PDA

Volledige versie bekijken : Alleen naar de disco

freshrebel
28 juli 2018, 01:23
Hey iedereen

Voorlopig ga ik niet zo veel naar discotheken en al, vooral omdat mijn muzieksmaak veel verqchilt met die van mijn vrienden.

Ik zou graag wat meer gaan feesten, maar ik weet nieg goed of het wel veilig is om alleen te doen. Zijn er mensen die hier ervaring in hebben en mij advies/tips kunnen geven?

yung_belegen
28 juli 2018, 16:33
Wat is uw muzieksmaak dan?

Satkan
28 juli 2018, 20:06
Afhankelijk hoe snel je zelf mensen aanspreekt en sociaal bent, gaat dat een heel toffe of heel saaie ervaring zijn.
Over disco's kan ik niet meespreken, ben ik allergisch aan (slechte muziek en dure drank), maar podia en dergelijke heb je ook veel volk voor staan die alleen zijn, en zich amuseren met de mensen rondom.

Waelvis
28 juli 2018, 22:53
Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen naar een optreden/festival gegaan.

In het begin voelde da awkward, maar na een tijdje begon ik me op m'n gemak te voelen en besefte ik dat het geen kat interesseert dat je daar alleen bent. Ge staat daar met ne ganse hoop mensen die er hoofdzakelijk voor hetzelfde doel zijn. Genieten van de muziek, sfeer, drank,...

Halverwege de 2e band toevallig een kennis tegengekomen. Daar even bijgestaan. De 2e dag ook wat kenissenkring tegengekomen, ook telkens even bijgebleven.

Ben dit jaar krak hetzelfde van plan. 2 avonden Lokerse Feesten :-)

O ja, ik ben een extreem asociaal persoon, en heb geen sociaal contact nodig om mij te amuseren, ik amuseer mij best alleen...

freshrebel
28 juli 2018, 23:16
hmm festivals, die optie had ik nog niet bekeken. dat is misschien inderdaad veiliger om alleen te doen dan een dancing

Valyra
28 juli 2018, 23:34
O ja, ik ben een extreem asociaal persoon, en heb geen sociaal contact nodig om mij te amuseren, ik amuseer mij best alleen...
Check. Ik zou zelf nooit het initiatief nemen om iemand random aan te spreken, op een feest/festival of zo.
Ben zo eens alleen 2 dagen naar Tomorrowland geweest (ik wou het eens gezien hebben). Was heel tof, gewoon genieten van de muziek en de sfeer!

Als er niemand van m'n kennissen mee wil naar Cherrymoon op de Lokerse, ben ik van plan om alleen te gaan.

Soeplepel
29 juli 2018, 00:24
Bestaat dat woord 'disco' nog? Dacht even dat deze thread van 1980 was

Kelderke
7 augustus 2018, 09:45
In de discotheken uit de jaren 90 was iedereen je vriend :music:

TooChé
7 augustus 2018, 09:57
De topictitel kon zowaar een nummer van Zanger Rinus zijn :eek:

GETHEZ
7 augustus 2018, 11:13
http://www.youtube.com/watch?v=zB3rfqxs_Co

Deed me hier ff aan denken, my bad...

Myllan
7 augustus 2018, 16:34
Naar de disco, wohooohooow gaan we dansen wohooohooow
Gaan we zingen gaan we springen en met de meisjes swingen ohoooow

Dank je ts, hartelijk bedankt nu ga ik wss de rest van vandaag met dat liedje in mijn hoofd zitten.:(

Myllan
7 augustus 2018, 16:40
Denk dat het qua veiligheid wel oké is om te gaan hoor. Zorg dat je beetje bij je positieven blijft (geen drugs, geen alcohol:naughty: of alles met beperkte mate) en just go with the flow.
Wie weet kom je ergens in een dancing wel nieuwe mensen tegen met dezelfde voorkeur qua muziekstijl. Stel je een beetje sociaal op en dan komt het wel goed.
Als het voor ons (hoop vrouwen) veilig is om een shishalounge te bezoeken dan zal het voor jou ook wel in orde zijn vermoed ik.

mac-bc
7 augustus 2018, 17:13
Ik snap het veiligheidsaspect niet. Elke deftige discotheek heeft deftige buitenwippers die niet zullen tolereren dat er u iets overkomt. Dat is dus het probleem niet.

