PDA

Volledige versie bekijken : Uitzichtloosheid situatie in belgie indien kind met drugverslaving

bfr
18 januari 2018, 00:23
Allereerst wil ik te kennen geven dit verschillende fora hieraan vooraf gingen telkens van belgische allooi en compleet waardeloos.

Je kan enkel vaststellen dat er in dit land een gebrek aan middelen voor is opengesteld en het huidige drugbeleid wat illegale soft en harddrugs betreft
volledig wereldvreemd, vijandig en zelfs ontkennend is.

Mijn familielid haar ouders hebben alles geprobeerd. Alle mogelijke instanties die er bestaan in dit hulpeloos zwak landje en werden telkens van het kastje naar de muur gestuurd.

Nergens wordt dit echt erkend en met alarmbellen die afgaan. De enige manier dat iemand die echt verslaafd en een gevaar voor zichzelf en omgeving is, tegen de vrije wil in opgenomen
kan worden is wanneer die persoon een misdaad begaat. Een moord pleegt of dergelijke meer. Het moet altijd eerst te ver komen voor er effectief ingegrepen wordt.

Mijn familielid haar broer is een twintigjarige zonder enige waarden en principes in het leven. Richt zichzelf volledig ten gronde en betrekt daar ook zijn ouders en naaste familieleden mee.

Ik heb zelf meermaals gaan logeren bij hen thuis om te voorkomen dat hij tot fysieke agressie zou overgaan en afpersing van zijn eigen ouders.

Het zijn rustige mensen die zichzelf niet zo goed verweren tegen iemand totaal opgefokt door druggebruik.

De jongste broer heeft drie maanden onterecht in de gevangenis verbleven omdat hij een zwitsers zakmes gebruikt had tegen de verslaafde partij.

Onterecht omdat ik hem goed ken en hij iemand is die wel spoort en hogere studies doet en dat terwijl de lokale politie de andere kant opkijkt en het zelfs in het belachelijke gaat trekken.

Het moet eerst tot familiedrama's komen voor die zwakke sukkels iets kunnen betekenen. Maar kijk, dat zou ook hun bevoegdheid niet hoeven zijn.

De organisatie hiervoor verantwoordelijk ontbreekt volkomen in dit landje. Zo heb je bijvoorbeeld de druglijn wat een louter symbolische functie vervult.

Hé kijk we hebben een druglijn. En daar kun je naar bellen voor alle leeftijden! Wauw! En voor de rest maakt het geen hol uit want kunnen enkel verbaal wat lullen over wat de mogelijkheden zijn
in de mier die Vlaanderen is! Kunnen niets aanbieden wat dan ook wat geld kost aan de staat want alleen de illusie van hulp op maat bieden wij aan! Gebakken lucht, dat hebben wij je te bieden!

De moeder belde naar die druglijn en vertelde over de situatie. Dit is wat ze te horen kreeg; "Ja mevrouw misschien zou u beter zelf hulp zoeken want zo kun je ermee leven".

BELACHELIJK WAT EEN FARCE, dit land gewoon, Jezus fucking Christus man.

Op de koop toe heeft die jongste broer nu een factuur ontvangen van 4000 EUR exclusief advocaatkosten.

18 jaar oud en alle perspectieven naar de knoppen gewoon omdat hij door een junkie uit zijn slaap werd gehaald en zich heeft gaan verweren bij mishandeling!

Leef jij in Vlaanderen en heb jij ook zo'n junk in huis die hoopt te sterven voor z'n 25ste aan een overdosis?

Wel dan kan jij afgeschilderd worden als een agressor. Een antagonist in een zwartwitverhaaltje waar de ware dader nog eens beloond wordt door dit huidig zwakzinnig beleid en
wereldvreemde rechters die het onderscheid niet kunnen maken.

Tijdens de rechtzaak was het zogenoemde slachtoffer onder invloed van synthetische drugs en niet aanwezig tijdens het proces.

Dit feit alleen spreekt toch boekdelen over wat voor huidig klimaat ontstaan is door neoliberale waarden die dit goedspreken want het is ultraindividualistisch om je zo te kunnen
uitleven met alle remmen los. Die familie kent alleen nog slapeloze nachten en het jongste kind zit in een financieel kluwen door een situatie die eigenlijk een
valstrik is voor wie er iets tegen wil ondernemen.

Kan alleen maar vaststellen dat er een vijandig beleid wordt gevoerd waarin druggebruikers gedoogd worden want moet kunnen zelfs al brengt het kommer en kwel voor een gezin en verdere naaste omgeving. En razend ben ik erom. De onverschilligheid waarmee je geconfronteerd wordt en de onrechtvaardigheid die alomtegenwoordig is en zeker op dit gebied.

Ik stel openlijk de vraag aan eenieder die hem mogelijk kan beantwoorden.

Welk traject kun je nog ondernemen als zo goed als alle anderen doodlopende straatjes bleken bij ontwerp?

