PDA

Volledige versie bekijken : Wanneer tijdens de dag douche jij?

KerberosX
4 mei 2018, 17:32
Wanneer douchen jullie en waarom?

sink
5 mei 2018, 11:18
tijdens de week: 's avonds
weekend: 's ochtends
omdat ik tijdens de week 's ochtends te weinig tijd heb :unsure:

JPV
5 mei 2018, 11:31
ik douche 2x per dag omdat ik een enorme zweter ben. Anders zou ik wss enkel 's ochtends douchen, lijkt me het leukst om 's ochtends fris te zijn, in bed doe je toch alleen maar vuile dingen :)

ikbenben
5 mei 2018, 11:31
In de late ploeg 's morgens en 's avonds.
In de vroege ploeg 's middags of 's avonds.
In het weekend en verlof 's morgens en/of 's avonds.

Weet ge nu genoeg :p

Muscleduck
5 mei 2018, 12:56
Ik douche mij voor ik weg moet. Moet ik gaan werken? 's Morgens. Is het weekend en moet ik 's avonds pas weg? Dan in de namiddag pas.

BieBie
5 mei 2018, 13:26
“ Wanneer de stank niet meer draaglijk is “ :D

Tijdens de week s morgens aan de pompbak en dan scheer ik mij nat na het werk s avonds een douche
Weekends s morgens en s avonds een douche , durf ook wel eens languit in bad liggen val dan in slaap, mijn vrouwmens liever in bad , ik liever onder de douche en nog liefst van al te samen :D

Epyon
5 mei 2018, 13:40
Meestal 's ochtends en 's avonds, maar gewoon afspoelen. Ik pendel met de fiets naar het werk (32km) :p . Daarnaast, of indien met auto of moto, om de twee dagen 's avonds, al dan niet samenvallend met le sexy time.

Greenie
5 mei 2018, 14:11
ik douche 2x per dag omdat ik een enorme zweter ben. Anders zou ik wss enkel 's ochtends douchen, lijkt me het leukst om 's ochtends fris te zijn, in bed doe je toch alleen maar vuile dingen :)
Normaal is dat wel ongezond voor je huid.

Hier:
Vroeger dagelijks 's ochtends. Na raad van de dermatoloog om de 2 dagen, zoveel mogelijk 's ochtends.

Waelvis
5 mei 2018, 14:34
Om de 2 a 3 dagen. Tijdstip hangt af van mijn ploegen en wanneer de kindjes thuis zijn.

Als ik eens iets actiever doe (sporten, in de tuin werken, verbouwingen,...) dan douche ik mij daarna uiteraard ook.

BieBie
5 mei 2018, 14:50
Normaal is dat wel ongezond voor je huid.

Hier:
Vroeger dagelijks 's ochtends. Na raad van de dermatoloog om de 2 dagen, zoveel mogelijk 's ochtends.

“ vuile dingen doen ongezond ? “ :D:D:D

Dat is waar , in de tijd dat de dieren nog konden praten , waste de mensen zich éénmaal per week in een kuip,en ieder dag hun gezicht , handen en voeten wa afspoelen , en ze waren gezonder dan nu, en maar te zwijgen over de voeding toen en nu .
Men kan inderdaad te proper op je eigen zijn , maar als het kan om ieder dag meerdere douches te nemen waarom dan niet , beter dan stinkend rond te lopen .

Maar ja we zijn toch zo verwend , en maar klagen

JPV
5 mei 2018, 15:07
Ik dacht dat het ongezond was om elke keer met zeep te wassen. Dat doe ik niet altijd :)

Sir.Killalot
5 mei 2018, 15:15
Er is voor 'normale' mensen die geen zware inspanningen doen geen enkele reden om je dagelijks volledig te wassen, al zeker niet met zeep, en al helemaal niet meermaals per dag.

Het is niet goed voor je huid, het kost je geld en het is niet goed voor het milieu. En in het scenario hierboven is er niemand (ook jijzelf niet) die gaat 'ruiken' dat je je 2x in de week wast of meermaals per dag.