Op naar het sociale aspect dan maar:
In de discotheken waar ik kom, zijn mensen toch vooral geïnteresseerd in de muziek en staat de muziek nu eenmaal zo hard dat je er niet op aangename wijze een gesprek kan voeren. Pas op, daar is gerust ruimte om even een zinnetje tegen een wildvreemde te zeggen. Hoogstens een paar zinnen heen en weer zeveren. Maar om nu echt te denken dat je nieuwe vrienden gaat maken in discotheken... Ik zeg niet dat het niet kan, maar naar mijn gevoel zal dat niet zo snel gebeuren.

RETYPE
14 augustus 2018, 11:57
De dag van vandaag is uitgaan nooit veilig, je kan het al snel aan de stok krijgen met nieuwe Belgen, die bij de minste blik een mes bovenhalen of hun vuisten laten spreken, je kan ook op de parking in elkaar geramd worden. Eergisteren was er nog een jongen in levensgevaar na een afranseling op de lokerse feesten. Bij Dimitri vegas z'n optreden ook een man bijna dood geslagen. Je moet begrijpen dat dergelijke plaatsen, evenementen primaten aantrekken zonder normbesef die er helemaal niet om malen dat je voor de rest van je leven gehandicapt bent. De straffen zijn ook nihil en de daders hebben toch al geen geld. Discotheken lopen vol opgefokte mannetjes,...

Sylverscythe
14 augustus 2018, 12:05
De dag van vandaag is uitgaan nooit veilig, je kan het al snel aan de stok krijgen met nieuwe Belgen, die bij de minste blik een mes bovenhalen of hun vuisten laten spreken, je kan ook op de parking in elkaar geramd worden. Eergisteren was er nog een jongen in levensgevaar na een afranseling op de lokerse feesten. Bij Dimitri vegas z'n optreden ook een man bijna dood geslagen. Je moet begrijpen dat dergelijke plaatsen, evenementen primaten aantrekken zonder normbesef die er helemaal niet om malen dat je voor de rest van je leven gehandicapt bent. De straffen zijn ook nihil en de daders hebben toch al geen geld. Discotheken lopen vol opgefokte mannetjes,...

Die urban jungle toch, overdrijf anders eens. Dronken marginalen zijn van alle tijden, en de overgrote meerderheid van elke generatie is gewoon uitgeweest zonder hun leven te riskeren hoor. Als je zelf niet tot die groep behoort is de kans op aanvaringen zeer klein, aangezien je dan het verstand hebt om geen confrontaties op te zoeken.

Ik weet niet in wat voor een angsttrip jij leeft, maar praktisch al jouw posts gaan over hoe gevaarlijk de boze buitenwereld is. Ofwel ligt De Panne in Somalië, ofwel moet je eens kalmeren.

TooChé
14 augustus 2018, 12:27
Gans Somalië over dezelfde kam scheren ofwa? :wtf:

Bloembak
14 augustus 2018, 12:34
Ik snap het veiligheidsaspect niet. Elke deftige discotheek heeft deftige buitenwippers die niet zullen tolereren dat er u iets overkomt. Dat is dus het probleem niet.

In een discotheek zal je niet snel in de problemen komen, tenzij je die zelf opzoekt inderdaad. Grootste kans op slaag is door een buitenwipper zelf als je drank aan het stelen bent bvb. Maar voor de normale mens dus geen probleem.

Wel kleine, maar belangrijke kanttekening dat een buitenwipper zijn 'terrein' stopt bij de buitendeur. Dus op de parking kan je je niet op een buitenwipper beroepen.
En dan kan je op weg naar je auto (afhankelijk van discotheek tot discotheek), wel eens in aanvaring komen met mensen die stijf van de drugs staan en dat van zich af willen kloppen.

Die urban jungle toch, overdrijf anders eens. Dronken marginalen zijn van alle tijden, en de overgrote meerderheid van elke generatie is gewoon uitgeweest zonder hun leven te riskeren hoor. Als je zelf niet tot die groep behoort is de kans op aanvaringen zeer klein, aangezien je dan het verstand hebt om geen confrontaties op te zoeken.

