PDA

Volledige versie bekijken : A2 motor advies

Roveno
25 september 2018, 22:05
Hallo iedereen,

Ik rijd nu al enkele jaren rond op mijn cbr125 en ga in november mijn a2 rijbewijs doen.

Als fan van de looks van de r6 viel mijn oog op de r3.

Maar is de 300cc van de r3 genoeg om enkele jaren uitdaging te bieden?
Of is het beter dat ik bv een ninja 650 koop en deze laat begrenzen?

Ik rijd in het weekend voor plezier maar ik rijd ook iedere dag naar het werk met de motor.

Graag wat advies,

Roveno

Pompi
26 september 2018, 10:09
wanneer mag je voor je A1 gaan?

Fx_
26 september 2018, 12:04
Je neemt de 650, laat hem begrenzen, deze is dan waarschijnlijk nog altijd krachtiger dan de 300 en daarna eens je je A hebt heb je een "volwaardige" (Ik vind een 300 ook volwaardig maar for sake of argument) motor en hoef je ni over een andere na te denken. Of althans zou je denken, ik ben begonnen op een 650 omdat ik 27 was, maar na 2jaar nu kijk ik al uit naar wat anders. De Z1000SX, Eens je de microbe hebt kijk je altijd naar andere moto's, meer cc's, comfort enzovoort
Dus kan je evengoed een 300 kopen want die kost is minder, en eens je je A hebt kan je al naar wat anders kijken. Ook niet vergeten dat een Ninja 400/R3 bvb tegenover je huidige 125 ook al een enorm verschil is.
Waarschijnlijk ga je na een paar jaar met een 300/400 te rijden al een beter idee hebben van welke moto je wilt.
dus ja... Personal preference denk ik dan? :)
Hoe oud ben je? Duurt het nog lang voor je A mag halen? Wat is inkomensgewijs het meest bewuste om te doen, etc
Ook goed om weten als je er mee gaat werken kan je die mss inbrengen in je belastingen?

Jimmeh
26 september 2018, 19:36
A1 heeft hij al hé. Het gaat AM > A1 > A2 > A (totaal niet logisch dus, behalve dan dat 1 na 2 komt..)

Als ik opnieuw 2 jaar A2 moest doen zou ik momenteel voor een duke 390 of een ninja 400 gaan (of 300 omdat die wel een pak goedkoper zullen zijn nu). Je kan er zat veel op leren en je zult die ook niet snel beu raken.
Als je samen met anderen rijd merk je wel dat je de acceleratie niet hebt van een 'volwassen' motor. Dat beperkt echter niet hoeveel je in het beginstadium op kan leren. Ik heb met mijn ninja 300 zelfs 3j gereden omdat ik voelde dat er nog wel wat te leren viel.

Mijn voorkeur gaat eerder richting een lichte motor waar je alles uit kan halen ipv een zwaardere die geknepen is. Uiteindelijk raad ik je aan om vooral te kopen wat je zelf het meeste interesseert.
Een 650 is bv ook een 'beginnersmoto' dus ik denk dat je die even snel 'beu' zou zijn.

Fx_
30 september 2018, 10:46
Oeps, ja ik bedoelde 'A' :D foutje