PDA

Volledige versie bekijken : Vriendin verwacht dat ik meer bijdraag aan meubelen omdat ik meer spaargeld heb

moneymoney
10 mei 2018, 12:29
We willen meubelen kopen voor ons appartement, rond de 10k. Ik heb echter veel meer spaargeld dan haar (rond de 100k). Zij heeft geen spaargeld.
Nu wil ik dat wel doen, die 10k geven voor meubelen, die staan dan toch op mijn naam en kan ik altijd terug meenemen. Ik vraag wel in ruil dat zij in de toekomst dan de volgende meubelen koopt die we nodig hebben (ook rond de 10k), zodat zij tenminste ook haar steentje bijdraagt. Het kan toch moeilijk allemaal van mijn kant komen? Dat wil zij dus niet, ze zegt dat ze wel een groot deel van haar loon wil spenderen aan zaken voor het huis, maar ze wil geen duidelijke afspraken of arrangementen maken. Afspraken maken rond geld vind ze belachelijk, ze wil daar allemaal niet achter kijken en gewoon niks bijhouden van wie wat betaald... Ik vind dat je toch afspraken moet kunnen maken rond geld, zeker om zoveel geld, waar sta je dan anders in je relatie?

Ik verwacht niet dat alles 50/50 moet zijn... Maar ze kan ook niet verwachten dat ik al mijn geld aan zaken voor het huis spendeer, terwijl zij niet bereid is om afspraken te maken rond zulke belangrijke spenderingen. Ze wil wel een groot deel van haar loon spenderen aan dingen voor het huis, maar ze wil niet "in schuld" staan bij mij, zoals ze het zelf zegt.

Ik wil ten eerste niet in het zak gezet worden moest de relatie ooit ten einde komen (daar moet ge helaas rekening mee houden, hoeveel ge ook van elkaar houdt). En ten tweede wil ik ook gewoon niet al mijn spaargeld spenderen. Daar heb ik nog andere plannen voor zoals in investeringen steken.

Ik heb al voorgesteld dat we er gewoon samen voor sparen, maar dat vind ze dan ook weer stom aangezien ik al dat geld staan heb. Dan vind ze mij maar een gierigaard die op zen geld zit. Terwijl ik het juist wel interessanter vind om er samen voor te sparen, dan duurt het langer maar heb je ook voor alles samen gespaard en gewerkt.

tolya
10 mei 2018, 13:01
Ik heb al voorgesteld dat we er gewoon samen voor sparen, maar dat vind ze dan ook weer stom aangezien ik al dat geld staan heb. Dan vind ze mij maar een gierigaard die op zen geld zit. Terwijl ik het juist wel interessanter vind om er samen voor te sparen, dan duurt het langer maar heb je ook voor alles samen gespaard en gewerkt.

heb jullie niet een fundamenteel andere kijk op financiën?
het gaat er niet om of iemand juist/fout is maar als ge al vastloopt op een eettafel en een tv?
klinkt neit goed

Tonerider
10 mei 2018, 13:15
Toen ik trouwde had ik ook al gespaard en m'n vrouw niet. Ik vond het toen maar logisch dat ik dan mijn geld investeerde in de meubelen. latere aankopen zijn gewoon van gezamelijk geld gegaan.
Maar idd, als ge al geen afspraken kunt maken over zoiets dan betwijfel ik of de rest van jullie samenzijn goed gaat lukken.

Mulan
10 mei 2018, 13:46
Ik sluit me daar bij aan, foute boel als alles "dan wel eens bekeken" zal worden en jij maar alles moet betalen...

Remake
10 mei 2018, 13:55
Lijkt me toch duidelijk dat jij hier gelijk hebt. Als je iets aankoopt dat voor samen is, gewoon 50/50, ongeacht wie wat verdient. Als ze verwacht dat jij meer betaalt, of zelfs alles, dan is het gewoon van u moest je ooit uit elkaar gaan.
Toch content dat mijn vriendin daar dezelfde kijk op heeft als ik, want dit soort dingen zijn wel een goede basis voor een grote ruzie.

coldplayke
10 mei 2018, 15:00
Jouw voorstel aan haar lijkt me heel fair: jij betaalt nu de meubelen (als ze geen geld heeft, heeft ze geen geld he), maar dan draagt zij meer bij aan de volgende grote aankoop, wanneer ze wel al iets heeft kunnen sparen. Als ze daar niet mee akkoord gaat, zou dat voor mij wel een red flag zijn.

Hoe komt het dat er zo'n groot verschil zit tussen jullie spaargeld? Jij 100.000, zij 0? Is ze een heel stuk jonger dan jij en studeerde ze tot voor kort nog, of zo?

RETYPE
10 mei 2018, 16:07
- Herkenbare situatie, vroeger ook meegemaakt met een ex. Zij kocht huis, betaalde ook alleen af en toen ze hoorde hoeveel spaargeld ik had wou ze dat ik dat investeerde in haar huis. Sommige vrouwen willen gewoon onderhouden worden of gaan er maar van uit dat het normaal is dat de man alles betaalt omdat hij meer verdient of meer geld heeft. Anno 2018 met alle scheidingen en overspel kan je maar beter voorbereid zijn. Als jij die meubels betaalt zijn het jouw meubels, geen discussie mogelijk. Koop dan op z'n minst meubels die je graag ziet. Als zij volgende set wil kopen is dat nog ok, maar indien ze dat niet wilt Tinder installeren en haar dumpen. Kan je geen goedkopere kopen in IKEA? Mijn eerste set heeft nog geen 3000 euro gekost voor (bed/sofa/kast/tafel/stoelen/tv meubel etc.), als dat maar een huurapp is zou ik zeker niet te veel aan meubels hangen. De meeste van die eerste meubels van mij zijn trouwens al lang weg, er heeft zelf iemand die matras gekocht ( die stoend stief vant zoad ieuwww).

Met mijn huidige partner heb ik gelukkig al die miserie niet. We hebben elk een eigendom , kosten aan eigendommen zijn gescheiden, gemeenschappelijke rekening voor alle andere uitgaven, niks afgemeten, geen stress rond geld. Een deel van het meubilair heb ik gekocht, een deel zij, een deel samen.

Burny
10 mei 2018, 16:26
Dat wil zij dus niet, ze zegt dat ze wel een groot deel van haar loon wil spenderen aan zaken voor het huis, maar ze wil geen duidelijke afspraken of arrangementen maken. Afspraken maken rond geld vind ze belachelijk, ze wil daar allemaal niet achter kijken en gewoon niks bijhouden van wie wat betaald...

En dat verklaart (deels) ook waarom ze geen spaargeld heeft :)
Mensen die niet met geld om kunnen/willen gaan hebben op die manier makkelijk spreken natuurlijk.

sneeuwzwart
10 mei 2018, 17:19
"Jij heb spaargeld en ik niet, dus ik wil dat jij alles betaalt". Van zo'n vrouwen blijf ik liefst heel ver uit de buurt.

straight_six
10 mei 2018, 17:37
Tis vrij simpel e..

Wil ze nu meubels en dat jij die betaald: facturen op jouw naam en als er iets moet geschreven worden daarover ook op je naam..

Staat dat haar niet aan: moet ze maar wachten tot ze 5000 euro bijeen heeft en kan ze de helft betalen.

Staan beide opties haar niet aan: afbollen!

Illyy
10 mei 2018, 18:04
zoals boven gezegd: ik zou ook wat goedkopere meubelen kopen (hoeft geen 10.000 euro te kosten voor eerste huurappartement), je kan later nog altijd 'deftige' meubels kopen. En alle facturen die jij betaalt op *jouw* naam laten zetten en zeer goed bijhouden :p

Toch wel ergens bizar dat iemand het blijkbaar normaal vindt dat jij alles betaalt omdat je meer spaargeld hebt... dat niet alles perfect 50%/50% opgedeeld wordt lijkt mij wel normaal (dat beiden beetje bijdragen 'naar eigen vermogen'), maar verdeling 0%/100% is wel wat extreem... Wat zal het volgende keer zijn: jij meer/alles betalen voor reis/wasmachine/auto/whatever omdat je meer spaargeld hebt? :naughty:

Tibokio
10 mei 2018, 19:20
Lijkt me idd de reden dat ze geen spaargeld heeft :p mss rijke ouders die alles voor haar betaalden, en daarom snapt ze niet waarom gij niet gewoon efkes al dat geld wilt neerleggen voor meubels. 10K lijkt me ook enorm veel :crazy:

FlatSix
10 mei 2018, 19:45
De enige factor die je nog in rekening kan brengen is als uw vriendin ook effectief veel minder verdient, dan zou ik niet verwachten dat ze de helft moet bijleggen, maar zou ik eerder leunen naar een andere verhouding.