Epyon
5 mei 2018, 15:39
Meer dan een tot tweemaal per week met zeep of douchegel wassen is zelfs ongezond, en kan tot een slechte lijfgeur lijden door het overheersen van slechte bacteriën. :p

BieBie
5 mei 2018, 15:53
En toch sta ik graag onder de douch punt uit

JPV
5 mei 2018, 20:22
Meer dan een tot tweemaal per week met zeep of douchegel wassen is zelfs ongezond, en kan tot een slechte lijfgeur lijden door het overheersen van slechte bacteriën. :p't zou me betwijfelen dat ik dat probleem heb, ik ben verre van de properste. Probleem is dat mijn vriendin waarschijnlijk een kruising is van een mens en een speurhond. Niet dat ze me afblaft, maar ze ruikt zo enorm goed dat ze héél erg kan geuren ruiken en daar ook altijd sterk op reageert. Zweetgeur is dan een probleem. Ze kan bvb ook verschillende soorten plastiek ruiken en winkels zoals een Shoediscount (plastieken schoenen) of parfumwinkels (teveel verschillende geuren) zijn voor haar de hel. Als we binnenkomen in de Aldi kan ze bvb gewoon ruiken of ze die week turnpantoffels verkopen.

Ik vermoed dat ik me twee tot drie keer grondig was, d.i. docuhen met zeep. De rest is echt om ervoor te zorgen dat mijn vriendin nog altijd naast mij in bed wil liggen ;).

Ik lig trouwens altijd, zowel in de zomer als in de winter met een lichte donsdeken in bed. Mijn vriendin heeft nu nog een electrisch donsdeken, een winterdonsdeken en een gewoon deken op haar liggen. En dan zijn er nog kersenpitjes nodig...

We hebben beide verstoorde thermostaten denk ik.

Epyon
5 mei 2018, 20:46
Zo'n goede neus, uw vrouw haar beste verzekering tegen vreemdgaan :p .

MrKend54l
6 mei 2018, 00:03
Meer dan een tot tweemaal per week met zeep of douchegel wassen is zelfs ongezond, en kan tot een slechte lijfgeur lijden door het overheersen van slechte bacteriën. :p

Als je dagelijks sport en uw maar 2 keer met zeep wast, bon chance dan.

Is een dagje overslaan lijkt mij geen probleem als je weinig actief bent geweest. En gewoon u wassen met water is ook niet alles, toch zeker uw haar. Je kan beter u niet wassen dan enkel maar met water, want dat werkt vettigheid en geuren in de hand.

Preske
6 mei 2018, 00:40
Elke drie dagen om 17.54 behalve als het derde zondag van de maand is omdat ik graag domme antwoorden geef.

Ik douche me eigenlijk weinig ivm de andere hier, maar ik ben geen werkende werkmench die zich niet verplaatst dus met een goede dagelijkse schrobbing aan de pompbak kom ik toe.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

glashelder
6 mei 2018, 01:19
Om de 2-3 dagen en bijna altijd 's avonds. Omdat ik liever wat langer in bed lig :D In het weekend kan dat ook gewoon 's middags zijn, voor we ergens heen gaan.

Ik ben 's ochtends ook niet zo'n stinkie. Pits, tits & naughty bits aan de lavabo volstaat :p Terwijl ik bijvoorbeeld een ex-vriendin heb die dat heel vies van mij vond, maar zij rook ook echt heel muf en naar 'slaap', 's ochtends.

Jonas89
6 mei 2018, 10:21
elke dag, 's morgens

Valyra
6 mei 2018, 10:27
Tijdens de week: 's avonds
Weekend: 's morgens

Elke dag, aangezien het niet echt tof is om in bed te kruipen als ge vol met stof en vuiligheid hangt (bouw) ;)

Epyon
6 mei 2018, 10:32
Als je dagelijks sport en uw maar 2 keer met zeep wast, bon chance dan.

