PDA

Volledige versie bekijken : Naam quizploeg

AreVee
16 april 2018, 14:17
Zijn er hier mensen die ideeën hebben voor een toffe naam voor een quizploeg (meestal bestaande uit mannen tussen 20-25 jaar oud)?

TooChé
16 april 2018, 14:22
Veudeleute
Kwishful Thinking
De Quizotopen
Pinten boven punten
De Slimpsons
4kg Gehakt
Team Impala

pie-jie
16 april 2018, 14:28
Team BartDePauw

ashuray
16 april 2018, 14:30
De Sloefkes

AreVee
16 april 2018, 14:36
Team BartDePauw

Ik zou wel willen maar niet iedereen erkent die man zijn genialiteit helaas :( .

Bedankt alvast aan iedereen voorlopig voor de input :) .

Bigbuddha
16 april 2018, 14:41
#VriendenVanDeJury
#LompIsOokVis

Bloembak
16 april 2018, 14:43
Jezus Kwistus

bassie82
16 april 2018, 14:44
GeenMoeilijkeVragen?

zarathustra
16 april 2018, 14:50
Kalahari Kayak Klub
Battlesatr Dyslectica

Myllan
16 april 2018, 14:51
Dolle of Nutty Alberto's
Patsers
BorrelNootjez
BarMazzo-s
Hell of Klittyz
Betty Boobz of Betty Boozers

sandervdw
16 april 2018, 18:58
Veel van de hier aangeboden namen zijn al in gebruik ;).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

AreVee
16 april 2018, 19:13
Veel van de hier aangeboden namen zijn al in gebruik ;).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ja het is daarmee dat we in "de problemen" zitten, zouden graag een ploeg inschrijven op de BQB site, maar in onze huidige naam gaat dat niet vanwege al een ploeg ingeschreven met een sterk gelijkende naam :) .

Merci voor alle suggesties opnieuw overigens :) . Zitten er bij die het overwegen waard zijn.

Jack-in-the-box
16 april 2018, 19:15
250 gram gehakt!

sandervdw
16 april 2018, 19:47
Ja het is daarmee dat we in "de problemen" zitten, zouden graag een ploeg inschrijven op de BQB site, maar in onze huidige naam gaat dat niet vanwege al een ploeg ingeschreven met een sterk gelijkende naam :) .

Merci voor alle suggesties opnieuw overigens :) . Zitten er bij die het overwegen waard zijn.

Zoeken naar iets dat niks met het woord quiz te maken heeft ;). Onze naam is "Fans van knappe Hans", daar zit een heel verhaal achter dat toch niemand snapt, maar who cares.
Geen idee waarvan die "gehakt" komt, maar dat heeft wel héél veel weg van 100gr spek? :p

Booster
16 april 2018, 22:06
Eyjafjallajökull

sandervdw
16 april 2018, 22:21
Eyjafjallajökull

Ook al ingenomen ;).

Inv
17 april 2018, 10:43
Massagesalon chez José Dusauchoit

Bloembak
17 april 2018, 11:01
Jef Tet en de swingende tepels

Hazz
17 april 2018, 11:53
Bij ons is't meestal Die Van Ons, of Ons Moeder.

20 punten voor ons moeder!

2s2k
17 april 2018, 12:33
quizlamitische staat

TooChé
17 april 2018, 13:06
over een quiz gesproken, heel snel even hijacken. We gaan op weekend binnenkort, de locatie wordt via tips meegedeeld. We hebben reeds het dorp moeten raden, maar daar hebben we geen antwoord voor. Nu de straatnaam.
Bestaat uit 3 woorden. Eerste woord bestaat uit 4 letters (3 klinkers, 1 medeklinker. Klinker komen maar 1x voor) : ik dacht aan "Quai"
Tweede woord is een omgekeerde foto van Ed Sheeran. --> "De"
Derde woord zou dit moeten zijn :
http://i63.tinypic.com/f35jld.png

any idea? :D

Sylverscythe
17 april 2018, 13:15
Veel van de namen hier ben ik al tegengekomen. Deze blijft mijn favoriet: necrofielen tegen crematie.

sandervdw
17 april 2018, 13:19
Veel van de namen hier ben ik al tegengekomen. Deze blijft mijn favoriet: necrofielen tegen crematie.

Die vind ik inderdaad geniaal gevonden. Ook Biljartclub Keusgenoeg vond ik een goeie (al weet ik niet of dat effectief ook een biljartclub is :p)

Preske
17 april 2018, 13:50
de schalkse rufters

Dr.Cro
17 april 2018, 14:06
De standaard namen:
Kwistedadde
ZieWel
Khaddatochgezegd
.....

