PDA

Volledige versie bekijken : Hoeveel drink je als je uitgaat?

pulpfiction
23 februari 2018, 18:44
Wat drink je als je uitgaat? En hoeveel?

Musk
23 februari 2018, 18:49
Echt uit gaan? Dus heel de avond en niet gewoon efkes op café?

10 pinten of meer

zarathustra
23 februari 2018, 19:58
10 is uw grens voor over of onder? O_O

Denk niet dat ik ooit meer dan 3-4 alcoholische dingen drink

Floki
23 februari 2018, 20:10
Ik drink zo goed als nooit alcohol, dus mijn maten zijn dolgelukkig met hun vaste bob. :)

Pana
23 februari 2018, 20:12
Pintje of 2-3 en dan water.

Echt doorzakken is niet meer aan mij besteed. Als ik loos ga in alcohol (zeker bier + wijn + sterke) heb ik daar minstens 2 dagen serieuze last van en dat is het me niet meer waard :(

the_fox
23 februari 2018, 20:46
Oh boy, grens is 10pinten of 5 cocktails... Studentje zeker?
Hangt van zoveel dingen af; zoals de plaats/setting, tijdsspanne, gezelschap, al dan niet moeten rijden, ...

ashuray
23 februari 2018, 21:48
Mijn grens is ergens tusse 4-7 cocktails. Hangt ervanaf of ik in drink mode ben. Soms ook wel is bob dan alleen water. Zelfs niet 1 pintje. Dit is met voordrinken thuis inbegrepen

Genius
24 februari 2018, 11:07
Dat varieert van pintje of 10 à 15 op café of als we nog is sporadisch naar dancings gaan drinken we meestal bacardi cola’s, fles sterke per 2 man.

MaximumOfBass
24 februari 2018, 11:10
Als ik op stap ga, wat eigenlijk niet zo vaak gebeurd sinds ik in het nachtleven werk dus al genoeg op stap ga: veel te veel
De laatste keer was het 13 whiskey fanta's, 4 tequila's en 3 jägerbombs (en dat weet ik omdat dat in het café is waar ik werk en dus mijn rekening kon uitprinten de dag erna)0

glashelder
24 februari 2018, 16:02
Euh, een paar keer per jaar een glas of twee witte wijn en dan ben ik al zat, haha (omdat ik dus nooit drink). Verder gewoon frisdrank.

ashuray
24 februari 2018, 17:32
Als ik op stap ga, wat eigenlijk niet zo vaak gebeurd sinds ik in het nachtleven werk dus al genoeg op stap ga: veel te veel
De laatste keer was het 13 whiskey fanta's, 4 tequila's en 3 jägerbombs (en dat weet ik omdat dat in het café is waar ik werk en dus mijn rekening kon uitprinten de dag erna)0

Whisky fanta? Die combinatie ken ik nie. Bessenjenever met fanta wel!

HUSKE
25 februari 2018, 13:36
Als ik met de auto moet rijden drink in geen druppel alcohol en anders max 2 pintjes of een duvel ofzo.
Voel dat nogal rap omdat ik zelden alcohol drink.

Lt. ZweedVoet
25 februari 2018, 18:49
Hangt ervanaf, alst om rustig te doen en wa te praten ist, max. 5 pinten, en 1 sterke + 1/2 shotjes (krijgen die dikwijls gewoon gratis van den barman. Kunt ge moeilijk weigeren. [emoji14])

Alst echt voor te feesten is, pintje of 3, en ne sterke of 6-7. Tegen dan beginnen de serieuze dansmoves te komen en dan ist in orde voor mij. [emoji14]En dan afsluiten mee nen hamburger/durum uiteraard.

Sowieso altijd nen sterke drank erbij, van bier alleen heb ik daags nadien barstende koppijn. [emoji25]

ashuray
25 februari 2018, 18:55
Wij zijn gisteren naar the oh in Oostende geweest. Was iets te doen en 2 euro voor vodka redbull 0,5 voor een pintje. Ben daar dus serieus doorgegaan met een 8 vodkas. Nu was het daar binnen zo koud dat ik er totaal niks van gevoeld heb en niks van kater heb wat anders wel zo zou zijn

rsc
25 februari 2018, 20:45
Voorzuipen: 2 à 3 stuks
Daarna: 3 à 5 stuks

voorzuipen is het beste voor de portemonnee :)

gStar
26 februari 2018, 04:07
Als ik bob ben 1 , max 2 alchoholische drankjes aant begin van de avond

Als ik geen bob ben zullen dat tussen de 10 a 15 Wodka-fanta's zijn of gin tonic .

Als we echt zot doen met onze bende , dan is het per fles da we bestellen

Proto
26 februari 2018, 09:02
Tegenwoordig meestal rond de 8 a 10 pinten. Vroeger waren dat er gemakkelijk een stuk of 17.

HelpYouFall
26 februari 2018, 10:59
Vroeger tot het er langs m'n oren uitkwam.

Nu op de sporadische 'balls to the walls' zottigheid drink ik eigenlijk niet snel nog meer dan vijf/zes glazen alcohol op een avondje uit.
Ik ben de 30 gepasseerd en kan tegenwoordig gigantisch afzien van teveel zuipen, dus ik haal er nog weinig uit.

- Ik ben nen dag van mijn kostbaar weekend kwijt met mij als een verzopen kat te voelen, terwijl ik fris wil zitten om nubs te ownen/actief te kunnen nadenken en genieten van dingen
- Ik voel gewoon nog weinig de drang om mij compleet lazarus te zuipen om mij te amuseren, het is zelfs heel plezant om zelf gewoon wat semi aangeschoten te zijn en dan te gapen naar andere mensen die bij wijze van spreken over de grond rollen van zattigheid

AreVee
26 februari 2018, 11:12
Hangt er toch allemaal vanaf, hoe goed de sfeer zit hoelang je aanwezig bent, op wat voor evenement je aanwezig bent, ... .

Soms zijn dat vijftien alcoholische consumpties, soms vijf. Als ik met de wagen ben hoogstens twee-drie op een hele avond.

LouGarou
26 februari 2018, 12:00
'Probleem' met cocktails is dat ze, in een discotheek vooral, enorm weinig alcohol bevatten en duur zijn.

TooChé
26 februari 2018, 12:09
zinloze poll

Musk
26 februari 2018, 12:18
Tegenwoordig meestal rond de 8 a 10 pinten. Vroeger waren dat er gemakkelijk een stuk of 17.

Haha ja, nu loop ik er soms aangeschoten bij na 2 duvels. De leeftijd man :unsure:

Arne
26 februari 2018, 12:29
Tegenwoordig mijd ik pils bij het uitgaan omdat ik mij de dag nadien een neergeklopte wasbeer voel. Tegenwoordig is het dus vooral op voorhand drinken, 1/3 fleske wodca, en ter plekke nog een paar.

En anders 4-5 Duvels, blijkbaar heb ik tegenwoordig niet veel meer nodig om in de wind te zijn. Echt zat probeer ik te mijden omdat ik anders een volledige dag kwijt ben met misselijk voelen de dag nadien.

Ik bestel het laatste uur wel enkel nog waterkes [emoji14]

Destel
26 februari 2018, 17:49
Heb geen auto, dus da's nooit een issue :) Voor de rest hangt het af van de setting. Als ik de volgende dag moet werken, probeer ik de kater te beperken en ga dan tot 4 à 6 eenheden (dus 4 à 6 pintjes of 2 à 3 duvels). Als ik de volgende dag niet moet werken, een pak meer (maar tegen 't eind van de avond geen sterke drank meer, just nog pintjes oid).

Laatste tijd merk ik dat de katers wat zwaarder beginnen door te wegen (wss combinatie van de 30 te naderen en wat minder gewenning te hebben, ik ga minder vaak zwaar doorzakken dan vroeger), dus probeer ik er wat vaker non-alcoholische dranken tussendoor te jagen, maar dat vergeet ik dan nogal vaak uit zattigheid. Naar 't einde toe heb ik vaak zin in koffie maar merk dat café's hun koffiemachine vaak te vroeg kuisen :(

Valyra
26 februari 2018, 18:20
Pint of 3 voor de lekkerheid, daarna frisdrank.
Geen alcohol nodig om mij te amuseren, anderen dan weer wel

Carrion
26 februari 2018, 19:26
Vroeger een stuk of 15-20 tijdens het weekend en een stuk of 5-7 op werkdagen. Maar nu ik al een tijdje amper nog drink en m'n tolerantie en goesting om een hele dag last te hebben van een kater nihil is zal ik het (als ik eens drink) houden op 1-2 duvels of 3-4 pintjes.

Dookie
26 februari 2018, 21:26
Laats uitgeweest en toch een goeie halve fles rode vodka en halve fles gin tonic vooraf gedronken. Ter plaatse nog 4/5 somersby's. Maar kan niet goed meer tegen alcohol op korte tijd sinds ik ooit eens een proteïne dieet gevolgd heb. :(

Booka Shade
26 februari 2018, 21:30
Op café kom ik toch snel aan de 15 pinten of nen Duvel of 7. Op stap gaan doen wij zelden of nooit nog, dus ik heb dat vervangen door af en toe op café te zitten.

Yann!ck
26 februari 2018, 22:09
Ik denk dat een slechtere poll niet kon.

Enfin, tijdens een 'normale' uitgaansavond waarbij ik alleen pinten drink zit ik meestal zo rond de 7/8/9 33'ers. Ik ben graag onder invloed, maar zo echt zat zijn is niet echt m'n favoriete fase.

Sovereign
26 februari 2018, 22:30
De grens op 10, lol.

Vorig weekend een glas whiskey na restaurantbezoek en nog ergens een pint bij m'n eten, avondje zelf in de vooruit enkel red bull en water. Dan kon ik nog overnachten in Gent, als ik normaal met de auto terugmoet is het absolute nultolerantie. Voor de gein durf ik dan eens fristi te bestellen.

Epyon
26 februari 2018, 23:26
Als ik de vrijdag of zaterdagavond uit ga is dat ergens tussen 6 en 10 pinten (25'ers), of 4 tot 7 zware bieren of korte (GT of baco). Tegenwoordig eerder de lage nummers. Meestal wel al een aperitiefje thuis gedronken.

1m93 69kg.

Koonut
26 februari 2018, 23:33
Zelden meer dan 6 pinten(25) of 4 zwaardere bieren. Harde drank meestal 1 of 2. 1m75. 68kg. Laatste kater dateert van 2003.

Noscoped420
26 februari 2018, 23:42
Vroeger veel te veel maar ja je was 16-20 en je wilt wat :p was ook de tijd dat ik aan niks anders geld op deed dus de pintjes en shots en cocktails gingen binnen als water op een Zaterdag, pintje of 4 , shotje of 8, cocktail of 2.
Nu ik een stuk ouder bent boeit me dat eigenlijk nog weinig, ik zit me af en toe wel ergens neer voor een pintje of 2 of 1 sterk biertje maar dan meer voor de smaak en niet de intentie om veel geld op te doen en lazerus te worden.
Laatste keer dat ik echt zat was was in 2009 ofzo toen ik eens een carnaval seizoen had meegedaan, als je maar 40 euro betaald voor een heel seizoen en ze hebben elke stoet een tap op de wagen staan met meerdere vaten zeg je niet nee :unsure, was toch elke stoet wel een pint of 15 ( dat het in plastiek was nam je er gewoon bij )
In de zomer wel nog eens tipsy geweest maar dat was al genoeg om me 2 dagen mottig te voelen :p in vergelijking 9 jaar terug en die 15 pinten per carnaval op zondag, kon ik er maandag avond weer tegen aan.

Maar sindsdien nooit meer echt een hele avond uit gegaan of veel gedronken, doorheen de week eens iets op een terras drinken en dat is het, van wat ik me herrinner vorig jaar kan ik er ook niet meer zo goed tegen als toen ik 18 of 20 was, heel die discussie van hoe ouder je word en hoe slechter je er tegen kunt lijkt nog te kloppen,

Googke
27 februari 2018, 03:04
Ik drink er 20-25 consumpties, als ik op stap ga. Mixen doe ik niet meer, in de zin van van whiskey naar bier naar wijn en omgekeerd. Bij hetzelfde blijven want met nieuwjaar heb ik het zo begaaid dat ik niet meer wist wat ik deed.
Ik drink wel maar een keer per week, amper dat ik 2 dagen in het weekend drink. Ik ben ook weleens BOB als ik naar echte goeie feesten wil en ik niemand meekrijg dus dan drink ik geen druppel :)

Yann!ck
27 februari 2018, 11:16
Ik drink er 20-25 consumpties, als ik op stap ga. Mixen doe ik niet meer, in de zin van van whiskey naar bier naar wijn en omgekeerd. Bij hetzelfde blijven want met nieuwjaar heb ik het zo begaaid dat ik niet meer wist wat ik deed.
Ik drink wel maar een keer per week, amper dat ik 2 dagen in het weekend drink. Ik ben ook weleens BOB als ik naar echte goeie feesten wil en ik niemand meekrijg dus dan drink ik geen druppel :)

25 33'ers? :"""") Lol

glashelder
27 februari 2018, 13:15
Dit topic is wel grappig eigenlijk. "Vroeger duust pintjes maar nu bijna niks meer want ik ben oud", haha.

HelpYouFall
27 februari 2018, 14:05
"Le temps detruit tout", glas :unsure:

Sylverscythe
27 februari 2018, 14:17
Dit topic is wel grappig eigenlijk. "Vroeger duust pintjes maar nu bijna niks meer want ik ben oud", haha.

Het is wel duidelijk dat dit bij de meeste mensen de gang van zaken is. Hier is het niet anders, het is te zeggen, redelijk wat gedronken toen ik begon uit te gaan, maar dan (ik woonde verder) redelijk snel tot BOB van de groep benoemd na mijn rijbewijs te halen op mijn 18 jaar. Dan was het al alternatieven zoeken om thuis te raken als ik eens wou drinken, en zo is over de jaren heen het drinken er wat uitgegaan.

Nu is dat meestal 1 speciaalbier, soms twee als het niet te sterk is. Als er echt eens "zwaar" wordt gedronken is dat misschien meer, maar dan spreken we over oudejaar ofzo. Die limiet in de poll van 10 consumpties is dan ook niet van toepassing :)

Ik moet zeggen dat ik door zelf weinig te drinken eigenlijk verbaasd ben over de hoeveelheid alcohol die sommige mensen hier kennelijk geregeld binnenkappen.

Googke
27 februari 2018, 18:34
Nee, 25'ers. Dit zijn vooral gewone pilskes. In mijn streek is het vooral Jupiler, Cristal en ... Primus. Ik pak ook weleens een aanbieding of een speciaalbierke en dan kap ik me uiteraard niet zo vol.

Noscoped420
27 februari 2018, 20:21
Normaal zou ik zeggen ''wtf 20-25 pintjes'' maar iemand zenne pa die ik ken drinkt bijna elke dag zo een karton van de Aldi leeg met 24 blikken op en daarvoor moet die nog niet eens uitgaan, dus als die man het kan kijk ik er eigenlijk niet van op dat iemand anders dat ook kan.

Ik zou het niet doen persoonlijk want een kater van bier is imo erger dan van cocktails, de volgende dag voelt uw lichaam als een riool vanbinnen, ale bij mij toch.

Floki
27 februari 2018, 20:48
Zelfs als je rekening houdt met een percentage macho's die een grote e-penis willen, is het toch verbazend hoe veel sommigen drinken. Hoop voor jullie dat ze snel nieuwe levers kunnen kweken uit stamcellen... :)

ashuray
27 februari 2018, 20:55
Normaal zou ik zeggen ''wtf 20-25 pintjes'' maar iemand zenne pa die ik ken drinkt bijna elke dag zo een karton van de Aldi leeg met 24 blikken op en daarvoor moet die nog niet eens uitgaan, dus als die man het kan kijk ik er eigenlijk niet van op dat iemand anders dat ook kan.

Ik zou het niet doen persoonlijk want een kater van bier is imo erger dan van cocktails, de volgende dag voelt uw lichaam als een riool vanbinnen, ale bij mij toch.

Das echt. Ik kan een hele avond zonder problemen vodka drinken. Maar een hele avond bier en ik hang gegarandeerd snachts en smorgens boven de wc

MaximumOfBass
27 februari 2018, 21:19
Bij mij is vooral het mixen een killer. Als ik op stap ga met vrienden dan drink ik meestal gewoon heel de avond hetzelfde, maar als ik op stap ga in het café waar ik werk of als ik aan het werken ben dan krijg ik regelmatig shotjes aangeboden en dat is toch echt wel de grootste rotzakkerij om katers van te krijgen :puke:

Yann!ck
27 februari 2018, 21:42
Lol, ik drink toch vrij regelmatig een tamelijk grote hoeveelheid, maar als ik op ene avond 25 pinten (25'ers, maar toch) zou uitdrinken dan wil ik echt niet weten hoe ik er dan uitzie. Ik denk dat ze mij dan uit de dok kunnen gaan vissen. :rofl:

Das echt. Ik kan een hele avond zonder problemen vodka drinken. Maar een hele avond bier en ik hang gegarandeerd snachts en smorgens boven de wc

Bah, ik snap niet hoe ge zo heel de avond zo'n bittere vodka kunt blijven binnenkappen. Voor mij moet het echt zoet smaken vooraleer ik er echt van kan genieten.

Kolores
27 februari 2018, 22:05
"Le temps detruit tout", glas :unsure:

Als de wijn is in de man, is het glas helder.

Ik ben al onder invloed na 2 glazen wijn. :p

Tailball
28 februari 2018, 00:36
Een pintje of 7-8. Ik ben dan lichtjes aangeschoten en meer moet dat niet zijn. Drinken (lees zuipen) om zat te worden doe ik al 10j niet meer.
Maar meestal ben ik bob en drink ik er 1-2.

ashuray
28 februari 2018, 08:39
Lol, ik drink toch vrij regelmatig een tamelijk grote hoeveelheid, maar als ik op ene avond 25 pinten (25'ers, maar toch) zou uitdrinken dan wil ik echt niet weten hoe ik er dan uitzie. Ik denk dat ze mij dan uit de dok kunnen gaan vissen. :rofl:

Bah, ik snap niet hoe ge zo heel de avond zo'n bittere vodka kunt blijven binnenkappen. Voor mij moet het echt zoet smaken vooraleer ik er echt van kan genieten.

Rode of roze vodka. Witte moet ik nie hebben :p

Yann!ck
28 februari 2018, 10:27

Mwaa, kweeni. Ik heb te veel 'vodka pong' gedaan in m'n leven en ik heb daar een blijvende degout overgehouden. :p

mr.purple
28 februari 2018, 10:32
Ik drink al jaren zo goed als niet meer.
Misschien 2 a 3 keer per jaar dat ik eens door drink. Maar dan is het ook DOORdrinken.

Gewoon op cafe gaan om te drinken zegt me niks meer, maar in de juiste setting kan het wel eens uit de hand lopen :D
Bv: Weekendje Ardennen, dan kan dat wel eens oplopen tot een 10+ La chouffe op een paar uur cafe.

Heb een rare "relatie" met alcohol.
Ben na 1 pint al tipsy, maar blijf in die zone.
Ben nog nooit zo zat geweest dat ik niet meer op mijn benen kan staan of dat ik een blackout heb.

Meestal ben ik de minst getrainde drinker van de groep.
Terwijl de rest naar huis kruipt, ben ik nog in redelijke toestand.

Die kruipen dan in hun bed en vallen als een blok in slaap.
Ik kan na 10 seconden uit mijn bed om boven de pot te gaan hangen.

Sylverscythe
28 februari 2018, 10:35

Je drinkt dus eigenlijk gewoon niet graag vodka, maar wel een mengeling van suiker, water, en ethanol :)

ashuray
28 februari 2018, 15:51
Je drinkt dus eigenlijk gewoon niet graag vodka, maar wel een mengeling van suiker, water, en ethanol :)

Meh. Als er enkel gewone is dan drink ik gewone. Nog altij liever dat dan bier

Vogroth
28 februari 2018, 21:35
Meestal rij ik dus niets =D enkel water of frisdrank, en alsnog mijn sportief lijf laat dit amper toe