PDA

Volledige versie bekijken : Kwaliteit salons xooon

My Spot
9 juli 2018, 16:43
Iemand ervaring met salons van meubelwinkel Xooon?
Ze hebben een salon dat ons bekoord. Voor ik grote aankopen doe, wil ik eerst zien wat de kwaliteit is, oa via reviews te lezen. Maar op internet vind ik amper iets van reviews.

Thanks

Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 10 Lite met Tapatalk

desolation
9 juli 2018, 17:56
Matig

Wij hebben er 3j geleden een gekocht in imitatieleder, vooral door de prijs. Hij zat niet slecht, maar ook niet wauw. We zijn nu net geen 3j verder en het leder is echt strontversleten.
Nu goed, wat kunt ge anders verwachten als ge maar 1200 EUR geeft aan een hoeksalon, maar ik had toch verwacht dat die een jaar of 5 zou meegaan. Ik had ook verwacht dat hij wat zachter zou zitten met de tijd, maar eveneens dat is het geval niet.
Ik zou er alleszins nooit meer iets van kopen.

Mulan
9 juli 2018, 20:09
Matig

Wij hebben er 3j geleden een gekocht in imitatieleder, vooral door de prijs. Hij zat niet slecht, maar ook niet wauw. We zijn nu net geen 3j verder en het leder is echt strontversleten.
Nu goed, wat kunt ge anders verwachten als ge maar 1200 EUR geeft aan een hoeksalon, maar ik had toch verwacht dat die een jaar of 5 zou meegaan. Ik had ook verwacht dat hij wat zachter zou zitten met de tijd, maar eveneens dat is het geval niet.
Ik zou er alleszins nooit meer iets van kopen.

Hier hetzelfde met een nep lederen zetel uit weba, na 2j scheuren er in bij het minste. Zal vooral aan het materiaal liggen vrees ik...

Sarcastr0
9 juli 2018, 22:45
Koop dan ook geen nep leder

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

desolation
9 juli 2018, 23:21
daar gaat het niet over, het gaat over de kwaliteit en die is matig.
mijn zus heeft een stoffen van xooon en die heeft dezelfde klachten over de zit en houding. Ook is de afmontage niet fantastisch, bij ons hebben de haken nooit perfect in elkaar gepast.

We hebben nu een gekocht van Sofa Kultur, pakken beter maar dat spel was dan ook 3500 EUR ...

MrKend54l
9 juli 2018, 23:28
Zal er vooral vanafhangen wat uw standaarden zijn.
Voor dat geld kan je geen Rolf Benz verwachten.
Maar voor zijn prijs zijn het zeker geen slechte meubelen. Zijn er betere alternatieven voor die prijs? Allicht wel.

ZlM
10 juli 2018, 08:01
Wij hebben een salon van Xooon (stof) en zijn best tevreden. Ja, hij zakt wel al een beetje in op sommige plaatsen maar je betaalt ook geen bedrag waarvoor je de top-top kwaliteit verwacht.
Veel van onze meubelen zijn van Xooon en eigenlijk zijn we overal tevreden over de prijs/kwaliteit en de looks.

Imitatieleer zou ik persoonlijk wel niet kopen, het is ofwel echt ofwel geen leer :)

Proto
10 juli 2018, 08:38
Ik ben ooit los door zo ne zetel door gegaan. En ik ben nu genen dikken.

desolation
10 juli 2018, 13:56
Zal er vooral vanafhangen wat uw standaarden zijn.
Voor dat geld kan je geen Rolf Benz verwachten.
Maar voor zijn prijs zijn het zeker geen slechte meubelen. Zijn er betere alternatieven voor die prijs? Allicht wel.

Rolf Benz is imho vrij duur voor wat ge krijgt hoor. Moesten die nu de helft kosten hadden we dat overwogen, maar 10-12k voor dat kwaliteitsniveau is te zot.

HUSKE
11 juli 2018, 13:55
Rolf Benz is imho vrij duur voor wat ge krijgt hoor. Moesten die nu de helft kosten hadden we dat overwogen, maar 10-12k voor dat kwaliteitsniveau is te zot.

10-12k voor een zetel is sowieso te zot... Ik heb een 2,5 en 3,5 zit (weet het merk niet) en die is ondertussen 12 jaar oud. Is ook nepleder (1400€) maar die begint nu pas te slijten. Zal toch nog een jaar of 3 mee moeten gaan :).

