PDA

Volledige versie bekijken : Tips om te slapen in de warmte?

Baldarich
23 juli 2018, 21:47
Shoot them!

AlexisS
23 juli 2018, 21:53
Je ogen sluiten.

rscaboy
23 juli 2018, 21:54
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/06/18/hoe_hou_je_het_hoofdkoeltijdenssnikhetezomernachte n-1-2991909/

Baldarich
23 juli 2018, 21:54
Je ogen sluiten.

Grapjas nummer 1 :bow:

Crashtestdummy
23 juli 2018, 23:29
u lam rukken

scriptkiddie
23 juli 2018, 23:30
Een nat badlaken bovenop je leggen. Omdat het water verdampt, onttrekt het warmte aan de omgeving. Die omgeving, dat ben jij, onder het badlaken.

Werkt nog beter als er een beetje tocht in je slaapkamer is.

Musk
23 juli 2018, 23:37
Maffen onder een vochtige dweil, dan heb ik het liever warm :unsure:

KBE
23 juli 2018, 23:42
ik heb een mobiele aircooler, geen airco.

Vullen met water en dan timer op 2 uur. Na een uur lig ik onder het deken van de koude.

Bovenlaken in plastiekzak en in diepvries even steken.

lammeken
24 juli 2018, 03:59
Ik gebruik een ventilator, werkt goed.

berenod
24 juli 2018, 05:25
Ik gebruik een ventilator, werkt goed.

Idem hier.

20 jaar in de tropen gewoond (regelmatig +40° ) en nooit airco gebruikt, altijd een goede ventilator, wel gecombineerd met bovenop je lakens slapen, dat laatste was wellicht de grootste aanpassing tegen België waar we meestal gezellig in ons "nestje" onder lakens/donsdekens slapen.

Beetje onpraktisch natuurlijk om te installeren, maar het beste zijn die grote plafondventilatoren, daar deze traag draaiend met zeer weinig lawaai toch grote hoeveelheden lucht verplaatsen.

Kleinere staande ventilatoren zijn rumoeriger en geven veel gerichter wind, dus wat lastiger in een kleine kamer met een groot bed.

eniac
24 juli 2018, 07:45
Maffen onder een vochtige dweil, dan heb ik het liever warm :unsure:

Werkt nochtans goed. Vorig jaar eens de fout gemaakt om op de terugreis van vakantie een kamer zonder airco te boeken (was in Duitsland...), bleek een kamer onder het dak te zijn en snikheet. Nog nooit meegemaakt.
Uren wakker gelegen, bijna misselijk van de warmte. Uiteindelijk ook een handdoek natgemaakt en over mij gelegd, en daarna wel goed kunnen slapen.

Scifo
24 juli 2018, 10:24
Hm interessant zo ne plafond ventilator. Makkelijk te installere?

Slaap zelf net onder het dak. Heb wel mobiele airco ma gebruik em nie wegens te lawaaierig en slechte afvoer via het raam...

bassie82
24 juli 2018, 10:56
Ook mobiele airco : 2u voor slapen de slaapkamer laten verkoelen en dan is het gemakkelijk inslapen.

Musk
24 juli 2018, 12:00
https://www.generalbenelux.com/nl_be/producten/lucht-luchtwarmtepompen/split-aircoheaters/hoog-aan-de-wand-aircoheaters/design-aircoheater-asd-r32/213/

Wij hebben deze boven in de trappenhal hangen, de 3 slaapkamers komen op de hal uit. Als je die 3 deuren openzet krijg je het aangenaam gekoeld zonder lawaai.

Is natuurlijk wel een investering, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.

SideShow
24 juli 2018, 12:06
https://www.generalbenelux.com/nl_be/producten/lucht-luchtwarmtepompen/split-aircoheaters/hoog-aan-de-wand-aircoheaters/design-aircoheater-asd-r32/213/

Wij hebben deze boven in de trappenhal hangen, de 3 slaapkamers komen op de hal uit. Als je die 3 deuren openzet krijg je het aangenaam gekoeld zonder lawaai.

Is natuurlijk wel een investering, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Hoeveel kost dat eigenlijk zo iets?

Musk
24 juli 2018, 12:15
Hoeveel kost dat eigenlijk zo iets?

Wij hebben maar een klein model (2.5Kw -3.4Kw) was alles incl iets van een €1400 geloof ik.

Edit: Da's dan wel met plaatsing en al.

Edit 2: net opgezocht, het was €1100.

schumi2003
24 juli 2018, 21:33
u lam rukken

Slaap jij op de weide? :D

MaTi
24 juli 2018, 21:37
Gewoon buiten slapen als ge de mogelijkheid hebt. Doe ik nu 2 weken ondertussen.

Crashtestdummy
24 juli 2018, 23:05
Gewoon buiten slapen als ge de mogelijkheid hebt. Doe ik nu 2 weken ondertussen.kzou ier leeggezogen zijn van de muggen

Carrion
24 juli 2018, 23:08
Gewoon buiten slapen als ge de mogelijkheid hebt. Doe ik nu 2 weken ondertussen.

Hoe doet gij dat zonder de dag erna op te staan zonder 1000 beten van allerhande muggen en andere insecten?

Ik heb daarnet welgeteld 10 minuten buiten gezeten op het terras en heb er al 3 beten bij :unsure:

Musk
24 juli 2018, 23:23
Klamboe hé

KBE
24 juli 2018, 23:27
Hoe doet gij dat zonder de dag erna op te staan zonder 1000 beten van allerhande muggen en andere insecten?

Ik heb daarnet welgeteld 10 minuten buiten gezeten op het terras en heb er al 3 beten bij :unsure:

Denk dat hij gewoon in een tent slaapt. Wat ik trouwens ook gewoon zou doen mocht ik de kans hebben.

Timothy555
24 juli 2018, 23:36
Wij hebben maar een klein model (2.5Kw -3.4Kw) was alles incl iets van een €1400 geloof ik.

Edit: Da's dan wel met plaatsing en al.

Edit 2: net opgezocht, het was €1100.

Wil je me even een PM sturen met meer details? 1100, das voor 1 unit? Heb je een buitenunit nodig? Hoe werkt dat naar afvoer toe?

MaTi
25 juli 2018, 06:46
kzou ier leeggezogen zijn van de muggen

Vannacht voor de eerste keer wat meer last ervan maar voor de rest valt dat goed mee.

In de slaapkamer wordt mijn vrouw gestoken en ik blijf gespaard.

FlatSix
25 juli 2018, 09:36
Hm interessant zo ne plafond ventilator. Makkelijk te installere?

Daar hangt al een spiegel. :unsure:

j3T
25 juli 2018, 09:48
Heeft er iemand zo een bladloze Dyson ventilator? En maakt dat echt zo weinig lawaai als ze beweren?

Crashtestdummy
25 juli 2018, 09:56
Vannacht voor de eerste keer wat meer last ervan maar voor de rest valt dat goed mee.

In de slaapkamer wordt mijn vrouw gestoken en ik blijf gespaard.jullie moeten een goe seksleven hebben als ge al 2 weken alleen buitenslaapt :lol:

Musk
25 juli 2018, 10:00
Wil je me even een PM sturen met meer details? 1100, das voor 1 unit? Heb je een buitenunit nodig? Hoe werkt dat naar afvoer toe?

Da's voor 1 binnenunit + buitenunit. Het is wel het kleinste model. Voor grotere ruimtes (bv. Heel je living/leefruimte) heb je een grotere nodig, die bijgevolg ook duurder is.

Officiële prijzen ken ik niet, heb het door een bevriende installateur laten doen.

Je hebt altijd een buitenunit nodig. Afvoer is via een slangetje naar buiten. Je kan er ook mee verwarmen.

Geen idee welke info je nog nodig hebt? :)

MaTi
25 juli 2018, 10:25
jullie moeten een goe seksleven hebben als ge al 2 weken alleen buitenslaapt :lol:

Met ene kleine van 7 weken is dat toch al anders en ze bekomt van een keizersnede.

Het is dat of stikkapot zijn door de hitte. Nu is er energie voor seks overdag.

En vermits ik geen verlof heb, verkies ik een goede nachtrust om voor mijn gezin te zorgen.

Scifo
25 juli 2018, 10:32
Daar hangt al een spiegel. :unsure:

awkward :lol:

Tomski
25 juli 2018, 10:43

In de slaapkamer wordt mijn vrouw gestoken en ik blijf gespaard.

Ik heb ook zo een muggenafleider liggen :p

Scifo
25 juli 2018, 10:52
Heeft er iemand ervaring met een plafondventilator in de slaapkamer. Maakt zoiets veel lawaai tijdens het slapen?

Ik denk eraan deze aan te schaffen:
https://www.coolblue.be/nl/product/469669/bestron-dlhb42s.html

Timothy555
25 juli 2018, 11:36
Da's voor 1 binnenunit + buitenunit. Het is wel het kleinste model. Voor grotere ruimtes (bv. Heel je living/leefruimte) heb je een grotere nodig, die bijgevolg ook duurder is.

Officiële prijzen ken ik niet, heb het door een bevriende installateur laten doen.

Je hebt altijd een buitenunit nodig. Afvoer is via een slangetje naar buiten. Je kan er ook mee verwarmen.

Geen idee welke info je nog nodig hebt? :)

Bedankt. Ik contacteer een installateur in de regio om eens verschillende prijzen te laten maken.

1100 voor 1 exemplaar lijkt me zeer goed doenbaar (het gaat om relatief kleine slaapkamers die ik wil koelen).

nixie
25 juli 2018, 11:58
Heeft er iemand ervaring met een plafondventilator in de slaapkamer. Maakt zoiets veel lawaai tijdens het slapen?

Ik denk eraan deze aan te schaffen:
https://www.coolblue.be/nl/product/469669/bestron-dlhb42s.html

43 decibel staat er bij

Musk
25 juli 2018, 12:05
Bedankt. Ik contacteer een installateur in de regio om eens verschillende prijzen te laten maken.

1100 voor 1 exemplaar lijkt me zeer goed doenbaar (het gaat om relatief kleine slaapkamers die ik wil koelen).

Laat het hier ook eens weten, dan weet ik in ene weg of ik teveel of te weinig heb betaald :)

ashuray
25 juli 2018, 16:12
Pfff tips...na dagen slecht slapen door de warmte raakte op den duur wel is in slaap

Lt. ZweedVoet
25 juli 2018, 16:17
Ventilator naast mijn bed die op mij blaast.

De eerste dagen was ik wel elke ochtend ziek, maar nu gene last meer van.

Bonus: Ook geen last meer van muggen.

seetjetoebak
26 juli 2018, 17:46

Enkele weken geleden ook prijs laten maken. Kwam op 3500 euro, geplaatst.
Wel een zwaarder model. Was voor 120 kubieke m.
Toch maar gepast en mobiele gekocht voor 600 euro.

Sneeuwstorm
26 juli 2018, 21:48
Airco

Koop dan wel geen mobile brol maar een split unit waarmee je in de winter ook kan verwarmen.
Ik verwarm daar in de winter ook mee, verbruikt 1Kw en ik kan er heel de boven (3 slaapkamers) mee verwarmen.

Skid
26 juli 2018, 21:51
Wakkerblijven jhenge

zarathustra
26 juli 2018, 21:58
Moe zijn helpt :p AL weken ~25 in de slaapkamer hier en ik val als een blok in slaap.

makila
26 juli 2018, 22:04
Moe zijn helpt :p AL weken ~25 in de slaapkamer hier en ik val als een blok in slaap.
Zoals vorige nacht. 25+ graden en een (aangestoken?) brandhaard en gewoon in rookwalmen 12.5km lopen. (Mits een voldoende conditie en erg traagjes is dat geen probleem) Nadien gaan slapen bij 30+ graden. Het duurde geen minuut of ik was in slaap gevallen ;)

Heroixx
27 juli 2018, 07:51
Of elke avond twee duvels drinken :D Of misschien drie... Als ge uzelf niet zat genoeg drinkt valt ge niet in slaap en zweet ge nog harder :\

Scifo
27 juli 2018, 09:00
Kheb toch al 2 dagen mijne mobiele airco aangesproke. 2 uurkes op voorhand laten draaien en ideaal om in te slapen.

Alleen temperatuur stijgt terug snel als ik em uitzet, heb ik het gevoel. raam staat ook wel op kiep ...

MaTi
27 juli 2018, 09:17
Deze nacht pas om 4h een laken over me getrokken buiten.

Hopelijk koelt het terug sneller af na vandaag

sneax
27 juli 2018, 10:16
Een ventilator die ongeveer aan mijn voeten staat en zo over mij blaast. Ook geen last meer van muggen.

Overdag idem eigenlijk. In het appartement was het gisteren 32,5° maar met die ventilator op mij is dat geen probleem.

MaTi
29 juli 2018, 13:10
Deze nacht was het zelfs koud buiten om te slapen

Kenneke10
2 augustus 2018, 02:03
Een ventilator die ongeveer aan mijn voeten staat en zo over mij blaast. Ook geen last meer van muggen.

Overdag idem eigenlijk. In het appartement was het gisteren 32,5° maar met die ventilator op mij is dat geen probleem.

Ik begin hier al te flippen alst hier 27 graden in mijn huis is :D s' nachts de airco volle bak anders slaap ik geen minuut ( heb last van een slaapprobleem btw )

Tibokio
5 augustus 2018, 15:07
De voorbije week bijna elke dag in een tent buiten geslapen. Heerlijk gewoon en 's morgens opstaan voor het werk in zo een frisse buitenlucht.

Sylverscythe
5 augustus 2018, 15:22
Gewoon een goedkope vloerventilator en oordopjes. Als ik zo onder het dak kan slapen zal het wel werken zeker :)

KBE
5 augustus 2018, 17:06
Even vraagje, mensen die de fan modus gebruiken op hun mobiele airco ?
Blijkbaar verbruikt dat veel minder.

MaTi
5 augustus 2018, 19:45

Ja, als ik bvb aan de bureau zit, zet ik dat langs me. In bed heeft het echter geen zin en blaast dat omhoog over me weg. Ik kan de richting niet aanpassen jammer genoeg

berenod
5 augustus 2018, 20:33

Uiteraard verbruikt dat veel minder, dan blaast hij enkel de lucht van de kamer in het rond, en koelt hij niet.

Tenzij de luchtstroom recht op je lichaam blaast heb je daar weinig aan, en kan je betere resultaten behalen met een gewone ventilator, die gaat veel beter blazen en is veel praktischer richtbaar.

https://nl.retif.be/media/image/400x/bionaire-statief-ventilator-diam-30cm_01.jpg

Trueteller
18 september 2018, 22:15
Zet het fornuis aan

Kenneke10
21 september 2018, 01:59
Zet het fornuis aan

Bedankt voor uw bijdrage #troll

---
21 september 2018, 02:15
Bedankt voor uw bijdrage #troll

ik vind het wel een goede of minstens grappige bijdrage, op zijn minst op taalkundig vlak dan toch. :-)