En ik ben echt kwaad want het kan me schelen. Goede mensen wil je niet laten creperen.

Ik heb een echte afkeer van alles vlaanderen, want overal stoot je op achterbakse lafaards en zwakkelingen die liever de andere weg opkijken.

Om dit probleem aan te pakken wat zich voordoet in enkele duizenden gezinnen in het ganse gebied is moed nodig en vergt inzet om verandering te brengen.

In mijn optiek zijn het de beleidsmakers die het duldbaar maakten en er geen echte afstraffing op grote schaal voor inlassen.

Ze kunnen hem niet vasthouden tegen zijn eigen vrije wil in. Enkele weken geleden werd hij gebracht naar een hospitaal en de psychiatrische spoeddienst had
het roer moeten overnemen van de politie, en dit gebeurde maar een uur later werd ie alweer losgelaten en werd doorgegeven dat ze dit in honderden gevallen al eerder
moesten en dat door de wetgeving komt.

Alleen uit eigen vrije wil kan iemand opgenomen worden in een afkickcentrum of de persoon in kwestie moet een zware misdaad begaan en wordt dan pas opgepakt.

Er is geen gulden middenweg hier. Het lijkt zo goed als onmogelijk om iemand te laten colloqueren die een drugverslaving heeft en een gevaar betekent voor zichzelf en omgeving.

Wat is dan nog de mogelijke oplossing... Belgie voor het Europees Hof dagen om het bestaan van dergelijke situatie bij haar inwoners naar voor te brengen is een overweging.

Wie zegt dat dat beleid niet zou passen in het verdeel en heers paradigma dat de huidige meerderheidspartij in het plaatje past?

War on drugs. Niets van gemerkt hoor. Misschien in Antwerpen maar elders in het land, vergeet het. Politie zijn nutteloos gebleken en laffe zwakkelingen die liever Jan Modaal gaan pesten om zeker niet de echte misdaad te bestrijden want bij tsjetsjenen doen ze het in hun broek.

Meningen en adviezen over dit verhaal. Het nuttige geef ik door en gebruik ik zelf want mensen rekenen op mij.

Myllan
18 januari 2018, 09:11
Wat is je punt eigenlijk?
Naast veel geroddel en verbale diarree slaat heel dit boek kant noch wal.

Er bestaan genoeg instanties die wel de nodige hulp en ondersteuning aanbieden maar je moet het zelf wel willen en dat is het probleem bij (drugs)verslaafden meestal, die hebben volgens hen geen probleem.

Daarnaast kan iemand via de huisarts en vredegerecht procedure we verplicht opgenomen worden indien die persoon een gevaar vormt voor zichzelf of omgeving.

TooChé
18 januari 2018, 09:16
Verhuizen als het hier allemaal toch zo slecht is.

PS: ik ben gestopt met lezen aan : jongste broer, 3 maand gevangenis voor afdreigen met zwitsers zakmes. Blablablala ...
Juist ja

rscaboy
18 januari 2018, 09:18
Schrijf hem in voor Temptation Island.

2s2k
18 januari 2018, 14:02
Kan je zo iemand in het buitenland laten opnemen in een centrum?

Sylverscythe
18 januari 2018, 14:11
Dus de broer van de verslaafde krijgt "3 maand gevangenis voor afdreigen met zwitsers zakmes" maar de verslaafde zelf kan "een hele familie ten gronde richten" zonder gevolg. Misschien moet de familie dan eens klacht indienen? Of de dader buitengooien?

Heel die post klinkt als een rant door een of andere gefrusteerde persoon. En dit:

Wat is dan nog de mogelijke oplossing... Belgie voor het Europees Hof dagen om het bestaan van dergelijke situatie bij haar inwoners naar voor te brengen is een overweging.

Wie zegt dat dat beleid niet zou passen in het verdeel en heers paradigma dat de huidige meerderheidspartij in het plaatje past?

War on drugs. Niets van gemerkt hoor. Misschien in Antwerpen maar elders in het land, vergeet het. Politie zijn nutteloos gebleken en laffe zwakkelingen die liever Jan Modaal gaan pesten om zeker niet de echte misdaad te bestrijden want bij tsjetsjenen doen ze het in hun broek.

Meningen en adviezen over dit verhaal. Het nuttige geef ik door en gebruik ik zelf want mensen rekenen op mij.

Klinkt als een doorzichtig politiek pamflet. Die mensen rekenen op jou, dus jij komt het internet hiermee vervuilen. Nuttig én geloofwaardig.

TooChé
18 januari 2018, 14:19
ResX? Tom Meeuws? Wiens dubbel is dit? :unsure:

wiseguy444
18 januari 2018, 21:58
Gedwongen opname voor drugs gaat zeker. Mijn broer is via spoedafdeling in gasthuisberg binnengebracht en daarna in de gesloten afdeling van kortenberg overgegaan.
Neem contact op met uw huisarts of het ziekenhuis.