"Vroeger" werd inderdaad ook gewoon evenveel gevochten. Al had ik de indruk dat vechten toen nog op een beschaafde manier gebeurde. Nu kent een hoop volk gevechtstechnieken, of hebben ze een boksbeugel of mes op zak, of verliezen ze elk greintje normaliteitsbesef door harddrugs. De gevolgen van die losstaande cases zijn natuurlijk wel extreem groot, hoewel het uiteraard niet iedere week koekenbak is en zeker geen reden om thuis te blijven (al zie je mij nooit in een discotheek vanwege grotendeels andere redenen).

Bimmer
14 augustus 2018, 12:46
"Vroeger" werd inderdaad ook gewoon evenveel gevochten. Al had ik de indruk dat vechten toen nog op een beschaafde manier gebeurde. Nu kent een hoop volk gevechtstechnieken, of hebben ze een boksbeugel of mes op zak, of verliezen ze elk greintje normaliteitsbesef door harddrugs. De gevolgen van die losstaande cases zijn natuurlijk wel extreem groot, hoewel het uiteraard niet iedere week koekenbak is en zeker geen reden om thuis te blijven (al zie je mij nooit in een discotheek vanwege grotendeels andere redenen).

Vroeger was het inderdaad hetzelfde, al heb ik de indruk erger als ik de verhalen hoor (van die generatie). Politie treed veel strenger op nu, vroeger daagde ze de politie nog zat uit en sprongen ze op hun motor om er een race tegen te doen. Als je dat nu doet wordt je als een zot bestempeld in de pers (terecht) en vlieg je voor een tijd in de bak. Mijn nonkel heeft een nachtje in de cel moeten zitten, volgende dag mocht hij al naar huis, enkel een boete. Hij kreeg wat kletsen thuis van zijn vader en volgende week zat hij weer op zijn motor.
Als ik de verhalen hoor van vroeger is de jeugd van nu een bende mietjes. (om even te overdrijven).

Enige verschil met vroeger en nu is de sociale media. Als er naast u in het dorp iemand een scheet laat heel de wereld weet het, vroeger was dat niet het geval. Zelfde met gevechten, als er ergens een gevecht is het wordt gefilmd en op facebook geplaatst, vroeger was dat de volgende dag al vergeten en niemand wist het.

OT:
Alleen naar de disco is veilig genoeg, zeker als man. Ik heb mij die vraag nooit gesteld om eerlijk te zijn.

mr.purple
14 augustus 2018, 13:40
Denk ook dat het vroeger "beschaafder" was.
Even op elkanders gezicht kloppen en het was gedaan.
Nu vliegt er direct een aantal man op ene, al dan niet met wapens.

Voordeel is wel dat je nu niet zoveel schrik moet hebben van buitenwippers, die zijn nu ook heel strikt gebonden aan regels en de meeste cowboys zijn er wel uit denk ik.
Vroeger kon je een pak van de buitenwipper krijgen als je fooi niet hoog genoeg was:D
Langs de andere kant had iedereen dan wel respect/schrik van die buitenwipper en gedroeg zich. (mannen als Rudi de Loos op het Kroonplein in Antwerpen en Club X vroeger)

Al zal het er ook vanaf hangen welke gelegenheid je bezoekt.
Genoeg etablissementen waar je als buitenstaander niet alleen moet binnenkomen.
bv stamplaatsen van lokale kickbox-clubs, welke alleen op zoek zijn naar een extra training.

Sylverscythe
14 augustus 2018, 13:47
Al zal het er ook vanaf hangen welke gelegenheid je bezoekt.
Genoeg etablissementen waar je als buitenstaander niet alleen moet binnenkomen.
bv stamplaatsen van lokale kickbox-clubs, welke alleen op zoek zijn naar een extra training.

Als je zelf niet tot die groep behoort is de kans op aanvaringen zeer klein, aangezien je dan het verstand hebt om geen confrontaties op te zoeken.

