PDA

Volledige versie bekijken : Goede fitnesscentra regio Gent + waar kopen incline bench etc.. voor thuis

TomDG
30 juni 2018, 00:45
Is al poos geleden dat ik nog gewichten gelift heb, dus wou eens vragen of iemand soms deftige clubs kent regio Gent of omstreken waar ze voldoende apparatuur staan hebben voor weerstandstraining, vooral dan voor borstspieren. Als er bepaalde clubs te mijden zijn laat ook gerust weten. Las iets over Basic Fit Watersportbaan maar ken anders geen clubs. Mijn oude club bestaat niet meer, vandaar mijn vraag.

Daarnaast zat ik ook te denken van misschien gewoon thuis mijn workout te doen en vroeg mij af iemand goede winkel regio Gent of omstreken kan aanbevelen waar je goede apparatuur kan kopen. (Incline) bench press met bar- of dumbbells is iets wat ik vroeger nog gedaan heb.

Als laatste, met welke gewichten (kg) dumbbels trainen jullie en hoe bouw je kg op na lange periode inactiviteit. Alvast bedankt voor alle goede feedback.

Satkan
30 juni 2018, 12:18
Is al poos geleden dat ik nog gewichten gelift heb, dus wou eens vragen of iemand soms deftige clubs kent regio Gent of omstreken waar ze voldoende apparatuur staan hebben voor weerstandstraining, vooral dan voor borstspieren. Als er bepaalde clubs te mijden zijn laat ook gerust weten. Las iets over Basic Fit Watersportbaan maar ken anders geen clubs. Mijn oude club bestaat niet meer, vandaar mijn vraag.

Daarnaast zat ik ook te denken van misschien gewoon thuis mijn workout te doen en vroeg mij af iemand goede winkel regio Gent of omstreken kan aanbevelen waar je goede apparatuur kan kopen. (Incline) bench press met bar- of dumbbells is iets wat ik vroeger nog gedaan heb.

Als laatste, met welke gewichten (kg) dumbbels trainen jullie en hoe bouw je kg op na lange periode inactiviteit. Alvast bedankt voor alle goede feedback.

Ik trainde vroeger bij een fitness in Belsele, die vrij duur was, om zo minder mensen aan te trekken. (Dus als je een halve fitness voor jou alleen wilt, is zo'n concept the place to be.) Ik hoor van veel vrienden dat Basic Fit totaal anders is, druk, mensen zitten ongeduldig te staren tot je op een machine klaar bent, je gerief in de gaten moeten houden of ze stelen het,... etc.

Uiteindelijk heb ik zelf een bankje gekocht bij decathlon, en da's eigenlijk best goed gerief. Ik heb ook een paar halters gekocht daar. En op zich train ik dezelfde zaken die ik bij de fitness ook deed. Sinds ik het thuis doe, doe ik wel meer zaken zonder gewichten, gewoon push ups, sit-ups, jumping jacks, the usual.

Na een lange periode van inactiviteit, pak ik steeds een gewicht van 25% minder dan het max dat ik ervoor aan kon. Dan naar gevoel omhoog schroeven.

TomDG
30 juni 2018, 12:35
Ik trainde vroeger bij een fitness in Belsele, die vrij duur was, om zo minder mensen aan te trekken. (Dus als je een halve fitness voor jou alleen wilt, is zo'n concept the place to be.) Ik hoor van veel vrienden dat Basic Fit totaal anders is, druk, mensen zitten ongeduldig te staren tot je op een machine klaar bent, je gerief in de gaten moeten houden of ze stelen het,... etc.
Die club in Belsele, welke was dat en vooral hoeveel kostte het daar? Heb geen idee van wat duur en goedkoop is bij dat soort clubs. Is dat overigens steeds tarief per maand voor minstens een jaar?

Wat die basic fit betreft, was dat die aan Watersportbaan te Gent. Ik zie in je info links dat je ook van O-Vlaanderen bent. Mss verschilt dat van locatie tot locatie.

