PDA

Volledige versie bekijken : Two poes or not two poes

Preske
20 februari 2018, 13:24
Vorige thread

https://www.9lives.be/forum/vrije-tijd-lifestyle/583545-poes-poes.html

ToasT
20 februari 2018, 13:51
Ik ben voor, heel erg lekker om te degusteren, zo'n poes (https://www.brouwerijdepoes.be/nl). Blond of bruin, het maakt me niet veel uit. :D

ashuray
20 februari 2018, 14:06
Was de titel nie to poes or not to poes?:unsure:

Tailball
20 februari 2018, 18:17
Iemand snapt 't niet

Valyra
20 februari 2018, 18:23
Was de titel nie to poes or not to poes?:unsure:
Klopt, dat was ie

ZoidBerg
21 februari 2018, 14:04
Onze kat is dan toch gestorven. Gisteren geopereerd na aanrijding zondagavond, alles was gelukt zei de dierenarts en hij was nog wat aan het bekomen van de operatie. Vannacht dan toch gestorven. Oorzaak is niet helemaal duidelijk, al zijn waarden leken volgens de dierenarts ook inorde.

Onlangs het feit dat we hem nog maar een paar maand hadden doet het toch wel pijn. Vriendin wil een nieuwe kat, maar ik ben er minder toe geneigd. Kvind dat precies wat "verraad" naar onze kater, is dat raar?

Preske
21 februari 2018, 14:42
Onze kat is dan toch gestorven. Gisteren geopereerd na aanrijding zondagavond, alles was gelukt zei de dierenarts en hij was nog wat aan het bekomen van de operatie. Vannacht dan toch gestorven. Oorzaak is niet helemaal duidelijk, al zijn waarden leken volgens de dierenarts ook inorde.

Onlangs het feit dat we hem nog maar een paar maand hadden doet het toch wel pijn. Vriendin wil een nieuwe kat, maar ik ben er minder toe geneigd. Kvind dat precies wat "verraad" naar onze kater, is dat raar?Oei. Niet leuk :(

MorGo7h
21 februari 2018, 15:28

Onlangs het feit dat we hem nog maar een paar maand hadden doet het toch wel pijn. Vriendin wil een nieuwe kat, maar ik ben er minder toe geneigd. Kvind dat precies wat "verraad" naar onze kater, is dat raar?

Bij mij raadde de dierenarts aan om de kat ongeveer 6 maand te laten rouwen voordat je een nieuwe neemt.
Ik merkte wel aan mijn kat dat ze haar eenzaam voelde en extreem aanhankelijk was als ik thuis was.
Deze zomer hebben we terug een tweede kat aangeschaft en ze komen heel goed overeen. Ik merk aan het gedrag van de oudste dat ze nu veel gelukkiger is.

Het zijn wel binnenkatten bij mij, dus ze niet ergens anders gaan spelen als ik niet thuis ben.

ZoidBerg
21 februari 2018, 18:14
Neenee, we hadden er maar 1, een kater. Maar de vriendin wil nu een nieuwe, en ik vind dat een beetje een verraad naar de gestorven kater. As in, we vervangen je zomaar eventjes en alles in orde.

Ook al weet ik dat ze dat zo niet bedoelt, toch voel ik het zo een beetje aan :(

Preske
21 februari 2018, 18:40
Neenee, we hadden er maar 1, een kater. Maar de vriendin wil nu een nieuwe, en ik vind dat een beetje een verraad naar de gestorven kater. As in, we vervangen je zomaar eventjes en alles in orde.

Ook al weet ik dat ze dat zo niet bedoelt, toch voel ik het zo een beetje aan :(

ik zou toch wat wachten. Onmiddellijk een nieuw huisdier kopen zou bij mezelf toch zo overkomen.

WeedJunk
21 februari 2018, 20:56
Ik zou de kat ook even uit de boom kijken.

glashelder
22 februari 2018, 01:11
Dat hangt af van persoon tot persoon. Sommigen willen zo snel mogelijk 'nieuw leven' in huis, ook voor afleiding. Anderen moeten een heel rouwproces door. Jammer dat je vriendin en jij nu toevallig omgekeerd daarin zijn. Maar het ene is niet slechter of beter dan het andere.

nixie
22 februari 2018, 10:07

Mijn broer had na een maand ook een nieuwe hond.
Voor hen was dat de manier om het te verwerken en nu na een jaar zijn ze de vorige hond absoluut niet vergeten, is nog via foto's en eandere dingen elke dag aanwezig in hun leven.

Ik vond zou het niet doen zo snel.
Maar je moet respect hebben voor iemand anders zijn mening.

FlatSix
22 februari 2018, 10:38

Je mag geen nieuwe kat kopen om de oude te vervangen, je moet een nieuwe nemen omdat je terug een kat wil. Zo zijn wij na de dood van onze kat eigenlijk tot de conclusie gekomen dat met de veranderingen gaande (verhuis kinderen en dergelijke) we geen nieuwe kat wilde omdat het niet ideaal was. Ook al hadden een aantal gezinsleden het toen duidelijk zwaar met het overlijden.

Squealer
24 februari 2018, 14:02
@Preske: mss in de vorige thread een reply plaatsen naar deze? Nu lijkt die gesloten for no reason..

Net terug van de dierenarts. Ik hoorde buiten 2 katers vechten, en de onze begon stilaan zijn plaats op te eisen in de buurt. 5 minuutjes later komt onze buurman aanbellen, en zegt dat hij een klap heeft gehoord en een kat hoorde janken. Wsl liep hij tijdens het gevecht weg van de andere kater, en is op straat aangereden.

Foto bij de dierenarts toonde een gebroken heup. De dierenarts ging nu morgen overleggen wat ze nog konden doen en ze gaf 3 opties: operatie en herstel, operatie en getroffen achterpootje amputeren, operatie waaruit achteraf blijkt dat zijn beide achterpoten verlamd zijn met incontinentie tot gevolg. In dat laatste geval raadde ze een spuitje aan. Ook al snap ik in die laatste situatie dat het "menselijker" is om hem te laten inslapen, toch zou ik het bijzonder kut vinden die beslissing te moeten nemen

Mijn vriendin was eigenlijk vrij snel om te zeggen dat in dat geval ze hem wil laten inslapen, en zij is diegene die nog het meest van ons beide aan de kat gehecht is. Heeft iemand hier ervaringen met een kat met 3 pootjes? Het lijkt me dat ze dan toch nog een vrij oke leven kunnen hebben? En in het geval van incontinentie? Iemand die ooit zo'n kat heeft gehad?

Een van onze katten moet in een val gezeten hebben en bij hem werd de achterpoot ook geamputeerd. Hij ziet ook maar door 1 oog. Heeft wel wat gekost en heeft een week of 2 oid in de dierenkliniek gelegen met complicaties zoals necrose & infecties; en de revalidatie vergt wat tijd & inspanning natuurlijk, zoals de eerste dagen/weken het manueel leeg duwen van de blaas bv... Maar uiteindelijk is die er volledig doorgekomen en gedraagt die zich terug "normaal" en zelfstandig. Is wel vaker moe uiteraard. Een kat bereddert zich dus perfect met 3 poten.

Preske
24 februari 2018, 23:07
@Preske: mss in de vorige thread een reply plaatsen naar deze? Nu lijkt die gesloten for no reason..

lijkt me niet nodig eerlijk gezegd, de meeste weten hier wel hoe het hier gaat. 5000 posts en de boel gaat toe.

Squealer
24 februari 2018, 23:14
Zit hier sinds 2002 en da's de eerste keer da'k die regel hoor :p

Ailure
28 februari 2018, 18:19
Mijn vorige kat raakte na 12 jaar opeens vermist. Was er kapot van. Ermee opgegroeid, sliep altijd bij mij, eigenlijk altijd samen thuis. Kon amper functioneren (ook gewoon die onwetendheid, verschrikkelijk).

Dat was in maart. Alles gedaan om te zoeken. In mei een kitten gereserveerd ergens, eind juni kwam ze thuis. Niet met het gedacht te vervangen maar wel voor afleiding en niet thuis zo eenzaam te voelen. En met het gedacht dat ik er 2 zou hebben moest ik mijn kat terugvinden. Maar is helaas niet gebeurd...

Toch voelde het niet aan als verraad. Ben mijn huidige kat zelfs dankbaar om het verlies te helpen verwerken.

Kwil dus maar zeggen dat je zelf moet kijken hoe het voor jou voelt. Dat kan verschillen, hoe belangrijk je een kat in huis vindt bijvoorbeeld.

BlackOccult
20 mei 2018, 12:05
Ik ben al +/- 3 jaar aan het dromen van een kat. Ik hoop nu om eindelijk dit jaar de knoop door te hakken. Ik ben al langer verliefd op Britse kortharen, dan kwam even de gedachte in mij op "waarom nemen we er geen uit het asiel om dat een beter leven te geven"... Maar ik kan er niet aan doen dat ik een Britse zo graag zie dus nu ben ik toch cattery's met nestjes aan het zoeken. Dus als iemand tips heeft, laat maar weten.
Nu, zijn er benodigdheden die ik stilaan al kan aankopen (krabpaal, kattenbak, voer- of waterbakje, speeltjes...) en eventueel waar (tweedehands)? Zijn er jaarlijkse kosten waar ik rekening moet mee houden zoals DA (vaccinaties) of andere dingen waar ik niet aan denk?

FVB9
20 mei 2018, 12:20
Ik ben al +/- 3 jaar aan het dromen van een kat. Ik hoop nu om eindelijk dit jaar de knoop door te hakken. Ik ben al langer verliefd op Britse kortharen, dan kwam even de gedachte in mij op "waarom nemen we er geen uit het asiel om dat een beter leven te geven"... Maar ik kan er niet aan doen dat ik een Britse zo graag zie dus nu ben ik toch cattery's met nestjes aan het zoeken. Dus als iemand tips heeft, laat maar weten.
Nu, zijn er benodigdheden die ik stilaan al kan aankopen (krabpaal, kattenbak, voer- of waterbakje, speeltjes...) en eventueel waar (tweedehands)? Zijn er jaarlijkse kosten waar ik rekening moet mee houden zoals DA (vaccinaties) of andere dingen waar ik niet aan denk?

Misschien er 2 nemen? Een britse korthaar en kat uit het asiel zodat ze nooit alleen zijn en het direct samen gewoon kunnen worden. Een kat is ongelukkig alleen... Allee dat wordt toch vaak gezegd door kenners. Ook niet raskatten kunnen heel mooi zijn he. Wij hebben een langharige kitten uit kattenopvang gehaald en hij is enorm mooi, iedereen denkt dat het raskat is. En hij is ook enorm lief, we hebben hem nu 2 jaar. Je kan pracht van kat hebben waar je niks aan hebt ook. Ik ken mensen met raskat die nooit bij hen komt. Dan heb ik liever een "minder mooie" kat waar je wel wat aan hebt. Maar als je kat in huis haalt weet je natuurlijk nooit hoe die zal zijn qua karakter. Denk er ook aan, een kat kan heel veel geld kosten bij de dierenarts... Wij hebben er 3, oudste is 6 jaar... En we hebben toch al veel kosten gehad ondanks dat het jonge katten zijn nog... Een tand kapot, 2 katten gehad met blaasontsteking, blaasgeruis, ...

iamhollywood
20 mei 2018, 14:14
Moet wat kijken naar jouw thuissituatie, als jouw katjes veilig buiten kunnen valt een asielkatje zeker te overwegen.
Als je op een appartement woont en het beestje moet ganse dag binnenzitten, dan lijkt een raskat mij geschikter.
Ik heb 2 Britten, die komen nooit buiten en maken helemaal geen aanstalten om buiten te gaan. Ik mag mijn voordeur laten openstaan tijdens het uitladen van de wagen, die blijven mooi in de inkomhal zitten.
Onze papa had vorig jaar 2 kittens uit het asiel gehaald. In het begin ging het prima, maar 1 van de 2 katten begon stilaan probleemgedrag te vertonen. Plaste overal in huis (in de broodrooster, op de printer, op kledij etc). Alles geprobeerd, verschillende malen bij de dierenarts mee geweest. Het beestje was gewoon zodanig overgestresseerd en depressief geworden omdat het niet vrij kon buiten lopen. Hij is zelf bij verschillende VZW's gaan aankloppen samen met de dierenarts voor hulp naar een nieuwe thuis met een leuke tuin. Niemand was bereid zo'n probleemdiertje verder te helpen. Hij heeft uit pure miserie de kat moeten laten inslapen, de dierenarts zag geen andere uitweg meer. Die kat was enorm ongelukkig.
Ons mama had ook 2 kittens uit het asiel, 1tje na paar maand moeten inslapen wegens ziekte. Het ander is nu ruim 2 jaar, ze woont sinds kort op een appartement en die kat kan daar ook maar niet aarden, die wil naar buiten. Hij is vorige week via het terras ontsnapt, ganse avond zitten zoeken, 's morgens gezien dat hij bij één van de omwonende huizen in de tuin was vastgesukkeld.
Als je op een appartement woont zou ik voorzichtiger zijn en goed naar de aard van het diertje doorvragen.

Qua kosten. Ik denk dat ik voor mijn 2 katten zo'n 40-50 EUR per maand aan voeding en kattenbakvulling heb. Verder jaarlijkse entingen en jaarlijkse controle (+- 70 EUR per kat). En natuurlijk massa speeltjes voor een binnenkat eh (maar kan mezelf wel niet inhouden met het kopen van speelgoed :p). Ik koop veel via Bol of zooplus, is toch vaak stuk goedkoper dan in de traditionele dierenwinkel. Op voeding kan je via Bol tijdens bulkweken snel 50% uitsparen.
Voor een binnenkat zou ik zeker ook wel een waterfontein voorzien. Een kat moet voldoende drinken en wordt voornamelijk door bewegend water aangetrokken.

MrKend54l
21 mei 2018, 16:51

Vooral kijken wat uw situatie is. Hoe groot woon je en hoe woon je. En zo een selectie maken naar ras en gekoppeld karakter. Dat doet al veel.

Uiteindelijk heb je een basis uitzet nodig. En als de maanden verlopen groeit dit steeds. Krabpaal en kattenbak zijn basis, net zoals voederbakjes.

Wij hebben 2 Perzen en geven gemiddeld aan eten en toebehoren een goede 60€ per maand uit. Voor de dierenarts zit je jaarlijks op zo een 80€ als ze niks mankeren. Natuurlijk als ze ziek zijn dan kan dit wel eens wat kosten. Vergeet ook niet dat ze moeten gesteriliseerd worden, kost niet immens veel maar toch niet te vergeten.

Al bij al vallen de kosten echt wel mee hoor. Dat mag je zeker niet afschrikken. De initiële aanschaf kan soms wat hoger zijn, 500-1200€, maar een goede cattery is onbetaalbaar. Dieren uit het asiel is altijd wat tricky. Meestal heb je dan Europese Kortharen, dieren die gewoon moeten moeten en veel vrije loop nodig hebben. Of je hebt kruisingen of raskatten met een serieuze rugzak. Daarvoor moet je u altijd goed inlichten, maar als het matcht is het natuurlijk des te beter.

BlackOccult
25 mei 2018, 22:17
Ik heb een pasgeboren poesje gereserveerd. :unsure: Zie hier een foto van het nestje. (https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33060339_10216111914496098_8710938195983859712_n.j pg?_nc_cat=0&oh=eccd37e0402689f41e3acc8d918b7b7f&oe=5B79E41C) Het ideale is dat ik het poesje kan gaan halen nadat wij terug zijn van vakantie, maar dat is wel nog wachten tot half augustus voor het bij ons is. :(

Booka Shade
25 mei 2018, 22:59
Schattig!
Benieuwd hoe onze kater gaat reageren als ons meisje (mens :p) er is ^^

Stampertje
27 mei 2018, 14:40
Hier heeft onze Kaiju ontdekt dat de vuurschaal (die er al 2 maand staat) eigenlijk een ideale buitenmand is.
pic 1 (https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33577259_10155974335773692_8869268072247066624_n.j pg?_nc_cat=0&oh=7e5d8e355c984ee3b88a06093a02f4e3&oe=5B7FF8D0) & pic 2 (https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33576007_10155976553198692_5564414952724234240_n.j pg?_nc_cat=0&oh=b606078997fab544d2f5827ddb1bfdd6&oe=5B7DC2CC)

zarathustra
27 mei 2018, 16:31
Schattig!
Benieuwd hoe onze kater gaat reageren als ons meisje (mens :p) er is ^^

Een van de onze komt nu al anderhalf jaar niet binnen gedurende de dag wanneer ze kunnen wakker zijn, zelfs al hebben ze hem nooit iets gedaan :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Booka Shade
27 mei 2018, 16:55
Een van de onze komt nu al anderhalf jaar niet binnen gedurende de dag wanneer ze kunnen wakker zijn, zelfs al hebben ze hem nooit iets gedaan [emoji14]

Sent from my iPhone using TapatalkHet is toch uw kind niet dat al anderhalf jaar niet meer binnen komt? [emoji38]

zarathustra
27 mei 2018, 16:56
Het is toch uw kind niet dat al anderhalf jaar niet meer binnen komt? [emoji38]

Haha, née :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jack-in-the-box
28 mei 2018, 23:04
Hier heeft onze Kaiju ontdekt dat de vuurschaal (die er al 2 maand staat) eigenlijk een ideale buitenmand is.
pic 1 (https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33577259_10155974335773692_8869268072247066624_n.j pg?_nc_cat=0&oh=7e5d8e355c984ee3b88a06093a02f4e3&oe=5B7FF8D0) & pic 2 (https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/33576007_10155976553198692_5564414952724234240_n.j pg?_nc_cat=0&oh=b606078997fab544d2f5827ddb1bfdd6&oe=5B7DC2CC)

Poes flambé :unsure:

BlackOccult
2 juni 2018, 10:49
https://www.catteryshalimargardens.be/britjes/
Als iemand nog een zusje wil. :p
Ik wil ze NU!

Musk
5 juni 2018, 15:40
Bon, wij hebben blijkbaar ook een kat nu. Stond deze ochtend een kitten voor de deur, uitgehongerd en onverzorgd. Waarschijnlijk ergens in het bos achtergelaten.

Het zag er zo zielig uit en m'n dochtertje van 2 jaar vind katten fantastisch, dus we moesten hem wel adopteren. Eens kijken voor een goeie kattenbak, iemand aanraders? Prijs is niet echt belangrijk :unsure:

nixie
5 juni 2018, 15:56
Bon, wij hebben blijkbaar ook een kat nu. Stond deze ochtend een kitten voor de deur, uitgehongerd en onverzorgd. Waarschijnlijk ergens in het bos achtergelaten.

Het zag er zo zielig uit en m'n dochtertje van 2 jaar vind katten fantastisch, dus we moesten hem wel adopteren. Eens kijken voor een goeie kattenbak, iemand aanraders? Prijs is niet echt belangrijk :unsure:

Ge hebt geen slechte kattenbakken.
Gewoon verschillende systemen.
Ene met de opening langsboven zou beter zijn voor de katten.
Maar gezien het nog een kitten is zal dat nog at moeilijk liggen :p

FVB9
5 juni 2018, 16:01

Best ook op tijd laten steriliseren of castreren... Wij hebben zo ook jong katje in huis genomen, bleek al zwanger te zijn... Was amper 6 maand oud volgens dierenarts, dus kan rap gaan...

Musk
5 juni 2018, 16:39
Best ook op tijd laten steriliseren of castreren... Wij hebben zo ook jong katje in huis genomen, bleek al zwanger te zijn... Was amper 6 maand oud volgens dierenarts, dus kan rap gaan...

Ga er morgen mee naar de dierenarts. Sowieso voor een check-up, eventueel vaccineren/ontwormen en whatnot.

Ga ze inderdaad laten steriliseren/castreren (weet het geslacht nog niet heb nog niet tegoei gekeken :D)

Musk
14 juni 2018, 18:28
Mag kattenbakvulling in de GFT container? :unsure:

Muscleduck
14 juni 2018, 20:41
Mag kattenbakvulling in de GFT container? :unsure:

Nee.

Protip: koop u een peewee. Daar doe je houtpellets in, die mogen wel in de gft bak.

MrKend54l
14 juni 2018, 22:21
Nee.

Protip: koop u een peewee. Daar doe je houtpellets in, die mogen wel in de gft bak.

Werkt dit goed? En naar geuren toe?

Muscleduck
14 juni 2018, 22:42
Werkt dit goed? En naar geuren toe?

Mijn ouders hebben al een jaar of 8 een en da's echt super handig. Stinkt totaal niet. De pellets slorpen de pipi op en vallen uit elkaar door de bovenste bak, in de onderste. Dat zagemeel gooi je gewoon in de gft bak of op een composthoop. Kak droogt ook op op dezelfde manier. Stinkt alleen de moment dat de kat kakt maar da's altijd he. De kak kan je dan gewoon met het schepje in de wc gooien.

Feignasse
15 juni 2018, 10:04
Ge hebt geen slechte kattenbakken.

Niet mee eens, hebben er ooit eentje gehad waarvan de bodem niet volledig vlak was (kleine halve bolletjes die verzonken waren om aan de onderkant van de bak als poten te dienen) en dat was een dikke ellende om uit te kuisen :p

Zelf best tevreden van deze: https://www.curverwebshop.nl/product/curver-style-kattenbak/46821/
In combinatie met "Premiere" klonterende kattenbakvulling uit de Maxizoo

zarathustra
15 juni 2018, 10:35
Geen kattenbak.. gewoon een luikje zodat ze naar buiten kunnen. Hangt er wel wat vanaf hoe en waar je woont natuurlijk.

nixie
15 juni 2018, 10:47
Niet mee eens, hebben er ooit eentje gehad waarvan de bodem niet volledig vlak was (kleine halve bolletjes die verzonken waren om aan de onderkant van de bak als poten te dienen) en dat was een dikke ellende om uit te kuisen :p

I stand corrected, dat moet "kak" zijn...