Ik blijf het toch allemaal nogal bij de haren getrokken vinden, ik heb nooit iets meegemaakt buiten eens een dronken geval dat in mijn rug sprong, waarna al zijn vrienden zich kwamen excuseren en die kerel wegtrokken. Ik ben natuurlijk niet de clublokalen van de Hells Angels gaan bezoeken, maar ik vind dat je redelijk snel ziet wat voor een volk rondom jou staat, en de kans lijkt mij nogal klein dat je plots ergens op een gevaarlijke locatie terecht komt zonder dat je dit doorhebt.

Verder ken ik ook iemand van 45 die nu hij oud is vindt dat er "niet meer eerlijk gevochten wordt", maar die kerel zijn hobby was na het uitgaan eens met maten naar Brussel rijden om met wat Marrokanen op de vuist te gaan, dus ik vind zijn mening nu niet echt veel waard. Als ik de verhalen van mijn vader erbij neem lijkt het merendeel van de jonge mensen mij een pak "braver".

Boudewijn
22 augustus 2018, 13:52
Al gedaan, heel saai

sneax
22 augustus 2018, 17:00
Ik ging vroeger elk weekend alleen naar mijn favoriete disco. Die disco is nu af en toe nog eens open. 8 September is het weer van dat - ge moogt dus altijd af komen. Mijn vrienden gaan niet graag mee.

Dus aan allen die mee wil, 8 September, King's Club in Aalst. Tegen 6-7h is't vollen bak. Tis wel redelijk hardcore - oordopjes meenemen als je enigsinds gevoelig bent voor luid lawaai. Tegen 0200h is er wa volk, dan kunt ge nog een klapke doen maar dan wordt het altijd harder en harder en tegen 6h is't full on afterclub -> gewoon raven in een klein donker kot met uitstekend geluidssysteem op zware underground afterclub beats :)

_ns_
22 augustus 2018, 17:06
De Kings :lol:

Lefky
23 augustus 2018, 10:01
Haha de Kings :p
Als iemand van Aalst zijnde kan ik u aanraden om daar buiten te blijven.
Constante razzia's etc... En als de flikken dan binnen komen ligt heel die vloer ineens vol met drugs :lol:

Candy_VE
14 september 2018, 20:21
Ik ga heel vaak alleen uit, vaak ook in het buitenland (Berlijn, Keulen, ..) Ik ben ook redelijk asociaal en vind het net daarom zo fijn om alleen te gaan, hoef ik met niemand rekening te houden! als ik ga, ga ik voor bepaalde producers te zien, weet ik exact wie hoe laat op welk podium draait (indien meerdere zalen/podia) en vind het dus super handig om niemand bij me te hebben die komt praten terwijl de artiest die ik wil zien aan het draaien is :D. Ik zoek me een plaatsje ergens in een donkere hoek en whooppaaaaa :D Zelfs nooit bij stil gestaan dat dit 'onveilig' zou kunnen zijn. In het buitenland ben ik, hoe raar ook, wel een stuk socialer dan in België zelf dus daar leg ik wel al eens contacten met de mensen, maar heb nog nooit onprettige ervaringen meegemaakt, integendeel! ..De sfeer in het buitenland is ook wel niet te vergelijken met hier, een sfeer waar ik me veel comfortabeler voel dan hier, echt veeeeeeeeeeel comfortabeler en daarmee dus automatisch ook socialer denk ik :)

gilly
14 september 2018, 21:00
Ik ging vroeger elk weekend alleen naar mijn favoriete disco. Die disco is nu af en toe nog eens open. 8 September is het weer van dat - ge moogt dus altijd af komen. Mijn vrienden gaan niet graag mee.

Dus aan allen die mee wil, 8 September, King's Club in Aalst. Tegen 6-7h is't vollen bak. Tis wel redelijk hardcore - oordopjes meenemen als je enigsinds gevoelig bent voor luid lawaai. Tegen 0200h is er wa volk, dan kunt ge nog een klapke doen maar dan wordt het altijd harder en harder en tegen 6h is't full on afterclub -> gewoon raven in een klein donker kot met uitstekend geluidssysteem op zware underground afterclub beats :)

haha is wel lachen daar :D