PDA

Volledige versie bekijken : Gent + Oostende - parkeren ?

Ikke1987
12 maart 2018, 16:45
Zondag 1 april (Pasen) ga ik samen met een vriend naar Oostende en Gent.
In Gent overnachten we tot maandag 2 april (Paasmaandag).

We vroegen ons af waar je het best kan parkeren in Gent/Oostende. Is het trouwens gratis of niet (Pasen/Paasmaandag) ?
In Oostende gaan we de zeelucht opsnuiven. Helaas ben ik daar niet bekend en weet niet waar er (goedkoop) geparkeerd kan worden.
In Gent logeren we aan Sint-Pietersstation. Ik weet dat er daar een grote parking is, maar vermoedelijk duur is. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Ik heb gehoord dat er in Gent ook een brasserie was die bekend staat voor zijn spaghettisaus (een roze saus?). Kan iemand me helpen aan de naam van deze brasserie aangezien het blijkbaar echt lekker moet zijn.

Alvast bedankt.

Nahrtent
12 maart 2018, 16:49
Dit topic hoort eerder thuis in Cultuur & Reizen maar bon.

In Gent logeren we aan Sint-Pietersstation. Ik weet dat er daar een grote parking is, maar vermoedelijk duur is. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Parkeren op het Rerum Novarumplein is gratis en ge staat met de tram op 10 minuten aan het station.

Ik heb gehoord dat er in Gent ook een brasserie was die bekend staat voor zijn spaghettisaus (een roze saus?). Kan iemand me helpen aan de naam van deze brasserie aangezien het blijkbaar echt lekker moet zijn.

Dat is De Kastart aan het Sint-Michielsplein. Is daar inderdaad lekker, maar verwacht geen haute cuisine. Het kan daar ook wel zeer druk zijn en ze verwachten basically dat ge na het eten meteen opkrast. :p Een quasi even goed en imo veel gezelliger alternatief is de Bluesette aan de Rozier, daar hebben ze een gelijkaardige spaghetti en ook lasagne op basis van dezelfde saus. Vooral die lasagne is echt een aanrader.

PS: de saus van De Kastart kunt ge ook in potten kopen om thuis op uw gemak van te genieten.

Preske
12 maart 2018, 19:46
Dit topic hoort eerder thuis in Cultuur & Reizen maar bon.

Parkeren op het Rerum Novarumplein is gratis en ge staat met de tram op 10 minuten aan het station.

Dat is De Kastart aan het Sint-Michielsplein. Is daar inderdaad lekker, maar verwacht geen haute cuisine. Het kan daar ook wel zeer druk zijn en ze verwachten basically dat ge na het eten meteen opkrast. :p Een quasi even goed en imo veel gezelliger alternatief is de Bluesette aan de Rozier, daar hebben ze een gelijkaardige spaghetti en ook lasagne op basis van dezelfde saus. Vooral die lasagne is echt een aanrader.

PS: de saus van De Kastart kunt ge ook in potten kopen om thuis op uw gemak van te genieten.

wat is er dan zo speciaal aan die roze saus?

Nahrtent
12 maart 2018, 19:55
wat is er dan zo speciaal aan die roze saus?

Goh da's basically gewoon bolognaise met room, veel look en - in het geval van De Kastart gaat het gerucht toch zo, althans - kreeftensoep in. Meer dan genoeg suiker ook denk ik. Dat gaat alleszins héél goed binnen, maar 't blijft wel veredeld fastfood tbh. Niet iets om een huwelijksverjaardag mee te vieren of zo. :p

the_fox
12 maart 2018, 19:55
Is een romige tomatensaus. Niet slecht maar ook niet wauw. Was vroeger beter dan nu.

eniac
12 maart 2018, 20:26
Roze is dat trouwens ook niet echt.
Vergeet ook niet dat, als je een beetje malchance hebt, je daar eerst een tijd aan de bar mag wachten tot er een tafel vrij is, en je vervolgens als een sardientje ergens in de hoop wordt gestoempt.

Niet mijn ding meer :)

Als je aan het Sint-Pietersstation zit: ik heb vorige week geluncht bij Paul's Boutique. Vlakbij het station, megalekkere burgers en niet eens duur.