:D

Musk
15 juni 2018, 11:27
Geen kattenbak.. gewoon een luikje zodat ze naar buiten kunnen. Hangt er wel wat vanaf hoe en waar je woont natuurlijk.

Ja ma tbeestje is nog maar 7 weken, dus zolang ze binnen slaapt en niet zindelijk is gaat er toch een kattenbak ipv de mat gebruikt worden :p

Da's wel fucking ambetant dat dat niet in de GFT bak mag, da's toch maar wat kalk?

zarathustra
15 juni 2018, 13:09
Ja ma tbeestje is nog maar 7 weken, dus zolang ze binnen slaapt en niet zindelijk is gaat er toch een kattenbak ipv de mat gebruikt worden :p

Da's wel fucking ambetant dat dat niet in de GFT bak mag, da's toch maar wat kalk?

Het is het spul dat in de kattenbak zit dat het probleem is eh, niet de kak. ( denk ik)

Musk
15 juni 2018, 14:48
Het is het spul dat in de kattenbak zit dat het probleem is eh, niet de kak. ( denk ik)

Lol, lees eens opnieuw :D

Edit: kga gewoon bij Tom&co van die houten korrels halen, schijnt ook prima te werken en dat mag wel in de GFT. :)

nixie
15 juni 2018, 15:01
yup die mogen in de gft

makila
18 juni 2018, 11:56
https://imgur.com/a/bWU4WWF

Mijn kater :)

Ik weet niet waarom dat zo is, maar katers houden van TE kleine dozen.

Vantham
20 juni 2018, 23:20
My god, wat een karakter hebben mijn katten seg, net nu ze gewend aan het worden waren aan het pippeteren met frontline tegen vlooien teken etc (waarna ze garanti ettelijke uren "boos" op me waren).. moest ik ermee naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle.... O M G, die zijn dus gewoon weer enkele uren boos op mij geweest omdat ik hen naar daar had gevoerd in een transportkooi.

Mijn vrouw kwam thuis en het was dikke liefde, maar ik mocht niet in de buurt komen hoor.

Gotta love them :)

mr.purple
21 juni 2018, 07:33
Onze kat begint serieus mijn ...... uit te hangen.
Is nu al een jaar dat hij te pas en te onpas een drol achterlaat in de zetel en altijd op mijn plaats.:doh:

Hoogstwaarschijnlijk wraak op mij omdat hij denkt dat ik onze papegaai vermoord heb.
(ok, deze zin heeft verklaring nodig):

Kat is nu 7 jaar en altijd een braaf beest geweest, heel aanhankelijk naar mij toe.
Soms te, vanaf het moment dat ik mij in de zetel zette, lag hij op mij.

Als hij niet bij mij lag, lag hij op de papegaaienkooi.
Vorig jaar is de papegaai gestorven en enkele dagen erna is het zetelkakken begonnen.

Volgens de dierenarts heeft de kat mij de papegaai zien wegdoen en denkt hij dat ik de schuldige ben dat zijn maatje weg is.

Langs de ene kant bewonder ik zijn volharding, maar langs de andere kant ben ik het kostbeu.

En als een hond dat doet, straf je hem eens goed en dan is dat gedaan.
Als je een kat straft, liggen er de dag erna 2 drollen.

FlatSix
21 juni 2018, 11:05
Zet de kooi eens terug? Zonder papegaai wel.

Vind het wel een leuk verhaal eigenlijk.

BlackOccult
21 juni 2018, 11:34
Haha, zo waar :D.

Ik ga mijn toekomstig huisdier komende zondag bezoeken. :love: Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik heb mij al voorbereid in de zin dat ik alle mogelijke vragen heb opgelijst.

makila
21 juni 2018, 19:20
Een hond redeneert zoals een mens. Je straft een hond, de hond denkt dan: ik mag dit niet meer doen! Ongeacht de situatie / toestand.
Dus ook als de baas er niet is, zal de hond geen drol meer leggen daar.

Een kat redeneert: Ik mag dit niet meer doen, zolang mijn baas aanwezig is, maar als mijn baas er niet is dan mag het nog wel. En als jij dan afwezig bent dan legt de kat gewoon nog altijd een drol (of zelfs twee). En sommige katten redeneren nog erger, die redeneren: zolang mijn baas niet met zijn hand in mijn richting zwaait om mij te straffen geeft ie toestemming om daar ne drol te leggen.

En dat klinkt misschien vreemd maar een kat doet dit niet om u te pesten, een kat denkt echt op die manier. I wish I was wrong maar mijn dierenarts die was ZEER SERIEUS.

BlackOccult
24 juni 2018, 10:16
Ok, ik ben overtuigd, ik denk dat ik een PeeWee kattenbak ga kopen met houtkorrels.
Nu nog een krabpaal. Dit (http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_middel/120cm/185842) vind ik wel een leuke maar die is misschien te groot voor 1 kat?

MrKend54l
24 juni 2018, 11:17
Uw link werkt niet.
En een krabpaal kan nooit te groot zijn.

BlackOccult
24 juni 2018, 18:48
Vreemd, bij mij werkt die wel...

nixie
25 juni 2018, 09:22
Bij mij ook
Ik zou gaan voor zo een ton model

djakote
25 juni 2018, 10:07
Wij hebben vorig jaar ook zo'n ton aangeschaft, het XL model. Het is een veel betere koop dan een krabpaal, hij wordt hier ook veel meer gebruikt. Soms is het zelfs ambras over wie er op mag ...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Mephisto
25 juni 2018, 23:49
Ok, ik ben overtuigd, ik denk dat ik een PeeWee kattenbak ga kopen met houtkorrels.
Nu nog een krabpaal. Dit (http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_middel/120cm/185842) vind ik wel een leuke maar die is misschien te groot voor 1 kat?Wij hebben die vroeger gehad voor onze 2 katten. Als kitten konden ze nog samen in dat hangmatje, na enkele jaren is dat bezweken (door metaalmoeheid van draagbeugel i guess). Bon, paal heeft toch 5 jaar dienst gedaan. Was nog ok hoor, maar zijn toen verhuisd en hebben de poesjes ook maar een nieuwe paal aangeschaft. :)

Wat is zo'n ton model waar jullie over spreken?

nixie
26 juni 2018, 14:16
Wij hebben die vroeger gehad voor onze 2 katten. Als kitten konden ze nog samen in dat hangmatje, na enkele jaren is dat bezweken (door metaalmoeheid van draagbeugel i guess). Bon, paal heeft toch 5 jaar dienst gedaan. Was nog ok hoor, maar zijn toen verhuisd en hebben de poesjes ook maar een nieuwe paal aangeschaft. :)

Wat is zo'n ton model waar jullie over spreken?

Krabton.

https://www.bol.com/nl/p/dinroy-krabton-zwart-43-x-43-x-150-cm/9200000038297215/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002041-G-49080712500-S-374858637974-9200000038297215&gclid=CjwKCAjwyMfZBRAXEiwA-R3gM5mftMzoF4zUbyMWHXxYLxAy2hXKFpmQoOegVCo-sBzLaDuE9jYjVRoCdBgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hebben er zo 1 gehad, wel zo groot mogelijk (de Maurice is nogal een grote kat)

Vantham
28 juni 2018, 20:41
dat kost ook genoeg voor zo'n simpel model

Imgnrydrmr
5 juli 2018, 14:51
Je kan ze ook goedkoper krijgen op Zooplus bijvoorbeeld, of als je een beetje rondkijkt.

Wij hebben voor onze poezen toch een klassieke krabpaal gekocht. De ene wil in een hoog holletje liggen, maar de ander ligt liever op een open plank en dan eigenlijk liefst niet al te hoog maar ook niet te laag... Onze huidige krabpaal is eindelijk goedgekeurd door beide katten. Ik vraag me af wat dat wordt als die ooit verleten zal zijn...

Squealer
9 juli 2018, 11:06
Iemand die een goede kattenopvang voor 3 weken kent hier in de regio Zuid-Oost-Vlaanderen?

DogFacedGod
9 juli 2018, 15:16
Wat doen jullie in het algemeen omtrent kattenopvang?

Familie, bezoekjes overdag door de buur, betaalde opvang,...?

Is voor mij het groot probleempunt om zelf een dier in huis te halen.

Imgnrydrmr
9 juli 2018, 15:56
Voor lange reizen gaan onze twee poezen naar een kennel omdat ze zich niet laten zien als er een vreemde binnenkomt. Als we een weekendje weg zijn komt de buur hen water en eten geven.

Ikzelf ben kattenoppas aan huis, wat goed werkt als je ofwel een buitenkat hebt, ofwel een kat hebt die er niet van maakt, ofwel maar voor korte termijn weggaat en niemand vindt die eens kan binnenspringen.

Squealer
9 juli 2018, 16:53
Toen ze nog jong was heb ik ze eens 2 weken binnen gehouden en is m'n pa ze om de 2 dagen komen eten geven. Achteraf gezien was dat niet ideaal, maar ze mocht/wou toch nog niet buiten...
Dan eens 3 weken bij zus & schoonbroer in een grote garage en af en toe eens binnen in hun huis, maar kwil ze er liever niet opnieuw mee opzadelen, zeker omdat de schoonbroer eigenlijk wat allergisch is aan katten & honden.

Ik vind voor zo 1 week kan een kat wel haar plan trekken binnen of buiten, afhankelijk van hoe de kat is, met iemand die om de paar dagen eens het eten komt aanvullen.
Voor 1-2 weken zou ik nog durven vragen voor logement bij familie, maar voor de 23 dagen die ik nu zal weg zijn, en aangezien het een zeer schuchter beestje is waar ge als vreemdeling eigenlijk niet veel aan hebt (als ze al niet wegvlucht naar buiten), weet ik nu niet goed wat ik ga doen. Zo'n kattenhotels zijn nog vrij duur merk ik :/ En gaat de mijne daar wel op haar gemak zitten tussen al dat vreemd menselijk & dierlijk volk?

Dat gezegd zijnde, bij m'n pa zitten er nog 3 katten en daar hebben ze onlangs gewoon 3 weken alleen buiten gezeten. Ik & m'n zus zijn dan afwisselend om de 2-3 dagen eens langs gegaan. Van mij mochten ze dan evengoed eens binnen in de wasplaats blijven tot ons volgende bezoek, maar na hun eten liepen ze altijd weer gewoon naar buiten ... Dat zijn wel katten die véél zelfstandiger & zelfzekerder zijn dan mijn mensenschuw katinneke.

BlackOccult
13 juli 2018, 11:00
Ik denk dat mijn uitzet volledig is, voor 280 euro aan benodigdheden gekocht en al een beetje eerste voeding. :$

We zullen eens zien wie hier nieuwe mannen zijn, ik zit nog met het idee om nu in de solden een nieuwe stofzuiger te kopen die krachtiger is om de kattenharen op te zuigen. Hebben jullie aanraders? Een collega van mij heeft de Dyson Animal Pro.

Imgnrydrmr
13 juli 2018, 14:43
Ik heb een stokoude stofzuiger die kattenharen perfect opzuigt, moet je volgens mij geen speciale voor kopen... Toch niet als je er geregeld eens mee rondgaat.

Als je zo'n robot wil, dan ga je misschien best wel iets duurder, want die goedkope hebben maar kleine opvangbakjes en die zitten direct vol.

Squealer
13 juli 2018, 20:19
Elke stofzuiger kan gewoon haren opzuigen van de grond, toch?
Heb zo'n zakloze Rowenta Xtreme Power Cyclonic en een Rowenta Air Force 360 accu steelstofzuiger. (En een roomba, maar die gebruik ik niet meer sinds ik die steelstofzuiger heb; ben daar aangenaam van verrast.)
Echter voor stoffen zetels & manden heb ik zo'n opzetstuk met ronddraaiende borstels die bij de Cyclonic zat. Werkt supergoed.

glashelder
13 juli 2018, 22:11
Als je zo'n robot wil, dan ga je misschien best wel iets duurder, want die goedkope hebben maar kleine opvangbakjes en die zitten direct vol.
Goh, als je die elke dag een toertje laat doen, valt dat wel mee hoor. Eigenlijk verbazingwekkend wat dat ding allemaal opzuigt, vooral hoeveel kattenhaar er hier in huis ronddwarrelt blijkbaar :D Maar elke dag en het bakje zit bijna helemaal vol. Als je dat ding maar één keer per week opzet, nee, zo kom je er niet...

nixie
17 juli 2018, 09:28
Echter voor stoffen zetels & manden heb ik zo'n opzetstuk met ronddraaiende borstels die bij de Cyclonic zat. Werkt supergoed.

Dit, zalig ding

Xitra
17 juli 2018, 11:17
Iemand hier de me kan helpen? Ben van plan om mijn kittens te verkopen "raskittens". Nu wil ik ook een erkenningsnummer aanvragen als hobbykweker. Maar mij werd gezegd dat ik een btw nummer moet aanvragen ervoor? Nu heb ik infolijn ook gebeld dit werd mij ook gezegd op een korteweg zonder fatsoenlijk uitleg, hoewel ik duidelijk heb aangehaald dat ik een hobbykweker wil worden geen occasioneel verkoper of professionele kweker. (meneer had geen zin denk ik om mij meer uitleg te geven en antwoorde kortweg met ja en nee. ):mad:. Iemand hier die ervaring hiermee heeft die me verder kan helpen of iemand kent?

Thanks

Imgnrydrmr
17 juli 2018, 14:21
Ik heb nog eens geneusd voor een vriendin die ook wilde gaan kweken en had toen wat meegezocht. Je vindt wat info op de Website Vlaanderen (https://www.vlaanderen.be/nl/natuur-en-milieu/dieren/kwekers-van-honden-en-katten-vanaf-3-nesten-jaar) over occasionele en hobbykwekers. Ik geloof dat de toenmalige regel was dat als je meer dan 1 fokteef hebt, je wordt beschouwd als een hobbyfokker en dan moet je een ondernemingsnummer en een erkenningsnummer aanvragen. Heb je maar één teefje moet je dat niet doen.

Satkan
20 juli 2018, 16:10
Maandag (mijn verjaardag to boot), mijn kat dood op straat gevonden. Nu schiet er maar 1 meer over van de groep van 7 die we in het ouderlijk huis hadden, 5 jaar geleden.
Nu ben ik er toch aan aan het denken om 2 katjes permanent in het appartement te houden.
Bij mijn ouders zaten ze vrijwel permanent in de tuin.

Iemand die een goede robotstofzuiger aan kan raden om de boel met de katten proper te houden?
Ik was naar die roomba 68x toestelletjes aan het zien.

nixie
23 juli 2018, 10:47
Meeste zijn wel ok dacht ik.
Bij de goedkopere moet je gewoon elke dag dat bakje leegmaken.

glashelder
24 juli 2018, 19:59
Iemand die een goede robotstofzuiger aan kan raden om de boel met de katten proper te houden?
Ik was naar die roomba 68x toestelletjes aan het zien.
Hier heel tevreden over de Roomba 680! Scheelt echt een pak. Alleen alles boven Roombahoogte (plinten etc) lukt natuurlijk niet :D

MaTi
3 augustus 2018, 10:33
Onze kleine Miew is al een paar dagen niet thuisgekomen en we vrezen weer dat ze niet terugkomen zal. Net zoals onze vorige kat, gewoon van de ene op de andere achtergebleven zonder spoor terug te vinden.

We gaan geen kat meer in huis halen. Het doet pijn voor ons en ons hondje dat reeds 2 keer de kat niet terugkwam.

Hopelijk komt ze nog terug...

SideShow
9 augustus 2018, 16:23
Onze kleine Miew is al een paar dagen niet thuisgekomen en we vrezen weer dat ze niet terugkomen zal. Net zoals onze vorige kat, gewoon van de ene op de andere achtergebleven zonder spoor terug te vinden.

We gaan geen kat meer in huis halen. Het doet pijn voor ons en ons hondje dat reeds 2 keer de kat niet terugkwam.

Hopelijk komt ze nog terug...

Altijd jammer en "vies" omdat je niet weet wat er met je dier is gebeurd :sad:
Ikzelf heb twee viervoeters met snorren rondlopen, hopelijk heb ik het nooit voor, we wonen in een wijk das normaal redleijk veilig, maar je kan altijd zotten hebben he, of snelheidsduivels

FuaaarK
16 augustus 2018, 13:01
Ik vraag mij altijd af waarom zogenaamde kattenliefhebbers hun kat op straat gooien om daarna te huilen dat ze aangereden is.
Ze nemen de volgende dag gewoon een nieuwe 'gratis kat' en hoppa die kan weer na een tijd naar buiten. Deze komt niet meer thuis of verwilderd of ...

Je kan jezelf toch geen dierenliefhebber noemen dan.

Nu kan ik hier een heuse discussie starrten over katten en dat ga ik ook doen.

Denk eens even na: als mensen een straatkat, aka gratis aka gekregen van de buurman want zijn kat heeft weer eens gejongd en weet geen weg met al zijn katten, nemen hebben ze er geen probleem mee om deze in het wild te laten rondlopen. Nemen ze een "raskat" kan die plots wel binnen of op hun eigendom blijven doormiddel van een kattenren, net of rollbars rondom hun tuin... want zie eens dat hun dure 1000 euro+ kat wordt omvergereden of vergiftigd.

Een kat veroorzaakt pure hel voor het wildleven en huisdieren van buurtbewoners. Ze jagen op allerlei vogels, muizen, kleine konijnen, eekhoorns, kippen, vleermuizen, ... en niet door hun eetlust maar gewoon voor de lol!

Daarbij kakken en pissen ze in elke tuin behalve waar ze wonen, krabben ze de vuilniszakken open en als je niet oplet komen ze bij jou binnen om kattenkwaad uit te halen. Niet tegen te spreken want dat heb ik persoonlijk en als je een beetje het internet opgaat miljoenen anderen allemaal meegemaakt.

Een groot verschil tussen kat en hond dus. Als hondeneigenaar moet je chippen en registeren, hondenbelasting betalen, hun drollen opruimen want daar staat ook een boete op, aanlijnen en al zeker niet los laten lopen in de buurt.

Veel verschil dus maar quasi identieke lasten.

Enkele artikels:

https://www.demorgen.be/wetenschap/katten-zijn-gemeen-gevaarlijk-vervuilend-en-toch-houden-we-van-hen-b5145343/
https://www.jagersvereniging.nl/jagersvereniging-verwilderde-kat-hoort-niet-in-de-natuur/
https://www.gaia.be/nl/nieuws/overpopulatie-zwerf-en-gedumpte-katten
https://www.gaia.be/nl/campagne/steriliseer-uw-kat
Baasjes kennen liever niet de ware aard van hun kat - Planet Earth, Ecologie - Knack.be (http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/baasjes-kennen-liever-niet-de-ware-aard-van-hun-kat/article-normal-582971.html)

Ik ben niet tegen katten, wel tegen de mentaliteit van kattenliefhebbers.
En deze discussie is eigenlijk heel makkelijk te verwoorden:

Jij geen last van mijn huisdieren, ik niet van de jouwe.

Amen

nixie
16 augustus 2018, 13:32
Een hond heeft een even grote ecologische voetafdruk als een kat.
Katten moeten verplicht gechipt en gesteriliseerd worden sinds enkele jaren. De impact van honden op de infrastructuur is groter dan die van katten (laat staan dat katten een impact hebben, en hiermee bedoel ik niet de dierenhuizen)

Zijn dingen die dus al niet echt opgaan in u betoog.

Dan spreek je over hoe snel mensen een nieuwe kat in huis nemen.
Je spreekt over gewone katten die men dan buiten laat en waar men geen graten in ziet, echter nemen ze een raskat dan doen ze er alles aan om de kat binnen te houden of niet uit de tuin te laten ontsnappen.
De mensen waarover je hier spreekt zijn gewoon mensen die een kat niet nemen als huisdier, maar als "luxe product"of als kadooke voor de kleine.
Ik kan me niet inbeelden dat iemand die een raskat anders zou behandelen als een gewone kat ook effectief een dierenliefhebber is.

Dat een kat een impact heeft op het bestand van knaagdieren en vogels in zijn onmiddellijke omgeving ga ik mee akkoord.
Echter zeg je dat mensen hun raskat met alle middelen willen binnenhouden, door Natuurpunt wordt beweerd dat er 1 miljoen katten zijn (was in 2014) en dat een kat maandelijks 2 prooien vangt.
24 miljoen prooien dus volgens Natuurpunt.
Heb jij nu gelijk dat men hun raskatten wilt binnenhouden?
Of zit Natuurpunt juist?

Naar hoe ik het begrijp ben jij gewoon tegen mensen die een kat hebben om de verkeerde redenen en daar niet naar omkijken.
Ik ben daar ook tegen, net zoals ik tegen diezelfde mensen ben die een hond hebben om de verkeerde redenen en daar niet naar omkijken.

FuaaarK
16 augustus 2018, 14:13
Geloof ik niks van dat een hond een evengrote ecologische voetafdruk zou hebben dan een kat. Er zijn ten eerste al meer katten in huishoudens dan honden. En wat geeft mn katten veel te eten om een voorbeeld te noemen? Tonijn (inderdaad die bedreigde soort)
Heb je in een dierenwinkel al eens gekeken naar welke producten met verkoopt "tegen" katten? Dat mag je ook meerekenen, hetzelfde als kapotte vuilniszakken die men moet vernieuwen (plastiek) om maar een voorbeeld te geven.