Satkan
11 juli 2018, 14:51
Ik begin me zot te voelen dat ik 450 euro voor een 3zit al veel geld vond. :eek:
In stof, en zit / ligt heel goed. Komt uit Ikea.
En dan lees ik hier over zetels van 10K O.O, mijn meubels kosten samen zo veel nog niet, inclusief electro.

desolation
11 juli 2018, 16:51
Bwa dat hangt af van wat ge verwacht en wilt natuurlijk.
10k+ verwacht ik maatwerk van zeer hoge kwaliteit (Stolz hier in Kortenberg bv). Dat zijn salons die ook makkelijk 20j meegaan met goed onderhoud.

Die dat we nu hebben gekocht is op zich al a la carte (dus vrije keuze van bekleding en vorm) en opgebouwd uit diverse modules, waaronder een speciale hocker en een XL loungechair. Als ge 2 normale 3-zit banken en dan nog een grote 2-zit longchair tegen mekaar zet komt ge ongeveer uit op onze configuratie, dat kost ook bij Ikea al wat meer dan een losse 3-zit :)
Wij wouden vooral een zetel die 100% onze goesting was en voldeed aan de afmetingen die we hadden vooropgesteld. Dan valt quasi alles "budgetvriendelijk" al af.
500 EUR van de totaalprijs is ook een volledige nanocoating van meerdere lagen op de hele zetel, inclusief 5j garantie op vlekken en een gratis reiniging op het einde van de termijn.

We zijn naar zo een Rolf Benz gaan kijken in een outletwinkel en dan zaten die rond de 5-6000 EUR, je merkt wel dat het afwerkingsniveau nog iets hoger ligt dan wat we nu hebben gekocht maar je zat natuurlijk vast aan de maten die er stonden en het waren vaak nogal funky kleurtjes. Komt dan nog is bij dat ik echt een hartinfarct zou krijgen moest er iemand morsen in ne zetel van 10.000EUR en die plekken gaan er niet uit :)

The Prophet
11 juli 2018, 16:56
Koop een obumex zetel. Echt de beste ooit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

sihnon
18 juli 2018, 09:44
Wij hebben ook een zetel van Xooon en bij Verberckmoes besteld.
Ik had toch een paar recencies gelezen op internet en voornamelijk uit Nederland en die waren positief erover.

Wij hebben de Almeda 3 zit en al een paar weken en de zetel zit voor ons zeer goed.
Wij hadden zetels van Ikea hiervoor en vonden die dan weer niet goed zitten.

desolation
19 juli 2018, 09:19
wacht maar tot em een jaar oud is :)

sihnon
19 juli 2018, 23:37
Ik vind de kwaliteit van Xooon tot nu zeer goed en ik vind 1000euro voor een zetel al voldoende.
Dat een zetel 20 jaar moet meegaan moet voor mij niet.

Duur is niet altijd beter

desolation
25 juli 2018, 23:37
duurder is quasi altijd beter. Het kwaliteitsverschil mindert gewoon naarmate de prijs stijgt. Een zetel van 30.000 EUR gaat niet wereldschokkend beter zijn dan een van 10.000 EUR. Maar die van 10.000 EUR is wel merkbaar beter dan een van 4000 EUR. etc...

Ieder zijn meug natuurlijk, maar als je van Ikea komt snap ik wel dat je vooruitgang merkt. Veel meubels bij Ikea zijn behoorlijk duur geworden zonder echt goed te zijn.

Musk
26 juli 2018, 11:16
Kinderen en zetels is ook een ramp. Onze 'dure' zetel van 4K z'n schoon leven is ook voorbij sinds wij ne kleine hebben :(

mac-bc
26 juli 2018, 12:16
Wij hebben recent meubels van Xooon gekocht:
- Volare zetel met longchair in cognac-bruin microleder (is dat het "imitatieleder" waar jullie hier van spreken?) met een accent-kleurtje langs de zijkant en onderkant. 2000 euro (mede door onze customization). Echt leder was jammer genoeg geen optie, anders hadden we dat genomen.
- Ovalen tafel van 1000 euro

Qua looks moet ik alvast zeggen: onovertroffen. Xooon heeft imo sowieso al een jonge, frisse uitstraling en onze keuzes hebben daar nog toe bijgedragen.
Qua kwaliteit voorlopig niets op aan te merken. Maar we hebben ze nog niet lang, dus dat moet de toekomst nog uitwijzen natuurlijk...