Paul's Boutique Gent | Station (http://www.paulsboutiquegent.be/)

DyNaRaX
12 maart 2018, 20:42
In Oostende parkeer ik tegenwoordig op de buskruitstraat of omgeving en dan met de overzet naar het centrum. Parking en overzet zijn gratis.

https://www.google.be/maps/place/Gratis+Parking+Overzetboot+Naar+Centrum/@51.2337932,2.9267344,17.5z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47dca8d31895a595:0x3e97dbf0 09839842!2s8400+Oostende!3b1!8m2!3d51.21543!4d2.92 8656!3m4!1s0x47dca92e541a2633:0x117263f879446450!8 m2!3d51.2341882!4d2.9287248

Ikke1987
13 maart 2018, 09:28
Bedankt voor de antwoorden !

Wat ik meeneem (en waarschijnlijk ook ga doen):

Gent

Kastart aan het Sint-Michielsplein OF Bluesette aan de Rozier (helaas reserveren vanaf 4 personen, dus zal het Kastart worden)
Paul's Boutique (ziet er niet slecht uit, maar vrees dat vriend niet zo voor burgers is, eens navragen)

Oostende

In Oostende parkeer ik tegenwoordig op de buskruitstraat of omgeving en dan met de overzet naar het centrum. Parking en overzet zijn gratis.
https://www.google.be/maps/place/Gra...82!4d2.9287248

Iemand nog een idee voor een gezellige bar (evt. danscafé) in Gent ?

Merci voor de antwoorden. Hebben juist besloten om de dag nadien naar Brussel te gaan, mochten er hier tips zijn van eten mag je ze altijd laten weten.
Ik vermoed ne Brusselse wafel eten, rondwandelen (free walking tour) en gewoon iets gezelligs zoeken.
Vriend is een buitenlandse en wil België leren kennen vandaar Antwerpen (ken ik zelf wel)-Oostende-Gent-Brussel.

The Prophet
13 maart 2018, 09:35
Zeker kiezen voor Kastart! Kan druk zijn maar het schuift zeer vlotjes. Meeneemsaus is geen aanrader, niet dezelfde smaak als in het restaurant zelf.

Gezellige bar vind ik Cafe Theatre. The Cobbler ziet er ook de moeite uit, wel nog niet kunnen gaan.

Ik zou toch ook zeker Brugge tonen aan uw vriend. Zou zelfs dat verkiezen boven Gent. Ik ken veel toeristen die meer onder de indruk waren van Brugge dan van Gent. Daar ook een zeer leuke cocktailbar: Groot Vlaenderen. Beste ervaring tot nu toe in België op vlak van cocktails.

Enjoy!

Sent from my iPhone using Tapatalk

bassie82
13 maart 2018, 09:41

https://www.google.be/maps/place/Gratis+Parking+Overzetboot+Naar+Centrum/@51.2337932,2.9267344,17.5z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47dca8d31895a595:0x3e97dbf0 09839842!2s8400+Oostende!3b1!8m2!3d51.21543!4d2.92 8656!3m4!1s0x47dca92e541a2633:0x117263f879446450!8 m2!3d51.2341882!4d2.9287248

Ik kan goed geloven dat voor een toerist dit een mooie manier is om naar Oostende te komen.
Je bent ook direct aan de vistrap en dicht bij de andere viskraampjes. Op vissersplein heb je ook een paar gezellige plaatsen waar je kan eten en drinken.

ashuray
13 maart 2018, 16:28
Zondag 1 april (Pasen) ga ik samen met een vriend naar Oostende en Gent.
In Gent overnachten we tot maandag 2 april (Paasmaandag).

We vroegen ons af waar je het best kan parkeren in Gent/Oostende. Is het trouwens gratis of niet (Pasen/Paasmaandag) ?
In Oostende gaan we de zeelucht opsnuiven. Helaas ben ik daar niet bekend en weet niet waar er (goedkoop) geparkeerd kan worden.

Alvast bedankt.

Wij parkeren in Oostende altijd gratis aan de kerk. Geen idee wat het adres is. Ongeveer 10 min van de dijk aan de achterkant van de kerk is het gratis. Voorkant is met een schijf

bassie82
13 maart 2018, 16:37
Wij parkeren in Oostende altijd gratis aan de kerk. Geen idee wat het adres is. Ongeveer 10 min van de dijk aan de achterkant van de kerk is het gratis. Voorkant is met een schijf

Geen idee waar het is maar als het centrum van Oostende is dan is het niet gratis.