Denk dat je vrij kordaat moet zijn en zeggen dat jouw geld opzij staat, en daar gerust een deel van wil spenderen aan de meubelen, maar dat zonder input van haar dat niet zal gebeuren. Daarnaast heb ik net mijn eigen appartement ingericht, en alles nieuw gekocht, ik snap niet hoe jullie 10k zouden uitgeven,...?

moneymoney
10 mei 2018, 22:15
Heb gepraat met vriendin en we zijn van plan om alles gewoon 50/50 voor te sparen en aan te kopen nu. Nuja, zij weet wel natuurlijk dat ik dat spaargeld liggen heb. Misschien moet ik het in een investering steken die vaststaat zodat er geen verdere problemen van komen.

opengrid
10 mei 2018, 22:17
Heb gepraat met vriendin en we zijn van plan om alles gewoon 50/50 voor te sparen en aan te kopen nu. Nuja, zij weet wel natuurlijk dat ik dat spaargeld liggen heb. Misschien moet ik het in een investering steken die vaststaat zodat er geen verdere problemen van komen.

U van account vergist? :D

eniac
10 mei 2018, 22:27
U van account vergist? :DMisschien dansen ze vanavond eens ;)

desolation
11 mei 2018, 08:04
https://www.theversatilegent.com/wp-content/uploads/2013/08/Yeezy-Gold-Digger.gif

w00tw00t
11 mei 2018, 08:41
Rare relaties

Ik wil ten eerste niet in het zak gezet worden moest de relatie ooit ten einde komen (daar moet ge helaas rekening mee houden, hoeveel ge ook van elkaar houdt)

Met dit instelling kan je beter vrijgezel blijven of een fuckbuddy zoeken.

opengrid
11 mei 2018, 11:30
Rare relaties

Met ongeveer 50% van de huwelijken (en ze zijn niet getrouwd) die stuklopen lijkt mij dat de enige juiste instelling.

MiniJeffrey
11 mei 2018, 14:16
We willen meubelen kopen voor ons appartement, rond de 10k. Ik heb echter veel meer spaargeld dan haar (rond de 100k). Zij heeft geen spaargeld.
Nu wil ik dat wel doen, die 10k geven voor meubelen, die staan dan toch op mijn naam en kan ik altijd terug meenemen. Ik vraag wel in ruil dat zij in de toekomst dan de volgende meubelen koopt die we nodig hebben (ook rond de 10k), zodat zij tenminste ook haar steentje bijdraagt. Het kan toch moeilijk allemaal van mijn kant komen? Dat wil zij dus niet, ze zegt dat ze wel een groot deel van haar loon wil spenderen aan zaken voor het huis, maar ze wil geen duidelijke afspraken of arrangementen maken. Afspraken maken rond geld vind ze belachelijk, ze wil daar allemaal niet achter kijken en gewoon niks bijhouden van wie wat betaald... Ik vind dat je toch afspraken moet kunnen maken rond geld, zeker om zoveel geld, waar sta je dan anders in je relatie?

Ik verwacht niet dat alles 50/50 moet zijn... Maar ze kan ook niet verwachten dat ik al mijn geld aan zaken voor het huis spendeer, terwijl zij niet bereid is om afspraken te maken rond zulke belangrijke spenderingen. Ze wil wel een groot deel van haar loon spenderen aan dingen voor het huis, maar ze wil niet "in schuld" staan bij mij, zoals ze het zelf zegt.

Ik wil ten eerste niet in het zak gezet worden moest de relatie ooit ten einde komen (daar moet ge helaas rekening mee houden, hoeveel ge ook van elkaar houdt). En ten tweede wil ik ook gewoon niet al mijn spaargeld spenderen. Daar heb ik nog andere plannen voor zoals in investeringen steken.

Natuurlijk moet je afspraken maken. Het is "logisch" dat zij van haar kant zo redeneert omdat ze niets heeft, maar jij moet je beschermend over je geld opstellen. Dat je vriendin daar zo licht overgaat zou voor mij echt problematisch zijn en komt (imo) nogal profiterend over.

HUSKE
11 mei 2018, 20:28
Mijn ex heeft ook nooit geld gehad. Ze spendeerde dat aan andere dingen. Ze wou in het huis wel 50/50 en heb haar dan geld ‘geleend’ (55k€).

Na 2 weken in ons nieuwbouwhuis relatie op de klippen. Eindresultaat = alle meubels op bed na voor mij, evenals het huis.
Ze heeft wat spullen uit de keuken, het bed, haar fiets, speelgoed van onze zoon en kleding meegekregen.
En ze moet mij nog 2k notariskosten.

10k meubelen is trouwens niet overdreven, heb niet het duurste spul, maar boxspring 2k€, neplederen zetels 1400€, eetkamer 5,5k€ (eikfineer met lederen stoelen), 3 barkrukken 600€, tv 1800€, keukenspullen.., het telt toch allemaal op.

Vlinder2
12 mei 2018, 12:02
Als jij toekomst wilt opbouwen met iemand die niet kan sparen en geen afspraken wilt maken .... Good luck!!!

MiniJeffrey
12 mei 2018, 13:11
Mijn ex heeft ook nooit geld gehad. Ze spendeerde dat aan andere dingen. Ze wou in het huis wel 50/50 en heb haar dan geld ‘geleend’ (55k€).

Na 2 weken in ons nieuwbouwhuis relatie op de klippen. Eindresultaat = alle meubels op bed na voor mij, evenals het huis.
Ze heeft wat spullen uit de keuken, het bed, haar fiets, speelgoed van onze zoon en kleding meegekregen.
En ze moet mij nog 2k notariskosten.

10k meubelen is trouwens niet overdreven, heb niet het duurste spul, maar boxspring 2k€, neplederen zetels 1400€, eetkamer 5,5k€ (eikfineer met lederen stoelen), 3 barkrukken 600€, tv 1800€, keukenspullen.., het telt toch allemaal op.

Dat zijn imo toch vrij exhuberante bedragen. Je hebt heus geen boxspring van 2k nodig om comfortabel te kunnen slapen, net zoals je geen eetkamer van 5,5k nodig hebt om deftig te kunnen eten en al zeker geen barkruk van 600euro om goed te kunnen zitten. Pas op, het is uw geld en je doet wat je wilt, maar je kunt makkelijk met de helft van je budget rondkomen met startmeubels van degelijke kwaliteit bv.

straight_six
12 mei 2018, 13:52
Dat zijn ook geen zo een zotte bedragen hoor..

De goedkopere meubels mag je rekenen op 1500 euro per kamer. Een zetel kost ook rap zoveel, tv, bestek, glazen, keukenapparaten, potten, pannen, wasmachine, droogkast, vriezer, een beetje aankleding (kaders, sierkussens,..),..

Als ik het zo allemaal bekijk mag je al blij zijn dat je er geraakt met 10 000 euro.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

sneeuwzwart
12 mei 2018, 15:21

De goedkopere meubels mag je rekenen op 1500 euro per kamer. Een zetel kost ook rap zoveel, tv, bestek, glazen, keukenapparaten, potten, pannen, wasmachine, droogkast, vriezer, een beetje aankleding (kaders, sierkussens,..),..

Als ik het zo allemaal bekijk mag je al blij zijn dat je er geraakt met 10 000 euro.

Idd, als je echt volledig van nul moet beginnen en echt nog niks hebt, is 10000 euro echt nog niet zo veel. Voor de slaapkamer alleen al zit je al vlug aan een 2500 euro: dubbel bed, 2 lattenbodems, matras, 2 nachtkastjes, grote kleerkast, verlichting, gordijnen/lamellen, eventueel iets om aan de muur te hangen. Wat basis elektrische apparaten waaronder wasmachine, microgolf, waterkoker, tv, strijkijzer, stofzuiger, diepvries, ... zit je toch ook al vlug aan 1500 euro zonder al te zot te doen. Dan zit je al aan 4000 euro en dan staat er nog niks in je living en zijn alle badkamer/keukenkasten nog leeg. Door alles bij ikea te kopen kom je al een stuk goedkoper uit, maar om een volledige uitzet te kopen van 5000 euro of minder lijkt me wel heel krap of je moet naar 2dehands spullen gaan kijken.

