PDA

Volledige versie bekijken : Bloggen bekendheid

vbounce
5 maart 2018, 10:55
Dag 9livers

Enige tijd geleden ben ik een blog gestart. Deze wil ik meer bekendheid geven. Via de kanalen facebook en twitter die eraan gekoppeld zijn probeer ik meer mensen te bereiken. Zou het alleen graag wat sneller in stijgende lijn zien gaan.

Iemand tips waar ik mijn blog zichtbaar kan maken zodat ik meer volgers krijg?

Er zijn meerdere thema's die ik aanbreng. Hoofdzaak zijn bordspellen en food.

Sir WarCry III
5 maart 2018, 11:08
Actief deelnemen in communities die aansluiten bij uw onderwerpen. Andere mensen hun blogs lezen en comments achterlaten. Het is wel de bedoeling dat ge ook effectief deelneemt en relaties opbouwt, en niet enkel reclame maakt voor uw eigen blog. Als ge andere bloggers vindt met een gelijkaardig onderwerp en een gelijkaardige grootte, kunt ge ook altijd voorstellen om naar elkaar te linken. Veel blogs hebben zo een "blogroll" van gerelateerde links. Allez... die ging dat er jaren geleden toch aan toe. Het is lang geleden dat ik nog blogs gevolgd heb.

Ook vooral volhouden en met regelmaat posts blijven maken, zelfs al leest niemand ze. Als er een nieuwe bezoeker langs komt en die zit enkel heel sporadische of oude posts, is de kans veel kleiner dat deze blijft komen.

vbounce
5 maart 2018, 11:20
Actief deelnemen in communities die aansluiten bij uw onderwerpen. Andere mensen hun blogs lezen en comments achterlaten. Het is wel de bedoeling dat ge ook effectief deelneemt en relaties opbouwt, en niet enkel reclame maakt voor uw eigen blog. Als ge andere bloggers vindt met een gelijkaardig onderwerp en een gelijkaardige grootte, kunt ge ook altijd voorstellen om naar elkaar te linken. Veel blogs hebben zo een "blogroll" van gerelateerde links. Allez... die ging dat er jaren geleden toch aan toe. Het is lang geleden dat ik nog blogs gevolgd heb.

Ook vooral volhouden en met regelmaat posts blijven maken, zelfs al leest niemand ze. Als er een nieuwe bezoeker langs komt en die zit enkel heel sporadische of oude posts, is de kans veel kleiner dat deze blijft komen.

Heb een samenwerking met iemand die op youtube blogt over het thema boardgames. Verder blog ik 2maal daags, wat maakt dat er genoeg activiteit is. Op termijn zullen er zeker nog samenwerkingen volgen. Moeilijkheid is dat op veel facebookgroepen in de thema's die ik behandel, niet toegestaan is om je blog te vermelden. Wat zorgt dat bekendheid krijgen toch niet vanzelfsprekend is.

Proto
5 maart 2018, 11:45
Vooral ook gewoon volhouden en consistent zijn in het aantal posts. Zie vaak beginnende youtubers of twitch streamers die soms maanden lang maar een handvol views krijgen. Maar op een gegeven moment wordt die stream dan toch opgepikt, omdat die persoon er op momenten is dat er geen grote streamers bezig zijn, en begint dat stilaan te groeien.

Yann!ck
5 maart 2018, 11:46
Eerlijk gezegd, de 'vlogmarkt' is al redelijk verzadigd. Tenzij je natuurlijk echt een heel aparte stijl van vloggen hebt, of zeer interessante vlogs brengt.

EDIT: Oeps, ik had vlogs gelezen ipv blogs. Nuja, het antwoord is pretty much the same. Originaliteit is the key.

vbounce
5 maart 2018, 11:51
Zit nu op een wekelijks gemiddelde van 100 a 150 viewers. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Zeker in rekening genomen dat ik pas sinds 19 januari bezig ben. Dus het vele bloggen loont al wel.

Vroeg me hoofdzakelijk af of er geen kanalen waren waarvan ik het bestaan niet wist en waar ik mijn blog nog meer kon in de picture zetten. Zodat meer mensen het zouden ontdekken.

StanTem
5 maart 2018, 12:47
Te veel schrijffouten. Daardoor zou ik al afhaken. En denk dat er nog zo mensen zijn.
Daarnaast zou ik, zeker bij bordspellen, toch minstens 1 extra foto posten. Ook het ontbreken van de functie om de foto groter te bekijken, mis ik.

En uw samenwerking met diegene die vlogt over boardgames betekent niks hé. Als hij 5 views haalt is het al veel.

zarathustra
5 maart 2018, 12:59
Zit nu op een wekelijks gemiddelde van 100 a 150 viewers. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Zeker in rekening genomen dat ik pas sinds 19 januari bezig ben. Dus het vele bloggen loont al wel.

Vroeg me hoofdzakelijk af of er geen kanalen waren waarvan ik het bestaan niet wist en waar ik mijn blog nog meer kon in de picture zetten. Zodat meer mensen het zouden ontdekken.

Mja ik had een website over muppets toen ik 13 was ( 20 jaar terug) en die kreeg ook 100-150 bezoekers per dag, de vraag is hoeveel daarvan zijn echte bezoekers, maw mensen die effectief uw zaken lezen? wat zeggen uw google analytics daarover. Ben je bezig met de rest van het google gebeuren, adsense enzo?

Verder is het absoluut niet duidelijk waar het over gaat, je wil het 'algemeen blogger' gedoe doen, maar daar is dus niemand in geïnteresseerd als je niet ofwel bekend bent ofwel een schaars geklede instagram dame bent. Moest ik u zijn ik zou die focus op bordspelen en eten doen als je dat wil maar split dat in 2 apart websites zodat elk een duidelijke focus heeft.

