PDA

Volledige versie bekijken : Powerbank maken met lithium autoaccu

Kris.spanhove
28 juli 2018, 09:58
"beste allemaal"
Gezien ik graag ga vissen en dit voor soms 1a2 weken had ik graag een krachtige powerbank met lithium auto accu gemaakt!! Iemand tips??
(dagelijks opladen smartphone en tablet! ) zou er in toekomst ook nog zonnepaneeltje op aansluiten!!

Mvg kris

wiseguy444
28 juli 2018, 16:32
Ik zou er gewoon een omvormer 220v met usb uitgang op aansluiten. Dan heb je ineens alles en is het toch een beetje kwalitatief.

desolation
28 juli 2018, 18:31
ga je enkel grotvissen? want anders is eentje met zonnepaneel ook handig

Satkan
28 juli 2018, 20:04
Denk dat dit beter valt onder het wetenschap & technologiesubforum, om eerlijk te zijn.
Ik kan vooral aanraden om het toch zeer veilig weg te bergen na gebruik.
Verder is die omvormer de beste tip.

Ik heb een powerbank van 6000 mAh die quick charge aan kan, daar heb je dan wel 7 van nodig (40/50 euro het stuk.) om 2 weken toe te komen, maar is ook mogelijk.

Ascari
28 juli 2018, 22:07
Denk dat dit beter valt onder het wetenschap & technologiesubforum, om eerlijk te zijn.
Ik kan vooral aanraden om het toch zeer veilig weg te bergen na gebruik.
Verder is die omvormer de beste tip.

Ik heb een powerbank van 6000 mAh die quick charge aan kan, daar heb je dan wel 7 van nodig (40/50 euro het stuk.) om 2 weken toe te komen, maar is ook mogelijk.

€40-50 voor ene van 6000mAh is wel duur, Imho. Op Aliexpress kan je ene van 10000mAh kopen voor rond de €20-30 en die zijn ook deftig. Heb er zo 2, ene van Rock en de andere Tronsmart, omdat die beide Type-C hebben en dat dan sneller mijn OP3 kan opladen, plus die werkt ook voor zowel input als output.

Ze hebben ook ene van Aukey van 30000mAh voor rond de €30 (staat in promo nu, normaal zijn die €50-60) en daar kunde lang mee doen, duurt wel een dag om via microUSB op te laden, via Lightning weet ik niet.

Satkan
29 juli 2018, 10:03
.

Nog eens gekeken, is 20.000 mAh van Xiaomi.
AliExpress is wat teveel wachten en teveel risico voor zo'n simpel product. :)

sandervdw
29 juli 2018, 10:56

Voor 34€ heb je op Amazon een 22000mAh met zonnepaneeltjes en USB-poorten. Daarmee kan je een GSM 6x herladen. Zo 2 of 3 en je zit dus goed voor 3 weken en ze wegen een fractie van een autobatterij.

Ascari
29 juli 2018, 15:48

30000mAh heb je ook, op dit moment voor €32.
AUKEY 30000mAh Power Bank (http://s.aliexpress.com/Yvei67Fr)

Heel lang wachten is het nu ook weer niet. Max. 2 weken en risico is er niet echt. Bestel al mijn powerbanks op Aliexpress, zijn in België veel te duur voor de mAh dat je krijgt.

Satkan
29 juli 2018, 17:25
30000mAh heb je ook, op dit moment voor €32.
AUKEY 30000mAh Power Bank (http://s.aliexpress.com/Yvei67Fr)

Heel lang wachten is het nu ook weer niet. Max. 2 weken en risico is er niet echt. Bestel al mijn powerbanks op Aliexpress, zijn in België veel te duur voor de mAh dat je krijgt.

Vergeet de douanekosten niet, als ze zin hebben om het te controleren. +42%.

Ascari
29 juli 2018, 17:30
Vergeet de douanekosten niet, als ze zin hebben om het te controleren. +42%.

Dat is enkel voor producten boven de €150 die niet zijn aangegeven, voor zoiets dus niet. En dat is nooit 42%, max €20 op een bedrag rond de €150.

Bestel er genoeg om te weten dat dat zeer weinig of zelfs niet voorkomt op zo'n goedkoop product.

Satkan
29 juli 2018, 18:41
Dat is enkel voor producten boven de €150 die niet zijn aangegeven, voor zoiets dus niet. En dat is nooit 42%, max €20 op een bedrag rond de €150.

Bestel er genoeg om te weten dat dat zeer weinig of zelfs niet voorkomt op zo'n goedkoop product.

Ghoh, voor de laatste twee bestellingen uit china, waarvan 1 voor b2b, was het exact 42%. 21% belasting + douanekosten + nog iets.

Nog eens herhalen dat dit topic in het verkeerde subforum staat btw.

Ascari
29 juli 2018, 18:49
Ghoh, voor de laatste twee bestellingen uit china, waarvan 1 voor b2b, was het exact 42%. 21% belasting + douanekosten + nog iets.

Nog eens herhalen dat dit topic in het verkeerde subforum staat btw.

Dat is vooral afhankelijk van wat je bestelt. Is ook namelijk anders voor bedrijven. Particulieren hebben dat minder.

Je kan dat herhalen zoveel je wil. Als een mod deze topic niet ziet, gebeurt er ook niets. Als het je zo hard stoort dat deze verkeerd staat klik dan op die driehoek met uitroepteken en report de thread.