Lefky
12 mei 2018, 15:49
Ik ben een klein jaar geleden ook alleen gaan wonen en mij zal het toch ook wel 10k gekost hebben.
Wat ik staan heb is geen topkwaliteit, maar het zal zeker zijn tijd doen (wat dus eigenlijk al een paar keer beschreven is).
En dan is ons moeder nog zo vriendelijk van mijn was te blijven doen. Anders kwam er nog minstens 1000 euro bij...

coldplayke
12 mei 2018, 16:11
Meer dan 1000 euro voor een wasmachine (en eventueel droogkast)? Ferme merchandise dan :p

Onze meubelen hebben heel weinig gekost, maar zijn natuurlijk geen stuks die de rest van ons leven zullen meegaan. Als je 10.000 euro hebt om comfortabel aan meubelen te kunnen spenderen, des te beter zeker.

w00tw00t
12 mei 2018, 16:41
Met ongeveer 50% van de huwelijken (en ze zijn niet getrouwd) die stuklopen lijkt mij dat de enige juiste instelling.

Nee, dat is net een van de meest domme instellingen. Het is een selffulfilling prophecy. Als je al verwacht dat relatie mogelijk stukloopt, dan kan je beter de vraag stellen waarom je dat verwacht en of het zin heeft om verder te investeren in de relatie. In een relatie zitten om maar een relatie te hebben is een domme instelling. Een relatie is een investering en net zoals bij elke investering; als je geen moeite doet dan stijgt de kans dat de investering faalt. Je hebt bv. ook genoeg koppels die aan kinderen beginnen in de hoop hun relatie te redden waarbij het uiteindelijk toch misloopt. Dan waren de fundamenten van de relatie al slecht. Waarom überhaupt samenwonen met iemand die je gedeeltelijk wantrouwt? Je merkt hier al dat er een conflict aanwezig is: zij denkt dat hij gierig is, hij denkt aan zijn geld. Misschien kan de situatie al opgelost worden door er goed over te praten, waarvoor het geld dient ("investeringen" zie ik TS zie vermelden). Zij ziet blijkbaar geen meerwaarde in van "investeringen" (volgens TS). Of omdat ze denkt dat 10% maar een verwaarloosbare fractie is en dat hij nog genoeg middelen heeft om "investeringen" te ondernemen. Aan de andere kant moet de TS een trade-off maken; is die 10k of fractie van het bedrag een verloren relatie waard?

Daarbij, we horen hier maar één kant van het verhaal. Misschien is TS (hypothetisch) een luie zak en doet hij niks anders dan gamen en met vrienden op café te gaan terwijl zij volledig instaat voor het huishouden. Ze zegt ook zelf (volgens hem) dat ze wil investeren in de inrichting. Inrichten kan ook veel kosten, want de tijd die je eraan spendeert is ook een investering. Dan vind ik het allesbehalve abnormaal dat de andere partij er ook iets in ruil voor krijgt. Haar bestempelen als gold digger (zoals sommige hier doen) getuigt enkel van seksisme en stereotypering. Het is een vrouw en het gaat om geld... zal wel een gold digger zijn. Misschien moet zij in dat geval de vraag stellen of het verstandig is om in deze relatie te blijven en iets anders te gaan zoeken. Als je natuurlijk als geen van beiden het lef hebt om deze beslissing te nemen, dan loop je inderdaad de kans dat een relatie foutloopt. Soit, ik kan hier nog pagina's over volschrijven.

Nja, ik ga me verder niet bemoeien met mensen hun relatie. Het is nog steeds hun ding hoe dat ze alles regelen. Ik vind het gewoon een rare manier.

desolation
12 mei 2018, 16:42
Dat is toch gewoon een normale prijs? Onze wasmachine was 1295 EUR en de droogkast iets van een 1000 EUR. Alletwee Miele. Heb mijn ouders genoeg andere merken zien kopen en op 2-3j verslijten, hun Miele staan er na 12j nog te draaien.
Aan zo een dingen hebben wij geld gegeven dat het meteen fatsoenlijk was.

Meubels wat minder, maar dan nog was een zetel van XOOON een 1400 EUR, een dubbel bed van Ikea ongeveer 1000 EUR, een kleerkast een 1000 EUR, tv meubel + dressoir een 800 EUR, salontafel 200 EUR, eettafel 200 EUR, eetkamerstoelen 600 EUR, etc...
Dat het niet meteen een fortuin moet kosten akkoord, maar ik ging ook geen oncomfortabele zetel kopen om 400 EUR uit te sparen.

Mulan
12 mei 2018, 16:50
Alle Electro in huis: 3000 euro want laagste prijsgarantie letterlijk genomen en meer dan 1000 euro van de prijs gekregen hierdoor (voornamelijk LG en Bauknecht toestellen, goedkoopste senseo, stoomstrijkijzer van 300 euro,..)

Meubels tijdens de solden geshopt in weba. Wel wat spijt van want na 2j al problemen met de zetel, na 5j met het bed dus daar zou ik niet meer zo gierig op zijn. Kleine prutsen, bureau en eettafel in ikea gekocht. Totaalbedrag voor slaapkamer, living en goedkope eettafel+stoelen was ook 3000 euro.

eniac
12 mei 2018, 17:07
Dat is toch gewoon een normale prijs? Onze wasmachine was 1295 EUR en de droogkast iets van een 1000 EUR. Alletwee Miele. Heb mijn ouders genoeg andere merken zien kopen en op 2-3j verslijten, hun Miele staan er na 12j nog te draaien.

Tegenwoordig zit daar ook niet zoveel verschil meer op tbh. Wij wonen 12j samen en hebben net onze Whirlpool droogkast vervangen. Nooit iets aan gehad, werkte nog perfect, en uiteindelijk enkel weggedaan omdat we een condensatiedroogkast moesten hebben wegens verplaatsing van de was- en droogruimte.

Onze Miele wasmachine daarentegen heeft op dezelfde tijd al twee reparaties nodig gehad.

Mulan
12 mei 2018, 17:27
Tegenwoordig zit daar ook niet zoveel verschil meer op tbh. Wij wonen 12j samen en hebben net onze Whirlpool droogkast vervangen. Nooit iets aan gehad, werkte nog perfect, en uiteindelijk enkel weggedaan omdat we een condensatiedroogkast moesten hebben wegens verplaatsing van de was- en droogruimte.

Onze Miele wasmachine daarentegen heeft op dezelfde tijd al twee reparaties nodig gehad.

Ik heb ook die indruk. Goedkope Zanussi wasmachine gekocht maar bijbetaald voor 5j garantie. Droogkast van Bauknecht 700 euro betaald, ook extra betaald voor 5j garantie. Voor beide toestellen zijn ze 2x langs moeten komen voor herstel, Zanussi was 4j toen ze me zeiden dat het de reparatiekost niet waard was, 200 euro teruggekregen dankzij die extra garantie. Bauknecht na 5,5j kapot (stuk was 150 euro exclusief plaatsing).
Dus ik ga gewoon geen dure stukken meer kopen maar wél consequent voor de extra garantie gaan

Sylverscythe
12 mei 2018, 17:42
Ik denk dat we allemaal wel akkoord kunnen gaan dat je voor een eerste hoop meubels makkelijk onder de € 10000 kan blijven. Hier is dat op de matras en wasmachine na allemaal Ikea, dus ik zat zeker onder de € 5000, waarschijnlijk eerder onder de € 3000.

Maar de TS spreekt over nieuwe meubels, dat is dan meestal wel een upgrade, bijvoorbeeld omdat de kast van Ikea scheefgetrokken is :)

MiniJeffrey
12 mei 2018, 17:44

Mijn meubels alles samen kosten een €2.500 euro (zonder eetkamer, want daar heb ik de plaats niet voor en bed + matras en lattenbodem want die neem ik mee van thuis uit en zonder wasmachine/droogkast). Daarnaast nog een €2.500 euro voorzien voor gordijnen, potten en pannen en andere (decoratie)prul. Een 5K dus in totaal voor een klein 1 slaapkamer appartement.

straight_six
12 mei 2018, 17:58
Mijn meubels alles samen kosten een €2.500 euro (zonder eetkamer, want daar heb ik de plaats niet voor en bed + matras en lattenbodem want die neem ik mee van thuis uit en zonder wasmachine/droogkast). Daarnaast nog een €2.500 euro voorzien voor gordijnen, potten en pannen en andere (decoratie)prul. Een 5K dus in totaal voor een klein 1 slaapkamer appartement.Jah.. Dat is ook niet te vergelijken e.. Zij moeten een andere slaapkamer hebben met tweepersoonsbed en als het een huis is is er ook plaats voor een eetkamer.,..

En was gaan ze ook wel zelf doen. Ik zou mijn was ook niet naar huis moeten brengen als ik een vrouw heb.

MrKend54l
12 mei 2018, 18:19
Weer een discussie waar het draait over “kijk eens hoe goedkoop ik het kan!!!”. En maar op onze borst slaan.

Een deftige stofzuiger kost al 150€. Wat wil je dan voor 3000€ een volledige uitzet hebben...

Dieter85
12 mei 2018, 18:34

Zijn jullie feitelijk samenwonend, wettelijk samenwonend of gehuwd?
Huren jullie een huis of wonen jullie in een eigendom van 1 van de 2?
In het geval van huren: wie betaalt de huur of hoe is die dan verdeeld? Wie staat er op het huurcontract?
Hoelang wonen jullie al samen? Had jij voor je ging samenwonen ook niet al je eigen bed of tv?

Direct een inboedel kopen van 10K voor een vriendin die geen cent op haar spaarrekening staan heeft? Klinkt wel als foute boel hoor.
Kan toch niet dat geen van u twee ooit een strijkijzer, stofzuiger, zetel, bed of tv gehad heeft dat ge kunt blijven gebruiken?
En passeer eens in den Ikea daar koopt ge 5 inboedels voor 10000 euro.
Wasmachine die kunt ge eventueel delen ja of de factuur op uw naam laten zetten, dan is duidelijk van wie het is.

En als ze zelf niks wilt betalen begin dan met haar een stofzuiger voor haar verjaardag te geven.

Epyon
12 mei 2018, 18:43
Of: weer een discussie waar het draait over "kijk eens hoeveel iets deftig kost!" en dan maar op onze borst slaan dat we toch zoveel uitgeven zodat we zeker deftig gerief hebben. :ironic:

Hier heeft gans onze uitzet(*) ook geen 5k gekost hoor, en toch complimenteert iedereen ons met onze inrichting. Als ge toch geen plaats hebt om het te zetten moet ge toch niet teveel kopen. Daarnaast ook een oude stofzuiger die we meegekregen hebben, en een 15 jaar oude Zanussi wasmachine, marcheren allemaal nog perfect. De wederhelft is nu wel stelselmatig het keukengerei aan het vervangen door Fissler en Demeyere, maar dat is omdat eten maken onze hobby is :D .

(*)Onze home-cinema (TV + audio installatie) niet meegerekend though, die kost meer dan 5k op zich. Maar dan ook weer omdat het onze hobby is :unsure:.

Tha_nOn
12 mei 2018, 18:58
En was gaan ze ook wel zelf doen. Ik zou mijn was ook niet naar huis moeten brengen als ik een vrouw heb.

Wel handig die vrouw+wasmachine aanbiedingen :v

paradijsappel
12 mei 2018, 19:49
Wel handig die vrouw+wasmachine aanbiedingen :v
De mama + geen wasmachine aanbiedingen staan blijkbaar toch net iets goedkoper.

w00tw00t
12 mei 2018, 20:13
De mama + geen wasmachine aanbiedingen staan blijkbaar toch net iets goedkoper.

Krijg de indruk dat de vrijgezellen van tegenwoordig toch niks kunnen :)
Niet dat ik zo oud ben

Mulan
12 mei 2018, 21:42
Mijn moeder zei gewoon: eerste straat rechts, dan eerste links en op t einde is er een wasserette aan de rechterkant als je geen wasmachine wil kopen.
Nuchterheid ten top dus!

Let wel: wij MOCHTEN thuis de was of strijk niet doen, "want jullie gaan mijn dure machines om zeep helpen!" dus de eerste weken was het wel wat frustrerend om uit te vissen in welk bakje wat moest, waarom mijn witte was er roze uit kwam, een kwartier strijken aan 1 broek en topje,... Mama werd frequent gebeld dus.

Mijn zus is nog erger, woonde al 3j alleen toen ik vroeg hoe lang het geleden was dat ze de filter van de droogkast had leeg gemaakt (kreeg dat rotding er niet uit, zo vol!) met als antwoord: "filter? Zit daar een filter in?" en zo kan je blijven doorgaan met redenen geven waarom jongens én meisjes beter wél ingeschakeld worden voor ALLE huishoudelijke taken.. Opvoeden tot zelfstandige volwassenen heet dat ;)

Lefky
13 mei 2018, 08:09
Bij mij is het omdat ik niet direct die wasmachine en droogkast zou moeten kopen en ik alleen toch geen vol machine was zou hebben. Al de rest heeft er niks mee te maken...

Carrion
13 mei 2018, 08:43
Of: weer een discussie waar het draait over "kijk eens hoeveel iets deftig kost!" en dan maar op onze borst slaan dat we toch zoveel uitgeven zodat we zeker deftig gerief hebben. :ironic:

Hier heeft gans onze uitzet(*) ook geen 5k gekost hoor, en toch complimenteert iedereen ons met onze inrichting. Als ge toch geen plaats hebt om het te zetten moet ge toch niet teveel kopen. Daarnaast ook een oude stofzuiger die we meegekregen hebben, en een 15 jaar oude Zanussi wasmachine, marcheren allemaal nog perfect. De wederhelft is nu wel stelselmatig het keukengerei aan het vervangen door Fissler en Demeyere, maar dat is omdat eten maken onze hobby is :D .

(*)Onze home-cinema (TV + audio installatie) niet meegerekend though, die kost meer dan 5k op zich. Maar dan ook weer omdat het onze hobby is :unsure:.

Natuurlijk kost een deftige uitzet geld, zeker in het geval van meubels waar het hier dus over gaat. Ja je kan je woonruimte best deftig inrichten met Ikea stukken. Maar je kan moeilijk ontkennen dat er wel degelijk een groot kwaliteitsverschil zit tussen meubels uit de Ikea en meubels uit een echt deftige meubelzaan.

Mulan
13 mei 2018, 09:20
Bij mij is het omdat ik niet direct die wasmachine en droogkast zou moeten kopen en ik alleen toch geen vol machine was zou hebben. Al de rest heeft er niks mee te maken...

Alleen heb ik je geen wasmachine vol? Rare redenering... Singles over de ganse wereld krijgen moeiteloos hun wasmachine vol hoor! Alleen misschien wekelijks of zelfs 2-wekelijks ipv om de 2-3 dagen ;)

Dieter85
13 mei 2018, 09:50
Alleen heb ik je geen wasmachine vol? Rare redenering... Singles over de ganse wereld krijgen moeiteloos hun wasmachine vol hoor! Alleen misschien wekelijks of zelfs 2-wekelijks ipv om de 2-3 dagen ;)
Hij heeft maar 3 onderbroeken.

Lefky
13 mei 2018, 09:52

Eigenlijk maar 2, kunt ze wel eens binnenstebuiten draaien en dan heb je er 4

the_fox
13 mei 2018, 09:53

Natuurlijk kost een deftige uitzet geld, zeker in het geval van meubels waar het hier dus over gaat. Ja je kan je woonruimte best deftig inrichten met Ikea stukken. Maar je kan moeilijk ontkennen dat er wel degelijk een groot kwaliteitsverschil zit tussen meubels uit de Ikea en meubels uit een echt deftige meubelzaan.

Goh, ik ga met beide akkoord eigenlijk :p Ikea enzo is deftig en duurzaam, voor bepaalde dingen ;)
Mijn woonkamer en eetkamer komt van Weba, kan ik niet over klagen, was deftig en goed geprijsd (denk dat tafel + 6 fake leder stoelen + dressoir + barkast + 2* 3zit zetel op een €1650 kwam). Kleerkasten en bedframe uit Ikea, kan ik ook niet van klagen. Logeerkamer ook Ikea.

Maar dan komt het, dingen die je wilt dat lang meegaan en veel gebruikt, daar zou ik toch elders voor kijken. Dan denk ik aan bed (vooral matras, lattenbodem misschien ook) of als je veel voor de tv zit aan zetel. Ikea, Weba, ... en andere "goedkope" zetels merk je na veelvuldig gebruik toch dat die gaan doorzakken. Matrassen van Ikea (zelfs de duurdere lijnen) hebben daar ook vrij snel (na 5~10j al) last van en worden dan best vervangen. Heb ook een Weba-hoekzetel in mijn cinema room staan, en die begon na 5j al serieus door te zakken.
Mijn boekenkasten uit Ikea (van de Billy reeks, dus niet de allergoedkoopste die ze hebben maar nog altijd MDF en geen vol hout) heb ik ook na een paar jaar mogen vervangen omdat de planken het gewicht van alle boeken niet aankonden.

Dieter85
13 mei 2018, 10:12
In een gezet huis van 500K zou ik ook wel een zetel zetten van meer dan 200 euro.
In een gehuurd appartement van 500 euro zou ik geen tafel zetten van 2K euro.
Mijn strategie is wat tussenin, niet overdrijven, veel sparen, en af en toe uzelf een plezierke doen.

Epyon
13 mei 2018, 12:26
Wss, bij ons staat er buiten een Lack salontafeltje en een Kallax als schoenenrek niks van de Ikea. Onze meubels komen ook uit de meubelzaak, en ook daar kan je kwaliteit voor niet noodzakelijk zo veel geld kopen hoor.

Soit, het is dezelfde discussie als de keukendiscussie. Ook daar zijn de prijzen zeer sterk geïnflateerd onder de noemer van 'kwaliteit' en naamsbekendheid van de winkel.

Sylverscythe
13 mei 2018, 12:37
Mijn punt was eigenlijk dat je meubels kan kopen onder of boven € 10000 afhankelijk wat je wil, maar dat de TS waarschijnlijk geen boodschap heeft aan meningen dat zijn budget goed, te laag, of te hoog is :)

glashelder
14 mei 2018, 01:35
Mwoa, ik vind het wel nogal een discussiepuntje dat er per se 10k aan uitzet moet komen terwijl de vriendin geen spaargeld heeft. Dan kan je toch ook wel ergens the middle ground vinden hé (zeker aangezien het gaat om de eerste meubelen, de 'volgende meubelen die ze nodig hebben' zullen ook 10k zijn dus 'k snap niet goed of het nu gaat over 20k uitzet of dat het gewoon gaat over vervanging over x aantal jaar?).

En ook die hele discussies van een deftige wasmachine/stofzuiger/zetel/bed heb je pas vanaf x euro... 'k Denk dat voor veel jongeren die net alleen gaan wonen, het gewoon is wat ze kunnen krijgen. Een stofzuiger uit de Aldi, het bed meenemen van thuis, een zetel uit de IKEA en de was doen we voorlopig maar even bij mama of in de wasserij. Als je dan een paar jaar alleen woont, kan je die stofzuiger uit de Aldi (die toch uit elkaar begint te vallen) misschien eens vervangen door een wat duurder merk, als je wat meer financiële ruimte hebt.

Of ben ik nu zo ouderwets, nu iedereen zo lang thuis blijft wonen? ^^ Bij mij en bij een aantal van mijn ex'en ging dat toch zo. Tweedehands zetel (in mijn geval zelfs derdehands, daarna is hij op 't containerpark terecht gekomen hoor :p), stofzuiger heb ik zelfs niet gekocht voor op mijn studio, een swiffer ging ook wel... Veel klein spul (broodrooster, klein salontafeltje, handdoeken, etc) kreeg ik mee van thuis, dat hadden ze zelf bewaard als ze nieuwe spullen kochten.

Wat mijn punt eigenlijk is... Misschien kan die 10k uitzet ook best wat bescheidener aangezien je met één iemand zit die géén spaargeld heeft.

HUSKE
14 mei 2018, 07:41
Dat zijn imo toch vrij exhuberante bedragen. Je hebt heus geen boxspring van 2k nodig om comfortabel te kunnen slapen, net zoals je geen eetkamer van 5,5k nodig hebt om deftig te kunnen eten en al zeker geen barkruk van 600euro om goed te kunnen zitten. Pas op, het is uw geld en je doet wat je wilt, maar je kunt makkelijk met de helft van je budget rondkomen met startmeubels van degelijke kwaliteit bv.

Ik was bij de laatste aankopen (bed en barkrukken) gescheiden, 35 jaar en net het huis gebouwd. Dan ga je geen startmeubels kopen.
Overigens is 2000€ voor een bed niet zoveel hoor dat is gemiddeld, die barkrukken zijn van goede kwaliteit leder, geef liever wat meer uit per kruk dan harde houten te moeten kopen oid.
Heb overigens ook IKEA kasten en bv een wasmachine van AEG (550€). Als dat machine het begeeft (is nu 12 jaar) neem ik onmiddellijk terug een AEG, dat ding heeft al héél veel was verzet incl een hele zandbak. Dan moet een dubbel geprijsde Miele al 25 jaar meegaan wat in die extra 12 jaar dan ook nog eens veel te veel energie gebruikt heeft, die technieken verbeteren snel en ook in de goedkopere modellen. Mijn droogkast van Bosh is na 7 jaar dood (elektronica) en dan heb ik 3 jaar geleden de trommel al vervangen, daar was een gat in...

Maar laten we eens optellen en neem dan zo een startpakket van een meubelwinkel, die zijn allemaal rond de 3,5k geprijsd maar je zal nooit een set vinden die naar je wensen zijn.
- Zetel: 1000€
- Slaapkamer: 1500€ (neem incl kast enzo)
- Eetkamer: 1500€
- TV: 750€
- Wasmachine: 500€
- Stofzuiger: 150€ (heb je een middelmatige)

Zit je al bijna aan 5k en heb je nog niks voor de badkamer en keuken of een bureau ofzo.

Ik weet niet exact hoeveel ik betaald heb, denk 1100€, voor 5,5m kledingkast in de IKEA. Als je vergelijkt met de goedkopere kledingkasten in de meubelwinkel zal dat gelijkaardig geprijsd zijn. De kwaliteit is dan ook identiek. Ik heb in de gang een véél kleinere kast op maar laten maken voor de schoenen, jassen en nog wat spullen (boekentassen en petjes voor de kleine liggen daar bv) en dat was duurder als die 5,5m kast in de IKEA. Dat zie en voel je er ook wel aan.

Ik denk als je incl keukenmateriaal, poetsgerief, badhandoeken, aankleding etc telt 10k€ niet overdreven is en je een mooi startpakket hebt. Je moet niet direct top materiaal hebben (of zelfs nooit), maar als je zetel na 3 jaar doorzakt of scheuren begint te vertonen dan had je toch beter wat meer uitgegeven. Ik heb een 2,5 en 3,5 zit van nepleder (1400€), die staat 12 jaar en begint te verslijten. Ding heeft dus al dienst gedaan.
Ikzelf zal nooit nog 5,5k aan een eetkamer geven, maar dat weet je pas als je al gekocht hebt. Al zie ik zo een krasvrije eettafel wel nog zitten en die kost ook gewoon 3k€ in de maat 220x100cm.

Mulan
14 mei 2018, 09:48

Handwasje zal dan zeker volstaan ;p

Herman De Croo
14 mei 2018, 10:04

Miele is mss degelijker, maar als je het in euro's/jaar uitdrukt moet je wel heel erg lang met je Miele doen om voordeel te hebben. Ik heb liever 2x een nieuwe Samsung wasmachine te kopen op 20 jaar tijd, dan 20 jaar met dezelfde Miele te kunnen (moeten) doen.

HUSKE
14 mei 2018, 11:07
Miele is mss degelijker, maar als je het in euro's/jaar uitdrukt moet je wel heel erg lang met je Miele doen om voordeel te hebben. Ik heb liever 2x een nieuwe Samsung wasmachine te kopen op 20 jaar tijd, dan 20 jaar met dezelfde Miele te kunnen (moeten) doen.

Miele is al tijden nietmeer zo degelijk als vroeger.
Maat van mij heeft een stoomoven in zijn keuken van Miele en daar bijna 5k€ voor afgetikt, je wil niet weten wat voor horrorverhalen die te vertellen heeft daarover. Zijn gewone oven is overigens ook niet feilloos.
Mijn ouders hun wasmachine van Miele was ook na 10 jaar versleten.

BieBie
14 mei 2018, 11:19
Ooit gestart met tweedehands meubelen van uit de kringloopwinkel ,wel een nieuwe matras gekocht ( wie wil er slapen in een tweedehands matras vol zaadvlekken van een ander he )
Witgoed , koelkast, wasmachine enzo …. zou ik nooit tweedehands kopen, elektro in het algemeen zelfs niet

HUSKE
14 mei 2018, 11:41
Ooit gestart met tweedehands meubelen van uit de kringloopwinkel ,wel een nieuwe matras gekocht ( wie wil er slapen in een tweedehands matras vol zaadvlekken van een ander he )
Witgoed , koelkast, wasmachine enzo …. zou ik nooit tweedehands kopen, elektro in het algemeen zelfs niet

Daarvoor dient een hoeslaken en matrasbeschermer eh :p.
Ik zou overigens een bed (vooral de matras) ook nooit 2dehands kopen.

Recente elektro 6-12 maanden durf ik wel 2de hands kopen mits garantiebewijs.

Arne
14 mei 2018, 12:33
Wacht tot ge gordijnen moet kopen. Ik heb geleerd dat die dingen meer kosten dan een deftige tv.

Ik heb ongeveer 10k nodig gehad voor inrichting en andere benodigdheden voor huurwoning. Ik had waarschijnlijk wel goedkoper kunnen gaan, indien ik niet zo'n dure wasmachine, droogkast en vriezer had gekocht. Heb wel een aantal meubels heel goedkoop tweedehands gekocht of gekregen. Grote zetel voor 50 euro bijvoorbeeld.

Vriezer is wel een goeie aankoop geweest.

HUSKE
14 mei 2018, 13:29
Wacht tot ge gordijnen moet kopen. Ik heb geleerd dat die dingen meer kosten dan een deftige tv.

Ik heb ongeveer 10k nodig gehad voor inrichting en andere benodigdheden voor huurwoning. Ik had waarschijnlijk wel goedkoper kunnen gaan, indien ik niet zo'n dure wasmachine, droogkast en vriezer had gekocht. Heb wel een aantal meubels heel goedkoop tweedehands gekocht of gekregen. Grote zetel voor 50 euro bijvoorbeeld.

Vriezer is wel een goeie aankoop geweest.

Ik heb geen gordijnen omwille van de kost, enkel cheap ass rolgordijnen op de bovenverdieping. Goede gordijnen kosten zoveel dat ik elektrische rolluiken zou verkiezen.
Maar woon in een doodlopende straat zonder huizen tegenover mij, dat scheelt aan inkijk.

Mulan
14 mei 2018, 16:00
Zowel lidl als aldi verkopen soms verduisterende overgordijnen.

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/MERADISO-Set-van-2-overgordijnen-135-x-245-lussen-bruin/p100202024004?gclid=Cj0KCQjw5-TXBRCHARIsANLixNxfaTBZkM1nOLW8KfRb4KU1Riev7kOwSGD6 knKfu02acr5jRL9pwL0aAjtmEALw_wcB

MiniJeffrey
14 mei 2018, 22:36
https://www.be.raamdecoratie.com/

ga ik overwegen. Eén gordijn als test bestellen ofzo op hoop van zegen.

tolya
15 mei 2018, 12:27
Rare relaties

goede afspraken maken goede vrienden, zeker met de liefde van uw leven

als ik de rest lees zijn de tijden serieus verandert
toen ik juist alleen ging wonen had ik mijn kinderkamer gewoon mee en heb ik nog een maand of 10 op mijn kinderbedje geslapen :)

in het begin alles om ter goedkoopst, wassen om de hoek, en na een jaar stelselmatig beginnen vervangen naar m'n goesting toen financiën het toelieten

desolation
16 mei 2018, 07:40
Miele is al tijden nietmeer zo degelijk als vroeger.
Maat van mij heeft een stoomoven in zijn keuken van Miele en daar bijna 5k€ voor afgetikt, je wil niet weten wat voor horrorverhalen die te vertellen heeft daarover. Zijn gewone oven is overigens ook niet feilloos.
Mijn ouders hun wasmachine van Miele was ook na 10 jaar versleten.

Miele Keukenelectro is idd afschuwelijk overpriced. Mijn schoonouders hebben die modulaire kookplaten van 1500 EUR per stuk en nu ze 3-4j oud zijn sneuvelt er elk jaar wel een. Reparatiekosten dik tegen de 1000 EUR elke keer.

In wasmachines zijn ze nog steeds heer en meester hoor. De tante werkt bij P&G voor de wasmiddellen en daar testen ze hun producten in meerdere merken. Miele blijft daar steevast het veel langer uithouden dan de andere merken, hoewel Bosch en AEG het ook zeer goed doen. Maar dat zie je ook in de prijs, een Bosch/AEG kost rond de 800 EUR en mijn Miele heeft 1200 EUR gekost. Zo een Samsung kost ook dik 1000 EUR. Dat prijsverschil is echt niet het dubbel meer.
Droogkasten zit er wat minder verschil op, hoewel je merkt dat écht goedkope droogkasten (zo van die 300EUR brol) zelfs op het zwaarste programma uw was er niet helemaal droog uit komt. Die Miele zet ik op strijkdroog en dat is gewoon droog op de helft van de tijd.

Al mijn electro komt van een kameraad met eigen zaak en die raadde mij sowieso af om Miele voor de keuken te nemen, zeker omdat ze zelf niks kunnen servicen doordat onderdelen niet los te krijgen zijn. Voor wasmachines/droogkasten zien zij er een minimale retour van tov andere merken en is het echt merkbaar beter gebouwd binnenin (veel meer metalen componenten, kogellagers ipv glijlagers, dikkere wanden, sterkere motoren, etc...)

Musk
16 mei 2018, 07:40
Ik heb geen gordijnen omwille van de kost, enkel cheap ass rolgordijnen op de bovenverdieping. Goede gordijnen kosten zoveel dat ik elektrische rolluiken zou verkiezen.
Maar woon in een doodlopende straat zonder huizen tegenover mij, dat scheelt aan inkijk.

Ik heb een vervelend gevoel als ik 's avonds in de zetel zit en de gordijnen heb vergeten dicht te doen :)

w00tw00t
16 mei 2018, 10:26
goede afspraken maken goede vrienden, zeker met de liefde van uw leven

Dat sowieso

HUSKE
16 mei 2018, 13:39
Ik heb een vervelend gevoel als ik 's avonds in de zetel zit en de gordijnen heb vergeten dicht te doen :)

Interesseerd me niks, ik loop dan nog meestal gewoon in boxershort rond (ben toch alleen). Het huis verder dan mij is een 58-jarige vrouw, als die eens binnen wil kijken moet zij weten :p.
Er komt hier echt geen kat. Al twijfel ik om aan de voorkant zo een folie te plakken tot halverwege de venster. Vanop straat zie je door het hoogteverschil enkel nog het plafond. Op de badkamer (ook aan de voorkant) heb ik de vensters volledig gedaan met folie, maar dat was door mijn toenmalige vriendin. Ik heb zeker 8 maanden zonder folie gedaan, I don't give a shit :).

Heb zo niets met gordijnen, dat geeft enkel meer werk in huis...

ashuray
16 mei 2018, 14:20
Over wat gaat die thread hier nu eigenlijk nog?:unsure:

Pompi
16 mei 2018, 16:08
over hoe da ge in huis rondloopt he.
Ik ben ook van principe da als ge op mijnen eigendom kijkt da ge niet moet verschieten om nen blote mens te zien.
Als ik in mijnen blote in mijn hangmat wil liggen is da mijn zaak en niet da van de buren.

ashuray
16 mei 2018, 16:11
over hoe da ge in huis rondloopt he.
Ik ben ook van principe da als ge op mijnen eigendom kijkt da ge niet moet verschieten om nen blote mens te zien.
Als ik in mijnen blote in mijn hangmat wil liggen is da mijn zaak en niet da van de buren.

Ik hoorde net een reclame op de radio van een of andere immo website die ook huizen voor nudisten heeft. Mss iets voor u? :D

M°°nblade
16 mei 2018, 16:59
Exact. Ik snap niet dat mensen zich zo makkelijk aan die zogenaamde merkenmeerwaarde laten strikken.

Hier steekt al 8 jaar alles van whirlpool. Basic keramische kookplaat van 200 euro, dampkap van 90 euro, oven van 350 euro. In totaal heeft mij dat met installatie nog geen 800 euro gekost en werkt nog steeds perfect. Miele en andere duren merken gingen makkelijk 2x tot 3x die prijs.

Geloven mensen nu echt dat dat 25 jaar of langer meegaat om break-even te draaien qua kosten vergeleken met een electrolux of whirlpool? Bij de schoonfamilie moesten ze ook alles van het duurste hebben. De Siemens kookplaat was na 6 jaar voor de helft kapot (slechts 2 vuren) en is in zijn geheel vervangen. En om de 2 jaar waren er brokken aan de kuppersbusch vaatwasser tot de onderdelen niet meer bestonden en een verplichte nieuwe aankoop.

En dan breng ik de extra kosten van stroom- en waterverbruik van deze oude, minder ecologische toestellen nog niet in rekening.

Myllan
17 mei 2018, 14:01
Bah.

Het moge wel duidelijk zijn met wat voor iemand je te maken hebt. Wat jij al dan niet gespaard hebt gaat haar gene ene moer, wat een onzin weer.
Dat ze mooi alles mee betaald en mee de verantwoordelijkheid opneemt en anders buiten gooien, die wijsneus. Als je al niet op dezelfde golflengte zit qua financiën dan scheelt er wel een hele hoop.

Guazala
17 mei 2018, 15:00
Bah.

Het moge wel duidelijk zijn met wat voor iemand je te maken hebt. Wat jij al dan niet gespaard hebt gaat haar gene ene moer, wat een onzin weer.
Dat ze mooi alles mee betaald en mee de verantwoordelijkheid opneemt en anders buiten gooien, die wijsneus. Als je al niet op dezelfde golflengte zit qua financiën dan scheelt er wel een hele hoop.

Ge hoort natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Misschien wil hij wel persé meubels van 10k en zou zij opteren voor 2de hands spullen. In dat geval zou zij dus zichzelf financieel pijn moeten doen omdat hij graag die bepaalde meubels heeft.

Misschien is dat ook niet zo, maar zeker als je maar 1 kant hoort is de realiteit vaak veel grijzer dan de zwart-witvoorstelling die je te horen krijgt.

JPV
17 mei 2018, 15:15
Ge hoort natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Misschien wil hij wel persé meubels van 10k en zou zij opteren voor 2de hands spullen. In dat geval zou zij dus zichzelf financieel pijn moeten doen omdat hij graag die bepaalde meubels heeft.

Misschien is dat ook niet zo, maar zeker als je maar 1 kant hoort is de realiteit vaak veel grijzer dan de zwart-witvoorstelling die je te horen krijgt.

Was ook mijn idee. En als het voorstel dan zou zijn dat zij de helft van die tweedehandsspullen betaalt, zou hij mss stijgeren omdat tweedehands enkel voor studenten is. (ja, en zelfs met een verschillende interieur-smaak kan je ook nog gelukkig samenzijn).

zarathustra
17 mei 2018, 16:59
Wat die meubels betreft je moet echt niet alles tegelijk kopen eh.

Ik had bed, bureau, bureaustoel, wasmachine en een zetel plus wat keukengerei. Tv kwam 6 maand later, keukentafel en stoel 2 jaar later, microgolf pas vorig jaar na 6 jaar, etc

Sent from my iPhone using Tapatalk

HUSKE
17 mei 2018, 19:18
Heb nu wel alles samen gekocht.

Maar 4 stoelen en tafel in de keuken kwam van de carrefour, 85€ voor zo een alu/geperst karton geval.

Heeft 8 jaar dienst gedaan en dan hebben we ze pas vervangen. Niet alles hoeft duur te zijn.
Maar ik kan mij wel voorstellen als ge al 100k op de bank hebt staan dat dat wat min lijkt.

Ik ben uit het huis vertrokken met 7k€ op mijn bankrekening. En we zijn er ook geraakt.

nixie
17 mei 2018, 20:06
Wat die meubels betreft je moet echt niet alles tegelijk kopen eh.

Ik had bed, bureau, bureaustoel, wasmachine en een zetel plus wat keukengerei. Tv kwam 6 maand later, keukentafel en stoel 2 jaar later, microgolf pas vorig jaar na 6 jaar, etc

hebt gij 2 jaar zonder keukentafel eten?

zarathustra
17 mei 2018, 20:57
hebt gij 2 jaar zonder keukentafel eten?

Mijn toenmalig bureau is nu de living tafel dus dat had genoeg ruimte voor 2 functies

makila
17 mei 2018, 21:24

2-3 jaar is echt pech hoor. Mijn wasmachine van amper 400 euro draait na 14 (!) jaar nog altijd. Yup 14 jaar, dus nu al langer dan uw dure Miele. Heb ik dan geluk gehad? Ja zeker! Maar ik doe winst tov uw Miele. Zelfs al had die wasmachine na 4 jaar stuk geweest. 3x400 euro spenderen worst case en ik zit nog maar aan 1200 euro. Nog steeds minder dan uw Miele.

En met wat pech kan zo'n Miele ook stuk gaan na 4 jaar. Dat is dan echt grote kutpech. MAAR het kan. Dan sta je daar schoon .. tenzij je voor de 5 jaar garantie gegaan bent.

Dus niet mee eens. Je kan beter iets deftig kopen. Maar 1295 euro voor een wasmachine? Dat is gewoon overdreven hoor.

Onze droogkast kostte iets meer maar voor +-700 euro heb je al deftige machines (zelfs iets minder). Die van ons draait na 5 jaar nog altijd ...

Meubels wat minder, maar dan nog was een zetel van XOOON een 1400 EUR, een dubbel bed van Ikea ongeveer 1000 EUR, een kleerkast een 1000 EUR, tv meubel + dressoir een 800 EUR, salontafel 200 EUR, eettafel 200 EUR, eetkamerstoelen 600 EUR, etc...
Dat het niet meteen een fortuin moet kosten akkoord, maar ik ging ook geen oncomfortabele zetel kopen om 400 EUR uit te sparen.
Hier ben ik het wel grotendeels mee eens. In een zetel zit of lig je erg veel in. Die moet wel goed zijn. Uw bed idem dito. Je slaapt er elke dag in hé. Ik heb een waterbed en die kostte toch 2000 euro (Uit NL laten afkomen, in BE kost identiek hetzelfde waterbed in de goedkoopste winkel die ik kon vinden 3000 euro) Op het overige van je lijstje, kan je hier en daar wel wat een beetje extra besparen ..

BraveHeart
15 juli 2018, 10:18
"Jij heb spaargeld en ik niet, dus ik wil dat jij alles betaalt". Van zo'n vrouwen blijf ik liefst heel ver uit de buurt.

Ik begrijp niet waarom mannen vallen op dit soort types, everyting money can buy.
All what i want or i will leave vrouwen.

Zijn jullie nog niet geleerd, puur voor de heb en matrealisme zolang de portomonee maar gevuld is.
Venten met centen, ik heb genoeg gezien op TLC hoe bescheten je daar mee aankomt als man zijnde.

90 days to wed happy every after geeft je de levensles,

George & Anfisha, het zuiverste voorbeeld wat je nog waard bent voor die vrouwen als man zijnde, niks.

Normaal kijken venten nooit naar vrouwen zenders, maar op dat vlak zouden jullie dat eens moeten doen, gewoon naar dat 1ne programma.
Je komt ogen te kort.

100k voor wat meubels dat is net idem als 50k voor ne ring en 500k voor een kleed voor dat koppel op TLC, een moment liefde of respect van haar kant heb ik nog niet gezien zo lang ik dat programma volg.

Ik hoop dat t voor die threadstarter ook die kant niet uitdraait.

Man je hebt groot gelijk.

coldplayke
15 juli 2018, 10:23
90 days to wed happy every after geeft je de levensles,

George & Anfisha, het zuiverste voorbeeld wat je nog waard bent voor die vrouwen als man zijnde, niks.

