PDA

Volledige versie bekijken : Herenhemden speciaalzaak, speciale (grote) maat

SideShow
22 januari 2018, 13:17
Hallo

Ik het wat beu om iedere dag hoody truien en andere vodden te dragen, ik zou graag fulltime hemden beginnen dragen. Het probleem is dat ik 1m97 groot ben, met lange armen, brede schouders en een nauwe taille.

Iemand die toevallig in hetzelfde scenario zit een goede heren speciaalzaak kent? Waar ze kunnen opmeten enzovoort.
Ik weet wel dat je kan googlen, maar 95% van wat je vindt is gewoon confectie en/of standaard maatjes.

ps: het gaat er dus niet over dat ik XXL zou moeten kopen, want die zitten dan rond mij als een vuilniszak gezien ik mager en lang ben met brede schouders.

Herman De Croo
22 januari 2018, 13:35
beste lijkt me een hemd op maat te laten maken, en dat dan kopieren door een chinese online hemdenverkoper.

Sylverscythe
22 januari 2018, 13:40
Ik zou dit ook wel eens willen weten, zelf ben ik niet speciaal groot maar na jaren powerlifting zijn mijn proporties ook niet meer geschikt voor confectiematen. Allez, tenzij de "vacuum getrokken rond armen en schouders en los tentzeil rond de buikstreek" een nieuwe look wordt dit seizoen :)

Ik heb een hemd bij een pak laten maken bij Café Costume, maar alternatieven zijn welkom.

Bloembak
22 januari 2018, 13:45
Reisje naar Vietnam boeken en dan investeren in 20-tal op maat gemaakte hemden? Dan haal je de vlucht er wel makkelijk uit denk ik.

ashuray
22 januari 2018, 13:47
Misschien zijn zo plaatsen waar ze trouw kostuums maken een optie? In Herentals zit ook een kleermaker nu

CisnerosIsGod
22 januari 2018, 14:10
Ik heb een beetje hetzelfde, 2m06 en ik ben een tandenstoker, dus kleren zijn inderdaad niet gemakkelijk.

Ofwel laat je alles op maat maken en betaal je heel veel geld, of wel ga je naar premium merken met een breed aanbod aan maten en betaal je gewoon / veel geld.

Bv: broeken heb ik een 36/38 lengtemaat nodig maar maar in combinatie met een 31/32 breedte. Zoiets vind je niet bij de C&A of Jack&Jones of whatever.... Maar bij de premium merken die bv. in de Inno liggen hebben ze dat dan weer wel, maar dan betaal je dus 120-150euro voor een goeie chino/geklede broek.

Hetzelfde verhaal met hemden een beetje, al heb ik daar wel meer succes bij de ook iets minder premium merken. Dan zijn ze soms niet perfect passend qua armlengte en dan moet ik ze telkens ik rechtsta de achterkant opnieuw in m'n broek steken, maar dat neem ik er wel bij.

Je andere optie is online op maat gemaakt, blacklapel.com is een hele goede, ik heb daar zelf een kostuum van en ga er nog een paar bijbestellen. Die betalen je tot 75euro aanpassingen bij je lokale kleermaker gewoon terug, no questions asked.

Voor blazers durf ik ook al wel eens gewoon een te kopen die te breed is, en die dan bij een kleermaker laten versmallen. Dat werkt ook nog wel en kan ook betaalbaar blijven.