En ja, schrijffouten.

vbounce
5 maart 2018, 13:16
Het is geen blog over algemeen correct Nederlands. Zoals sommige over dichten en dergelijke. Heb andere blogs gezien waar het gewoon onleesbaar West-Vlaams is. Dus dat is een punt dat voor ieder een ander gevoel zal hebben.

Verder klopt het inderdaad dat er al heel wat bloggers zijn en besef ik dat zonder bikini-babe te spelen het niet vanzelfsprekend is volgers te krijgen.

De vele onderwerpen lijkt me niet zo een groot probleem mits via de inhoudstabel je makkelijk kunt gaan naar het thema dat je voorkeur heeft. En met 2 keer per dag te posten heb je nu wel wat voeding nodig om actief genoeg te zijn. Heb verder blogs gezien zonder specifieke onderwerpen, een heel rattennest aan verschillende thema's die aangesneden worden en toch veel volgers.

Allemaal leuk dat jullie je mening geven waarom jullie niet zouden volgen, maar het is allemaal in overweging genomen bij het starten van de blog waarom ik bepaalde dingen wel en niet doe.

Sir WarCry III
5 maart 2018, 13:30
Het is geen blog over algemeen correct Nederlands.

Ik zou toch niet onderschatten hoe afstotend een blog met veel schrijffouten is. Terecht of niet, dat ondermijnt uw geloofwaardigheid.

vbounce
5 maart 2018, 13:32
Ik zou toch niet onderschatten hoe afstotend een blog met veel schrijffouten is. Terecht of niet, dat ondermijnt uw geloofwaardigheid.

Het is ook niet dat ik er bewust schrijffouten in steek.

StanTem
5 maart 2018, 13:43
Het is geen blog over algemeen correct Nederlands. Zoals sommige over dichten en dergelijke. Heb andere blogs gezien waar het gewoon onleesbaar West-Vlaams is. Dus dat is een punt dat voor ieder een ander gevoel zal hebben.

Verder klopt het inderdaad dat er al heel wat bloggers zijn en besef ik dat zonder bikini-babe te spelen het niet vanzelfsprekend is volgers te krijgen.

De vele onderwerpen lijkt me niet zo een groot probleem mits via de inhoudstabel je makkelijk kunt gaan naar het thema dat je voorkeur heeft. En met 2 keer per dag te posten heb je nu wel wat voeding nodig om actief genoeg te zijn. Heb verder blogs gezien zonder specifieke onderwerpen, een heel rattennest aan verschillende thema's die aangesneden worden en toch veel volgers.

Allemaal leuk dat jullie je mening geven waarom jullie niet zouden volgen, maar het is allemaal in overweging genomen bij het starten van de blog waarom ik bepaalde dingen wel en niet doe.

Als ge wilt schrijven, zorg dan dat je de taal beheerst.

En nu doe je zoals velen doen die hulp inroepen: doen alsof het dat allemaal niet is waarom het project 'niet lukt'. Mensen geven tips en zoals gewoonlijk zal het allemaal geen waar zijn en wordt alles in de wind geslagen. Als je niet tegen kritiek kan, vraag dan geen hulp.

Je wil niet weten hoeveel mensen er na 2 artikels afhaken als er om de 3 zinnen een schrijffout te vinden is.
Iets volledig in het West-Vlaams is iets anders, daar bereik je vermoedelijk een bepaald publiek mee en da's bewust gedaan. Schrijffouten maken niet.

Het zou al veel helpen mocht je je teksten eerst in Word schrijven, dan kan je de helft van de fouten al vermijden.

De vele onderwerpen lijkt me niet zo een groot probleem mits via de inhoudstabel je makkelijk kunt gaan naar het thema dat je voorkeur heeft.

Moest het werken, wel ja.
Druk op 'foodies' en je krijgt 1 artikel te zien. Druk op 'boardgames' en je krijgt 1 artikel te zien.

vbounce
5 maart 2018, 13:55
Het zou al veel helpen mocht je je teksten eerst in Word schrijven, dan kan je de helft van de fouten al vermijden.

Met dat laatste kan ik dan weer wel iets. Zal dat ook toepassen om te kijken wat dat oplevert.

Er is een heel verschil tussen opbouwende kritiek en gewoon commentaar geven om mensen op hun paard te jagen.

Mijn vraag was trouwens niet om mijn blog door een keuring te halen en jullie goedkeuring te krijgen, maar om kanalen te krijgen waar ik mijn blog kon kenbaar maken.

Andere opmerkingen zouden welkom zijn moest ik er effectief mee geholpen zijn.

De opmerking van taal vind ik niet doorslaggevend omdat zelfs in krantenartikels wel eens schrijffouten staan.

Denk nu niet dat hier iemand achter haar scherm zit te wenen omdat er mensen iets negatiefs zeggen.

Bekijk kritiek geven ook niet als hulp wanneer het niet meer dan kritiek is.

Maar bedankt voor de tip over Word.

StanTem
5 maart 2018, 14:03
Met dat laatste kan ik dan weer wel iets. Zal dat ook toepassen om te kijken wat dat oplevert.

Er is een heel verschil tussen opbouwende kritiek en gewoon commentaar geven om mensen op hun paard te jagen.

Mijn vraag was trouwens niet om mijn blog door een keuring te halen en jullie goedkeuring te krijgen, maar om kanalen te krijgen waar ik mijn blog kon kenbaar maken.

Andere opmerkingen zouden welkom zijn moest ik er effectief mee geholpen zijn.

De opmerking van taal vind ik niet doorslaggevend omdat zelfs in krantenartikels wel eens schrijffouten staan.

Denk nu niet dat hier iemand achter haar scherm zit te wenen omdat er mensen iets negatiefs zeggen.

Bekijk kritiek geven ook niet als hulp wanneer het niet meer dan kritiek is.

Maar bedankt voor de tip over Word.

Kom kom... Denk je nu echt dat ik dit doe om u af te breken? Nee, helemaal niet.
Voor die andere kanalen geldt trouwens hetzelfde. Als een website er onprofessioneel uitziet, al dan niet door bijvoorbeeld de vele schrijffouten, zijn heel wat kanalen niet bereid een samenwerking aan te gaan.

Als je dat niet wil inzien, tja... Blijf dan bij je 150 clicks per dag.

Met mijn laatste punt uit mijn vorig bericht zou je nochtans ook geholpen moeten zijn. Ervoor zorgen dat je categorieën werken. Iemand die op 'boardgames' klikt en maar 1 ding vindt, zal misschien wel denken 'oei, da's hier gene vette, ik heb hier niks te zoeken'. Als je daar al je geschreven bordspelartikels onder kunt brengen, is dat al een ander verhaal.

vbounce
5 maart 2018, 14:13
Kom kom... Denk je nu echt dat ik dit doe om u af te breken? Nee, helemaal niet.
Voor die andere kanalen geldt trouwens hetzelfde. Als een website er onprofessioneel uitziet, al dan niet door bijvoorbeeld de vele schrijffouten, zijn heel wat kanalen niet bereid een samenwerking aan te gaan.

Met mijn laatste punt uit mijn vorig bericht zou je nochtans ook geholpen moeten zijn. Ervoor zorgen dat je categorieën werken. Iemand die op 'boardgames' klikt en maar 1 ding vindt, zal misschien wel denken 'oei, da's hier gene vette, ik heb hier niks te zoeken'. Als je daar al je geschreven bordspelartikels onder kunt brengen, is dat al een ander verhaal.

Als ik op mijn site ga en klik staan daar wel meerdere artikels onder. Heb je verder naar beneden geprobeerd dan de reclame? Want dan klopt wat ik zie niet met wat jullie te zien krijgen.

Er zouden onder thema boardgames 29 artikels staan en onder foodies 22.

StanTem
5 maart 2018, 14:15
Als ik op mijn site ga en klik staan daar wel meerdere artikels onder. Heb je verder naar beneden geprobeerd dan de reclame? Want dan klopt wat ik zie niet met wat jullie te zien krijgen.

Er zouden onder thema boardgames 29 artikels staan en onder foodies 22.

Inderdaad, klopt.
Heb Adblock en dan is het een groot wit veld. Daarmee...

vbounce
5 maart 2018, 14:22

Trouwens het ging niet over dat jij mij zou afbreken, van jou kreeg ik echt tips. Maar het is makkelijk gezegd van anders te doen zonder zelf tips te geven en dan spreken we niet meer over opbouwend.

vbounce
5 maart 2018, 14:36
Inderdaad, klopt.
Heb Adblock en dan is het een groot wit veld. Daarmee...

Dus kan ik zelf weinig aan veranderen? Of bestaan daar dingen voor die dat omzeilen?

Tailball
5 maart 2018, 14:40
Iemand wijzen op spelfouten is écht niet afbreken!
Dat is helpen. En jij ziet het misschien als een minder groot probleem, maar het is het eerste waar al 3 9livers over vielen bij jouw blog.
En ik ben 4: als ik een artikel lees met spelfouten, sla ik dat direct over en zoek mijn info elders.
Dat ZIJN tips: werk aan je spelling, grammatica en schrijfstijl als je een schrijver wilt worden...

En ik heb de indruk in deze tijden dat vloggen > bloggen.
Mensen zijn lui geworden en kijken liever naar korte, krachtige filmpjes.
Voor reviews van eender wat, ga ik ook filmpjes opzoeken en geen artikels meer lezen.
Lezen van artikels is voor mij enkel nog aangenaam met gedrukte media (tijdschriften).
Bij een filmpje zie je vaak het gebruik, het artikel zelf of een demonstratie.

Oh en als laatste: als je je als een internetbron of bekendheid wil gaan profileren en je voelt je hier al aangevallen, prepare for shitstorms ze...
Hier zijn ze nog mild...

Sylverscythe
5 maart 2018, 14:45
Trouwens het ging niet over dat jij mij zou afbreken, van jou kreeg ik echt tips. Maar het is makkelijk gezegd van anders te doen zonder zelf tips te geven en dan spreken we niet meer over opbouwend.

Als je iets openbaar plaats ben je nu eenmaal opgeschoten wild hé, je moet daarom zo defensief niet reageren. Ik vind persoonlijk schrijffouten ook vreselijk, en ze vallen mij meteen op (eerste zin: my playfull storybook). Dat wil niet zeggen dat ik er zelf nooit maak, maar daarom gebruik ik ook 10 keer de editknop. Wanneer je iets schrijft voor andere mensen getuigt het gewoon van respect dat het juist geschreven is, overal je kijkt worden mensen die veel en duidelijke fouten schrijven nu eenmaal minder serieus genomen. Zet het in word en lees het na, meer kunnen we daar niet over zeggen, het is ook oefening hé. Dat het in krantenartikels ook gebeurt is een spijtige zaak; er wordt niet voor niks over "het dalende niveau van de media" gesproken, dat is geen excuus.

Verder is het inderdaad een beetje een verzadigde markt. Algemeen zou ik denken dat een strakke lay-out met voldoende afbeeldingen altijd mooi oogt. Een vaste rubriek over het dagelijkse leven, met voldoende humor, zou ook wel eens kunnen scoren. Als je sommige succesvolle columns leest in internationale kranten is dat ook vaak "vandaag heb ik dit gedaan of dat geprobeerd". Ik weet dat als kind mijn moeder zo'n vrouwenblad kocht, waar een vaste rubriek bestond uit een verhaal van een pagina van een redactrice die naar Frankrijk was verhuisd. Dat was in principe dus gewoon het dagelijkse leven in Frankrijk, weinig verbazingwekkend, maar toch las mijn moeder dat graag :)

Edit: de poster hierboven was me al wat voor, één opmerking: zelf ben ik 100% tegen de trend om alles als video's te posten. Dan wil je iets interessant lezen, begint er een video te spelen, neen bedankt.
Trouwens, een bedenking...Zou overschakelen op het Engels misschien niet voor meer interesse kunnen zorgen wereldwijd (beetje reclame maken op fora)? Ik kan mij inbeelden dat iemand van het dorp naast het jouwe minder interesse heeft over je dagelijkse leven dan iemand uit bv. Azië waar dit "exotischer" is.

Tailball
5 maart 2018, 14:52
Edit: de poster hierboven was me al wat voor, één opmerking: zelf ben ik 100% tegen de trend om alles als video's te posten. Dan wil je iets interessant lezen, begint er een video te spelen, neen bedankt.

Dit lijkt me een geval van “voor alles is een publiek”.
Echter is de trend wel dat video’s veel populairder zijn dan geschreven artikels. Het doelpubliek (waar jij dan onder zou vallen), is kleiner in deze tijden.

vbounce
5 maart 2018, 14:54
Het gaat er mij niet om dat ik professioneel journalist wil worden. De mensen rond mij vraag ik ook geregeld om dingen na te lezen en wijzen mij op bepaalde schrijffouten.

Ik wil gewoon mensen kennis laten maken met boardgames en andere interesses en een kanaal waar ik alles wat voor mij belangrijk is kwijt kan.

Had het alleen leuk gevonden als ik daarmee ook andere mensen kon plezieren. Want schrijven wat alleen ikzelf lees is niet meer dan een uitgebreid dagboek.

Sorry dat ik me hier wat defensief opstel. Heb nooit veel positieve commentaar gehad in het opgroeien. Gepest, ouders die me tot op vandaag nog niet begrijpen, ouders die niet over hun lippen krijgen ergens trots op te zijn van wat ik bereikt heb,.....

Als het van mensen komt die verder van mij af staan dan denk ik er wel tegen te kunnen. Maar hier vroeg ik enkel of iemand wist waar ik mensen met mijn blog in contact kon brengen. Heb al alle reacties gekregen behalve het antwoord daarop.

Is er misschien iemand die elk artikel wilt verbeteren dan zal ik het corrigeren :) Iedereen tevreden dan?

glashelder
5 maart 2018, 15:35
Misschien harde opmerking, maar je schrijft gewoon niet leuk genoeg. Je 'reviews' (?) van board games zijn gewoon een opsomming van wat het spel is. Ik kan even goed de achterkant van de doos lezen? Ik heb vier posts over board games aangeklikt en allevier legden ze gewoon uit hoe het spel gespeeld wordt. Is dat de reden waarom ik je blog moet lezen?

Als ik een blog lezen, wil ik lachen, ontroerd raken, bijleren en geprikkeld worden. Je schrijfstijl is héél droog en miniem, de inhoud is dus niet meer dan de inhoud van de handleiding en ik zie dus geen enkele reden om jouw blog te volgen.

Idem, heel irritant.

Maar ALS je dan toch per se wil schrijven.... Zorg er dan voor dat je goed schrijft. Niet alleen qua spelling, maar ook qua stijl en humor. Een blog lezen of volgen is leuk, maar dan moet het wel een leuke blog zijn...

Is er misschien iemand die elk artikel wilt verbeteren dan zal ik het corrigeren :) Iedereen tevreden dan?
Ik denk dat het wel de bedoeling is dat je zelf werk in je blog steekt (en zo bijleert) en niet dat andere de vuile klusjes voor je opknappen.

Yann!ck
5 maart 2018, 18:19
Enkele puntjes;

1. Zoals al meermaals hier gezegd, blogs gaan tegenwoordig (enfin, al enkele jaren) door zeer woelig vaarwater. Mensen lezen tegenwoordig amper nog, maar kijken vooral meer en meer. En vooral onder de jongere generaties is dat zo.
Ikzelf kijk redelijk wat vlogs (genre bv. CaseyNeistat), maar lees geen enkele blog.
2. De vlog- en blogmarkt is zeer verzadigd, tumblr en youtube staan vol met mensen die zoals jij een origineel idee (denken te) hebben. Het is leuk om in je vrije tijd te doen, maar pin je zeker niet vast op succes dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zal zijn. Vlogs/blogs met duizenden/miljoenen views is enkel maar weggelegd voor de mensen die er van het eerste uur al mee bezig zijn, of een zeer origineel idee hebben (wat in jouw geval niet echt zo is. Bordspelen ed zijn écht niet populair, en zeker niet onder jongeren), of al bekend waren voordat ze begonnen met vloggen/bloggen.

Tailball
5 maart 2018, 20:44
Enkele puntjes;

1. Zoals al meermaals hier gezegd, blogs gaan tegenwoordig (enfin, al enkele jaren) door zeer woelig vaarwater. Mensen lezen tegenwoordig amper nog, maar kijken vooral meer en meer. En vooral onder de jongere generaties is dat zo.
Ikzelf kijk redelijk wat vlogs (genre bv. CaseyNeistat), maar lees geen enkele blog.
2. De vlog- en blogmarkt is zeer verzadigd, tumblr en youtube staan vol met mensen die zoals jij een origineel idee (denken te) hebben. Het is leuk om in je vrije tijd te doen, maar pin je zeker niet vast op succes dat er naar alle waarschijnlijkheid niet zal zijn. Vlogs/blogs met duizenden/miljoenen views is enkel maar weggelegd voor de mensen die er van het eerste uur al mee bezig zijn, of een zeer origineel idee hebben (wat in jouw geval niet echt zo is. Bordspelen ed zijn écht niet populair, en zeker niet onder jongeren), of al bekend waren voordat ze begonnen met vloggen/bloggen.
Bordspellen zijn wel populair (in mindere mate), maar er zijn al veel vlogs hiervoor beschikbaar.
Ik kijk soms naar die van Wil Weaton op Geek & Sundry. Heel fijn uitgelegd en ze spelen het spelletje ook met wat grappige tussenstukjes.

Sir WarCry III
6 maart 2018, 01:02
Het is ook niet dat ik er bewust schrijffouten in steek.

Spellchecker gebruiken he. Bijvoorbeeld die van Word zoals al gezegd. Of als ge liever in uw browser schrijft, daar zijn ook spellcheckers voor te installeren.

Ik wil gewoon mensen kennis laten maken met boardgames en andere interesses en een kanaal waar ik alles wat voor mij belangrijk is kwijt kan.

Had het alleen leuk gevonden als ik daarmee ook andere mensen kon plezieren. Want schrijven wat alleen ikzelf lees is niet meer dan een uitgebreid dagboek.

Ik snap eigenlijk heel goed wat je hier zegt. Ik heb een tijdje een gameblog bijgehouden en dat deed ik dan in de community blogs van Destructoid. (https://www.destructoid.com/blogs/?qp=0) In mijn achterhoofd zat ook te spelen hoe er zo al 13 in een dozijn zijn en hoe blogs eigenlijk passé zijn tenopzichte van vlogs maar ja... ik wou nu eenmaal schrijven.

Het handige aan dtoid was dan dat er daar al een kleine maar hechte community zat van bloggers, soms blogs naar de voorpagina gepromoot werden en elke dag de nieuwe blogs op een rijtje gezet werden met de beste in de "top sauce" categorie. Zo had ge altijd toch wat een publiek en die top sauce was zo altijd iets op korte termijn om voor te gaan. Het nadeel is natuurlijk dat ge dan geen eigen site met reclame-inkomsten en zo hebt.

Zou er zo geen community rond bordspellen zijn waarin je kan schrijven? In het Engels schat ik die kans wel ettelijke malen groter dan in het Nederlands.

de poster hierboven was me al wat voor, één opmerking: zelf ben ik 100% tegen de trend om alles als video's te posten. Dan wil je iets interessant lezen, begint er een video te spelen, neen bedankt.

Idem. Vind ik ook zeer vervelend. Geregeld zie ik wel eens een krantenkop die mij interesseert en ben ik erg teleurgesteld als er alleen een video in staat.

Misschien harde opmerking, maar je schrijft gewoon niet leuk genoeg. Je 'reviews' (?) van board games zijn gewoon een opsomming van wat het spel is. Ik kan even goed de achterkant van de doos lezen? Ik heb vier posts over board games aangeklikt en allevier legden ze gewoon uit hoe het spel gespeeld wordt. Is dat de reden waarom ik je blog moet lezen?

Als ik een blog lezen, wil ik lachen, ontroerd raken, bijleren en geprikkeld worden. Je schrijfstijl is héél droog en miniem, de inhoud is dus niet meer dan de inhoud van de handleiding en ik zie dus geen enkele reden om jouw blog te volgen.

Dit is inderdaad ook heel erg belangrijk om lezers te krijgen. Probeer misschien zelf ook eens wat blogs te lezen en na te denken over hoe leuk die zijn om te lezen. Als je er dan een paar gelezen hebt die leuk of niet leuk waren, probeer dan in te zien wat nu precies het verschil maakt en pas die kennis daarna toe in je eigen blog.

Met mijn gameblog zat ik vaak met de presentators van Top Gear en de filmreviews van James Rolfe (aka AVGN) in mijn hoofd. Die hun passie voor auto's en horrorfilms respectievelijk straalt er echt vanaf en ik merkte bij mezelf dat ik daardoor zelfs interesse in die onderwerpen begon te krijgen. Ik ga niet beweren dat ik er even goed in was maar mijn doel was om ook zo mijn passie voor games te laten doorschijnen. Soms hoorde ik dan van maten dat ze een spel opnieuw waren beginnen spelen na een blog van mij erover gelezen te hebben. Dat deed mij altijd enorm plezier. :)

vbounce
6 maart 2018, 10:30
Spellchecker gebruiken he. Bijvoorbeeld die van Word zoals al gezegd. Of als ge liever in uw browser schrijft, daar zijn ook spellcheckers voor te installeren.

Ik snap eigenlijk heel goed wat je hier zegt. Ik heb een tijdje een gameblog bijgehouden en dat deed ik dan in de community blogs van Destructoid. (https://www.destructoid.com/blogs/?qp=0) In mijn achterhoofd zat ook te spelen hoe er zo al 13 in een dozijn zijn en hoe blogs eigenlijk passé zijn tenopzichte van vlogs maar ja... ik wou nu eenmaal schrijven.

Het handige aan dtoid was dan dat er daar al een kleine maar hechte community zat van bloggers, soms blogs naar de voorpagina gepromoot werden en elke dag de nieuwe blogs op een rijtje gezet werden met de beste in de "top sauce" categorie. Zo had ge altijd toch wat een publiek en die top sauce was zo altijd iets op korte termijn om voor te gaan. Het nadeel is natuurlijk dat ge dan geen eigen site met reclame-inkomsten en zo hebt.

Zou er zo geen community rond bordspellen zijn waarin je kan schrijven? In het Engels schat ik die kans wel ettelijke malen groter dan in het Nederlands.

Idem. Vind ik ook zeer vervelend. Geregeld zie ik wel eens een krantenkop die mij interesseert en ben ik erg teleurgesteld als er alleen een video in staat.

Dit is inderdaad ook heel erg belangrijk om lezers te krijgen. Probeer misschien zelf ook eens wat blogs te lezen en na te denken over hoe leuk die zijn om te lezen. Als je er dan een paar gelezen hebt die leuk of niet leuk waren, probeer dan in te zien wat nu precies het verschil maakt en pas die kennis daarna toe in je eigen blog.

Met mijn gameblog zat ik vaak met de presentators van Top Gear en de filmreviews van James Rolfe (aka AVGN) in mijn hoofd. Die hun passie voor auto's en horrorfilms respectievelijk straalt er echt vanaf en ik merkte bij mezelf dat ik daardoor zelfs interesse in die onderwerpen begon te krijgen. Ik ga niet beweren dat ik er even goed in was maar mijn doel was om ook zo mijn passie voor games te laten doorschijnen. Soms hoorde ik dan van maten dat ze een spel opnieuw waren beginnen spelen na een blog van mij erover gelezen te hebben. Dat deed mij altijd enorm plezier. :)

Ik moet wellicht nog wat op zoek gaan naar een eigen schrijfstijl. Om mensen mee te geven wat voor spel het is, moet er wel wat spelregels uitgelegd worden en daardoor liet ik het persoonlijk aspect meer verloren gaan. Denk dat deze in de andere thema's wel meer naar voor komen. Ik wou ook niet overkomen alsof het een flauwe grap was. Het is begonnen door te praten met collega's en vrienden, die dan aanhaalden dat een blog mogelijks een uitlaatklep zou geven daaraan.

Als ik ergens voor ga wil ik er ook meteen alles uithalen, daarom de posts 2 keer per dag en de verschillende thema's, want dat zijn de dingen die ik dan gewoon met vrienden en collega's ook bespreek en enthousiast onthaald worden.

Met dan de reacties hier te lezen denk ik van voor wie doe ik het eigenlijk. Want ik laat mensen dichterbij komen dan ik gewoon ben en het zijn mensen die ik niet ken. Als er dan iemand tussen zit die eens even de blog als schietschijf wilt gebruiken, is dat dan niet wat te pijnlijk. Daarom de drogere schrijfstijl.

Zal alles eens opnieuw door de molen halen en kijken hoe ik het verder ga aanpakken.

zarathustra
6 maart 2018, 10:52
Ik moet wellicht nog wat op zoek gaan naar een eigen schrijfstijl. Om mensen mee te geven wat voor spel het is, moet er wel wat spelregels uitgelegd worden en daardoor liet ik het persoonlijk aspect meer verloren gaan.

Hangt er ook wat vanaf wat uw publiek is, wil je degene aanspreken die graag veel verschillende bordspellen speelt en van u wil horen of dat spel de moeite waard is? Of eerder de ' ik heb ooit wel eens monopolie gespeeld' persoon? Want in dat eerste geval hoef je zeker niet te diep in te gaan op de regels. Je kan gewoon stellen dat het ( en zoek hier de nederlandstalige termen voor) een deckbuilder/worker placement/coop/area control/set collection/... met mss een referentie naar een typisch spel in die categorie en gewoon van daar gaan.

Sir WarCry III
6 maart 2018, 10:57
Zal alles eens opnieuw door de molen halen en kijken hoe ik het verder ga aanpakken.

In ieder geval zeker niet afhaken omwille van slechte reacties van anderen. Als ge ergens uw hart en ziel in hebt gegoten kunnen die hard aankomen maar daar moet ge tegen kunnen. Dat doet dan efkes zeer, daarna raapt ge uwzelf terug op, leert ge eventueel iets bij en gaat ge gewoon door. Een blog of een ander creatief project kan inderdaad een goeie uitlaatklep zijn en veel voldoening geven. Ik spreekt uit ervaring. :niceone:

Zowat alle creatieve mensen huiveren ook een beetje als ze hun eerste projecten na een paar jaar terugzien omdat ze zoveel verbeterd zijn. :)

Guazala
6 maart 2018, 12:34
Denk dat uw blogs in alle onderwerpen wat hetzelfde probleem hebben: sec en beschrijvend.

Mensen die die info zoeken voor een bordspel gaan eerder de wikipedia van een spel lezen of de handleiding googlen.

Je foodie sectie is eigenlijk niet meer dan een onoverzichtelijk recept. Als mensen willen weten wat ze kunnen maken met een ingrediënt gaan ze eerder een recept googlen met een duidelijke ingrediëntenlijst en een overzichtelijk bereidingsplan.

Van een blog verwachten mensen meer dan het puur beschrijvende. Daar mag best wat van je persoonlijkheid en wat eigenheid insteken en vertellen wie jij als blogger bent.

Voor uw foodie deel niet enkel dat ge bepaalde ingrediënten samen gooide voor hutsepot, maar wel het verhaal hoe ge daar zat na sluitingstijd van de winkel met wat restjes in de koelkast en hoe gij dat beleefde om toch een lekkere maaltijd op tafel te toveren.
Of hoe ge bij dat ingewikkelde spel om de 5 zetten terug een half uur kwijt was met regels opzoeken en de inhoud van de bijhorende discussies. Of hoe een spel zo leuk was dat ge speelde tot de vogeltjes alweer begonnen te fluiten.

Een blog lezen zou entertainend moeten zijn, niet louter informatief, want je kan toch niet opboksen tegen de talloze websites die zich daarop richten.

Tailball
6 maart 2018, 13:56
Als ik ergens voor ga wil ik er ook meteen alles uithalen, daarom de posts 2 keer per dag en de verschillende thema's, want dat zijn de dingen die ik dan gewoon met vrienden en collega's ook bespreek en enthousiast onthaald worden.

Dit is ook eerder een verkeerde instelling.
Probeer eens 1 post om de 3 dagen en lees, herlees, herschrijf, herlees, herschrijf?
Remember: quality > quantity!

vbounce
8 maart 2018, 07:35
Ik heb een beslissing genomen en of jullie ermee akkoord gaan of niet zal hier geen verschil in maken.

Heb enkele dagen pauze ingelast om daarna mijn blog definitief anders aan te pakken. Vanaf maandag zal er 1 keer per dag iets gepost worden.

De manier van schrijven zal echter weinig veranderen. Het is eigen aan mij en ik schrijf voor mezelf. Wie daar mee tevreden is en interesse in heeft zal volgen, ik verplicht niemand ertoe, het is een keuze.

De gerechten een slecht geschreven recept?: Zo zou je het kunnen zien, als het mijn bedoeling was om mensen recepten te geven. Dat is het niet. Ik omschrijf wat het is dat ik gemaakt heb en als ze het zelf willen maken kunnen ze tussen de regels doorlezen hoe het gemaakt is.

De reviews van spellen een korte inhoud van de spelregels en nood aan omschrijven hoe het spel gespeeld is met de discussies tijdens het spel?: Mijn man en ik zitten bij een bordspelvereniging waar op een avond bij samenkomst 2 of 3 spellen op tafel komen. De meesten spelen tientallen spellen op een week en dat al jaren. Het is nog niet voorgevallen dat we een spel een half uur stilleggen omdat we ergens niet uitkomen. We spelen een spel en tussendoor lachen we eens met iets dat we gehoord hebben of zeggen we iets over een komende kickstarter. Heb door hen de blogs laten lezen en ze vinden het handig om in het kort te zien staan hoe het gespeeld werd. Als ze op een avond niet goed weten wat nog eens uit de kast te halen (bij de meesten meer dan 100 spellen) lezen ze snel enkele blogs en kiezen iets. Voor mensen buiten de spellenwereld kunnen ze zo een idee krijgen wat die ongekende spellen zijn.

De persoonlijke ervaringen en Netflix zijn persoonlijke benaderingen. Die schrijf ik zoals ik wil dat de mensen ze lezen. Collega's spreken mij erover aan dat ze een serie kijken die ze anders nooit hadden gekeken. Of dat ze verschieten wat er allemaal buiten het werk speelt. Daar starten gesprekken met collega's door. Net zoals er de mogelijkheid is voor ander mensen om via reacties ergens dieper op in te gaan.

Dus uiteindelijk zal mijn blog zijn wat het is. Een uitlaatklep waar ik kwijt kan wat ik wil, zoals ik wil.

Iemand die nu mijn eerdere vraag kan antwoorden en zeggen waar ik mogelijks mijn blog kan melden zodat mensen mij kunnen ontdekken? Dat zij die het wel willen lezen dat kunnen.

Lint
8 maart 2018, 08:06
Wel dan lijkt het mij een geval van kthxbb, en bonne chance te zijn?
Mensen gaven goede input (waar ik trouwens 100% mee akkoord ben, bordspelfanaat met veeeeeel meer games zijnde), maar ge slaat alles in de wind.

Laatste dat ik u nog kan meegeven, boardgames promoot ge op boardgamegeek, zoals gij en uw maten wel zullen weten. Maar daar gaat ge ongetwijfeld op dezelfde problemen van qualiteit stoten.

StanTem
8 maart 2018, 08:52
Wel dan lijkt het mij een geval van kthxbb, en bonne chance te zijn?
Mensen gaven goede input (waar ik trouwens 100% mee akkoord ben, bordspelfanaat met veeeeeel meer games zijnde), maar ge slaat alles in de wind.

Laatste dat ik u nog kan meegeven, boardgames promoot ge op boardgamegeek, zoals gij en uw maten wel zullen weten. Maar daar gaat ge ongetwijfeld op dezelfde problemen van qualiteit stoten.

Laat het, het haalt toch niks uit.
Dat ze nog wat samenwerkt met een YT-kanaal met 5 views per video. Zal haar wel helpen.

Sir WarCry III
8 maart 2018, 10:06
De manier van schrijven zal echter weinig veranderen. Het is eigen aan mij en ik schrijf voor mezelf. Wie daar mee tevreden is en interesse in heeft zal volgen, ik verplicht niemand ertoe, het is een keuze.

Ik zie dat ge hier al een paar slechte reacties op krijgt maar imo is er niks mis met die keuze. Als ge nu zou zeggen "ik verander niks en toch gaat mijn blog kei bekend worden", dan zou ik misschien ook mijn wenkbrauwen fronsen maar dat zegt ge niet he.

Ge hebt advies gevraagd, erover nagedacht en een conclusie getrokken. Namelijk dat ge eigenlijk toch schrijft voor uwzelf en ge hebt er zo te horen voldoening van. Als ge daarmee tevreden bent moet het gewoon niet meer zijn.

Guazala
8 maart 2018, 12:26
Ik heb een beslissing genomen en of jullie ermee akkoord gaan of niet zal hier geen verschil in maken.

Heb enkele dagen pauze ingelast om daarna mijn blog definitief anders aan te pakken. Vanaf maandag zal er 1 keer per dag iets gepost worden.

De gerechten een slecht geschreven recept?: Zo zou je het kunnen zien, als het mijn bedoeling was om mensen recepten te geven. Dat is het niet. Ik omschrijf wat het is dat ik gemaakt heb en als ze het zelf willen maken kunnen ze tussen de regels doorlezen hoe het gemaakt is.

De reviews van spellen een korte inhoud van de spelregels en nood aan omschrijven hoe het spel gespeeld is met de discussies tijdens het spel?: Mijn man en ik zitten bij een bordspelvereniging waar op een avond bij samenkomst 2 of 3 spellen op tafel komen. De meesten spelen tientallen spellen op een week en dat al jaren. Het is nog niet voorgevallen dat we een spel een half uur stilleggen omdat we ergens niet uitkomen. We spelen een spel en tussendoor lachen we eens met iets dat we gehoord hebben of zeggen we iets over een komende kickstarter. Heb door hen de blogs laten lezen en ze vinden het handig om in het kort te zien staan hoe het gespeeld werd. Als ze op een avond niet goed weten wat nog eens uit de kast te halen (bij de meesten meer dan 100 spellen) lezen ze snel enkele blogs en kiezen iets. Voor mensen buiten de spellenwereld kunnen ze zo een idee krijgen wat die ongekende spellen zijn.

De persoonlijke ervaringen en Netflix zijn persoonlijke benaderingen. Die schrijf ik zoals ik wil dat de mensen ze lezen. Collega's spreken mij erover aan dat ze een serie kijken die ze anders nooit hadden gekeken. Of dat ze verschieten wat er allemaal buiten het werk speelt. Daar starten gesprekken met collega's door. Net zoals er de mogelijkheid is voor ander mensen om via reacties ergens dieper op in te gaan.

Dus uiteindelijk zal mijn blog zijn wat het is. Een uitlaatklep waar ik kwijt kan wat ik wil, zoals ik wil.

Iemand die nu mijn eerdere vraag kan antwoorden en zeggen waar ik mogelijks mijn blog kan melden zodat mensen mij kunnen ontdekken? Dat zij die het wel willen lezen dat kunnen.

Dat is uw goed recht. Ik heb alleen aangegeven wat de redenen zijn voor mij waarom ik uw blog niet zou lezen. Dat iemand die ik niet ken gisteren hutsepot heeft gegeten en wat die daar in gegooid heeft, interesseert mij in de verste verte niet. Zeker als er een aanbod bestaat van leuk geschreven, grappige blogs zie ik niet in waarom iemand tijd zou besteden aan een nietszeggende beschrijving.

Maar als dat is wat jij wil doen, moet je dat vooral doen. Het voordeel van het internet is dat het een uitlaatklep kan zijn voor welke inhoud dan ook. Dus uiteraard ben je vrij om dat te gebruiken voor wat je wil. Ik ging er van uit door je post hier dat je op zoek was naar een lezerspubliek. Dus ging ik er van uit dat het wel nuttig was om te weten wat mensen er van zou kunnen weerhouden om je blog te lezen. Maar als je toch alleen voor jezelf schrijft, maakt dat weinig uit.

Wat betreft je blog verspreiden. De meeste blogs die ik lees, kom ik op terecht via een link op facebook doordat bijvoorbeeld iemand die ik ken er een comment heeft bij geplaatst. Als ik de inhoud dat amusant vind, volg ik al wel eens de facebookpagina van de schrijver om zijn toekomstige schrijfsels te zien verschijnen.

Bompaization
8 maart 2018, 13:01
Ik heb de krieltjes carbonara gemaakt, ze waren heel lekker.

Tailball
8 maart 2018, 14:26

Zet dan om te beginnen uw signature eens om in een hyperlink. Er gaat niemand (letterlijk: niemand) de link in uw sig kopieren en in de adresbalk plakken.
Maak het de mensen gemakkelijk. De link v-bounce.blog is ook nietszeggend. Doe wat aan marketing en ga in eerste instantie voor een degelijke en catchy naam.

Proto
8 maart 2018, 15:23
Zet dan om te beginnen uw signature eens om in een hyperlink. Er gaat niemand (letterlijk: niemand) de link in uw sig kopieren en in de adresbalk plakken.
Maak het de mensen gemakkelijk. De link v-bounce.blog is ook nietszeggend. Doe wat aan marketing en ga in eerste instantie voor een degelijke en catchy naam.

Pas op, ik heb dat toch gedaan hoor. Maar toen zag ik in het food gedeelte ergens gewoon een pak frieten liggen en dan heb ik het maar dicht geklikt.

Tailball
8 maart 2018, 17:45
Pas op, ik heb dat toch gedaan hoor. Maar toen zag ik in het food gedeelte ergens gewoon een pak frieten liggen en dan heb ik het maar dicht geklikt.

Omdat deze thread gemaakt is en mensen moeten browsen om feedback te geven.
Maar was deze thread er niet, dan had je niet echt veel click-throughs ;)

Floki
8 maart 2018, 20:24

Dan had je je 'ervaringen' net zo goed op Facebook kunnen posten in plaats van een blog te maken...

vbounce
9 maart 2018, 14:13
Ik zie dat ge hier al een paar slechte reacties op krijgt maar imo is er niks mis met die keuze. Als ge nu zou zeggen "ik verander niks en toch gaat mijn blog kei bekend worden", dan zou ik misschien ook mijn wenkbrauwen fronsen maar dat zegt ge niet he.

Ge hebt advies gevraagd, erover nagedacht en een conclusie getrokken. Namelijk dat ge eigenlijk toch schrijft voor uwzelf en ge hebt er zo te horen voldoening van. Als ge daarmee tevreden bent moet het gewoon niet meer zijn.

Fijn dat je het begrijpt en uiteindelijk, het is niet omdat het nu nog niet is waar iedereen op zit te wachten dat er nooit op een dag een artikel gaat komen dat wel veel mensen zal boeien.

vbounce
9 maart 2018, 14:15
Dan had je je 'ervaringen' net zo goed op Facebook kunnen posten in plaats van een blog te maken...

Met facebook kan ik na een tijd zelf niet meer opvolgen wat ik geschreven heb. In de blog kan ik gemakkelijk iets terugvinden. Weet ik niet wat eten zoek ik tussen de foodies. Wil ik even terug denken aan de trouw ga ik naar die blogs. Het is veel gebruiksvriendelijker dan facebook. Daar gooi je het in een vergeetput zodat het even erop komt en niet meer terug ziet.