.

Jorge is dan ook enkel met Anfisa samen omwille van haar (in zijn ogen) goede looks. Is dat dan niet een even oppervlakkige reden? Jorge heeft Anfisa maandenlang leugens voorgehouden door te zeggen dat hij stinkend rijk was (hij heeft zelfs een schuldenberg), terwijl Anfisa altijd eerlijk tegen hem is geweest en heeft gezegd dat ze enkel voor het geld een relatie met hem wou starten.

Het nieuwste seizoen trouwens gezien? Anfisa is nu degene met meer geld dan Jorge en wil relatietherapie volgen om de relatie toch te doen slagen. Jorge is echter nog altijd oerdom, als dat huwelijk op de klippen loopt is het voornamelijk zijn fout.

In veel gevallen vind ik dat die mannen die een golddigger als vrouw hebben gewoon dom zijn of even oppervlakkig zijn. Ze willen niemand die qua looks in hun eigen league is, net zoals die vrouwen niemand willen die financieel in hun eigen league is. Pot en ketel.

BraveHeart
15 juli 2018, 10:39
Jorge is dan ook enkel met Anfisa samen omwille van haar (in zijn ogen) goede looks. Is dat dan niet een even oppervlakkige reden? Jorge heeft Anfisa maandenlang leugens voorgehouden door te zeggen dat hij stinkend rijk was (hij heeft zelfs een schuldenberg), terwijl Anfisa altijd eerlijk tegen hem is geweest en heeft gezegd dat ze enkel voor het geld een relatie met hem wou starten.

Het nieuwste seizoen trouwens gezien? Anfisa is nu degene met meer geld dan Jorge en wil relatietherapie volgen om de relatie toch te doen slagen. Jorge is echter nog altijd oerdom, als dat huwelijk op de klippen loopt is het voornamelijk zijn fout.

In veel gevallen vind ik dat die mannen die een golddigger als vrouw hebben gewoon dom zijn of even oppervlakkig zijn. Ze willen niemand die qua looks in hun eigen league is, net zoals die vrouwen niemand willen die financieel in hun eigen league is. Pot en ketel.

Dit gaat nog leuk worden dan, wil weten hoe dat nog afloopt :D
Wie legt t loodje, ik denk ook George, zij wint ;)
Ze waren m gisteren al aan t uitzenden, vanaf de vrijdag al, even terug kijken met play more.
Dat is nog een leuk idee voor deze avond.

Fredddy
15 juli 2018, 11:57
TLC is fake reality tv he mannekes :unsure:

BraveHeart
15 juli 2018, 16:41
Hoe ga ik dat aan uw mannenverstand uitleggen dat vijf, vitaya, tlc en netflix mijn guilty pleasure is.
Hoe overleef je een maand WK, zo dus, lekker bingewatchen onder een dekentje voor de tv. :woohoo:

Reality tv, gossip, mode, beauty, mijn meug.
Bring it on zou ik zo zeggen. Ik weet wel hoe een avond om te krijgen.

Anders is er nog iCarly op Disney channel.

HUSKE
16 juli 2018, 09:23

Die Anfisa is ook zo fake als iets en lelijk...
Als man zijnde kijk ik regelmatig TLC, voor de amusementswaarde. Zegt veel over de armoede aan goede programma's op TV... :doh:

Bloembak
16 juli 2018, 11:50
Lol, ik heb zelf moeten googlen wat TLC betekent. Ik

HUSKE
16 juli 2018, 12:43
Lol, ik heb zelf moeten googlen wat TLC betekent. Ik

Dacht True Love Channel oid... Echt, armoede op TV

glashelder
16 juli 2018, 15:41

Haha, ik vind het geweldig dat jij zware klassiekers aan literatuur leest en dan hier een heel betoog afsteekt over Jorge en Anfisa terwijl ik zelfs geen idee heb wie dat zijn, maar ik kan me er iets bij voorstellen :D You do you, coldplayke.

Waelvis
16 juli 2018, 16:24
Lol, ik heb zelf moeten googlen wat TLC betekent. Ikhttps://youtu.be/FrLequ6dUdM

;-)

Nina123
16 juli 2018, 18:19
https://www.youtube.com/watch?v=IPRMuFcIAXM

Heb weggezapt na 15 seconden.

coldplayke
16 juli 2018, 18:49
Haha, ik vind het geweldig dat jij zware klassiekers aan literatuur leest en dan hier een heel betoog afsteekt over Jorge en Anfisa terwijl ik zelfs geen idee heb wie dat zijn, maar ik kan me er iets bij voorstellen :D You do you, coldplayke.

Ik word er hier thuis genoeg mee gepest :p Als ze op mijn werk vragen wat ik graag op tv kijk, zeg ik documentaires... is niet volledig gelogen. :unsure:

desolation
17 juli 2018, 08:15
2-3 jaar is echt pech hoor. Mijn wasmachine van amper 400 euro draait na 14 (!) jaar nog altijd. Yup 14 jaar, dus nu al langer dan uw dure Miele. Heb ik dan geluk gehad? Ja zeker! Maar ik doe winst tov uw Miele. Zelfs al had die wasmachine na 4 jaar stuk geweest. 3x400 euro spenderen worst case en ik zit nog maar aan 1200 euro. Nog steeds minder dan uw Miele.

En met wat pech kan zo'n Miele ook stuk gaan na 4 jaar. Dat is dan echt grote kutpech. MAAR het kan. Dan sta je daar schoon .. tenzij je voor de 5 jaar garantie gegaan bent.

Dus niet mee eens. Je kan beter iets deftig kopen. Maar 1295 euro voor een wasmachine? Dat is gewoon overdreven hoor.

Onze droogkast kostte iets meer maar voor +-700 euro heb je al deftige machines (zelfs iets minder). Die van ons draait na 5 jaar nog altijd ...
.

Das geen pech. Mijn moeder deed ongeveer 3 vaten was per dag (4 kinderen, mijn vader moest elke dag een volledig proper uniform aandoen). Dat was gewoon pure slijtage, als ze die machines open deden voor herstelling dan was alles tot op de draad versleten.

Dieter85
17 juli 2018, 08:24
h3h3 heeft daar eens een goede video over gemaakt, the honoust golddigger.

Dragonball
17 juli 2018, 15:51
Ik zou het niet doen.

nuud
19 juli 2018, 14:33
Mijn moeder zei gewoon: eerste straat rechts, dan eerste links en op t einde is er een wasserette aan de rechterkant als je geen wasmachine wil kopen.
Nuchterheid ten top dus!

Let wel: wij MOCHTEN thuis de was of strijk niet doen, "want jullie gaan mijn dure machines om zeep helpen!" dus de eerste weken was het wel wat frustrerend om uit te vissen in welk bakje wat moest, waarom mijn witte was er roze uit kwam, een kwartier strijken aan 1 broek en topje,... Mama werd frequent gebeld dus.

Mijn zus is nog erger, woonde al 3j alleen toen ik vroeg hoe lang het geleden was dat ze de filter van de droogkast had leeg gemaakt (kreeg dat rotding er niet uit, zo vol!) met als antwoord: "filter? Zit daar een filter in?" en zo kan je blijven doorgaan met redenen geven waarom jongens én meisjes beter wél ingeschakeld worden voor ALLE huishoudelijke taken.. Opvoeden tot zelfstandige volwassenen heet dat ;)

of ge kunt de handleiding lezen...

Das geen pech. Mijn moeder deed ongeveer 3 vaten was per dag (4 kinderen, mijn vader moest elke dag een volledig proper uniform aandoen). Dat was gewoon pure slijtage, als ze die machines open deden voor herstelling dan was alles tot op de draad versleten.

zat ik mij ook al af te vragen :') das zoals mensen die zeggen dat hun vaatwas 3x zo lang meegaat maar hem maar ene keer in de week gebruiken. Bij ons draait die bijna iedere dag.

HUSKE
20 juli 2018, 10:06
zat ik mij ook al af te vragen :') das zoals mensen die zeggen dat hun vaatwas 3x zo lang meegaat maar hem maar ene keer in de week gebruiken. Bij ons draait die bijna iedere dag.

Ik zet mijn vaatwasser elke dag aan, 15 minuten spoelen als ik daar nieuwe vaat heb ingestoken, anders gaat dat stinken. Volledig programma is 2x per week.