Is een dagje overslaan lijkt mij geen probleem als je weinig actief bent geweest. En gewoon u wassen met water is ook niet alles, toch zeker uw haar. Je kan beter u niet wassen dan enkel maar met water, want dat werkt vettigheid en geuren in de hand.
U dagelijks wassen met zeep lijdt pas tot geuren en vettigheid als je je dan even niet wast. Om nog maar te zwijgen wat het met uw huid doet :p . Gewoon na het sporten even je zweet wegspoelen (nadat je gestopt bent met zweten natuurlijk, niet direct er na) en om de drie dagen ofzo eens echt douchen lijkt me toch het beste.

jawadde001
6 mei 2018, 10:41
Ik douche me tijdens de week elke dag, maar wel 's avonds. Onmiddellijk na het werk, spring ik dan altijd de douche in.

Er wordt hier gezegd dat dagelijks wassen slecht zou zijn, maar dat hangt echt af van welk huidtype je bent. Heb je een droge huid, dan kan je gerust met wat minder,
maar ik heb overactieve talgklieren en dus is mijn haar en gezicht echt "vettig" na één dag... :(

Mulan
6 mei 2018, 10:53
Meestal: s morgens om wat wakkerder te worden en als "me time" om eventjes te genieten weg van baby, man en hond die om mijn aandacht smeken ;)

Maar waar ik onwaarschijnlijk van kan genieten is tijdens de winter s avonds na een wandeling nog een warme douche te nemen en dan recht naar bed!

Wel niet elke dag, gemiddeld 5x douchen per week.

MaximumOfBass
6 mei 2018, 12:04
Normaal gezien 's ochtends, ik heb dat nodig om wakker te worden.
Als ik ga sporten probeer ik wel te wachten tot na het sporten, anders is het na het sporten rap effe afspoelen met water zonder zeep.

Karry98
6 mei 2018, 12:20
Ik loop 5 à 6 dagen per week, op die dagen douch ik mij gewoon na het lopen. Op andere dagen steeds ' avonds. Regelmatig loop ik 2x per dag, die dagen douche ik uiteraard 2 keer.

Deckard
6 mei 2018, 15:48
's Avonds douche en 's ochtends even aan de lavabo de 'essentials'.

In de koudere periodes om de dag. In warmere periodes of als ik overdag zware inspanningen heb gedaan/gesport elke dag. Nooit in bad en een douche duurt bij mij ook maar maximum 10 minuten. Haar ook maar 3x per week omdat het anders te hard uitdroogt.

Bubba
7 mei 2018, 07:18
Om de 2-3 dagen, afhankelijk van het weer, en altijd 's avonds. Zo 's morgens heb ik daar gewoon totaal geen zin in terwijl ik 's avonds wel kan genieten van een lange douche voor het slapen. :-)

ashuray
7 mei 2018, 08:18
Tijdens de week savonds maar dan meteen als ik thuis kom omdat ik niet kan slapen als mijn haar nat is. Tijdens het weekend vlak voor we ergens naar moeten vertrekken en anders op de moment dat ik denk "ik ga is douchen"

bassie82
7 mei 2018, 08:46

Veel mensen op openbaar vervoer gaan akkoord met je.

Ik persoonlijk ben liever ongezond dan en douche me iedere ochtend voor ik buiten ga.

Vinceness
7 mei 2018, 09:57
Elke dag, 's ochtends :)

Dermatologe heeft er nog nooit een opmerking over gegeven.

sneax
7 mei 2018, 16:24
Als ik stink en met maar een weinig douchegel. Mijn haar was ik liefst niet, maar het moet soms wel van mijn lief (als het stinkt).

Wat ik nu wel regelmatig doe (bijna elke dag) is mijn voeten afspoelen (enkel met koud water) want die kunnen na een dag in schoenen zitten ook stinken.

Noscoped420
7 mei 2018, 21:05
Zo goed als elke dag, meestal s'ochtends, eigenlijk al bijna verplicht want ik moet elke dag mn haar wassen of anders ziet het vettig.

In de zomer spring ik ook savonds eens eronder zonder zeep en kouder water ( s'morgens met zeep ) zeker op hete dagen waar het binnen in huis al bijna zo warm is als buiten anders ga je s'avonds kapot van het zweet.

