PDA

Volledige versie bekijken : Trekkies? -> Destination Star Trek Dortmund

Bompaization
13 april 2018, 09:56
Facts (http://www.facts.be) is nog maar pas voorbij en we zitten alweer onze Star Trek pyjama te strijken in afwachting van Destination Star Trek (https://www.destinationstartrekgermany.com) in Dortmund.
In België moet je zoiets niet verwachten, dus ik had - buiten de vrijwel onbetaalbare trek cons in de States - al zo wat de hoop opgegeven dat ik ooit nog eens een grote Trek-conference zou kunnen bijwonen.

De gastenlijst is in ieder geval indrukwekkend te noemen, met o.a. Walter Koenig (TOS, Chekov), Nana Visitor (DS9, Kira), Rene Auberjonois (DS9, Odo), Terry Farrel (DS9, Jadzia Dax), Nicole de Boer (DS9, Ezri Dax), Cirroc Lofton (DS9, Jake), Max Grodenchik (DS9, Rom), Robert D McNeill (Voy, Paris), Adam Nimoy (zoon van Leonard), Nichelle Nichols (TOS, Uhura), Alexander Siddig (DS9, Bashir), Ethan Phillips (Voy, Neelix), Connor Trinneer (Ent, Trip), etc. etc... oh ja, en last but not least, onze kapitein Kurk himself, William Shatner.

Dortmund is nog net te doen met de auto, dus wij hebben alvast ons budget hotelletje vlak bij de Westfallenhallen geboekt. Voorlopig houd ik het ook op weekendtickets, tenzij natuurlijk 9-lives ons een Admiral pakketje wil sponsoren, dat kost ocharme €2999/stuk...

Bompaization
16 april 2018, 10:49
Oké, geen Trekkies dus.

http://s2.quickmeme.com/img/2e/2e48513e655583252ac1e830d54c20ecc97785d0eafd65bc2d 2d412821774344.jpg

Proto
16 april 2018, 11:52
Sorry maat, Star Trek voelt voor mij een beetje aan als Star Wars van den Aldi.

ashuray
16 april 2018, 12:24
Der gaat hier zelfs niemand naar comic con!

Bompaization
16 april 2018, 12:34
Der gaat hier zelfs niemand naar comic con!

Ja wat voor nerds zijn dat hier eigenlijk... of moet het altijd over sex, politiek of Temptation Island gaan?

Bompaization
16 april 2018, 12:35

't Geeft niet... maar laat Neil Degrasse Tyson u niet horen.

Powerwing
25 april 2018, 10:23

Duidelijk een kenner... :wtf:
Toch wel sterk, uw bewering.

Ik apprecieer beiden, maar om Star Trek nu brol te noemen... Bekijk eerst eens ALLE series en films en vel dan pas een oordeel.
Ik ben best wel een Trekkie, maar naar conventions gaan doe ik niet, noch voor Star Trek, noch voor Star Wars. Merchandising interesseert me evenmin.
Ik ben ook fan te noemen van Japanse anime en manga maar op beurzen als Comic Con en FACTS zal je me ook niet vinden.

Proto
25 april 2018, 10:26
Duidelijk een kenner... :wtf:
Toch wel sterk, uw bewering.

Merci'kes maateke. Ik ben inderdaad nogal ne connaiseur van mijn eigen gevoelens.

HelpYouFall
25 april 2018, 11:05
Ik vind Star Trek meestal lachwekkend omdat die geweren en ventjes er zo lame uitzien. Ik heb nog nooit nen dude gezien in Star Trek waar ik van dacht: amai das nu eens ne grave kerel.
Ik snap de campy appeal van ST trouwens wel, maar ze is aan mij verloren gegaan vrees ik.

Dat gezegd zijnde heb ik wel genoten van die reboot films. Eric Bana was een plezante Nero, die dynamiek tussen de Enterprise was wel leuk. Jammer dat de koek precies weeral op is, want die laatste (ik weet de titel niet meer) was een ongelooflijke drol van een film.

Helemaal terzijde: Ik vind Warsies en Trekkies vaak 'vervelende' mensen. Hoe die zichzelf verliezen in van die debiele details en dan regisseurs etc op de brandstapel gooien omdat hun 'heilige graal' bezoedeld is geweest. Doodsbedreigingen sturen naar cineasten, wut? Ik snap een passie hebben voor iets, maar doe ne keer normaal. Geen verwijt trouwens aan OP ofzo, gewoon in het algemeen :unsure:

Powerwing
25 april 2018, 11:22
Ik vind Star Trek meestal lachwekkend omdat die geweren en ventjes er zo lame uitzien. Ik heb nog nooit nen dude gezien in Star Trek waar ik van dacht: amai das nu eens ne grave kerel.

