PDA

Volledige versie bekijken : De Rode Duivels | EK 2020-voorrondes

puni
2 december 2018, 13:37
Tis loting jongens en meisjes!

Nederland eindelijk in pot 1, krijgen ze Duitsland uit pot 2. :lol:

Group I: Belgium, Russia, Scotland, Cyprus, Kazakhstan, San Marino.

drolf
2 december 2018, 13:44
Met al die stomme regeltjes
Ze kunnen beter ineens kiezen wie mag gaan naar het ek

fordjah
2 december 2018, 13:45
Met al die stomme regeltjes
Ze kunnen beter ineens kiezen wie mag gaan naar het ek

Tis er echt wel over. Snap daar op de duur nog iets van.

fordjah
2 december 2018, 13:46
Winter conditions :lol:

fordjah
2 december 2018, 13:47
Jeej San Marino :woohoo:

CoxM
2 december 2018, 13:50
Wat een oersaaie groep ... Doe graag eens een verplaatsing mee maar ofwel ben ik er al geweest, ofwel ga ik echt geen 14u rijden of een vliegticket betalen om naar bvb San Marino te reizen :(

Lakigigar
2 december 2018, 14:04
Jezus kan een groep nog saaier of makkelijker. We hebben bijna de makkelijkste tegenstander uit elke pot geloot?

Waarom konden we niet in de groep van Spanje zitten, Zweden, Noorwegen en Roemenie. Of die van Kroatie of die van Zwitserland. Of die van Engeland. Of die van Portugal

Lakigigar
2 december 2018, 14:10
Tis loting jongens en meisjes!

Nederland eindelijk in pot 1, krijgen ze Duitsland uit pot 2. :lol:

eerste twee gaan door zeker? Noord-Ierland, Estland en Wit-Rusland zouden geen probleem mogen vormen. Doet me denken aan de groep van Spanje - Italie tijdens aanloop naar WK 2016. Of die van Portugal en Zwitserland die allebei 27 punten hadden.

Général Zantas
2 december 2018, 21:02
Waarom loten wij altijd dezelfde teams? Kazakhstan, Cyprus, San Marino. Daar hebben we nu al zo vaak tegen gespeeld. Schotland toch ook al een paar keer. Alleen Rusland is nieuw in onze poule.

{BK}Black Devil
2 december 2018, 21:07
idd , oersaaie groep , weeral cyprus schotland kazachstan , zou daar iets achter zitten dat wij altijd in simpele groepen terechtkomen ?

KingOfWoods
11 december 2018, 11:31
Alle onze konijnenpoot qua lotingen blijft duren. Weeral oerslecht voetbal, geen progressie, maar wel met 5-0 cijfers winnen en iedereen die denkt dat we EK kampioen gaan worden.

TooChé
12 december 2018, 13:42
Ooooh ik hoop zo hard hierop :
https://www.youtube.com/watch?v=7vkYiCdn834

Ruben666
16 maart 2019, 14:09
Radja blijkt intussen (https://m.hln.be/sport/voetbal/nainggolan-was-ik-bij-roma-gebleven-had-ik-er-een-wereldoorlog-kunnen-ontketenen~adbcba58/) “half” gestopt te zijn met roken, wat een rasatleet is het toch ook :ironic:

AreVee
16 maart 2019, 14:15
Al smoorde die vier pakjes groene michel in de voormiddag en twaalf havanna's tijdens de middagpauze om de namiddag door te komen met zeven gram cocaïne en een tweetal spuiten crack, dan nog zou die altijd moeten spelen bij de duivels, IMO.

(Niet dat hij dat zelf nog zou willen nu, waar hij ook weer gelijk in heeft).

straight_six
16 maart 2019, 15:44
Al smoorde die vier pakjes groene michel in de voormiddag en twaalf havanna's tijdens de middagpauze om de namiddag door te komen met zeven gram cocaïne en een tweetal spuiten crack, dan nog zou die altijd moeten spelen bij de duivels, IMO.

(Niet dat hij dat zelf nog zou willen nu, waar hij ook weer gelijk in heeft).Er moet toch wel iets zijn met die gast aangezien ze hem bij Roma ook aan de deur gezet hebben.. Als het iemand is waar je niet op kan rekenen of de sfeer verziekt dan mag je nog zoveel talent hebben of goed zijn wat je wil.. Kijk naar balotelli..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Sir.Killalot
16 maart 2019, 18:31
Er moet toch wel iets zijn met die gast aangezien ze hem bij Roma ook aan de deur gezet hebben.. Als het iemand is waar je niet op kan rekenen of de sfeer verziekt dan mag je nog zoveel talent hebben of goed zijn wat je wil.. Kijk naar balotelli..

Nu, er is duidelijk iets mis met zijn professionaliteit. Maar in zijn hoogdagen bij Roma hoorde je daar toch niemand klagen dat je niet op hem kon rekenen of dat hij de sfeer verziekte. Een van de weinige keren dat de lammetjes van de Rode Duivels eens duidelijk lieten merken dat ze het niet eens waren met de coach, was toen Martinez Radja niet opriep.

De Radja van tot een jaar geleden had altijd basisspeler moeten zijn de voorbije toernooien. Wilmots en Martinez hebben een (potentiële) sleutelpion op ons middenveld weggegooid.

AreVee
16 maart 2019, 18:39
Er moet toch wel iets zijn met die gast aangezien ze hem bij Roma ook aan de deur gezet hebben.. Als het iemand is waar je niet op kan rekenen of de sfeer verziekt dan mag je nog zoveel talent hebben of goed zijn wat je wil.. Kijk naar balotelli..