Ja akkoord ze zouden inderdaad moeten gechipt worden maar dat werkt blijkbaar zo goed niet... er bestond nog geen centrale databank vorig jaar wat het dus helemaal nutteloos maakt. Typisch belgisch dus. Geen idee of die eindelijk al bestaat.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/11/_verplichting-om-katten-te-chippen-geflopt-/

Steriliseren is ook pas sinds dit jaar. Veel en veel en veel en veel te laat.

Die dingen gaan dus wel op in mijn betoog.

Een straatkat of raskat, mensen behandelen die anders. Dat is gewoon zo. Mensen met een raskat die velen euro's gekost heeft tov een gratis kat zullen die raskat niet zomaar op straat gooien.

Die 1 miljoen katten waar jij het over hebt kunnen toch gewone katten zijn? Snap je punt hier niet echt.

DogFacedGod
16 augustus 2018, 14:54
- Honden en katten zijn vervuilend maar dat is voornamelijk omdat het carnivoren zijn. Er zijn 2.2 miljoen katten en 1,5 miljoen honden. Denk nu wel dat die anderhalf miljoen honden meer vlees binnenspelen dan de 2.2 miljoen katten. gemiddelde hond is nu wel iets groter dan een kat.
- Alleen bepaalde tonijnsoorten zijn bedreigd. Katten krijgen geen blauwvintonijn. Beetje duur aan een paar duizend euro per kilo. :p
- hondenbelasting? Dat bestaat toch nauwelijks niet meer.
- Honden lopen vaak los. Zelfs in Gent :p
- Honden kunnen ook overlast creëren. Lawaai, angst (veel meer mensen bang voor honden dan katten.), afval (aantal drollen op straat is toch nog altijd groot), wildleven (honden bijten ook knaagdieren en vogels :p)

nixie
16 augustus 2018, 15:01
https://www.hln.be/nina/familie/een-hond-is-even-vervuilend-als-een-toyota-zo-ecologisch-is-jouw-huisdier~a9f5a834/

Zonder op anekdotes te hervallen denk ik dat de kost van te vervangen vuilniszakken door katten vrij beperkt is.

Maar die databank, dat is inderdaad een hele klucht. Typisch een overheids ding :p
Maar steriliseren is verplicht of het nu te laat is of niet, het is verplicht.
De verantwoordelijkheid ligt nu bij de dierenartsen en de kwekers om dat op te volgen.

Mensen die hun huisdier anders behandelen of het nu een straatkat is of een dure raskat, dat zijn geen echte liefhebbers. een huisdier neem je in u gezin op omdat je dat wilt en daar om geeft.
Als we al die mensen dei dat niet met die redenen doen er zouden van kunnen weerhouden om een huisdier te nemen zou het al een stap voorruit zijn.

Natuurpunt zei dat er 1 miljoen katten zijn in België, volgens hen vangt elke kat 2 prooien per maand.
Komt dus op 24 miljoen op een jaar.
Als je er tenminste vanuit gaat dat al die katten buiten mogen.
Jij beweerd dat raskatten tegen alle kost worden binnengehouden?

Wat is het nu hé?

Ah en over het gepis en gekak van katten.
Alsof honden niet pissen op straat :unsure:
En kakken, dan moeten we er al vanuit gaan dat elk baasje de kak van zijn hond opruimt.
En al die vuilnisbakken en hondenweides die voorzien worden, die moeten ook allemaal betaald worden hé.
Nog nooit een kattenweide gezien :p

FuaaarK
16 augustus 2018, 15:25
Wil je het nu niet begrijpen? Zeg ik dat iedereen een raskat heeft?
Ik wil enkel aantonen dat mensen met een gratis kat eerder geneigd zijn om hun huisdier vrij te laten lopen op straat.

Ja honden pissen op straat, maar kakt/plast/sproeit hij ook tegen jouw voordeur/in jouw tuin?

Dat niet elke hondendrol opgeruimd wordt is gewoon waar, maar welke katteneigenaar kuist de uitwerpselen op van zijn geliefde kat in de mensen hun tuin?

Heb jij last van die vuilnisbakken en weides?

De hele buurt wordt spijtig genoeg als kattenweide gezien.

Dat we de mentaliteit van kattenliefhebbers niet meer kunnen wijzigen is pijnlijk duidelijk. Dat ze de gevolgen van wilde/straatlopende katten niet willen inzien is ook pijnlijk duidelijk.

Nauwelijks nog hondenbelasting?

Hondenbelasting afgeschaft per gemeente 2018 - Hondenbelasting (http://hondenbelasting.net/hondenbelasting-afgeschaft/)

Check jullie data vooraleer de slimmen uit te hangen.

DogFacedGod
16 augustus 2018, 15:37

Hondenbelasting afgeschaft per gemeente 2018 - Hondenbelasting (http://hondenbelasting.net/hondenbelasting-afgeschaft/)

Belgisch forum hier, De meeste zijn hier niet op de hoogte van hondenbelastingen in het buitenland.

Oh kijk, belastingen op onder meer katten in Punjab
https://www.firstpost.com/india/keeping-pets-in-punjab-now-pay-rs-250-tax-for-dogs-and-cats-rs-500-for-cows-buffaloes-and-elephants-4171203.html

Argument non valid.

nixie
16 augustus 2018, 15:52
Wil je het nu niet begrijpen? Zeg ik dat iedereen een raskat heeft?
Ik wil enkel aantonen dat mensen met een gratis kat eerder geneigd zijn om hun huisdier vrij te laten lopen op straat.

Je linked een artikel dat zegt dat elke kat prooien vangt, jij beweerd dat men raskatten binnen laat.
Niet elke kat vangt prooien dus. is dat artikel dan fout? Of is jouw bewering dat men raskatten binnen laat fout.
Jij geeft trouwens geen enkel bewijs hiervoor.

Ja honden pissen op straat, maar kakt/plast/sproeit hij ook tegen jouw voordeur/in jouw tuin?
Dat niet elke hondendrol opgeruimd wordt is gewoon waar, maar welke katteneigenaar kuist de uitwerpselen op van zijn geliefde kat in de mensen hun tuin?

Ja, honden pissen tegen mijn brievenbus en kakken op mijn oprit
Naar mijn weten bedekt een kat ook zijn uitwerpselen, zijn deze veel kleiner dan die van honden en rieken die een pak minder (nuja, dat hangt af van de voeding)
Maakt het natuurlijk niet minder fijn als ge lustig de aarde aan het omwoelen zijn en ge hebt ne kak vast.

Heb jij last van die vuilnisbakken en weides?
De hele buurt wordt spijtig genoeg als kattenweide gezien.

Ik heb daar geen last van, maar mijn overbuur wsl wel, er staat namelijk zo een vuilbak net naast zijn huis, steekt altijd vol met zakjes kak, de ene al beter toegeknoopt dan de andere.
plus een deel van ons belastingsgeld gaat naar het onderhoud van de voorzieningen voor honden.

Dat we de mentaliteit van kattenliefhebbers niet meer kunnen wijzigen is pijnlijk duidelijk. Dat ze de gevolgen van wilde/straatlopende katten niet willen inzien is ook pijnlijk duidelijk.

Straatkatten zijn een probleem ja.
Een gevolg van een soort mensen die een huisdier neemt voor de verkeerde redenen en duidelijk geen dierenliefhebber is.

Wil jij vooral u bron checken voor je hier probeert mensen te beledigen.
Jouw artikel gaat over Nederland.

Ik wil hier gewoon u erop wijzen dat de problemen die je katten toewijst ook bij honden voorvallen maar zich manifesteren in andere vormen.

Squealer
16 augustus 2018, 16:20
*rant*

Djezus christ man. Overdrijven was precies ook een vak. In vrijwel elke zin lees ik wel een hyperbool...

- Kan je jezelf een dierenliefhebber noemen als je uw kat opsluit in huis of in een ren? Da's op z'n minst ook discutabel. Het is geen parkiet ofzo...
- Mensen die een dag nadien een "gratis nieuwe kat" in huis nemen. Ik denk dat merendeel echt niet dag op dag een "vervangkat" in huis haalt.. Als men niet emotioneel geattacheerd kan raken aan een huisdier, neemt men er immers van bij de start geen in huis.
- ""Gratis katten" worden zonder problemen buiten gelaten, raskatten worden binnen gehouden". Wij hebben 2 raskatten laten buiten lopen...
- die raskatten hebben geld gekost, maar geen 1000+ €.
- Ze zijn niet omvergereden of vergiftigd. Ene is zelfs 16 jaar geworden oid.
- Mijn huidige kat is denk ik nog niet eens bij de achterburen geweest en jaagt hooguit op muizen.
- De overburen hebben kippen en die leven ook nog, ondanks dat o.a. de overburen zelf ook een kat hebben...
- Mijn kat kakt mijn eigen gras onder, niet dat van de buren.
- Ik woon hier bijna 5 jaar, mijn vuilzak is slecht 1 maal opengereten geweest, en of dat dat effectief van een kat was, kan niemand zeggen.
- Merendeel van de katten gaat echt niet zomaar vreemde huizen binnen. Ben er 33, slecht 1 maal meegemaakt bij m'n ouders.
- Katten moeten ook gechipt en geregistreerd worden.

FuaaarK
16 augustus 2018, 16:30
niet verder kijken dan je neus lang is is ook een vak.

- een kat is een huisdier, die hou je op jouw eigendom. Een ander hoeft daar geen last van te hebben. Elke keer stuit ik dan op het feit van ja maar het is toch een kat... je hoeft je kat niet exclusief binnendeurs te houden om het op je eigendom te houden. Er bestaan voldoende middelen zoals rollbars, kattennet.

https://www.youtube.com/watch?v=OYfpa1mV1pI

- 2 dagen dan. Het gaat er mij om dat het gratis is, veel te gemakkelijk tov honden. Jouw katten waren niet duur, dus je laat ze buiten lopen, mooi voorbeeld toch?
- omdat jouw kat niet stout is, zijn alle katten dat?
- je overburen zijn kippen leven nog en worden niet opgejaagd door katten, daarom gebeurd het nergens anders?
- jouw kat kakt niet bij de buren, dus geen enkele kat doet dat?
- jouw vuilniszak is 1x opengereten, bij andere mensen dus ook 1 malig?
- katten chippen zie vorige post. Werkt niet, nutteloos, etc. Misschien is het nu al opgelost.

FuaaarK
16 augustus 2018, 16:40
Je linked een artikel dat zegt dat elke kat prooien vangt, jij beweerd dat men raskatten binnen laat.
Niet elke kat vangt prooien dus. is dat artikel dan fout? Of is jouw bewering dat men raskatten binnen laat fout.
Jij geeft trouwens geen enkel bewijs hiervoor.

Ja, honden pissen tegen mijn brievenbus en kakken op mijn oprit
Naar mijn weten bedekt een kat ook zijn uitwerpselen, zijn deze veel kleiner dan die van honden en rieken die een pak minder (nuja, dat hangt af van de voeding)
Maakt het natuurlijk niet minder fijn als ge lustig de aarde aan het omwoelen zijn en ge hebt ne kak vast.

Ik heb daar geen last van, maar mijn overbuur wsl wel, er staat namelijk zo een vuilbak net naast zijn huis, steekt altijd vol met zakjes kak, de ene al beter toegeknoopt dan de andere.
plus een deel van ons belastingsgeld gaat naar het onderhoud van de voorzieningen voor honden.

Straatkatten zijn een probleem ja.
Een gevolg van een soort mensen die een huisdier neemt voor de verkeerde redenen en duidelijk geen dierenliefhebber is.

Wil jij vooral u bron checken voor je hier probeert mensen te beledigen.
Jouw artikel gaat over Nederland.

Ik wil hier gewoon u erop wijzen dat de problemen die je katten toewijst ook bij honden voorvallen maar zich manifesteren in andere vormen.

Waar is die link dat ALLE katten prooien vangt? Dat heb ik toch niet gezegd en trouwens daar gaat het niet om. Je luistert (leest) niet wat ik zeg, je blijft maar afkomen met je natuurpunt en je getallen. Die getallen gaan dan over de katten die buiten zitten, djezus man wat maakt dat nu uit.

Niet alle katten begraven altijd zijn uitwerpselen, Soms wel, soms niet. Sommige nooit, anderen altijd.

Ja een deel van je belasting gaat naar daar, ook naar de neven en nichten van je koning etc. Betalen doe je sowieso, wat ze ermee doen kan jij niet beslissen.
Maar een gedeukte bumper door een plots overstekende kat moet je zelf voor opdraaien.

Straatkatten zijn inderdaad een probleem, maar ik zie huiskatten die af en toe op straat gegooid worden ook als straatkat, jij ook? Want dat is me niet duidelijk.

Het ging erom dat hij zei dat hondenbelasting nauwelijk voorkomt... zeg dat tegen de mensen in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australie, ...
In 2016 ging Zelzate ook hondenbelasting invoeren maar door tegenkanting hebben ze hun poot ingetrokken.

https://www.hln.be/regio/zelzate/hondenbelasting-komt-er-niet~a10f213d/

Squealer
16 augustus 2018, 17:06
niet verder kijken dan je neus lang is is ook een vak.

zei hij terwijl hij zelf gebaseerd op zijn eigen ervaring direct alle katteneigenaars over dezelfde kam scheerde en in 1 adem beklemtoonde dat hij "niet tegengesproken kon worden omdat hij dat persoonlijk zo had ervaren".

Jouw katten waren niet duur, dus je laat ze buiten lopen, mooi voorbeeld toch?
Mijn katten waren wel "duur". Mijn punt is dat "dure" katten zeer zeker wel buiten worden gelaten en dat in mijn geval of die nu 500 of 1500€ had gekost, ik die sowieso buiten zou laten.

Nee, omdat de kippen van de buren nog leven wil dat idd niet zeggen dat geen enkele kat ooit een kip heeft aangevallen of zal aanvallen. Ik vraag u waar ik dat zo zou beweerd hebben. Het mag duidelijk zijn dat ik uiteraard uit eigen ervaring sprak, wat ik na een heel leven met katten denk ik wel heb. Wat ik wel gedaan heb, is uw gezaag doorprikken en nuance aanbrengen. Want wat jij hier loopt rond te bazuinen, is net het tegenovergestelde en evenmin de realiteit, en je mag dan nog beweren dat je dat niet letterlijk hebt gezegd, uw hele rant straalt dat wel overduidelijk uit want werkelijk nergens bracht je enige nuance aan.

nixie
16 augustus 2018, 17:12
Het is niet omdat er een kat is die ne vuilniszak open krabt dat alle katten dat doen hé.
Een hond uit het dierenasiel is ook gratis (mits betaling van eventuele medische kosten)
Een hond bij iemand die per ongeluk puppies heeft kan ook gratis zijn.
Omdat mijn kat stout is zijn alle katten stout?
Omdat mijn buur zijn kippen geambeteerd worden door katten is dat ergens anders ook?
Mijn kat kakt bij de buren, dus alle katten doen dat?
Elke deftige kattenkweker of dierenarts laat katten chippen

Een straatkat is geen huisdier.
Straatkatten zijn katten die geen thuis meer hebben en dus nergens eten krijgen en s'nachts nergens binnenkunnen.
Ze hebben dus geen thuis.

Mijn kat die buiten mag lopen is geen straatkat.
Mijn buur heeft onlangs een loslopende hond aangereden.
Zijn bumper had ook een deuk...

FuaaarK
16 augustus 2018, 17:52
Grappig die tegenargumenten. Toevallig een hond geraakt onlangs en gescheten op je oprit en gepiest op je brievenbus. Dat is nu toch wel toeval zeker haha.

En omdat je kat jouw tuin onderkakt weet jij met 100% zekerheid te vertellen dat ze dat niet ergens anders doet.

Jullie katten lopen 80% vd tijd niet onder jullie toezicht maar jullie weten wel wat ze doen en niet doen. Mooi.

Nogmaals, deze discussie is makkelijk te beëindigen: jullie geen last van mijn huisdier, ik niet van de jouwe. Punt. Simpel. Maar onbehrijpbaar voor katteneigenaren heb ik de indruk.

Doe nu niet alsof ik de enige ben die last heeft van katten. Naïeve kinders...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

MrKend54l
16 augustus 2018, 20:52
Doe nu niet alsof ik de enige ben die last heeft van katten. Naïeve kinders...

De enige overlast die ik heb van katten is dat de onze soms haarballen op onze vloer overgeven.

Voor de rest nog nooit last van gehad.

Put_met_keren
17 augustus 2018, 00:05
Mijn kater is doodsbenauwd van m’n kippen. Als die komen aankakelen kan hij zich niet rap genoeg uit de voeten maken [emoji23] Kater nummer 2 ging wel eens sámen met de kippen in hun ren eten als er iets bijzat dat hij ook wel lustte. Maar ik kan me niet inbeelden dat hij eens een hapje van ‘n kip zélf had moeten nemen hoor.

En kakken komen die 2 nog liever binnen doen in hun kattenbak dan buiten. Gaat zelfs zo ver dat ze er speciaal voor binnen komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FuaaarK
17 augustus 2018, 00:18
Spreek dan ook over mensen die geen katten hebben. Een kat is heel territoriaal en zorgt ervoor dat er dus geen andere kat in de buurt komt. Eigenlijk moet ik een grote kater kopen.
De enige overlast die ik heb van katten is dat de onze soms haarballen op onze vloer overgeven.

Voor de rest nog nooit last van gehad.

FuaaarK
17 augustus 2018, 00:21
Vraag maar op het kippenforum en om een voorbeeld te geven:

kat valt kippen aan - Kippenforum.nl (http://kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=38608)
Mijn kater is doodsbenauwd van m’n kippen. Als die komen aankakelen kan hij zich niet rap genoeg uit de voeten maken [emoji23] Kater nummer 2 ging wel eens sámen met de kippen in hun ren eten als er iets bijzat dat hij ook wel lustte. Maar ik kan me niet inbeelden dat hij eens een hapje van ‘n kip zélf had moeten nemen hoor.

En kakken komen die 2 nog liever binnen doen in hun kattenbak dan buiten. Gaat zelfs zo ver dat ze er speciaal voor binnen komen.

Booka Shade
17 augustus 2018, 05:13

kat valt kippen aan - Kippenforum.nl (http://kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=38608)

Mag ik vragen vanwaar deze rant over katten plots komt?

FuaaarK
17 augustus 2018, 09:29
Mag ik vragen vanwaar deze rant over katten plots komt?Iemand moet het eens doen. Mij lijkt het alsof niemand zich bewust is van de gedragingen van loslopende katten.

Booka Shade
17 augustus 2018, 09:36
Iemand moet het eens doen. Mij lijkt het alsof niemand zich bewust is van de gedragingen van loslopende katten.

Het is zeker een discussie die kan/mag gevoerd worden.
Laten we het alleen wel op een deftige manier doen en elkaars mening te respecteren.

Ikzelf heb trouwens een "gewone" gratis kat die nooit buiten komt.

Straddle
17 augustus 2018, 11:07
2x

Straddle
17 augustus 2018, 11:11

Mijn ouders hebben al jaren katten en kippen en dat accordeert goed. De kippen worden wel om de zoveel tijd gepakt door een vos/steenmarter, maar dat kan je enkel vermijden met een sterke kooi. Nog nooit geweten dat een kat probeerde een kip te pakken.

Tomski
17 augustus 2018, 14:58
Bij ons jagen de kippen achter de katten :lol:

Wij hebben een grote Bleu de lande en da's ne killer :rofl:

DogFacedGod
17 augustus 2018, 15:22
Iedereen veroorzaakt overlast

- Degene met de keffer die voor het minste een uur lang blaft
- Degene die s'nachts werkt en daarnaartoe gaat met zijn Ducati-motor die zo luid is die de ramen doet daveren.
- Zondag om 7 uur 'smorgens boren en timmeren
- kraaiende haan op onheilige uren
- ik die een BBQ opzet terwijl de buur zijn raam openstond om te verluchten. :p
(...)

Uiteindelijk zijn dat van die minieme overlast die je gewoonweg moet accepteren om te kunnen leven in een straat met andere mensen. Een loslopende kat loopt daar ook onder.

(Enigste overlast aan katten voor mij zijn de territoriumgevechten midden in de nacht :p)

FuaaarK
17 augustus 2018, 17:15
Iedereen veroorzaakt overlast

- Degene met de keffer die voor het minste een uur lang blaft
- Degene die s'nachts werkt en daarnaartoe gaat met zijn Ducati-motor die zo luid is die de ramen doet daveren.
- Zondag om 7 uur 'smorgens boren en timmeren
- kraaiende haan op onheilige uren
- ik die een BBQ opzet terwijl de buur zijn raam openstond om te verluchten. :p
(...)

Uiteindelijk zijn dat van die minieme overlast die je gewoonweg moet accepteren om te kunnen leven in een straat met andere mensen. Een loslopende kat loopt daar ook onder.

(Enigste overlast aan katten voor mij zijn de territoriumgevechten midden in de nacht :p)

En daar loopt het mis, nee meneer daar valt een loslopende kat niet onder. Dat is ergens en ooit sociaal aanvaard met de nodige problemen.

Jouw huisdier = jouw last

EN NIET VAN EEN ANDER!!!

Leer dat nu eens snappen.

Waarom mag mijn hond dan niet loslopen? of koeien?

