik word hoe minder aantrekkelijk ik supersports vind voor de openbare weg. Het blijven de mooiste moto's qua looks, ze trekken als raketten op rechte stukken, maar je offert handling en comfort op wat ik persoonlijk belangrijker vind. Een S1000RR is wel 1 van de meer comfortabele supersports. Zo'n 1198 die boomheadshot voorsteld is wel redelijk geschift. Een 4 cilinder supersport is toch wel een stuk "braver" dan zo'n dikke twin.

Liefst vanal een moto met iets minder top-end maar een beest in de mid-range zoals een Multistrada 1260 of SuperAdventure 1290.
Of misschien eens een KTM Superduke een kans geven? Daarmee ga je gegarandeerd al je vrienden op hun supersports mee naar huis rijden. (Tenzij +290km/h rijden op de E40 jullie ding is. :p)

boomheadshot
1 januari 2019, 15:37
Superduke is een beest , zeker en vast ook een goede keuze .

Caracalla
1 januari 2019, 20:02
Ik sta Sballato hier toch ook bij.

Een 1198 is gewoon geschift, dat is eigenlijk nog eens next level shit voor op de openbare weg i.v.m. een s1000rr :p
En ik ben er ook van overtuigd dat je met een Superduke je maten veel sneller naar huis zal rijden dan met een s1000rr.

boomheadshot
2 januari 2019, 17:34
Dit wil ik ook is ff tonen aan u

https://preowned.ducati.com/models/be/nl/detail?vid=mW79sH5cL3

Caracalla
2 januari 2019, 20:54
Anyday, anytime, anywhere :drool:

Sballato
3 januari 2019, 09:20
Ik heb een Streetfighter 848 gehad. Qua power en wendbaarheid 1 van de beste nakeds waar ik al mee gereden heb.
En bolde ook 265 km/h mocht topsnelheid een issue zijn aangezien je een supersport zoekt.

Met een 1098 streetfighter geen ervaring, wel een 1098 supersport. Had de grootste moeite om het voorwiel aan de grond te houden.
De streetfighter is een dijk van een motor. Nooit technische problemen mee gehad. Heel wendbaar, topremmen, veren, power en laten we het geluid niet vergeten!

boomheadshot
3 januari 2019, 17:48
Prachtmachine eh mannen ben er ook zot van , moest ik geen andere prioriteiten hebben , dan kocht ik die zelf :D

KoeKaTsJoE
8 januari 2019, 22:58
Boemeke!

(meer moek ni zeggen:D:cool:)

beemer036
14 januari 2019, 20:30
Nen supersport is kwa looks zeer mooi, maar daar eindigt het helaas ook wat.
Eigenlijk is dat gewoon totaal niet meer te doen op onze wegen met meer en meer flitspalen maar vooral trajectcontrole.

Ik heb een paar keer met een S1000RR gereden, rijd heel soepel en met al die electronica lijk je vanzelf een Gp rijder.
Zelf had ik toen een R1, die is kapot gegaan (naar het schijnt) mede door "te traag" te rijden.
In vergelijking met de R1 (model 2008) zat ik op de S1000RR serieus opgeplooid op.

Heb toen een S1000R (naked RR eigenlijk) gekocht, zeer tevreden van.
Maar eigenlijk was ik toen mezelf al wat aan het bedriegen, ik ben 1.90m groot en dan is een supersport gewoon niet handig.
Ben toen de S1000R gaan inruilen voor de KTM Adventure 1190, beest van een motor.
Ziet er misschien allemaal niet zo sexy uit, maar het "ding" moet niks onderdoen hoor. Ja oke,topsnelheid, maar zoals ik in het begin al zei.....tracjetcontrole...

Grappigste van al;
CBR 600, Yamaha R1, BMW S1000R, nooit geflitst.....dag 1 dat ik de KTM had....geflitst (en ineens ne stevige) lol.

Sballato
15 januari 2019, 08:59
Nen supersport is kwa looks zeer mooi, maar daar eindigt het helaas ook wat.
Eigenlijk is dat gewoon totaal niet meer te doen op onze wegen met meer en meer flitspalen maar vooral trajectcontrole.

Ik heb een paar keer met een S1000RR gereden, rijd heel soepel en met al die electronica lijk je vanzelf een Gp rijder.
Zelf had ik toen een R1, die is kapot gegaan (naar het schijnt) mede door "te traag" te rijden.
In vergelijking met de R1 (model 2008) zat ik op de S1000RR serieus opgeplooid op.

Heb toen een S1000R (naked RR eigenlijk) gekocht, zeer tevreden van.
Maar eigenlijk was ik toen mezelf al wat aan het bedriegen, ik ben 1.90m groot en dan is een supersport gewoon niet handig.
Ben toen de S1000R gaan inruilen voor de KTM Adventure 1190, beest van een motor.
Ziet er misschien allemaal niet zo sexy uit, maar het "ding" moet niks onderdoen hoor. Ja oke,topsnelheid, maar zoals ik in het begin al zei.....tracjetcontrole...

Grappigste van al;
CBR 600, Yamaha R1, BMW S1000R, nooit geflitst.....dag 1 dat ik de KTM had....geflitst (en ineens ne stevige) lol.

Ik betrap mezelf er op dat ik sportiever rij met twins dan met 4 cilinders. :p

beemer036
15 januari 2019, 10:03
Ik betrap mezelf er op dat ik sportiever rij met twins dan met 4 cilinders. :pNodigt ook meer uit vind ik :D

boomheadshot
15 januari 2019, 17:54
Traject controle kan ons niet pakken eh mannen , die beginnen vanvoor te meten !

Dit is zelfs op het nieuws geweest hoor dat motorijders ontsnappen aan traject meting :D

beemer036
16 januari 2019, 07:17
Traject controle kan ons niet pakken eh mannen , die beginnen vanvoor te meten !

Dit is zelfs op het nieuws geweest hoor dat motorijders ontsnappen aan traject meting :DIk speel toch liever wa safe dan :D.

Fx_
16 januari 2019, 22:40

Dit is zelfs op het nieuws geweest hoor dat motorijders ontsnappen aan traject meting :D

Is correct, toen de tunnels door Brussel nog open waren en ik reed er door zag je regelmatig andere motos sneller dan 50 gaan.
De metingen werken er niet op, ik durfde toch ook niet al teveel risico nemen, maar het doet er echt niet toe denk ik...

boomheadshot
17 januari 2019, 18:06
lol

Op 2fast4u was een topic met een post van de partij Groen op een nieuwsite ala HLN wete wa die zeiden lol hoort goed WE FLITSEN ALLEEN NOG LANGS VANVOOR

NIEMAND ONTSNAPT NOG !!!!

Buiten alle motorijders lmao