PDA

Volledige versie bekijken : Max en min leeftijd relatie

JanDeWitte
12 juli 2018, 23:26
Dag iedereen,

Het is al jaren geleden voor mij dat ik hier nog op ben geweest.
Nu mijn vraag is. Wat is jullie leeftijd en wat is de minimum en maximum leeftijd waar je een relatie mee wilt?
Ik zal anders als eerste beginnen. Ik ben 22 en minimum zou ik 18 willen en maximum 24. Ik weet van velen van kennissen dat ze ook met minderjarigen waren geweest (16-17).

Kenneke10
13 juli 2018, 00:30
Dag iedereen,

Het is al jaren geleden voor mij dat ik hier nog op ben geweest.
Nu mijn vraag is. Wat is jullie leeftijd en wat is de minimum en maximum leeftijd waar je een relatie mee wilt?
Ik zal anders als eerste beginnen. Ik ben 22 en minimum zou ik 18 willen en maximum 24. Ik weet van velen van kennissen dat ze ook met minderjarigen waren geweest (16-17).

Als jezelf 22 bent lijkt mij 18 - 24 wel goed, naar hoe ouder je gaat worden zal dat verschil wel hoger liggen vb een 27jarige met een 33 jarige lijkt niet zo raar allee je snapt wel wat ik bedoel. ik en mijn vrouw zijn exact dezelfde leeftijd.

Ascari
13 juli 2018, 01:03
Ik vind dat dat weinig uitmaakt, eerlijk gezegd, zeker op de dag van vandaag. Zolang je elkaar graag ziet, maakt het mij niet echt uit. Ik ben 28 en mijn vriendin is 40, elkaar leren kennen op onze vorige job. We zijn al 5 jaar samen.

Put_met_keren
13 juli 2018, 01:27
Ik ben 29, 30 worden in november (the horror [emoji30])
Mijn minimumleeftijd is 28. Maximum weet ik niet goed, 35 misschien? Al lijkt me dat wel al oud. Ik voel me nog ‘jong’, ik hoor ook regelmatig dat ik er jonger uitzie.
Gisteren deelgenomen aan een speeddate, de leeftijd was daar 28-37. Daar was bv een man van 36 en die had 2 kinderen waarvan 1 van 11. Daar zie ik me dus écht niet aan beginnen.
Bij voorkeur iemand van m’n eigen leeftijd denk ik dus én nog kinderloos.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JanDeWitte
13 juli 2018, 01:34
Ik vind dat dat weinig uitmaakt, eerlijk gezegd, zeker op de dag van vandaag. Zolang je elkaar graag ziet, maakt het mij niet echt uit. Ik ben 28 en mijn vriendin is 40, elkaar leren kennen op onze vorige job. We zijn al 5 jaar samen.

Ja maar wat vind je van 16jarig meid met een 22 jarige dude? Daar is wel veel discussies over en tverschilt ook voor iedereen.

Ascari
13 juli 2018, 01:40
Ja maar wat vind je van 16jarig meid met een 22 jarige dude? Daar is wel veel discussies over en tverschilt ook voor iedereen.

Dat gebeurt inderdaad ook, vaker dan je denkt.
Kameraad van mij was toen 20j en zijn vriendin toen was ook 16j. Zolang ze gelukkig zijn, zeker?
Echt een mening heb ik er niet over. Binnen een paar jaar is dat meiske toch 18j.

Mulan
13 juli 2018, 06:16
Rond de minderjarigheid vind ik 2-3j verschil toch het maximum. Niet alleen omwille van het wettelijke/morele binnen een seksuele relatie, maar ook omwille van de interesses/andere sferen waarin je je begeeft. Iemand die studeert samen met iemand die werkt geeft een groot verschil: verantwoordelijkheid, te besteden budget,.. Iemand die in het secundair zit versus iemand die aan het hoger zit is dan ook weer een gigantisch verschil.

Persoonlijk vind ik in gelijke levensfases zitten veel belangrijker dan die leeftijd. Een dertiger die volop aan zijn carrière timmert zal niet zoveel kans op een lang en gelukkig leven hebben met het eeuwige feestbeest.
Diegene die een gezin super belangrijk vindt zal veel frustraties hebben als die iemand treft die een avonturier is die een paar keer per jaar de rugzak pakt om er weken/maanden op uit te trekken.