Hazz
17 april 2018, 14:06

iets met raymond, tombe(r) of val(le) ofzo?

oase voldoet trouwens ook aan uw woord1 descriptie :p maar daar zullen wel geen straatnamen van zijn :D

TooChé
17 april 2018, 14:08
iets met raymond, tombe(r) of val(le) ofzo?
edit: aaah tis raymond goethals.
ik kan verder, thanks :p

sorry aan ts!

@ Hazz : nu ge het zegt, eerste zoekertje (dorp / stad) kan héél mogelijks : Luik zijn geweest

ashuray
17 april 2018, 14:09
Quiztnxbeter

Hazz
17 april 2018, 14:31
edit: aaah tis raymond goethals.
ik kan verder, thanks :p

sorry aan ts!

@ Hazz : nu ge het zegt, eerste zoekertje (dorp / stad) kan héél mogelijks : Luik zijn geweest

Voie de Remonval :woohoo: (in Luik)

AreVee
17 april 2018, 14:47
de schalkse rufters

Eén van de betere :D .

Preske
17 april 2018, 14:50
Eén van de betere :D .

En het is een subtiele verwijzing naar het quizverleden van bart de pauw en tom lenaerts :p

TooChé
17 april 2018, 14:51
Voie de Remonval :woohoo: (in Luik)

held

AreVee
17 april 2018, 14:52
En het is een subtiele verwijzing naar het quizverleden van bart de pauw en tom lenaerts :p

Effectief die verwijzing had ik door :D .

picasso123
17 april 2018, 14:56
- Lookworst zonder l is ook worst
- Dis-que t'es te

GETHEZ
17 april 2018, 15:49
over een quiz gesproken, heel snel even hijacken. We gaan op weekend binnenkort, de locatie wordt via tips meegedeeld. We hebben reeds het dorp moeten raden, maar daar hebben we geen antwoord voor. Nu de straatnaam.
Bestaat uit 3 woorden. Eerste woord bestaat uit 4 letters (3 klinkers, 1 medeklinker. Klinker komen maar 1x voor) : ik dacht aan "Quai"
Tweede woord is een omgekeerde foto van Ed Sheeran. --> "De"
Derde woord zou dit moeten zijn :
http://i63.tinypic.com/f35jld.png

Wat waren de tips voor het dorp dan?

Ps, gaan jullie niet slapen in een weghotel ofzo??

Aire de puntje puntje puntje???

Of in een naftstation... :p

Moeilijk om een straatnaam met 4 letters en 3 klinkers te hebben anders...

TooChé
17 april 2018, 15:54
1. een foto van Wim Willaert (Waimes is deelgemeente van Luik waar we moeten zijn)
2. een venster met een bloempot en een luik ... (obvious achteraf)
3. een youtube filmke van een clipje van "2 brothers on the 4the floor - never alone" (hebben optreden in de buurt dat weekend)

Lakigigar
17 april 2018, 16:05
Snolliemollie's
Rake rakkers
Levende rotsen
Platte voeten
Dansende stieren
Roze olifanten
Halve manen
Natte wolken
Fluitende bevers
Brullende vliegen
Rollende rotsen

Andere mogelijkheden:
3.14159265359
Intel Core I7
gliese 581 g

Oneindig veel mogelijkheden... als ik nog iets leuk bedenk post ik het nog wel. Maar ik ga sowieso voor een naam dat opvalt en een wtf-gevoel oproept, moest ik een naam kiezen.

Myllan
17 april 2018, 16:08
Snolliemollie's
Rake rakkers
Levende rotsen
Platte voeten
Dansende stieren
Roze olifanten
Halve manen
Natte wolken
Fluitende bevers
Brullende vliegen
Rollende rotsen

Doet me denken aan groepjes van padvinders.
Scouts all over again.:(

Allemaal mannen in korte en strakke broekjes, strakke hemdjes, petje alles...hmm lekker hoor.

Pieterjan94
17 april 2018, 16:09
The Kwizards

Lakigigar
17 april 2018, 16:12
Orde van de ronde tafel
Bezoekers van de parking
Sogndal het niemendal

Lakigigar
17 april 2018, 16:17
En als je bij Eyjafjallajokull inspiratie wilt halen, hier het dorpje met de langste naam.
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch

Vickskemees
17 april 2018, 16:27
Den Drank is Op kosten van de Organisatie!

als ze dat dan afroepen kunde heel den avond naar den toog spurten ;)

AreVee
18 april 2018, 19:48
Thx heb diegene die ik zelf het best vond voorgesteld aan de leden van de ploeg :p . Moest het een naam worden die hier vermeld is zal ik het zeker nog laten weten :) .

GETHEZ
19 april 2018, 07:17
De sjoepappers, kleine verwijzing naar pappenheimers...

sandervdw
19 april 2018, 07:24
En als je bij Eyjafjallajokull inspiratie wilt halen, hier het dorpje met de langste naam.
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio gogogoch

Hoe spreek je dat uit?

wiseguy444
19 april 2018, 20:58
Quizt et ni/ kwistetni
Periodiek quizteam der elementen

Jonas89
19 april 2018, 22:56
Hoe spreek je dat uit?

Llanfairgoch

Kolores
20 april 2018, 14:15
FuckBlokkenWijGokken

Jimmypop
20 april 2018, 16:04
De pijpajuintjes

Kolores
20 april 2018, 18:13
De Scheve Appelflappen

Pieterjan94
20 april 2018, 18:24
Heksheksheks

Echt onderbroekenlol dit!!!

Kolores
20 april 2018, 19:20
Onderbroekenlol

AreVee
11 juni 2018, 13:30
Even bumpen: Naam is gekozen, is "doorgegeven" op site van BQB maar lijkt weinig te gebeuren, hebben jullie daar iets speciaal voor hoeven doen om die naam opgenomen te krijgen in de ranking?

AreVee
6 augustus 2018, 13:14
Tweede keer bumpen: Ben van plan om tegen half november samen met nog twee vrienden een quiz georganiseerd te krijgen, nu hebben we wel wat ervaring met het meespelen van quizzen maar op vlak van opstellen zijn we allemaal maagd, mensen hier met ervaring van het opstellen van een quiz of andere die denken aan bepaalde zaken die je zeker niet mag vergeten of tips die het makkelijker maken of ... ?

sandervdw
6 augustus 2018, 13:21
Tweede keer bumpen: Ben van plan om tegen half november samen met nog twee vrienden een quiz georganiseerd te krijgen, nu hebben we wel wat ervaring met het meespelen van quizzen maar op vlak van opstellen zijn we allemaal maagd, mensen hier met ervaring van het opstellen van een quiz of andere die denken aan bepaalde zaken die je zeker niet mag vergeten of tips die het makkelijker maken of ... ?

Belangrijkste tip: Stop met te denken "wat zouden mensen niet weten?" Want daardoor krijg je een quiz met vragen waar niemand het antwoord op weet. Een te makkelijke quiz is véél minder erg dan een te moeilijke.

Daarnaast: zorg voor links/thema's/tafelrondes/... Als je met thema's werkt, zet dan eerst het thema vast en ga dan op zoek naar vragen.

Doe een "oefenversie" van uw quiz met een échte quizploeg en een "amateurquizploeg". Stem hier uw niveau op af (voor een makkelijke quiz moet de amateurquizploeg zo'n 75% halen en de echte quizploeg +85%)
Test ook je timing op deze manier.

AreVee
6 augustus 2018, 18:20
Thx valt al wat uit mee te nemen :) .

zarathustra
7 augustus 2018, 08:09
En doe aub geen praktische testen/proeven. Verliest een hoop tijd, is een hoop moeite en is het dat echt waard om een paar mensen naar Dille te laten kijken en te ruiken? >.> :unsure:

sandervdw
7 augustus 2018, 08:28
En doe aub geen praktische testen/proeven. Verliest een hoop tijd, is een hoop moeite en is het dat echt waard om een paar mensen naar Dille te laten kijken en te ruiken? >.> :unsure:

Soms is dat nog leuk, maar inderdaad meestal miserie. Doet me denken aan de laatste die we zo gehad hebben. 10 zeepjes van Petit Marseillais waarbij we moesten gokken welk het hoofdingrediënt is. Oké moest dat nu Lavendel, Munt, ... zijn. Maar dat zijn dan dingen als
Katoenmelk, Granaatappel, Oranjebloesem, Lavendelhoning. Ten eerste is dat irritant voor de quizploegen, ten tweede irritant voor de verbeteraars, en ten derde voor de mensen die het moeten klaarzetten. Wegblijven van dat soort dingen dus :p

Maar bvb smaken chips gokken is nog wel eens leuk.

AreVee
11 september 2018, 17:35
Moesten er mensen (zowel geoefende quizzers als totale leken zijn welkom). Eens enkele ronde (of één ronde) willen oplossen en feedback geven, laat maar iets weten. Bedoeling is t niveau van een C quiz te hebben met uitstappen naar B of D.

sandervdw
11 september 2018, 22:05
Moesten er mensen (zowel geoefende quizzers als totale leken zijn welkom). Eens enkele ronde (of één ronde) willen oplossen en feedback geven, laat maar iets weten. Bedoeling is t niveau van een C quiz te hebben met uitstappen naar B of D.Stuur maar door, wil hem wel oplossen en nog doorsturen naar iets meer ervaren quizzers.
Zeg wel even voor welke quiz (zodat we niet toevallig zijn ingeschreven)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Pompi
19 november 2018, 10:38
ik kon hem jullie niet onthouden, de vrijdag op ne quiz van de parochieploeg was er een ploeg die "Ice wallow come" heette; wij zaten met de tranen in ons ogen als die voor den 9e keer werden afgeroepen tijdens de tussentijdse puntentellingen.