Doe jullie oogkleppen af aub. Typisch een eigenschap van katteneigenaren.

Ik heb een konijnenren van 10 op 4m.
IK (niet de katteneigenaren) moet allerlei middelen aanschaffen om andersmans katten uit mijn ren te houden zoals rolbars rondom het hek, anti-klim strips op de dwarsbalken etc

Vinden jullie dat normaal?
Ik moet geld uitgeven aan middelen om een andermans huisdier buiten te houden.

Dat ik maatregelen zou moeten nemen tegen wildleven akkoord, maar tegen huisdieren? Dat gaat me te ver.
En laat nu net die huisdieren zijn die vervelend doen...

FuaaarK
17 augustus 2018, 17:38
https://www.youtube.com/watch?v=11iB_pTO_yE

https://www.youtube.com/watch?v=3PG6_dv1OqM

en waag het niet om weg te kijken

Wolfken
17 augustus 2018, 21:38
http://i63.tinypic.com/6p5dgo.jpg

Dit is Zorro, 8 jaar geleden liep hij rond op het terrein van het bedrijf waar ik werk, ik heb hem meegenomen en we hebben hem een thuis gegeven.
hij is bang van alle vogels die groter zijn dan een mus, konijnen en kavia's accepteert hij zonder problemen in zijn leefomgeving.
Hij jaagt vooral op (nacht)vlinders, waarmee hij dan speelt en uiteindelijk ook opeet.
Wij hebben een grote tuin die zo te zien voldoende is voor Zorro want hij gaat nooit voorbij de afspanning.
Plassen doet hij in deze tuin, voor de grote boodschap gebruikt hij altijd zijn kattenbak.

De haat en de frustraties spatten zo van het scherm bij u, ik (en onze dieren) prijzen ons gelukkig om niet naast u te wonen.

En daar loopt het mis, nee meneer daar valt een loslopende kat niet onder. Dat is ergens en ooit sociaal aanvaard met de nodige problemen.

Jouw huisdier = jouw last

EN NIET VAN EEN ANDER!!!

Leer dat nu eens snappen.

Waarom mag mijn hond dan niet loslopen? of koeien?

Doe jullie oogkleppen af aub. Typisch een eigenschap van katteneigenaren.

Ik heb een konijnenren van 10 op 4m.
IK (niet de katteneigenaren) moet allerlei middelen aanschaffen om andersmans katten uit mijn ren te houden zoals rolbars rondom het hek, anti-klim strips op de dwarsbalken etc

Vinden jullie dat normaal?
Ik moet geld uitgeven aan middelen om een andermans huisdier buiten te houden.

Dat ik maatregelen zou moeten nemen tegen wildleven akkoord, maar tegen huisdieren? Dat gaat me te ver.
En laat nu net die huisdieren zijn die vervelend doen...

FuaaarK
18 augustus 2018, 00:01
Proficiat, iemand is dus al 8jaar op zoek naar zijn kat. Was deze gechipt? Dan had je die naar het asiel moeten brengen hoewel heel dat chip gedoe toch niet werkt(te) (zie vorige posts).

Nogmaals en ik blijf hier maar herhalen want ieder zijn kat is hier een heilig boontje:

Als je kat losloopt, hoe in godsnaam weet jij wat die doet en niet doet.

Mijn kat doet dat niet hoor ... ALLE andere katten dus ook niet.

Man man, telkens wordt het algemene plaatje niet bekeken, wijkt men af, wil m'n de realiteit niet onder ogen zien en antwoord m'n niet op het onderwerp waarover dit gaat.

Dat jouw kat binnen jouw grenzen blijft en je weet dat voor 100% dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen.

http://i63.tinypic.com/6p5dgo.jpg

Dit is Zorro, 8 jaar geleden liep hij rond op het terrein van het bedrijf waar ik werk, ik heb hem meegenomen en we hebben hem een thuis gegeven.
hij is bang van alle vogels die groter zijn dan een mus, konijnen en kavia's accepteert hij zonder problemen in zijn leefomgeving.
Hij jaagt vooral op (nacht)vlinders, waarmee hij dan speelt en uiteindelijk ook opeet.
Wij hebben een grote tuin die zo te zien voldoende is voor Zorro want hij gaat nooit voorbij de afspanning.
Plassen doet hij in deze tuin, voor de grote boodschap gebruikt hij altijd zijn kattenbak.

De haat en de frustraties spatten zo van het scherm bij u, ik (en onze dieren) prijzen ons gelukkig om niet naast u te wonen.

Wolfken
18 augustus 2018, 01:07
Tuurlijk zijn wij zo onozel, dat kan toch niet anders als dierenliefhebbers.

Neen, het was winter en het sneeuwde, ik wou hem gewoon niet nog een nacht laten buitenslapen.
Ik ben diezelfde dag nog met hem naar de dierenarts geweest: niet gecastreerd, ongeveer 6 maand oud, maar zwaar ondervoed en hij had schurft en vlooien.
Toen hij terug in goede gezondheid was, hebben we hem laten castreren, ondertussen had ik navraag gedaan in de buurt om de eventuele eigenaar te vinden, zonder resultaat, ik ben dan naar de wijkagent geweest en een verklaring afgelegd, ook zonder resultaat.
Dat was in 2010, toen was er van een chip voor katten nog geen sprake.

Ik heb een goed contact met mijn buren, het gebeurt heel af en toe dat Zorro toch eens langsgaat bij deze mensen, waar hij dan altijd onder dezelfde struik gaat liggen, als dat gebeurt, weet ik dat dezelfde dag nog (mijn buurvrouw praat heel graag, elk excuus is goed en ze heeft altijd alles gezien van iedereen). De andere kant van de tuin is een muur waar hij niet over geraakt.
het is een heel rustige kat die heel graag (menselijk) gezelschap heeft, als we thuis zijn, zit hij wel altijd ergens in de buurt, en als er niemand thuis is, slaapt hij vooral.

Als er in de buurt problemen waren met gedode kippen, is het meestal een vos (dan vind je pluimen maar geen kippen meer) ofwel een uitgebroken hond (kippen zijn gewoon doodgebeten om te spelen).
En ik heb een collega die vlaamse reuzen en katten heeft, die vlaamse reuzen houden ze appart, want die bijten de katten.
Ze hebben nog een ander type konijn, en die maakt gebruik van de kattenbak, die volgt de katten en probeert hun na te apen, de katten moeten er niets van weten en blazen naar het konijn maar negeren het voor de rest.

Booka Shade
18 augustus 2018, 09:20
Hier komen nu dagelijks 3 kittens zitten op mijn terras. Die kwamen van buren een paar huizen verder, maar die keken er niet naar om.
Nu was mijn buurman ze eten beginnen geven, maar hij is daar precies mee gestopt en nu komen die dus bij ons bedelen.
Mijn vrouw gaat haar niet lang meer kunnen inhouden om die eten te beginnen geven, maar ik wil absoluut geen andere katten buiten de onze. En van zodra zij ze begint te voederen, dan hangen we eraan.
Best dus maar het asiel bellen.. Zien er superlief uit, maar ik moet van mijn hart een steen maken :sad:

BlackOccult
18 augustus 2018, 09:52
Ja, sowieso zorgen dat ze zo snel mogelijk gesteriliseerd worden toch?

Die van mij mag ik overmorgen EINDELIJK verwelkomen. :D

Booka Shade
18 augustus 2018, 10:16
Ja, sowieso zorgen dat ze zo snel mogelijk gesteriliseerd worden toch?

Die van mij mag ik overmorgen EINDELIJK verwelkomen. :D

FOTO!

BlackOccult
18 augustus 2018, 10:55
FOTO!

Toulouse. (https://www.dropbox.com/s/gnnl0dnqi2nckci/2018-08-02%2022.08.36.jpg?dl=0) :love:

Booka Shade
18 augustus 2018, 10:56
Toulouse (https://www.dropbox.com/s/gnnl0dnqi2nckci/2018-08-02%2022.08.36.jpg?dl=0). :love:

Ma ziet dat af!!! :love: :love: :love:

MrKend54l
18 augustus 2018, 12:31
en waag het niet om weg te kijken

“De katachtigen (Felidae) vormen een familie van sterk gespecialiseerde landroofdieren. Ze zijn een van de meest uitgesproken vleeseters van de orde der Carnivora, naast de drie families zeeroofdieren.”

Dat zegt toch genoeg?
Huiskatten zijn gedomesticeerd, maar het blijft een kat.
Maar je hebt zoveel rassen en bijhorende karaktereigenschappen.
De gratis katten waar jij over spreekt zijn Europese kortharen. Die gewoon qua karakter vrijbuiters zijn en jagen voor de sport. Daarnaast zijn ze ook gewoon heel nieuwsgierig. Wat niet wilt zeggen dat ze daarom overal gaan rondlopen en elk konijn gaan doodbijten. En vooral niet uw vuilzakken kapot gaan krabben.

Maar wil je dit vermijden dan zijn er simpele dingen die je kan doen die ineens ook helpen tegen andere wilde dieren. Het is trouwens voor u onmogelijk op te weten of uw vuilzakken door Maurice de buurman is toegetakeld is, of een kat zonder huis.

En het is wel effectief zo dat sommige katten geen behoefte hebben op een vrije loop, zijn meer dan tevreden in hun eigen territorium of komen zelfs niet eens buiten.

FuaaarK
18 augustus 2018, 13:05
Niet elk konijn/eekhoorn/vogeltje/nestje nee, jouw kat een paar per jaar en de buurman's kat een paar per jaar etc etc

Ong 2 miljoenen katten in ons land, je kan ook rekenen.

Het enige waar jullie mee komen zijn excuses. Realiteit willen jullie niet onder ogen zien.

Typisch.

https://youtu.be/1njnt7XBdjk
“De katachtigen (Felidae) vormen een familie van sterk gespecialiseerde landroofdieren. Ze zijn een van de meest uitgesproken vleeseters van de orde der Carnivora, naast de drie families zeeroofdieren.”

Dat zegt toch genoeg?
Huiskatten zijn gedomesticeerd, maar het blijft een kat.
Maar je hebt zoveel rassen en bijhorende karaktereigenschappen.
De gratis katten waar jij over spreekt zijn Europese kortharen. Die gewoon qua karakter vrijbuiters zijn en jagen voor de sport. Daarnaast zijn ze ook gewoon heel nieuwsgierig. Wat niet wilt zeggen dat ze daarom overal gaan rondlopen en elk konijn gaan doodbijten. En vooral niet uw vuilzakken kapot gaan krabben.

Maar wil je dit vermijden dan zijn er simpele dingen die je kan doen die ineens ook helpen tegen andere wilde dieren. Het is trouwens voor u onmogelijk op te weten of uw vuilzakken door Maurice de buurman is toegetakeld is, of een kat zonder huis.

En het is wel effectief zo dat sommige katten geen behoefte hebben op een vrije loop, zijn meer dan tevreden in hun eigen territorium of komen zelfs niet eens buiten.

FuaaarK
18 augustus 2018, 13:15
Het gaat hier dus om hetvolgende en niemand wil of durft hierop te reageren:

Een kat wordt gehouden als huisdier en moet naar mijn mening binnen jouw eigendom gehouden worden. Klinkt logisch maar jammer genoeg niet voor de mensen die een kat nemen.

Jouw kat = jouw verantwoordelijkheid
Jouw huisdier = niet mijn huisdier

Ik en anderen willen geen kat, waarom moeten we verplicht worden om maatregelen te treffen tegen een ander zijn huisdier?

En kom niet af met jaaaaa maar het is de natuur, jaaaaa maar mijn kat doet zoiets niet.

https://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/12/boswachter-waarschuwt-houd-je-kat-binnen

MrKend54l
18 augustus 2018, 15:01
Het gaat hier dus om hetvolgende en niemand wil of durft hierop te reageren:

Een kat wordt gehouden als huisdier en moet naar mijn mening binnen jouw eigendom gehouden worden. Klinkt logisch maar jammer genoeg niet voor de mensen die een kat nemen.

Jouw kat = jouw verantwoordelijkheid
Jouw huisdier = niet mijn huisdier

Ik en anderen willen geen kat, waarom moeten we verplicht worden om maatregelen te treffen tegen een ander zijn huisdier?

En kom niet af met jaaaaa maar het is de natuur, jaaaaa maar mijn kat doet zoiets niet.

https://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/12/boswachter-waarschuwt-houd-je-kat-binnen

Leer eens lezen.

Het probleem is niet de katten die een huis hebben. Het zijn de katten die geen huis hebben. Het is dan ook nog eens rasgebonden. Zoals ik al zei is het bijna zuiver de Europese korthaar.

Jij veralgemeent nogal veel en dat is uw probleem. Jij blijkt niet in te zien dat 90% van de katteneigenaren gewoon mooi hun kat binnenhoudt en enkel gecontroleerd laten buitenkomen.

Daarbij jij met uw konijnen en kippen zorgt ook voor last voor de buren. Want hierop komen komt nu eenmaal ongedierte op af. En zoals je misschien weet vangen katten ook ongedierte, dus die boze katten waar jij zo boos op bent lossen wel een probleem op dat jij veroorzaakt.

FuaaarK
18 augustus 2018, 18:14
Geloof jij nu zelf wat je zegt?

90% van de huiskatten worden binnen of op eigendom gehouden?

Daar kan ik enkel om lachen. Als je zoiets zegt heb je geen enkel besef van hoe het er aan toe gaat. Om nu een klein voorbeeld te geven: ga eens 2 of 3 pagina's terug in dit topic. Daar kom je al 2 mensen tegen waarvan hun kat niet meer terugkomt naar huis.

Ratten/muizen heb je overal, zelfs zonder dat je het beseft soms. Ze richtten zich meer op etensresten, moestuinen en openstaande containers. Mijn tuin en ren is zodanig afgesloten dat er niks binnen of buiten gaat.

Maar ik snap je frustratie, je moet verschrikkelijk veel last hebben van mijn konijnen. Mocht wedden dat als je buur er 20 zou hebben je het zelfs nooit zou merken.

Enkel excuses lees ik hier, niks meer.

En nu ik het over moestuinen heb... Al gehoord over toxoplasmose? Nog zoiets leuks aan katten en hun stront...
https://www.mcvoordieren.nl/toxoplasmose-hond-kat
Leer eens lezen.

Het probleem is niet de katten die een huis hebben. Het zijn de katten die geen huis hebben. Het is dan ook nog eens rasgebonden. Zoals ik al zei is het bijna zuiver de Europese korthaar.

Jij veralgemeent nogal veel en dat is uw probleem. Jij blijkt niet in te zien dat 90% van de katteneigenaren gewoon mooi hun kat binnenhoudt en enkel gecontroleerd laten buitenkomen.

Daarbij jij met uw konijnen en kippen zorgt ook voor last voor de buren. Want hierop komen komt nu eenmaal ongedierte op af. En zoals je misschien weet vangen katten ook ongedierte, dus die boze katten waar jij zo boos op bent lossen wel een probleem op dat jij veroorzaakt.

Dieter85
18 augustus 2018, 18:25
Uw geloofwaardigheid zakt hiermee tot ongekende laagtes.

Waelvis
18 augustus 2018, 18:39
Onze kattenkroost ook maar eens voorstellen.

De grijze is de oudste, Poesie.
De witte, Minoes, is bijna 2j oud en is 2 maand geleden bevallen.

De 4 kittens zijn Oscar en James (de rosse, 2 katers) en Eevee en Roos (de zwarte, katinnetjes)

Oscar, de oudste, meest rosse heeft al een nieuwe thuis gevonden. Kenissenkring van ons die onlangs hun kat verloren waren en die wanhopig een nieuw katje wouden. Liefst van kitten af om meteen gewend te zijn aan hun kindjes.

De andere gaan we normaal houden. Nu allen steriliseren, en dan buiten steken binnenkort. Wij hebben achteraan een grote hangar en veel weilanden. Het krioelt hier van de muizen en ratten en ons Poesie kan het alleen niet aan ;-)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/5a97202ba26cb19f309e464fa920fccb.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/b85ab3302d539b0a089013b5eb61ae7a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/d97a3a0a1608f3725885952061bdaa49.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/b19d944b9b5e58d7c049e0310a3faade.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/4f034f4db1dff1b132d40d40f76c9c6f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180818/bcef32f0bf9e6b42c3df3d73c64da85e.jpg

MrKend54l
18 augustus 2018, 18:50
Uw geloofwaardigheid zakt hiermee tot ongekende laagtes.

Want jij kan perfect zien welke kat een zwerfkat is en welke niet?
Ik ga ervan uit dat uw tuin volloopt met Britse kortharen, Maine coone’s en Perzische langharen? Want dit zijn de populairste rassen in Vlaanderen, dus logischerwijs kom je deze dan ook het meeste tegen.

nixie
20 augustus 2018, 11:16
Mogen duivenmelkers dan ook geen duiven meer houden?

Imaginary
20 augustus 2018, 14:11
FuaaarK, ik snap je frustratie ergens wel maar ergens ook niet. Een kattendrol tegenkomen in je tuin is niet leuk, maar...

Ikzelf heb twee poezen: één binnenpoes die als ze naar buiten wil aan de lijn loopt, één buitenpoes die overal muizen gaat vangen. Dus ja, de ene poes loopt wel door de tuin van de buren.

Anderzijds:
- De achterburen hebben een haan die het verschil niet weet tussen ochtend en de rest van de dag. Dat ding kraait gans de dag door.
- De overburen hebben 2 Corgi's. Superlief, maar ook die maken gigantisch veel lawaai en durven wel eens te ontsnappen en laten een spoor van vernieling na. Het baasje durft ook wel eens uitwerpselen te laten liggen.
- Een andere buur speelt graag radio van 's ochtends tot 's avonds.
- ...

Dit zijn allerlei vormen van 'overlast'. Waarom erger jij je specifiek aan katten?

@BlackOccult: heb je ze al? :D

BlackOccult
20 augustus 2018, 19:22

Ja, ze is heel behoedzaam kennis komen maken in onze living (eten, water, krabpaal, kattenbak...) terwijl wij ons stijf in de zetel hielden. Toen we beginnen koken zijn is ze onder het tv-meubel gekropen en daar ligt ze nu te slapen (wij al kei hard in paniek omdat we onze poes niet terugvonden :help:).

Tijdens de rit naar huis (toch 1 uur) heeft ze zich geen enkele keer laten horen, maar gewoon geslapen in de transportbak.

Squealer
20 augustus 2018, 20:35
Om nu een klein voorbeeld te geven: ga eens 2 of 3 pagina's terug in dit topic. Daar kom je al 2 mensen tegen waarvan hun kat niet meer terugkomt naar huis.

Anekdotes van 1 of 2 anderen hier zijn niet relevant wegens niet representatief, aldus uzelf.

FuaaarK
21 augustus 2018, 01:39
Jullie snappen het echt niet of willen het niet snappen

- Pis en kak in je voortuin/achtertuin/oprit met kans op besmetting van toxoplasmose (aanraking van uitwerpsel of moestuin) en deze komt regelmatiger voor dan je denkt. En jij spreekt over 1 kattendrol.. hahaha je had het hier es moeten zien...
- doden van eekhoorns, vogels, nestjes vogels, kleine konijnen/kippen in verschrikkelijk grote aantallen. Dus ook andere mensen hun huisdieren. Al is het soms "maar" enkel opjagen... Kan je toch niet maken. En dat allemaal voor... hun lol.
- gevaar op de weg, springen net voor je auto en als je ze raakt heb je kans op schade en die kat is dood
- hels lawaai bij een territorium gevecht of krolsheid
- ik mocht mijn deur of raam niet laten openstaan of de katten vd buren zaten binnen. Sprongen op het aanrecht op zoek naar eten. Voor hetzelfde geld scharten ze je nieuwe sofa naar de kl*ten. Nu komen ze niet meer buiten na een goed gesprek met de buren. Af en toe hoor ik buurvrouw wel vloeken, laatst hadden ze een paar glazen omver gelopen. Kon evengoed bij mij gebeurd zijn.

Het is laat en vermoedelijk ben ik nog wat vergeten.

Verder ga ik geen bewijzen/cijfers meer posten. Lees ze in mijn vorige posts. Ik blijf me hier maar herhalen.

En welke last veroorzaakt die haan? Af en toe es zijn stem opentrekken? En verder? ;)

Zal antwoorden zoals jullie antwoorden: het is zijn natuur.

Slaapwel
FuaaarK, ik snap je frustratie ergens wel maar ergens ook niet. Een kattendrol tegenkomen in je tuin is niet leuk, maar...

Ikzelf heb twee poezen: één binnenpoes die als ze naar buiten wil aan de lijn loopt, één buitenpoes die overal muizen gaat vangen. Dus ja, de ene poes loopt wel door de tuin van de buren.

Anderzijds:
- De achterburen hebben een haan die het verschil niet weet tussen ochtend en de rest van de dag. Dat ding kraait gans de dag door.
- De overburen hebben 2 Corgi's. Superlief, maar ook die maken gigantisch veel lawaai en durven wel eens te ontsnappen en laten een spoor van vernieling na. Het baasje durft ook wel eens uitwerpselen te laten liggen.
- Een andere buur speelt graag radio van 's ochtends tot 's avonds.
- ...

Dit zijn allerlei vormen van 'overlast'. Waarom erger jij je specifiek aan katten?

Booka Shade
22 augustus 2018, 09:00
We gaan het hier nu dan ook bij laten. Terug naar de leuke anekdotes over poesjes! :unsure:

MaTi
22 augustus 2018, 09:36
De kat is nog niet terug.

