PDA

Volledige versie bekijken : Goede prijs voor onderhoud?

Callmejondo
26 april 2018, 10:46
Ik heb zonet mijn motor voor de eerste keer een onderhoud gegeven sinds ik hem gekocht heb. Moet zeggen ben vrij content van hoe die nu rijdt, groot verschil met de Michelin banden.

Hieronder zie je in de spoiler een screenshot van mijn factuur, is dit een mooie prijs? Mijn vraag is puur uit interesse.

Note: de banden heb ik wel zelf gekocht aangezien dat serieus goedkoper uitkwam. Ik heb voor 2 Michelin's €149,- betaald. (Tel dit er dus bij)

https://i.imgur.com/muqf4aR.jpg

Ik ben benieuwd. :D

Pompi
26 april 2018, 16:03
wreed schappelijk.
Ik weet niet met wat je rijd, maar tgo mijn kawa er6n (geen kostelijk beestje) betaal je de helft voor olie+filter
3 werkuren is ook niet raar met het plaatsen van 2 banden bij.

Callmejondo
27 april 2018, 09:00
wreed schappelijk.
Ik weet niet met wat je rijd, maar tgo mijn kawa er6n (geen kostelijk beestje) betaal je de helft voor olie+filter
3 werkuren is ook niet raar met het plaatsen van 2 banden bij.

Met een WR125X (supermoto). Beestje was 2dehands gekocht in de zomer aan een veel lagere prijs dan dat ze echt kosten. Ik vind de prijs zelf ook wel goed, dus ben blij dat dit bevestigd wordt.

beemer036
29 april 2018, 21:53
wreed schappelijk.
3 werkuren is ook niet raar met het plaatsen van 2 banden bij.Dan is het eigenlijk duur voor hem, uw motorblok is immers 5keer zo groot ;).

Valt nog wel mee, maar zo zie je bv wel dat je soms geen goede deal doet met banden zelf aan te kopen.
Ik bedoel dit nu niet direct op u he ;).

Vaak zie je wel een goede online prijs maar wordt deze prijs bijna ongedaan gemaakt door de plaatsingskosten.

125cc is nog goedkoop rijden :).

skully25
29 april 2018, 22:13
achter binnenband lekt... dus die is vervangen dan of niet want zie nergens vermelding van een nieuwe staan op de factuur?

onderhoud van zo een wrx is eigenlijk zo simpel als iets maar begrijp ook wel dat niet iedereen de goesting heeft om dat zelf te doen. banden zou misschien niet gaan maar een simpele oliewissel en remblokken steken kan zo goed als iedereen doen op zo een motoke.

Callmejondo
2 mei 2018, 09:21
achter binnenband lekt... dus die is vervangen dan of niet want zie nergens vermelding van een nieuwe staan op de factuur?

onderhoud van zo een wrx is eigenlijk zo simpel als iets maar begrijp ook wel dat niet iedereen de goesting heeft om dat zelf te doen. banden zou misschien niet gaan maar een simpele oliewissel en remblokken steken kan zo goed als iedereen doen op zo een motoke.

Puur voor het feit dat hij (sinds ik hem gekocht heb) nog niet had binnengezeten deed ik het bij de garage om andere verborgen problemen misschien aan het licht te brengen. De volgende keren doe ik ook alles zelf.

Binnenband is geplakt blijkbaar, wat mij afgeraden is. 't zal een nieuwe worden binnenkort.