Artemis
13 maart 2018, 17:05
Wij hebben eens in Oostende hier geparkeerd:
https://www.oostende.be/product.aspx?id=10788
en toen ontdekt dat we, bij afgifte van ons ID, gratis een fiets mochten lenen. Was wel leuk om zo de stad per fiets te ontdekken.

ashuray
14 maart 2018, 07:12
Geen idee waar het is maar als het centrum van Oostende is dan is het niet gratis.

Nee er juist buiten. Vlak aan de gamemania is het. Maar ver stappen is het niet hoor.

Koonut
14 maart 2018, 08:05
Als je deftige pasta wilt, ga naar Il Cortile(Kraanlei). Kastart zal mischien vroeger demoeite zijn geweest, maar momenteel is dat gewoon een drukke bedoening met enorm flauw eten en typische bediening van studentes die duidelijk ergens anders willen zijn.

bassie82
14 maart 2018, 08:49
Nee er juist buiten. Vlak aan de gamemania is het. Maar ver stappen is het niet hoor.

Daar is het ook betalend geworden. Zeker langs de nieuwpoortsesteenweg en torhoutsesteenweg.
Maar je hebt gelijk ver stappen is het niet.
Je kan ook richting mariakerke (Oostende) gaan en daar parkeren, dan gewoon tram nemen en op 5 minuten sta je ook in centrum van Oostende.

edit : toch duidelijk gemaakt dat ik Mariakerke oostende bedoel en niet in Gent :p

ashuray
14 maart 2018, 10:03
Daar is het ook betalend geworden. Zeker langs de nieuwpoortsesteenweg en torhoutsesteenweg.
Maar je hebt gelijk ver stappen is het niet.
Je kan ook richting mariakerke (Oostende) gaan en daar parkeren, dan gewoon tram nemen en op 5 minuten sta je ook in centrum van Oostende.

edit : toch duidelijk gemaakt dat ik Mariakerke oostende bedoel en niet in Gent :p

Nee de achterkant van die kerk in Oostende is niet betalen wij hebben daar 2 weken geleden een heel weekend gestaan

Tenzij het nu juist veranderd is natuurlijk. De voor en zijkanten zijn met een schijf maar als je rond rijd naar de achterkant was het tot nu toe gratis daar

bassie82
14 maart 2018, 10:12
Nee de achterkant van die kerk in Oostende is niet betalen wij hebben daar 2 weken geleden een heel weekend gestaan

Tenzij het nu juist veranderd is natuurlijk. De voor en zijkanten zijn met een schijf maar als je rond rijd naar de achterkant was het tot nu toe gratis daar

Dan ben ik niet mee waar je precies bedoelt. We hebben wel meerdere kerken in Oostende. :)
https://www.oostende.be/file_uploads/182454.pdf?sc=126C996A183753B0FF78079206114B58

(huidige gamemania ligt net in betalende zone)

ashuray
14 maart 2018, 10:23
Dan ben ik niet mee waar je precies bedoelt. We hebben wel meerdere kerken in Oostende. :)
https://www.oostende.be/file_uploads/182454.pdf?sc=126C996A183753B0FF78079206114B58

(huidige gamemania ligt net in betalende zone)

Ja maar het is een 3 straten van de gamemania weg. Ik weet nu ook nie hoe die kerk noemt. Ik denk niet dat ze gebruikt word. Maar als je de straat over steekt en dan ff volgt kom je aan de baan met aan de overkant de gamemania

sneax
14 maart 2018, 13:35
Parkeren: elke grote stad heeft P+R parkings. Daar op zoeken. Er zijn altijd gratis P+R parkings te vinden met meer dan genoeg plaatsen en steeds met een goede OV verbinding. Niet enkel hier maar echt overal in Europa hé (toch zeker de buurlanden).

Gameboer
17 maart 2018, 23:10
In Gent kan je in ieder geval gratis parkeren op straat op beide dagen. Zondagen zijn altijd gratis en feestdagen ook, lucky you ;-)

StanTem
17 maart 2018, 23:13
In Gent kan je in ieder geval gratis parkeren op straat op beide dagen. Zondagen zijn altijd gratis en feestdagen ook, lucky you ;-)

Niet altijd. Tijdens de eindejaarsperiode en de Gente Feesten moet je ook op zon- en feestdagen betalen.