Zelf niets met oudere partners, spreekt me totaal niet aan. Online mijn man leren kennen, mijn filter stond op +1j en - 3j, ook kinderloos want de complexiteit van pluskinderen etc zag ik totaal niet zitten!
Op 33j mijn 32-jarige man leren kennen ;) ik ken een koppel dat 20j scheelt, geweldig koppel dat tegen veel vooroordelen moest vechten (zij scheelde maar enkele jaren met zijn kinderen) en nu zijn ze in de 40 en in de 60. Valt veel minder op dan een twintiger met een veertiger natuurlijk....

straight_six
13 juli 2018, 06:30
Ik was ook 20 en mijn (ondertussen) vrouw 16.

14 jaar samen en 2 kinderen dusja..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Proto
13 juli 2018, 08:37
Als ge er allebei maar gelukkig mee bent (en het wordt niet té illegaal) kan het allemaal voor mij. Vroeger toen ik 17 was, had ik een vriendin van 14 en dat was voor iedereen precies een ramp. Nu ben ik 31 en mijn vriendin is 27 en da's de normaalste zaak van de wereld.

HUSKE
13 juli 2018, 09:14
Als ge er allebei maar gelukkig mee bent (en het wordt niet té illegaal) kan het allemaal voor mij. Vroeger toen ik 17 was, had ik een vriendin van 14 en dat was voor iedereen precies een ramp. Nu ben ik 31 en mijn vriendin is 27 en da's de normaalste zaak van de wereld.

Ik was vroeger 18 en mijn vriendinnetje 13 (bijna 14). Ik was nog vrij jeugdig, zij wat jaren vooruit. Nooit geen probleem geweest al is dit wel rondje marginaliteit af.
Mijn ex waar ik 15 jaar mee samen ben geweest was 16, ik 20. Hebben samen een zoontje gekregen toen ik 31 was, daarna is het hard bergaf gegaan en zijn we uiteindelijk gescheiden (na nog een huis gebouwd te hebben enzo...).
Laatste vriendin was 10 jaar jonger als ik.

Tefal
13 juli 2018, 09:29
Dit hangt eerder van de persoon dan van de leeftijd af. Ik ken 30-35 jarigen die zich gedragen als 50-jarigen en ook die zich gedragen als 18jarigen.

Voor mij (m, mid 30): -5j + 2j

Micheal
13 juli 2018, 09:33
Wij verschillen 4 jaar, ik ben 29 zij word 33...
Op zich weinig problemen doordat we al niet meer bij de jongeren horen, maar als we 16-20 zouden zijn zag ik toch een probleem in interesses etc..

puni
13 juli 2018, 10:07
De gouden regel is delen door twee, vermeerderd met zeven!

Satkan
13 juli 2018, 10:20
Leeftijd speelt niet zozeer een rol. Binne 3 dagen ben ik 26, en in mijn vriendengroep zitten zowel mensen van 20 als van 30. De mentaliteit van de éne 18/19/20 jarige is die van de andere niet, maar over het algemeen hebben die mensen wat te weinig levenservaring om daar een relatie uit te zien komen. (Als er een klik is, ga ik die meestal bewust negeren.)

Maar leeftijd is maar een getal, het zijn de andere dingen die er echt toe doen. :)
Mijn zus is met iemand samen van 1993, terwijl de zelf van 1999 is. Die hebben ook een goede relatie. (zij was 17, hij 23)
Mijn andere zus was op haar 21 samen met iemand die 31 was. Dat heeft ook een tijdje goed gelopen. :)
Iemand uit mijn oude band was samen met iemand van in de 40, toen hij zelf 23 was. Die zijn ook een jaartje samen geweest.

Maar wat voorbeelden uit mijn directe omgeving.

Scifo
13 juli 2018, 10:25
De gouden regel is delen door twee, vermeerderd met zeven!Dit dus als min. leeftijd [emoji14]

AreVee
13 juli 2018, 10:34
Zolang iemand wat ouder is kan t mij niet schelen dat er 30 jaar tussen zit.

Maar iemand van 18 hoeft voor mij zeker niet jonger dan 15-16 te gaan. Iemand van 25 hoeft voor mij ook zéker niet jonger dan 16 te gaan (en liefst nog wat ouder zelfs).

Samen zijn met iemand van 13-14 kan voor mij enkel indien je zelf hoogstens 15-16 bent.

En ik snap persoonlijk ook niet waarom je als 20+ kerel (of vrouw maar dat lijkt mij al helemaal zelden voor te komen) een serieuze relatie zou willen met iemand van begin middelbare school, dat kan allemaal dan nog zijn dat uw lief ver staat voor de leeftijd die hij/zij heeft en jij nog relatief "jong" bent maar zelfs dan... . Ik zou het mij momenteel toch écht niet kunnen voorstellen om met iemand van 13 (of zelfs 16) samen te zijn... . Dat zou na anderhalve dag volledig fout aflopen denk ik :p .

JanDeWitte
13 juli 2018, 11:35
Zolang iemand wat ouder is kan t mij niet schelen dat er 30 jaar tussen zit.

Maar iemand van 18 hoeft voor mij zeker niet jonger dan 15-16 te gaan. Iemand van 25 hoeft voor mij ook zéker niet jonger dan 16 te gaan (en liefst nog wat ouder zelfs).

Samen zijn met iemand van 13-14 kan voor mij enkel indien je zelf hoogstens 15-16 bent.

En ik snap persoonlijk ook niet waarom je als 20+ kerel (of vrouw maar dat lijkt mij al helemaal zelden voor te komen) een serieuze relatie zou willen met iemand van begin middelbare school, dat kan allemaal dan nog zijn dat uw lief ver staat voor de leeftijd die hij/zij heeft en jij nog relatief "jong" bent maar zelfs dan... . Ik zou het mij momenteel toch écht niet kunnen voorstellen om met iemand van 13 (of zelfs 16) samen te zijn... . Dat zou na anderhalve dag volledig fout aflopen denk ik :p .

Ik zou het ook niet direct kunnen. Ik ben 22 jaar. Maar als ik echt een leuk meisje zie van 16 en we hebben direct een klik op de eerste keer en het past dan zou ik nog overwegen misschien. Ook natuurlijk hangt het af hoe ze zich gedraagt. Als ze ouder gedraagt en ouder lijkt is het voor mij geen probleem denk ik.

Lefky
13 juli 2018, 12:41
Zelf binnen een paar maanden 26 worden
Ik zou zeggen -2j en +5j
Heb al iemand gehad die 2 jaar jonger was en naar mijn mening echt niet matuur genoeg (maar zo zijn ze natuurlijk allemaal niet) en heb al iemand gehad die 6 jaar ouder was. Ik was toen zelfs maar 19 en zij 26.
Daar is het zelfs niet fout gelopen door het leeftijdsverschil want ik vond dat bijzonder goed gaan op 1 losstaand punt na.
Helaas is het als man niet zo makkelijk om iemand te vinden die dan een klein beetje ouder is (of dat is toch mijn ervaring).

Het hangt gewoon allemaal van je eigen karakter en levenservaring af en die van de andere persoon.
Iemand die al wat gezien en meegemaakt heeft gaat bv wat ouder verkiezen denk ik.

glashelder
13 juli 2018, 22:20
Het maakt mij niet zo heel veel uit. Ik denk dat ik eerder een minimumleeftijd dan een maximumleeftijd heb. Onder de 25 voelt echt als superjong aan voor mij (één van mijn speelpartners is 25 en ik noem hem jochie, haha). Ik ben net 33 geworden trouwens. Ouder... Dat is vager. Ik zou geen bejaarde meer willen omdat ik daar helemaal obsessief over doe dat die elk moment kan doodvallen :lol: Maar ergens in de 40, misschien begin de 50... Zou nog wel lukken, denk ik.

Mijn lieven zijn trouwens altijd rond mijn leeftijd geweest (huidige is twee jaar jonger). Grootste verschil was dus met mijn ex, Mark, die was 34 jaar ouder dan ik. Dat wil ik dus niet meer ;)

rscaboy
13 juli 2018, 23:03
zelf ben ik 32, minimum is 23, max 35 ofzo. Ik denk dat ik eerder voor een stuk jonger zou gaan. Bij iemand die ouder is zijn kinderen in de toekomst niet evident en op dit ogenblik ben ik er niet klaar voor.

Muscleduck
13 juli 2018, 23:32
Ik ben 32, minimum is afgestudeerd, de leeftijd speelt mij daarin niet zo veel rol. 25 +/- misschien? Maximum... geen idee, 40?

Grootste verschil was dus met mijn ex, Mark, die was 34 jaar ouder dan ik. Dat wil ik dus niet meer ;)

Waar is den tijd met uw rare verhalen :lol:

ManhunteR
14 juli 2018, 01:22
Ik dacht gouden regel = 3\4 + 1 , en vanaf meerderjarig telt deze niet meer [emoji4]

Dit gezegd zijnde : ik ben 34, en mijn vrouw 46. Al 9 jaar gelukkig getrouwd en samen 1 zoontje, dan nog 2 kinderen aan haar kant.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Carrion
14 juli 2018, 08:46

Is dat dan ooit opgehouden? :unsure:

Sarcastr0
14 juli 2018, 09:18
X/2+7

MrKend54l
14 juli 2018, 11:16
Ge moet in een zo groot mogelijk put vissen.
18 tot 65 is voor mij echt wel the sweet spot!

glashelder
14 juli 2018, 17:35
Die zijn er nog steeds (en het wordt ook steeds vreemder :ironic:), maar die worden nu vooral gedeeld op de Discord van 9lives. Toch iets vluchtiger :p

Sovereign
14 juli 2018, 19:43
Momenteel iets casuals, vooral fysiek dan, met een meiske dat volgende maand 19 wordt. Zelf 25, zie er geen probleem in ook al wordt dat na een tijd serieuzer. Eenmaal de klik aanwezig is, overbrug je dat leeftijdsverschil wel.

Leeftijd is veel minder belangrijk dan passende karakters of interesses.

Muscleduck
14 juli 2018, 20:43
Die zijn er nog steeds (en het wordt ook steeds vreemder :ironic:), maar die worden nu vooral gedeeld op de Discord van 9lives. Toch iets vluchtiger :p

Ik bedoelde uw Marc verhalen/frustraties vooral

Preske
14 juli 2018, 21:13
Dit dus als min. leeftijd [emoji14]

beide kanten hé

Svartálfar
14 juli 2018, 22:21
Ik dacht gouden regel = 3\4 + 1 , en vanaf meerderjarig telt deze niet meer [emoji4]

Dit gezegd zijnde : ik ben 34, en mijn vrouw 46. Al 9 jaar gelukkig getrouwd en samen 1 zoontje, dan nog 2 kinderen aan haar kant.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

Manhunter more like Milfhunter amirite.

ontopic min 20 max 35

van het moment dat ik zelf 20+ was vond ik het sowieso raar dat leeftijdsgenoten het gingen zoeken bij -18jarige, altijd een beetje met een scheef oog bekeken.

wiseguy444
15 juli 2018, 08:39
Grootste verschil was dus met mijn ex, Mark, die was 34 jaar ouder dan ik. Dat wil ik dus niet meer ;)

Leeft den Benidorm bastard nog? :crazy:

Googke
15 juli 2018, 16:39
M'n vriendin is 18, ik 24. Is dus 6 jaar.

Op het moment van ontmoeting was ze 17 en ik vond het wat jong. Maar naarmate het gewoon klinkt en ook dat ze volwassener overkwam, dan maakt het minder uit. Was ik pakweg 20 en zij 14, dan is het wat anders uiteraard.

BraveHeart
15 juli 2018, 16:51
Op echte liefde, staat geen leeftijd, hou het wel legaal.

Voor de rest zou ik niet zo echt, zorgen maken. Komt wel goed.

JanDeWitte
15 juli 2018, 22:43
Op echte liefde, staat geen leeftijd, hou het wel legaal.

Voor de rest zou ik niet zo echt, zorgen maken. Komt wel goed.

Met “hou het wel legaal” bedoel je vanaf 16?

glashelder
16 juli 2018, 15:38
Ik bedoelde uw Marc verhalen/frustraties vooral ������
Oh, haha. Mja, die heb ik idd niet meer. Onlangs wel nog met een fwb naar de erotische sauna geweest waar ik Mark had leren kennen, had toch beetje schrik (of hoop :ironic:) dat ik 'm daar zou tegenkomen.