FlatSix
26 juli 2018, 13:40
Gebruiksmeubels zou ik nu niet direct kopen in de IKEA, dan denk ik aan zetels en bedden. Vind die Xooon toch ook duur voor wat je krijgt. Heb de mijne bij Maison Du Monde gekocht.

desolation
26 juli 2018, 17:18
Bed van Ikea is anders dik in orde voor de prijs, zeker hun matrassen (niet die van 90EUR he). Dat lag naar ons gevoel even goed als een luxebed van 4000 EUR.

mac-bc
26 juli 2018, 23:37
Vreemd dat je een zetel van Xooon niet goed genoeg lijkt te vinden, maar dan wel tevreden bent met een bed van de Ikea... Terwijl ik eerder meer budget zou steken in mijn bed dan in mijn sofa. Maar goed, elk zijn smaak natuurlijk.

Maar je sprak hier eerder van "imitatieleder" bij uw Xooon-zetel, is dat dan het microleder dat je bedoelt? Want dat was de duurste stof in hun assortiment en ik hoop dus niet dat deze het na 3 jaar al begeeft...

desolation
26 juli 2018, 23:50
om serieus te blijven, wij zijn naar speciaalzaken geweest van "slaapcomfort" en hadden een budget van 4-5000 EUR voor een bed. als dan een matras van Ikea er het beste uitkomt (die was ook wel net geen 700 EUR daar) en hed bedkader kost er ochot 200 EUR dan zie ik niet in waarom ik daar meer geld moet uitgeven? Zo een Tempur bv, da kostte bijna 6000 EUR en dat lag ronduit kut.
Er waren bedden die beter lagen dan dat van Ikea ja, maar dan gingen we richting de 10.000 EUR. Tien duizend euro. Voor een bed. Waar ze even goed van zeggen dat ge om goed te zijn elke 5 tot 10 jaar die matras zou moeten vervangen. Ge weet wel, die matras van over de 6000 EUR.

Bij Xooon is het design mooi, maar ik vind het zitcomfort gewoon slecht. Microleder is ook gewoon imitatieleder maar met een soort van soft feel/weathered look, door er een kunststof haar op te zetten. In de basis is het dezelfde brol als dat op onze Xooon zetel zit. De dikte van het materiaal is ook erg fijn waardoor het totaal niet slijtvast is. Eigenlijk is dat gewoon een gekleurde topcoat boven op kunststof en van zodra die topcoat krassen oid heeft zie je dat meteen. Natuurleder niet, dat is door en door gekleurd en is een soepel materiaal.

sihnon
27 juli 2018, 22:20
Ok, goed dat je een matras hebt van ikea.
Maar dat je dan zegt dat meubels die goedkoop zijn slecht is en dan wel een matras van ikea koopt is ook jezelf tegenspreken dan.

Zitcomfort is ook voor iedereen persoonlijk en vind mijn Xooon zetel goed zitten

desolation
28 juli 2018, 10:01
ik heb niet gezegd dat goedkopere meubels de facto slecht zijn, ik vind xooon wel slecht qua zitcomfort en al helemaal voor de prijs.
ik heb wel gezegd dat iets duurder quasi altijd beter zal zijn, dat was ook hier het geval, maar er is nog altijd een verschil tussen een factor 2 om een veel comfortabelere zetel te kopen en een factor 10 voor een comfortabeler bed te kopen.
Ik ben helemaal teleurgesteld over die Xooon zetel omdat hij na 3 jaar ook echt versleten is, op die zetel die we nu hebben gekocht krijg je al 5 jaar complete garantie inclusief vlekken en scheuren. Dat wil zeggen dat zelfs als hij het dubbel heeft gekost, als die 6j mee gaat kost die per jaar evenveel als de huidige. Met een matras is dat niet het geval he, of die nu 1000 EUR kost of 8000 EUR kost, ze raden overal aan te vervangen na
maximum 10 jaar.

Ikea heeft een paar goede zaken, waaronder hun Pax Kasten. Ze hebben ook hopen bagger, het is gewoon werk om het kaf van het koren te scheiden daar.

mac-bc
29 juli 2018, 00:39
om serieus te blijven, wij zijn naar speciaalzaken geweest van "slaapcomfort" en hadden een budget van 4-5000 EUR voor een bed. als dan een matras van Ikea er het beste uitkomt (die was ook wel net geen 700 EUR daar) en hed bedkader kost er ochot 200 EUR dan zie ik niet in waarom ik daar meer geld moet uitgeven? Zo een Tempur bv, da kostte bijna 6000 EUR en dat lag ronduit kut.
Er waren bedden die beter lagen dan dat van Ikea ja, maar dan gingen we richting de 10.000 EUR. Tien duizend euro. Voor een bed. Waar ze even goed van zeggen dat ge om goed te zijn elke 5 tot 10 jaar die matras zou moeten vervangen. Ge weet wel, die matras van over de 6000 EUR.

Is maar te zien wat je bedoelt met "de matras van Ikea kwam er als beste uit".

Als ik 10 minuten in een hangmat lig, dan vind ik dat ook fantastisch liggen. Maar geen haar op mijn hoofd die denkt dat in een hangmat slapen gedurende een periode van 10 jaar ook goed zou zijn voor mijn rug bijvoorbeeld.

Wij hebben nu een keiharde matras waarbij je op het eerste zicht niet meteen een wauw-gevoel zal krijgen, maar ze ligt echt fantastisch en nog nooit last gehad van mijn rug.

Bij Xooon is het design mooi, maar ik vind het zitcomfort gewoon slecht. Microleder is ook gewoon imitatieleder maar met een soort van soft feel/weathered look, door er een kunststof haar op te zetten. In de basis is het dezelfde brol als dat op onze Xooon zetel zit. De dikte van het materiaal is ook erg fijn waardoor het totaal niet slijtvast is. Eigenlijk is dat gewoon een gekleurde topcoat boven op kunststof en van zodra die topcoat krassen oid heeft zie je dat meteen. Natuurleder niet, dat is door en door gekleurd en is een soepel materiaal.

Mij hebben ze wijsgemaakt dat dat microleder in essentie 70% echt leder is (weliswaar samengeperst uit verschillende restjes lederlappen), met een microvezel beschermlaagje er bovenop. Dat écht leder nog altijd beter is, daar twijfel ik overigens niet aan.

HUSKE
30 juli 2018, 08:02
Is maar te zien wat je bedoelt met "de matras van Ikea kwam er als beste uit".

Als ik 10 minuten in een hangmat lig, dan vind ik dat ook fantastisch liggen. Maar geen haar op mijn hoofd die denkt dat in een hangmat slapen gedurende een periode van 10 jaar ook goed zou zijn voor mijn rug bijvoorbeeld.

Wij hebben nu een keiharde matras waarbij je op het eerste zicht niet meteen een wauw-gevoel zal krijgen, maar ze ligt echt fantastisch en nog nooit last gehad van mijn rug.

Ik heb ook een vrij harde matras, waarbij mijn vriendin vond dat deze veel te hard was (zij heeft een superzachte) totdat ze was blijven slapen. Een matras testen in de winkel is een dikke farce, ge moet daar al wat opliggen (best gewoon slapen) om daar iets zinnigs over te kunnen vertellen.
Heb trouwens een 'gewone' vaste nep lederen boxspring (220x180) van 2500€ met 2 aparte boxen, 2 aparte dikke matrassen en 1 dunne matras erover, merk weet ik al nietmeer. Maar die ligt echt goed.
Met mijn ex hadden we een handgemaakt stalen bed met dure matras, maar dat heeft ze meegenomen :(.

JPV
30 juli 2018, 11:11
=> Een bed (= het meubel), kan je overal kopen, dat heeft gewoon met smaak te maken (design). Ik ken nauwelijks bedden die niet stevig (kwalitatief) genoeg zijn.
=> Een lattenbodem: idem. Ooit een deftig onderzoek gelezen dat alle speciallekes (schotelbodem, ...) nauwelijks verschil maken
=> Het is de matras die het hem doet. Het prijsverschil daar zit hem meestal in de kwaliteit van de mousse/veren en in de productieaantallen. Ja, een ikea-matras van 400 euro zal vaak beter zijn dan een auping van 400 euro. En een auping van 1000 euro zal beter zijn dan een auping van 400 euro. Een Tempur (voor wie dat kan verdragen) van 1000 euro zal dan weer beter zijn dan een Ikea-matras van 400 euro.

Verder is het qua matrassen zoals zo vaak: over smaak valt niet te twisten.