PDA

Volledige versie bekijken : Roeimachine voor thuis

FlatSix
7 augustus 2018, 16:03
Ben al een tijdje op zoek naar een roeimachine voor thuis, Twijfel hele tijd om eentje aan te kopen omdat ik schrik heb van de kwaliteit van diegene die ik op het oog heb.

Roeimachine 1 - €109 (https://www.bol.com/nl/p/body-sculpture-roeitrainer-mini-gym-hometrainer/9200000030291282/?promo=unknown_818_recentbekeken-MCM-slot_D1_product_5_): Ziet er mij goed uit, maar heb dan schrik dat als je die dagelijks gebruikt dat hij uit elkaar gaat vallen na een half jaar?

Het mag van mij best €200-€250 kosten...

Het is ook wel belangrijk dat ik hem recht kan zetten of kan opvouwen/verkleinen. Dan moet die niet hele tijd in mijn living staan.

Iemand ervaring of tips? Of beter nog een aanrader? Eigenlijk ook geen idee waar ik op moet letten, die in de fitness zijn veel grotere goede bakken,...

scorbaworba
11 augustus 2018, 00:53
Ben al een tijdje op zoek naar een roeimachine voor thuis, Twijfel hele tijd om eentje aan te kopen omdat ik schrik heb van de kwaliteit van diegene die ik op het oog heb.

Roeimachine 1 - €109 (https://www.bol.com/nl/p/body-sculpture-roeitrainer-mini-gym-hometrainer/9200000030291282/?promo=unknown_818_recentbekeken-MCM-slot_D1_product_5_): Ziet er mij goed uit, maar heb dan schrik dat als je die dagelijks gebruikt dat hij uit elkaar gaat vallen na een half jaar?

Het mag van mij best €200-€250 kosten...

Het is ook wel belangrijk dat ik hem recht kan zetten of kan opvouwen/verkleinen. Dan moet die niet hele tijd in mijn living staan.

Iemand ervaring of tips? Of beter nog een aanrader? Eigenlijk ook geen idee waar ik op moet letten, die in de fitness zijn veel grotere goede bakken,...

Voor dat geld ga je niet echt een deftige vinden vrees ik.
Ik heb een Waterrower waar ik zeer tevreden over ben, de kostprijs is het enige nadeel aan dat toestel.

ptah
11 augustus 2018, 07:40
idem, koop een waterrower!
kwaliteit!!

WaterRower Benelux - WR Classic (http://www.waterrower.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=182&Itemid=585&lang=nl)

paradijsappel
11 augustus 2018, 14:54
Voor €109 kan je al eens een gokje wagen. Als blijkt dat je er veel gebruik van maakt en hij binnen een jaar versleten is dan kan je eventueel wel eens kijken naar iets beter. Voor €900 ga je geen 9x betere roeimachine krijgen, daar ben ik vrij zeker van.

KBE
11 augustus 2018, 16:40
https://i5.walmartimages.com/asr/df5879e1-312c-4b18-93eb-d2f4912ab4ee_1.2c058b31f871c36088e8464632bd86da.jp eg?odnHeight=450&odnWidth=450&odnBg=FFFFFF

Ik heb deze, een air rower zeer content van.

FlatSix
11 augustus 2018, 19:01
idem, koop een waterrower!
kwaliteit!!

WaterRower Benelux - WR Classic (http://www.waterrower.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=182&Itemid=585&lang=nl)

Heel mooi ding om in uw living te hebben staan eigenlijk. :) Maar vrees dat dat wat te duur is voor hetgeen ik zocht.

Ik zou eigenlijk gewoon een alternatief willen in huis voor de dagen dat ik niet ga zwemmen.

Zal nog wel even rondkijken. :) Toch bedankt.

whirlpool123
12 augustus 2018, 00:10
De enige echte goeie optie is een Concept 2 model D, die heb ik hier thuis staan. Kost 1000 euro, maar dan hebt ge echt wel onverwoestbare kwaliteit :p. Wereldwijd dé standaard in roeimachines.

Kzou zeggen spaar nog wa door. Zo'n concept 2 is ook heel waardevast, kunde altijd terug doorverkopen voor 900 euro ofzo.

Voor €900 ga je geen 9x betere roeimachine krijgen, daar ben ik vrij zeker van.

Ge gaat altijd problemen hebben met van zulke goekope roeimachines. Stukken die ervan vallen, dingen die kapot gaan... Zelfs met die van 500/600 euro. Zo'n Concept 2 is onverwoestbaar. Als ge naar ne prof gym gaat gebruiken ze niks anders. Dus 1000 euro sparen en gewoon dat kopen als ge gene bucht wilt.

ptah
12 augustus 2018, 10:30
Ge gaat altijd problemen hebben met van zulke goekope roeimachines. Stukken die ervan vallen, dingen die kapot gaan... Zelfs met die van 500/600 euro. .

Kan ik bevestigen. Buy once and cry once!

paradijsappel
12 augustus 2018, 11:13
De enige echte goeie optie is een Concept 2 model D, die heb ik hier thuis staan. Kost 1000 euro, maar dan hebt ge echt wel onverwoestbare kwaliteit :p. Wereldwijd dé standaard in roeimachines.

Kzou zeggen spaar nog wa door. Zo'n concept 2 is ook heel waardevast, kunde altijd terug doorverkopen voor 900 euro ofzo.