Ja t zal zeker een speciaal geval zijn, daar twijfel ik niet aan. En zeker op clubniveau zorg je er ofwel voor dat die toch min of meer in het gareel loopt (taak van de coach dan lijkt me) ofwel kies je voor andere opties.

Bij de Duivels lijkt het mij (en ik kan dat niet zeker weten, ik was er niet bij) nu minder van toepassing, lijkt me niet dat hij de sfeer tussen de spelers daar verziekte, in tegendeel misschien zelfs, denk dat ze hem qua mentaliteit op het veld daar echt wel konden gebruiken vaak.

Nu goed, het is einde verhaal voor hem bij de nationale ploeg, iets dat ik jammer vind persoonlijk maar het is niet anders en ja daar heeft hij zelf ook beetje mee schuld aan maar toch vond ik het een verkeerde beslissing vroeger om hem zo weinig te gebruiken, coach had hem, volgens mij dan, perfect kunnen inpassen in de groep en in ons spel.

IMO doet een speler buiten het voetbal om grotendeels wat hij zelf wil, zolang zijn prestaties op het veld en de sfeer in de ploeg daar niet onder lijdt zie ik het probleem niet (onwettelijk zaken als drugs etc dat is iets anders nog uiteraard).

Ruben666
16 maart 2019, 19:09
IMO doet een speler buiten het voetbal om grotendeels wat hij zelf wil, zolang zijn prestaties op het veld en de sfeer in de ploeg daar niet onder lijdt zie ik het probleem niet (onwettelijk zaken als drugs etc dat is iets anders nog uiteraard).

Not sure if...

om de namiddag door te komen met zeven gram cocaïne en een tweetal spuiten crack, dan nog zou die altijd moeten spelen bij de duivels, IMO.

Voor het overige is hij uiteraard verre van een duivelse konijnenpoot gebleken #A'Chuimrigh.

Wilcao
16 maart 2019, 19:19
Nu, er is duidelijk iets mis met zijn professionaliteit. Maar in zijn hoogdagen bij Roma hoorde je daar toch niemand klagen dat je niet op hem kon rekenen of dat hij de sfeer verziekte. Een van de weinige keren dat de lammetjes van de Rode Duivels eens duidelijk lieten merken dat ze het niet eens waren met de coach, was toen Martinez Radja niet opriep.

De Radja van tot een jaar geleden had altijd basisspeler moeten zijn de voorbije toernooien. Wilmots en Martinez hebben een (potentiële) sleutelpion op ons middenveld weggegooid.

Ook wel een beetje onzin he. Ik was het in het begin ook volledig oneens over het negeren van Radja, maar als coach mag je toch bepaalde dingen vragen van uw spelers he? Als uw coach vraagt om niet te veel te zuipen, maar ge doet dat toch, dan mag hij u daarom toch negeren? Hij zal heus niet de enige zijn, maar hij is wel de enige die te dom is om dat op Instagram te zetten. En dan altijd maar met dat gezever "ik ben tenminste echt". Schei toch uit. Gewoon niet slim genoeg.

Als Martinez die "tactische redenen" echt meent, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

straight_six
16 maart 2019, 19:31
Het is ook gewoon het ding van dat anderen dan kunnen zeggen van ja maar die mag het ook.

Radja kan Mss roken en drinken en nog goed presteren. Maar Mss kan een ander dat niet. Als die dan ook zit te zuipen en drinken moet je dan individuele regels gaan opleggen per persoon?

Nu ik was er ook wel serieus tegen dat hij niet mee mocht. Maar ik vind nu ook wel niet dat we hem echt gemist hebben op het laatste tornooi.

Sir.Killalot
17 maart 2019, 00:03
Ook wel een beetje onzin he. Ik was het in het begin ook volledig oneens over het negeren van Radja, maar als coach mag je toch bepaalde dingen vragen van uw spelers he? Als uw coach vraagt om niet te veel te zuipen, maar ge doet dat toch, dan mag hij u daarom toch negeren? Hij zal heus niet de enige zijn, maar hij is wel de enige die te dom is om dat op Instagram te zetten. En dan altijd maar met dat gezever "ik ben tenminste echt". Schei toch uit. Gewoon niet slim genoeg.

Als Martinez die "tactische redenen" echt meent, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Hadden we een deftig alternatief gehad, zou ik het absoluut met je eens zijn hoor. Maar ondanks zijn gebrek aan professionaliteit was hij nog altijd de beste keuze, imo.

Wilcao
17 maart 2019, 02:56
Hadden we een deftig alternatief gehad, zou ik het absoluut met je eens zijn hoor. Maar ondanks zijn gebrek aan professionaliteit was hij nog altijd de beste keuze, imo.Mua, waar trek je dan de grens? Het is niet dat wij Wales zijn die een Bale thuis laten he. Hij zou een aanwinst zijn, maar zeker niet onmisbaar is gebleken.

Renegadexxripxx
19 maart 2019, 22:12
Mua, waar trek je dan de grens? Het is niet dat wij Wales zijn die een Bale thuis laten he. Hij zou een aanwinst zijn, maar zeker niet onmisbaar is gebleken.Kun je niet weten. Met hem hadden we misschien de finale bereikt.

Wilcao
19 maart 2019, 23:24
Kun je niet weten. Met hem hadden we misschien de finale bereikt.Die hadden we nu ook kunnen bereiken, dus in dat opzicht is het geen gemis gebleken.

puni
20 maart 2019, 00:08
Kun je niet weten. Met hem hadden we misschien de finale bereikt.

Met hem had ge natuurlijk ook gewoon kunnen blijven steken in de groepsfase. Ik vond het initieel ook enorm jammer maar onmisbaar is/was hij wat mij betreft niet (meer).

tolya
20 maart 2019, 09:38
Met hem had ge natuurlijk ook gewoon kunnen blijven steken in de groepsfase. Ik vond het initieel ook enorm jammer maar onmisbaar is/was hij wat mij betreft niet (meer).

neem hem mee of neit maar doe niet belachelijk in je uitleg.
de coaches meoten hem niet en dat heeft niets met het sportieve te maken.

en heeft martinez gelijk of ongelijk? Ik had radja graag de schouders zien rechten tegen de Fransen ipv gelijk makke lammetjes het eindsignaal af te wachten en achteraf de pr-campagne op te starten dat het ons beste wk ooit was.

nu? ik lees dat we straks met een middenveld dendoncker-tielemans zullen spelen. zeker geen slechte spelers, ik heb geen idee of radja al dan niet fit is maar iets knaagt er toch.
We zullen wel winnen en ons plaatsen voor 2020, maar da's geen prestatie want net zoals vorige keer hebben we nu uiteindelijk een dozijn oefenmatchen tot aan het begin vh EK.

Vinceness
20 maart 2019, 10:17
en heeft martinez gelijk of ongelijk? Ik had radja graag de schouders zien rechten tegen de Fransen ipv gelijk makke lammetjes het eindsignaal af te wachten en achteraf de pr-campagne op te starten dat het ons beste wk ooit was.

Tegen Wales was Radja ondanks zijn goal nochtans niet de man om zijn schouders te rechten, dus dan kan je evengoed je afvragen of we met Radja op het veld voorbij Japan waren geraakt. Maar je hebt wel gelijk in het feit dat zijn niet-selectie niks te maken heeft met zijn voetbalprestaties - denk dat hij voor het WK zijn beste seizoen ooit gespeeld heeft en op De Bruyne na onze beste middenvelder was.

Sir.Killalot
20 maart 2019, 11:26
Tegen Wales was Radja ondanks zijn goal nochtans niet de man om zijn schouders te rechten, dus dan kan je evengoed je afvragen of we met Radja op het veld voorbij Japan waren geraakt. Maar je hebt wel gelijk in het feit dat zijn niet-selectie niks te maken heeft met zijn voetbalprestaties - denk dat hij voor het WK zijn beste seizoen ooit gespeeld heeft en op De Bruyne na onze beste middenvelder was.

Probleem met Radja was natuurlijk ook dat hij nooit een deftige kans gekregen heeft bij de Rode Duivels. Hoeveel matchen na elkaar heeft Radja ooit in de basis 11 gestaan?

Vinceness
20 maart 2019, 13:01
Probleem met Radja was natuurlijk ook dat hij nooit een deftige kans gekregen heeft bij de Rode Duivels. Hoeveel matchen na elkaar heeft Radja ooit in de basis 11 gestaan?

Komkom, nu niet overdrijven hé. Onder Wilmots kreeg Radja kansen genoeg. 28 maart 2015 tem 1 jul 2016 (tegen Wales) stond hij op een match na altijd in de basis. Speelde ook het merendeel van die wedstrijden de volle 90 minuten (toch als transfermarkt mij niet in't zak aan't zetten is). Zelfs onder Martinez (als hij bij de selectie zat) speelde hij ofwel 1 volle helft (2 keer) ofwel een volledige wedstrijd (3 keer). Tegen Saoedi-Arabië was eigenlijk de enige keer dat je kan zeggen dat hij niet de kans kreeg om zich te bewijzen met maar 30 speelminuten.

Als ge het wilt hebben over spelers die nooit een deftige kans hebben gekregen bij de Rode Duivels, dan zou ik eerder kijken naar Dries Mertens. Hoe die - zeker onder Wilmots - moest vechten voor speelminuten, bijna niet te begrijpen.

straight_six
20 maart 2019, 13:31
Komkom, nu niet overdrijven hé. Onder Wilmots kreeg Radja kansen genoeg. 28 maart 2015 tem 1 jul 2016 (tegen Wales) stond hij op een match na altijd in de basis. Speelde ook het merendeel van die wedstrijden de volle 90 minuten (toch als transfermarkt mij niet in't zak aan't zetten is). Zelfs onder Martinez (als hij bij de selectie zat) speelde hij ofwel 1 volle helft (2 keer) ofwel een volledige wedstrijd (3 keer). Tegen Saoedi-Arabië was eigenlijk de enige keer dat je kan zeggen dat hij niet de kans kreeg om zich te bewijzen met maar 30 speelminuten.

Als ge het wilt hebben over spelers die nooit een deftige kans hebben gekregen bij de Rode Duivels, dan zou ik eerder kijken naar Dries Mertens. Hoe die - zeker onder Wilmots - moest vechten voor speelminuten, bijna niet te begrijpen.Is bij napoli ook altijd zo terwijl hij wel altijd goed speelt als hij er op staat. Vind ik echt raar.

Sond
20 maart 2019, 14:19
Is bij napoli ook altijd zo terwijl hij wel altijd goed speelt als hij er op staat. Vind ik echt raar.

Toch niks raar aan?
Mertens is op zich een goeie voetballer, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar heeft gewoon de fysiek niet om 90 minuten zijn spel te spelen.
Met zijn manier van spelen is hij ook gewoon een geboren supersub gezien zijn rushes een tegenstander na 60 minuten veel meer pijn doen dan bij de aftrap.

Baldarich
21 maart 2019, 19:41
En Borat zag dat het goed was..

https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2017/11/21/13/borat.jpg

Baldarich
21 maart 2019, 20:30
Boyata, wtf? Denayer is toch 10x beter?

Solleke89
21 maart 2019, 21:04
Dendoncker??? Tielemans??? Wat moet Vanaken doen om speelminuten tr krijgen?

Renegadexxripxx
21 maart 2019, 21:07
Dendoncker??? Tielemans??? Wat moet Vanaken doen om speelminuten tr krijgen?In Engeland spelen.

Sir.Killalot
21 maart 2019, 21:36
#BringBackRadja ;)

rsc
21 maart 2019, 21:51
Laat Radja maar mooi uit de nationale ploeg. Iemand met pikzwarte teerlongen kan nooit zijn volle potentieel benutten, dan laten we die kans beter aan iemand anders, die wel zijn volle potentieel kan benutten.

Sir.Killalot
21 maart 2019, 21:53
Laat Radja maar mooi uit de nationale ploeg. Iemand met pikzwarte teerlongen kan nooit zijn volle potentieel benutten, dan laten we die kans beter aan iemand anders, die wel zijn volle potentieel kan benutten.

Maar wat als hun volle potentieel niet tot aan de enkels komt van Radja op de helft van zijn potentieel?

rsc
21 maart 2019, 21:57
Rusland heeft 9 verdedigers en maar 1 speler die over de middellijn staat. Ze zijn dus duidelijk op zoek naar een 0-0 eindstand.

Maar wat als hun volle potentieel niet tot aan de enkels komt van Radja op de helft van zijn potentieel?
Dat is niet het geval :)

Radja heeft de afgelopen maanden maar matig gespeeld bij zijn club.

rsc
21 maart 2019, 22:00
...en die 0-0 score ligt al aan diggelen :D

Sir.Killalot
21 maart 2019, 22:02
Rusland heeft 9 verdedigers en maar 1 speler die over de middellijn staat. Ze zijn dus duidelijk op zoek naar een 0-0 eindstand.

Dat is niet het geval :)

Radja heeft de afgelopen maanden maar matig gespeeld bij zijn club.

Please. Dan nog is hij nog altijd een 10x betere keuze dan Dendoncker. Als er geen probleem is met de groep, dan stel je gewoon je sterkste spelers op. Wij zijn geen land die het kan veroorloven om zo iemand thuis te laten. Zeker nu niet meer.

Carrion
Courtois...

Baldarich
Thibaut Courtois, Thibaut Courtois
Thibaut, Thibaut, Thibaut Courtois!!!

Met een reden da Zidane u op de bank zet.

dadash
21 maart 2019, 22:03
Arme Courtois onze beste duivel zo in de fout hopelijk zonder erg zou hier niet aan mogen liggen natuurlijk

SomeDude
21 maart 2019, 22:10
Please. Dan nog is hij nog altijd een 10x betere keuze dan Dendoncker. Als er geen probleem is met de groep, dan stel je gewoon je sterkste spelers op. Wij zijn geen land die het kan veroorloven om zo iemand thuis te laten. Zeker nu niet meer.

Zet uw blauw-zwarte bril af. Vanacken is trouwens geen VM/CM

Sir.Killalot
21 maart 2019, 22:12
Zet uw blauw-zwarte bril af. Vanacken is trouwens geen VM/CM

Wie heeft het over Vanaken? Ga jij nu echt beweren dat Dendoncker beter is dan Nainggolan?

rsc
21 maart 2019, 22:13
Dendonckers aanwezigheid is nu wel ons minste probleem. Courtois daarentegen... En het gebrek aan Debruyne en Meunier...

Ruben666
21 maart 2019, 22:15
Thibaut Courtois, Thibaut Courtois
Thibaut, Thibaut, Thibaut Courtois!!!

Met een reden da Zidane u op de bank zet.

Gij zijt nogal ne kerel hé :niceone:

BeeLz
21 maart 2019, 22:20
Wie heeft het over Vanaken? Ga jij nu echt beweren dat Dendoncker beter is dan Nainggolan?

Speelt in ieder geval beter bij Wolves dan Radja bij Inter momenteel en op een andere positie

Balsaus
21 maart 2019, 22:22
Castagne valt toch tegen

SomeDude
21 maart 2019, 22:23

Andere mensen en inter is ook blauw/zwart :p

Tah_b00nz0r
21 maart 2019, 22:24
Haha ze dachten al dat t goal was met hun vierings nummertje

BlackOccult
21 maart 2019, 22:30
Hazard!

Renegadexxripxx
21 maart 2019, 22:31
hij gaat wel liggen hé. Nen mooie schwalbe.

Slayer_Kev666
21 maart 2019, 22:31
T.Hazard blijkbaar toch een stuk verbeterd dan zijn laatste interland. Tielemans ook sterk, Dendoncker en Castagne bij de mindere

rsc
21 maart 2019, 22:34
Zo'n strafschop blijft een goedkope manier om te winnen. Een winst zonder eer.

Nattefrost
21 maart 2019, 22:36

Makkelijk neer maar de verdediger hapte wel. Ik denk dat elke aanvaller dan gaat liggen.

JorisBlack
21 maart 2019, 22:41
duidelijke penalty lijkt me

ik zou graag Origi eens zien invallen straks, eventueel voor Mertens want die zit ook niet in de match

Newboy
21 maart 2019, 22:46

Niet echt. Hazard werd overduidelijk geraakt.