Lifen
18 januari 2018, 22:00
Alle junks buiten. Voila!

Pokem0ng
18 januari 2018, 22:52
Ouders die "ergens" gefaald zijn geven de schuld aan de anderen en aan de staat. Typisch huh..

bfr
20 januari 2018, 15:48
Wat is je punt eigenlijk?
Naast veel geroddel en verbale diarree slaat heel dit boek kant noch wal.

Er bestaan genoeg instanties die wel de nodige hulp en ondersteuning aanbieden maar je moet het zelf wel willen en dat is het probleem bij (drugs)verslaafden meestal, die hebben volgens hen geen probleem.

Daarnaast kan iemand via de huisarts en vredegerecht procedure we verplicht opgenomen worden indien die persoon een gevaar vormt voor zichzelf of omgeving.

In theorie is dat mogelijk maar de werkelijkheid deed anders uitschijnen. Het is jij die kant noch wal raakt als leek en buitenstaander maar als het je eigen kind ooit overkomt dan pas zal de realiteit intreden.

Gisteren vernomen dat hij dus opnieuw onder invloed bij de spoed terechtkwam met kwetsuren na een val van een verhoog. Blijkbaar hebben ze ook moeten wachten tot de ingenomen drugs uitgewerkt was en daarna pas overgegaan tot opereren.

Gisterenavond mocht ie al naar huis gaan en de huisarts was op voorhand ingelicht en wuifde dat af als; "Ja mevrouw daar moet u zelf voor zorgen, ik hoef dat niet te regelen voor u."

Dus die moeder ging erheen gisterenavond. Vertelde wat er moest gebeuren en personeel stonden erbij alsof ze een spook gezien hadden ver vanonder hun kerktoren vandaan.

Ze wisten heus wel wat de aard van het beestje was maar deden alsof hun neus bloedde.

Dat is de realiteit voorbij de mooie holle woorden die het officieus doen klinken.

Er is niets gebeurd en we hebben niets gezien. Dat is de verpersoonlijking van gesystematiseerde lafheid.

Bij elke zogenaamde instantie kunnen ze niets betekenen als degene die de verslaving heeft de medewerking niet verleent.

En dat is in de meeste gevallen zo en maakt de bestaande hulpverlening ontoereikend en onbestaande.

puni
20 januari 2018, 17:58
In theorie is dat mogelijk maar de werkelijkheid deed anders uitschijnen. Het is jij die kant noch wal raakt als leek en buitenstaander maar als het je eigen kind ooit overkomt dan pas zal de realiteit intreden.

Gisteren vernomen dat hij dus opnieuw onder invloed bij de spoed terechtkwam met kwetsuren na een val van een verhoog. Blijkbaar hebben ze ook moeten wachten tot de ingenomen drugs uitgewerkt was en daarna pas overgegaan tot opereren.

Gisterenavond mocht ie al naar huis gaan en de huisarts was op voorhand ingelicht en wuifde dat af als; "Ja mevrouw daar moet u zelf voor zorgen, ik hoef dat niet te regelen voor u."

Dus die moeder ging erheen gisterenavond. Vertelde wat er moest gebeuren en personeel stonden erbij alsof ze een spook gezien hadden ver vanonder hun kerktoren vandaan.

Ze wisten heus wel wat de aard van het beestje was maar deden alsof hun neus bloedde.

Dat is de realiteit voorbij de mooie holle woorden die het officieus doen klinken.

Er is niets gebeurd en we hebben niets gezien. Dat is de verpersoonlijking van gesystematiseerde lafheid.

Bij elke zogenaamde instantie kunnen ze niets betekenen als degene die de verslaving heeft de medewerking niet verleent.

En dat is in de meeste gevallen zo en maakt de bestaande hulpverlening ontoereikend en onbestaande.

Dat is niet wat zij zegt, ge lult (weer) volledig naast de kwestie. Stap naar uw huisarts en start een procedure op bij het vredegerecht om hem te laten opnemen.

EDIT: https://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzijn-en-gezondheid/gezondheidszorg/gedwongen-opname-collocatie

Shadowfox
22 januari 2018, 16:22
Steek het anders allemaal op de drugs in plaats van het falen van die ouders/gebruiker. Dieje drugs fluistert hem niets in hé! :lol:

willydrama
23 januari 2018, 21:09
Probleem compacter verwoorden aub + stoppen met anti-systeem klaagzang. Wat werd er gezegd in de dialoog, daar zeg je niks over ? Tot nu toe is de indruk: subject manipuleert in de grijze zone van ouderlijke plicht om het meerderjarig studerend kind in zijn levensonderhoud te voorzien en hangt het uit.

Hier is uw kans om geen achterbakse lafaard te zijn: 72 uur vastbinden met korte stops voor eten en wc, daarna moe maken.
Begeleiders van Compostella wandeltocht zeggen allemaal hetzelfde: pas toen ik gezag liet gelden kwam er respect.