Ge gaat altijd problemen hebben met van zulke goekope roeimachines. Stukken die ervan vallen, dingen die kapot gaan... Zelfs met die van 500/600 euro. Zo'n Concept 2 is onverwoestbaar. Als ge naar ne prof gym gaat gebruiken ze niks anders. Dus 1000 euro sparen en gewoon dat kopen als ge gene bucht wilt.
In een gym heb je dan ook constant mensen die er gebruik van maken. Thuis is dat niet het geval. Gaat het dezelfde kwaliteit zijn als een concept2 of een waterrower? Neen, maar misschien is het wel goed genoeg. Anders kan hij een Decathlon ofzo eens binnengaan en daar zo'n machine testen? al Voor €109 kan je al eens een gokje wagen vind ik wel.

Kan ik bevestigen. Buy once and cry once!
Dus je hebt een goedkopere machine gehad, wat is er kapot gegaan?

FlatSix
12 augustus 2018, 11:34
Jah, denk dat ik die van 109 euro ga kopen, en als ik het consistent blijf doen dan zal ik eens verder denken.

JackM
12 augustus 2018, 15:30
Ik heb er eens eentje in de lidl gekocht. Gebruik die toch 2 a 3maal per week en nog geen miserie mee gehad.
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-Roeitrainer/p100231791?gclid=EAIaIQobChMI-uq8lM_n3AIVhM13Ch3__glYEAQYAiABEgLX3fD_BwE

Ik wou ook zien hoe vaak en hoelang ik het zou volhouden om dat te gebruiken. Dermee dat ik niet direct een serieus budget er wou tegenaan gooien.
Kheb ze nu een half jaar in gebruik.

FlatSix
12 augustus 2018, 16:01
Ik heb er eens eentje in de lidl gekocht. Gebruik die toch 2 a 3maal per week en nog geen miserie mee gehad.
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-Roeitrainer/p100231791?gclid=EAIaIQobChMI-uq8lM_n3AIVhM13Ch3__glYEAQYAiABEgLX3fD_BwE

Ik wou ook zien hoe vaak en hoelang ik het zou volhouden om dat te gebruiken. Dermee dat ik niet direct een serieus budget er wou tegenaan gooien.
Kheb ze nu een half jaar in gebruik.

MMh, ziet er wel een handig ding uit, zeker dat je die zo kan rechtzetten.

schep
14 augustus 2018, 14:32
Ik heb ook zo'n Concept 2 marteltuig staan, gebruik 'm wel iets te weinig.

Mij is altijd verteld dat je goed op uw houding moet letten bij het roeien om blessures te vermijden, vandaar dat ik dikwijls tijdens het roeien daarmee bezig ben en niet mijn hoofd kan leegmaken zoals bij andere sporten.

paradijsappel
14 augustus 2018, 15:14
Ik heb ook zo'n Concept 2 marteltuig staan, gebruik 'm wel iets te weinig.

Mij is altijd verteld dat je goed op uw houding moet letten bij het roeien om blessures te vermijden, vandaar dat ik dikwijls tijdens het roeien daarmee bezig ben en niet mijn hoofd kan leegmaken zoals bij andere sporten.
https://youtu.be/zQ82RYIFLN8
Jezelf eens filmen met je smartphone terwijl je niet denkt aan wat je doet.

HelpYouFall
14 augustus 2018, 16:04
True, zo moeilijk is het niet:

- eerst afstoten met uw benen, dan bijtrekken met uw armen
- bij het terugkomen net andersom
- recht blijven zitten

Allez ja, geen idee hoe moeilijk mensen zoiets willen maken, maar ik doe het al jaren zoals in dat filmpke van paradijsappel staat en nog nooit iets mee voor gehad ...

Als ik het ding een hele tijd niet gebruikt heb durf ik de volgende dag wel eens wat stijf zijn, maar das gewoon puur door luiheid/zak mayonaise modus ervoor haha

Satkan
14 augustus 2018, 22:41
Vroeger hadden we ook zo'n goedkope in het ouderlijk huis. Met van die pompjes kom je echt niet ver, dat van ons is na een intensieve workout gewoon gesmolten...

Ik zou inderdaad die dure toestellen zoals hierboven vermeld kopen, ofwel ver weg blijven van een roeimachine thuis.

puni
14 augustus 2018, 23:13
True, zo moeilijk is het niet:

- eerst afstoten met uw benen, dan bijtrekken met uw armen
- bij het terugkomen net andersom
- recht blijven zitten

Allez ja, geen idee hoe moeilijk mensen zoiets willen maken, maar ik doe het al jaren zoals in dat filmpke van paradijsappel staat en nog nooit iets mee voor gehad ...

Als ik het ding een hele tijd niet gebruikt heb durf ik de volgende dag wel eens wat stijf zijn, maar das gewoon puur door luiheid/zak mayonaise modus ervoor haha

Voor maximumrendement zelfs drie fases: Afstoten met uw benen, kantelen vanuit uw heup, trekken met uw armen. Recovery fase is de spiegel ervan uiteraard.

Gameboer
15 augustus 2018, 22:48
Ik raad u aan toch te beginnen met een goedkoper model want een roeimachine thuis is ongelofelijk saai. Ik heb hier ook nog een kettler coach staan, destijds 500€ voor betaald (in 2005) dus redelijk prijzig maar heb dat amper gebruikt. Roeien op een roeimachine valt simpelweg niet te vergelijken met écht roeien.

KBE
15 augustus 2018, 23:24
Ik raad u aan toch te beginnen met een goedkoper model want een roeimachine thuis is ongelofelijk saai. Ik heb hier ook nog een kettler coach staan, destijds 500€ voor betaald (in 2005) dus redelijk prijzig maar heb dat amper gebruikt. Roeien op een roeimachine valt simpelweg niet te vergelijken met écht roeien.

Ik zet dat voor mijne tv, dan is het minder saai.