Leeft den Benidorm bastard nog? :crazy:
Geen idee. Af en toe check ik de FB van zijn dochter of kleinzonen om te kijken of er geen overlijdensbericht staat. Tot nu toe nog niets gezien :p

Boudewijn
16 juli 2018, 16:41
De gouden regel is delen door twee, vermeerderd met zeven!

Jep de regel!

Bauhaus
23 juli 2018, 18:00
Moest ik terug jong zijn:

12j - 16j

Daarna heeft het leven toch geen zin meer.

(of beter gezegd de leeftijd voor sex-vriendschap en niet een voorwaardelijke 'serieuze' relatie)

Sarcastr0
23 juli 2018, 22:52

12j - 16j

Timetraveling Jonas?

Bauhaus
24 juli 2018, 01:23
Timetraveling Jonas?

Ah, wishful thinking...

Satkan
24 juli 2018, 09:40

12j - 16j

(of beter gezegd de leeftijd voor sex-vriendschap en niet een voorwaardelijke 'serieuze' relatie)

Oei oei, doe ik dan iets verkeerd als ik onvoorwaardelijke sex-vriendschappen heb, 26 zijnde?

Ik zie wel mensen rond mij die gefrustreerd zijn met het feit dat ze niet "zot" hebben gedaan rond die leeftijd. Die doen een beetje alsof hun leven gedaan is.

Bauhaus
24 juli 2018, 13:29
Oei oei, doe ik dan iets verkeerd als ik onvoorwaardelijke sex-vriendschappen heb, 26 zijnde?
Neen, maar voor mij moest het in de leeftijdscategorie 12-16 geweest zijn, daarna was het te laat.

Ik zie wel mensen rond mij die gefrustreerd zijn met het feit dat ze niet "zot" hebben gedaan rond die leeftijd. Die doen een beetje alsof hun leven gedaan is.
Het heeft niets met 'zot' te maken, maar dat ik op die leeftijd nooit de kans heb gekregen.

Satkan
24 juli 2018, 20:24
Neen, maar voor mij moest het in de leeftijdscategorie 12-16 geweest zijn, daarna was het te laat.

Het heeft niets met 'zot' te maken, maar dat ik op die leeftijd nooit de kans heb gekregen.

Ik snap niet goed waarom het erna te laat was?

Bauhaus
25 juli 2018, 01:15
Mja, dat is nogal persoonlijk. Laten we zeggen dat ik de eerste 16 jaar van mijn leven obsessief smachtte naar die 'sex-vriendschap' om dan later tot de conclusie te komen dat ik het nooit zou kunnen krijgen. De natuur heeft een raar gevoel voor humor.
Als ik zo zie hoe de laatste 20 jaar van mijn leven geevolueerd zijn dan wou ik dat ik mijn pijp uitblies toen ik 16j was, in 1988 in de laatste week van de zomervakantie, dat zou ideaal zijn geweest.

Satkan
25 juli 2018, 10:48
Mja, dat is nogal persoonlijk. Laten we zeggen dat ik de eerste 16 jaar van mijn leven obsessief smachtte naar die 'sex-vriendschap' om dan later tot de conclusie te komen dat ik het nooit zou kunnen krijgen. De natuur heeft een raar gevoel voor humor.
Als ik zo zie hoe de laatste 20 jaar van mijn leven geevolueerd zijn dan wou ik dat ik mijn pijp uitblies toen ik 16j was, in 1988 in de laatste week van de zomervakantie, dat zou ideaal zijn geweest.

Right. Als het om medische redenen is, dan snap ik uw punt.

nixie
25 juli 2018, 15:16
Ze moeten al werken

Carrion
25 juli 2018, 15:33
Ze moeten al werken

Da's ook relatief als ge uw lief in pakweg China of Indonesië gaat zoeken :unsure:

DandyRandy
28 juli 2018, 11:20
Heb al wat levenservaring...in de tijd een relatie gehad die 5 jaar duurde met verschil van 16 jaar (jonger) Was voor beiden mooi en leerrijk.Er zijn voor en nadelen maar die bepaal je zelf.Nooit spijt van gehad !!!