PDA

Volledige versie bekijken : Gips/gel voor rond metaal

hollyghost1205
25 mei 2018, 21:48
Hallo iedereen

Ik heb een soort gips/gel nodig om rond een metaal te doen. Belangrijk is dat het flexibel moet zijn en dat het metaal er nog uit kan zonder dat de substantie eraan plakt. Ook moet het snel drogen (max 10/15min) Ik heb al gehoord van "fast setting dental alginate" maar ik vond niet direct iets op internet dat er niet louche uitzag. Heeft iemand een idee wat ik nog kan gebruiken hiervoor?

Alvast bedankt!

Satkan
26 mei 2018, 16:33
Deze vraag zou beter in een ander forumdeel staan.
https://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/

Preske
26 mei 2018, 18:01
Hallo iedereen

Ik heb een soort gips/gel nodig om rond een metaal te doen. Belangrijk is dat het flexibel moet zijn en dat het metaal er nog uit kan zonder dat de substantie eraan plakt. Ook moet het snel drogen (max 10/15min) Ik heb al gehoord van "fast setting dental alginate" maar ik vond niet direct iets op internet dat er niet louche uitzag. Heeft iemand een idee wat ik nog kan gebruiken hiervoor?

Alvast bedankt!

Waarvoor moet het dienen? Als het niet the dik moet zijn zou ik plastidip aanraden. Makkelijk aan te brengen en te verwijderen. Of het snel droogt weet ik niet.

Satkan
26 mei 2018, 19:14
Waarvoor moet het dienen? Als het niet the dik moet zijn zou ik plastidip aanraden. Makkelijk aan te brengen en te verwijderen. Of het snel droogt weet ik niet.

Plastidip is inderdaad niet slecht, ik zie staan dat je tussen lagen aanbrengen 15-30 minuten moet wachten.
Ze raden voor metaal ook 2-4 lagen aan, voor optimaal effect.

Ik denk dat je voor snelle droogtijd naar polymeren moet gaan kijken, maar daar heb je dan geen flexibiliteit.
Waarom moet de droogtijd zo snel zijn?

Mr.Hankey
26 mei 2018, 19:54
Waarom moet de droogtijd zo snel zijn?

Ideaal om sleutels te dupliceren :unsure:

Satkan
26 mei 2018, 23:18
Ideaal om sleutels te dupliceren :unsure:

Ik ga sowieso nog eens mijn nieren kwijt zijn met mijn innocent mind.

hollyghost1205
28 mei 2018, 18:41
Thx voor de snelle reacties! Heb plastidip even gegoogled en de prijs van een blik blijkt rond de €80 te zitten, toch wel een beetje veel voor de kleine hoeveelheid die ik nodig heb. Iemand anders nog een ideetje?

Preske
29 mei 2018, 13:17
Thx voor de snelle reacties! Heb plastidip even gegoogled en de prijs van een blik blijkt rond de €80 te zitten, toch wel een beetje veel voor de kleine hoeveelheid die ik nodig heb. Iemand anders nog een ideetje?

Je kan ook spraycans kopen.

Preske
29 mei 2018, 13:17

Je kan ook spraycans kopen.