PDA

Volledige versie bekijken : XBox One X

Powerwing
19 november 2018, 10:57
Ik denk eraan een Xbox One X te kopen (wacht nog op Black Friday, hopend op deals zoals in de US, misschien wel 100 euro korting...).

Heb begin dit jaar m'n 'S' model verkocht omdat we ook een PS4 Slim hebben (was meer op vraag van m'n zoon) en er toch niet veel meer op de Xbox One werd gespeeld. Nu heb ik m'n gaming PC op m'n zoon z'n kamer gezet een maand of twee terug. Is nog een deftig systeem met een quad core i5, 16Gb RAM en een GTX970 dus nog prima voor Full HD.
Gevolg is dat m'n zoon z'n interesse in de PS4 wat is kwijtgeraakt en dat ik m'n Xbox en de games wat mis. Persoonlijk vind ik de interface van de PS4 maar niks en is het ook pokketraag. Ook de PS4 app is brol in vergelijking met de Xbox app op iOS. Het voelt gewoon niet zo polished aan. Maar dit terzijde.

Enfin, een Xbox One X dus.
Heb geen 4K TV, en ook nog niet van plan er één te kopen gezien die van mijn nog uitstekend werkt, en heb genoeg info verzameld over de One X om te weten dat je ook met een Full HD TV effectief wel voordeel haalt. Blijkbaar zou de nieuwe Forza Horizon 4 soms frame drops hebben op de Xbox One S.

Mijn Home Cinema Systeem is dit :
https://europe.yamaha.com/en/products/audio_visual/sound_bar/yht-s400/index.html
Geen ondersteuning voor 4K dus, en volgens mij ook niet nodig gezien ik op een Full HD TV ga spelen. Tenzij de Xbox One X toch een nieuwere HDMI versie vereist, zelfs op een Full HD TV ?

KBE
19 november 2018, 11:28
Het is een mooie console, als je ziet hoe mooi de games eruit zien erop.
Nu de prijs is 379 in Game Mania met Fallout, is echt wel mooie deal eigenlijk.
Als je Xbox wat mist dan ga je geen spijt hebben van de aankoop, ik heb zelf ook een game pc en zou met momenten toch wel een x willen voor boven in de slaapkamer.
Ik heb wel een 4k tv, maar zonder HDR, maar games op 1080p zien er ook mooi uit. Dacht zelf dat xbox 360 games ook beter eruit zien door hun super sampling ( ben er niet zeker van )
Dus ik zou hem gewoon halen en genieten ervan.
Mocht je later een 4k tv kopen, dan heb je al en enorm krachtige console. Ook met dat Microsoft paar studio's heeft gekocht gaan er heel wat mooie games uitkomen.
Je hebt dan ook nog de game pass dat ik de moeite vindt en EA acces.
En de xbox HDMI is gewoon zelfde als elke HDMI. Niets speciaals aan eigenlijk.
Mijn s is ook 4k en heb een gewone kabel uit de Action en dat werkt ook.

moeder_theresa
19 november 2018, 14:01
Ik dacht 100€ korting bij bol.

Ascari
19 november 2018, 14:58
Maand geleden een One X gekocht met RDR2 apart, was een FH4 en FMS7-pack. Ziet er echt wel nice uit op 4K.

Qua kabel heb ik gewoon degene gebruikt die bij de One X bijzat en zo via mijn versterker naar de TV aangesloten, zonder problemen.

Powerwing
22 november 2018, 16:31
Beetje zitten googlen en youtuben en ga toch maar geen Xbox One X kopen. Ben uiteindelijk toch niet zo overtuigd van de line-up van de first party games. Lijkt me niet dat er in 2019 iets deftig op de markt zal komen, behalve Crackdown 3 en de rest van de grote titels zijn third party dus ook op PS4.
De nieuwe studio's die Microsoft gekocht heeft zullen waarschijnlijk enkel hun kunsten laten zien met de nieuwe generatie Xbox...

SpeedyP
22 november 2018, 22:20
Nergens een Xbox one x met forza te vinden voor die prijs? Bij Nedgame volledig uitverkocht ;(

GosU
25 november 2018, 17:44
Ik heb hier zowel een ps4 pro als onex staan.
One x krijgt voorrang op zowat alle games.
Draait vlotter en kan toch net iets meer aan dan de ps4 pro en is ook een pak stiller.
Exclusives speel ik op ps4 die zijn daar wel beter ja.
Maar eenmaal uitgespeelt ga ik toch altijd terug naar de one x

freepo
12 december 2018, 16:44
Ik heb hier zowel een ps4 pro als onex staan.
One x krijgt voorrang op zowat alle games.
Draait vlotter en kan toch net iets meer aan dan de ps4 pro en is ook een pak stiller.
Exclusives speel ik op ps4 die zijn daar wel beter ja.
Maar eenmaal uitgespeelt ga ik toch altijd terug naar de one x

same here :-)

hummel
13 december 2018, 21:57
was vroeger altijd xbox fan, maar nu ben ik totaal ps4 fan. Heb ook nog beide consoles maar de exclusieve games op de ps4 zijn gewoon pakken beter dan op de xbx. En de menus van ps zijn niet goed zeg je en traag? Wtf man. Dat menu van XBX blijft gewoon een ramp vind ik. Hoe onoverzichtelijk is dat toch wel niet allemaal. Beste menu is nu met kop en schouders dat van de nintendo switch vind ik. Gewoon simpel, heel overzichtelijk en supersnel

moeder_theresa
14 december 2018, 09:41
Qua controller, menu, online, power en exclusives is het voor mij persoonlijk: X1X > PS4 Pro. :-)

kiewitcity
14 december 2018, 13:48
Het menu is anders toch zeer simpel vd xbox one..alles staat apart op een blad..

CHTboy
15 december 2018, 08:38
Qua controller, menu, online, power en exclusives is het voor mij persoonlijk: X1X > PS4 Pro. :-)

Heb wel het gevoel dat het iets trager reageer. Ik spreek over de eerste Xbox One reeks :)

Yasutoko
15 december 2018, 20:40
Heb wel het gevoel dat het iets trager reageer. Ik spreek over de eerste Xbox One reeks :)

Bedoel je het menu?!
If so, als een gechecked of de smooth transitions toevallig aan staan? If so, uitzetten die handel! Ik heb de x1x maar da menu is echt .. buh, de moment dat k die smooth transitions uit had gezet, vlotjes!

GosU
16 december 2018, 20:28
Bedoel je het menu?!
If so, als een gechecked of de smooth transitions toevallig aan staan? If so, uitzetten die handel! Ik heb de x1x maar da menu is echt .. buh, de moment dat k die smooth transitions uit had gezet, vlotjes!

Damn, just gedaan en pakske verschil! Thanks voor de tip

Yasutoko
17 december 2018, 16:52

Da s graag gedaan jong! Daarvoor zijn we hier he, om elkaar te helpen! :-)

Ik dacht eerst dat t aan mn console lag, maar blijkbaar is de huidige versie van hun Home nog niet echt denderend, veel mensen hebben er last van, t is natuurlijk nie flashy me die smooth transitions, maar t is een heel deel vlotter!

Prophex
18 december 2018, 13:29
Ik twijfel ook over de aanschaf van een One X. Mijn TV is momenteel een full HD zonder HDR. Maar binnen dit en enkele jaren upgrade ik wel. (Even wachten tot oled betrouwbaarder/goedkoper wordt.)

Nu heb ik echter een heel eenvoudige vraag waar ik geen antwoord op vind... Momenteel zit ik met een witte One S met 2 controllers. Ik zou liefst één van deze controllers houden en die witte One X kopen. Echter hou ik wel van uniformiteit en blijkt nu dat de witte controller die met de One X komt er cosmetisch ietsje anders uit ziet. (Mijn OCD zou dat sowieso niet aankunnen haha.) Het alternatief is eventueel gaan voor een zwarte One X. Maar hoe zit het daar bij de controllers? Deze die met de console komt, is deze ook (cosmetisch) anders dan de versie die je apart kan kopen in de winkel?

En/of weet iemand of je de witte controller die met de witte One X komt, ook apart kan kopen?

moeder_theresa
18 december 2018, 17:28
Mijn X1X (zwart) controllers zijn net hetzelfde als die van mijn Xbox One S.

Thorazer
18 december 2018, 22:37
Ik twijfel ook over de aanschaf van een One X. Mijn TV is momenteel een full HD zonder HDR. Maar binnen dit en enkele jaren upgrade ik wel. (Even wachten tot oled betrouwbaarder/goedkoper wordt.)

Nu heb ik echter een heel eenvoudige vraag waar ik geen antwoord op vind... Momenteel zit ik met een witte One S met 2 controllers. Ik zou liefst één van deze controllers houden en die witte One X kopen. Echter hou ik wel van uniformiteit en blijkt nu dat de witte controller die met de One X komt er cosmetisch ietsje anders uit ziet. (Mijn OCD zou dat sowieso niet aankunnen haha.) Het alternatief is eventueel gaan voor een zwarte One X. Maar hoe zit het daar bij de controllers? Deze die met de console komt, is deze ook (cosmetisch) anders dan de versie die je apart kan kopen in de winkel?

En/of weet iemand of je de witte controller die met de witte One X komt, ook apart kan kopen?

Goh op dit moment zou ik wachten op de next gen consoles.
Puur mij eigen mening ook voor mensen die twijfelen om van een ps4 slim naar een pro willen gaan.

Yones
19 december 2018, 05:41
Goh op dit moment zou ik wachten op de next gen consoles.
Puur mij eigen mening ook voor mensen die twijfelen om van een ps4 slim naar een pro willen gaan.

Dan moet hij toch nog makkelijk een kleine 2 jaar wachten om een console te kopen? de huidige generatie consoles staat tegenwoordig scherp geprijsd. Ik zou alvast zo lang niet kunnen wachten [emoji6]

Thumbkin
21 december 2018, 21:34
Dan moet hij toch nog makkelijk een kleine 2 jaar wachten om een console te kopen? de huidige generatie consoles staat tegenwoordig scherp geprijsd. Ik zou alvast zo lang niet kunnen wachten [emoji6]

Ik ben persoonlijk aan het twijfelen om niet van een PS4 pro naar Xbox X over te stappen.
Heb zelf een UHD HDR10 tv en exclusives op zich interesseren met niet zo, alhoewel ik Horizon Zero Dawn wel goed vind,
anderzijds heb ik Forza games op windows en die vind ik ook wel super.
Vind het alleen jammer van zoveel games op mijn PS4 pro die ik digitaal heb en dus nutteloos zouden worden.

Is er een merkbare upgrade van PS4 pro naar Xbox X? Is het zinvol? Ik heb geen last van het PS4 pro geluidsprobleem
maar anderzijds vind dik de xbox controllers (heb er een op pc) beter in de hand liggen tov PS4.

Yones
22 december 2018, 15:06
Tgoh, daar kan ik je niet meteen een antwoord op geven. Heb een base ps4 voor de exclusives en de 1X voor de multiplatforms. Het verschil tussen de gewone one en de one x vond ik persoonlijk wel serieus merkbaar, en heb dan zelf nog geen 4K tv.

Noscoped420
22 december 2018, 20:27
ik heb een tweetal maanden een One X gehad net na launch voor dat ik een ps4 of ps4 pro had, dus de One X was mn eerste console sinds de ps3, en nu een Pro en eigenlijk zit er geen merkbaar verschil op, maar ik zit op een 1080p scherm, voor u als UHD gebruiker gaan er instanties zijn dat de One X iets vaker native 2160p hit dan de PS4 Pro, al valt het verschil met checkerboard rendering bijna niet op.
Zelfde argument zou je kunnen maken wanneer de One X 2160p hit en de PS4 pro bv 1800p, zal je ook al goed en hard moeten kijken om ergens dat verschil te zien op de afstand die je zit tov je TV.

In uw geval zou ik de swap niet echt zinvol noemen, toch niet als je full retail voor de One X gaat moeten betalen, voor 440 euro wat em momenteel kost, of 429 momenteel op sommige plekken is het verschil tov een ps4 Pro te klein.
Enkel aan te raden in jouw geval als je pc niet geschikt is voor MS exclusives of als je echt maar dan ook echt een Xbox controller wilt gebruiken ipv een dualshock 4, mijn mening dan toch.

Thumbkin
22 december 2018, 22:08
ik heb een tweetal maanden een One X gehad net na launch voor dat ik een ps4 of ps4 pro had, dus de One X was mn eerste console sinds de ps3, en nu een Pro en eigenlijk zit er geen merkbaar verschil op, maar ik zit op een 1080p scherm, voor u als UHD gebruiker gaan er instanties zijn dat de One X iets vaker native 2160p hit dan de PS4 Pro, al valt het verschil met checkerboard rendering bijna niet op.
Zelfde argument zou je kunnen maken wanneer de One X 2160p hit en de PS4 pro bv 1800p, zal je ook al goed en hard moeten kijken om ergens dat verschil te zien op de afstand die je zit tov je TV.

In uw geval zou ik de swap niet echt zinvol noemen, toch niet als je full retail voor de One X gaat moeten betalen, voor 440 euro wat em momenteel kost, of 429 momenteel op sommige plekken is het verschil tov een ps4 Pro te klein.
Enkel aan te raden in jouw geval als je pc niet geschikt is voor MS exclusives of als je echt maar dan ook echt een Xbox controller wilt gebruiken ipv een dualshock 4, mijn mening dan toch.

Thx voor antwoord.
Ik zou nooit 440€ betalen maar mits een sale of een "goeie" 2de hands voor 300-350 € leek het mij misschien wel waard.