Waarom moet alles vandaag de dag 'cool' en 'graaf' zijn ?
Ma goed, les goûts et les couleurs...

Helemaal terzijde: Ik vind Warsies en Trekkies vaak 'vervelende' mensen. Hoe die zichzelf verliezen in van die debiele details en dan regisseurs etc op de brandstapel gooien omdat hun 'heilige graal' bezoedeld is geweest. Doodsbedreigingen sturen naar cineasten, wut? Ik snap een passie hebben voor iets, maar doe ne keer normaal. Geen verwijt trouwens aan OP ofzo, gewoon in het algemeen :unsure:

Van die doodsbedreigingen, dat kan dus totaal niet door de beugel, dat zijn mentaal gestoorden die ze mogen opsluiten.
Maar ik snap ook die overdreven kritiek op, zoals je zegt, hun 'heilige graal' niet. The Last Jedi, bijvoorbeeld, wordt bijna compleet de grond in geboord door de échte fans/kenners... Je vraagt je soms af of die gasten nog een leven hebben naast hun favoriete films en/of series.

Ik kijk naar Star Wars voor de sfeer grotendeels, naar Star Trek omdat alle series in elkaar vloeien en er een 'geloofwaardige' toekomst wordt geportretteerd (met een ongelooflijke grove korrel zout te nemen, maar goed)...
Niet alle films/afleveringen zijn even goed, maar ik geniet toch telkens van de setting, of het nu Star Trek of Star Wars is...

Bompaization
25 april 2018, 12:15

Doodsbedreigingen? Dat zijn dan toch zeer grote uitzonderingen denk ik... over het algemeen zijn Trekkies gewoon brave nerdjes hoor. En dat nitpicken dat hoort er gewoon bij, dat is over de jaren een deel van de cultuur geworden.

HelpYouFall
25 april 2018, 14:41
Waarom moet alles vandaag de dag 'cool' en 'graaf' zijn ?

Dat moet helemaal niet. Er is niks mis met goofy.
Ik vind door de band genomen die personages gewoon één grote hoop zoutzakken bij elkaar. Ik zeg het, ik heb bijlange niet alles gezien, maar ik ben (in hetgeen ik wel gezien heb) nauwelijks een interessant personage tegengekomen, wel heel veel flauw uitgewerkte tropes.

@Bompaization, anyways, ik wil jullie thread niet langer hijacken ofzo. Veel plezier daaro en euh live long and prosper haha

Bompaization
25 april 2018, 16:02
@Bompaization, anyways, ik wil jullie thread niet langer hijacken ofzo. Veel plezier daaro en euh live long and prosper haha

Thanks, ik zal Bill de groeten doen :)

http://granades.com/images/wehastrouble/wehastrouble07.jpg

Sir WarCry III
26 april 2018, 02:50
Ik keek als kleinen bengel naar TNG op de schoot van mijn pa. Ik op 1 knie en mijn zus op de andere knie. Voor de rest eigenlijk nooit Star Trek gezien. Toen DS9 uit kwam zijn we op dezelfde manier daaraan begonnen maar dat vonden we precies niet even goed. Van wat ik zo links en rechts heb opgevangen, is DS9 zo een beetje de serie die niemand goed vond vroeger en die nu een beetje herontdekt wordt door veel volk?

ToasT
26 april 2018, 09:54
Er zullen wel genoeg mensen die toen goed hebben gevonden, anders zouden ze er geen 7 seizoenen van gemaakt hebben :)

Ik ben wel fan van beide reeksen maar ik vind het toch ook jammer dat ze voor de nieuwe SW films de boeken niet hebben gevolgd.
De Thrawn trilogy is imo heel goed maar vind natuurlijk ook plaats een paar maanden na Return of the Jedi. Hierdoor waren ze natuurlijk verplicht om andere acteurs te gebruiken voor Leia, Luke, Han, ... . Niet dat ik dat erg zou hebben gevonden.

Aan de trailer te zien van de Hal Solo film hebben ze ook hier de boeken (http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars:_The_Han_Solo_Trilogy)niet gevolgd.

ashuray
27 april 2018, 10:41
Er zullen wel genoeg mensen die toen goed hebben gevonden, anders zouden ze er geen 7 seizoenen van gemaakt hebben :)

Ik ben wel fan van beide reeksen maar ik vind het toch ook jammer dat ze voor de nieuwe SW films de boeken niet hebben gevolgd.
De Thrawn trilogy is imo heel goed maar vind natuurlijk ook plaats een paar maanden na Return of the Jedi. Hierdoor waren ze natuurlijk verplicht om andere acteurs te gebruiken voor Leia, Luke, Han, ... . Niet dat ik dat erg zou hebben gevonden.

Aan de trailer te zien van de Hal Solo film hebben ze ook hier de boeken (http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars:_The_Han_Solo_Trilogy)niet gevolgd.

Bwah kweet niet van de buurt politie zijn er ook 2 films en een hele hoop afleveringen en niemand die ik ken vind dat op iets trekken :unsure:

Powerwing
27 april 2018, 11:10
Bwah kweet niet van de buurt politie zijn er ook 2 films en een hele hoop afleveringen en niemand die ik ken vind dat op iets trekken :unsure:

Mijn dochter van 12 vindt dat goed. Da's dan ook de leeftijdsgroep die ze als doelpubliek hebben...

Sylverscythe
27 april 2018, 11:18
Star Trek was op veel gebieden revolutionair hoor. Het lage "badass" gehalte is omdat Gene Roddenberry, de bedenker, heel zijn leven lang een veto heeft gesteld tegen vormen van interne conflicten. Zijn visie op de mensheid in de toekomst was gewoon zeer utopisch, en dat moest duidelijk zijn. Het is pas met de recentere ST series na zijn dood, dat er soms eens karakters elkaar niet kunnen hebben ofzo :)
Het is trouwens maar een verschijnsel van de voorbije 10 jaar ofzo dat alles zo "edgy" moet zijn, met main characters die de psychotic breakdown naderen, eigenlijk eikels zijn, eigen demonen bekampen, ... Vroeger wou het publiek een meer zwart/wit verhaal van deze kant zijn die goeden, die de slechten, de goeden winnen. Op dat gebied is Star Trek: Deep Space Nine eigenlijk de uitzondering, en volgens velen ook een meesterwerk.

Overigens vind ik voor elke franchise reboots schandalig, zeker wanneer men de originele appeal dan wegwerkt door wat quick wins zoals nu volgens mij het geval is.

HelpYouFall
27 april 2018, 13:06
Allez, nog eentje om het af te leren en misschien wel het grappigste dat The Onion ooit gemaakt heeft :unsure:

https://www.youtube.com/watch?v=02LgdXVkXgM

Powerwing
27 april 2018, 22:58
Allez, nog eentje om het af te leren en misschien wel het grappigste dat The Onion ooit gemaakt heeft :unsure:

https://www.youtube.com/watch?v=02LgdXVkXgM

Funny ? Nah...

Bompaization
7 mei 2018, 10:30
Bon, in case anyone cares:

't Was een aparte evaring, zoveel trekkies bij mekaar zien, dat zeker. Het aantal merch vond ik een beetje tegenvallen.
Uitschieters: de Q&A van W. Shatner, die man weet hoe hij een publiek kan bespelen, daar konden veel van de hedendaagse acteurs iets van opsteken. Het was ook de enige Q&A zonder interviewer.
Ludieke kwis van "old school" acteurs vs Discovery, waarbij het publiek mocht helpen.

Sir WarCry III
7 mei 2018, 11:03
Bon, in case anyone cares:

't Was een aparte evaring, zoveel trekkies bij mekaar zien, dat zeker. Het aantal merch vond ik een beetje tegenvallen.
Uitschieters: de Q&A van W. Shatner, die man weet hoe hij een publiek kan bespelen, daar konden veel van de hedendaagse acteurs iets van opsteken. Het was ook de enige Q&A zonder interviewer.
Ludieke kwis van "old school" acteurs vs Discovery, waarbij het publiek mocht helpen.

I care. :)

Goed om te horen dat het tof geweest is. Wat voor vragen kreeg Shatner dan zoal? Zaten er van die uber nitpicky dingen tussen zoals we vaak in parodieën van zo'n beurzen zien? :)

Bompaization
7 mei 2018, 11:34
I care. :)

Goed om te horen dat het tof geweest is. Wat voor vragen kreeg Shatner dan zoal? Zaten er van die uber nitpicky dingen tussen zoals we vaak in parodieën van zo'n beurzen zien? :)

Ik heb tijdens de hele conventie geen enkele nitpickers-vraag gehoord, dat is ook niet aan de orde bij de acteurs, en dat weten de trekkies ook wel. De meeste acteurs zijn zelf geen trekkies en kennnen eigenlijk niet veel van de franchises. Shatner is daar geen uitzondering op, op een bepaald moment kreeg hij zelfs de opmerking van een vraaggsteller "you don't know star trek", het klinkt erger dan het is, en in de context was het wel grappig, hij moest er zelf ook om lachen.
De vragen blijven tamelijk klassiek, zo van, hoe was het om samen te werken met die of die, en wat vind je van de nieuwe reeks. Daar heerst wel min of meer een consensus over bij de TOS-acteurs, dat ze het allemaal knap vinden, maar dat er precies wat veel nadruk wordt gelegd op de actie en effect ipv op de spirit van Star Trek.