Alles staat klaar om weg te brengen tijdens mijn verlof.

Het dierenasiel zal er wel iets mee kunnen doen, hoop ik.

BlackOccult
22 augustus 2018, 12:03
Die van mij doet het super goed! Zindelijk (alles braaf in de kattenbak), eet goed, speelt en slaapt.
Volgende week voor het eerst naar de dierenarts (met mij) voor een algemene controle en inentingen.

Imaginary
22 augustus 2018, 13:16
De kat is nog niet terug.

Alles staat klaar om weg te brengen tijdens mijn verlof.

Het dierenasiel zal er wel iets mee kunnen doen, hoop ik.
Hoe lang is ze al weg?

Zijn er buren die recent op reis zijn vertrokken? Daar eens aan de garages gaan horen of ze niet opgesloten zit? Haar mand met wat speeltjes buitenzetten zodat ze haar weg terugvindt als ze verdwaald is?

MaTi
22 augustus 2018, 13:20
Hoe lang is ze al weg?

Zijn er buren die recent op reis zijn vertrokken? Daar eens aan de garages gaan horen of ze niet opgesloten zit? Haar mand met wat speeltjes buitenzetten zodat ze haar weg terugvindt als ze verdwaald is?

Bijna een maand. Anders bleef ze nooit weg. Bij de buren zijn we overal gepasseerd.

BlackOccult
28 augustus 2018, 11:12
Het is zover... Werkonbekwaam (https://www.dropbox.com/s/0d24x3nrgp1xyn9/2018-08-28%2010.50.14-1.jpg?dl=0).

Tailball
28 augustus 2018, 11:22
Het is zover... Werkonbekwaam (https://www.dropbox.com/s/0d24x3nrgp1xyn9/2018-08-28%2010.50.14-1.jpg?dl=0).

:love::love::love:

nixie
28 augustus 2018, 11:45
ooooooooooooooooh

FuaaarK
30 augustus 2018, 13:51
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/30/nieuw-zeelands-dorpje-verklaart-oorlog-aan-de-kat-ze-moeten-ve/

Hallelujah!

Put_met_keren
30 augustus 2018, 23:08
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180830/7d7e9dfde670a645de89f4494d3b7638.jpg

Deze cutie kan er weer tegen voor een half jaar. Om de 6 maand moet hij getrimd worden omwille van de klitten.
Hij had er nu weer goed van, op z’n rug en flanken. De DA zei dat hij ‘m zelfs wat had moeten stofzuigen [emoji13] Want onder de klitten had hij wat last van schilfertjes.

Wilcao
13 september 2018, 18:57
Sinds een kleine 3 weken loopt Bèrke hier rond. We hebben deze 6-jarige kater geadopteerd van kennissen omdat hij niet met de andere kat kon opschieten. Hij kan wel niet wachten om buiten te mogen. Rond de 6 weken is zeker het termijn om daarmee te wachten?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180913/1790fc60f1c6450f3c8e9343c3d024b6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180913/f585b0fdbc62acdf4493cc905c0f6f41.jpg

eniac
16 september 2018, 23:52
Dit is Milou. Na het jammerlijk overlijden van weer een katje dat op een dag bij ons aankwam en nauwelijks nog uit onze tuin week, toch zelf eens eentje uit het asiel gaan halen.

De eerste 24u hebben we haar nauwelijks gezien, verstopte zich overal onder en achter. Daarna uit haar schulp gekropen en blijkt een zeer rustig, sociaal katje te zijn. Ligt vooral 's avonds voortdurend naast ons in de zetel. Is ook graag bij onze kindjes. Toppertje :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180916/8e4b7d1255a76a634974bcecd13d8b77.jpg

eniac
17 september 2018, 09:43
Sinds een kleine 3 weken loopt Bèrke hier rond. We hebben deze 6-jarige kater geadopteerd van kennissen omdat hij niet met de andere kat kon opschieten. Hij kan wel niet wachten om buiten te mogen. Rond de 6 weken is zeker het termijn om daarmee te wachten?

Ziet er eerder een Ber'rie' uit dan een Bèr'ke' :)
In het asiel zeiden ze tegen ons 4 weken binnen houden. Maar denk dat we het ook op 6 weken gaan houden. Ze zit af en toe wel eens naar buiten te kijken, maar lijkt op zich wel perfect tevreden binnen.

Wilcao
17 september 2018, 10:04
Ziet er eerder een Ber'rie' uit dan een Bèr'ke' :)
In het asiel zeiden ze tegen ons 4 weken binnen houden. Maar denk dat we het ook op 6 weken gaan houden. Ze zit af en toe wel eens naar buiten te kijken, maar lijkt op zich wel perfect tevreden binnen.Haha, dat verkleinwoordje mag idd eraf.

Hij wilt heel graag naar buiten, is dat ook gewend, maar ga proberen voor de 6 weken aan te houden. Misschien volgende week (is dan op 4 weken) aan een lijntje buiten laten zodat hij kan wennen.

Musk
20 september 2018, 15:39
Aan de kattenkenners:

Kan je die koppige beestjes iets afleren?

Ze heeft een krabpaal die ze gebruikt, maar ze durft ook de stoffen zetel te gebruiken. Als ik dan reageer en haar oppak om haar aan haar krabpaal te zetten dan bekijkt ze me scheef.

Ook met een waterstraaltje naar haar spuiten als ze het doet schrikt haar niet af.

Kat is een 4 maanden oud nu. Voor de rest weinig klagen alleen valt ze ons af en toe aan (enkels bijten, handgevecht) maar ik neem aan dat dat spelen en leren is en dat dat wel vanzelf voorbij zal gaan. Voor de rest ist een lieve :)

jvc
20 september 2018, 16:15
Aan de kattenkenners:

Ze heeft een krabpaal die ze gebruikt, maar ze durft ook de stoffen zetel te gebruiken. Als ik dan reageer en haar oppak om haar aan haar krabpaal te zetten dan bekijkt ze me scheef.

Ook met een waterstraaltje naar haar spuiten als ze het doet schrikt haar niet af.

Kat is een 4 maanden oud nu. Voor de rest weinig klagen alleen valt ze ons af en toe aan (enkels bijten, handgevecht) maar ik neem aan dat dat spelen en leren is en dat dat wel vanzelf voorbij zal gaan. Voor de rest ist een lieve :)

Volgens mij niet, nagels krabben is iets instinctief en een kat begrijpt dan ook niet dat je hem straft.
Je kan enkel proberen ervoor te zorgen dat hij liever aan de krabpaal krabt door katnip te gebruiken of zilverpapier aan de stoelen te hangen bvb :p

Musk
20 september 2018, 20:01
Volgens mij niet, nagels krabben is iets instinctief en een kat begrijpt dan ook niet dat je hem straft.
Je kan enkel proberen ervoor te zorgen dat hij liever aan de krabpaal krabt door katnip te gebruiken of zilverpapier aan de stoelen te hangen bvb :p

Ik dacht het wel. Het siert hun ook wel, die attitude van 'I don't give a shit' spreekt mij wel aan :D

Imgnrydrmr
24 september 2018, 12:32
Aan de kattenkenners:

Eerst en vooral: staat je huidige krabpaal stevig vast? Als je kat 1x de krabpaal heeft omver getrokken, zal ze die nooit meer voor 100% vertrouwen en alternatieven opzoeken.
Als ze stevig staat kan je 2 zaken doen:
-> De zetel minder aantrekkelijk maken
-> Een leuk alternatief voorzien

Het eerste wat je kan doen, is een tweede krabpaal kopen en die rond de zetel zetten. Indien je geen krabpaal wil, kan een zitplekje ook al vaak helpen. Iets waar ze hun geur aan kunnen afgeven. Maak het interessant: werk met snoepjes, catnip, ... Zet ze er zelf niet zomaar bij: je wil een kat laten denken dat het zijn plan is om daar te krabben! Ze ernaartoe leiden via een spel met bv een hengel werkt wel goed.

De zetel is hier ook een hotspot: mensen zitten daar vaak in, het ruikt naar hen en dus wil de kat daar ook zijn/haar geur achterlaten. Wij hebben een simpele krabstam naast de zetel en onder de salontafel liggen dekentjes voor hen om op te rollen. Geen gekrab meer.

Als dat nog niet helpt, moet je de zetel echt onaantrekkelijk maken. Ze wegnemen en natspuiten gaat niet werken, dan leer je ze aan dat ze het niet mag doen als jij in de buurt bent. Veel beter is het om zo'n busje met lucht te kopen met motion detection. Zoeentje zoals hier (https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/afhoudspray/27378). Een vriendin van me heeft die gebruikt en na twee weken geen krabben meer aan de zetel, wel aan de paal!

Succes :)

Edit: Vergeten te vermelden: je kan ook dubbelzijdige plakband aan de zetel plakken, maar dan heb je mogelijks wel vlekken.

Tah_b00nz0r
14 oktober 2018, 22:47
Mag onze kat eigenlijk hele dag aan kattengras zitten? Hebben dat testraks gekocht en die is er wild van (binnenhuiskat). Heb m er daarstraks dan 10min wat in laten bijten en erna op de hoogste kast gezet.

Daarjuist had m intentie om al op die kast proberen springen.. van men part zet ik da potje gras ergens zodat hij r de hele dag bij kan al weet ik ni of da mag :D

BlackOccult
15 oktober 2018, 19:23
Waar is Arifiene als je haar nodig hebt. :unsure:
Ik zou daar precies mee oppassen, ik weet dat katten er zot van zijn en heb ook al getwijfeld om het te kopen maar weet niet of het schadeloos is in grote hoeveelheden.

Mulan
15 oktober 2018, 19:31
Wat is kattengras en is dit goed of slecht voor je kat? - PurrFect Cat (http://www.purrfectcat.nl/kattengras/)

Hier staat heel veel uitleg over, als jouw kat een rasechte vuilbak is die alles opvreet, best enkel onder toezicht.
Heeft jouw kat wat zelfdiscipline dan eet ze zoveel als nodig is.

Tah_b00nz0r
16 oktober 2018, 01:26
Hij zit er voora wa aan te knabbele na zen brokjes te eten merk ik :)

Musk
16 oktober 2018, 21:12
Eerst en vooral: staat je huidige krabpaal stevig vast? Als je kat 1x de krabpaal heeft omver getrokken, zal ze die nooit meer voor 100% vertrouwen en alternatieven opzoeken.
Als ze stevig staat kan je 2 zaken doen:
-> De zetel minder aantrekkelijk maken
-> Een leuk alternatief voorzien

Het eerste wat je kan doen, is een tweede krabpaal kopen en die rond de zetel zetten. Indien je geen krabpaal wil, kan een zitplekje ook al vaak helpen. Iets waar ze hun geur aan kunnen afgeven. Maak het interessant: werk met snoepjes, catnip, ... Zet ze er zelf niet zomaar bij: je wil een kat laten denken dat het zijn plan is om daar te krabben! Ze ernaartoe leiden via een spel met bv een hengel werkt wel goed.

De zetel is hier ook een hotspot: mensen zitten daar vaak in, het ruikt naar hen en dus wil de kat daar ook zijn/haar geur achterlaten. Wij hebben een simpele krabstam naast de zetel en onder de salontafel liggen dekentjes voor hen om op te rollen. Geen gekrab meer.

Als dat nog niet helpt, moet je de zetel echt onaantrekkelijk maken. Ze wegnemen en natspuiten gaat niet werken, dan leer je ze aan dat ze het niet mag doen als jij in de buurt bent. Veel beter is het om zo'n busje met lucht te kopen met motion detection. Zoeentje zoals hier (https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/afhoudspray/27378). Een vriendin van me heeft die gebruikt en na twee weken geen krabben meer aan de zetel, wel aan de paal!

Succes :)

Edit: Vergeten te vermelden: je kan ook dubbelzijdige plakband aan de zetel plakken, maar dan heb je mogelijks wel vlekken.

Late reactie van mij, maar merci, tweede krabpaal langs de zetel heeft gewerkt :)

Morgenvroeg gaat ze binnen voor sterilisatie, kunnen haar dan 's avonds gaan afhalen. Mijn dochtertje van de kat weghouden zal een uitdaging worden, ze is er zot van.. herstellen die beestjes snel van zo een ingreep? :D

demon326
16 oktober 2018, 21:29
Morgenvroeg gaat ze binnen voor sterilisatie, kunnen haar dan 's avonds gaan afhalen. Mijn dochtertje van de kat weghouden zal een uitdaging worden, ze is er zot van.. herstellen die beestjes snel van zo een ingreep? :D

Die van ons, eenmaal terug thuis, gingen meteen proberen op de stoelen te kruipen.... In ons geval herstelde ze snel ;:)

Wolfken
17 oktober 2018, 11:06
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een ziekteverzekering voor huisdieren?

Mulan
17 oktober 2018, 11:27
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een ziekteverzekering voor huisdieren?

1j genomen, daarna niet meer. Vooral omwille van de franchise etc vooral een duur lolleke. Ik geloof dat dat het door de 300 euro per jaar was en minimum 150 euro eerst zelf te betalen vooraleer ze ergens in tussen kwamen en dan ook nog eens maar een bepaald procent van de gemaakte kosten. Kortom: je bent al minimum 500 eur per jaar kwijt eer je een euro terug kan krijgen.
Dierenarts raadde het ook af, hij adviseerde om desnoods een spaarpotje voor de hond te hebben gelijk aan het jaarlijkse verzekeringsbedrijf als we per se iets wilden doen. Er zijn ook veel regeltjes (hond moet jonger dan 5j zijn als je aansluit, erfelijke aandoeningen zijn uitgesloten, hond die aan sport doet is uitgesloten,...) dus laten we het nu maar zo. Tenslotte staan de meeste dierenartsen open voor een haalbaar afbetalingsplan bij grote kosten mocht er dan toch nog iets serieus gebeuren.

Wolfken
17 oktober 2018, 14:48
Bedankt voor het antwoord.
Deze nacht met onze kat naar de dierenarts van wacht geweest omdat hij een verstopte urinebuis had, hij zal daar nog twee dagen moeten blijven, de dierenarts heeft ons gewaarschuwd dat het totale kostenplaatje over de 500 euro zou zijn, wat eigenlijk nog goed meevalt. Maar ze zei ons ook onmiddelijk dat indien we de kosten niet wouden dragen, onze kater konden laten inslapen. Zoiets zou ik zelf nooit overwegen, om een dier dat je graag ziet in te laten slapen omdat het kostenplaatje de hoog is, maar het liet mij toch nadenken; zou ik dezelfde beslissing nemen moest het 4000 euro of meer zijn?
Het is daarom dat ik eens rondkijk wat zo'n verzekering kost en wat de voorwaarden zijn.
Zo te zien is er maar 1 verzekeringsmaatschappij die katten verzekerd, en dat is SantéVet, alle andere zoals AXA en Tomandco zijn ook SantéVet verzekeringen, voor honden is er ook nog de verzekering van Corona Direct.
Voor een gewone huiskat is het goedekoopste 11,84euro per maand, daarmee worden de helft van de kosten terugbetaald met een plafond van 1100 euro per jaar en een franchise van 20 euro, maar voor onze kater zal het geen verschil maken want hij is ouder dan 8 jaar.

Vantham
18 oktober 2018, 07:36
Hoe kan je een kat het best laten wennen aan een halsband? Ik ben dat pippeteren tegen vlooien en teken beu en zou liever me een vlooienband willen werken.
1) omdat het veel goedkoper is
2) omdat het langer meegaat en volgens mij ook beter beschermt tegen teken.

probleem is dat ik enkele malen geprobeerd heb met een gewone halsband die vrij makkelijk losgaat, maar dan beginnen ze zo hard te wringen dat uiteindelijk hun onderkaak erin vastkomt. Tot nu heb ik altijd kunnen ingrijpen en de band er af doen, maar ik heb geen zin dat ze hun kaak ontwrichten of zo. hoe strak mag je zo'n band eigenlijk aantrekken. Ik zorg ervoor dat ik er nog een vinger tussen krijg, maar ik denk dat ik het strakker moet doen zodat ze hun kaak er niet meer tussen kunnen krijgen. Uiteraard moeten ze ook niet stikken :)

Misschien is het voldoen als er een potlood tussen kan of zo?

Imgnrydrmr
26 oktober 2018, 11:17
Hoe kan je een kat het best laten wennen aan een halsband? Ik ben dat pippeteren tegen vlooien en teken beu en zou liever me een vlooienband willen werken.
1) omdat het veel goedkoper is
2) omdat het langer meegaat en volgens mij ook beter beschermt tegen teken.

probleem is dat ik enkele malen geprobeerd heb met een gewone halsband die vrij makkelijk losgaat, maar dan beginnen ze zo hard te wringen dat uiteindelijk hun onderkaak erin vastkomt. Tot nu heb ik altijd kunnen ingrijpen en de band er af doen, maar ik heb geen zin dat ze hun kaak ontwrichten of zo. hoe strak mag je zo'n band eigenlijk aantrekken. Ik zorg ervoor dat ik er nog een vinger tussen krijg, maar ik denk dat ik het strakker moet doen zodat ze hun kaak er niet meer tussen kunnen krijgen. Uiteraard moeten ze ook niet stikken :)

Misschien is het voldoen als er een potlood tussen kan of zo?

Bij mijn buitenkat kunnen er 2 vingers tussen de vlooienband.

Om aan te leren: aandoen, dan direct spelen/snoepjes geven en daarna weer afdoen. Telkens langer er langer aanhouden tot ze het niet erg meer vinden.

Arifiene
5 november 2018, 15:02
Waar is Arifiene als je haar nodig hebt. :unsure:
Ik zou daar precies mee oppassen, ik weet dat katten er zot van zijn en heb ook al getwijfeld om het te kopen maar weet niet of het schadeloos is in grote hoeveelheden.

Ik had een kleine pauze ;)

Kattengras op zich is niet schadelijk. Maar de grashalmen kunnen na verloop van tijd de maagwand irriteren, dus ik haal het geregeld weg.

eniac
10 november 2018, 14:47
Mijn dochter heeft haar even geamuseerd om een college van de onze te maken.

Vond het toch grappig. Allemaal foto's waarin ze ligt te slapen :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181110/7caad57cfbf43a03c60788ffc863bf3a.jpg

BlackOccult
10 november 2018, 22:16
Ik ben op zoek naar goede kattenbakvulling, liefst iets klonterend. Heb Cat's Best en Catsan al geprobeerd, op zich wel tevreden van maar toch altijd wat opkuiswerk. Ik dacht nu Tigerino eens te proberen, tenzij er andere aanbevelingen zijn?

Wilcao
10 november 2018, 22:53
Ik ben op zoek naar goede kattenbakvulling, liefst iets klonterend. Heb Cat's Best en Catsan al geprobeerd, op zich wel tevreden van maar toch altijd wat opkuiswerk. Ik dacht nu Tigerino eens te proberen, tenzij er andere aanbevelingen zijn?Wij hadden eerst Catsan, maar dat lag in heel de woonkamer omdat het bleef plakken onder de pootjes en nu zijn we overgeschakeld. We hebben nu het huismerk van Aveve en we zijn super tevreden eigenlijk. Klontert goed en gaat lang mee. Ik zou die zeker proberen. Ook niet duur. Ze hebben verschillende, maar wij hebben die met paars op de verpakking.

Vantham
12 november 2018, 08:01
Wij hadden eerst Catsan, maar dat lag in heel de woonkamer omdat het bleef plakken onder de pootjes en nu zijn we overgeschakeld. We hebben nu het huismerk van Aveve en we zijn super tevreden eigenlijk. Klontert goed en gaat lang mee. Ik zou die zeker proberen. Ook niet duur. Ze hebben verschillende, maar wij hebben die met paars op de verpakking.

quasi idem hier; ook eerst Catsan gebruikt maar veel te veel rommel. Dan eens die dozen van Boni in de colruyt geprobeerd en die zijn echt wel ok. Klonteren goed en absorberen de geur.

Vantham
25 november 2018, 22:24
bon, de halsbandjes blijven voorlopig aan. Dante wende vrij snel maar minou vindt het nog steeds niet leuk, maar laat hem toch al hangen.

stap 1 naar het gebruik van vlooienbanden is gezet :)

makila
5 januari 2019, 17:28
Ik ben ten einde raad.

Onze kater is nu 13 jaar en heeft tot een jaar geleden nooit ergens geplast buiten de kattenbak.
Echter plots begon hij op het tapijt te plassen. In het begin gebeurde het erg sporadisch dus ik dacht aan een ongelukje. Maar daarna werd het helaas steeds erger en erger.
Uiteindelijk heb ik een bloedonderzoek laten doen bij de dierenarts (Op aanraden van de dierenarts), maar volgens de arts kwam daar niets speciaals uit en concludeerde hij dat het tussen de oren moest zitten bij onze kater. Dus we gingen er vanuit dat het probleem mentaal is (stress of zo).

We hebben sindsdien verwoede pogingen ondernomen om alle stress weg te nemen bij de kater. Echter het is alleen maar erger geworden, niet hetgeen ik verwacht had. Echt NIETS helpt. Hij plast nu ook plots in en op de zetel en hij plast elke nieuwe maand exponentieel meer en meer buiten zijn bak. Terwijl het eerst een keertje per maand was, was het daarna elke week wel, en nu is het al 1 of 2x per dag dat hij ergens plast waar dat je het niet verwacht. Je ziet het echt opmerkelijk in stijgende lijn gaan! Hij plast tevens ook nog altijd in zijn bak (Dat zie ik aan de verkleuring), dus eigenlijk plast hij zo wel erg veel en steeds meer en meer.

Vandaag was dan het toppunt. Hij was net op de bak geweest, ik heb die asap liggen schoonmaken tot op het bot zodat de bak er echt 200% kraaknet bij lag. Ik heb hem daarna meteen zijn lievelingseten gegeven en daarna heeft hij een vol uur liggen ronken op mijn benen en lag hij erg gerust, gewoon te liggen. Plots staat hij recht, spurt ineens naar de zetel en PLAST DAAR DOODLEUK ASAP IN! Gewoon vlak voor mijn neus! :( :(

Dus ik begin nu sterk te twijfelen of het echt wel een mentaal probleem is. De kater was helemaal gerustgesteld en gekalmeerd en dan doet hij het gewoon nog steeds en zelfs ASAP en ditmaal gewoon terwijl je erop staat te kijken en hij net aandacht gekregen heeft! Pfft .... Ik ben geen specialist maar ik vermoed dat de kater dan toch ergens veel pijn heeft? Want normaal gezien is een kater een zeer proper dier en onze kater is dat dus helemaal niet meer.

Het enige waaraan ik nog kan denken is dat het toch echt een fysiek probleem is, maar iets dat de dierenarts niet kon vinden met het bloedonderzoek. Heeft hier iemand misschien nog een idee wat het probleem kan zijn? Problemen met de blaas? (Ik ga maandag zowiezo nog naar de arts om zijn urine te laten onderzoeken) of misschien artrose? (Of had de arts dat moeten zien in het bloed?). Of misschien kanker?

Of kan het nog iets anders zijn wat ik misschien mis? Ik heb al gegoogled maar ik vind niets wat ook maar lijkt op wat mijn kater doet. Het is abnormaal gedrag maar ik heb alles wat aangeraden wordt wat het zou kunnen zijn, allemaal afgekruist en ik heb nog altijd de oorzaak niet gevonden. Misschien dat hier een dierenvriend die veel katten heeft bovenstaande herkend en enige raad kan geven?

Mulan
5 januari 2019, 17:43
Bij zo een zaken denk ik aan ofwel een fysiek probleem (wat ze ook niet aan urine gaan zien) zoals de plas niet meer op kunnen houden, ofwel mentale aftakeling die al gevorderd is maar dan zou je ook drastische verandering in gedrag moeten zien, agressief of net veel aanhankelijker etc.

makila
5 januari 2019, 17:58
Bij zo een zaken denk ik aan ofwel een fysiek probleem (wat ze ook niet aan urine gaan zien) zoals de plas niet meer op kunnen houden, ofwel mentale aftakeling die al gevorderd is maar dan zou je ook drastische verandering in gedrag moeten zien, agressief of net veel aanhankelijker etc.
Bedankt voor de reactie!

De zeldzame keren dat ik hem betrap zoals vandaag gaat hij gewoon netjes gehurkt bovenaan de zetel staan en plast hij naar beneden de zetel in. Dat doet een kater NIET als hij de plas niet meer kon ophouden. Dan is dat gewoon ter plekke op mijn broek of net ernaast, niet ergens 5 meter verder hé (en dan nog gehurkt)

Nu heeft onze kater een historie van plas en blaasproblemen. Dus ik denk eigenlijk in de richting van pijn aan de blaas of de urineleider. En dan is het soms gemakkelijker ergens te plassen waar het comfortabel is, en de kattenbak is dan meestal niet de meest comfortabele plaats.

En neen een mentaal issue lijkt me nu wel volledig uitgesloten. En als het fysiek is dan hoop ik dat de arts het probleem detecteert en er pillekes voor kan geven. Zo niet ... je kan dat beest toch niet laten blijven afzien, zeker niet als het snel erger wordt? :( En afzien dat doet hij. Daar ben ik praktisch nu wel zeker van.

Vriend zei daarstraks: Als hij pijn heeft, dan zal hij dit wel laten blijken. Die vriend heeft duidelijk nog geen katers gehad. Onze kater is 12,5 jaar geleden bijna overleden geweest. Pas toen hij (bijna) aan het sterven was, zagen we pas dat er iets mis was. We waren maar nipt op tijd zei de arts. Een uur langer gewacht en hij was er niet meer geweest toen.

------------

Na het bloedonderzoek een tijdje geleden was er onlangs ook al een check-up van de blaas / urine gebeurd (dat was ik nog vergeten te melden). Maar toen vond de arts niets bijzonders. De kater verroerde toen geen vin en in de urine zat geen gruis.

Maar ik kreeg de laatste week toch de indruk dat het toch echt zijn blaas was. Ik ben vandaag terug naar de arts gegaan voor een tweede onderzoek / opinie en terwijl de vorige keer zogezegd nog alles OK was, was het ditmaal erg duidelijk: Onze kater heeft wel degelijk een blaasontsteking.

Een beetje vreemd dat de kater bij de vorige onderzoeken deed alsof alles OK was en geen vin verroerde. Katten kunnen de pijn blijkbaar enorm verbijten! Maar ditmaal was de pijn dan uiteindelijk toch te erg toen de arts de blaas controleerde.

Swoit ik ben blij dat de oorzaak gevonden is. Dat wordt een paar spuitjes in zijn kont. Maar normaal zou hij terug de oude moeten worden. :)

Hij heeft dus al erg lang last van de blaas maar buiten urineren in huis zag je er dus niets aan en vond de arts ook niets ..
Katers en pijn .. pfft soms wilde ik dat ze konden praten want dat ze echt pijn hebben, merk je blijkbaar steeds wanneer het al vrij kritiek is. :(

Wolfken
5 januari 2019, 22:35
Onze kater plaste gelukkiglijk altijd buiten, maar hij was constant bezig om putjes te graven om in te plassen, er stond geen enkel grasspriet meer in onze tuin.

Volgens onze vorige dierenarts was dat stress en moest dat van zelf weer overgaan, maar later bleek dat dus een verstopte urinebuis te zijn, nu na een spoedoperatie, plast hij weer gewoon in de kattenbak.

Hij moet nu voor de rest van zijn leven deze voeding eten: https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/prescription_diet/urineproblemen/543680 en daarmee zouden de problemen moeten wegblijven.

parabellum
7 januari 2019, 11:47
Onze bejaarde dame heeft ook regelmatig blaasontstekingen. Laat zich meestal merken door minieme plasjes in de gang, soms met bloed erbij. Als het echt acuut is dan zie je het ook aan haar gedrag (ijsberen, proberen graven op de stenen vloer etc. Dan durft ze ook in de wasmand plassen, waarschijnlijk zoekt ze dan rustgevende geuren op). Dikke spuit in haar kont bij de dierenarts en na een dag is ze weer de oude.
Wat ook helpt: een open kattenbak. Vroeger bij een gesloten kattenbak ging ze haar kleine plasjes doen in de hoekjes zodat het niet snel opviel. Bij de open kattenbak gaat ze de kleine plasjes in eerste instantie nog op de kattenbak doen zodat wij sneller zien dat ze weer last heeft.

Ze heeft trouwens ook nierfalen waardoor ze slecht vocht kan ophouden. Haar plasjes zijn dus altijd waterig, en vooral geurloos. Als onze jongere kat ergens naast de kattenbak pist dan ruik je dat wel snel...

makila
7 januari 2019, 11:56
Onze bejaarde dame heeft ook regelmatig blaasontstekingen. Laat zich meestal merken door minieme plasjes in de gang, soms met bloed erbij. Als het echt acuut is dan zie je het ook aan haar gedrag (ijsberen, proberen graven op de stenen vloer etc. Dan durft ze ook in de wasmand plassen, waarschijnlijk zoekt ze dan rustgevende geuren op). Dikke spuit in haar kont bij de dierenarts en na een dag is ze weer de oude.
Wat ook helpt: een open kattenbak. Vroeger bij een gesloten kattenbak ging ze haar kleine plasjes doen in de hoekjes zodat het niet snel opviel. Bij de open kattenbak gaat ze de kleine plasjes in eerste instantie nog op de kattenbak doen zodat wij sneller zien dat ze weer last heeft.

Ze heeft trouwens ook nierfalen waardoor ze slecht vocht kan ophouden. Haar plasjes zijn dus altijd waterig, en vooral geurloos. Als onze jongere kat ergens naast de kattenbak pist dan ruik je dat wel snel...
De kat van mijn moeder is jaren geleden overleden aan een blaasontsteking nadat het na 3+ jaar chronisch was geworden en spuitjes helpten toen niet meer. Het is iets dat blijkbaar dikwijls voorkomt bij wat oudere katten.

Ik voorspel eenzelfde traject met onze kater. Binnen 3 jaar is hij 16 .. en dan is hij even oud als de kat van mijn moeder .. maar goed dat is nu zeker niet aan de orde. Zolang er nog iets aan te doen valt, zal ik mijn kater natuurlijk zoveel mogelijk pogen te helpen :)

--------------------

Wie beweerde alweer dat een kat aluminiumfolie haat en/of er schrik van heeft? Ik kom vandaag thuis van mijn werk en wie ligt gewoon te slapen op de folie die op de zetel ligt ??? Onze kater !!

nixie
7 januari 2019, 13:56
Ik zou eens naar een andere dierenarts zijn geweest.
Een 2de opinie kan nooit kwaad.

TheBud
12 januari 2019, 00:51
Sinds een half jaartje een nieuwe kat.

Man, dat wijfje is echt ongelofelijk jaloers.

Ik geef mijn konijn eten buiten die daar helemaal alleen zit en nauwelijks aandacht krijgt.

En wat zie ik later? Die kat heeft gewoon het konijn haar wortel gepikt en was als een bezetene dat proberen op te eten LOL.

Wat een gek beest.

nixie
15 januari 2019, 11:19
Wie beweerde alweer dat een kat aluminiumfolie haat en/of er schrik van heeft? Ik kom vandaag thuis van mijn werk en wie ligt gewoon te slapen op de folie die op de zetel ligt ??? Onze kater !!

werkt niet bij elke kat :p
Mijn vorige kat moest er niet van weten, de katten van mijn vriendin don't care.

makila
19 januari 2019, 21:49
De spuit tegen de blaasontsteking heeft op het eerste zicht niet volledig geholpen. Het is te zeggen ipv elke dag 3x ergens te plassen doet hij het nog steeds maar dan gemiddeld om de 1.5 a 2 dagen. De ene dag doet hij het gewoon op zijn bak, de andere dag alsnog opnieuw in de zetel! Ik begreep niet goed waarom hij het nog steeds bleef doen. En ik spreek dan niet over een plasje maar echt een hele grote plas. :(

Tot ik hem gisteren uren observeerde en ik moest hem wel 20x tegenhouden of hij plaste vlak voor mijn neus in de zetel (dit was enorm vermoeiend voor mij) en hij weende en ik zag dat hij gestresseerd was, omdat ik het niet toeliet .. tot .. de wasmachine stopte met draaien. En ineens draait hij zich om en gaat hij plassen .. op zijn bak !!! (De wasmachine staat trouwens niet op dezelfde locatie). Dus ik heb nu 1.5 dagen de wasmachine niet meer aangezet en rarara .. er is tot nu toe geen enkele plas te bespeuren in de zetel! :cool:

Ik ben natuurlijk niet helemaal zeker want misschien dat hij straks weer een plasje laat in de zetel, maar het lijkt mij plausibel dat door het lawaai van de wasmachine de kater gestresseerd geraakt en mede door het feit dat hij nog last heeft van zijn blaas dan liever plast in de zetel ipv zijn kattenbak. Vroeger deed hij het nooit in de zetel ook al draaide de wasmachine maar ja als je blaas pijn doet of je hebt continue het gevoel dat je moet plassen en je hebt stress, ...

Het ergste aan dit alles vind ik, dat het heel lastig is te bepalen waarom je kat ergens hardnekkig blijft plassen. Je kat kan niet praten dus je moet zaken uitproberen en het ene na het andere uitsluiten (als hij blijft plassen) tot je gevonden hebt wat het probleem is. En als ik zo een beetje google dan wordt zelfs dan het probleem niet altijd gevonden.

----------

De kans lijkt me erg groot dat hij het af en toe zal blijven doen in de zetel. Hij is 13 jaar oud, zijn blaas zal altijd gevoelig blijven en ja ik moet af en toe de wasmachine wel eens aanzetten (en ik kan niet altijd in de zetel liggen turen op de kat). Maar zolang ik maar niet elke dag moet beginnen schoonmaken, dat zou al veel helpen want zoals het nu is, is het vermoeiend.

En ironisch genoeg als 1 van de oorzaken inderdaad de draaiende wasmachine is, en ik moet die aanzetten juist omdat de kat geplast heeft dan ... (vul zelf maar in)

----------

Update: Ik heb geen plasje meer gevonden sedert donderdag late namiddag. Dus de kater heeft al 50+u niet meer in de zetel geplast. ;) ik ben niet naief en besef dat hij het nog wel eens zal doen. Eens blaasproblemen op oudere leeftijd, blijft een kat er meestal wel af en toe last van hebben. Maar goed dan weet ik het nu wel en als het terug erger wordt gaat ie terug naar de dierenarts voor een spuitje.

Maar goed het begint te beteren. Van 3x per dag, naar 1x om de 1.5 dagen naar nu ruim 2 dagen zonder accidentje .. (en nog altijd geen plasje :))

Ik heb wel de indruk dat onze kater wel soms een beetje urine verliest zonder dat hij plast. Kan dat? Als hij ergens gelegen heeft en ik ruik met mijn neus op die plek net daarna, dan ruikt het plots naar (katten)urine. Nochtans voelt die plek dan gewoon droog aan en dus niet nat. Ik vermoed dat dit (lichte) urineverlies ook gerelateerd is aan de blaasontsteking, die duidelijk al veel beter is, maar nog niet 100% OK?

Mulan
20 januari 2019, 01:55
en als het terug erger wordt gaat ie terug naar de dierenarts voor een spuitje.

Euh.... Welk soort spuitje? :s :p

makila
20 januari 2019, 12:34
Euh.... Welk soort spuitje? :s :p
Tegen de blaasontsteking natuurlijk, maar bedankt voor de correctie ;)

Helaas na +-52 uur toch weer een plasje op de zetel. De plas was ditmaal wel niet heel groot want de plastieken bescherming was nog wel droog. Zoals ik al gedacht heb, zal het lastig worden de blaastontsteking volledig te laten genezen, dit lijkt mij gezien zijn ouderdom iets chronisch.

Maar met 1x om de 2-3 dagen daarmee kan ik wel leven. Ik moet toch af en toe ook andere zaken wassen he. Ik zal hem vanaf nu wel extra goed moeten verzorgen :p

nixie
21 januari 2019, 15:53
Tegen de blaasontsteking natuurlijk, maar bedankt voor de correctie ;)

Helaas na +-52 uur toch weer een plasje op de zetel. De plas was ditmaal wel niet heel groot want de plastieken bescherming was nog wel droog. Zoals ik al gedacht heb, zal het lastig worden de blaastontsteking volledig te laten genezen, dit lijkt mij gezien zijn ouderdom iets chronisch.

Maar met 1x om de 2-3 dagen daarmee kan ik wel leven. Ik moet toch af en toe ook andere zaken wassen he. Ik zal hem vanaf nu wel extra goed moeten verzorgen :p

Waar staat zijn kattenbak tov de wasmachine?
Woon je in een appartement?
Mss de kattenbak op een rustigere plek zetten?
Bij mijn vriendin hielp het om de flap van de kattebak weg te halen en de kattebak voor het schuifraam te zetten, zo kon de kat naar buiten kijken en goed zien wat er rondom haar gebeurde.

glashelder
22 januari 2019, 16:40
Heeft hij niet 'gewoon' een nierprobleem (dus geen blaasprobleem)?

Hier een kater die 14 wordt in maart en ook last heeft :( Vorige vrijdag telefoon gehad van de dierenarts, bloed- en urineonderzoek wijzen op beginnend nierprobleem. Dus dieetvoeding en pilletjes tegen de hoge bloeddruk.

Hij is ook niet echt zindelijk (ook nooit helemaal geweest, doet vaak zijn behoefte voor gesloten deuren, ook grote behoefte), maar de laatste tijd is het bijna elke dag. We hebben nu zelfs een dweil tegen de voordeur gelegd omdat we het niet proper kregen (onderkant van de deur heeft een soort borsteltje, krijg je dus van z'n leven nooit droog).

Het zal ook wel stressgerelateerd zijn. We zijn net verhuisd en hij woont nu (samen met zijn vriendinnetje) bij twee jonge katertjes en dat gaat niet altijd even goed. We hebben ook anti-stresspipetjes en spray gehaald, dat helpt wel even. De eerste twee dagen na zo'n pipetje loopt hij sowieso een beetje stoned rond, en is de onzindelijkheid minder.

makila
22 januari 2019, 19:02
Waar staat zijn kattenbak tov de wasmachine?
Woon je in een appartement?
Mss de kattenbak op een rustigere plek zetten?
Bij mijn vriendin hielp het om de flap van de kattebak weg te halen en de kattebak voor het schuifraam te zetten, zo kon de kat naar buiten kijken en goed zien wat er rondom haar gebeurde.
Ja ik woon op een appartement, gelijksvloers ..

De kattenbak staat toch minstens 5 meter van de wasmachine

Ik heb te vroeg victorie gekraaid (alweer). Het wordt helaas weer erger. Plots weer 3x geplast binnen de 24 uur :( En de wasmachine stond niet eens aan ..

Ik heb al vanalles geprobeerd

- Spuitje tegen blaasontsteking bij de dierenarts: Helpt gene zak
- Feliway gebruiken: Helpt gene zak
- Urine-Off: Helpt gene zak
- Kattenbak proper maken elke keer hij er behoefte in doet (Ik maakte de bak al dikwijls proper maar nu nog meer): helpt gene zak
- Kat extra aandacht geven: helpt gene zak
- Speciaal dieetvoer geven: Dat krijgt hij al 13 jaar lang zodus ..
- Aluminiumfolie op plasplaatsen leggen: Daar plast hij ook op, helpt gene zak
- Plastiek over de zetel leggen: Helpt niet, ook daar plast hij dan gewoon op. Nu ja niet helpen, het zorgt er wel voor dat de zetel beschermd is, maar that is it
- Hem uren in het oog houden (zonder hem 1 sec uit het oog te verliezen) wanneer hij in de zetel wil plassen: Dat heeft geholpen .. in die zin: Hij plast nu blijkbaar NIET meer als ik wakker ben en in de buurt ben. Zo heeft ie het blijkbaar begrepen. Van het moment dat ik ga slapen of hij is alleen met mijn vrouw --> Weer plasjes .. :(

Dus ik ga toch eens een echo / rontgenfoto laten nemen want dit is echt niet goed.

------------

Update: Er was wel degelijk een blaasontsteking (dat is gecontroleerd geweest, maar inderdaad vermoedelijk ontstaan door stress), maar die is na een nieuwe controle vandaag blijkbaar volledig genezen. De kater heeft dus geen last meer van zijn blaas. Toch blijft hij hardnekkig plassen in de zetel.

Er wordt nu gecheckt of zijn schildklier in orde is. (Hij is erg mager maar eet en drinkt veel dus ..) Daarna eventueel nog een echo. (Om tumoren en andere zaken uit te sluiten) Als daar niets uitkomt, krijgt hij pillen tegen de stress (die bestaan blijkbaar voor katten).

Ik heb ook zijn gesloten kattenbak, open gemaakt. (Je kan de bovenkant eraf halen en zo is de instap ook lager). Dat kan averechts werken maar soms werkt het wel en ik moet iets uitproberen (de ene kat vindt dit beter de andere niet en/of sommige katten houden niet van veranderingen). Erger kan nu kan toch niet meer dus ik kan het maar proberen ..

-------

Update: Vandaag vrij veel resultaten teruggekregen. Er waren / zijn al minstens 3 problemen (!).

1. Onze kater had een ferme blaasontsteking. Deze is nu genezen, dat is gisteren gecontroleerd. :)
2. Hij heeft last van artrose. Door de bovenkant van de kattenbak eraf te halen, geraakt hij nu terug gemakkelijker in zijne bak zonder veel pijn
3. Zijn schildklier werkt veel te snel. Hij moet hiervoor pillen krijgen (levenslang). Dat zou dit probleem moeten oplossen.

Het is/was dus een combinatie van zowat alles (!). Maar goed het is allemaal oplosbaar.

Heeft hij niet 'gewoon' een nierprobleem (dus geen blaasprobleem)?
Neen zijn nieren zijn in orde, zijn nierwaarden waren goed. Het blijkt uiteindelijk een combo te zijn van een blaasontsteking + schildklier probleem (+ artrose)

---
Update: De kater een pilletje geven (voor zijn schildklierproblemen) is een belevenis. Zijn mond kreeg ik niet open en hij klauwt mij dan met alle macht.
Dan maar een trukje toegepast ..

Onze kater krijgt sinds zijn hele leven al identiek dezelfde type voeding (Dieetvoeding wegens blaasgruis). Daardoor vindt hij alles wat niet zijn dieetvoeding is razendlekker. (Hoe zou je zelf zijn als je jarenlang niks anders te eten krijgt) Als hij iets kan stelen waarvan hij weet dat hij dit niet mag eten, dan eet hij dat razendsnel op zonder te kauwen en rent hij weg alsof zijn leven in gevaar is (want hij krijgt altijd naar zijn voeten omdat hij weet dat dit niet mag van ons, zo is hem dat ook aangeleerd ;))

Dus gewoon pilletje rond een kaasplakje gedaan en ja hoor - die van ons schrokt dat dan gewoon binnen (inclusief de pil erond) en rent dan snel weg :D

Enige issue: Vanwege blaasgruis mag hij eigenlijk niets anders eten dan zijn dieetvoeding. Maar ja dan krijgen we die pil nooit in zijn lichaam. Dus ik hoop dat deze combo geen kwaad kan. Voor de zekerheid ga ik hem nu opnieuw blaasafbrekende dieetvoeding ipv onderhoudende geven.

makila
27 januari 2019, 21:05
Ok onze kater is van ELKE dag meermaals plassen in de zetel naar om de 1.5 dagen gegaan. Daarna 2+ dagen. En nu heeft hij het 6 dagen volgehouden, helaas hoor ik daarnet plots iets vreemd en ja hoor, een enorme plas in de zetel. :angry: Waarom kan hij nu dat hij pillekes krijgt, 6 dagen zindelijk zijn en dan ineens weer niet meer? Mmm ...

Het goede nieuws is dat het dus lijkt te beteren, maar dat hij het toch nog steeds doet. Ik vraag me af of dat het gewoon tijd kost vooraleer hij het echt totaal niet meer doet of dat hij nu eigenlijk wel OK is maar het gewoon af en toe nog gaat doen omdat de dekentjes op de zetel zacht zijn en hij het lekker vindt om het dan alsnog op de zetel te doen. (En geen dekens leggen vind ik te veel risico op dit moment).

Future shall tell I guess?

nixie
28 januari 2019, 13:15
Kattin van mijn vriendin heeft een kale plek op haar onderbuik net boven haar achterpoot.
Ze likt redelijk veel aan die plek maar zien absoluut niks.
Het is niet rood, geen wonde...

eniac
30 januari 2019, 08:43
Gisteren thuisgekomen met een groot pak van Coolblue (grote bestelling). Uitgepakt, doos ff op de grond gezet.
Die doos is sindsdien zowat het middelpunt van haar universum. Vooral erin liggen rondkrullen met haar lint (ook al zoiets) lijkt de max te zijn :)

Vind het toch grappig hoe die beesten zich met zo'n dingen kunnen bezighouden :lol:

Wilcao
30 januari 2019, 10:05
Gisteren thuisgekomen met een groot pak van Coolblue (grote bestelling). Uitgepakt, doos ff op de grond gezet.
Die doos is sindsdien zowat het middelpunt van haar universum. Vooral erin liggen rondkrullen met haar lint (ook al zoiets) lijkt de max te zijn :)

Vind het toch grappig hoe die beesten zich met zo'n dingen kunnen bezighouden [emoji38]Die van ons is ook wel gek van dozen, maar het verveelt snel. We hebben wel nog steeds een grote vel inpakpapier van Kerst liggen, want daar is hij gek op. Hij duikt er soms in of gaat erop liggen.

eniac
30 januari 2019, 11:05
We zullen zien hoelang de nieuwigheid blijft.
Haar lintje gaat alvast al vele maanden mee, en ze speelt er nog evenveel mee als toen ze dat ontdekte. Is dus gewoon een inpaklint van een dikke meter he :)

jvc
30 januari 2019, 11:08

Vind het toch grappig hoe die beesten zich met zo'n dingen kunnen bezighouden :lol:

Klinkt als mijn dochter van 21 maand :p

makila
30 januari 2019, 21:59
Nu ja hier een doos neergeplant waarvan je denkt: Daar past een kat niet in. Waar denk je dan dat onze kater ligt te slapen een uurtje later? Juist ja :)

Kolores
30 januari 2019, 22:43
Nu ja hier een doos neergeplant waarvan je denkt: Daar past een kat niet in. Waar denk je dan dat onze kater ligt te slapen een uurtje later? Juist ja :)

De kater hier heeft niet liever dan lege dozen. Leg er een deken in en hij blijft er uit.

eniac
30 januari 2019, 23:10
De kater hier heeft niet liever dan lege dozen. Leg er een deken in en hij blijft er uit.Jah. Haar mand heeft ze eerst 4 maand links laten liggen, dan zat ze er plots een tweetal dagen graag in en sindsdien weer een maand niets.

Maar een doos, hoho. Go figure :/

makila
1 februari 2019, 09:27
Het ging enkele dagen goed. Helaas had hij afgelopen nacht, een heel slechte nacht en hij heeft op amper 5 uur tijd DRIE absurd grote plassen gedaan op onze zetel. (Zelfs 4 als je gisterenavond meerekend) Zeiknat gewoon! Effe om 9u vandaag in paniek gebeld naar de dierenarts en die stelde ons gerust en zei dat zijn pilletjes pas na 3 weken effect hebben.

Op een slechte nacht zoals deze, miaauwt hij ook letterlijk naast mijn oren gedurende de ganse nacht. Slaapkamerdeur dicht doen helpt niet. Dan krabt hij non stop zonder ophouden.

Ik begrijp dat hij er niets kan aan doen maar ik opteer nu toch om een bench te kopen. Velen raden dit af maar ik heb een job en ik moet ook nog kunnen uitslapen.

De bench is natuurlijk geen permanente oplossing maar soms gaat het niet anders meer.

Arm beestje ... ik hoop dat de pillen effect hebben want dit is voor hem ook niet prettig hoor.

Update: uiteindelijk 6x en telkens mega grote plassen op minder dan 12u tijd. Ook al is een kat onzindelijk dit aantal is absurd. Mijn kater heeft nu al meer geplast op 12u dan ik op een ganse dag en dat is letterlijk te nemen. (Ikzelf plas natuurlijk wel niet in de zetel lol)

tolya
2 februari 2019, 23:20
Het ging enkele dagen goed. Helaas had hij afgelopen nacht, een heel slechte nacht en hij heeft op amper 5 uur tijd DRIE absurd grote plassen gedaan op onze zetel. (Zelfs 4 als je gisterenavond meerekend) Zeiknat gewoon! Effe om 9u vandaag in paniek gebeld naar de dierenarts en die stelde ons gerust en zei dat zijn pilletjes pas na 3 weken effect hebben.
bij acuut nierfalen of diabetes (ook dieren kunnen dat hebben) hebt ge geen 3 weken tijd
toch geen buitenkat (gif, antivriesrommel)

Muscleduck
3 februari 2019, 18:05
WIj hebben sinds een goeie maand 2 poezen en de ene niest nu af en toe sinds eergisteren :( Hij zit meestal op het 1e verdiep waar het frisser is (en stoffiger, het is daar nog niet af). Zou hij een valling hebben? Of misschien van het stof? Als hij tegen vrijdag nog niest gaan we sowieso naar de dierenarts.
De poes zit daar trouwens vrijwillig. Hij is nog een beetje nerveus rond ons al laat hij zich met plezier aaien, en hij zit nu ook op 3 meter van mij rustig te eten. Hij kan wel altijd naar beneden komen als hij wil en boven draaien de chauffages overdag wel, maar 's avonds koelt het toch vrij rap af. Het is ook vooral overdag dat hij boven zit. Moeten we bezorgd zijn of wachten we nog even af?

glashelder
3 februari 2019, 18:12
Een poes die af en toe niest zou ik mij niet zo heel veel zorgen over maken (ik nies ook af en toe :p). Als hij andere symptomen begint te vertonen (snot, vieze oogjes, sloom, doffe vacht,...) zou ik langs de dierenarts gaan.

Hier is het boven onverwarmd en beneden verwarmd. Ik heb niet de indruk dat onze katten zich daar iets van aantrekken. We hebben 2 katten die buiten mogen (dat temperatuursverschil tussen boven en beneden kan hen natuurlijk helemaal niks schelen) maar ook de 2 binnenkatten zitten ongeveer even vaak boven als beneden. Eigenlijk gewoon het liefst waar wij zitten.

Muscleduck
4 februari 2019, 03:15
Een poes die af en toe niest zou ik mij niet zo heel veel zorgen over maken (ik nies ook af en toe :p). Als hij andere symptomen begint te vertonen (snot, vieze oogjes, sloom, doffe vacht,...) zou ik langs de dierenarts gaan.

Hier is het boven onverwarmd en beneden verwarmd. Ik heb niet de indruk dat onze katten zich daar iets van aantrekken. We hebben 2 katten die buiten mogen (dat temperatuursverschil tussen boven en beneden kan hen natuurlijk helemaal niks schelen) maar ook de 2 binnenkatten zitten ongeveer even vaak boven als beneden. Eigenlijk gewoon het liefst waar wij zitten.

Ja onze katten trekken zich dat precies ook niet aan, want ze kunnen ten aller tijde naar boven en beneden zoals ze willen. De kat niest gewoon te vaak naar onze goesting. Pak een handvol keer op een avond sinds een dag of 2-3.
Hij eet zeer goed en speelt ook met zijn vriendje.
Hoe herken je een doffe vacht eigenlijk? Is dat als ze zo wat slordig ligt? Als ik op Google images kijk vind ik vooral katten die er oud uit zien omdat hun vacht slordig lijkt.

nixie
4 februari 2019, 12:53

Op een slechte nacht zoals deze, miaauwt hij ook letterlijk naast mijn oren gedurende de ganse nacht. Slaapkamerdeur dicht doen helpt niet. Dan krabt hij non stop zonder ophouden.

Ik begrijp dat hij er niets kan aan doen maar ik opteer nu toch om een bench te kopen. Velen raden dit af maar ik heb een job en ik moet ook nog kunnen uitslapen.

De bench is natuurlijk geen permanente oplossing maar soms gaat het niet anders meer.

Arm beestje ... ik hoop dat de pillen effect hebben want dit is voor hem ook niet prettig hoor.

Update: uiteindelijk 6x en telkens mega grote plassen op minder dan 12u tijd. Ook al is een kat onzindelijk dit aantal is absurd. Mijn kater heeft nu al meer geplast op 12u dan ik op een ganse dag en dat is letterlijk te nemen. (Ikzelf plas natuurlijk wel niet in de zetel lol)

Al eens naar een andere dierenarts geweest?

makila
5 februari 2019, 20:34
Al eens naar een andere dierenarts geweest?
Neen dat heeft ook weinig zin want alles is reeds gecontroleerd geweest en het is bijna zeker de schildklier. Ondertussen gaat het weer (een beetje verrassend) goed met onze kater. Sinds eergisteren heeft hij alle plasjes (100%) terug in zijn kattenbak gedaan. Hij begint nu ook merkbaar veel minder te drinken en hij lijkt terug wat dikker te worden.

En hij is de laatste 3 dagen, veel rustiger en hij slaapt terug erg veel. Voorts als hij wakker is, is hij nu erg speels :) Bijvoorbeeld op zijn rugje rollen en dan zo lief kijken met zijn oogjes :D
Ook werd ik gisteren wakker en lag hij op mij te slapen. Dat had hij al weken niet meer gedaan.

Hopelijk is dit wel geen tijdelijke opleving en beginnen de pillen nu echt te helpen, want zoals het op 1 februari was, dat is natuurlijk geen leven meer (ook niet voor onze kater).

nixie
6 februari 2019, 12:31
Ik snap u ni.
In het topic over kanker laat je duidelijk merken dat je geen vertrouwen hebt in een specialist maar als het over u kat gaat wilt ge geen 2de opinie?

eniac
6 februari 2019, 13:40
Dikke week verder. Kat woont in Coolblue doos. :Dhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190206/687ee406d7caf448e4bcc6552fffe379.jpg

nixie
6 februari 2019, 13:44
Hier ging ze altijd op mijn schoenen liggen of op mijn rugzak.
Doet ze nu niet meer.

Ofwel was het om te zeggen dat die dingen van haar zijn, of ze heeft mij nu eindelijk geaccepteerd :p

makila
6 februari 2019, 14:45
Ik snap u ni.
In het topic over kanker laat je duidelijk merken dat je geen vertrouwen hebt in een specialist maar als het over u kat gaat wilt ge geen 2de opinie?Jawel maar onze kater is momenteel gezond. Hij voelt zich de laatste dagen kiplekker. Moest hij alsnog een terugval krijgen dan ga ik es horen bij een andere dierenarts.

Vantham
7 februari 2019, 13:08
Dikke week verder. Kat woont in Coolblue doos. :Dhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190206/687ee406d7caf448e4bcc6552fffe379.jpg

Die van ons kruipen dus niet in dozen he. ongelooflijk :(

makila
7 februari 2019, 18:43
Mijn kater:
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51290785_10161576831450387_3642436814549024768_o.j pg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=303520a22fa5f749fd6aff696c738289&oe=5CEBC889

Nog een beetje mager maar hij ziet er toch weer een beetje beter uit :)
Onze deugeniet heeft van de bureaustoel zijn slaaplaatsje gemaakt ..

Deckard
7 februari 2019, 20:59
Heb deze week gemerkt dat onze kat precies een paar witte 'bolletjes' heeft aan zijn oor. Precies heel kleine wratjes. Snelle zoektocht op internet geeft mij altijd oormijten maar lijkt me precies toch niet hetzelfde. Hij krabt niet meer of minder of gedraagt zich ook niet anders.

Iemand ervaringen mee?

makila
17 februari 2019, 12:46
Onze kater is ondertussen alweer de volle 2 weken, 100% zindelijk. Geen enkel plasje meer naast de bak, dus de laatste medicijnen slagen blijkbaar goed aan :)

Het nadeel is dat hij nu weer die vervelende zager geworden is ..
Hij is altijd een kater geweest die veel aandacht vraagt (soms op het belachelijk af), maar dat gezaag was de laatste maanden afgenomen. Maw hij is weer de oude. :sop:

Heb deze week gemerkt dat onze kat precies een paar witte 'bolletjes' heeft aan zijn oor. Precies heel kleine wratjes. Snelle zoektocht op internet geeft mij altijd oormijten maar lijkt me precies toch niet hetzelfde. Hij krabt niet meer of minder of gedraagt zich ook niet anders.

Iemand ervaringen mee?
Geen idee, misschien eens ermee naar de dierenarts gaan?

Je weet nooit wat er aan de hand is ... Naar de dierenarts gaan heeft alvast onze kater op middellange termijn uiteindelijk gered. Het heeft ons wel alles in totaal ruim 500 euro gekost om onze kater terug gezond te maken, maar dat hebben we er natuurlijk voor over. Schildklierproblemen + een blaasontsteking zijn beiden namelijk op middellange termijn dodelijk zonder behandeling.

desolation
18 februari 2019, 08:42
Ik snap u ni.
In het topic over kanker laat je duidelijk merken dat je geen vertrouwen hebt in een specialist maar als het over u kat gaat wilt ge geen 2de opinie?

Ik kan dat ergens wel verstaan. Toen mijn grootvader een hersentumor had (was verwijderd, 3j goed geweest en kwam toen terug) kwam er op een moment een specialist bij die expertise had in specifiek die kanker. Die gast bleef maar pushen om hem in te schrijven in een expertimentele behandeling. Dat was een gecombineerd bombardement van zware radiotherapie en experimentele chemo. We wisten allemaal dat mijn grootvader het niet ging halen. De mens was 81, al serieus verzwakt door zijn eerste kuur van bestraling en dan die operatie om de tumor te verwijderen en hij had zelf ook geen goesting om nog eens door die hel te gaan.
Dan mag dat nog de specialist der specialisten zijn, op die moment kon ge gewoon merken dat die kerel een extra proefkonijn zocht.

En die kosten vallen nog mee eigenlijk. Schoonouders hun puppy had 2 kruisbanden die recht groeiden, was meer dan 2000 EUR om dat te herstellen zonder garantie dat die geen verzwakte knieën zou krijgen op latere leeftijd.

makila
18 februari 2019, 12:40
En die kosten vallen nog mee eigenlijk. Schoonouders hun puppy had 2 kruisbanden die recht groeiden, was meer dan 2000 EUR om dat te herstellen zonder garantie dat die geen verzwakte knieën zou krijgen op latere leeftijd.Ik vind dat als je iets in huis neemt dat je ervoor moet zorgen.

desolation
18 februari 2019, 20:56
bingo. als uw kind morgen geopereerd moet worden zegt ge ook niet "ow hoeveel is die ziekenhuisfactuur? nee geeft em dan maar een spuitje"

tolya
18 februari 2019, 22:27
bingo. als uw kind morgen geopereerd moet worden zegt ge ook niet "ow hoeveel is die ziekenhuisfactuur? nee geeft em dan maar een spuitje"
op het risiko af u boos te maken :)

een huisdier is natuurlijk geen kind

desolation
18 februari 2019, 22:39
tuurlijk is een huisdier geen kind, maar de verantwoordelijkheid is gelijkaardig. je maakt de beslissing om een levend wezen van u afhankelijk te maken, dan moet ge uw verantwoordelijkheid ook nemen :)

makila
19 februari 2019, 11:27
Ik kan me voorstellen als de dierenarts zegt: de operatie kost 100000 euro. Er is 20% kans dat het lukt en dan leeft uw kat maximaal nog 2 jaar, dat je dan wel een spuitje zal geven.

Terwijl als het je kind is, en de ziekteverzekering dekt het niet, dan verkoop je je woning al is de kans maar 0.1%! In die zin is er voor mij persoonlijk nog een verschil. (Ik weet dat niet iedereen het daarmee eens is maar bij mij is er ergens nog een grens)

Maar op een paar honderd of duizend euro mag je echt niet kijken. Je hebt het in huis genomen dus ...

Alle zo bezie ik het. Niet iedereen zal het daarmee eens zijn natuurlijk.

Heroixx
25 februari 2019, 07:52
Hallo iedereen,

ik woon samen met mijn vriendin in een appartementje van 70m², duplex, twee verdiepen. Wijn zijn aan het opteren om een kat in huis te nemen, maar wat is volgens jullie de beste manier om een keuze te maken? Ik veronderstel dat de gouden regel 'adopt don't shop' wel van toepassing is. Kennen jullie asielen/kattenopvangen/... die aan te raden zijn? Vervolgens, wij hebben geen terras. Het zou dus liefst een huiskat moeten zijn. Is het eerder aangeraden om een kitten te adopteren en die op te voeden als huiskat, of een iets ouder beestje te nemen wiens karakter al wat beter gekend is? En verder, kater/poes? We zouden liefst alles in overweging nemen om geen beestje ongelukkig te maken... Alvast bedankt.

desolation
25 februari 2019, 08:33
Hoe nobel het adopt don't shop principe is, ge moet daar ook niet in overdrijven vind ik. Er zijn meer dan genoeg kwekers die met enorm veel liefde en respect raskatten kweken en grootbrengen. Zolang ge u aan de gouden regel houdt dat ge zeker de moeder en liefst beide ouders moet zien bij een kweker die zich beperkt tot 1 ras zit dat redelijk snor.

eniac
25 februari 2019, 08:45
Ik veronderstel dat de gouden regel 'adopt don't shop' wel van toepassing is. Kennen jullie asielen/kattenopvangen/... die aan te raden zijn?

Wij zijn vorig jaar in augustus hier een katje gaan halen: https://www.ganzeweide.be/

Dit is een zeer goede ervaring geweest. We hadden ze op voorhand op basis van de beschrijving op de website uitgekozen om zo goed mogelijk bij het gezin te matchen en die beschrijving bleek achteraf ook zeer accuraat te zijn. Katje was ook heel goed verzorgd, gezond, gevaccineerd en gesteriliseerd, volledig zindelijk, etc. Petje af voor de mensen van het asiel.

nixie
25 februari 2019, 09:30
Hoe nobel het adopt don't shop principe is, ge moet daar ook niet in overdrijven vind ik. Er zijn meer dan genoeg kwekers die met enorm veel liefde en respect raskatten kweken en grootbrengen. Zolang ge u aan de gouden regel houdt dat ge zeker de moeder en liefst beide ouders moet zien bij een kweker die zich beperkt tot 1 ras zit dat redelijk snor.

uiteraard, maar er zijn nog veel te veel katten ter adoptie.

Mulan
25 februari 2019, 09:42
Als je geen speciale, exclusieve wensen hebt, kan je inderdaad beter voor een asielkat gaan, over enkele maanden worden die weer overbevolkt met straatkittens. Je kan dus perfect voor het beste van beide gaan en een kitten uit het asiel halen. Als ze ook huiskatten in de aanbieding hebben, zal een GOED asiel ook kijken of er daar geen match voor jullie bij zit. Hopelijk zijn er streekgenoten die je op weg kunnen helpen!

makila
27 februari 2019, 22:08
Onze kater is alweer 25 dagen achter elkaar 100% zindelijk. Zijn vacht ziet er ook weer terug mooi uit :)
Hij wordt ook echt terug veel zwaarder / dikker ..

Ik ben er wel blij mee want hadden de pilletjes niet aangeslaan, dan had ik toch overwogen om hem een (dodelijk) spuitje te geven. Want het was echt niet meer te doen.

Maar zoals hij nu weer rond floreert, hoop ik dat er nog vele jaartjes zullen bijkomen ;)

Put_met_keren
29 maart 2019, 10:00
Ik ben sinds een maand of 4 gaan samenwonen en dus verhuisd. Ik heb 2 katten en mijn vriend 1, een Brit die niet buiten gaat. Mijn 2 katers gingen wel buiten. Het samenbrengen van de katten ging wel vlot. De Brit is opengebloeid en speelt met mijn jongste kater. De oudere kater is 11 en nogal een brommige eenzaat maar aangezien de 2 andere mekaar nu entertainen heeft hij er minder last van.

