PDA

Volledige versie bekijken : Internet Teamviewer

Fransz
30 januari 2018, 15:53
Hey

ik gebruik Teamviewer als bedrijf toch minstens 1x per maand. Ik vroeg mij af of ik nu een Business licentie moet aankopen.
Deze kost minstens €31 per maand. Wat ik toch wel veel geld vind eerlijk gezegd.

Ik snap hun aanbiedingen ook niet. Ze hebben ook een free download. Kan ik deze niet gewoon blijven gebruiken?

Tonerider
30 januari 2018, 17:50
Hey

ik gebruik Teamviewer als bedrijf toch minstens 1x per maand. Ik vroeg mij af of ik nu een Business licentie moet aankopen.
Deze kost minstens €31 per maand. Wat ik toch wel veel geld vind eerlijk gezegd.

Ik snap hun aanbiedingen ook niet. Ze hebben ook een free download. Kan ik deze niet gewoon blijven gebruiken?

Ge kunt dat blijven gebruiken, maar die gaat u om de zoveel minuten disconnecten.

berenod
31 januari 2018, 05:35
Inderdaad, ge krijgt in eerste instantie altijd van die vensters na het uitloggen van "dit was een gesponsorde sessie, bedankt om eerlijk te zijn en deze gratis versie enkel voor privé doeleinden te gebruiken".

Geen probleem indien op uw eigen computers, wel zeer onprofessioneel indien zulke berichten op schermen van computers van uw klanten verschijnen.

In tweede instantie gaan ze inderdaad de connecties om de paar minuten verbreken. Volgende stap weet ik niet, wanneer dat disconnecten gebeurt gaan de meesten betalen of een andere oplossing zoeken (inclusief mezelf).
Alvorens dit gebeurt moet je echter hun product al redelijk intensief gebruiken, één keer per maand en je gaat nooit aan dat automatisch disconnecten komen!

Wanneer je een collega hebt die ook al eens teamviewer gebruikt wordt het al duurder, is het soms nodig dat zowel jij als die collega gelijktijdig een verbinding hebben, dan wordt het weeral duurder! Dan zit je al aan 1320€/jaar!

Je kan trouwens enkel per jaar betalen en niet per maand (niettegenstaande kostprijs per maand is aangegeven)!

Indien je professioneel wil werken voor iets minder geld moet je eens naar splashtop (remote support) googelen.
Is een iets eenvoudigere versie van teamviewer maar werkt ook zeer goed en hebben een andere manier van hun prijs te berekenen.

Zeker indien je niet zoveel eindpunten hebt (=computers waarmee je wenst te verbinden) en meerdere personen die simultaan willen gebruiken komt het een enorm pak goedkoper uit (aan de huidige dollarkoers een 20€/maand voor 25 eindpunten, ongelimiteerde simultane gebruikers).

Grootste nadeel misschien is dat er met een eindpunt slechts één simultane connectie gemaakt kan worden, daar waar je met teamviewer bijvoorbeeld perfect met twee techniekers naar één computer kan verbinden om dan samen een probleem te zoeken...

Fransz
31 januari 2018, 09:54
Dus zowel de klant als ik moeten dan splashtop installeren? Eens uitproberen de volgende keer, thanks!