Bimmer
30 juni 2018, 14:15

Uiteindelijk heb ik zelf een bankje gekocht bij decathlon, en da's eigenlijk best goed gerief. Ik heb ook een paar halters gekocht daar. En op zich train ik dezelfde zaken die ik bij de fitness ook deed. Sinds ik het thuis doe, doe ik wel meer zaken zonder gewichten, gewoon push ups, sit-ups, jumping jacks, the usual.

Na een lange periode van inactiviteit, pak ik steeds een gewicht van 25% minder dan het max dat ik ervoor aan kon. Dan naar gevoel omhoog schroeven.

Hetzelfde hier eigenlijk.

Eerst trainde ik voor verschillende jaren in de fitness hier in de geburen. Maar op de duur begon ik me ook wat te ergeren aan het lang wachten op toestellen (veel mensen komen daar precies om te babbelen en nemen zo voor een heel lange periode een toestel of bench in beslag). Nadien ik met shiften ging werken, was dat uiteraard wel een heel pak minder, maar ik moest toch zo'n 15 min heen rijden, dus is al gauw 30 minuten in totaal. In de zomer loste ik dat op door met de fiets naar daar te gaan en mijn cardio via de fiets te doen, bespaarde ik wat tijd mee.

Nadien ook bij de decathlon een bench gaan kopen en losse gewichten. Toestellen deed ik nog amper op de fitness, was die wat beu en deed praktisch losse gewichten of lichaamsgewicht. Ik doe nu toch al een paar jaar met het gerief van de decathlon en doet hun job goed.

Als ik een lange tijd inactief ben, dan doe ik veel op gevoel. Eerst training zeer licht gewicht pakken en zo aanvoelen wat het zegt. Is zeer frustrerend :D, omdat je meer gewend bent, maar ik probeer het wel goed aan te houden. Ik beslis dan pas de volgende training of ik mijn gewichten verhoogt, als je dat tijdens die training al beslist, dan pak je al sneller meer gewicht (je hebt goesting en u spieren zijn uitgerust).

Satkan
30 juni 2018, 15:29
Die club in Belsele, welke was dat en vooral hoeveel kostte het daar? Heb geen idee van wat duur en goedkoop is bij dat soort clubs. Is dat overigens steeds tarief per maand voor minstens een jaar?

Wat die basic fit betreft, was dat die aan Watersportbaan te Gent. Ik zie in je info links dat je ook van O-Vlaanderen bent. Mss verschilt dat van locatie tot locatie.

Ik verhuis gemiddeld elke 1.5 jaar, dus Oost-vlaanderen is het makkelijkst om in te vullen. Ja, die aan de watersportbaan. Ik ben ook naar een fitness geweest op de rooigemlaan (jim's fitness), was wat te vergelijken met basic fit, voor zover ik het mij nog kan herinneren.

Die in Belsele is De Kracht. Toffe mensen die dat open houden ook. Als je een jaar neemt zal het daar 45 euro per maand zijn, maand per maand eerder 55 euro. Je kan wel élke keer iemand reserveren om je mee te begeleiden als je het op voorhand aanvraagt.

Eerst training zeer licht gewicht pakken en zo aanvoelen wat het zegt. Is zeer frustrerend :D, omdat je meer gewend bent, maar ik probeer het wel goed aan te houden. Ik beslis dan pas de volgende training of ik mijn gewichten verhoogt, als je dat tijdens die training al beslist, dan pak je al sneller meer gewicht (je hebt goesting en u spieren zijn uitgerust).

Ik merk trouwens dat het gewicht geen probleem is voor mijn spieren, maar eerder voor mijn schouders en ellebogen nadat ik te lang stil heb gezeten.
Nu ja, die zien bij mij wel wat meer af door de hoge snelheden waarmee ik op drums speel.

En zoals je zegt, als je vooral bench doet, dat is het dat half uurtje niet waard. :P

TomDG
30 juni 2018, 18:09
Welke gewicht kg gebruiken jullie bij elke dumbbell om borstspieren op te bouwen. Qua gewicht, waar begin je en tot hoeveel ga je best. Gebruik je trouwens een vlakke bank of regelbaar (low incline)?

The Prophet
30 juni 2018, 18:47
Basic Fit Watersportbaan mijden. Veel te druk en idd de type mensen die je spullen zouden stelen. Dumbells en losse gewichten liggen er overal op de grond. Onlangs mail daarvoor gestuurd naar Basic Fit zelf, komt die medewerker mij daar tijdens cardio storen om te vragen waarom ik mails zit te sturen met een klacht.
Reden dat ik ga is omdat het de enigste 24/7 is in Gent die goed bereikbaar is met de auto.
Aan Ghelamco heb je ook ene, wel duurder dus er zal veel minder volk zitten dan bv een Basic Fit en ook een heel ander soort volk die er traint dus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ketelbuik
30 juni 2018, 19:02
Welke gewicht kg gebruiken jullie bij elke dumbbell om borstspieren op te bouwen. Qua gewicht, waar begin je en tot hoeveel ga je best. Gebruik je trouwens een vlakke bank of regelbaar (low incline)?

Begin met een laag gewicht en stijg tot een gewicht dat je comfortabel bv 12 of 8 of 5 repetities na elkaar kunt doen. Niemand kan dat bepalen voor u. Doet dat 3 keer. Onderzoek heeft uitgewezen dat het geen bal verschil uitmaakt of je 3 keer 8, 5 keer 5 etc doet, zolang je genoeg volume doet is het goed. Incline is om het bovenste gedeelte van uw pecs te benadrukken. Uiteindelijk maakt volgens mij dat ook niet bijster veel uit voor een beginner.

En waarom focus op borst? Imo is je rug trainen veel beter voor een bredere look als het dat is wat je nastreeft. Je wilt ook geen imbalances door enkel en alleen maar zwaar op borst te gaan en niet rug.

En niet vergeten squatten, le most important of all.

Satkan
30 juni 2018, 20:43

Meestal tussen de 9 en 12 kg, het hangt af van welke dag het is, de snelheid en hoeveelheid van de setjes etc. ik moet ook uitkijken dat ik op zondag met repetities mee kan.
Verschillende soorten push-ups krijgen eigenlijk mijn voorkeur over dumbbels, omdat ik daarmee het gevoel krijg meer te kunnen met mijn lichaam, in plaats van gewoon domme spieren te kweken.

Then again, volume maakt mij geen zak uit. Ik ben eerder mager.

Dragonball
21 juli 2018, 05:07

Voor de borstspieren doe ik incline bench presses met dumbbells, bench flies met dumbbells, dips, push ups en muscle ups. Ik gebruik een regelbare bankje.

Na schouders enz. opgewarmd te hebben begin ik eerst met de incline bench press. Ik start met dumbbells van 10 kg, als opwarmer. Ik doe 1 set van 20 reps.
Dan verhoog ik naar 20 kg, ik doe 1 set van 10 reps. Daarna verhoog ik naar 30 kg en doe 1 set van 10 reps. Tenslotte gebruik ik 35 kg en doe ik 1 set van 5 reps. Dit is 35 kg per hand btw.

Tweede oefening is flies. Ik gebruik dumbbells van 8 kg en doe 1 set van 10 reps. Daarna gebruik ik dumbbells van 12 kg en doe 1 set van 10 reps. Tenslotte gebruik ik 16 kg en doe 1 set van 10 reps.

Volgende oefening is dips. Ik start met 1 set van 10 reps met mijn eigen lichaamsgewicht. Vervolgens doe ik een gewichtsvest aan. Ik gebruik 10 kg en doe 1 set van 10 reps. Daarna gebruik ik 20 kg en doe 1 set van 10 reps. (soms doe ik hier muscle ups in plaats van dips, hangt af van mijn mood die dag. Dat is dan 1 set van 10 reps met eigen lichaamsgewicht, daarna 1 set van 8 reps met 5 kg extra gewicht, tenslotte 1 set van 5 reps met 10 kg extra gewicht)

Als laatste oefening doe ik push ups. Ik begin met mijn eigen lichaamsgewicht. Ik doe 1 set van 10 reps. Nadien gebruik ik 10 kg extra gewicht en doe 1 set van 10 reps. Vervolgens gebruik ik 20 kg extra gewicht en doe 1 set van 10 reps.

Op het aller einde doe ik soms nog eens dips. Dat is dan 1 of 2 sets van telkens 10 reps, enkel met eigen lichaamsgewicht.

Gouden tip: Altijd schouders enz. goed opwarmen voor je begint te trainen en als je een spotter gebruikt, let op dat het geen random idioot is.

TomDG
30 juli 2018, 12:53
Voor de borstspieren doe ik incline bench presses met dumbbells, bench flies met dumbbells, dips, push ups en muscle ups. Ik gebruik een regelbare bankje.

Na schouders enz. opgewarmd te hebben begin ik eerst met de incline bench press. Ik start met dumbbells van 10 kg, als opwarmer. Ik doe 1 set van 20 reps.
Dan verhoog ik naar 20 kg, ik doe 1 set van 10 reps. Daarna verhoog ik naar 30 kg en doe 1 set van 10 reps. Tenslotte gebruik ik 35 kg en doe ik 1 set van 5 reps. Dit is 35 kg per hand btw.
Als je zoals ik nog maar juist begint met dumbbells, ga ik dan ook best aan de slag met 10, 20 en 30 kg dumbbells of waar begin ik?
Ik ben 1m89, weeg 97 kg (dus heb wel wat overgewicht) en push-ups gaat in sets van 10 maar is wel zwaar. Komt mss door mijn eigen gewicht.

Soeplepel
30 juli 2018, 13:09
Oxygen in Eke is goed en groot

straight_six
30 juli 2018, 18:31
Mijn power rack met alles wat je nodig hebt staat te koop.

https://www.2dehands.be/sport-fitness/fitness-vechtsporten/bodybuilding/power-rack-pulley-dumbells-gewichten-443572477.html

TomDG
7 augustus 2018, 15:57

Tweede oefening is flies. Ik gebruik dumbbells van 8 kg en doe 1 set van 10 reps. Daarna gebruik ik dumbbells van 12 kg en doe 1 set van 10 reps. Tenslotte gebruik ik 16 kg en doe 1 set van 10 reps.

Volgende oefening is dips. Ik start met 1 set van 10 reps met mijn eigen lichaamsgewicht. Vervolgens doe ik een gewichtsvest aan. Ik gebruik 10 kg en doe 1 set van 10 reps. Daarna gebruik ik 20 kg en doe 1 set van 10 reps. (soms doe ik hier muscle ups in plaats van dips, hangt af van mijn mood die dag. Dat is dan 1 set van 10 reps met eigen lichaamsgewicht, daarna 1 set van 8 reps met 5 kg extra gewicht, tenslotte 1 set van 5 reps met 10 kg extra gewicht)

Als laatste oefening doe ik push ups. Ik begin met mijn eigen lichaamsgewicht. Ik doe 1 set van 10 reps. Nadien gebruik ik 10 kg extra gewicht en doe 1 set van 10 reps. Vervolgens gebruik ik 20 kg extra gewicht en doe 1 set van 10 reps.

Op het aller einde doe ik soms nog eens dips. Dat is dan 1 of 2 sets van telkens 10 reps, enkel met eigen lichaamsgewicht.

Gouden tip: Altijd schouders enz. goed opwarmen voor je begint te trainen en als je een spotter gebruikt, let op dat het geen random idioot is.

Bedankt voor de uitleg. Als beginner, start ik dan best met 10kg of welke dumbbels ga ik best kopen? Ik doe momenteel pushups en doe steeds 3 sets van 10-15 reps. Ik ben 1m89 en weeg momenteel wel nog 98 kg (volg nu dieet) dus dat wil zeggen dat ik bij elke pushup zo'n 62 kg lift (bij pushup hef je zo'n 65% van je eigen gewicht las ik) kwestie van je idee te geven wat ik al kan tillen.

Doe je trouwens alleen incline bench presses of ook soms vlak. Moet je niet beide combineren, vlakke bank voor al je borstspieren, low incline zo'n 30° voor bovenste borstspieren? Maar goed, welke kg halters ga ik best gaan kopen, mss waar ik steeds 10kg kan bijdoen?

Sarcastr0
7 augustus 2018, 18:58
Gorillasports.nl

Waarom in deze tijd nog naar ne winkel rijden :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk