PDA

Volledige versie bekijken : Bang voor sushi

Dragonball
19 juli 2018, 01:26
Hey, ik ga voor de eerste keer sushi eten en ken er niks van.

Is sushi echt rauw vis ? Dat vergroot toch de kans op bacteriën of wormen ? Ik zou graag geen eitjes van wormen willen binnenscheppen... Iemand die dit al heeft voorgehad ?

Enige tips wat ik zou uitproberen qua "menu" ? Liefst niet te duur, max 8 euro. (Ik ken de prijzen ook niet)

Alvast bedankt !

wiseguy444
19 juli 2018, 06:05
Als je al ooit americain gegeten hebt zal dit ook geen probleem zijn.

Mulan
19 juli 2018, 06:55
Als je maximum 8 euro aan sushi wil uitgeven: koop dan zo een schaaltje in de Aldi of lidl waar een 6tal stukjes op liggen...

Uit eten gaan is altijd een risico en zoals wiseguy aanhaalt, ben je met amaricain veel risicovoller bezig..

Guazala
19 juli 2018, 07:03
Sushi is verre van goedkoop, dus als ge maar 8 euro wilt uitgeven, zou ik toch al uitzoeken waar de dichtst bijzijnde frituur is.

Voor iemand die voor het eerst sushi eet is eigenlijk zo'n boot delen met iemand wel een goed idee. Ge gaat veel meer dan 8 euro kwijt zijn, maar kan wel alle soorten eens testen en dan weet je ineens wat je wel of niet lekker vindt.

The Prophet
19 juli 2018, 08:28
Hopelijk heb je geen nachtmerries! ! ! ! ! ! Ik ben ook bang van sushi en heb eens nachtmerrie gehad dat de vis letterlijk een gat in mijn buik beet om naar buiten te kunnen en ik was vol bloed. ECHT AFSCHUWELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog nooit zo bang geweest :’( MAMA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Proto
19 juli 2018, 08:48
Ik krijg het niet binnen.

Polle32
19 juli 2018, 08:58
Sushi is trouwens geen rauwe vis. Sashimi wel. Sushi zijn rijstrolletjes, vaak met zeewier en een vulling van vis, groente of ei.

Tailball
19 juli 2018, 09:04
Eerst gaf ik ‘m het voordeel van de twijfel, maar nu ben ik niet meer zeker of ie ons fijn trollt.

Sir WarCry III
19 juli 2018, 09:06
Sushi is trouwens geen rauwe vis. Sashimi wel. Sushi zijn rijstrolletjes, vaak met zeewier en een vulling van vis, groente of ei.

Zowat 90% van de sushi is wel met rauwe vis he. Weet ge best. :p

Polle32
19 juli 2018, 09:09
90% van de frieten is met mayonaise, maar daarom zijn frieten nog geen mayonaise é :p.

desolation
19 juli 2018, 09:16
wat gij bedoelt met rolletjes zijn overigens maki (daarnaast nog uramaki met de rijst aan de buitenkant en temaki met zeewier er rond in een 'frietzakje')
niet alle sushi is met vis, hetgeen ze allemaal verbindt is de sushi rijst en that's it.
Inarizushi is bv een soort van beignet met sushirijst en eventueel andere ingredienten, is ook sushi maar hebben ze hier zelden
chirashizushi is een decoratief arrangement van alle ingredienten, narezushi is een soort van gevulde vis

hier in het westen vinden we quasi enkel een verbastering van de makizushi. sterker nog, dat is allemaal gebaseerd op een creatie van een Noor want het gebruik van zalm bestond in Japan zelfs niet. De california roll diende om sushi compatibel te maken met ons westers smaakpatroon. In Japan is het verre van ongewoon om sushi te zien met varkensvlees, rund, etc... ipv de klassieke vis.

Musk
19 juli 2018, 10:49
wat gij bedoelt met rolletjes zijn overigens maki (daarnaast nog uramaki met de rijst aan de buitenkant en temaki met zeewier er rond in een 'frietzakje')
niet alle sushi is met vis, hetgeen ze allemaal verbindt is de sushi rijst en that's it.
Inarizushi is bv een soort van beignet met sushirijst en eventueel andere ingredienten, is ook sushi maar hebben ze hier zelden
chirashizushi is een decoratief arrangement van alle ingredienten, narezushi is een soort van gevulde vis

hier in het westen vinden we quasi enkel een verbastering van de makizushi. sterker nog, dat is allemaal gebaseerd op een creatie van een Noor want het gebruik van zalm bestond in Japan zelfs niet. De california roll diende om sushi compatibel te maken met ons westers smaakpatroon. In Japan is het verre van ongewoon om sushi te zien met varkensvlees, rund, etc... ipv de klassieke vis.

Wow een kenner :D

Ik moet zeggen dat ik in Tokio enkel maar sushi/Sashimi met vis tegen ben gekomen.

Het was ook qua kwaliteit amper te vergelijken met wat ik in België al gegeten heb van sushi.

Kan ook zijn omdat het in de vakantiestemming was, maar toch :)

Sir WarCry III
19 juli 2018, 11:26
Ik moet zeggen dat ik in Tokio enkel maar sushi/Sashimi met vis tegen ben gekomen. )

Inari en maki met alleen wat komkommer of natto is toch te vinden in de meeste sushi restaurants. Waarschijnlijk hadden ze dat wel maar hebt ge dat gewoon niet opgemerkt. Inarizushi (https://en.wikipedia.org/wiki/Sushi#Inarizushi) is het beste wat er is trouwens. Mijn schoonouders kregen al schrik dat ik mij was aan het inhouden omdat ik maar inari bleef pakken wat een van de goedkoopste soorten is. :lol:

Wanneer ik in België zit zijn het natuurlijk fritten dat ik moet hebben en geen sushi maar ik ben zo wel eens meegeweest naar zo'n Chinees all-you-can-eat buffet waar ze ook sushi hadden. Iemand van onze groep was grote fan en wou speciaal voor de sushi daar heen maar ik vond het verschrikkelijk. Na één hap hebben ze mij aan die sushi stand niet meer terug gezien.

In Tokio is de sushi nog niet eens zo speciaal lekker trouwens. Ik ben zo eens ne keer tot in Takaoka geweest in Toyama-ken. Man, wat een verschil. Daar heb ik echt de heerlijkste sushi van mijn leven gegeten. :)

Dragonball
19 juli 2018, 11:33
Iedereen bedankt voor de reacties en nuttige info !

Als je al ooit americain gegeten hebt zal dit ook geen probleem zijn.

Heb dat ook nog nooit gegeten.

Voor iemand die voor het eerst sushi eet is eigenlijk zo'n boot delen met iemand wel een goed idee. Ge gaat veel meer dan 8 euro kwijt zijn, maar kan wel alle soorten eens testen en dan weet je ineens wat je wel of niet lekker vindt.

Ik ga dit zeker doen ! thx !

Musk
19 juli 2018, 11:42
Inari en maki met alleen wat komkommer of natto is toch te vinden in de meeste sushi restaurants. Waarschijnlijk hadden ze dat wel maar hebt ge dat gewoon niet opgemerkt. Inarizushi (https://en.wikipedia.org/wiki/Sushi#Inarizushi) is het beste wat er is trouwens. Mijn schoonouders kregen al schrik dat ik mij was aan het inhouden omdat ik maar inari bleef pakken wat een van de goedkoopste soorten is. :lol:

Wanneer ik in België zit zijn het natuurlijk fritten dat ik moet hebben en geen sushi maar ik ben zo wel eens meegeweest naar zo'n Chinees all-you-can-eat buffet waar ze ook sushi hadden. Iemand van onze groep was grote fan en wou speciaal voor de sushi daar heen maar ik vond het verschrikkelijk. Na één hap hebben ze mij aan die sushi stand niet meer terug gezien.

In Tokio is de sushi nog niet eens zo speciaal lekker trouwens. Ik ben zo eens ne keer tot in Takaoka geweest in Toyama-ken. Man, wat een verschil. Daar heb ik echt de heerlijkste sushi van mijn leven gegeten. :)

Ik doelde ook op de 'sushi' met vlees, uiteraard komkommer/natto ook gegeten :)

Wel ja, ofwel had ik toevallig een goeie zaak gevonden, ofwel ben ik nog niks gewend op dat gebied ;)

Sir WarCry III
19 juli 2018, 11:44
Ah, die sushi met vlees hebt ge idd niet in de "gewone" sushi restaurants. Dat is een ander gerecht waarvoor ge naar een ander restaurant moet. Hier en daar kan er natuurlijk wel eens eentje tussen zitten in een gewoon sushi restaurant maar da's zeldzaam.

Preske
19 juli 2018, 17:12
Hey, ik ga voor de eerste keer sushi eten en ken er niks van.

Is sushi echt rauw vis ? Dat vergroot toch de kans op bacteriën of wormen ? Ik zou graag geen eitjes van wormen willen binnenscheppen... Iemand die dit al heeft voorgehad ?

Enige tips wat ik zou uitproberen qua "menu" ? Liefst niet te duur, max 8 euro. (Ik ken de prijzen ook niet)

Alvast bedankt !

probeer eens die van de aldi, die zijn best wel lekker. Delhaize heeft ze ook, maar niet elke delhaize heeft ze heb ik willen merken. Die van Okay en Colruyt zou ik gewoon laten liggen.

Maki (de ronde met zeewier) Zalm, komkommer, surimi (krab), zijn misschien het makkelijkste om te proberen. Voor de Sushi (die rijst-bolletjes met een topping op) zou ik ook weer zalm, garnaal, surimi en gebakken tofu aanraden. Ge hebt er ook met omelet, maar daar ben ik persoonlijk minder fan van. Als ge iets specialer wilt, ik eet graag California rolls met zalm, advocado, philadelphia en ipv gerold in zeewier zijn ze gerold in sesamzaadjes.

Als ge het u echt en techtig niet wilt riskeren van vis, er zijn vegetarische en zelfs veganistische varianten genoeg. (afhankelijk van waar ge woont)

witten
19 juli 2018, 17:52
Mijn baas heeft zo een haringworm opgelopen. (was wel in buitenland)
paar meterjes darm eruit gehaald en hij is weer als vanouds. :puke:

normaal gezien vriezen ze de vis eerst een etmaal. Dan heb je weinig kans op haringworm.

smakelijk trouwens :D

Myllan
19 juli 2018, 18:17
Ik vind sushi echt zo'n vreselijk, kleverige, rauwe stinkzooi. :x
Oooh hell to the no dat ik dat doorgeslikt krijg puur omdat ik het nergens naar smaken vind plus het is ook nog eens rauw als in het leeft nog en aangeraakt door teveel vingers vooraleer ik het op mijn bord krijg. Uhuh nope néé

desolation
19 juli 2018, 19:23
Wow een kenner :D

Ik moet zeggen dat ik in Tokio enkel maar sushi/Sashimi met vis tegen ben gekomen.

Het was ook qua kwaliteit amper te vergelijken met wat ik in België al gegeten heb van sushi.

Kan ook zijn omdat het in de vakantiestemming was, maar toch :)

fun fact: ik lust geen vis ;)

Avondland
19 juli 2018, 20:09
Als je geen vis-sushi wil heb je vegetarische alternatieven. Die verse van de Carrefour zijn best lekker. De beste heb ik in Tokio gegeten op de Tsukiji fish market (nog in 2015, nu is die verhuisd). De sushi met vette tonijn was ongelofelijk lekker.

Lefky
20 juli 2018, 07:58
Mocht ge soms naar Auchan gaan, SUPER lekker en voor uw ogen klaar gemaakt

Musk
20 juli 2018, 09:20
fun fact: ik lust geen vis ;)

Getrouwd met een Japanse ofzo?

Satkan
20 juli 2018, 09:48
Ik heb zowel hier als in Japan al voldoende sushi gegeten, en ik leef nog.
Moest het nu gaan over rijst en rauwe kip,... maar anders is het toch van een vlieg een olifant maken hoor!
Leef een beetje, Dragonball!

HelpYouFall
20 juli 2018, 10:00
Ik ken niks van sushi. Ik weet gewoon dat het de helft van de keren 'meh' is en soms heel goed.
Zelf maken is nog wel plezant!

Lexx
20 juli 2018, 10:59
Begin anders eens bij zo'n japans/chinees all you can eat wokrestaurant. Daar hebben ze meestal toch ook altijd sushi liggen?
Wel niet zo uitgebreid en zeker niet zo goed als een sushi restaurant, maar dan kunt ge het tenminste gewoon eens proberen.. en als het niets is, steekt ge uzelf gewoon vol met al de rest dat daar ligt :lol:

Tomski
20 juli 2018, 12:02
Hier in Vilvoorde zit een goeie... en ni duur.

en ik leef nog!

12,50 voor 24 stuks (combo maki/sushi/sashimi)

Tomski
20 juli 2018, 12:04
Als je geen vis-sushi wil heb je vegetarische alternatieven. Die verse van de Carrefour zijn best lekker. De beste heb ik in Tokio gegeten op de Tsukiji fish market (nog in 2015, nu is die verhuisd). De sushi met vette tonijn was ongelofelijk lekker.

:p

http://www.niconarsinferno.be/strips/2017-05-08.jpg

Proto
20 juli 2018, 14:25
Mooie borsten wel.

Muscleduck
20 juli 2018, 15:05

De neckbeard maakt het af :lol:

da_flux
20 juli 2018, 20:45
Als je geen vis-sushi wil heb je vegetarische alternatieven. Die verse van de Carrefour zijn best lekker. De beste heb ik in Tokio gegeten op de Tsukiji fish market (nog in 2015, nu is die verhuisd). De sushi met vette tonijn was ongelofelijk lekker.De sushi van de Carrefour hier bij ons is echt lekker en vers gemaakt. Tegen de sluiting van de winkel zijn die telkens uitverkocht zo populair is die hier.

Avondland
21 juli 2018, 09:45

:niceone:

Wellicht hielp de genius loci van Japan me inderdaad wel om de Tsukiji-ervaring als de beste te beschouwen. De grootste verrassing was echter de verse sushi van frituur Toothpick op de Paardenmarkt in Antwerpen. Een frietchinees die zowaar verse en lekkere sushi aanbood. 10 euro voor een schaaltje waar je echt genoeg mee hebt. Geen idee of die dat nu nog altijd doet.