Sir WarCry III
8 mei 2018, 02:23
In Japan is dat ondenkbaar om uw niet elke dag te wassen. Ik doe dat elke dag 's avonds, vooral omdat mijn lief wil dat ik proper in bed lig... Als zij er niet is doe ik het eerder 's morgens maar ik moet toegeven dat ik het na al die jaren ook wel gewend geworden ben om fris te zijn wanneer ik ga slapen.

borgus
8 mei 2018, 09:09
In België: 2/3 keer per week afhankelijk van hoe/wat ik gedaan heb

Maar hier in Zuid-Spanje? Elke fucking dag, want geloof me niemand wil werken naast iemand die stinkt naar zweet. En met de temperaturen hier is dat echt een must.

Soeplepel
8 mei 2018, 09:26
Elke dag 's avonds, tenzij ik weet dat ik de volgende dag nergens naar toe moet. Bv thuis werken, verlof, ...

Binnen 2 weken ga ik alleen wonen, dan ga ik misschien wel 's ochtends douchen.. Tenzij ik van de fitness kom

koenpje
8 mei 2018, 19:36
's ochtends, vind het heerlijk om fris gewassen de dag te beginnen..

Googke
18 mei 2018, 00:48
S'avonds zodat ik beter kan inslapen. Ook na het sporten was ik me direct.

BlackOccult
18 mei 2018, 22:17
Meestal 's avonds, na het zwemmen (maandag en woensdag). Behalve op zaterdag, dan 's ochtends.

Nesjamag
18 mei 2018, 22:56
Om de 3-4 dagen, tenzij ik keer echt veel zweet (maar dan is het ook maar keer afspoelen).
Ofwel late namiddag na thuiskomen of avond voor slapen.

Myllan
4 juni 2018, 13:37
Ik douche me tijdens de week elke dag, maar wel 's avonds. Onmiddellijk na het werk, spring ik dan altijd de douche in.

Er wordt hier gezegd dat dagelijks wassen slecht zou zijn, maar dat hangt echt af van welk huidtype je bent. Heb je een droge huid, dan kan je gerust met wat minder,
maar ik heb overactieve talgklieren en dus is mijn haar en gezicht echt "vettig" na één dag... :(

Als je overactieve talgklieren hebt dan kan je voor je gezicht/huid best af en toe een scrub gebruiken (2x/week) en voor je haar shampoo zonder parabenen en sulfaten (lees de etiketten op de flessen).Hoe vaker je je haar wast met gewone shampoo, hoe sneller het vettiger wordt en al helemaal als je erbij ook nog eens conditioner gebruikt.
Is allemaal troep.

Kenneke10
6 juni 2018, 00:57
Nooit :) kan enkel in bad gaan met olie zet me onder een douche en je kan mij pellen gelijk een appelsien.

gStar
6 juni 2018, 12:04
dagelijks in de nacht/ochtend voor ik naar het werk vertrek.

Int weekend voor ik ergens naartoe moet , gij ik 's avonds nog feesten dan douche ik ook nog eens

Satkan
6 juni 2018, 12:15
Om de 3-4 dagen, tenzij ik keer echt veel zweet (maar dan is het ook maar keer afspoelen).
Ofwel late namiddag na thuiskomen of avond voor slapen.

Voel jij je dan niet vuil na een dag of 2? Als ik me een dag niet was, kan ik aan niets anders meer denken. Voor mij is mij niet wassen in de ochtend zowat hetzelfde als je tanden niet poetsen in de avond qua gevoel.

Then again, ik zweet wel snel.

HelpYouFall
6 juni 2018, 13:01
Elke dag, waarvan meestal 5/6 keer per week een douche en 1 à 2 keer per week een bad.
Ik was wel zeker niet elke dag mijn haar (drie keer per week denk ik?) en ik ga ook niet elke dag m'n lichaam volledig te lijf met zeep.

Tijdstip verschilt, eigenlijk meestal 's avonds omdat ik 's morgens liever wat langer slaap :unsure:

In de zomermaanden durf ik wel opstaan en gewoon eens in en uit de douche te springen, gewoon om me niet plakkerig te voelen en 's avonds me dan grondig te wassen.

Nog nen brotip: ik neem eigenlijk heel graag echt warme douches, maar de laatste maanden verkies ik lauw water en dat heeft echt een positief effect op m'n huid. Soit, is wel zowat algemene kennis denk ik, maar ik kan het toch iedereen van harte aanraden.