Renegadexxripxx
21 maart 2019, 23:01
Niet echt. Hazard werd overduidelijk geraakt.

Ik ontken niet dat hij geraakt werd. Maar het viel mij gewoon op dat hij niet viel in de beweging dat hij geraakt werd, maar op een zodanige wijze als je een beoefenaar van de oosterse gevechtsporten een voorwaartse val ziet doen - met opzet en wetende dat hij goed neerkomt.

tolya
21 maart 2019, 23:02
dus dan kan je evengoed je afvragen of we met Radja op het veld voorbij Japan waren geraakt.
je kunt je veel afvragen en speculeren maar als jeee n voorlopige selectie van 30 man maakt en radja zit er neit bij?
dan ben je volstrekt incompetent en ongeschikt, ook al ws de beslissing pure politiek, machtsspelletje, ik ben baas,....

nu?
ik zie wat ik sinds 2012 zie, geef de bal aan Hazard/andere beste en die lost het wel op.
deze tactiek volstaat tegen de russen en voor kwalificatie.

quo_vadis
21 maart 2019, 23:07
Mertens toch ook maar weer eens een zwakke partij. Laat die maar weer invaller spelen

Renegadexxripxx
21 maart 2019, 23:24
Den bats is toch ongelukkig... stomme paal.

rsc
21 maart 2019, 23:31
yessssssssssssssssssssssssss

Nattefrost
21 maart 2019, 23:32
Geniale assist van Bats! :unsure:

KingCunta
21 maart 2019, 23:34
Smerige Mertens. Verdiende om een sjot terug te krijgen. Heeft hij toch nog iets 'nuttig' gedaan.

AreVee
21 maart 2019, 23:40
Die interviews achteraf altijd ook, we hebben dringend terug meer Fredje Duprés nodig.

nokeyboard
21 maart 2019, 23:41
je kunt je veel afvragen en speculeren maar als jeee n voorlopige selectie van 30 man maakt en radja zit er neit bij?
dan ben je volstrekt incompetent en ongeschikt, ook al ws de beslissing pure politiek, machtsspelletje, ik ben baas,....

nu?
ik zie wat ik sinds 2012 zie, geef de bal aan Hazard/andere beste en die lost het wel op.

Hebt ge radja dit seizoen zien spelen/gevolgd bij inter?

Castagne komt ook serieus te kort. Vorige keer ook al.

Vinceness
21 maart 2019, 23:55
Hebt ge radja dit seizoen zien spelen/gevolgd bij inter?

Daar heeft de Radja-discussie ook weinig mee te maken. Als een Chadli, Carrasco en Dendoncker (ondanks goed seizoen bij de Wolves) meemogen, dan mag puur op basis van voetballend vermogen Radja ook mee, ook al heeft hij een minder seizoen. Benteke wordt ook nog altijd opgeroepen.

Het probleem met Radja is een mentaliteitsprobleem, het enige dat je Martinez hierin kan verwijten is dat hij daar niet publiekelijk voor uitkomt.

Overigens: Batshuayi zijn first touch deed mij tegen de Russen op bepaalde momenten denken aan Lukaku een dik jaar geleden.

puni
22 maart 2019, 00:07
Daar heeft de Radja-discussie ook weinig mee te maken. Als een Chadli, Carrasco en Dendoncker (ondanks goed seizoen bij de Wolves) meemogen, dan mag puur op basis van voetballend vermogen Radja ook mee, ook al heeft hij een minder seizoen. Benteke wordt ook nog altijd opgeroepen.

Het probleem met Radja is een mentaliteitsprobleem, het enige dat je Martinez hierin kan verwijten is dat hij daar niet publiekelijk voor uitkomt.

Overigens: Batshuayi zijn first touch deed mij tegen de Russen op bepaalde momenten denken aan Lukaku een dik jaar geleden.

Ik heb het hier nog al gezegd, als beide fit zijn is die keuze zo simpel als iets. Altijd Lukaku.

Baldarich
22 maart 2019, 00:08
Iedereen een 6 en Eden een 9.

Svartálfar
22 maart 2019, 00:13
Die Batshuayi zeg, zo slecht. Is ook gewoon te dom. Lukaku is 10 keer beter.
Castagne komt te kort, Mertens speelde slecht, naait daar Golovin wel mooi een rode kaart aan. Tielemans goed, Hazard top zonder echt moeite er voor te doen. De rest was ok.

Met deze opstelling en deze lijst afwezigen toch een deftig resultaat.

straight_six
22 maart 2019, 00:13
Van alle grote namen die we hebben heb ik het grootste respect voor hazard. Die mist bijna nooit een interland en geeft zich volledig.

Al de rest zijn er enkel nog op tornooien of een belangrijker tegenstander en voor de rest zijn ze altijd wel geblesseerd om dan weer een paar dagen later wel op het plein te staan met hun ploeg. Buiten aldeweireld en courtois dan.

Triestige mentaliteit.

JorisBlack
22 maart 2019, 00:18
zonder Courtois zijn blunder winnen we gewoon met 3-0... voor de rest toch eigenlijk geen kansen voor de russen?

gewoon een degelijk resultaat, terwijl we 4 belangrijke spelers missen (De Bruyne, Meunier, Witsel en Lukaku)
altijd dat gezeik achteraf :p

SomeDude
22 maart 2019, 07:50
Van alle grote namen die we hebben heb ik het grootste respect voor hazard. Die mist bijna nooit een interland en geeft zich volledig.