Mij stond het voor dat Xbox X native/echte 4K rendered terwijl PS4 PRO het half/checkerboard achtig doet.
Misschien dat er met HDR enzo wel meer verschillen op vallen

Noscoped420
22 december 2018, 22:52
Wel het ding met checkerboard is dat het eigenlijk niet opvalt dat het fake 4k is, tenzij je met een capture device een screenshot maakt terwijl je stil staat in game en je gaat de details beoordelen, maar op normale afstand en met gameplay niet echt.

Ik zou 300-350 nog veel vinden voor de ''verbeteringen'' die je gaat zien, eigenlijk wacht je dan best op next gen en kijk je wat voor jou de beste console is.
Zo goed als alle games die 30 fps op de ene console zijn zijn ook 30 fps op de andere want ze delen dezelfde oude cpu tech, enkel die van de xbox is iets hoger geclocked maar is niet genoeg om bv 60 fps te bieden tov de ps4.
Dus wat overblijft is dan een andere controller, eventueel een service als gamepass hoewel je nu op PSNow ook kunt downloaden ipv enkel streamen en dan de Microsoft exclusives.

Maar het kan ook zijn dat voor jou de andere controller en de iets vakere native 4k wel 300 euro waard is, dat is uiteindelijk nog eigen keuze.

GosU
23 december 2018, 11:34
Ik ben persoonlijk aan het twijfelen om niet van een PS4 pro naar Xbox X over te stappen.
Heb zelf een UHD HDR10 tv en exclusives op zich interesseren met niet zo, alhoewel ik Horizon Zero Dawn wel goed vind,
anderzijds heb ik Forza games op windows en die vind ik ook wel super.
Vind het alleen jammer van zoveel games op mijn PS4 pro die ik digitaal heb en dus nutteloos zouden worden.

Is er een merkbare upgrade van PS4 pro naar Xbox X? Is het zinvol? Ik heb geen last van het PS4 pro geluidsprobleem
maar anderzijds vind dik de xbox controllers (heb er een op pc) beter in de hand liggen tov PS4.

Ik ben begonnen op een ps4 pro, hij staat hier nog maar ik speel zo goed als alles op mn one x nu. En nog geen seconde de neiging gehad van mn ps4 optezetten.
Alles aan de xbox is een upgrade, menu, instellingen, controller (speel met de elite vs scuf op ps4)
En games als assasins, red dead enz zien er echt een pak beter uit en lopen ook een pak vlotter.

kiewitcity
24 december 2018, 12:21

Onder welke instelling vind ge die smooth transactions terug.. wil het verschil wel eens zien.
Gaat hier eigenlijk vlot altijd.
Xbox x terug v repair center ,8 werkdagen geduurd .

Thumbkin
24 december 2018, 16:13
Onder welke instelling vind ge die smooth transactions terug.. wil het verschil wel eens zien.
Gaat hier eigenlijk vlot altijd.
Xbox x terug v repair center ,8 werkdagen geduurd .

Ik vermoe dat je transitions bedoelt ipv transactions
Die setting om dat af te zetten zou je onder settings -> theme moeten vinden

kiewitcity
24 december 2018, 17:10
Ik vermoe dat je transitions bedoelt ipv transactions
Die setting om dat af te zetten zou je onder settings -> theme moeten vinden

Ja. Da's die gsm met ze verbeteren..

Gaat precies iets rapper nu, wat hebt ge nu eigenlijk uitgezet dan.. merk toch geen verschil tegen wat er vroeger was of opstond..

Noscoped420
24 december 2018, 20:48
Ik ben begonnen op een ps4 pro, hij staat hier nog maar ik speel zo goed als alles op mn one x nu. En nog geen seconde de neiging gehad van mn ps4 optezetten.
Alles aan de xbox is een upgrade, menu, instellingen, controller (speel met de elite vs scuf op ps4)
En games als assasins, red dead enz zien er echt een pak beter uit en lopen ook een pak vlotter.

Ik persoonlijk vond dat menu een draak qua user friendliness of gebruiksgemak, het voelde ook geen geheel aan met overal proberen Mixer door je keel te duwen of posts liken/sharen, en dan het feit dat ik de console op Engels had staan maar MS me nog steeds Frans door mn strot duwt in de Store en sommige delen van de UI, soms ook met achievements.
Was mn eerste console in 10 jaar tijd maar op die 2 maanden dat ik em had ben ik nooit close geworden met die UI layout van Xbox en stoorde me er elke keer aan, enkel de friendslist was redelijk user friendly en de parties.

Iets als menu en layout etc kan je ook moeilijk als feit verkondigen als zijnde ''beter'', is nogal subjectief en smaak.