Nu vorige week zondag was de oudere kater voor de eerste x buiten geweest. Long story short, her heeft wat voeten in de aarde gehad. Flyeren etc. En een week later hebben we hem pas teruggevonden.
Nu heeft hij spijtig genoeg wél de smaak te pakken. Ik had gehoopt dat hij niet meer buiten zou willen maar integendeel, hij loopt de he-le tijd klaaglijk en luid te miauwen.
Hij is duidelijk gefrustreerd.
Maar ik wil hem niet zomaar buiten laten.
Wat als hij de weg naar huis wéér niet meer vindt?

Iemand tips? Of ervaring met bv. een gps-tracker?

glashelder
29 maart 2019, 15:35
Oei, da's wel gek. Hier gaan samenwonen. Ik twee katten (kater van 14 en poesje van 12), hij twee jonge katertjes van een jaar of 4. Samenbrengen ging wat minder vlot, vooral tussen mijn kater en één van zijn katers. Nu gaat het redelijk, ze hebben een wapenstilstand geloof ik :p Mijn kattinnetje doet soms nog fel naar die andere kater maar meh, ze komt gewoon voor zichzelf op. Met de andere kater van mijn vriend is het altijd goed gegaan, ze willen er mee spelen maar hij is wat bang :D

Nu, ze zijn hier ook voor 't eerst naar buiten geweest, mijn katjes. Eerste twee dagen was het wat stressen, en de kater gaan zoeken bij de buren :p Maar nu doen ze het toch goed, gaan niet te ver weg en komen altijd vanzelf naar huis. Terwijl ik er echt schrik voor had (nog nooit buiten geweest én nieuw huis met een wat lastige kater, 'k dacht dat mijn kater direct te voet terug naar 's-Gravenwezel zou vertrekken :lol:).

Kan je buiten laten onder toezicht? Zodat je 'm eventueel kan terughalen. Gewoon een uurtje of twee per dag. Na een dag of twee was het hier dus wel gedaan met de hele wereld willen verkennen.

nixie
3 april 2019, 11:54
ER zijn gps trackers, maar meestal is dat gelinkt aan een maandelijkse kost.

makila
16 april 2019, 20:39
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/57246898_10161833363565387_2817084708897161216_o.j pg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fbru1-1.fna&oh=d11ada21af07a5488caa4c6db4291686&oe=5D74B4A5

Mijn kater (13 jaar), ondertussen 100% volledig hersteld, na een zware blaasontsteking en een goedaardige tumor op de schildklier.
En daarnaast mijn hondje (14 jaar). Ook nog kerngezond .. :)

BlackOccult
18 april 2019, 20:12
Met Toulouse buiten geweest vandaag (foto (https://www.dropbox.com/s/na6k9cu377kgcih/2019-04-18%2016.45.13.jpg?dl=0)). Heb een betere lijn en harnas. Ze was echt op haar gemak vandaag. De eerste keren (februari?) was ze heel onwennig, veel geluiden dat ze niet kende, etc. Volgende maand wordt ze 1 jaar!

SideShow
27 april 2019, 13:15
ik wil zo een handschoen kopen om mijn 2 katten te aaien zodanig dat ik de helft van hun wintervacht meeheb en dus minder haar ook in mijn huis :)

https://nl.aliexpress.com/item/Lanboer-Hond-Schoonmaken-Massage-Handschoen-Kat-Haar-Grooming-Borstel-Verwijderen-Dhedding-Haar-Puppy-Benodigdheden/32836305177.html

zoiets dus. iemand ervaring mee? welke koop ik best om meeste haar "mee te hebben" ?

nixie
2 mei 2019, 10:26
voor 7 dollar zal da wel ni uitmaken zeker

SideShow
3 mei 2019, 14:18
Niet zozeer de prijs maar was gewoon geïnteresseerd in ervaringen ... ik deel ze hier volgende week met de 9 lives poes community !

kakature
4 mei 2019, 11:37
Sinds kort hangen hier in de buurt (in Gent) twee verschillende briefjes van twee vermiste rosse katten.
Daarnet kwam ik in mijn garagebox en verstopt in een donker hoekje achter de kast zat blijkbaar een rosse kat. Wij komen zelden in dat hoekje en nu uitzonderlijk wel, dus die schrok (niet zo hard als ik :p) en sprintte weg en ik kon niet zien naar waar.

Nu is de kans natuurlijk wel bestaande dat dat één van die twee vermiste katten is. Hoe zou ik die kunnen lokken of het vertrouwen kunnen winnen? Ik hoef ze natuurlijk niet te vangen maar ik zou wel een foto willen om dan te vergelijken met de vermiste katten.

BlackOccult
4 mei 2019, 18:29
Niet zozeer de prijs maar was gewoon geïnteresseerd in ervaringen ... ik deel ze hier volgende week met de 9 lives poes community !

De fokker vanwaar mijn kat komt heeft ook zo'n handschoen (van bij Zooplus). Zij is daar heel tevreden van. Deel gerust uw bevindingen volgende week, ik ben ook van plan zo'n handschoen aan te kopen.

Kenis
4 mei 2019, 19:55
Kheb ook zo een handschoen van ali en da werkt wel goed hoor , zelfde handschoen ligt ook in de hubo voor 25€... dus of ne maand wachten voor 5€ of hubo gaan :p

makila
5 mei 2019, 09:14
Even een update ivm onze kater.

Hij blijft een beetje onzindelijk. Gemiddeld genomen gaat het een week goed, soms 2 weken en dan heeft hij een slechte dag en plast hij in huis. Hij is dan ook erg onrustig.
Maar ik heb neergepend wanneer de ongelukjes gebeuren en 100% van die ongelukken gebeuren ALTIJD vanaf 20u tot maximaal rond 23u.

Hij krijgt dagelijks een pilletje tegen zijn te hard werkende schildklier rond 18u in de avond. Volgens mij kan het geen toeval zijn dat hij dan 2u tot 5u na het innemen van de medicijnen soms onzindelijk is. Dat lijkt me dan toch ergens gerelateerd aan elkaar?

Want daarvoor en daarna plast hij buiten de bak aan een 0% rate.

Ik kan twee zaken bedenken:
- 1 pilletje per dag is onvoldoende.
- Hij heeft ironisch genoeg een neveneffect van de pillen TEGEN zijn onzindelijkheid / plassen. En dat neveneffect is dat hij dan net een enorme drang heeft om te plassen.
Na 23u zullen die neveneffecten uitgewerkt zijn en wordt hij dan terug normaal.

Ik zal dus opnieuw even langs de huisarts moeten gaan om te bekijken wat het probleem juist is.

SideShow
8 mei 2019, 21:36
Kheb ook zo een handschoen van ali en da werkt wel goed hoor , zelfde handschoen ligt ook in de hubo voor 25€... dus of ne maand wachten voor 5€ of hubo gaan :p

Die handschoen van bol.com die ik besteld had, was toegekomen in enkele werkdagen, en werkt inderdaad goed, er komt veel haar mee van de poezen :-)

nixie
10 mei 2019, 11:47
Hebben sinds kort zo een voeder toren van Catit
https://www.amazon.de/gp/product/B00D3NI31Y/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Na paar dagen zijn ze er goed mee weg.
Obi was er het eerste mee weg.
Sookie daarentegen was niet zo blij dat ze nu moest werken voor haar eten.
In het begin kwam ze dan ook aangespurt elke keer haar broer begon te eten en dan altijd alles wat hij liet vallen opeten.

Na wat training heeft ze het nu zelf goed door.Echter heb ik het haar getoond met het bovenste niveau.
Ze steekt daar nu altijd haar poot in en Obi die zit alleen maar aan het onderste niveau, teamwork!

FuaaarK
12 mei 2019, 19:47
Hou je rotkatten binnen of ten minste op jouw eigendom.

Asociale gevallen die katten"liefhebbers".

SideShow
12 mei 2019, 19:51
Hou je rotkatten binnen of ten minste op jouw eigendom.

Asociale gevallen die katten"liefhebbers".

eeeela menneke, geen ruzie maken he :naughty:

persoonlijk maak ik dat mijn katten eerst op de kattenbak gegaan zijn, voor dat ze buiten mogen ... want ik veronderstel dat het daarover gaat ?

eniac
12 mei 2019, 21:50
Feit alleen al dat em een post van 9 maand oud moet bovenhalen om er dat soort antwoord op te geven. En dat lijk 90% van zijn posts van het laatste jaar in deze thread staan en allemaal van hetzelfde allooi zijn.

Triestige, triestige fooraap.

FuaaarK
12 mei 2019, 23:14
Feit alleen al dat em een post van 9 maand oud moet bovenhalen om er dat soort antwoord op te geven. En dat lijk 90% van zijn posts van het laatste jaar in deze thread staan en allemaal van hetzelfde allooi zijn.

Triestige, triestige fooraap.

Bewijs me mijn ongelijk.

Veel succes

eniac
12 mei 2019, 23:22
Bewijs me mijn ongelijk.

Veel succes

Je hebt ongelijk, want die kat leeft nog. :')

Success is mine.

FuaaarK
12 mei 2019, 23:26
Je hebt ongelijk, want die kat leeft nog. :')

Success is mine.

Je doelt op mijn vorige posts dus had het eerder over dat katten huisdieren zijn en dan ook als "huis"dier behandeld moeten worden en niet als "buurt"dier enzoverder enzovoort

Had ook geen beter antwoord verwacht van katteneigenaren eigenlijk..

eniac
12 mei 2019, 23:36
Je doelt op mijn vorige posts dus had het eerder over dat katten huisdieren zijn en dan ook als "huis"dier behandeld moeten worden en niet als "buurt"dier enzoverder enzovoort

Ik doelde op die dig van 9 maand oud.

Voor de rest is er weinig te bewijzen aan.

Had ook geen beter antwoord verwacht van katteneigenaren eigenlijk..

Zoals wat, empathisch zijn? Het absoluut belachelijk debiel vinden dat iemand een post van 9 maand oud moet diggen om eventjes de harde proberen uit te hangen, "uw kat is dood"? Stoere man, jij internetrambo. Net goed dat die kat dan nog leeft en uw poging als een boemerang in uw gezicht terugslaat. Jammer maar helaas, volgende keer lukt het je misschien wel.

nixie
14 mei 2019, 12:33
Mijn kat kakt graag nekeer in den hof van de buren.
Niks beter dan de buur nadien te horen vloeken als hem erin trapt
/s

Waelvis
16 mei 2019, 06:52
Onze buurman kloeg daarnet dat ons katten blijkbaar aan zijn achterdeur komen kakken. En dat dit toch serieus kan stinken.

Wat zouden wij kunnen doen om die kutbeesten daarmee te laten stoppen? (Ze dood doen is geen optie natuurlijk, zo neig haat ik ze niet)
We hebben een kattenbak in onze hangar staan die vrij toegankelijk is en die ze weten staan..

Mulan
16 mei 2019, 11:50
Onze buurman kloeg daarnet dat ons katten blijkbaar aan zijn achterdeur komen kakken. En dat dit toch serieus kan stinken.

Wat zouden wij kunnen doen om die kutbeesten daarmee te laten stoppen? (Ze dood doen is geen optie natuurlijk, zo neig haat ik ze niet)
We hebben een kattenbak in onze hangar staan die vrij toegankelijk is en die ze weten staan..

Wat ik als buur dan wel zou appreciëren is dat je meedenkt aan een oplossing en (in overleg) middeltjes koopt die het probleem oplossen.
Bvb zo een spray waar ze niet van houden, kruiden/planten waar ze niet zot van zijn,....

Geen goedkope oplossing maar wel serieus efficiënt (en entertainend ;p) is dit:

ScareCrow (katten, reigers, etc verjagen mbv water) *AANRADER* (katten verjagen, reigers verjagen bij vijver, koi vissen beschermen) - - €74.95 (http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=375)

MrKend54l
17 mei 2019, 22:35
Wat ik als buur dan wel zou appreciëren is dat je meedenkt aan een oplossing en (in overleg) middeltjes koopt die het probleem oplossen.
Bvb zo een spray waar ze niet van houden, kruiden/planten waar ze niet zot van zijn,....

Geen goedkope oplossing maar wel serieus efficiënt (en entertainend ;p) is dit:

ScareCrow (katten, reigers, etc verjagen mbv water) *AANRADER* (katten verjagen, reigers verjagen bij vijver, koi vissen beschermen) - - €74.95 (http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=375)Dat helpt geen fluit. De eerste keer schrikken de katten, de tweede maal worden ze nieuwsgierig en de derdemaal boeit het hun al niet meer.

Dat katten bang zijn van water is ook een fabeltje. Sommige, maar lang niet allemaal hoor. Onze katten gaan gewoon zonder veel boe of ba de douche in, niet 100% vrijwillig. Maar het is ook niet dat het daar een gevecht is.

Mulan
18 mei 2019, 09:07
Mijn vader had de scarecrow gekocht voor de reigers weg te houden van zijn kois, maar de katten hadden er het meest last van ;p
Die spuugt water en draait rond, geactiveerd door een bewegingssensor. Geloof me, als een kat op het gemakske rond kuiert in de tuin en die wordt plots belaagd door een waterstraal die 'm dan nog lijkt te volgen als hij wegrent, dan is dat HEEL entertainend ;p

Dieter85
18 mei 2019, 09:21
Mijn vader had de scarecrow gekocht voor de reigers weg te houden van zijn kois, maar de katten hadden er het meest last van ;p
Die spuugt water en draait rond, geactiveerd door een bewegingssensor. Geloof me, als een kat op het gemakske rond kuiert in de tuin en die wordt plots belaagd door een waterstraal die 'm dan nog lijkt te volgen als hij wegrent, dan is dat HEEL entertainend ;p
Kan ik van meepraten. Ik heb thuis een hoop sproeiers die uit de grond naar boven komen, geactiveerd met de gsm. Heel entertainend.

FuaaarK
18 mei 2019, 12:49
Ik doelde op die dig van 9 maand oud.

Voor de rest is er weinig te bewijzen aan.

Zoals wat, empathisch zijn? Het absoluut belachelijk debiel vinden dat iemand een post van 9 maand oud moet diggen om eventjes de harde proberen uit te hangen, "uw kat is dood"? Stoere man, jij internetrambo. Net goed dat die kat dan nog leeft en uw poging als een boemerang in uw gezicht terugslaat. Jammer maar helaas, volgende keer lukt het je misschien wel.

Die kat is dood.

Wat interesseert het me ook of ze dood is of leeft. Net zoveel als de eigenaar het zich interesseert blijkbaar want laat die goedkope kat maar lekker los de gevaren kennende.

Je bent niet mee met de discussie dus hou je er gewoon buiten want je hebt niks nuttigs te vertellen.

Hou je huisdier op jouw eigendom? Niet zo moeilijk antwoord...
Waarom verstaan katteneigenaren dit niet? Behalve als het een raskat is, dan wordt er een ren gebouwd etc...

Kat = "uw" huisdier = "uw" verantwoordelijkheid = "uw" last (en geneugden) niet die van een ander.

En los hiervan, moet ik nu nog eens opsommen waarom katten niet in het wild thuishoren? Of hebben jullie echt zo'n verschrikkelijke tunnelvisie?

eniac
18 mei 2019, 13:36
Die kat is dood.

Nee, die kat leeft nog, zoals de eigenaar hier ook gepost heeft. Post is samen met jouw achterlijk juweeltje verwijderd.

Wat interesseert het me ook of ze dood is of leeft.

Natuurlijk, eerst plat op je bek gaan en je dan er maar uit redden door te doen alsof het je niet interesseert. Ja hoor. Je hebt een post van fucking 9 maand oud naar boven gehaald "omdat het je niet interesseert". Lmao :')

Je bent niet mee met de discussie dus hou je er gewoon buiten want je hebt niks nuttigs te vertellen.

Oh sweet irony. Een post van 9 maand oud diggen met de oneliner "je kat is dood". KEINUTTIG MAAT. En dan gaat internetrambo even vertellen dat anderen niets nuttigs vertellen :')

Kijk gewoon naar je postgeschiedenis van het voorbije jaar man. 90% van je posts in dit topic. Hoe zielig kan het worden? Dus ja, ik ga er best wel prat op dat ik meer nuttige zaken vertel dan jij.

FuaaarK
18 mei 2019, 16:21
Nee, die kat leeft nog, zoals de eigenaar hier ook gepost heeft. Post is samen met jouw achterlijk juweeltje verwijderd.

Natuurlijk, eerst plat op je bek gaan en je dan er maar uit redden door te doen alsof het je niet interesseert. Ja hoor. Je hebt een post van fucking 9 maand oud naar boven gehaald "omdat het je niet interesseert". Lmao :')

Oh sweet irony. Een post van 9 maand oud diggen met de oneliner "je kat is dood". KEINUTTIG MAAT. En dan gaat internetrambo even vertellen dat anderen niets nuttigs vertellen :')

Kijk gewoon naar je postgeschiedenis van het voorbije jaar man. 90% van je posts in dit topic. Hoe zielig kan het worden? Dus ja, ik ga er best wel prat op dat ik meer nuttige zaken vertel dan jij.

Je snapt het niet, lees eerst eens de discussie.

Nog steeds ga je in op die 1ne post... Die kat leeft toevallig nog.. so what. Interesseert me geen reet.

Genoeg verschillende posts hier met de melding "ik ben m'n kat kwijt" die 100% doodgereden of weggelopen zijn waarop ik dus mijn argumenten op baseer.

Nogmaals.. lees mijn vorige posts en geef me mijn ongelijk in mijn mening dat een kat een huisdier is en geen buurtdier. Uw huisdier = uw last. Het gaat er niet om of die kat nog leeft of niet he slimmen.

eniac
18 mei 2019, 16:51
Ik ga nog steeds in op die ene post omdat die geweldig laag bij de grond was, "slimmen". En je dat blijkbaar nog altijd niet inziet, en er ook zelf niets over zegt. En tot die tijd ben je een empathieloze eikel die hier wat stoer wil komen posen, en zal ik daarop blijven terugkomen.

Iedereen heeft een mening. Het gaat erom hoe je die overbrengt. De manier waarop je dat doet zegt genoeg over jou als persoon. Het feit dat dit het enige is dat je op heel 9l nog kan bijbrengen, en de manier waarop, spreekt boekdelen.

En als je echt denkt dat ik een discussie niet "snap" die over 9 maand is gerekt, dan ben je zelf niet bijster snugger. Het is geen rocket science he, "slimmen".

Squealer
18 mei 2019, 19:17
Ik snap FuaaarK zijn bijdrage in dit topic niet goed. Is dat eigenlijk ooit al verder geraakt dan "hou je rotkat op jouw eigendom, jij asociale snoodaard"?

Anyway:

Dat helpt geen fluit. De eerste keer schrikken de katten, de tweede maal worden ze nieuwsgierig en de derdemaal boeit het hun al niet meer.

Is toch wel het proberen waard, vind ik, maar het zal afhangen van kat tot kat... Ik heb toen de mijne nog klein was iets gelijkaardigs geprobeerd voor op m'n aanrecht (fles perslucht met bewegingssensor). 2 keer goed verschoten en ondertussen zijn we jaren verder en heeft ze nooit nog op het aanrecht gesprongen ... (Mijn kat is wel van nature heel schuchter, dus ik kan me wel inbeelden dat ze zo'n schrikreacties langer zal onthouden dan veel andere katten...)

FuaaarK
20 mei 2019, 19:28
Ik snap FuaaarK zijn bijdrage in dit topic niet goed. Is dat eigenlijk ooit al verder geraakt dan "hou je rotkat op jouw eigendom, jij asociale snoodaard"?

Anyway:

Is toch wel het proberen waard, vind ik, maar het zal afhangen van kat tot kat... Ik heb toen de mijne nog klein was iets gelijkaardigs geprobeerd voor op m'n aanrecht (fles perslucht met bewegingssensor). 2 keer goed verschoten en ondertussen zijn we jaren verder en heeft ze nooit nog op het aanrecht gesprongen ... (Mijn kat is wel van nature heel schuchter, dus ik kan me wel inbeelden dat ze zo'n schrikreacties langer zal onthouden dan veel andere katten...)

Dan heb je de discussie duidelijk niet gevolgd en heb je mijn posts niet gelezen en er maar vanuit gegaan dat...

uw kat = uw huisdier = uw verantwoordelijkheid = uw last

Mensen moeten dit eindelijk eens beginnen snappen maar in mijn ervaring zijn katteneigenaren enorm ja... asociaal, egoistisch en willen de waarheid niet inzien.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/03/kom-niet-aan-de-kat-4575380-a1524631

https://radio1.be/waarom-jogchum-vrielink-niet-wil-dat-zijn-katten-buiten-lopen

https://www.jagersvereniging.nl/jagersvereniging-verwilderde-kat-hoort-niet-in-de-natuur/

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/kattenoverlast/

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/60136/klaar-met-buurkat-die-je-tuin-poept-als-jouw-kat-voor-overlast-zorgt-moet

En dan kunnen we het nog hebben over:

- doodgereden katten (schade aan auto en triest voor de kat want dit kan makkelijk voorkomen worden door eigenaren die hun verantwoordelijkheid nemen).
- mensen besteden geld aan vanalles en nog wat om zijn huisdier (vissen,vogels,konijnen,...) te beschermen tegen een ander zijn huisdier die losloopt, waar is de logica?
- etc
- etc

nog veel te vertellen maar geen tijd.

Doei

eniac
20 mei 2019, 19:33
Oei, het durft precies niet meer antwoorden.
Lastig he, in eigen boezem kijken.

Squealer
20 mei 2019, 20:53
<veel gezaag voor iemand die geen tijd heeft>

Wat dus exact neerkomt op wat ik zei, proficiat.

Svartálfar
20 mei 2019, 21:31
Report zo'n zever toch gewoon.