Al de rest zijn er enkel nog op tornooien of een belangrijker tegenstander en voor de rest zijn ze altijd wel geblesseerd om dan weer een paar dagen later wel op het plein te staan met hun ploeg. Buiten aldeweireld en courtois dan.

Triestige mentaliteit.

Witsel en vertonghen toch ook niet net als kdb?

En sinds wanneer wil Radja terugkomen, die was toch gestopt?

Babaluna
22 maart 2019, 08:17
Iedereen een 6 en Eden een 9.

Tielemans een 7 of een 8 sorry , speelde een berematch .

BleKKie
22 maart 2019, 09:23
Tielemans een 7 of een 8 sorry , speelde een berematch .Idd, dat wel. Een 8 lijkt me ok.
Bats wel eerder 2 of 3 ofzo. Precies of we speelden zonder spits.

TooChé
22 maart 2019, 11:02
Commentaren hier zijn toch om van te blèten soms.
- FCB supporter die gedegouteerd is omdat ex-rsca spelers speelminuten krijgen.
- Courtois afbreken omdat hij eens een fout maakt, maar voor de rest zowat de enige constante (met hazard) van de Rode Duivels is.
- Naingolan afschrijven met pikzwarte longen
Negativisme en fanboyisme op een hoopje gesmeten.

Enfin, mijn samenvatting dan:
- Castagne & Dendonker is nog niet wat het moet zijn. Te licht voor de rode duivels imo.
- Thorgan ook niet te veel gezien. Mindere match
- Mertens is gewoon achterlijk met zo'n wraakactie, frustratie omwille van een slechte match mss, maar blijft immens dom.
- Tielemans stond er wel centraal, nog wat afval in zijn spel maar zéér aanwezig.
- Keuze Boyata snap ik niet, alhoewel hij een solide match heeft gespeeld. Gaf een goede indruk daar vanachter.
- Toby & Jan doen wat ervan verwacht wordt.
- Bats ... tja bij gebrek aan beter vooraan zeker? Maar is toch een klasse minder als Romelu. 'assist' op laatste goal zegt genoeg :)
- Hazard is fenomenaal. Laat diene los in de spaanse competitie aub :x

Mooie eerste goal trouwens, echt goed uitgespeeld. Kudo's !
En dit zou ik niet snel zeggen maar we missen Witsel op het middenveld.

Ruben666
22 maart 2019, 11:20
nu?

Zelfs indien je het goed zou zien, is het blijkbaar een tacktiek die eveneens volstaat tegen bv Brazilië & voor brons op een wk, donc alors?

Die Batshuayi zeg, zo slecht.

Geen toeval ook natuurlijk dat Chelsea haast in ware leurdersstijl te werk moet gaan om hem ergens gestald te krijgen.

Sond
22 maart 2019, 15:49
En dit zou ik niet snel zeggen maar we missen Witsel op het middenveld.
Gezien Dendonker ons enige deftige alternatief is momenteel klopt dat idd.
Ik had ook nooit gedacht ik dat ging zeggen tbh.

Is er eigenlijk iemand anders die we daar kunnen posteren of moeten we verder met Leander eens Witsel ermee stopt? Want dat is toch een serieuze aderlating ze...
Of zou Tielemans die rol kunnen opvullen als KDB terug is? Lijkt me te offensief ma misschien wel eens het proberen waard.

tolya
22 maart 2019, 16:05
Zelfs indien je het goed zou zien, is het blijkbaar een tacktiek die eveneens volstaat tegen bv Brazilië & voor brons op een wk, donc alors?
wil je laconiek/cynisch doen stellen zich 2 vragen

1 is, gezien de kwaliteit vd spelersgroep, brons nu een buitenaards buitengewone knalprestatie?
2 hoeveel toplanden heeft deze generatie sinds 2012 verslaan?

deze groep plaatst zich met gemak voor het EK, in mijn ogen zijn dat vrienden- en oefenmatchkes.
de nations league was zoals we het kennen. freewheelen tot het om de knikkers gaat. op dat vlak was, laconiek/cynisch gezien, brazilie de uitzondering op de regel

Link_006_
22 maart 2019, 19:18
Ik had toch iets meer verwacht van Rusland, die hebben echt niets laten zien.
Duidelijk een andere Tielemans dan in de vorige matchen, doet hem blijkbaar veel deugd om even weg te zijn uit Monaco. Mertens hoeft voor mij ook geen basisplek meer te krijgen, buiten nu en dan eens een fenomenale goal, weinig matchen waar hij constant aanwezig is. Kritiek op Bats gisteren snap ik wel maar die kan wel veel beter, moet gewoon terug naar dortmund imo, dat is echt zijn speelstijl.
Verdediging kan je weinig over zeggen want ze moesten niets doen.

Ruben666
22 maart 2019, 20:40
hoeveel toplanden heeft deze generatie sinds 2012 verslaan?

Op dat elan verdergaand, stelt zich maar 1 vraag: Is er heden ten dage überhaupt nog wel sprake van ‘grote’ landen?
Ter illustratie:
- Er niet eens bij in Rusland: Italië, Nederland;
- Roemloos eruit in poulefase: Duitsland;
- Eruit in 8e finales: Argentinië, Spanje (& Portugal).