Ik douche en badder waarschijnlijk te veel etc, maar ik verdraag dat echt niet van niet min of meer mezelf elke dag te wassen. Ik sta wel zelden langer dan 5 à 10 minuten onder de douche.

Ieder zijn ding natuurlijk, zolang ge er niet als ne complete ransbeer doorkomt, maar 3 à 4 dagen mezelf niet wassen, ik zou echt zot komen denk ik ...

Bimmer
6 juni 2018, 20:21
Ik douche bijna altijd op het werk en meestal einde van elke shift. Soms douche ik ook wel eens voor mijn shift, dat is dan omdat ik met de koersfiets ben gekomen of niet thuis ben geraakt de dag voordien en dus me daar was.
Reden is omdat het gewoon makkelijk is, gewoon een handdoek uit het schap pakken en nadien de wasmand gooien. Is tijdens mijn werkuren, dus geen tijdverlies elders. Elke shift wordt de badkamer gekuist door de kuisfirma en worden er nieuwe handdoeken gelegd.

Heb eigenlijk veel gerief liggen op het werk, proper onderbroeken, tandenborstel, scheer gerief, zeep, gel,,..

Thuis douche ik alleen in mijn vrij weekend of ik heb gesport en ga nadien werken. ik skip enkel een dag als ik weet dat ik niet onder de mensen moet komen en zondags kledij kan aandoen, anders spring ik elke dag onder de douche. Voel me anders niet goed in mijn vel.

Myllan
7 juni 2018, 13:43
Nooit :) kan enkel in bad gaan met olie zet me onder een douche en je kan mij pellen gelijk een appelsien.

Heb je dan een bepaalde huidaandoening oid dat je enkel in bad kan met olie? Ikzelf heb altijd al een droge huid gehad maar nu door de zwangerschapshormonen is het gewoon één grote kurkdroge teringzooi geworden. Als ik me niet gelijk insmeer dan lijk ik op die ene kale van the Fantastic Four:(

Vroeger was een hydraterende bodylotion voldoende na een bad/douche, nu niet meer dus gebruik ik omstebeurt zoete amandelolie om mijn lichaam in te smeren en dan helpt wel goed hoor.

Elke dag, waarvan meestal 5/6 keer per week een douche en 1 à 2 keer per week een bad.
Ik was wel zeker niet elke dag mijn haar (drie keer per week denk ik?) en ik ga ook niet elke dag m'n lichaam volledig te lijf met zeep.

Tijdstip verschilt, eigenlijk meestal 's avonds omdat ik 's morgens liever wat langer slaap :unsure:

In de zomermaanden durf ik wel opstaan en gewoon eens in en uit de douche te springen, gewoon om me niet plakkerig te voelen en 's avonds me dan grondig te wassen.

Nog nen brotip: ik neem eigenlijk heel graag echt warme douches, maar de laatste maanden verkies ik lauw water en dat heeft echt een positief effect op m'n huid. Soit, is wel zowat algemene kennis denk ik, maar ik kan het toch iedereen van harte aanraden.

Ik douche en badder waarschijnlijk te veel etc, maar ik verdraag dat echt niet van niet min of meer mezelf elke dag te wassen. Ik sta wel zelden langer dan 5 à 10 minuten onder de douche.

Ieder zijn ding natuurlijk, zolang ge er niet als ne complete ransbeer doorkomt, maar 3 à 4 dagen mezelf niet wassen, ik zou echt zot komen denk ik ...

Je wassen met koud water is zelfs beter voor je huid dan met warm water. Met koud water blijft je huid elastisch en strak itt heet water want dan wordt het slap en vertoon je sneller rimpels en droge huid.
Koud water is zelfs beter voor je bloedsomloop, het circuleert daardoor beter dus ja.

Carrion
7 juni 2018, 17:16
Sowieso dagelijks na het sporten. En met het warme, klammige weer van de afgelopen dagen spring ik 's ochtends snel onder de douche om niet meer te plakken van het zweet.

Douchen gaat hier sowieso snel, ik denk dat ik niet langer dan 5 minuten onder de douche sta :unsure: