PDA

Volledige versie bekijken : Mijn verhaal kwijt geraken deel 2

roxas2505
14 maart 2018, 10:49
Hallo, vraag niet hoeveel delen mijn verhaal heeft :p. Van het getal kan men depressief worden

EERST WIL IK ZEGGEN. Dank jullie voor te bekijken en reageren op mijn vorige discussie. Hierdoor sporen jullie mij aan om ver te vertellen en eindelijk deze last van mijn schouder te verlichten.

In deze discussie wil ik hebben over de dag zelf waarbij ik de diagnose kreeg van Autisme spectrum stoornis kreeg.
Ik was 6 jaar (dit weet ik goed, want op 7 jaar zat ik al in bijzonder onderwijs lagere. Ik kreeg toen kapstok 7 waardoor ik nooit vergeet XD), toen ik 6 was zat ik in een gewone lager school.
Ken de uitvlucht "De leerkracht heeft een pik op mijn". ALLEEN bij mij was het geen uitvlucht maar werkelijkheid.

Ik kon nooit aan de uitleg van de leerkracht, dat had te maken met mijn beperking (niet op de les ) ik was toen minder ontwikkeld en had nood aan duidelijke instructies, maar ik kreeg deze NIET.
Daarboven op waren mijn sociale vaardigheden ook niet ontwikkeld, als gevolg liet ik meer mijn blad leeg en werd de leerkracht kwaad BRULLEN tegen mij. Dit ging zo door een aantal maanden en ik kon niks aan mijn ouders zeggen want ik wist niet hoe.
Dan doet de leerkracht een schepje bovenop en liet mijn ouders naar school komen en zei dat ze mij moesten onderzoeken en de resultaat kennen jullie.

Je denk misschien nu past school zich aan aan mij en ik waarschijnlijk hulp kreeg. DENK DAAR MAAR NIET AAN, ik werd gewoon tijdens de les achteraan gestoken (letterlijk) en werd er door de leerkrachten en directie geen Latijn in mij gestoken. Zo creƫerde men bij mij een achterstand.

Myllan
14 maart 2018, 11:01
Ik denk niet dat het toegestaan is hoor, om zoveel draadjes te openen. Mag pas na een bepaald aantal reacties of pagina's.
Verder wens ik je veel sterkte toe.

Btw, hebben ze op de kleuterschool nooit doorgehad dat je qua sociale vaardigheden een achterstand hebt/had opgelopen?
Leeftijd van 6 lijkt me nogal laat voor zo'n diagnose nee? Hadden je ouders ook niets door?
Nu autisme bestaat in verschillende vormen en gradaties dus kan wss ook daaraan liggen.

roxas2505
14 maart 2018, 11:05
Ik denk niet dat het toegestaan is hoor, om zoveel draadjes te openen. Mag pas nadat na de bepaald aantal reacties of pagina's.

Dank u voor de verwittiging en zal hierbij rekening houden. Maar ik wil ook ergens een referentie vinden waarin uitgelegd staat DUIDELIJK wat kan en niet. maar toch bedankt :)

roxas2505
14 maart 2018, 11:28
Ik denk niet dat het toegestaan is hoor, om zoveel draadjes te openen. Mag pas na een bepaald aantal reacties of pagina's.

Btw, hebben ze op de kleuterschool nooit doorgehad dat je qua sociale vaardigheden een achterstand hebt/had opgelopen?
Leeftijd van 6 lijkt me nogal laat voor zo'n diagnose nee? Hadden je ouders ook niets door?
Nu autisme bestaat in verschillende vormen en gradaties dus kan wss ook daaraan liggen.

Bedankt voor deze interesse tijdens mijn kleuterschool. Nu dat ik zelf denk waren er al toen GENOEG tekens te zien, maar werd er geen aandacht besteed (Ze dachten mss 1 stil kind houd mij gezond verstand :p). Ja over die tekens: Tijdens speeluren was ik meest binnen te vinden op mijn vaste plek, een raam recht naar de poort (zelfs tijdens kerst kroop ik achter de boom om daar te staan xD). Ik had nooit gespeeld met andere kleuters en had ook geen nood aan.

glashelder
14 maart 2018, 15:56
Dank u voor de verwittiging en zal hierbij rekening houden. Maar ik wil ook ergens een referentie vinden waarin uitgelegd staat DUIDELIJK wat kan en niet. maar toch bedankt :)
https://www.9lives.be/forum/faq.php?faq=tg_faq#faq_tg_fr ;)

Tailball
15 maart 2018, 22:15
Gewoon verder gaan in je originele thread. Daar dient die toch voor?