[En dan is er eventueel ook nog Engeland? (-> ;”})].

tolya
22 maart 2019, 20:51
Op dat elan verdergaand, stelt zich maar 1 vraag: Is er heden ten dage überhaupt nog wel sprake van ‘grote’ landen?
].
ik denk het wel
allé ja, ge vergelijkt een periode van 7j duivels met 14 dagen wk.
ik weet niet of die vergelijking helemaal correct is.

Wilcao
22 maart 2019, 20:59
Is het probleem niet gewoon dat sommigen onrealistische verwachtingen hebben? We hebben een mooi WK gespeeld met aantrekkelijk voetbal en we zijn eruit gegaan in een match die we evengoed hadden kunnen winnen.

straight_six
22 maart 2019, 21:56
Is het probleem niet gewoon dat sommigen onrealistische verwachtingen hebben? We hebben een mooi WK gespeeld met aantrekkelijk voetbal en we zijn eruit gegaan in een match die we evengoed hadden kunnen winnen.+1

Frankrijk speelde gewoon schandalig we verdienden die wedstrijd te winnen.

Enige wat ik echt slecht vind is de prestatie op de nations league. Ik had echt verwacht dat we dat gingen winnen.

tolya
22 maart 2019, 22:10
Is het probleem niet gewoon dat sommigen onrealistische verwachtingen hebben? We hebben een mooi WK gespeeld met aantrekkelijk voetbal en we zijn eruit gegaan in een match die we evengoed hadden kunnen winnen.

het is dubbel
we zitten met fantastische spelers en we komen uit een verschrikkelijk decennium met baseggio, mpenza en Sonck

Ik heb het gevoel dat dit decennium vooral verkloot is door het kbsb bestuur die dan, verbind door het vorig decennium, met zowat alles content was.

en ik heb de reflex om naar de jaren 80 te kijken
ek finale,
argentinie kloppen, Wk halve finale, spanje en Rusland ook nog verslaan, een fantastische match tegen de Engelsen in 90.
en die kern was zwakker als de lichting die nu richting pensioen gaat.

tegen de Fransen hadden we nog een week kunnen sjotten, een goal had er daar echt ni in gezeten
ook weer speculatie natuurlijk

Archaos
22 maart 2019, 22:41
Goh ja, de generatie van de jaren 80 heeft ook steken laten vallen he. Geen EK in 84 en 88. Buiten de overwinning tegen Argentinië was het WK 82 ook vrij teleurstellend. In 86 was het ook met de grootste moeite de groepsfase overleven. Je kan generaties niet vergelijken, maar daar zaten ook veel topspelers in he.

Deze generatie is verder geraakt dan ik gedacht had. De 3e plek op een WK had ik nooit meer verwacht. Topspelers genoeg, maar deze lichting heeft ook zn tekortkomingen hé.

In officiële matchen hebben ze ook niet veel toplanden ontmoet hé. Argentinië, Frankrijk, Brazilië en Engeland. Dat is het zeker?

Ruben666
23 maart 2019, 00:44
Bovendien scheelde het maar een haar of ze waren er in ‘86 niet eens bijgeweest.

Kenneke10
23 maart 2019, 01:46
+1

Frankrijk speelde gewoon schandalig we verdienden die wedstrijd te winnen.

Enige wat ik echt slecht vind is de prestatie op de nations league. Ik had echt verwacht dat we dat gingen winnen.

Brazilie verdiende ook de overwinning tegen ons, we hebben massa's geluk gehad en dan tegen frankrijk tja als ge naief speelt tegen zo een tegenstander. Je ziet wel nu dat de koomende generatie veel minder gaat zijn.
Tielemans lijkt mij redelijk klaar voor dit niveau, maar spelers a la dendoncker, mechele, vanaken gaan nooit die macht kunnen overnemen. En na lukaku is er een groot gat nog een geluk dat we hazard hebben

Wilcao
23 maart 2019, 09:30
Brazilie verdiende ook de overwinning tegen ons, we hebben massa's geluk gehad en dan tegen frankrijk tja als ge naief speelt tegen zo een tegenstander. Je ziet wel nu dat de koomende generatie veel minder gaat zijn.
Tielemans lijkt mij redelijk klaar voor dit niveau, maar spelers a la dendoncker, mechele, vanaken gaan nooit die macht kunnen overnemen. En na lukaku is er een groot gat nog een geluk dat we hazard hebbenWe hebben die match tegen Frankrijk niet verloren door naïviteit hoor. We hadden echt wel kansen en een stilstaande fase heeft gewoon over ons lot beslist. Het is niet dat Frankrijk heer en meester was.

Wilcao
23 maart 2019, 09:35
het is dubbel
we zitten met fantastische spelers en we komen uit een verschrikkelijk decennium met baseggio, mpenza en Sonck

Ik heb het gevoel dat dit decennium vooral verkloot is door het kbsb bestuur die dan, verbind door het vorig decennium, met zowat alles content was.

en ik heb de reflex om naar de jaren 80 te kijken
ek finale,
argentinie kloppen, Wk halve finale, spanje en Rusland ook nog verslaan, een fantastische match tegen de Engelsen in 90.
en die kern was zwakker als de lichting die nu richting pensioen gaat.

tegen de Fransen hadden we nog een week kunnen sjotten, een goal had er daar echt ni in gezeten
ook weer speculatie natuurlijkWilmots zijn periode was gewoon een gigantische aanfluiting. Nu niet om te zeggen dat Martinez de reddende engel is, maar hij heeft het gewoon geweldig gedaan op het WK (tegen mijn verwachtingen in). We waren misschien wel de aantrekkelijkste en toch bij de betere ploegen, maar op zo'n tornooi komt er meer bij kijken. Je hoeft niet eens goed te spelen om die finale te halen.

tolya
23 maart 2019, 13:27
Nu niet om te zeggen dat Martinez de reddende engel is, maar hij heeft het gewoon geweldig gedaan op het WK (tegen mijn verwachtingen in).
hier ga ik niet akkoord
met deze selectie is halve finale gewoon normaal en binnen de verwachtingen, zeker als de konijnenpoot u nog helpt. nu was het minder de loting maar anderen die het compleet lieten afweten, ook de Brazilianen die echt wel belachelijk grote kans verkwanselden..
de match tegen Frankrijk deed me teveel aan argentinie denken. De tegenstander komt op voorsprong en boeken toe. Uiteraard kunt ge wel altij naar 1 of andere fase wijzen als schuldige zondebok of Frankrijk dat te cynisch speelt of ...
In mijn optiek was dat geen goede match.

nu?
de vorige match was minder goed omdat er 7 man van het wk ontbrak en als het op het volgende EK/Wk mis gaat zal men opnieuw naar die spelers verwijzen. Terwijl je nu al weet dat er een paar gestopt zijn, paar richting carriere-einde gaan, de blessuregevoeligheid van sommigen echt niet zal verbeteren met de leeftijd, er dus maw een generatiewissel op til staat.
deze zaken weet je nu al maar je weet ook dat Martinez daar niet gaat aan werken. Die elementen kan men nu al opzij zetten als mogelijk excuus straks als het minder goed gaat.
de taktische opstelling is bekend en als speler gewoon zorgen dat ge een contract in Engeland hebt, da's belangrijk voor Martinez.. Thielemans tekent in Engeland en direct is 'm basisspeler maar het valt niet op :)

Wilcao
23 maart 2019, 14:20
hier ga ik niet akkoord
met deze selectie is halve finale gewoon normaal en binnen de verwachtingen, zeker als de konijnenpoot u nog helpt. nu was het minder de loting maar anderen die het compleet lieten afweten, ook de Brazilianen die echt wel belachelijk grote kans verkwanselden..
de match tegen Frankrijk deed me teveel aan argentinie denken. De tegenstander komt op voorsprong en boeken toe. Uiteraard kunt ge wel altij naar 1 of andere fase wijzen als schuldige zondebok of Frankrijk dat te cynisch speelt of ...
In mijn optiek was dat geen goede match.

nu?
de vorige match was minder goed omdat er 7 man van het wk ontbrak en als het op het volgende EK/Wk mis gaat zal men opnieuw naar die spelers verwijzen. Terwijl je nu al weet dat er een paar gestopt zijn, paar richting carriere-einde gaan, de blessuregevoeligheid van sommigen echt niet zal verbeteren met de leeftijd, er dus maw een generatiewissel op til staat.
deze zaken weet je nu al maar je weet ook dat Martinez daar niet gaat aan werken. Die elementen kan men nu al opzij zetten als mogelijk excuus straks als het minder goed gaat.
de taktische opstelling is bekend en als speler gewoon zorgen dat ge een contract in Engeland hebt, da's belangrijk voor Martinez.. Thielemans tekent in Engeland en direct is 'm basisspeler maar het valt niet op :)

Op zo'n tornooi heb je gewoon ook een konijnenpoot nodig. Dat geldt gewoon voor elk team. Qua selectie waren we gewoon minder of gelijkwaardig aan Brazilië en Frankrijk, dus het kon beide kanten opgaan.

Ik vond die match totaal niet op die van Argentinië lijken. Tegen Frankrijk kregen we kansen. Tegen Argentinië was het gewoon vanaf minuut 1 een hopeloos geval. En dat tegen een ploeg wat gewoon waardeloos was, op die kleine na.

En hoe Martinez kijkt niet naar de toekomst? Wat verwacht je dan eigenlijk? Idem voor Tielemans, wie had je dan verwacht na die blessures? Wat een onzin altijd met dat "Premier League spelers" argument.

Maxioso
23 maart 2019, 16:47
Geen toeval ook natuurlijk dat Chelsea haast in ware leurdersstijl te werk moet gaan om hem ergens gestald te krijgen.

Vandaar dat Dortmund hem maar wat graag definitief had binnengehaald na vorig seizoen ;)

Had Henry een beetje meer succes gehad in Monaco dan zat hij nu daar trouwens, valt wel mee dus met dat leuren.

Kenneke10
23 maart 2019, 17:07
Vandaar dat Dortmund hem maar wat graag definitief had binnengehaald na vorig seizoen ;)

Had Henry een beetje meer succes gehad in Monaco dan zat hij nu daar trouwens, valt wel mee dus met dat leuren.

Dat het engelse voetbal hem niet ligt is wel duidelijk, in dortmund was die echt heel goed en speelde met veel vertrouwen.

Babaluna
24 maart 2019, 12:12
Ter illustratie:
- Er niet eens bij in Rusland: Italië, Nederland;
- Roemloos eruit in poulefase: Duitsland;
- Eruit in 8e finales: Argentinië, Spanje (& Portugal).

[En dan is er eventueel ook nog Engeland? (-> ;”})].

inderdaad, buiten in mijn ogen, Frankrijk en missschien Brazilie

JTEmod
24 maart 2019, 14:43
Hmm Belgie Cyprus...of Nederland Duitsland :D

Kenneke10
24 maart 2019, 14:45
Hmm Belgie Cyprus...of Nederland Duitsland :D

Moeilijke keuze eh zal hier ook eerder onze buren worden.